גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רומנו: "אני רוצה לראות שהטייסים יתבעו את סמנכ"ל המבצעים; הם תובעים כותרת בעיתון"

הטריגר ליוזמה של ליאור יבור להאשים את טייסי אל-על היה מייל שהופץ ביניהם, בו הופיעה "המלצה" לנסוע לאט יותר על הקרקע כדי להאריך את זמן הטיסה ולזכות בשכר נוסף ■ ועד העובדים: "תתנצלו, תגידו שאנחנו לא גנבים"

שבוע קשה עבר על הנהלת אל-על . החברה, שמתמודדת גם כך עם הפסדים כתוצאה מהמשבר העולמי, נאלצה לפתוח חזית נוספת, הפעם מול טייסיה. המנכ"ל חיים רומנו מיהר אמנם להרגיע את הרוחות בקרב קברניטיו, שסערו בעקבות מייל ששלח להם סמנכ"ל המבצעים, ליאור יבור (טייס בעצמו). אך גורמים בכירים בהנהלה אומרים, כי יש טייסים שעדיין לא הפנימו את המעבר מחיל האוויר לתרבות האזרחית, וכי על הפרק עומדים קיצוץ הטבות ושינוי נורמות ישנות - המעדיפות את טובת העובדים על-פני טובת הלקוחות.

שני מקומות למשפחה בביזנס

הדרמה הזו נפתחה בשבוע שעבר, במייל ששלח יבור לטייסים. הוא האשים כמה מהם, כי הם מסיעים את המטוסים על הקרקע לאט מדי, באופן המאריך את זמן הטיסה, כדי "לפתור בעיות פרנסה" כלשונו. "זו גניבה ממעסיק", הבהיר יבור.

התכתובת, שהרגיזה את הטייסים, דלפה לאמצעי התקשורת, שמצדם נהנו לדווח על המלחמה החדשה בחברת התעופה, שגם אחרי הפרטתה נתפסת עדיין כחברה הלאומית. הטייסים, רובם יוצאי חיל האוויר, נעלבו ואף איימו להגיש נגד יבור תביעת לשון הרע.

באל-על מופעלת מערכת, הבוחנת סטטיסטית ולאורך חודשים את זמן הטיסה הממוצע לכל יעד. בתום הבדיקה, נקבע זמן הטיסה הגלובלי ליעד, ובהתאם לו הטייסים מתוגמלים. למשל, טיסה שנמשכת יותר מ-12 שעות מזכה את הטייסים בשני מקומות במחלקת עסקים לבני משפחותיהם.

ממידע שהגיע לידי G עולה, כי הטריגר ליוזמתו של סמנכ"ל המבצעים היה מייל פנימי שהופץ בין הטייסים, ושבו הופיעה "המלצה" לנסוע לאט יותר על הקרקע. הדבר נועד להאריך את זמן הטיסה ליעדים מסוימים ל-12 שעות, ובכך לזכות בשכר נוסף ובהטבות.

בוועד העובדים אומרים שהם אינם מכירים את התכתובת הפנימית, שהובילה את יבור לשלוח את ההודעה. לטענתם, "ההנהלה מנסה להסיט את הדיון מהנושא המרכזי, והוא האופן שבו בחר יבור להתבטא כלפי הטייסים: כינה אותם גנבים ואמר שהם פועלים שלא על-פי הנהלים. הרי אין שום נוהל שקובע שאנחנו צריכים לנסוע מהר. אנחנו צריכים להרגיש רע כי אנחנו מסיעים לאט? תתנצלו, תגידו שאנחנו לא גנבים".

הטייסים טוענים שסגנון הפנייה של יבור, שהיה בוטה וכוללני, התסיס והעליב רבים מעמיתיהם, שלא לקחו חלק בתופעה המתוארת. טייסים מיהרו להתלונן, כי זרים פונים אליהם ברחוב ומכנים אותם גנבים. "כל הטייסים מדברים על זה, כועסים, וחושבים שיבור הזיק לעצמו, לחברה ולציבור הטייסים, ויש כאלה שקוראים להתפטרותו", סיפר השבוע טייס אחר.

