גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תעשיית הטלוויזיה בבעיה - קונספט לוח השידורים כמעט מת"

"הבעיה תגיע גם לשוק הישראלי", טוענת גלי עינב, יועצת לחברות מדיה דיגיטליות ■ בראיון ל"גלובס" מסבירה עינב, ששימשה עד לאחרונה כמנהלת המחקר של NBC יוניברסל, שגם בארה"ב הפרסום בווידיאו באינטרנט לא מספק הכנסות משמעותיות

"למרות שבישראל שיעור חדירת האינטרנט הוא גבוה, ויש הרבה מאוד תכנים טלוויזיוניים באתרים השונים, הרייטינג של הטלוויזיה הישראלית עדיין לא נפגע מהאינטרנט. 'האח הגדול', לדוגמה, הצליח להשיג נתוני רייטינג גבוהים, אבל בארה"ב כבר בלתי אפשרי להשיג נתונים כאלו - תעשיית הטלוויזיה והכבלים נמצאת בבעיה, וזה רק עניין של זמן עד שזה יגיע לשוק הישראלי", כך אומרת גלי עינב, לשעבר מנהלת המחקר והאסטרטגיה של טכנולוגיות דיגיטליות בתאגיד המדיה NBC יוניברסל, בראיון ל"גלובס". עינב תיקח חלק בכנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" שיתקיים ב-15 בספטמבר.

כיום עינב מייעצת לחברות מדיה דיגיטלית, ומסייעת לסטארט-אפים לחדור לשוק המדיה האמריקני. לדבריה, זליגת התכנים הטלוויזיוניים לעבר הפלטפורמה האינטרנטית היא כבר עובדה מוגמרת, ומרבית יצרני התוכן הטלוויזיוני בעולם כבר מבינים כי לא ניתן להתעלם מהצרכן המקוון - הגולש. "המצב הזה מייצר בעיה אמיתית עבור חברות הכבלים, שמתבססות על תשלום מהמנויים כמקור ההכנסה העיקרי שלהן. החשש הגדול הוא שמשתמשים יבטלו את המנוי שלהם, שכן מרבית התכנים גם כך נמצאים כבר ברשת", מסבירה עינב.

*אפשר למנוע את זה או שזה סופו של עידן הטלוויזיה?

"אני עדיין חושבת שההספדים על מותה של הטלוויזיה היו מוקדמים, והיא לא הולכת ונעלמת מחיינו. מה שכן השתנה זה האופן שבו צרכנו באופן מסורתי את המדיה. זה מה שמשתנה, והיום יש לצרכן יותר יכולת בחירה. הצורך שלנו להיות דבוקים למסך אחד כבר הולך ונעלם, והקונספט של לוח שידורים כמעט מת. אני, לדוגמה, לא רואה שידורים חיים בטלוויזיה, אלא בזמן ובמועד שמתאימים לי".

לדבריה, חברות הכבלים עוד לא אמרו את המילה האחרונה, והיוזמה החדשה TV Everywhere, היא דוגמה טובה לכך. תוכנית הפיילוט הזה מאגדת כמה מחברות הכבלים והלוויין בארה"ב, בהן קומקאסט וטיים-וורנר, במטרה לאפשר למשתמשים שלהן לצרוך את התוכן הטלוויזיוני גם באינטרנט. כך, מנויים יוכלו לראות את התכנים של כל השותפים, במידה ויוכיחו באינטרנט שהם אכן רשומים לאחת מחברות הכבלים הללו. המודל הזה יאפשר לחברות הכבלים להמשיך וליהנות מדמי המנוי, ואילו הצרכנים יקבלו נגישות לתוכן טלוויזיוני נוסף.

עינב סבורה כי זה עשוי להיות הפיתרון של תעשיית הטלוויזיה בארה"ב. "זה ניסיון מאוד מעניין של כמה מחברות הכבלים בארה"ב, שמנסות ליצור מודל שיאפשר שידור התכנים באינטרנט, אך גם יסייע להן לשמור על ההכנסות שלהן. מהצד השני, זה למעשה הולך נגד הצרכן, שכן הוא עדיין יצטרך לשלם בשביל לראות את התכנים הללו, בעידן שבו האינטרנט נתפס ככלי חינמי".

