גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעלי משרד הפרסום "לעומק התודעה": "בעוד שנתיים השווי האמיתי שלנו יהיה פי 50"

המטרה של בעלי משרד "לעומק התודעה", און גולדשטיין וזיו פופלבסקי, היא להיכנס לחמישייה הראשונה של משרדי האינטראקטיב בישראל ■ האם השימוש שלהם בטכנולוגיה של אייבלסטר לפרסום אינטראקטיבי יעזור?

"ברור שלמשרדי הפרסום הגדולים קל לדחוף את האינטראקטיב שלהם, אבל יש בענף גם חיות אינטראקטיב שפועלות ללא גב של משרד פרסום גדול. אולי לנו יותר קשה, אבל אנחנו מאמינים שבעבודה קשה נגיע לחמישייה הראשונה של משרדי האינטראקטיב", כך אומר און גולדשטיין, שהקים ב-2003 את חברת הפרסום העצמאית "לעומק התודעה" יחד עם זיו פופלבסקי. "אנחנו מתחילים לעורר את השוק ויש כבר לקוחות שמתחילים לבוא אלינו ולדרוש דברים שהם לא יכולים לקבל מהאינטראקטיב שלהם".

מאחורי הביטחון שהם מפגינים יש גם לא מעט הוכחות בשטח, חלקן אפילו חדשות. לעומק התודעה הצליחה לאחרונה למשוך אליה את התקציב של msn ישראל, היישר מידיה של מקאן דיגיטל, וגם להפוך למשרד הפרסום השני של בזק, לצד גריי אינטראקטיב ו-Dsay שעובדים ביחד על הדיגיטל. כמו כן, התקציב של רשות המלחמה לסמים נמצא גם הוא בידי החברה, לאחר שטופל על-ידי אידיאולוג'יק. כיום, יש לחברה 14 לקוחות בתחום האינטראקטיב.

לעומק התודעה הוקמה ללא הון עצמי, ומבלי שלגולדשטיין או לפופלבסקי היה ידע בענף הפרסום והשיווק. "החברה נולדה מתוך ההבנה שמגזר הצעירים, שנע בין 18-35, הוא מגזר מאוד מחוזר שמשקיעים בו הרבה מאוד כסף", מספר פופלבסקי. מכאן הגיע החזון של החברה: להיות קבוצת תקשורת שמספקת פיתרונות שיווקיים ללקוחות שרוצים להגיע לקהל היעד הזה, בהם פרסום קונבנציונלי, קידום מכירות, אינטרנט ומדיה ייחודית שמגיעה לצעירים שלא קוראים עיתונים או רואים טלוויזיה.

על מנת להגשים את החזון החלה החברה בפרסום לא קונבנציונלי, בחדרי השירותים של בארים ומסעדות, ומאוחר יותר גם במכוני כושר. ב-2006 רכשה החברה את "חלונות פנים" שהתמחתה במכירת מדיה בחדרי שירותים במקומות בילוי, בסכום מוערך של חצי מיליון שקל, והפכה לזכיינית הבלעדית בארץ לפרסום בחדרי שירותים.

לא רק בשירותים

עם השנים התרחבה "לעומק התודעה" לצורות פרסום נוספות, וכיום מהווה הפרסום בחדרי השירותים רק כ-10% מהמחזור של החברה. "את מחלקת האינטראקטיב הקמנו לפני שנתיים בלבד. עשינו זאת מתוך הבנה שהמדיה הדיגיטלית הולכת להתחזק מאוד בקרב הצעירים", מספר פופלבסקי.

המותגים הגדולים הראשונים שהתחילו לעבוד איתם בדיגיטל היו "גלובוס גרופ" וערוץ 10. אחר כך התנסתה גם בזק, פריגו, ושסטוביץ'.

"הבנו שאנחנו חייבים ליצור לנו יתרון יחסי בתחום הזה - כזה שיאפשר לנו להתמודד עם משרדי האינטראקטיב הגדולים שיכולים למשוך אליהם מתכנתים טובים ואנשים יצירתיים".

* במה בא לידי ביטוי היתרון היחסי שלכם?