זו לא הפעם הראשונה שפורץ עימות בין הטייסים לבין יבור, בעצמו טייס פעיל. "לפעמים עולה לו הדם לראש", אומר אחד הטייסים על יבור, "במעמדו הוא צריך לשלוט בעצמו. היו כבר מקרים שטייסים כעסו על דברים שאמר ולא הסכימו לטוס איתו. הנהלת החברה לא קיבלה את החרם הזה, והם התחזו לחולים".

כך או כך, נציגות העובדים כבר פתחה בבדיקת ההיבטים המשפטיים של התבטאותו של יבור. "לכנות עובדים גנבים זה חציית כל הקווים האדומים, ולא נוכל לעבור על האשמה כל-כך חמורה לסדר היום", אמר יו"ר הוועד יוסי לוי.

תובעים כותרת בעיתון

המנכ"ל רומנו שיגר בתגובה איגרת פיוס לטייסים, שבה הביע אמון מלא במקצועיותם, באמינותם ובנאמנותם, ודחה בשאט נפש "כל ניסיון של גורמים אינטרסנטיים לסדוק את האמון הקיים".

בראיון ל-G, העניק רומנו השבוע גיבוי מלא לסמנכ"ל המבצעים שלו. "לא יכול להיות שמי שמתווה נורמה ראויה הוא זה שמוקצה", אמר רומנו. "צריך להוקיע את מי שכתב את המייל שמעודד את התופעה ולא את מי שמנסה למגר אותה. אנחנו מתנצלים אם מישהו לקח את זה באופן אישי".

אתה מאמין שיש אכן טייסים שנוהגים כך?

"אני מאוד רוצה להאמין שהתופעה הזאת לא קיימת. עד היום לא הובא לידיעתי מקרה ספציפי, וההתייחסות של ליאור יבור היא לשמועות ולמייל שהופץ, שמעודד-לכאורה טייסים לנהוג בדרך לא מקובלת. המייל של ליאור מרתיע ומתריע, הוא לא בא ואומר שיש טייסים שעושים את זה. אני כתבתי במייל לעובדים שאני לא מפקפק באמינותם".

כיצד תשקם את יחסי האמון עם הטייסים?

"בסופו של דבר האנשים שאצלם נוצר הקרע יאחו אותו. יש מספיק מנגנונים בחברת אל-על שיכולים לטפל בזה; החברה יודעת להתמודד עם קונפליקטים גדולים מאלה. אין לי ספק בדבר אחד: כל הצדדים רוצים בסופו של יום את טובתה של החברה".

ועד העובדים בודק את ההיבטים המשפטיים של ההאשמה. מה תגובתך לכך?

"ועד העובדים יודע שחוץ מכותרת בעיתון אין בדבר הזה מאומה; נהפוך הוא. מה שאני לא שומע מוועד עובדים הוא שתופעה כזאת לא קיימת במחוזותינו. אני רוצה לראות שמישהו באמת יתבע את יבור בהוצאת דיבה. כל מה שהוא עשה זה להתריע. תובעים כותרת בעיתון, זה מה שהם תובעים".

המנכ"ל שומר אולי על פאסון, אבל חברי הנהלה אחרים התבטאו השבוע בחריפות רבה בהרבה בנוגע להתנהגות הטייסים. "מה פשר ההתבכיינות הזאת, ההתייפייפות הזאת?" שאל מקורב להנהלה. "כשהמשטרה מציבה מכמונת מהירות זה אומר שכולנו עברייני תנועה? לא נדבר על התופעה כי מישהו עלול להיעלב? צריך להעלות תופעות לסדר היום הציבורי ולהתמודד עם זה. הציבור רוצה לדעת שכל עובד אל-על מעדיף את הנוחות של הנוסע על-פני הנוחות שלו ושל בני משפחתו".

ההאשמות של יבור לא עלולות לגרום לטייסים לנסוע מהר מדי, ובניגוד לכללי הבטיחות?

"לא מדובר בבטיחות, שהיא עדיפות עליונה אצלנו. זה כמו שנהג מונית ייקח סיבוב מיותר כדי להוסיף כסף למונה. מדובר גם באינטרס של הלקוח לא להגיע ליעד באיחור ללא סיבה, וגם באינטרס הכלכלי של החברה. יש תקופות שחברה לא יכולה להרשות לעצמה דברים כאלה. עכשיו אנחנו בתקופה כזאת".