*זה נשמע כמו צעד אחד לקראת העידן החדש-ישן: תשלום תמורת תוכן באינטרנט.

"בהחלט קיימת האופציה שהמודל הזה יעבור גם לאינטרנט, כי זו הדרך היחידה של רשתות השידור להילחם בשידורי האינטרנט, או בטכנולוגיות שמאפשרות צפייה בחינם", אומרת עינב. כך, לדוגמה, הסטארט-אפ הישראלי Boxee, שמציע תוכנה לחיבור בין הטלוויזיה לאינטרנט, נקלע לסכסוך מתוקשר עם NBC יוניברסל וניוז קורפ, מבעלי אתר הווידיאו Hulu, כאשר איפשר לגולשים לקבל את התכנים הללו באינטרנט, ובחינם.

בכיר ב-Hulu, בכל מקרה, כבר הודיע כי ייתכן והם יחליפו את המודל העסקי שלהם, מאתר שמאפשר לצפות בתכני הווידיאו תמורת צפייה בפרסומות, לעבר מודל של תשלום עבור תכנים, מתוך ההבנה שהווידיאו באינטרנט עדיין לא ניתן למוניטיזציה, רק על בסיס פרסום. "התברר שהמודל של פרסום בווידיאו הוא לא כל כך מוצלח ולא מצליח לייצר כסף, ולכן מעבר לתשלום עבור תכנים בהחלט אפשרי. עם זאת, אף אחד עדיין לא יודע מה יקרה ומדובר בפרויקט ניסיוני בלבד", סבורה עינב.

השוק הישראלי מפגר

מעבר חד לשוק המדיה הישראלי מראה מציאות קצת שונה - הצרכן אומנם נחשף להרבה מאוד תכנים טלוויזיוניים באינטרנט, על רקע היווצרות מודל הזוגות של ערוצי טלוויזיה ואתרי אינטרנט, אולם התכנים של חברות הכבלים והלוויין, לדוגמה, עדיין לא מגיעים בשלמותם לאתרים הרלוונטיים, ולכן תעשיית הטלוויזיה הישראלית עדיין לא ממש נפגעה מהאינטרנט.

בהקשר זה יש לציין כי וואלה כבר החלה להתנסות בהצעת חלק מתכני yes תמורת תשלום, אותם היא מספקת באתר בחינם רק למנויי החברה, בדומה למודל הניסיוני בארה"ב, כמו גם אורנג'-טיים, שמציעה תכני טלוויזיה וסרטים תמורת תשלום. לכן, מעניין יהיה לראות האם עוד אתרים ישראליים ילכו בעקבותיה, ומודל דומה יתגבש גם בישראל.

בכל הנוגע לפרסום בווידיאו, גם האתרים הישראליים מתקשים לייצר מזה הכנסות משמעותיות, אם כי בחלק מהאתרים מדובר בקטגוריה פרסומית צומחת. לדברי עינב, לכך יש הסבר פשוט: "ה-CPM (עלות פר 1,000 חשיפות, נ"פ) באתרי וידיאו כדוגמת הולו הוא יותר גבוה מאשר ה-CPM בטלוויזיה, אבל הבעיה היא שבאינטרנט יש הרבה פחות 'ברייקים' של פרסומות, בהשוואה למדיום הטלוויזיוני, מה שלא מאפשר לתקציבים הללו להגיע לסכומים משמעותיים, ולהיחשף בפני המספרים הגדולים שמשיגה הטלוויזיה". זאת, לצד תכני וידיאו רבים שקיימים באינטרנט אך לא מצליחים לייצר טראפיק.

על פי נתונים של e-Marketer, היקף הפרסום באינטרנט צפוי לגדול בארה"ב מסכום של 25.4 מיליארד דולר ב-2009 (כ-10% מסך הפרסום), ל-37.2 מיליארד דולר ב-2013 (כ-15% מסך עוגת הפרסום(. אולם, גם תקציבי הטלוויזיה צפויים לעלות, לסכום של 67 מיליארד דולר ב-2010, כך שההנחה כי הפרסום באינטרנט יפגע בפרסום בטלוויזיה עדיין לא מתממשת. *

מתי תהיה מדידה משולבת גם בישראל?

