גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל CGI על ריגול תעשייתי ואיך שדברים לא קורים במקרה

בעולם השטוח של צביקה נווה, מנכ"ל חברה בינלאומית למודיעין עסקי - אין סודות ■ "לא במקרה ההודעה של פלאפון ופרטנר על ה-iPhone יצאה בפער של חצי שעה"

להיות בעלים של חברת מודיעין עסקי הופך את צביקה נווה, מנכ"ל CGI, לאחד האנשים היותר מבוקשים היום בשוק העסקים הישראלי. איש שכל כולו אוצר בלום של מידע עסקי יקר ערך. אם בעבר נווה היה רגיל לספק את הסחורה עבור לקוחותיו בשעות העבודה הרגילות, הרי שבחודשים האחרונים הוא מוצא שיותר ויותר לקוחות לא מהססים להתקשר אליו באמצע הלילה. ככל שהעסקאות שהוא מעורב בהן גדולות יותר האחריות שלו מתעצמת, כל מילה שלו יכולה לחרוץ את גורלה של עסקת מיליונים. זו הסיבה שנווה כבר לא רק איש השיחות העלומות, זה שיושב עם המנכ"ל ומסתודד איתו לאחר שעות העבודה, אלא גם יועץ ושותף מלא בקבלת החלטות בארגונים.

20 שנה שנווה מצוי בעולם המודיעין העסקי, וכבר הצליח למצב עצמו כמשענת איתנה להרבה מאוד חברות. מספר רב של מנכ"לים חבים לו את תפקידיהם, ויש גם לא מעט חברות שחייבות לו את הישרדותן.

*איך חברה כמו CGI צולחת משבר כלכלי כמו שאנו חווים היום?

"השלכות המשבר הכלכלי על CGI היו מינוריות. מרבית הלקוחות המשיכו את התקשרותם עמנו באותם התנאים. הלקוחות הבינו, כי גם בזמן של פריחה מודיעין הוא כלי מידע השווה כקליפת השום אם איננו מיושם. הסיפוק הגדול שלי הוא לראות לקוחות שלוקחים את המידע, מיישמים אותו וקופצים מדרגה".

*כחברה בינלאומית, האם תחום המודיעין העסקי עבר שינוי בעולם?

"העולם נהיה שטוח יותר. הגלובליזציה מקצרת מרחקים בין יבשות. עשינו הרבה שעורי-בית. בחנו את היתרונות והחסרונות שלנו. מיפינו את העולם על-פי היתרונות היחסיים שלנו. אנחנו עדיין לא בנקודה שאנחנו יכולים לתת הכול בכל מקום, אך במקומות בהם אנו עובדים אנחנו בפירוש מספקים את הסחורה. המחויבות שלנו ללקוחות החברה הבינלאומיים (מדובר בחברות מהמובילות בעולם בתחומם), חייבה אותנו להרחיב אופקים בתחום הבינלאומי באופן משמעותי. לצורך הנושא, חברנו לגופים מקצועיים בחו"ל והקמנו פלטפורמה מקצועית שעיקרה השוק הבינלאומי. אנו מספקים כיום שירותים בשלוש יבשות ובמספר לא מבוטל של מדינות, ויודעים לתת מענה נאות בכל תחומי הליבה שלנו, ובכלל זה ניהול סיכונים, אבטחה רעיונית, אסטרטגיה, יתרונות מבוססי ידע ומודיעין תחרותי, והכול במגבלות חוקי המדינה בה אנו פועלים. היום חברות ישראליות מגדירות עצמן קודם כל כחברות בינלאומיות ואינן מבדילות בין פעילותיהן בארץ ובחו"ל, ולכן אנו חייבים להסתכל על התמונה דרך אותה משקפת".

"חברות בארץ ניצלו את המשבר ל'ניקוי אורוות'"

*מה קרה לכם כארגון שעוסק במודיעין עסקי עם פרוץ המשבר?

