גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"גלובס" מציג: רשימת 10 החברות המבטיחות ל-2009-2010

האבק שהשאירה אחריה התקופה הקשה של 2009-2008 שוקע ■ החברות הטובות מתבלטות, הפחות טובות מנסות לשרוד, והגרועות נסגרות ■ ובכל זאת, נראה כי תעשיית ההיי-טק הישראלית משחררת עוד חור בחגורה וקצת מתרווחת

האבק שהשאירה אחריה התקופה הקשה של 2009-2008 שוקע. החברות הטובות מתבלטות, הפחות טובות מנסות לשרוד והגרועות נסגרות. ובכל זאת, נראה שתעשיית ההיי-טק הישראלית משחררת עוד חור בחגורה וקצת מתרווחת. אסון גדול לא קרה.

בימים אלה, בהם לא בטוח כלל שהמשבר הסתיים ושהאפטרשוק שלו לא יוביל לטלטלה מחודשת, זו משימה לא פשוטה להרכיב את רשימת 10 החברות המבטיחות של "גלובס" ל-2009-2010. קל יותר להרכיב רשימת כישלונות.

אבל משבר או לא, זו השנה החמישית ברציפות שבה "גלובס" עורך את הבדיקה המקיפה ביותר בישראל, שמייצרת את רשימת החברות המבטיחות. הרשימה מסתמכת על דירוגיהם של מנהלי קרנות ההון סיכון בישראל, אנג'לים ומשקיעים פרטיים, אנשי חממות, בנקאי השקעות, אנליסטים של התעשייה, ומנהלי מרכזי פיתוח בישראל.

האנשים המובילים בתעשייה משוכנעים שעשר החברות שלפניכם יהיו איתנו בשנים הקרובות, שכן יש להן רעיון מנצח. יש להן שוק, איתנות פיננסית שחשובה במיוחד בתקופה הנוכחית, והנהלה איכותית.

הנבחרת ש"גלובס" גיבש משקפת את סביבת ההיי-טק הישראלית הנוכחית. מעניין, שמהרשימה נפקד מקומן של חברות תשתיות התקשורת או המחשוב, אלה שעל ברכיהן התפתח ההיי-טק הישראלי. המשקיעים מעדיפים היום, כך נראה, חברות קלילות יותר, סקסיות, מתוך תקווה שמשם יבואו החזרי השקעה גבוהים עם קצת רוח גבית של ההתפתחות המהירה בתחומים הללו.

מי תהיה החברה שתדורג במקום הראשון? התשובה - במגזין שיפורסם ביום שלישי הבא, ה-15.9.09, בכנס הג'רני שעורכים ארנסט אנד יאנג בשיתוף "גלובס".

גיגיה / מנכ"ל: אייל מגן

אייל מגן, גיגיה / צלם איל יצהר

בלב המשבר הנוכחי, כשחברות סטארט-אפ נכשלו בגיוסים ואף משקיע לא רצה לשמוע על הזרמת כספים לחברות מעולם האינטרנט, הצליחה חברת Gigya להשלים גיוס גדול למדי, של 11 מיליון דולר. בזכות הזרמת המזומנים הזו, היא הצליחה לצלוח את הסערה בשלום. הכסף שגייסה סייע לה להתבסס וליצור שיתופי פעולה עם חברות כמו קוקה-קולה וסמסונג.

החברה מספקת פתרונות לגילוי ולמסחור במדיה החברתית, ומקשרת בין מפרסמי מותגים, מפרסמי תוכן וקהל משתמשים שנמצא באתרים החברתיים השונים. כיום, 250 מיליון משתמשים נחשפים למוצרים של גיגיה מדי חודש באמצעות כמה אלפי אתרים. הכסף הגדול יגיע, כך היא מקווה, כאשר כל האתרים החברתיים יתממשקו זה לזה.

נועה פרג

קנשו / מנכ"ל: יואב יזהר-פרטו

יואב יזהר-פרטו, קנשו / צלם איל יצהר

קנשו משחקת במגרש של הגדולים, ומתחרה בענקיות כגון גוגל, מיקרוסופט, יאהו ו-AOL. היא מפתחת שירותי שיווק למנועי חיפוש (SEM), טכנולוגיה שמאפשרת לאתר מילות מפתח במספר מנועי חיפוש, ולהתאים באופן אוטומטי בינן לבין קמפיינים פרסומיים.

קטגוריית הפרסום צמוד-חיפוש היא אחת הצומחות ביותר, שתסתכם השנה בארה"ב ב-10.5 מיליארד דולר, וקנשו מקווה לקטוף את הנתח שלה בשוק הזה. "המערכת שלנו עושה אופטימיזציה באופן אוטומטי, בעוד שמערכות מתחרות מנהלות את השינויים הנדרשים באופן ידני", אומר יואב יזהר-פרטו. "אנחנו מנסים לשמור על הצניעות, אבל ברגע שזה מגיע למבחן ראש בראש של הטכנולוגיה, יש לנו יתרון משמעותי על אחרים".

נועה פרג

בריינסגייט / מנכ"ל: אבינועם דיין

אבינועם דיין, בריינסגייט / צלם איל יצהר

בריינסגייט היא עוד אחת מאותן חברות מכשור רפואי, שהרעיון שלהן נראה כל-כך יצירתי ובלתי אפשרי, עד שאיש לא האמין שהן יצליחו. ובכל זאת, בריינסגייט עשתה זאת, אם לשפוט מהניסויים הקליניים הראשונים.

המוצר שלה מאפשר גישה למחזור הדם במוח, כדי להכניס לתוכו תרופות במישרין, והוא מיועד למקרים של שבץ מוחי ושיטיון. המוצר שלה לא נעלם מעיניהן של חברות מכשור רפואי ענקיות, כמו בוסטון סיינטיפיק וג'ונסון אנד ג'ונסון.

לפני כשנה וחצי בריינסגייט התעניינה בגיוס הון בבורסה בת"א, אך כשהתברר שהיא לא מצליחה להגיע לשווי הרצוי, החליטו המשקיעים לוותר. "אני כל-כך שמח שלא הנפקנו", אומר אבינועם דיין, " אני לא רוצה להנפיק לפני שנראה הכנסות ושורת רווח ברורות".

גלי וינרב

אמימון / מנכ"ל: יואב ניסן-כהן

יואב ניסן-כהן, אמימון / צלם איל יצהר

כלפי חוץ, אמימון לא משדרת את האגרסיביות שמאפיינת חברות שמתכננות להצליח ובגדול. אולי זה נובע מצניעות ההנהלה, וייתכן שזו המציאות המתעתעת של עולם שבבי התקשורת האלחוטית.

בשנתיים האחרונות מכרה אמימון את המוצרים שלה בעיקר ליצרניות טלוויזיות, ששילבו יכולת קליטה בצמוד להתקני שידור אלחוטיים. בשנה הקרובה תחל החברה למכור את הגרסה השנייה של המוצר לשוק המחשבים האישיים.

"הערך של טכנולוגיות האלחוט עבור יצרן הטלוויזיה קיים, אך מוגבל. הוא לא ימכור יותר טלוויזיות בגלל שהן אלחוטית", אומר יואב ניסן-כהן. "באמצעות הטכנולוגיה שלנו אפשר בלחיצת כפתור 'לזרוק' את התוכן מהמחשב לטלוויזיה, ולכן אנחנו מביאים ערך עצום".

שמוליק שלח

קונטרה / מנכ"ל: יואב שחם

יואב שחם, קונטרה / צלם איל יצהר

יואב שחם, מנכ"ל קונטרה, מגדיר את תחום עיסוקה של החברה כך: "אנחנו יודעים לעשות כסף ממילים, מטקסטים באינטרנט. החברה פיתחה פתרון לפרסום על גבי טקסטים ברשת, בניגוד למרבית הדרכים האחרות של פרסום שמתבססות על תוצאות שמגיעות ממנועי החיפוש. זהו שוק עצום, שהיקפו היום כ-22 מיליארד דולר וצפוי לקפוץ עד 2012 ל-30 מיליארד דולר.

החברה השלימה באחרונה גיוס של 15.5 מיליון דולר נוספים, מה שהעמיד את סך גיוסי הכספים עד כה על כ-33 מיליון דולר. רמז לבאות אפשר לקבל ממינויו של ירון גרמזי לסמנכ"ל הכספים באמצע 2008. בכל חברה אליה הצטרף בעבר התבצעה כעבור זמן קצר הנפקה או רכישה. שחם: "נעשה את זה בתזמון הטוב ביותר לחברה".

שמוליק שלח

מטרולייט / מנכ"ל: צביקה סגל

צביקה סגל, מטרולייט / צלם איל יצהר

מטרולייט יוצאת דופן בדירוג: היא נוסדה ב-1996 ורחוקה מלהיות חברה צעירה. אך החברה, שפיתחה טכנולוגיה לחיסכון בחשמל בתאורה, נולדה מחדש, כפי שמגדירים זאת מנהליה. היא שינתה את המודל העסקי והובילה גיוס חדש ממשקיעים חדשים, בהם הקרן הירוקה וירג'ין גרין פאנד, שבבעלות המיליארד הססגוני ריצ'רד ברנסון. השנה מכירותיה יהיו 5-7 מיליון דולר וכפול מכך ב-2010 - תוצאות שיא.

לפי נתוני החברה, הרכיב מתוצרה המשמש בנורות, מפחית את צריכת החשמל ב-35%-70%. "אם היו מיישמים את הפתרון של מטרולייט במלואו במדינה, אפשר היה להשיג חיסכון של כ-3%", אומר המנכ"ל צביקה סגל. פוטנציאל השוק, לדבריו, מיתרגם להיקף עצום מכדי להישמע ריאלי - של 60 מיליארד דולר.

מירב אנקורי

סיבידיה / מנכ"ל: אלון אגינסקי

אלון אגינסקי, סיבידיה / צלם איל יצהר

חברות סטארט-אפ ותיקות יחסית, כאלה שנוסדו בתחילת העשור, יודעות להתמודד היטב עם שנים בהן קשה לגייס כסף. סיבידיה היא אחת מהן. חלק ניכר משנותיה בילתה הנהלת החברה בניסיון לגייס כספים, כדי שיאפשרו לחברה להמשיך בפיתוח ולהחדיר את המוצר לשוק.

החברה מפתחת טכנולוגיה ופתרונות לאבטחת הכנסות (Revenue Assurance), פתרונות של אימות נתונים וניטור מערכות לגביית עמלות סוכנים. בסוף 2008, רגע לפני שהתבררו מימדי המשבר, הצליחה לגייס 12 מיליון ד' בסיוע לקוחות כמו בריטיש טלקום, טלפוניקה ואריקסון. "בזכות זה, כשכולם פיטרו - אנחנו שכרנו. 2009 נפתחה עם עסקאות יפות", אומר אלון אגינסקי. ההערכות הן שהיא תרכוש את אי.סי.טל הציבורית.

בתיה פלדמן

מודו / מנכ"ל: דב מורן

דב מורן, מודו / צלם איל יצהר

רף הציפיות סביב החברה הצעירה יחסית של דב מורן הוא גבוה, לכן קל לשכוח שהיא עדיין רק סטארט-אפ בן פחות משנתיים. הרעש שמודו ייצרה מאז הוקמה היה גבוה, לעתים אפילו מחריש אוזניים, אך היא עדיין לא סיפקה קבלות - הטלפון הסלולרי שלה רק התחיל להימכר ועדיין צריך להוכיח את עצמו.

את הרעיון למכשיר קיבל מורן בזמן שעשה ג'וגינג בערב, והבין שלא נוח לצאת לריצה עם טלפון גדול. ואכן מודו הוא הסלולרי הקטן בעולם, ואף קיבל לכך אישור רשמי משיאי גינס.

מורן טוען שהוא לא מתכנן אקזיט. "לא הקמתי את מודו כדי לעשות אקזיט, אני רוצה להקים חברה שתהווה הצלחה ישראלית, תביא הכנסות ורווחים, תייצר מקומות עבודה וגם גאווה ישראלית".

צחי הופמן

פונטיס / מנכ"ל: מיכאל קרביס

מיכאל קרביס, פונטיס / צלם איל יצהר

ברבעון השני של 2009, כאשר מרבית החברות בקושי סגרו גיוסים של מיליוני דולרים בודדים, פונטיס השלימה סבב גיוס הון שני במסגרתו העשירה את קופתה ב-19.6 מיליון דולר. "שנת הפריצה שלנו הייתה 2008, שבה המשבר החל, אז מפעילות התקשורת נלחצו וחיפשו דרכים להגדיל הכנסות. אנחנו מאפשרים זאת", אומר מיכאל קרביס.

פונטיס מפתחת תוכנה לאופטימיזציה של שירותים שמספקים מפעילי התקשורת ללקוחות, והיישום המרכזי שלה הוא בתחום השיווק הממוקד. לקוחותיה הם ספקי שירותים ממגוון תחומים - תקשורת אלחוטית, IPTV (טלוויזיה באינטרנט) וכבלים. "היום וודאפון, טלפוניקה ואחרות קונות מאיתנו ולא רק מהענקיות כמו אורקל, אקסנצ'ר או IBM", אומר קרביס.

בתיה פלדמן

מוביקסל / מנכ"ל: אמיר אהרוני

אמיר אהרוני, מוביסקל / צלם איל יצהר

האייפון עוזר לשוק של מוביקסל לצמוח, בגלל שהמשתמשים זקוקים לאפליקציות כמו שלה כדי להוריד מוזיקה או לשלוח תמונות: מוביקסל פיתחה פלטפורמת תוכנה שמבצעת אופטימיזציה של העברת תוכני מולטימדיה למכשירים הסלולריים, בעיקר בשירות MMS.

מבחינה פיננסית החברה במצב טוב: את 2008 היא סיימה עם מכירות של כ-21 מיליון דולר, היא רווחית כמה שנים, יש לה תזרים מזומנים חיובי, וגם קרוב ל-15 מיליון דולר בקופה. אחרי צמיחה של כ-60% בשנה שעברה, אמיר אהרוני מאמין כי "2009 תהיה יותר מאתגרת, אבל נשמור על צמיחה, רווחיות ותזרים מזומנים חיובי". את 2009 תסיים החברה עם מכירות של 25-30 מיליון דולר.

שמוליק שלח

עוד כתבות

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

בנימינה / צילום: נעמה מצגר טבול

"משלמים שכר דירה של 7,000 שקל בחודש ולא מקבלים דירה": הפרויקט שהסתבך והעלויות

ב־2018 זכו 18 משפחות בהגרלה של מחיר למשתכן בבנימינה, אולם עד כה הפרויקט לא התקדם ● היזם מאשים את המועצה והוועדה המרחבית שלא מאפשרות להוציא היתר בנייה, והוועדה טוענת שההיתרים שהגיש היזם אינם תואמים את תוכנית הבינוי החדשה ותרמו לעיכוב

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, 25 מיליון שקל, עובר לראובני פרידן

ב–12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס וכעת הוא יעבור לראובני פרידן ● היקף התקציב של חברת כרטיסי האשראי עומד על כ–25 מיליון שקל בשנה

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"