גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שפת השוק: איך להשתמש באינטרנט כדי לחפש מידע על מניות?

חיפוש מידע על מניות יכול להיות די פשוט הודות לרשת האינטרנט ■ כיצד נעזרים באתר יאהו פייננס כדי למצוא מידע על חברות ציבוריות ומניותיהן?

עד לפני כמה שנים מידע על חברות ישראליות או על חברות אחרות שנסחרות בארה"ב ניתן היה למצוא בעיתונים הכלכליים או לקבל אותו ממחלקות המסחר של בתי ההשקעות הפועלים בארץ. כיום ניתן פשוט לשלוף מהאינטרנט מידע רב על חברות ציבוריות בארה"ב, החל ממחיר מניותיהן, מאפייני המסחר היומי בהן, דו"חות כספיים, הודעות שהחברה פרסמה, פרופיל על החברה, מי האנליסטים המכסים את מנייתה ועוד.

איפה באינטרנט? איך יודעים איזה אתר הוא אמין, מדויק, מהיר ומקיף?

אנחנו מכורים לאתר הפיננסי של יאהו, Yahoo! Finance. שמציע מידע על מחירי מניות ישראליות וזרות שנסחרות בארה"ב, מידע על החברות עצמן, ואינפורמציה נוספת.

זהו האתר המקיף ביותר, ולדעתנו גם הנוח ביותר. משקיעים מתחילים שרוצים לעקוב אחר המניות שמעניינות אתכם, ולהכיר את השוק, זה המקום להתחיל בו. הכתובת: http://finance.yahoo.com.

1. עמוד הפתיחה

בעמוד הפתיחה של Yahoo! Finance מוצגת On Line ההתנהגות של המדדים הראשיים בשוק ההון האמריקני - מדד הדאו ג'ונס, מדד נאסד"ק ומדד 500 S&P. בנוסף, מציג האתר את הסיפורים הפיננסיים העיקריים לאותו רגע.

הנתונים מופיעים באיחור של 15 דקות, משום שכך משוחררת יאהו מלשלם עמלות לבורסות השונות שאת המניות הנסחרות בהן היא מצטטת. אם אתם צריכים מידע עדכני עוד יותר, ניתן לרכוש מנוי בתשלום כדי לראות נתונים ללא איחור.

2. חיפוש מניה

במלבן הלבן רושמים את הסימול של החברה הציבורית, לוחצים על "Get Quotes", ומקבלים עמוד חדש שבו מופיעים כל הפרטים על המניה שחיפשנו.

היום, להבדיל מלפני כמה חודשים, מקל Yahoo! Finance על ציבור גולשיו, וכבר עם הקשת האות הראשונה של הסימול, מעניק האתר רשימה של חברות שיכולות להתאים לסימול, וככל שמקישים יותר אותיות, מספר התוצאות מצטמצם וכך, אם אותו משקיע לא זוכר את הסימול המדויק, Yahoo! Finance נחלץ לעזרתו.

בדוגמה שבעמוד זה בחרנו בעמוד של חברת "טבע" מהיום.

3. נתוני המניה

ברגע שהגענו לעמוד שמוקדש לחברה, ניתן לראות כמה דברים:

¬ המחיר האחרון לפיו היא נסחרת (Last Trade) והתאריך שבו בוצעה העסקה האחרונה.

¬ השינוי (Change) שחל במחיר המניה - בדולרים ובאחוזים. ירידה צבועה באדום ואילו עלייה צבועה בירוק.

¬ היקף המחזור של המסחר במניה (Volume), נתון המוצג במספרי מניות, כלומר מספר המניות ש"החליפו ידיים". נתון זה מוצג ליד המחזור הממוצע במניה בשלושת החודשים האחרונים, וכך ניתן לדעת האם באותו יום מסחר ספציפי מתרחש אירוע מסוים בחברה שגורם לציבור המשקיעים לקנות או למכור יותר ממניותיה.

¬ שווי החברה (Market Capital). אם מדובר בשווי במיליוני דולרים, תופיע האות M ליד המספר. אם מדובר בשווי שמגיע למיליארדי דולרים תופיע האות B (מלשון Billions, מיליארדים).

¬ מתחת לנתוני המסחר היומיים במניה ניתן לצפות בהודעות האחרונות שפרסמה החברה תחת הכותרת Headlines. ברוב המקרים, ניתן להגיע לחדשות שפורסמו עד שנה אחורה.

4. עוד על...

החלק הלא פחות חשוב בעמוד הבית של חברה ציבורית נמצא תחת הכותרת - More On TEVA, ותחתיה אפשר למצוא מידע נרחב על החברה ועל המניה.

מחירים קודמים -> תחת הכותרת Historical Prices ניתן לצפות במחירי הסגירה של המניה שנים רבות אחורה, ואף מהיום הראשון שבו הונפקה. כניסה ללינק זה מאפשרת לראות בכל יום מסחר, מה היה המחיר היומי הגבוה ביותר והנמוך ביותר ומה היה היקף מחזור המסחר במניה.