בארה"ב כבר מבינים שרייטינג זה לא הכל, ועובדים על מודל שישלב מדידה מפלטפורמות מדיה שונות

תחום נוסף שבו ישראל מפגרת אחר הנעשה בארה"ב הוא תחום המדידה. בעוד שבשוק המקומי ממשיכים הגורמים הרלוונטיים להתקוטט על הצורך במדידה, והעלויות שנגזרות ממנה, בארה"ב כבר מחפשים אחר מודלים מתוחכמים שמשקללים את הרייטינג בכל הפלטפורמות - טלוויזיה, אינטרנט וסלולר. "בעידן הנוכחי, הרייטינג המסורתי פחות רלוונטי, שכן אנשים צורכים את התכנים ממספר מסכים, ולא רק מהמרקע הטלוויזיוני. מדידה על בסיס פאנל של אנשים שרואים טלוויזיה כבר לא מספיקה", אומרת עינב.

ניסיון חדשני זה, עליו הוכרז בסוף השבוע שעבר, מאגד בתוכו את סוכנויות המדיה הגדולות והמפרסמים הגדולים, בהם NBC יוניברסל, ניוז קורפ, פרוקטר אנד גמבל ו-WPP, כחלק ממיזם חדשני של חברת המחקר והמדידה comScore, שמנסה להתחרות בחברת מדידת הרייטינג בטלוויזיה - נילסן. במסגרת המיזם ינסו השותפים להציג כלי מדידה חדש, שמאגד את נתוני הרייטינג של 3 הפלטפורמות. "זה ניסיון להבין יותר טוב את הצרכן: מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך", מסבירה עינב.

לגבי היעדר המדידה בשוק הישראלי, עינב אומרת כי "השוק הישראלי הוא מאוד קטן, וגם בארה"ב לא היו בהתחלה כלי מדידה רשמיים, אבל בגלל המספרים הגדולים נוצר הצורך בכלים הללו". לדבריה, "גם היום לא מדובר בכלי מדידה מוצלחים מאוד, שכן חברות מדידה שונות מציגות נתונים שונים, ועדיין יש בלאגן".

בכל הנוגע למודל ה'גן הסגור', שמאפיין את השוק הישראלי, עינב סבורה כי "אם האתרים ישתפו פעולה בנוגע לתכני הטלוויזיה שיש להם, יהיה להם סיכוי גבוה יותר להרוויח כסף. מודל השיתופיות של הולו הוא נכון בעיני, אבל לא בטוח שזה יקרה בישראל - פה כל אחד רק רוצה להרוויח בעצמו".

הפרסום בווידיאו עדיין לא מצליח להתרומם / נועה פרג

אף אחד לא אוהב להודות בטעויות, לא כל שכן כאשר קשה להסביר אותן. אבל מישהו חייב לומר את זה - הפרסום בווידיאו עדיין לא מצליח להתרומם, והוא מהווה רק חלק קטן באופן יחסי מההכנסות מפרסום מקוון באתרי הווידיאו בישראל. מציאות זו מתחדדת לאור העובדה שתכני הטלוויזיה בישראל משודרים כמעט באופן בלעדי באתר המיועד, והאתרים השונים לא נוטים להתחלק בהיצע התוכן שברשותם, ולכן גם לא נהנים מהאפשרות לייצר הכנסות נוספות.

את המציאות הזו קשה להסביר - סך הצפיות בווידיאו ממשיך לזנק מדי חודש, כאשר על פי comScore, 81% מקהילת הגולשים האמריקנית צפתה בחודש יולי בווידיאו באינטרנט, וסך הצפיות בתכני וידיאו באינטרנט הגיע ל-21.4 מיליארד צפיות בחודש שעבר. מנגד, המודלים הפרסומיים הקיימים עדיין לא מצליחים להמיר את נתוני הפופולריות הללו לכסף של ממש.

בדומה לענפים אחרים, גם בתחום האינטרנט והפרסום המקוון, השוק האמריקני הוא פיילוט - הראשון לנסות מודלים חדשים, אך גם הראשון להודות שאלו נכשלו, במידת הצורך. ובארה"ב, יש לציין, כבר החלו להפנים כי טראפיק זה טוב ויפה, אבל הוא חסר משמעות אם לא ניתן להישען על זה כמקור הכנסה.

אתר Hulu, מיזם האינטרנט השאפתני של ניוז קורפ ו-NBC יוניברסל, המציע תכני טלוויזיה מצליחים לצפייה באינטרנט, תמורת צפייה בפרסומות, כבר לא מפחד להגיד שהיום שבו נאלץ לשלם תמורת תכני וידיאו באינטרנט אינו רחוק. המשבר הפיננסי רק חידד את ההבנה כי תעשייה שלמה לא יכולה להישען על ענף הפרסום, שוק שמושפע באופן ישיר ומיידי משינויים בתמ"ג של כלכלות. ההבנה הזו צריכה לחלחל גם לשוק המקומי - אתרי הווידיאו השונים עדיין מייחלים להעלאת תוכניות כמו "הישרדות" או "כוכב נולד", שכן רק אלה מייצרות להם הכנסות משמעותיות מפרסום בווידיאו.

עדות לתלות הגבוהה הזו ניתן לראות בצעד האחרון של נענע10, שהשיק אתר חדש אמש (ש') עם העלאת העונה החדשה של "הישרדות".

האתר הראשון שכבר החל לייבא רעיונות מארה"ב הוא וואלה - הפורטל מציע תכני YES מסויימים תמורת תשלום. זה אולי לא פופולרי, אבל זה כסף. אתרים אחרים מתחילים לרחרח לכיוון של מודל שיתוף תכני וידיאו, בדומה ל-Hulu. התזוזות הקטנות הללו עתידות לשנות בשנה הקרובה את שוק הווידיאו המקומי, ולגרום לרענון המודל העסקי.

עוד כתבות

קרוקט בצלים שרופים / צילום: גיל אבירם

הביסטרו המשוחרר של פיינליסט "משחקי השף" מציע ביסים טעימים וממזריים

עם רגל במכונת גלידה ורגל בג'וספר, יהונתן שרביט, שהתמחותו בקולינרית מגיעה ממילאנו, יודע איך עושים אוממי ישראלי

ארתור מנש, מנכ''ל Mistral AI / צילום: ap, Ludovic Marin

מתחרה בענקיות הטק: הכירו את הרוקסטאר החדש של שוק הבינה המלאכותית

ארתור מנש בן ה-31 הוא כוכב עולה בתחום ה-AI, ועומד בראשו של סטארט־אפ צרפתי קטן שהספיק לגייס מאות מיליוני דולרים, כמו גם תמיכה ממיקרוסופט - על אף שנוסד רק לפני כשנה ● כך הוא מתכנן להתחרות בענקיות הטכנולוגיה

סם אלטמן וסקרלט גוהנסון / צילומים: AP

על הקלות שבה OpenAI לקחה לסקרלט ג'והנסן את הקול

השקת ChatGPT 4o של OpenAI בשבוע שעבר מזמינה מבט מחודש באחד הסרטים הטובים של המאה ה-21 ● כשבוע אחרי ההשקה הודיעו OpenAI על החלפת הקול שנבחר לעוזרת הקולית ● הסיבה: השחקנית סקרלט ג'והנסן שלחה לחברה התראה משפטית המורה להחליף מיד את הקול של המערכת, שהיה דומה באופן מחשיד לקולה בסרט "HER" של ספייק ג'ונז מ-2013

חצי שעה של השראה. על עובדים מופנמים / צילום: כריכת הספר, מנחם רייס

מקשיבים יותר ומשתפים רק מה שיש בו ערך: זה סוד הקסם של המנהלים המופנמים

בניגוד לדימוי המקובל, לא כל המנהלים הם מוחצנים בעלי כריזמה נוטפת ● מה האנשים השקטים מביאים לשולחן, למה הם בעצם מנהיגים מעולים ואיך ניתן לעזור להם לשגשג ● המלצת ספר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אילו גזירות ייפלו על הציבור? מרתון הדיונים באוצר יוצא לדרך

