גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בלדה לעוזב הקיבוץ

בגלריה הקיבוץ בתל-אביב תיפתח בסוף השבוע התערוכה המסקרנת "ועדת קישוט" - מתוך אוסף העבודות שהצטברו בגלריה במשך השנים, ומוצעות כעת למכירה. יניב שפירא, אוצר הגלריה שפורש לאחר חמש שנים, מקווה שהן הגלריה והן החברה הקיבוצית ייטיבו לנסח מחדש את הרלוונטיות שלהן

"כשנכנסתי לתפקיד ניסיתי לנסח לעצמי את זכות הקיום של גלריה הקיבוץ בשדה האמנות התל-אביבי. מה מקומה לצד הגלריות המסחריות? איזו רלוונטיות יש לה? מה הייחוד שלה? לאמצעים הדלים שעמדו לרשותה אהבתי לקרוא 'האיכות של הצניעות'", אומר יניב שפירא, אוצר גלריה הקיבוץ בתל-אביב, המסיים בימים אלה את תפקידו.

שפירא עוזב את הגלריה אחרי חמש שנים, שבהן הצליח לצקת במקום תכנים חדשים ומרתקים, למרות ההידרדרות במעמד הקיבוצים בחברה הישראלית והתרוקנות הערכים הקיבוציים מתוכנם המקורי. הוא נכנס בשעתו לנעליה הגדולות של האוצרת טלי תמיר, שעברה משם למוזיאון נחום גוטמן. כעת הוא יוצא להשלים עבודת דוקטורט, לאחר שנוכח שלא יוכל לעשות זאת במקביל לעבודה בגלריה.

"היום הגלריה נמצאת במקום מצוין מבחינת יחסי הכוחות בשטח. הגלריה ממוקמת במקום מאוד נחשב, וטלי תמיר עשתה עבודה מאוד טובה. עדיין, התקופה הייתה מאוד טעונה והרגשתי צורך לנסח את הייחוד שלה. ראיתי בתפקיד מחויבות כפולה ומאתגרת: א. לקיבוץ כמושג וכל מה שהוא מייצג, כמיקרוקוסמוס של החברה והתרבות הישראלית. ב. לעולם האמנות. אני כאיש אמנות לא יכול להתפשר על איכות אמנותית. זו גלריה איכותית, רלוונטית וקשובה למגמות עכשוויות. אם אחד מהתנאים האלה לא מתקיים, הגלריה מאבדת את הטעם שלה, את הזכות לומר את דברה".

אמן העיר ואמן הכפר

שפירא עצמו הוא בן קיבוץ, המתגורר כיום בקיבוץ יזרעאל. האכפתיות שלו כלפי החברה הקיבוצית מגיעה ממעורבות עמוקה, אך גם מסקרנות אינטלקטואלית, היסטורית, לא רומנטית.

סמוך לסיום תפקידה בגלריה, אצרה תמיר את התערוכה "לינה משותפת", בביתן הלנה רובינשטיין של מוזיאון תל-אביב. התערוכה הכתה גלים והציתה דיון חריף. אם בעין הציבורית הישראלית השינויים שעוברים על החברה הקיבוצית נתפסים כמשבר מתמשך, לדברי שפירא, התערוכה מיצתה אמירה חריפה, שהצביעה באופן מאוד חלקי על המורכבות שבניסיון הקיבוצי החלוצי.

שפירא: "תמיר ייצגה תפיסה לפיה הקיבוץ נתפס כ'מקום הפשע'. זה היה חלק מאקלים חברתי שהגיע למסקנה כי הקיבוץ מיצה את תפקידו. החוויה שלי הפוכה. החיים בקיבוצים נמשכים והאורגניזם הזה חי ומתפתח לכיוונים מאוד מעניינים. לי היה מאוד חשוב, כבן קיבוץ וכמי שחי בו, להצביע על נקודת מבט בונה. לא מתוך טפיחה עצמית על השכם, אלא מתוך רצון להראות את ההתמודדות של קהילות קיבוציות, חברתיות, עם משבר וחיפוש אחר נקודת מוצא".

התמודדות כזאת הוא מצא בפריחתן של הגלריות הקטנות בקיבוצים ברחבי הארץ. "מהי גלריה בקיבוץ אם לא ביטוי של צורך בתרבות, גילוי של יצירה, של דיאלוג עם החוץ, לא הסתגרות. בלי קהילה קיבוצית אין הצדקה לגלריה".

*אירועי שנת ה-60 למדינה נתנו לך פלטפורמה למחויבות שעליה הצהרת, לתת למושג הקיבוץ במה בעולם האמנות.