ובכל זאת, לצאת נגד הטייסים שהם הלב של החברה, זאת בעיה, אפילו ברמה התדמיתית.

"אצלנו כולם עובדים, אין אצלנו נסיכים וחוטבי עצים, ואין לטייסים זכויות יתר. מישהו התבלבל בגדול אם הוא חשב שהמושבים שלו בביזנס יותר חשובים מהלקוחות. מה שכן, יש מתי מעט שלא עשו את הטרנספורמציה מחיל האוויר. הם חושבים שהחברה נוסדה כדי שהם יטוסו, ולא להפך. אפשר להתווכח על הסגנון של יבור, אבל לא על המהות. באל-על השתרשו נורמות שאף אחד לא שם עליהן את היד, כמו שדרוגים של עובדי חברה לפני לקוחות. לא הייתי רוצה לדעת שאת המושב שלי בביזנס אני לא אקבל כי מישהו עשה מניפולציה. ובנוגע לעניין התדמיתי: אין מה לעשות, כשעושים מהלך, לפעמים הזבל יוצא החוצה".

ההנהלה: שוקלים קיצוץ בהטבות

כפי שאמר רומנו, גורמים בהנהלה תמהים על כך שוועד העובדים לא הכחיש את התופעה שעליה הצביע יבור. לדברי אותם גורמים, הדחתו של יבור איננה על הפרק. "אילו הייתה בעיה מבצעית, מילא. אבל על זה שהוכיח אותם? על זה ששמר על הקופה של החברה?"

קצת קשה לגרום לציבור להמריא אל-על, כשמוטחות בטייסים האשמות מהסוג הזה.

"הציבור לא מטומטם, ויודע להבחין. המקצועיות של הטייסים לא שנויה במחלוקת".

לפני שלושה שבועות הודיעה אל-על, על הפסד של כ-40 מיליון דולרים ברבעון הראשון של השנה, על רקע המשבר העולמי. גורמים בהנהלה מציינים כי תנאי השכר של בכירי החברה כבר קוצצו, ובכלל זה משכורתו של המנכ"ל.

המשבר יחייב את אל-על לערוך שינויים כואבים. איפה החברה תתייעל, ועל חשבון מי?

"יש שתי אפשרויות. הראשונה היא פיטורי עובדי שחשופים לכך על-פי הסכם העבודה, והשני היא לחתוך במותרות. אני מאמין שהפתרון הראשון לא יקרה, מה גם שיידרשו פיטורים המוניים של עובדים שמרוויחים מעט כדי לסגור את הבור שנוצר כתוצאה מהירידה בפעילות ובהכנסות. ולמה צריך לעשות את זה? כי מישהו לא מוכן לוותר על קצפת בדמות מס על כרטיסים (כרטיסי חינם לבני משפחות הטייסים, נ' ר')?"

איזה עוד מותרות יקוצצו?

"ההנהלה עדיין בוחנת את האפשרויות: קיצור שהייה בחו"ל, ירידה ברמת המלונות שבהם שוהים הטייסים בחו"ל, הורדה דיפרנציאלית בשכר".

ההנהלה לא חוששת משביתה?

"זהו תרחיש הזוי שאני לא חושב שמישהו ילך עליו. ב-4 השנים האחרונות ועד העובדים גילה אחריות ולא פגע בעבודה. שלא ייגעו בנוסעים, ואם יש להם פתרונות, אני בטוח שההנהלה תשמח לשמוע עליהם".

ארגון הטייסים: אנחנו מרוויחים מעט יחסית

יו"ר ארגון הטייסים בישראל, בועז חטיבה, אומר כי שכר הטייסים בארץ נמוך לעומת המקובל בעולם. בנוסף, הטייסים הישראלים נוהגים לטוס מספר רב יותר של שעות בחודש מעמיתיהם הזרים. לדבריו, הניסיון הקרבי הרב שיש לטייסים נותן לחברות התעופה הישראליות יתרון יחסי על-פני החברות הזרות. "הטייסים הישראלים מנוסים ומקצועיים יותר, והתנסו במצבי חירום שעמיתיהם בעולם לא התנסו בהם".