גרפים -> תחת הכותרת Charts, ניתן לצפות בגרף של המניה לאורך תקופות שונות, מגרף יומי וכלה בגרף חמש שנתי או אף יותר (אם המניה נסחרת יותר מחמש שנים). לחילופין, ניתן לבחור טווח תאריכים ספציפי לפיו יוצג הגרף.

לוח המודעות -> על רקע הפופולריות של הרשתות החברתיות והבלוגים, צמח עוד מקור של מידע על החברה והמניה, אם כי יש שיפקפקו במהימנותו, והוא מצוי תחת הכותרת Message Board. כאן מגיבים הגולשים למסחר היומי במניה, וגם הסגנון מזכיר לפעמים טוקבקים שאתם מכירים.

פרופיל החברה - > נוסף למידע שקשור ישירות למניה, תוכלו למצוא מידע לא פחות חשוב תחת הכותרת Company. כאן ניתן למצוא פרופיל על החברה, שכולל את תיאור פעילותה, שמות בעלי התפקידים העיקריים שמכהנים בה, מספר העובדים, כתובת אתר הבית של החברה, והכתובות של משרדיה.

כיסוי אנליסטים -> תחת הכותרת Analyst Coverage ניתן למצוא רשימה של בתי ההשקעות שמכסים את המניה, ההמלצות הם נותנים למניה, וגם מה הוא קונצנזוס האנליסטים להכנסות ולרווח של החברה ברבעונים הבאים. הקונצנזוס משקלל את התחזיות של האנליסטים שמכסים את החברה, ויוצר נתון אחד עבור כל נתון פיננסי מהותי כמו רווח למניה או הכנסות.

תנועות בעלי עניין -> תחת הכותרת Ownership ניתן לצפות במכירה או קנייה שביצעו בעלי עניין בחברה (בעל עניין הוא מי שמחזיק 5% או יותר מהון המניות של החברה). באופן כללי, תנועות של בעלי עניין הן אינדיקטור חשוב לציבור המשקיעים, מכיוון שברוב המקרים הן מצביעות על התנהגות המניה בעתיד.

דו"חות רווח והפסד -> תחת הכותרת Financial ניתן לצפות בדו"חות הרווח וההפסד של החברה, במאזן החברה וגם בדו"ח תזרים המזומנים. חברות הישראליות שנסחרות בארה"ב ומוגדרות כזרות, אינן מחויבות לפרסם בכל רבעון דו"ח תזרים מזומנים.

5. חדשות ומידע נוסף

תחת הכותרת Headlines תוכלו לקרוא כתבות שפורסמו על החברה במקומות שונים.

מימין, תחת הכותרת Filter Headlines, יש לכם אפשרות לערוך סינון והתאמה לכותרות ואפילו לפרסומים של החברה, לפי מקורות שונים.

לחיצה על לינק זה תוביל אתכם לשש קטגוריות שונות:

א. Financial News & Commentary, בה אפשר למצוא מידע על החברה גם במקומות כמו האתר של ה"פייננשל טיימס" או מגזין "פורבס".

ב. קטגוריית External Sites, אתרים חיצוניים, שמאמרים שמתפרסמים בהם אינם מצוטטים בידי יאהו, וכאן ניתן למצוא אתרים כמו The Motley Foll.

ג. Multimedia, קבוצה שדרכה ניתן להגיע לשיחות ועידה שביצעה החברה.

ד. Premium News, כתבות שצריך לשלם עבורן, כמו אלה שמתפרסמות ב"וול סטריט ג'ורנל".

ה. Company Press Releases, דרכה ניתן להגיע להודעות לעיתונות שהחברה מפרסמת דרך אתרי הפצת PR שונים כמו Business wire.

ו. Financial Alerts, דרכה אפשר לקבל אלרטים (התרעות) על ספליטים שהחברה מבצעת (פיצול של המניה לכמה חלקים בלי לפגוע בשווי שלה) או על שינוי בדירוג של המלצות אנליסטים.

עוד כתבות

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Evan Vucci

ינסה לבלום את רפיח? ביידן ונתניהו צפויים לקיים שיחת טלפון

בחמאס מאיימים: "כל פעולה צבאית ברפיח לא תהיה פיקניק לצה"ל" • חיזבאללה שיגר כטב"ם נפץ לעבר מטולה, לאחר שחיל האוויר ביצע תקיפה מסיבית של כוח רדואן • הותר לפרסום: סמל מיכאל רוזל נהרג במטח הפצמ"רים אתמול מרפיח לכרם שלום • דיווח: שורת מדינות מגלות פתיחות להקמת כוח שמירת שלום ערבי • עדכונים שוטפים

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל"ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"