"לכאורה כן, אבל הם לא היו המוטיבציה העיקרית. מהיום שנכנסתי לגלריה הסתובבתי בקיבוצים וניסיתי להבין מה הדבר המעניין שקורה בהם מבחינת האמנות. בשלב מאוד מוקדם הבנתי שהתופעה של הגלריות רחבה הרבה יותר מששיערתי. אצל האמנים עצמם, לעומת זאת, לא זיהיתי כל ייחוד ושוני מהאמנים הפועלים בעיר - לא איזו רוח אידיאולוגית, ערכית".

*זה היה גילוי מפתיע?

"כן. האמן הקיבוצי, שהקיבוץ מעמיד לרשותו משאבים והוא תורם לקיבוץ מכישרונו, כבר לא קיים. היום אמנים בקיבוצים מייצגים את עצמם ואת הקריירה שלהם. בעיר מוצאים יותר מעורבות חברתית ופוליטית. לא רואים את זה בקיבוצים - אמן בקיבוץ מנסה לשרוד ולא מייצג את הקיבוץ, גם לא מקבל גיבוי מהקיבוץ, וזה מובן במציאות של ההפרטה כיום.

"את זה ניסיתי להבין בתערוכה 'מרחב פרטי מרחב ציבורי'. קודם כל להבין ושנית ליצור קשר עם הגלריות בקיבוצים ועם האוצרות שלהן, ליצור מפגשים, ולהבין שיש פה סוגיה אמיתית".

*בגלריות הקיבוציות דווקא יש פשרה על איכות אמנותית. זה לא הפריע לך?

"אני עושה הבחנה ברורה בין הגלריות בקיבוצים לבין גלריה הקיבוץ. הגלריה מציגה שמונה תערוכות בשנה, זה הלחם והחמאה שלה וזו שליחותה, זו הצדקתה. הפרויקט עם הגלריות בקיבוצים היה מהלך שהתקיים במקביל ובנוסף לתערוכות בגלריה. לא רציתי להגיד לגלריות מה לעשות אלא להצביע על הנוכחות שלהן".

*אבל בפרויקטים הללו גרמת להן להרים ראש ואולי להיות רציניות יותר.

"הפלטפורמה שגלריית הקיבוץ אפשרה לגלריות בקיבוצים הייתה של חשיפה וארגון. היא הצביעה על האופציה שהן מציעות לאמנים צעירים, לאמנות ניסיונית ולאמנות בפריפריה. זה תרם לדימוי והערכה העצמית שלהן אבל לא פחות מכך תרם גם לגלריה הקיבוץ. זה הפך אותה למעין 'גלריית אם', שמספקת אינפורמציה על עוד כ-30 גלריות וקושרת בין אמנים, קהילות ומוסדות".

מקום שחולק ידע

הפרויקט הראשון, "נלבישך שלמת בטון ומלט", התקיים בשנת ה-60 למדינה, אשתקד. במסגרתו התקיימה בגלריה התערוכה "מרחב פרטי מרחב ציבורי", ובה הוצגו צילומים של חללי הגלריות הקיבוציות. מעין "ייבוא" של הקיבוצים העירה. בגלריות הקיבוציות התקיימו תערוכות עצמאיות, אשר ביטאו כל אחת את פרשנות האוצר לכותרת הגג הציונית מאוד של הפרויקט, "שלמת בטון ומלט". במקביל יצא מדריך גלריות מפורט במתכונת של גיליון מיוחד של עיתון "הקיבוץ".

השנה, במסגרת אירועי 100 שנה לתנועה הקיבוצית, התקיים פרויקט משותף נוסף במתכונת דומה - "מדרש קיבוץ". שפירא רואה בכך הישג משמעותי, ובשם הפרויקט, "מדרש", הוא רואה באופן סמלי קריאה לפרשנויות שונות של מושג הקיבוץ, אשר יש מקום ולגיטימציה לכולן.

"היום אני יכול לעזוב את גלריה הקיבוץ אחרי שהפרויקט הזה מתקיים כבר פעם שנייה ברצף. מבחינתי זה נכנס למחזור הדם של הגלריה. נוצרה מחויבות. זה הפך אותנו למקום שמפיץ אינפורמציה וחולק ידע, וזה בדיוק ההפך ממה שגלריה מסחרית עושה - ששומרת את האספנים ואת המידע שלה לעצמה. כאן נוצרו קישורים בין הגלריות השונות ותערוכות שעוברות מזו אל זו".

*בצד המחויבות לאמנות, מצאת לעצמך טריטוריה לביטוי אישי שלך?

"במבט לאחור התברר לי שרוב התערוכות שעשיתי היו תערוכות יחיד. זה נבע מתוך רצון למצות מהלך אמנותי של אמן יחיד. מנגד, הרגשתי שיש סוג של אינפלציה של תערוכות נושא, שלא ממש הצדיקו את עצמן. החלל של גלריה הקיבוץ אפשר לי להעמיד מקום לרשות אמן. הרבה מהתערוכות היו מיצבים שנבנו במיוחד למקום, ללא תכתיב מסחרי או עבודת אמנות שצריכה להימכר".

בחמש שנותיו של שפירא במקום הוצגו תערוכות יחיד של סשה סרבר, פני הס יסעור, גיא בר אמוץ, ליאת קלינגמן ועוד רבים. "הגלריה אפשרה לי לעבוד עם אמנים צעירים, כמו זיו בן דב, נטע שפירא - עבודות שלכאורה לא לגמרי שלמות, שמצביעות על תהליך העבודה. וגם אמנים לאו דווקא צעירים אבל כאלה שלא ממש מוצגים, כמו אוסמה סעיד - אמן פלסטיני בשנות ה-50 לחייו".

*האם התפקיד של הגלריה מנוסח היום טוב יותר?

"אני חושב שהמשמעות של הגלריה טמונה קודם כל בנוכחות רבת השנים שלה. זו אחת הגלריות הוותיקות בתל-אביב. היא נוסדה ב-1967, והיא מהבודדות ששרדו את כל תלאות הזמן והתהפוכות. היא פועלת בצניעות, בתקציב דל. אפילו העבודה שלי הוגדרה כיומיים בשבוע מחוסר תקציב. כמובן שמאחורי הקלעים יש עוד הרבה עבודה.

"היכולת של הגלריה לנסח כל פעם מחדש את הרלוונטיות שלה, ובמובן מסוים את הרלוונטיות של הקיבוץ, זה חלק מכוחה וחשיבותה. אני רוצה להחמיא לתנועה הקיבוצית על העקביות בכך שמחזיקים את הגלריה, וזה אחד המקומות היחידים שמאפשרים במה כזו וחופש אמנותי".

איילת כרמי / צלם יחצ

עבודה של אילת כרמי, מתוך התערוכה "ועדת קישוט"

דופק של קיום יומיומי

*הגלריה בסכנת סגירה?

"הסכנה תמיד קיימת. התפקיד של אוצר הגלריה הוא גם להמשיך לשכנע את התנועה הקיבוצית בחשיבות של הגלריה כמקום לדיאלוג עם החברה והתרבות הישראלית. זה לא מרכז רווח, אבל לדעתי הגלריה משרתת את התנועה הקיבוצית גם תדמיתית".

הגלריה פועלת כעמותה שמקבלת את תקציבה מהתנועה הקיבוצית ונתמכת על-ידי משרד התרבות. אם נמכרת עבודה בגלריה, הכסף מתחלק בין האמן ובין הגלריה - שמעבירה את חלקה לקופת העמותה.

*מי שיבוא במקומך צריך להיות קיבוצניק?

"אני לא יושב בוועדה שתבחר, אבל למיטב ידיעתי תינתן עדיפות לאנשי קיבוץ".

קשה שלא לראות בתערוכת הסיום של שפירא, שתיפתח ביום ו', מעין "מכירת חיסול". זו תערוכה מתוך אוסף הגלריה, שהצטבר שנים רבות, והיא מיועדת למכירה. כותרת התערוכה, "ועדת קישוט", מתייחסת לתפקידם המסורתי של האמנים בקיבוץ. "נמכור עבודות בהנחה לקיבוצניקים, וכך נהפוך לוועדת קישוט של הבתים בקיבוצים. זו מעין מחווה ל'בעלי האוסף'".

*כמה עבודות יש באוסף?

"כ-200 עבודות. כל אמן שהציג משאיר עבודה והתוצאה די אקלקטית. רוב העבודות קטנות עד בינוניות. יש שם ציור וצילום".

בתערוכה יוצגו, בין היתר, עבודות של יחיאל שמי, אילת כרמי, דב הלר, פנחס צינוביץ', משה מירסקי, פריד אבו שקרה, גל וינשטיין, גליה גור זאב ושירלי בר אמוץ.

"גם את התערוכה הנוכחית אני רואה כחלק מתפיסה אוצרותית שלא מפרידה בין גילויי אמנות לניסיון לקשור אותם לתהליכים חברתיים, לדופק של קיום יומיומי, למקום הישראלי. הניסיון להבין את המקום שבו אתה עובד מגדיר את שדה הפעולה שלך. האוצרות בגלריית הקיבוץ נעשית מתוך דיאלוגים מתמשכים עם אמנים, התבוננות ביצירה שלהם וקשב לשינויים שאנחנו עוברים. נכנסתי לתפקיד בעיקר עם שאלות. היום אני יכול לתת גם כמה תשובות", מסכם שפירא. *

"ועדת קישוט", גלריה הקיבוץ, דוב הוז 25, ת"א. פתיחה: ו' 7.8, 11:00. ב'-ה' 15:00-11:00, 18:00-16:00, ו' 14:00-11:00, עד ה-4.9

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?