"לפני כארבעה חודשים היינו מצויים בעין הסערה. התנהלות השוק הייתה תזזיתית במישורים רבים, הלחץ של הלא-נודע הביא חברות רבות לשינוי חשיבה ודרכי פעולה שלא תמיד הוכחו כנכונים. כיום ההתנהלות חוזרת להיות מבוקרת יותר. בתקופת המשבר חברות העדיפו להקפיא מהלכים אסטרטגיים כדוגמת רכישות, מיזוגים, השקות וקמפיינים, אך כיום מסתמנת התאוששות וחברות פועלות להדבקת הפערים שנוצרו בעקבות המשבר ושואפות להביא את הדבר הבא. אני סבור כי חברות רבות בארץ, בניגוד לשאר העולם, ניצלו את המשבר כהזדמנות ל'ניקוי אורוות'".

*תן דוגמה.

"בעתות משבר החברות מפנות את מרב המשאבים להשגת מידע על פעילות המתחרים, התחרות יותר רלוונטית, חברות ש'יושבות על הגדר' מחפשות בקדחתנות לא רק חברות לרכישה, אלא גם חברות טכנולוגיות כהשקעה. החברות נערכות לקראת מכרזים גדולים, לוקחות את הסיכון ומוכנות להשקיע בזה מתוך אמונה שהמכרז ייצא לפועל. כיום חברות חשות שיש לנצל את המומנטום לטובת גיוס מוצלח של עובדים וכסף.

"לדוגמה, חברה ישראלית רב-לאומית שעמדה על פרשת דרכים חששה מאוד מהשלכות המשבר ומהתחרות עם אחת ממתחרותיה, שאף היא חברה ישראלית. לאחר בדיקה למדנו, כי החברה נמצאת בתהליכי גיוס שקטים של עובדים מובחרים. דבר המעיד בפירוש על התפישה של המתחרים לגבי ניצול הזדמנויות. על סמך המידע שהתקבל, הלקוח הקדים לגייס עובדים ונכנס למו"מ של רכישת החברה. הוא הבין שרכישת החברה תהיה זולה יותר מאשר לרכוש את הטכנולוגיה ולפתח לבד".

*אתה מרגיש את זה בתעשיות מסוימות או בכלל?

"הכלכלה הישראלית ורסטילית מאוד. רוב חברות ההיי-טק פונות החוצה, אך כמעט שאין חברה בעולם שאין לה מתחרה ישראלי. אתה לא יכול להסתכל קדימה מבלי לפזול הצידה. הרבה חברות פונות לשוק הישראלי והשוק יציב, אך למעשה הביצים מפוזרות בהרבה סלים. בתחום אחד קשה והתחום האחר עולה ומשגשג. בתעשייה הביטחונית, בעתות משבר וחוסר-ודאות השאלה היא לא אם הממשלות יכולות להרשות לעצמן את חיזוק הביטחון, אלא אם הן יכולות להרשות לעצמן שלא. התברכנו בתעשייה ביטחונית יציבה מאוד, מה שבמידה מסוימת יוצר ומניע את הכלכלה בארץ ובעולם".

"יד שאתה לא יכול לנצח, תנשק"

*וכאשר יוצאים מהמשבר?

"ביציאה מהמשבר, מעולם של כאוס שהינו המרכיב הכי משמעותי במשבר הכלכלי, לא יודעים מה הולך להיות ומשמעות המידע עצומה. כאשר רב הנסתר על הגלוי, כל מידע שמתקבל הוא בבחינת עוגן; ואם בימים כתיקונם המידע הוא תבלין, בתקופה הזאת הוא המרכיב העיקרי בארוחה".

*עד כמה המודיעין העסקי קריטי להשקת מוצר דוגמת האייפון? עד כמה הוא יכול להשפיע על התנהלות החברה המתחרה?

