גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פריז ב-299 דולר: ירידה של עשרות אחוזים במחירי הטיסות לחו"ל לעומת הקיץ הקודם

חברות התעופה, שנלחמות על כיסו של לקוח במיתון, מוזילות את כרטיסי הטיסה לחודשי הקיץ - אם כי גם השנה צפויה התייקרות לקראת אמצע אוגוסט ■ כך, למשל, תוכלו להשיג כרטיס לניו-יורק ב-817 דולר בלבד

2.3 מיליון נוסעים ייצאו במהלך חודשי יולי-אוגוסט לחו"ל, והתחרות על הכיס של כל אחד ואחת מהם בעיצומה. הירידה המשמעותית בתנועת הנוסעים, שנרשמה מאז פרץ לחיינו המשבר הכלכלי, מחייבים את חברות התעופה לייצר רעיונות יצירתיים וכמובן גם להוריד מחירים.

ואכן, מבדיקות מדגמיות עולה כי הקיץ ניתן יהיה להשיג כרטיסי טיסה זולים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירים בשנה שעברה.

למרות זאת, גם השנה (כמו בשנים נטולות משבר) חוקי השוק משחקים תפקיד, ומרבית החברות מייקרות את כרטיסי הטיסה בתקופת ה"פיק" של אמצע אוגוסט.

מכיוון שההצעות ושפע המבצעים של החברות עשויים לגרום לסחרחורת, בדקנו אתמול (א') באילו מחירים ניתן להשיג כרטיסי טיסה בחברות השונות למגוון יעדים פופולריים: רומא, לונדון, פריז, מינכן, ניו-יורק ובנגקוק - באמצע יולי ובאמצע אוגוסט. המחירים שביקשנו היו עבור שהייה בת שבעה לילות, והם כוללים את המסים.

חשוב לציין כי כמו בכל סקירה של מחירי כרטיסי טיסה, גם הפעם המחירים שקיבלנו הם מחירים בהם ניתן היה לרכוש כרטיס נכון לשעת הבדיקה, וייתכן כי במועד מאוחר יותר יתקבלו מחירים אחרים. בנוסף, יש לשים לב לכך שחלק מהחברות מציעות את המחירים הנמוכים רק לכרטיסים שיירכשו עד תחילת חודש יולי. למעט ארקיע וישראייר, המפעילות חלק מהטיסות בטיסות סדירות כמוביל נקוב וחלק כטיסות שכר, כל החברות הן חברות סדירות.

מי מציע את המחירים הזולים?

* לרומא: ארקיע: באמצע יולי 439 דולר, ובאמצע אוגוסט 529 דולר

* ללונדון: חברת bmi שוברת את השוק באחד היעדים הפופולריים במחיר של 446 דולר ביולי ובאוגוסט.

* לפריז: באמצע יולי מציעה ארקיע טיסות ב-299 דולר, ומי שמעוניין לטוס דווקא באמצע אוגוסט ימצא את הכרטיסים הזולים בחברת לופטהנזה (499 דולר לטיסות דרך מינכן או פרנקפורט).

* למינכן: את הכרטיס הזול ביותר ביולי מציעה ארקיע (379 דולר) ואילו לופטהנזה הממשיכה במצע ההשקה לקו מציעה במחצית אוגוסט טיסות ב-399 דולר.

* לניו-יורק: את המחיר הזול ביותר לניו-יורק מציעה ביולי אוסטריאן איירליינס (1,008 דולר לטיסות דרך וינה) ואילו במחצית אוגוסט העסקה הכדאית ביותר היא זו שמציעה חברת בריטיש איירוויס המציעה טיסות דרך לונדון ב-817 ליציאות החל מה-16 באוגוסט.

* לבנגקוק: גם כאן העסקה המשתלמת ביותר היא של אוסטריאן איירליינס, המציעה טיסות דרך וינה ב-1,021/1,161 בהתאמה.

מבין הסיטונאים - הכי זול בדקה ה-90

גם סיטונאי התיירות לא נשארים מחוץ לחגיגה ומנסים להתחרות בשוק הבוער, אלא שלמרבה ההפתעה דווקא הצעות המחיר שקיבלנו מהם היו בחלק גדול מהמקרים גבוהות ממחירי החברות הסדירות (כולל ארקיע וישראייר). במרבית המקרים היתה חברת הדקה ה-90 זו שהציעה את ההצעות הזולות ביותר מבין הסיטונאים. ההצעות האחרות של הסיטונאיות היו יקרות מההצעה הזולה ביותר של החברות הסדירות, כרטיסי הטיסה ללונדון של חברת bmi היו זולים יותר מאלה שהציעו מרבית החברות הסיטונאיות בטיסות שכר, וכך גם בכל הנוגע לפריז, ולמינכן.

חשוב לזכור כי סיטונאי התיירות מציעים לעיתים הצעות אטרקטיביות דווקא ברגע האחרון, ולכן מי שלא הזמין מראש או שלא הספיק ליהנות מהמחירים הנמוכים של החברות הסדירות יוכל תמיד לנסות את מזלו אצל החברות הסיטונאיות.

מה עוד מוצע בשוק?

מי שלא יצליח "לשים את ידו" על הכרטיסים המוזלים יאלץ לרכוש כרטיסים במחירים הגבוהים לעיתים גם במאות דולרים ממחירי הבסיס. בהנחה שפספסתם את המחיר הזול ביותר זה מה שתתבקשו לשלם:

* רומא: אל-על וישראייר מציעות כרטיסים ב-540-560 דולר, ואילו לופטהנזה : 604 דולר.

* לונדון: בריטיש אירוויס מציעה כרטיסים ביולי ואוגוסט במחיר 497 דולר, ואילו המחירים בחברות האחרות נעים בין 575 דולר (אל-על ביולי ואוסטריאן איירליינס ביולי ואוגוסט) ל-686 בלופטהנזה לטיסות אוגוסט.

* פריז: מי שלא יזכה לטוס תמורת 299 דולר ביולי יוכל לעשות זאת תמורת 499 דולר ביולי ובאוגוסט בלופטהנזה. המחירים הנוכחיים ביתר החברות נעים בין 517 דולר (באוסטריאן איירליינס ביולי אוגוסט) ל-757 דולר באל-על באוגוסט.

* מינכן: אוסטריאן איירליינס משווקת כרטיסים ליולי ואוגוסט ב-509 דולר, אל-על מציעה כרטיס ב-519 דולר באוגוסט, ואילו ארקיע וישראייר מציעות באוגוסט כרטיס תמורת 549 ו-603 בהתאמה.

* ניו-יורק: כאן ההפרשים בין מחירי הכרטיסים הזולים ביותר לאחרים גדולים ועשויים להגיע למאות דולרים. כך לדוגמה, אל-על מבקשת 1,179 דולר לכרטיס ביולי ואוגוסט, לופטהנזה 1,043, בריטיש אירוויס 1,131 (עד ל-16 באוגוסט המועד בו צונחים המחירים), דלתא וקונטיננטל 1,380, ואילו השחקנית החדשה בשוק - יו. אס אירוויס - גובה 1,500-1,704 ביולי ובאוגוסט בהתאמה.

* בנגקוק: כאן ההפרשים לא גדולים, ומי שייאלץ להסתפק במחיר שאינו הזול ביותר כרגע, ישלם 1,199 דולר באל-על ו-1,219 בלופטהנזה.

מבצעים באוויר

* איסתא:

המבצע: החברה מעניקה כרטיס טיסה לאתונה, פראג, בודפשט בוקרשט וסופיה לכל מי שירכוש כרטיס טיסה באל-על לארה"ב, המזרח הרחוק או דרום אמריקה.

האותיות הקטנות: המבצע אינו כולל רכישת כרטיסים בקלאס T (הכרטיסים הזולים ביותר על המטוס), כרטיס הבונוס אינו כולל תשלום עבור מסים והיטלים (העשויים להגיע ל-100 דולר לכרטיס) רכישת הכרטיסים עד סוף יולי, ליציאות עד סוף 2009. את כרטיסי הבונוס ניתן לנצל עד סוף 2010.