חטיבה, שעומד בראש ארגון המאגד כ-700 טייסים ומהנדסי טיסה, סירב להתייחס לסכסוך הנוכחי באל-על, אך ציין כי לחברה ולטייסיה אינטרסים זהים: מקסום רווחים. לגבי הצמצומים המתחייבים כתוצאה מהמשבר אמר חטיבה, כי ניתן לקצץ בעמלות הפצה לסוכני נסיעות ולהצטמצם בהוצאות הנהלה.

עוד כתבות

צילום: רויטרס

מה הכי מפחיד: גבר זר, דוב או סטטיסטיקה

בשבועות האחרונים צצה ברשתות החברתיות שאלה שעוררה דיונים סוערים: במי תעדיפו להיתקל ביער, דוב או גבר זר? ניסינו לענות בעזרת נתוני אמת, וגילינו שמה שמפחיד באמת זה סטטיסטיקה ● הדרך שלנו להעריך סיכונים רצופה הטיות. האם נוכל להשתפר?

מטוס של קטר איירווייז / צילום: Nicolas Economou

"חברת התעופה של השנה" לא תגיע לישראל בקרוב

קטאר איירווייז היא "חברת התעופה של השנה" של 2024, עפ"י אתר AirlineRatings.com ● לחמשת המקומות הראשונים בדירוג הגיעו רק חברות שלא פועלות כיום בישראל ● אילו חברות תעופה נכנסו לדירוג, כמה מהן הפסיקו את פעילותן בישראל מאז המלחמה, ומי הן חברות הלואו קוסט המובילות בעולם?

המלדיביים / צילום: Shutterstock

בגלל המלחמה: יעד התיירות הפופולרי שאוסר על כניסת ישראלים

החלטת הממשלה המלדיבית כוללת תיקון חוקים, שיובילו לאיסור על בעלי דרכונים ישראלים ● בה בעת, נשיא המלדיביים החליט למנות שליח מיוחד לנושאים פלסטיניים, ולהקים קמפיין לגיוס תרומות באמצעות אונר"א

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חברה זכתה בקרקע לבנייה. ואז הגיעה הצעה במיליון שקל יותר

בני זוג שחיו כידועים בציבור נפרדו לאחר כשבע שנים, במהלכן נולדו להם שני ילדים - האישה דרשה זכויות בחברות שהקים בעלה ● כונסי נכסים ביקשו לפתוח מחדש הליך התמחרות לרכישת קרקע לאחר שחברה כבר זכתה בו, בשל קבלת הצעה גבוהה יותר ● וגם: למי שייכת דירת מרתף משותפת לבעלי הבניין, שנמכרה מספר פעמים? ● שלושה פסקי דין בשבוע

בני גנץ, יו''ר המחנה הממלכתי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ בתגובה לנאום ביידן: "מחויבים לקידום המתווה, לכנס בהקדם את קבינט המלחמה"

נזק רב כתוצאה מהפגיעה הישירה בקריית שמונה, לא היו נפגעים • בפעם הרביעית מתחילת המלחמה: חיזבאללה הפיל כטב"ם של צה"ל בדרום לבנון • צה"ל הטיל כרוזים בצפון רצועת עזה וקרא לתושבי בית חאנון להתפנות מבתיהם • לשכת ראש הממשלה בהבהרה נוספת להצעת ביידן: "נון-סטרטר" • נמשכת פעילות כוחות צה"ל בדרום ובמרכז רצועת עזה • עדכונים בולטים

ארז אייזן ועמית דובדבני, צמד אינפקטד מאשרום, דוגמים מכונות דפוס של hp אינדיגו / צילום: תמי בר שי

"לפעמים שואלים איך אנחנו תומכים בישראל": זה הצליל החדש של אינפקטד מאשרום

חברי אינפקטד מאשרום, ארז אייזן ועמית דובדבני, חוו מקרוב את האובדן של קהילת הטראנס ב־7 באוקטובר ● בראיון עם גלובס הם מספרים על הטראק שהפיקו מצלילי מדפסות של hp אינדיגו, איתו יופיעו באירוע הדפוס הגדול בעולם תחת אבטחה כבדה

שלטי הנחה לרכישת דירות חדשות בתל אביב / צילום: דרור מרמור

התרגילים והסיכונים: "אנשים לא קונים דירה, אלא אופציה על דירה"

בשנה האחרונה יזמיות הנדל"ן מציפות את השוק במבצעים נוסח "קנו עכשיו ושלמו עם קבלת המפתח" ● כך, הן יכולות לרשום מכירות גבוהות על הנייר, כאילו הריבית הגבוהה לא מצננת את השוק ● אבל בפועל, תזרים המזומנים של חברות הנדל"ן צונח ומומחים מזהירים מפני מפולת שתוביל לקריסת חברות קטנות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

בורסת ת"א ננעלה בירידות; קמטק צללה בכ-6.5%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ות"א 90 יורד בכ-1.1% ● בבורסה מזהים שמשקיעי חוץ המשיכו לצמצם החזקות במניות מקומיות ● בבורסה בת"א יפורסמו דוחות חברת הנדל"ן קבוצת אשטרום ורשת גולף ● בפוריה פיננסים מעריכים כי השקעה במדד S&P 500 עלולה להיות מסוכנת ● פעילים ניהול תיקים: מתרחק המועד להפחתת ריבית בישראל ובארה"ב

מכרו חברות ב־2 מיליארד דולר. האם המשבר הסתיים? / איור: גיל ג'יבלי

הושלם הגיוס הגדול ביותר והשכר בשיא: האם המשבר בהייטק הסתיים?

לאחר שנתיים קשות נראה שחל מפנה בהייטק הישראלי, כשבחודשים האחרונים יותר מעשר חברות נרכשו, ההשקעות עלו, ושכר העובדים הגיע לשיא של כל הזמנים ● אולם חלק מהמומחים לא ממהרים להגדיר זאת כהתאוששות, וטוענים: "יש פה שתי כלכלות נפרדות, אחת של 'כוכבי תעשייה' והשנייה של כל השאר"

לישראל הייתה תוכנית סודית ליום שאחרי בעזה. חמאס חיסל אותה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ישראל שינתה את המבצע ברפיח בלחץ אמריקאי, הניסוי שעשוי לשפר את מיפוי המנהרות התת-קרקעיות בעזה וכך חיסל חמאס את תוכנית היום שאחרי של ישראל • כותרות העיתונים בעולם 

יו''ר ספיר קורפ, אלכס ספיר / צילום: יח''צ

מיליארדר בצרות: חברת הנדל"ן מת"א שמקדמת הסדר חוב

אלכס ספיר בעל השליטה בספיר קורפ פותח במגעים להסדר חוב מול מחזיקי שתי סדרות האג"ח בתל אביב ● הסיבה: החברה חוששת שלא תספיק למכור את המלון שלה במנהטן בזמן כדי לשלם את התשלום הקרוב ביולי

הדיון בבג''ץ על חוק הגיוס, הבוקר (א') / צילום: עמית שאבי, פול ידיעות אחרונות

הסתיים הדיון בבג"ץ; השופט סולברג: גיוס בני הישיבות הוא צורך קיומי

נציג היועמ"שית: הניסיון להעביר את שיקול־הדעת לצבא - מנוגד לדין ● השופט סולברג על התנגדות הממשלה לגייס 3,000 חרדים: "צעד בסיסי ומינימלי" ● נציג הממשלה טען כי זכותה לשלם לישיבות גם בהיעדר חוק לפטור מגיוס ● השופט גרוסקופף: "יש תנאי לתמיכות בתלמידי הישיבות, והוא שלא משתמטים מגיוס שלא כדין" ● נציג איחוד הישיבות טען לאכיפה בררנית אל מול האוכלוסייה הערבית ● עדכונים שוטפים

אזרחים בהודו עומדים בתור כדי להצביע בבחירות, היום / צילום: ap, Prabhjot Gill)

OpenAI מאשימה: חברה ישראלית ניסתה להתערב בבחירות בהודו

OpenAI ומטא (Meta) הודיעו לאחורנה על חסימת מאות חשבונות פייסבוק ואינסטגרם הקשורים לקמפיין פוליטי שמאחוריו עומדת חברה ישראלית ● כעת, דווח כי אותה חברה ניסתה להשפיע על הבחירות בהודו דרך הפצת ביקורת על המפלגה השלטת (ה-BJP) ●  "איום מסוכן" על הדמוקרטיה, כינתה המפלגה ההודית את הקמפיין

האחים אבי, רפי וג'ו נקש / צילום: אביב חופי

אבי נקש תובע את המנכ"ל אבי חורמרו: "נטל זכויות בשווי עשרות מיליוני שקלים תוך ניצול האמון"