"ראשית, אם אתה מנכ"ל של חברה סלולרית ולא ידעת על המהלך, משמע שמשהו לא תקין. מעבר לכך, חוסר הידיעה מונע בעליל את האופציה לעשות משהו, ותגובה מאוחרת עלולה לפגוע במובילות החברה. אף מנכ"ל או דירקטוריון לא רוצה להיתפס עם מכנסים למטה בסיטואציה כזו. לגבי דוגמת האייפון. אייפון זה נתח שוק. אם לא נערכת מראש, הפסדת את הדבר היקר מכל - הלקוחות. אילו ידעת, יכולת להיערך בהתאם מבחינת מבצעים, פרסום, שת"פ טכנולוגי או אפילו חוזי. יד שאתה לא יכול לנצח, תנשק. אם זכרוני אינו מטעני, ההודעה לתקשורת מצד פלאפון ופרטנר הייתה בפער של חצי שעה. זו לא יד המקרה".

*אתה יכול להצביע על לקוחות ספציפיים שצריכים יותר מודיעין עסקי, בעיקר בזמן מיתון?

"ישנם שווקים שבהם חווינו פניות משחקנים בקטגוריות שונות שלא היו בארסנל הלקוחות שלנו. כתוצאה מהאטה במכירות, מתחרות קשוחה מאוד, משוק אגרסיבי מאוד, הצרכן הפך להיות הרבה יותר חכם, בודק, משווה מחירים. מטבע הדברים, הלקוחות צריכים לדעת איך להיות הרבה יותר יצירתיים, וזה כמובן - מאחר שעידן המונופולים מאחורינו - עם יד על הדופק מה המתחרים שלהם מתכננים לעשות ומתי הם יעשו זאת. לדעתי, השוק שיהיה אחד השווקים החמים יותר בתחום שלנו בשנה הקרובה הוא שוק התקשורת. כתוצאה מהשינוי הרגולטורי, הכנסה של ה-MVNO, האייפון שטרף את הקלפים ויערבב את השוק מחדש".

*האייפון היה נושא למודיעין עסקי?

"אינני מדבר על לקוחותיי ועל דרישות כאלה ואחרות. אבל אומר ששוק התקשורת לא שונה מאף שוק אחר, רק שעל-פי היכרותי איתו יש לו ממד של לא מעט אמוציות".

*אז מה השתנה בשנה האחרונה?

"העולם השתנה. שווקים השתנו ומשתנים, תוצרים השתנו, כמות המידע רבה יותר ומקורות המידע מגוונים יותר. אחד הדברים המשמעותיים שהשתנו מבחינת הלקוחות הוא הצורך במחקר ופיתוח, ולא רק המידע הגולמי ששירת אותם עד כה. לקוחות הפכו להיות 'חכמים' בתחום המודיעין, והמודיעין העסקי מבחינתם הוא כלי עבודה הכרחי. אנו ב-CGI מזהים מגמות התנהגות ומנתחים את המידע הגולמי למשמעות. המידע יכול להיות מנוצל לצרכים רבים יותר של הארגון, מה שמחזק את האמירה: ידע הוא כוח".

*בטרמינולוגיה של עולם המודיעין ניתן לעשות הבחנה בין "מודיעין טיפש" ל"מודיעין חכם"?

"'מודיעין טיפש' זה מידע גולמי כפי שהוא המנותח על-ידי הלקוח בכלים שלו; לעומת 'מודיעין חכם', שהינו ניתוח, הערכה, עיבוד ומחקר. כיום אני נתקל במצבים בהם לקוחות באים עם מידע שהגיע אליהם ומבקשים הערכה, ניתוח וייעוץ. במקרים אלה CGI שותפה בתהליך והתוצאות ללקוחות הינן פנומנליות".

"בראש ובראשונה אני מגייס תעצומות נפש"

*איך נערכת למשבר?