היום תתכנס הנהלת האוצר לדיון ראשון לבניית תקציב 2025 ● כל הגורמים במשרד נערכים למרתון קיצוצים ומיסים שיוצג בקרוב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ● בין התוכניות שנבחנות: הקדמת העלאת המע"מ ל-18% כבר בחודשים הקרובים, הקפאת מדרגות המס ונקודות הזיכוי, ודחיית הפחתת מס הקנייה על רכבים חשמליים

לשכת התעסוקה בחולון / צילום: איל יצהר

המשק בתעסוקה מלאה, ענף הבנייה מסמן דאגה

שוק התעסוקה הראה כי המשק כמעט וחזר למצבו לפני המלחמה ● שיעור המוצאים לחל"ת והמגויסים למילואים מתמתן ● ענף הבנייה מצוי במחסור, וזה צריך להדאיג את כולנו

חיילי צבא אוסטרליה בתרגיל. מדיניות של הרתעה / צילום: Associated Press, Aaron Favila

טילים ארוכי טווח וצוללות מונעות גרעין: אוסטרליה נערכת לאיום הסיני

אוסטרליה אמנם נמנעת מלהגדיר את סין כאיום, אך העיניים בקנברה נשואות כל הזמן לאסיה ● הכוונות הגלויות של סין להשתלט על טייוואן והאימונים רחבי ההיקף של כוחות הצבא הדליקו נורות אזהרה, והובילו את שר ההגנה האוסטרלי להודיע בחודש שעבר על מדיניות ביטחון חדשה: "צבא גדול שיתמקד בחצר האחורית"

אמיר ירון. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל עמוק בבוץ: מה יקרה מחר?

האינפלציה הגואה לא מאפשרת לבנק ישראל להוריד את הריבית, אך כנגדה עומדת האטה בצמיחה ● הגירעון המאמיר ופרמיית הסיכון מהווים מכשול עבור מתווה ההקלות של הבנק ● מודי שפריר מבנק הפועלים: העתיד תלוי בתמונה הגאו-פוליטית

וול סטריט 40. בעיגול: דונלד טראמפ / צילומים: Shutterstock, AP

הצניחה בשוק המשרדים מגיעה למגדל של טראמפ בוול סטריט

מגדל המשרדים במנהטן איבד שוכרים, ובשנה הבאה מחכה לו תשלום גדול למשכנתה - שצפויה לגדול בשל עליית הריבית ● טראמפ הכיר במצבו של שוק המשרדים בניו יורק כשכתב בתצהיר: "למרבה הצער הוא הלך לעזאזל"

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

ויתרה על גיוס של 200 מיליון שקל: חברת הנדל"ן שדוחה את ההנפקה בת"א

חברת הנדל"ן יוסי אברהמי, שתכננה לגייס 200 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל, החליטה לדחות את ההנפקה ברבעון אחד לפחות ● בין הסיבות לדחייה: החולשה בשוק המניות והתלבטות של הבעלים בנוגע למהלך

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בתל אביב; אלקטריאון עלתה ב-6%, אקרו ירדה ב-5%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.3% ות"א 90 ירד ב-0.3% ● ביום שני הקרוב צפויה להתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל ● ביום שני לא יתקיים מסחר בארה"ב ● איך משפיעה המלחמה על ניהול תיק האג"ח ולמה בסוכנות הדירוג S&P הסתכלו רק על חצי הכוס הריקה כשבחנו את מצבה של ישראל? ● ובבנק אוף אמריקה העלו את מחיר היעד למניית אנבידיה

מושב הבונים / צילום: שלומי יוסף

בכמה נמכרה קרקע של חצי דונם במושב היוקרתי מול הים?

מגרש של חצי דונם במושב הבונים נמכר ב־3.76 מיליון שקל, נמוך מההצעות במכרזים קודמים ● מדובר בקרקעות נדירות בחוף הכרמל, שמחלקן הגדול אף נשקף נוף לים, ולכן המכרז עורר רעש גדול

מטולה / צילום: אלה לוי וינריב

שני טילי נ"ט פגעו בשני בתים במטולה, נזק רב במקום

צה"ל חיסל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס בעזה ● דיווח: קצין סורי המקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מכונית בדמשק ● בית הדין בהאג הוציא צווים לעצירת הלחימה ברפיח • דקות אחרי החלטת בית הדין בהאג: חיל האוויר תקף ברפיח • שני רימונים הושלכו לחצר שגרירות ישראל בבלגיה, אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

איך נקרא הסרט החדש של ג'רי סיינפלד ובאיזה מאכל הוא עוסק?