גולדשטיין: "אנחנו היחידים בארץ שעובדים עם טכנולוגיית הפרסום של אייבלסטר (סטארט-אפ ישראלי שמתמחה בטכנולוגיות פרסום מקוון, נ"פ), וכאשר כל השחקנים הגדולים נותנים את אותו פיתרון, קשה להתעלם ממי שמציע פיתרון ייחודי". הטכנולוגיה של אייבלסטר, שתכננה אף לצאת להנפקה בנאדס"ק ב-2008, אך דחתה בגלל המשבר הפיננסי, מאפשרת למפרסמים לנהל קמפיין מלא - החל מבניית מסרים קריאטיביים, דרך פילוח קהל היעד, ועד מתן נתונים סטטיסטיים ואופטימיזציה של הקמפיין בזמן אמת, לצד כלי פרסום מתוחכמים, כגון באנרים מסונכרנים ווידיאו סטריפ.

"הקמפיינים שאנחנו יוצרים מגיעים לאחוזי הקלקה של 10% ויותר, כאשר הממוצע בשוק הוא 0.2% בלבד, מוסיף פופלבסקי. "זאת הודות לטכנולוגיה של אייבלסטר, שמאפשרת ליצור קמפיינים של ריץ' מדיה, שאינם משתלטים באופן פולשני על המסך, ושיוצרים אינטראקציה עם הגולש".

דוגמה אחת לקמפיין היא זו שעשתה לעומק התודעה בשנה שעבר עבור תוכנית הריאליטי "לרדת בגדול" של ערוץ 10. המהלך הכולל, שעלותו נאמדה ב-300 אלף שקל, שילב גם קמפיין אינטראקטיבי ובו באנר שבתוכו יכלו הגולשים לבחור ירקות ולהרכיב סלט וירטואלי, מבלי לצאת מהבאנר ומהעמוד בהם הם שוהים, באמצעות טכנולוגיית "משוך וזרוק". בסיומו, קיבלו הגולשים קופון סלולרי אותו יכלו לממש בפסטיבל טעם העיר.

קמפיין אינטראקטיבי נוסף נעשה עבור "גלובוס גרופ", לרגל יציאת הסרט "הענק הירוק". הקמפיין, בעלות של כ-120 אלף שקל, שילב 3 באנרים: הבאנר האמצעי איפשר צפייה במסך מלא בטריילר, והבאנרים הנוספים הופיעו בצידי המסך, והם דימו דו קרב אינטראקטיבי בין שני גיבורי הסרט. הטכנולוגיה איפשרה לגולש להתערב בקריאייטיב של הבאנר, מבלי שיקליק עליו אלא רק באמצעות הזזת העכבר.

* העובדה שרוב הלקוחות נאמנים למשרדי הפרסום שלהם לא מפחידה אתכם?

"הפער המקצועי בינינו לבין האחרים הוא כל כך גדול שהלקוחות בסוף יבינו את הפער הזה, ובאופן טבעי לקוחות יעברו אלינו", מאמין גולדשטיין. "כשהפיתרון כל כך טוב, ללקוחות יהיה קשה לוותר על זה רק בשל פוליטיקה. אי אפשר להתעלם ממספרים כאלו". לדבריו, "השוק פועל על-פי שטאנץ קבוע - עושים באנר שמעודד את הגולש ללחוץ ולהיכנס למיניסייט. אנחנו חושבים אחרת במטרה להעביר את המסר לגולש, בדרך חיובית ולא מעצבנת שתגרום למעורבות גדולה יותר מצידו".

* אבל אם זה נכון, מחר בבוקר המתחרים שלכם יתחילו לעשות שימוש בטכנולוגיה הזו, ואתם תאבדו את היתרון היחסי שלכם.

פופלבסקי: "אנחנו השקענו 7 חודשים במטרה ללמוד את המערכות של אייבלסטר, ומעבר לצורך ללמוד מערכת כה מסובכת, תהליך שלוקח גם זמן וגם כסף, זה מצריך שינוי חשיבה קריאטיבית. אצלנו, אין באנר שאינו מבוסס על ריץ' מדיה או שהוא לא ייחודי ושונה. כל החשיבה מראש היא שונה".