נאמנות אבי נקש הגישה בקשה לתביעה נגזרת בשם שמונה חברות נגד אבי חורמרו, יו"ר וכמנכ"ל בחברות בקבוצה עשרות שנים, בסכום של "מעל 2.5 מיליון שקל" ● בבקשה נטען ל"התנהלות פסולה ומקוממת של חורמרו" באמצעות חברה בבעלותו ולניצול האמון שניתן בו ● חורמרו בתגובה: "טענות סרק מופרכות"

בנייה חדשה באשקלון / צילום: איל יצהר

דלת מול דלת, שתי דירות זהות ופער של מיליון שקל במחיר | בדיקת גלובס

השוואה שערך גלובס בין המחירים המסובסדים של דירות המוגרלות במסגרת "דירה בהנחה" לבין דירות זהות שנמכרות במחירי השוק מצביעה על פערים אדירים ● המגמה בולטת במיוחד באזור הדרום, שם ניתנות הנחות חריגות אשר עשויות להגיע לשיעורים של 50% ואף יותר

אננסים למכירה בשוק הכרמל בתל אביב / צילום: Shutterstock

שנה לפתיחת השוק ליבוא אננס: המחירים נחתכו בחצי, והצריכה הוכפלה

למרות שמשרד החקלאות פתח את יבוא האננס מקוסטה ריקה בלבד, מחיר הפרי צנח בכמעט 50% - והפרי הפך לנגיש יותר עבור הצרכן הישראלי ● הנתונים מצביעים על כך שכשמסירים רגולציות חוסמות יבוא - המחירים יכולים לרדת, לעתים אף מבלי לפגוע באופן משמעותי בייצור המקומי

הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסד''ק

המניה הפסיכולוגית שייסדו ישראלים קפצה בכ-360%. אך יש בעיה אחת בדרכה

בתחילת 2023 עמדו משקיעי טוקספייס בפני שוקת שבורה, כששווי פלטפורמת הטיפול הנפשי הווירטואלי התרסק ביותר מ־90% ● מאז, נסקה המניה ותוצאותיה השתפרו, אבל יונתן בן ארצי, מהמשקיעים המוקדמים בחברה, סבור כי היא זקוקה למשקיעים מוסדיים

ג'יימי דיימון / צילומים: AP, Ludovic Marin ו־Shutterstock

המלך של וול סטריט: בדרכו החוצה מצמרת הבנקאות, ג'יימי דיימון זורק כמה נבואות זעם

העומד בראשו של ג'יי.פי מורגן, שהפך הודות לניווטו לבנק האמריקאי המוביל בשווי שוק ונכסים, ידוע גם כרואה השחורות של הענף ● פעם אחר פעם הוא מזהיר מפני אינפלציה גבוהה, מיתון עולמי ואיומים גיאו–פוליטיים, וזוכה לאוזן קשבת מהמנהיגים הבכירים ביותר ● כעת הוא רומז שהפרישה שלו תהיה מוקדמת מהצפוי, ומספק עוד תחזית שחורה לקינוח: "היערכו לתרחיש הגרוע ביותר"

גדעון גולבר, מנכ''ל נמל אילת

מנכ"ל נמל אילת: "לא מתבייש להציע ללקוחות שלי לשלם כופר לחות'ים"

בהתבטאות יוצאת דופן מגיב מנכ"ל נמל אילת למצב שנוצר לטענתו בגלל "חולשת מדינות הקואליציה במלחמתן בחות'ים" ● "הנמל מושבת לחלוטין כבר שבעה חודשים; ייתכן שנצטרך לפטר" ● בינתיים, הנמל מבקש להיכלל בהסדרת ענף הנמלים, שצפויה לצאת לדרך בקרוב

אייפון 15. הדור החדש צפוי לכלול שורה של שינויים / צילום: יח''צ

השמועות וההדלפות: איך ייראה אייפון 16 החדש?

בספטמבר הקרוב יושק האייפון החדש, אך כבר כעת יש מידע על האופן שבו הוא ייראה, יישומי הבינה המלאכותית שיכלול והשינויים הצפויים ● מהגדלת המכשירים ועובי המסגרת ועד שיפור בביצועים