איפה נשבר השבוע שיא עולמי במספר בעיטות בדו-קרב פנדלים בכדורגל, איזו עיר זכתה לכינוי "עיר הקורנפלקס", ועל מי נכתב השיר "American pie"? ● הטריוויה השבועית

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם כדאי להיכנס לשוק כשהמדדים בשיא כל הזמנים - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

כך התהפכה טבלת התשואות בקרנות הפנסיה והגמל ● ראלי חזק יכול להרתיע משקיעים מכניסה לשוק בציפייה לתיקון חד שיוזיל את מחירי המניות, אבל התיקון לא בהכרח מגיע ● כמה הרוויחו המנכ"לים בחברות הנסחרות במדד S&P 500 ● וגם: העצה של רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים, למשקיעים

חבר המשלחת מצטלם ליד בית שרוף בקיבוץ ניר עוז / צילום: באדיבות משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות

משלחת מובילי דעה מדרום אפריקה הגיעה בשבוע שעבר למתחם הנובה. ואז נשמעה אזעקה

השבוע הגיעה לישראל משלחת ייחודית של מובילי דעה, הוגים, אנליסטים, כלכלנים וסופרים מדרום אפריקה שאינם יהודים ● המשתתפים ביקרו בעוטף, בצפון ובכיכר החטופים בתל אביב ● ישראל מתגייסת

מוצרי ליימן שליסל על מדפי סופר / צילום: טלי בוגדנובסקי

לואקר, מנטוס וליפטון: ליימן שליסל מצטרפת לגל העלאות המחירים

חברת המזון ליימן שליסל הודיעה על התייקרות בשיעור ממוצע של 10% במגוון מוצרים, ביניהם הממתקים לואקר, מנטוס וטופיפי, כמו גם תה ליפטון ● רק בשבוע שעבר הודיעה אסם-נסטלה על העלאות מחירים בחלק ממוצריה בשיעור ממוצע של כ-2.2%

גיל גרון, מנכ''ל Orca ואסף רפפורט, מנכ''ל Wiz / צילום: אורקה סקיוריטי, איל יצהר

התביעה לא תימחק: חדי-הקרן וויז ואורקה הולכים למשפט ב-2025

בתביעה שהוגשה ע"י חד-קרן הסייבר הישראלי אורקה סקיוריטי ביולי האחרון נכתב כי "וויז בנתה את העסק שלה על בסיס תוכנית עסקית פשוטה: להעתיק את אורקה" ● בית המשפט האמריקאי מחייב את וויז לספק מסמכים שהחברה טרם הסכימה לספק, אשר יחשפו את עיצוב המוצר של וויז שאורקה טוענת שהועתק ממנה

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

ביה"ד הבינלאומי לצדק בהאג הורה לישראל לעצור את הפעולה ברפיח

בעקבות הבקשה שהגישה דרום אפריקה, בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הורה לישראל לעצור את פעולת צה"ל ברפיח שיכולה להשפיע על תנאי החיים של האזרחים, והורה לאפשר גישה חופשית לסיוע הומניטרי ● השופטים לא הוציאו צו גורף להפסקת המלחמה - חרף הבקשה ● בניגוד לדיון הקודם, השופטים כמעט ולא הזכירו את סוגיית החטופים ואת אירועי ה-7.10

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תשיב מיליארד שקל לבעלי דירות בגין גביית מס שבח שלא כדין

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל תביעה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גבייה שלא כדין של מס שבח מבעלי דירות שהשכירו אותן לאורך השנים בפטור ממס ● כאשר בעלי הדירות ביקשו למכור אותן, הרשות החליטה לחשב "פחת" על הדירות, באופן שהגדיל את מס השבח ● בכוונת הרשות לערער על פסק הדין