* פתאל ואל-על:

המבצע: המזמין חופשה משפחתית במלונות רשת פתאל בתקופת הקיץ יקבל הטבה של 100 דולר לרכישת כרטיסי טיסה של אל-על. מי שיטוס באל-על יקבל שובר הנחה בסך 400 שקל לנופש במלונות פתאל.

האותיות הקטנות: עלות החופשה ברשת פתאל המזכה בשובר הנחה באל-על צריכה להיות גבוהה מ-2,000 שקל. כרטיסי הטיסה באל-על המזכים בשובר ההנחה לפתאל אינם כוללים את הכרטיסים המוזלים בקלאס T. שוברי ההנחה באל-על ובפתאל אינם ניתנים למימוש באוגוסט או בחגים.

* חברות תעופה:

- בריטיש אירוויס: הוזלה של כ-30% לעומת השנה שעברה : מחיר התחלתי ללונדון: 497 דולר.

- אל-על: מבצע שדרוגים למחלקות היוקרה לחברי מועדון הנוסע המתמיד תמורת נקודות (לדוגמה שדרגו למחלקת עסקים ללונדון תמורת החל מ-637 דולר, ולניו-יורק תמורת החל מ- 1,549 דולר.

- לופטהנזה: 33% הנחה לילד, טיסות ל-20 יעדים באירופה ב-499 דולר. כרטיסי צעירים לבנגקוק ב- 919 דולר.

- ישראייר: מבצע ללקוחות ישראכרט ביולי: 55 דולר הנחה לכרטיס תמורת 80 כוכבים בהזמנת זוג.

- דלתא: כרטיס הטבות של מועדון המכוניות האמריקאי AAA לרוכש שני כרטיסים במחלקת תיירים או כרטיס במחלקת עסקים. מחירים מיוחדים במחלקת עסקים: 2,643 לניו-יורק ואטלנטה, 2,548 לוושינגטון ובוסטון.

קודם נכבוש את מינכן

הטיסות למינכן הן דוגמה ל"מלחמה" על כיס הצרכן הישראלי. מיקום העיר הופך אותה ליעד אטרקטיבי למטיילים ואנשי עסקים בגרמניה, אוסטריה ובאיטליה, ובשדה התעופה שלה יש טיסות המשך רבות לכל היעדים באירופה.

עד לפני מספר חודשים פעלו בקו זה אל-על, ארקיע ו-tui, הטסות עקב אילוצי ביטחון לטרמינל 1. לפני כ-3 שנים ביקשה לופטהנזה לחדש את פעילותה בקו מינכן תל-אביב אולם נדחתה על-ידי משרד התחבורה בטענה שעל הגרמנים לתת בתמורה לאל-על סלוטים (שעות המראה ונחיתה) נוחים. לאחר שממשלת גרמניה הודיעה כי נושא הסלוטים נמצא בידי גוף נייטרלי אושרה הבקשה, ולפני כחודשיים חנכה לופטהנזה את הקו, עם 4 טיסות בשבוע במטוסים רחבי גוף.

עם השקת הקו הכריזה לופטהנזה על מחירי השקה אטרקטיביים (399 דולר הלוך ושוב), אל-על הורידה את המחיר לרמה זהה, וגם קווי חופשה השיקה 2 טיסות שכר שבועיות לעיר. כעת טסות בקו חמש חברות.

לדברי עופר קיש, מנכ"ל לופטהנזה ישראל, ההשקה מחדש של הקו הופכת את מינכן ליעד אטרקטיבי לנוסע הישראלי: "הטיסות נוחתות וממריאות מטרמינל 2, המעניק שירותים מתקדמים, בהם התחייבות לקישור של 30 דקות בין טיסות, טיסות המשך למגוון יעדים באירופה אליהם לא ניתן להגיע ישירות מישראל, מסעדות יוקרה ועוד. כניסתנו המחודשת ליעד הזה 'העירה' את השוק והתחרות רק תועיל לצרכן".

* הכותבת היתה אורחת לשכת התיירות של מינכן.

עוד כתבות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה בוול סטריט בירוק, מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5%, אנבידיה, ירדה בכ-3% ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"