"מזמן הבנתי שאין לנו מונופול על השכל. הקמנו Board of Advisers שחברים בו מוחות מבריקים בהם מנכ"לים לשעבר, משפטנים ויועצים אסטרטגיים, על-מנת לייצר קבוצת חשיבה ולתת מענה אולטימטיבי ללקוחות".

*מבחינת העבודה שלכם אתם נדרשים לדרכים יצירתיות יותר כדי לספק את המודיעין שמצפים ממך לספק?

"היצירתיות היא בשירות שאנחנו נותנים, שהוא לא רק מידע על אודות פעילות המתחרים של הלקוחות שלנו בקטגוריות השונות, אלא גם ניתוח המידע והמשמעות ללקוח שלנו כתוצאה מהמהלך שנוקט המתחרה. מבחינתנו הלקוח מקבל מוצר מוגמר, כלומר לא רק ברמת המידע שהמתחרה יעשה כך וכך, ישיק מוצר כזה או אחר, אלא גם מה המשמעות האסטרטגית והטקטית של אותו מהלך מבחינתו".

*אני מניח שהמיתון עושה לך טוב. אתה מוצא עצמך מגייס יותר עובדים?

"בראש ובראשונה אני מגייס תעצומות נפש וסבלנות. דבר שני, אני מגלה הזדהות עם הלקוח ושומר על לויאליות. זה לא משהו חדש, רק שהיום אני רגיש לזה שבעתיים. למשל, אם לקוח, מנכ"ל של חברה, מתקשר אליי, מביע את חששותיו ומבקש לדעת במה אנחנו יכולים לסייע לו, אז מטבע הדברים אני מגלה הזדהות עמוקה מאוד וסבלנות, והמוטיבציה שלך חדורה שבעתיים לתת את המענה. כי עם הלקוחות שלנו אנחנו רצים לאורך שנים - בתקופות טובות, בתקופות פחות טובות - אז אני מרגיש חלק מאותו ארגון, אני מרגיש הזדהות עמוקה מאוד".

*הארגונים שאתה עובד איתם מרגישים מאוימים יותר בתקופת מיתון? אתה מגן על הארגון גם מפני הדלפות וחדירות מרגלים?

"שיטת העבודה טרום המשבר ולאחריו היא אותה שיטת עבודה, כשאתה מנהל ומתנהל על-פי תוכנית עבודה שנתית שאתה בונה. תמיד אתה צריך להיות ערני, עם סנסורים, גם בימי שגרה וגם בימי שלווה. מה שנקרא, אף פעם אין שלווה. טרום המשבר, לפני שנה-שנה וחצי, לא הייתה תחרות? הנה, שוק הטקסטיל, בתי-האופנה, באים עכשיו שני ענקים (HM וגאפ), שמערבבים את השוק עם עוצמות בלתי רגילות".

*איזה מוצר אתה מספק ללקוח?

"ההגדרה של מוצר חוטאת מעיקרה. היה פעם סלוגן שאני אוהב מאוד, של חברת שמנים אמריקנית שהמסר שלה היה: 'אנחנו לא רוצים לשנות לך את העולם, רק להחליף לך את השמן'. סגנון העבודה שלנו תפור למידות ולצרכים של הלקוח. המידע וההמלצות לשימוש בו, ההערכה והמחקר הינם סיוע בניהול משברים. הלקוח מכיר את העסק שלו טוב מאיתנו, וטוב שכך. אם תיקח את המידע שהלקוח לא יכול היה להגיע אליו לבדו, תוסיף לו ניתוח ללא אמוציות ומחקרים על-פי הצורך, התוצר הוא תמונה פנורמית למקבל ההחלטות בזמן אמת. שאנחנו בעצם מאפשרים למקבל ההחלטות להתבסס על יותר, לראות רחב יותר ורחוק יותר".

*עם מי לא תעבוד?

"כיום יש לי את הפריבילגיה לתת את כל כולי למי שאני מאמין בו, בחברה, במוצר ובדרך. בכל מקרה, אני מוגבל ללקוח אחד בלבד בכל תחום. במצב כזה, הבחירה של לעבוד עם הכי אמין ומקצועי מתבקשת. יחד-עם-זאת, קיימים תחומי עיסוק של חברות שלא עולים בקנה אחד עם ה'אני מאמין' של CGI ושלי. לדוגמה, CGI לא תספק שירותים לבתי קזינו או לכל מוסד הימורים אחר, למרות שזה חוקי. דוגמה נוספת, חברות שמנצלות כוח-אדם או חברות שנושאות עמן קלון ערכי".

*מה גורם לך הכי הרבה סיפוק בעבודה?

"אם המידע שהעברנו תרם משמעותית לשורת הרווח בחברה, הביא לגיוס עובדים חדשים ומנע פיטורין - אין סיפוק רב מזה".

5 כללים לפעילות מודיעין עסקי נכונה

1. החלטה. ראשית יש לקבל החלטה אסטרטגית פנים ארגונית על קבלת מידע על סביבת התחרות

2. היכרות. חשוב לבצע היכרות קודמת עם התחום, ולקבל המלצות על החברה איתה אתכם מתכננים לבצע את ההתקשרות

3. אתיקה. חשוב להדגיש, להבין ולהסכים מראש עם חברת המודיעין העסקי, שהעבודה תבוצע על-פי כללי האתיקה המקובלים, וכמובן שגם על-פי החוק

4. ניסיון. מומלץ מאוד לבחון את נכונות נותן הייעוץ העסקי לבצוע ניסיון מקדים בנושא מסוים ותחום בזמן

5. משימה. הדרך הטובה ביותר לבדוק את יכולות נותן השירות, היא על-ידי מתן משימת מבחן, שתוצאתה (או לפחות חלק גדול ממנה) ידועה לארגון

עוד כתבות

ניר גלעד, משה ברקת, שלמה אליהו / צילום: אלון רון, איל יצהר, תמר מצפי

לא רק כלל ביטוח: הוצאת אליהו ממשרדי מגדל היא סמל לכל השוק

הממונה על רשות שוק ההון זעם על החלטת דירקטוריון מגדל אחזקות להדיח את יו”ר מגדל ביטוח, והורה לאליהו שייצא ממשרדי מגדל ושיוותר על אחד מתפקידיו בקבוצה

הפגנת הצופים. תשלומי ההורים הוחזרו למשפחות / צילום: נינה קפלן

הצופים הם רק סימפטום: הבעיה עם הבירוקרטיה של משרדי הממשלה המומצאים

תנועות הנוער הועברו ממשרד החינוך לאחריות המשרד החדש להשכלה גבוהה • השירות האזרחי והלאומי - ממשרד החקלאות למשרד ההתיישבות • אבל את התקציב אין אפשרות להעביר

שירה ברנד, דלית זילבר / צילום: שלומי יוסף, ענבל מרמרי

יזמים ל"גלובס": עיכובים וקשיים בתפקוד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז

יזמים שפועלים מול הוועדה מצביעים על חילופי יו"ר תכופים, ומחסור בכוח אדם ●  ח"כ לשעבר מיכה גולדמן שמייצג חברת בנייה: "צריך להביא מישהו שיחזיר את היעילות לוועדה" ● מהוועדה נמסר: "זמן הטיפול בתוכניות נמצא במגמת ירידה משנה לשנה"

ד"ר דליה מגידו ואודי גלבוע / צילום: איל יצהר, גלובס

היזמים דליה מגידו ואודי גלבוע חוזרים עם טיפול בהרעלת אופיאטים ומוצר לקורונה

אחרי שנסקו וירדו עם אלקוברה וביובלאסט בגל ההנפקות של החברות הישראליות בנאסד"ק, מגידו וגלבוע הקימו חברה חדשה - נאסוס פארמה, המפתחת מוצרים עם טכנולוגיית הולכה ייחודית דרך האף ● המוצר למניעת הידבקות בווירוסים כבר נמצא על המדפים

בדיקת קורונה בירושלים. "בסוף יצטרכו חמ"ל שינהל את כל החמ"לים" / צילום: Ammar Awad, רויטרס

משרד הבריאות מחמיר את מדיניות בדיקות הקורונה

משרד הבריאות מורה לקופות החולים שלא לבדוק אנשים ללא תסמינים המזוהים עם המחלה, אלא אם שהו בבית עם חולה מאומת או שהם מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון (דוגמת המתגוררים בבתי האבות)

מחסום משטרתי בתל אביב. המשטרה פרסה מחסומים ברחבי הכבישים בערים כדי לפקח על הגבלות התנועה של הממשלה בצל הקורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

4 לקחים מהסגר הקודם: כך אפשר לסגור את המשק בלי לגרום לקריסתו

הזינוק בהיקף התחלואה מקרב את הממשלה להחלטה על הטלת סגר נוסף, אבל מחייב אותה לקחת בחשבון את המצב הרעוע של המשק • הלקחים המרכזיים: פתיחה חלקית או מלאה של כל ענף שאינו גורר התקהלות, פיצוי מלא לאלו שייאלצו לסגור, והקמת גוף מקצועי לא-פוליטי שינהל את האירוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית מענקים במשרד ראש הממשלה בירושלים / צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו על תוכנית חלוקת הצ'קים: "נביא עוד תוכנית של עזרה ישירה לאזרחים"

על פי התוכנית שיזם אבי שמחון ואשר נתקלת בהתנגדות של פקידות האוצר, צפויה כל משפחה לקבל בקרוב מענק עד מקסימום של 3,000 שקל ● עלות ההצעה: 6 מיליארד שקל ● לגבי השאלה האם הצעד עליו מכריז מבשר על בחירות, אמר נתניהו "הפוך. אנחנו רוצים להניע את הכלכלה"

אמיר אוחנה בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

השר אוחנה: אודיע בתוך 30 יום על מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל

השר לביטחון פנים התייחס היום במסיבת עיתונאים להפגנות שנערכו בימים האחרונים, לטענות על אלימות המשטרה ולמינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל ● "ראוי להימנע מהפגנות מחשש להפצת הנגיף"

לשכת תעסוקה / צילום: אריאל ירוזלימסקי

מספר דורשי העבודה החדשים כפול ממספר החוזרים למעגל התעסוקה

המגמה המדאיגה בשוק התעסוקה נמשכת: מאתמול ועד היום ב-7:00 התקבלו בשירות התעסוקה 1,517 דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל נרשם מספר יותר מכפול של 3,289 דורשי עבודה חדשים

אורי וטרמן / צילום: סיון פרג'

"'הטיימ'ס סקוור' של תל אביב": Be פותחת את החנות בדיזנגוף סנטר בהשקעה של 20 מיליון שקל

מדובר בחנות הגדולה ביותר של רשת הפארם, שמונה כעת 82 חנויות ● זו דריסת רגל משמעותית ראשונה עבור הרשת שעד היום התאפיינה בעיקר במיקומים חלשים לעומת המתחרה סופר-פארם ● מתחילת 2018 ועד היום הסבה Be לשופרסל הפסד תפעולי של למעלה מ-100 מיליון ש'

צבי מרום  / צילום: איל יצהר, גלובס

באטם פיתחה בדיקות שצפויות לזהות חולי קורונה מוקדם יותר

הבדיקה לא תהיה זמינה בישראל ● צבי מרום: "בארץ לא רוצים א הבדיקות שלנו למרות שהן יותר מדוייקות"

אלפים בהפגנת העצמאים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית תוספת לתוכנית הסיוע

הוועדה אישרה תוספת של כ-25 מיליארד שקל להתמודדות עם משבר הקורונה ● בין הסעיפים שתקציבים יגדל: מענק סיוע לעסקים ולעצמאים ושיופי המוסד לביטוח לאומי ● הסעיפים שתקציבים ירד: מימון הכשרות מקצועיות וגיבוש תוכנית ליציאה מהמשבר

קנייה ווסט / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

היועץ האסטרטגי של קניה ווסט: "הוא פרש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב"

פחות משבועיים לאחר שהודיע הזמר על כניסה למרוץ לנשיאות ארה"ב, הודיע היועץ האסטרטגי שלו כי הוא פורש מהמרוץ ● ווסט עדיין לא התייחס לדברים בפומבי

יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים / צילום: תמר מצפי

מנורה מבטחים מאפשרת גישה לאזור האישי באתר באמצעות זיהוי פנים

בקבוצה שבניהול יהודה בן אסאייג טוענים שהם הראשונים בענף הביטוח לאפשר זאת  ● הפיתרון הטכנולוגי הינו של הסטארט-אפ סקנוויט

בורסת וול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press

עליות בסיום המסחר בוול סטריט; מניות חברות התעופה טסו

באירופה ננעל המסחר בעליות חדות של 2%-2.3% במדדי המניות המובילים ● מודרנה קפצה לאחר שדיווחה כי הניסוי הקליני בבני אדם בחיסון לקורונה העלה תוצאות חיוביות בסיום שלב 1 ● גולדמן זאקס פרסם דוחות חזקים לרבעון השני

ברק רביד, הפרשן המדיני של רשת 13 / צילום: יח"צ

החברים בחדשות 13 ביקשו לממן השארתו של ברק רביד, אך היוזמה נכשלה

כתבים, בהם: רביב דרוקר, ברוך קרא, תמר איש שלום, נדב איל ומתן חודורוב, הציעו להנהלה להקים קרן אליה יופרשו תשלומים קבועים ממשכורותיהם של הכתבים נשואי היוזמה, שתממן את הישארותו של רביד בערוץ

קניות ברשת יוחננוף / צילום: כדיה לוי, גלובס

מדד המחירים ירד ב-0.1% בהתאם לצפי; מחירי הדירות ירדו ב-0.7%

מתחילת השנה ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.8% ● האינפלציה ירדה בשנה האחרונה ב-1.1% ● מחירי הדירות באפריל-מאי במחוז ירושלים ירדו ב-2.5% לעומת מרץ-אפריל ● מחירי הדירות במחוז ת"א עלו ב-4.8% ב-12 החודשים האחרונים

שלט עידוד שנתלה מחוץ לחלון דירה בארץ בצל הסגר / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בתוך חודשיים של קורונה נמחקו עליות המחיר של תחילת השנה

ירידה בסדר הגודל שנרשמה במחירי הדירות באפריל, לא רואים כל יום ● למעשה, ירידה כזו מופיעה רק אחת לכמה שנים ● האם זה סוף הדרך? – אף אחד לא יהיה מוכן להמר ● על פי הטיפול הממשלתי במשבר עד כה נראה, כי הירידות שבהן אנו נתקלים בימים אלה, יהיו רק הסיפתח

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר התקשורת החליט לדחות את הבקשות לביטול ההפרדה המבנית בבזק

שר התקשורת ביקש עוד זמן כדי ללמוד את הנושא ● במקביל, הנדל הצהיר שהוא מוכן לשקול הקלות בתחום שיתוף הפעולה של החברות בנות בבזק והבהיר שהוא בוחן שינויים לגבי ביטול הפיצול בין ספק לתשתית באינטרנט

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

עם רוח גבית מהשווקים בעולם: הבורסה ננעלה בעליות חדות

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל ● יציבות בשוק האג"ח הממשלתי והקונצרני  ● עליות בולטות במניות בזן, אנרג'יאן, ויתניה, בית שמש, פורמולה, אנלייט ונורסטאר ● אדם נוימן נכנס להשקעה בקאר2גו של שגריר בהיקף של 10 מיליון דולר