"אייבלסטר הציעה את המוצר שלה בשוק הישראלי, אבל אף אחד לא ידע איך לאכול את זה. אנחנו פשוט הרמנו את הכפפה ונסענו לחו"ל ולמדנו את המערכות הללו. אם המתחרים שלנו ינסו לעשות את זה גם, זה ייקח להם לפחות שנה עד שהם ידביקו את הפער המקצועי. אין ספק שהשוק כבר מתחיל ללכת לכיוון, אבל עד אז אנחנו כבר נהיה מבוססים ובקשרים עם הלקוחות".

גולדשטיין: "משרדי האינטראקטיב הם פשוט עצלנים, ובחלקם הגדול לא בנוי לזה בכלל. הם עובדים כמו מפעלים, ומשכפלים באנרים, אין להם כוח להתעסק במערכות כה מסובכות. זוהי שפה שלמה, אנשי האינטראקטיב בישראל לא מבינים אותה, ואילו אנחנו דוברים רק אותה".

מלבד אינטראקטיביות, הטכנולוגיה שבה משתמשת "לעומק התודעה" מספקת גם את נדבך האנליטיקס - מדידה ייחודית ובקרת קמפיין. "מערכת המדידה בארץ מאוד מוגבלת - מודדים חשיפות והקלקות, אבל לא הרבה יותר מזה", טוען פופלבסקי. "המערכת שלנו מאפשרת למפרסמים למדוד יוניקים ייחודיים בניטרול חפיפות, כמה פעמים הגולש נחשף לקמפיין ולא באותו אתר, וזמן ההתעסקות החיובי עם הבאנר, שמאפשר לדעת כמה באמת תיקשרו עם הבאנר ולא רק עברו עליו במקרה".

כוחו של הבאנר סייט

הבדל משמעותי נוסף, לדבריהם, נעוץ במוצר ה"באנר סייט" שלהם, שמאפשר לגולש לתקשר ישירות עם הבאנר, במקום לשלוח אותו למיניסייט. "אנחנו מעבירים את המסרים תוך כדי הגלישה ולא שולחים את הגולשים למקום אחר ברשת", מסביר גולדשטיין. "כששולחים גולש למיניסייט, אחוז הנושרים בדרך גבוה מאוד".

לפופלבסקי יש ביקורת על משרדי האינטראקטיב בישראל. "היום משרדי האינטראקטיב עושים טעות גדולה בצורה הברוטאלית שבה הם מגישים את הבאנרים - זה מעצבן וביעילות נמוכה. לנו מאוד חשובה האלגנטיות של הפרסומות. בעולם זה כבר עובד וקוראים לזה 'באנרים מנומסים'".

על בסיס אפשרויות המדידה שמציעה הטכנולוגיה, "לעומק התודעה" השקיעה חודשים ארוכים בפיתוח מודל חדש של ROI, שלדברי גולדשטיין, "הולך לעשות מהפכה. זה מודל שמאפשר לכמת כל פעולה של הגולש לכסף: כמה פעמים צריך לחשוף בפני הגולש באנר מסוים על מנת לעודד יצירת אינטראקציה, או מה שווה הקלקה על פיצ'ר מסוים בתוך הבאנר ('אודות החברה', לדוגמה). זה כלי אדיר לתכנון מדיה, והוא מאפשר לעשות בנצ'מרק כמותי לכל מותג וסקטור".

פופלבסקי מוסיף כי "המודל שלנו יאפשר למפרסם להשתפר מקמפיין לקמפיין. בכל 3 הקמפיינים הראשוניים למותג, אנחנו יכולים לחסוך בין 30% ל-40% מהתקציב. אחר כך זה מתייצב".

* אז מה המטרה הבאה?

גולדשטיין: "אנחנו רוצים להיכנס לחמישייה הראשונה של משרדי האינטראקטיב בשנתיים הקרובות. אנחנו יודעים את המחזורים של החברות הגדולות ואנחנו לא מדברים באוויר - אנחנו מכוונים מאוד גבוה. אנחנו הדבר הבא בעולם של האינטראקטיב. אנחנו מוכנים לבלאגנים עם הגדולים - ניקח להם לקוחות ואין דרך חזרה".

* אם אתם כל-כך טובים, איך זה שאף משרד פרסום לא רכש אתכם?

פופלבסקי: "כמה קבוצות כבר הציעו בעבר לרכוש אותנו או חטיבות מסוימות שלנו, וסירבנו. אנחנו מאמינים שבעוד שנתיים, השווי האמיתי שלנו יהיה פי 50".

עוד כתבות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים