גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חוף אל חוף: מסע מצולם של שלומי יוסף

נזירה בביקיני, ג'יפאי ממנגל, נטוריסט וחרדי שסובל מהפריצות: מי נמלט מחום אוגוסט לאיזה חוף

חוף הדולפינריום | הגולשים

כללי: החוף הדרומי ביותר בתל אביב, שנחשב ל"חוף הגולשים" של העיר.

שעות פעילות: יוני 07:00-17:00,

יולי 07:00-18:00, אוגוסט 07:00-19:00,

ספטמבר-אוקטובר 07:00-17:00

שירותים: חניה סמוכה, קיוסק, בתי קפה, שירותי הצלה

אבי מזרחי, 36, עובד בעיריית תל אביב

מזרחי : "אני בחוף הזה מגיל צעיר. גדלתי מול הים, בכרם התימנים, עוד בימים שבהם לחוף הזה קראו חוף הגולגולת. במשך השנים ניסיתי את כל סוגי הגלישה - מחסקה ומטה. לחוף אני מגיע בכל יום, לפעמים אפילו כמה פעמים ביום. כשיש גלים כל סשן לוקח כשלוש שעות, ואם יש ים גבוה במיוחד אני מיד לוקח יום חופשה מהעבודה.

"בתוך המים יש הווי אחר, רגוע ושקט. יש בדיחות על 'פישים' - גולשים חדשים שעדיין לא ברמה. כולם כאן מכירים את כולם, אפילו אם לא בשם, אז בחיוך או בשלום-שלום בראש. חוויות שעוברים יחד מחזקות את הקשר גם בלי לדבר. הגלישה בחברת אנשים מרגיעה אותם. מסשן גלישה יוצאים יותר אוהבים ויותר רגועים. כשאין גלים - זה אסון. הדיכאון יורד חזק.

"עכשיו יש כאן בתי ספר לגלישה, קייטנות ומדריכים. הכול מסודר, לא כמו פעם, שהיית צריך ללמוד ולהסתדר לבד, וזה נפלא. דור של ילדים מוכשרים צומח כאן, ועוד יהיו כאן אלופים".

שלומי יוסף

חוף נורדאו | דתיים בלבד

כללי: החוף היחיד בתחום תל אביב שמיועד לאוכלוסייה דתית וחרדית

הפרדה: בימים א, ג ו-ה החוף מיועד לנשים בלבד. בימים ב, ד ו-ו - לגברים בלבד. בשבת הכניסה מותרת לשני המינים

שירותים: קיוסק, מתקני ספורט, משכיר כיסאות נוח

מציל: בסוכה מסתתר הבן של אריק איינשטיין

אברהם לוי, 58, בני ברק, תלמיד ישיבה

"הייתי בחוף הזה לפני שחזרתי בתשובה, ומאז 1982 אני מגיע לכאן בכל זמן פנוי שיש לי. הים בשבילי הוא כמו רופא - אם אני חולה אני מגיע ומבריא. אני בא לכאן מכיוון שאין כאן פריצות, למרות שבדרך לכאן יש. קשה לי עם זה, אבל אין ברירה.

"יש כאן אווירה מיוחדת של חופש ושלווה. אני מעדיף את הימים שאין אנשים, ואז אני ממש מרגיש טוב. גם בחורף אני כאן. גרתי שנים ליד הים. זהו ביתי השני. אני מגיע לבד כי משפחתי לא אוהבת ים".

שלומי יוסף

חוף געש | הנטוריסטים

אורך החוף: 2.7 קילומטרים, בתחום השיפוט של חוף השרון הרצליה

סכנות: מצוק הכורכר התלול ממזרח לחוף מתמוטט

גישה: רגלית בלבד דרך שבילים חוליים

שירותים: אין

איציק שכטר, 63, שש שנים בחוף, מזכיר העמותה הישראלית לנטוריזם

"לפני שהגעתי לכאן הייתי בארסוף, אך העלייה שם מהחוף הייתה לי קשה, כי אני סובל מנכות ברגליים. בשנים האחרונות כאן החוף של העמותה הנטוריסטית, וכולם יודעים את זה גם אם החוף לא הוכרז רשמית.

"האנשים שמגיעים לכאן הם מכל שכבות האוכלוסייה - מעמך ועד רופאים. אומרים שבגדים עושים את ההבדל, אז אנחנו מורידים הכול, כך שאי-אפשר להשוויץ בכלום. כשאתה עירום כולם שווים. בעמותה אצלנו אין עיסוק במין, ואם יש עניין כזה או אחר בנושא, אנחנו מודיעים לאנשים שעדיף שלא יגיעו יותר. חד-משמעית.

"באים אלינו זוגות, גם עם ילדים, אבל יש גם בודדים ובודדות. אם יש מצטרפות חדשות והן מתביישות, אז נותנים להן להתפשט לאט-לאט. לא במכה אחת. שיתרגלו לאט. מדברים על הטרדות ועל אנשים שבאים להציץ. לדעתי זו בעיה של אוריינטציה מזרחית - אנשים באים להסתכל, ככה זה, ואין מה לעשות נגד זה.

"הגעתי לנטוריזם כי התעורר בי רצון להבין אותו. חיפשתי בגוגל, הצטרפתי, והיום אני מזכיר העמותה. אני עובד קשה ונהנה. זה מין שירות לציבור שלנו. יש לנו אירועים פעם-פעמיים בחודש, והתקשורת בינינו היא דרך האינטרנט. ליד המאהל שלנו אנחנו תוקעים את דגל העמותה, כדי שיוכלו לזהות אותנו. בשום תנאי אנחנו לא נגיד לאנשים להוריד את הבגדים בכוח - כך הם יכולים להגיע אלינו ולהתחבר".

שלומי יוסף

חוף פלמחים | ג'יפים יד שנייה

מחיר: 20 שקלים עם רכב

שעות פתיחה: אפריל-אוקטובר 17:00-09:00, יולי-אוגוסט 19:00-09:00

מצב החוף: מלוכלך, מוזנח ועמוס בג'יפים

אכיפה: המשטרה מנסה מדי פעם לאכוף את החוק על בעלי ג'יפים. ההצלחה חלקית מאוד

מייק וצ'חייזר, 32, בת ים, מתקין מערכות קולנוע ביתיות

שלומי יוסף

"פעם ראשונה בחוף הזה ופעם אחרונה. יש הנאות שממשיכים ויש הנאות שמפסיקים. זה כמו חירבה כאן. אני וחבר באנו לכאן כדי לנסות להגיע מפלמחים ליפו עם אופנוע ים, ואז נזכרנו שזה אסור וביטלנו. חבר אחר שבא לבקר שקע עם האוטו, ואחר כך גם אנחנו נתקענו, וזה היה סיוט. אבל הכי גרוע שהחוף מגעיל ומסריח, וגם הים ג'יפה. לא חוזר לכאן יותר. כניסה עולה כסף, וחבל שלא מנקים"

פיליפ זוברסקי, 23, לוד, נהג חלוקה של מוצרי חשמל

"אני מגיע לכאן בקביעות בכל שישי-שבת. לפעמים מגיע עם חברים ונשארים כל סוף השבוע, מדליקים מדורה, עושים על האש והרבה כיף. אנחנו באים דווקא לכאן כי זה חוף בודד ושקט, בלי שמצילים מבלבלים לך במוח ברמקול 'תלך תבוא תצא מי מצא ילד בן 3?'. "אפשר כאן לרדת עד קו המים עם הג'יפ ולא צריך לסחוב את האוכל, את הכיסאות ואת הצלונים, וזה מאוד נוח. שמעתי שרוצים לסגור את הגישה לים לג'יפים, וחבל לי מאוד, כי ככה האנשים ייאלצו לעבור על החוק.

"אנחנו דואגים לנקות אחרינו, מכיוון שאנחנו מגיעים קבוע. האנשים הלא קבועים באים, משאירים את הלכלוך ונוסעים. מה הכי כיף כאן? הכי כיף זה להיתקע בחול. זה החלק הכי שמח ביציאה מהבית לשטח. אני תמיד שמח לעזור בחילוץ למי שנתקע. אני אומר, "לא נתקעת בשטח - לא היית בשטח".

שלומי יוסף

חוף עין גדי | כל מי שמגיע

הכניסה חופשית, גישה נוחה לנכים

עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב

מציל: יש

מתקנים בחוף: מזנון, מסעדה, שירותים, שולחנות פיקניק, מתקני מנגל. בנוסף ניתן לשכור מגבת תמורת 20 שקלים

סכנות: בשנים האחרונות נפערו בחוף ובסביבתו בולענים אחדים

קלר, 35, נזירה מניס שבצרפת, אחראית על קבוצת צליינים

ספרי על הקבוצה שאת אחראית עליה.

קלייר (במרכז התמונה העליונה): "זו קבוצה של סטודנטים קתולים שהגיעו מצרפת במסגרת מסע צליינות. הקבוצה מונה כ-1,800 צלייניים, שהם סטודנטים שלומדים בכל מיני אוניברסיטאות ואת כל התחומים - מספרות ועד רפואה. הם באו לכאן במטרה להכיר טוב יותר את הארץ שבה חיו אבותינו, ושבה נכתבה הברית החדשה.

למה דווקא ים המלח ולא הכינרת?

"היינו גם בכינרת, אבל גם ים המלח סקרן אותי. זה מקום שקשור לסיפור של אשת לוט, שהביטה לאחור ולא קדימה לעתיד, ולכן הפכה לגוש מלח. מה שעובר לי בראש כשאני חושבת על הסיפור הזה הוא עניין המלח שמונע את היווצרותם של החיים, ובאופן פרדוקסלי יש לו גם תכונות של ריפוי. וישנו, כמובן, בים המלח הצד המשעשע של החוויה הפיזית שבה אתה צף על המים".

יש לך גם אסוציאציות דתיות מים המלח?

"את ישו ים המלח לא הזכיר לי כיוון שהוא לא הגיע לכאן. אבל האגרסיביות של המים המלוחים והצריבה בגוף הזכירו לי את העם במדבר, את היובש שחוו, ואת העובדה שאין חיים במדבר. והבדידות של העם במדבר והיובש הזכירו לי סוג של מוות. ומזה הבנתי כמה טוב לחזור לחיים ומאיפה השאיפה להגיע לארץ המובטחת ולהתקרב למשהו יותר חי".

איך אנשים מגיבים לעובדה שאת נזירה שמתרחצת בבגד ים?

"אין לי תסביכים לגבי זה. אצלנו גברים ונשים שווים, מסע צליינות זה מסע חווייתי של כל הגוף, והמסע קשור לכל רובדי החיים. די הגיוני בים להיות עם בגד ים, וכל הגוף צריך להשתתף בחוויה האנושית הזו, אחרת זה נשאר רק ברמה האינטלקטואלית".

(תודה לאוליביה סיטבון על השיחה ועל התרגום)

שלומי יוסף

עוד כתבות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

לאחר התקיפה הישראלית באיראן: הדולר מזנק ל-3.82 שקלים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי מאבד כ-2.5% ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין