גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קניות בגדים באינטרנט: בעיקר בגדי מעצבים, בגדי ילדים והלבשה תחתונה

ברשתות האופנה הישראליות לרוב לא טורחים להציג באינטרנט מחירים, מבצעים מעודכנים או קופונים ■ מיהם האתרים המוצלחים, איזה בלתי אופנתיים, ומי שולח בגדים עד הבית?

בעוד שבארצות הברית אחד מכל 12 צרכנים קונה בגדים ופריטי אופנה ברשת, בארץ נראה שרשתות האופנה המובילות אפילו לא עושות קולות של להצטרף ברצינות לחגיגה. מיזמים בנושא קמו ונפלו בעבר, רשתות (כמו פוקס) כבר הגו ברעיון והחליטו להישאר בחוץ - ומי שבכל זאת מציע אופנה למכירה מקוונת הם מתי מעט, ולא מהגדולים (ר' בהמשך). "המרחק הגיאוגרפי בישראל הוא המכשלה הכלכלית לכל מיזם שהוקם אי פעם בנושא", אומר גורם בענף."איפה שאתה לא זורק אבן יש מרכז קניות, אז מי צריך את האינטרנט?".

"זה לא שאין קהל עם פוטנציאל", מסביר אריה שיבר, מנכ"ל רנואר, "אבל אנחנו ארץ קטנה ועמוסת קניונים, וחוויית הקנייה מאוד חשובה לנו. אני לא רואה צרכן קונה חולצת מלמלה אופנתית בלי למשש".

נקודה מהותית נוספת, הוא מציין, היא העובדה שבניגוד לביגוד בייסיק, דגמים קבועים ובסיסיים הנשארים על המדפים לאורך שנים, המהווה נתח רציני מהקניות המקוונות בארה"ב - "אצלנו אופנה מתחלפת מאוד מהר, גזרות משתנות מאוד מהר. אי אפשר לדעת אם לא מודדים. הקולקציות לא גדולות וכל הזמן משתנות, אנחנו למשל כמעט כל יום מכניסים כמה פריטים חדשים לתוך החנויות כדי לגרות כל הזמן את קהל הלקוחות".

*אז אין עתיד למכירת בגדים באינטרנט?

"אולי בחנויות שבנויות על מוצרים יותר בסיסיים. אני, בכל אופן, לא רואה את עצמי כרגע נכנס למכירות באינטרנט".

בעיה ישראלית נוספת היא חוסר אחידות במידות, מה שמגדיל משמעותית את מימד הסיכון בקנייה. "כשאתה רואה בגד במידה L אתה אף פעם לא באמת יודע לאיזה לארג' מתכוונים", מודים באחת הרשתות. "גם זה לא בדיוק מעודד רכישה מרחוק".

קנייה באינטרנט נוחה כשאין לך ברירה", אומרת ענת בוגנר, מנהלת רשתות האופנה של קבוצת גולף, "כשאתה יודע בדיוק מה ואין עניין של התאמה אישית. בבגד הקנייה יותר מסוכנת. כאן גם אם אתה מתגורר במקום הכי נידח אין לך יותר מחצי שעה נסיעה, אין את הבעייתיות הזו של מרחק וגודל שמאלצת להתפשר - ובעיניי רכישת בגדים באינטרנט היא בהחלט פשרה".

מאלצים את הלקוח לבוא ולמשש

ובכל זאת, בעידן אינטרנטי מובהק יכולנו לצפות לכל הפחות לאתרי בית יעילים של רשתות האופנה, שיציעו כל דבר פרט לרכישה עצמה. אולם אלה במרבית המקרים מאכזבים למדי ומציגים קטלוג מצולם, חלקי ונטול פרטים, נוסף לכמה פרטי מידע בסיסיים כמו פריסת חנויות. לא כולם מציגים מבצעים עדכניים, מעטים מנסים להציע ערך מוסף ורק יחידי סגולה מציגים מידע בסיסי כמו מחירים.

אתר האינטרנט צריך להיות כלי עבודה ללקוח", אומר חן אשד, מנהל שיווק ב-H&O, "מי שלא מבין את זה לא מבין אינטרנט, ומהבחינה הזו שוק האופנה אצלנו הוא מהפרימיטיביים שיש. לא מספיק לזרוק את הקטלוג התדמיתי באינטרנט, זה לא מעניין את הגולש; במקרה כזה הוא לא ייכנס ליותר מחמש דקות לאתר. צריך להיות אטרקטיבי ולהציג מידע שיגרה את הצרכן וישאיר אותו לגלוש זמן ממושך. החוכמה היא לשלוח את הגולש לחנות, אחרת לא עשית בזה כלום".

ב-H&O השיקו מיזם המאפשר לחברי מועדון להירשם ולקבל הטבות אישיות בהתאם למאפייני הקנייה שלהם. המערכת פועלת כרגע במתכונת ראשונית, כשבעתיד הכוונה להעמיק את הפנייה האישית ולרדת לרזולוציה של העדפותיו האישיות של הלקוח. מכירות ממש? "אין סיכוי, זה לא יעבוד. אנחנו לא ננסה".

ובכל זאת, לא כולם פוסלים את הרעיון מעיקרו. בחברת סליו מעבר למסחר מקוון הוא "אופציה לבחינה המופיעה בתוכניות העבודה של שנת 2010", כפי שמספרת מנכ"לית החברה בארץ שגיב שקד. "הסיבות לכך שאופציה כזו יכולה להצליח בחברה כמו סליו היא העובדה שהמידות והגזרות שלנו שומרות על עצמן, ולקוח של הרשת מכיר ויודע מה יושב עליו הכי טוב".

*עד כמה הקהל הישראלי מהווה פוטנציאל ראוי מהבחינה הזאת?

"כשמדברים על קהל גברי הן בישראל והן בעולם כולו, מכירה דרך האינטרנט היא אופציה שיכולה להיות מאוד נכונה. היום, אחרי שערכנו מחקרי שוק רבים, אנו יודעים כי גברים בדרך כלל נאמנים למוצר ולמותג ובמקביל מחפשים את הנוחות ברכישה, על אחת כמה וכמה שמדובר בבגדים, ולכן יש מקום למכירה מקוונת".

"הבעיה המרכזית שיש לחברות האופנה בארץ לעומת חו"ל היא הנגישות של החנויות בפריסה הארצית", מסכם יניב בן-פורת, מנכ"ל חברת אקסל-פרו העוסקת כבר קרוב לעשור בפיתוח אתרי אינטרנט לחברות בארץ. "אולם ככל שהיקפי הקניות ברשת עולים, נוטות החברות לכיוון של מכירה דרך האינטרנט. להערכתי המצב הקיים לא יימשך לאורך זמן, ברגע שרשת אחת תעשה את הצעד הראשון שאר הרשתות ייאלצו להצטרף".

האתרים הבלתי אופנתיים בעליל

www.matimli.co.il

עיצוב: נקי וידידותי.

קולקציה: סמלי ביותר. תמונות בודדות מהקטלוג המצולם האחרון.

מחירים: אין.

מבצעים: מעודכנים.

תוכן נוסף: האתר עשיר בכתבות בנושא אופנה, אך האחרונות שבהן הועלו ב-2007. האפשרות להזמנה אישית של פריטים לחנות הסמוכה מוצגת כקיימת, למרות שחלפה מזמן מן העולם. מהחברה נמסר שבשל תקלה טכנית נבצר מההנהלה לעדכן את האתר, אך שבעוד כשבוע יעלה האתר המעודכן שיציע עדכונים והצטרפות למועדון החברים בלחיצת כפתור".

שורה תחתונה: הזמן עמד מלכת.

www.gottexmutagim.com/zara

עיצוב: ידידותי.

קולקציה: חלקית ביותר, תמונות מתוך הקטלוג המצולם ללא פרטים נוספים.

מחירים: אין.

מבצעים: יש.

תוכן נוסף: שירות מעקב אחר הזמנת פריט לחנות, אפשרות לרכוש כרטיס מתנה (גיפט קארד) או להצטרף למאגר הלקוחות.

שורה תחתונה: בלתי מספיק.

www.honigman.co.il

עיצוב: מינימליסטי.

קולקציה: גם כאן - דגימות מהקטלוג המצולם, ללא מינימום של אינפורמציה.

מחירים: אין.

מבצעים: אין.

תוכן נוסף: סרטוני פרסומת.

שורה תחתונה: הסתפקות במועט.

http://gapinc.com/international/gap/il

עיצוב: אולי מנסה להידמות גרפית לאתר הבינלאומי, אבל ללא הפירוט הראוי לאתר סחר מקוון - זה פשוט לא זה.

קולקציה: כ-5 תמונות די דומות בכל קטגוריה (גברים/נשים/ילדים/תינוקות), וזהו.

מחירים: אין - ואין כל כך מה לתמחר.

מבצעים: כרגע אין (אולי עוד נהנים מהילת הפתיחה?)

תוכן נוסף: אין ("חדשות ואירועים" עם אזכור הפתיחה בממילא לא עונה על ההגדרה "תוכן").

שורה תחתונה: נראה שהאתר החדש עדיין תחת בנייה. ממתינים לבאות - בתקווה שיש למה.

www.golfco.co.il/golf/golf-gallery.asp

עיצוב: בסיסי ביותר. לאתר אין כתובת משלו, והכניסה אליו דרך אתר הקבוצה.

קולקציה: סמלית - רק כמה תמונות מהקטלוג, ללא פרטים נוספים או מידע יעיל. "המגוון עצום, אין אפשרות להציג באתר את כל המגוון", אומרים ברשת. "האתר תדמיתי ומטרתו לתת טעימה, להציג 'אני מאמין', ושהלקוח כבר יבוא לראות בעיניים".

מחירים: אין (וגם אין הרבה למה להצמיד).

מבצעים: אין.

תוכן נוסף: אין. רכישת כרטיס מתנה ב-5% הנחה.

שורה תחתונה: יאללה, לעבודה.

www.fox.co.il

עיצוב:מושקע וצעיר.

קולקציה: הקטלוג המצולם של הפרזנטורים המוכרים. אין הפרדה של פרטי הלבוש או כל מידע נלווה (מלבד הצגת עשרת המוצרים מובלים בכל קטגוריה).

מחירים: אין.

מבצעים: קיימת קטגוריה, נכון לזמן הבדיקה - היא הייתה ריקה: לא מעודכנת או פשוט נטולת אטרקציות.

תוכן נוסף: פרסומות לצפייה, מידע על הצטרפות למועדון הלקוחות.

שורה תחתונה: "אל תסתכל בקנקן" - יפה, אך ריק מתוכן.

האתרים המוצלחים

www.crazyline.com

עיצוב: מושקע, עשיר ונעים לעין. גוגל העולמית העניקה לאתר את הציון 7 - הציון הגבוה ביותר לאתר.

קולקציה: רחבה ומפורטת: תמונות שונות של אותו בגד להמחשה, פרטים לגבי הרכב הבד, צבעים ומידות. פעמיים בעונה, מלבד צילומי הקטלוג, מצולמים דגמים חדשים במיוחד לאתר.

מחירים: יש.

מבצעים: מעודכנים, יש התייחסות לחברי מועדון.

תוכן נוסף: כתבות בנושאי אופנה, איפור, בריאות, קואוצ'ינג וכד', טיפים ממומחים ובלוג אופנה של הפרזנטורית אילנה שושן.

שורה תחתונה: נעים לבקר.

www.castro.co.il

עיצוב: מזכיר (לחיוב) אתרי סחר דומים בחו"ל. יפה, נוח, מפורט (רק ללא סל הקניות).

קולקציה: מפורטת היטב על פי קטגוריות, הצגה נפרדת של כל פריט לבוש (ללא דוגמנים) ושל המוצרים המובילים בכל קטגוריה, לצד מידות וצבעים.

מחירים: יש ויש.

מבצעים: הדבר היחיד שחסר לנו מלבד סל הקניות.

תוכן נוסף: סרטוני פרסומת, תצוגות אופנה, מאחורי הקלעים, כתבות מגזיניות ומדריכי אופנה.

שורה תחתונה: חופש המידע.

www.h&o.co.il

עיצוב: פרקטי ונעים - חלוקה נוחה לקטגוריות, נוח לנווט באתר.

קולקציה: מפורטת - מוצרים מצולמים בנפרד, עם כל המידע הנלווה. הבלטה של מוצרים חדשים בכל קטגוריה, וחלוקה גם על פי מותגים ורמות מחירים שונות.

מחירים: מחולקים למחיר רגיל ומחיר חברי מועדון.

מבצעים: גם כאן, במפתיע - לא מעודכנים.

תוכן נוסף: פרסומות, מידע לחברי מועדון.

שורה תחתונה: עושה חשק לקפוץ.

www.renuar.co.il

עיצוב: מעניין ולא שגרתי.

קולקציה: קטלוג רחב מצולם (על הדוגמנים, כמובן). הפריטים לא מופיעים בנפרד או עם מידע נלווה (מידות, צבעים).

מחירים: יש - מפורטים בצד כל תמונה מהקמפיין.

מבצעים:

מעודכנים.

תוכן נוסף: אין. מידע בסיסי ביותר.

שורה תחתונה: כל הכבוד שבאתר מופיעים מחירים, אך קצת תכנים מעניינים לא היו מזיקים.

מי כן שולח בגדים עד הבית?

אולי לא מפתיע לגלות שאלו שכן מציעים את מרכולתם און-ליין הם אלו שתירוץ הצפיפות-הקניונית אינו רלבנטי לגביהם: לרוב מדובר בחנויות נישה, הלבשה תחתונה או בגדי מעצבים הזמינים פחות ללקוח הממוצע.

www.afrodita.co.il

הרשת היחידה אולי, שהרשתה לעצמה להשקיע ברצינות במכירה מקוונת, היא רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה - שמפעילה כ-70 סניפים ברחבי הארץ, ובשנתיים האחרונות אתר סחר פעיל שאינו מבייש אתרי מכירה דומים בחו"ל, עם מבחר מותגים רחב, חלוקה קטגורית מפורטת ומבצעים מיוחדים נוסף לכתבות ותכנים נוספים. "בהתחלה רק הצגנו קטלוג", מספר זיו אבני, ממנהלי הרשת, "לגבי מכירה היינו סקפטיים, כולם אומרים לך שאנשים לא קונים באינטרנט. להפתעתנו זה זרם - לא התחיל בגדול, אבל יש התעניינות ולא מעט הזמנות. הרבה נשים עובדות מנצלות את האפשרות, למשל. גם תת-הקטגוריה של הלבשה סקסית עובדת טוב אצל לקוחות שהיה מביך אותם לקנות בחנות, וגם המון גברים קונים באתר".

את ההצלחה מסביר אבני בין השאר בעובדה שנושא המידות בעייתי פחות בנישה הספציפית הזאת. "נשים קונות חזיות קבועות, הן יודעות מה הן אוהבות ומה מתאים להן - ומזמינות, ומקסימום מחליפות באחד הסניפים הקרובים". בקרוב, הוא מבטיח, תתאפשר גלישה באתר מהחנויות: "אין יום שלא מתקשרים מחנויות שלנו לברר על דגמים שראו באתר".

אבני סבור שהשינוי הגדול בענף עוד יבוא: "לא יודע תוך כמה זמן, אבל כולם יצטרפו. טועים אלו שחושבים שלא ניתן למכור אופנה באינטרנט, וגם לנו יש עוד הרבה לאן ללכת. בחו"ל זה אמנם תמיד יעבוד טוב יותר בגלל המרחקים, אבל אם העיצוב והשירות יאפשרו קנייה נוחה - אנשים יתרגלו. זה אולי לא הסניף הכי חזק שלנו, אבל זה סניף לכל דבר".

shop.fraublau.com

מותג האופנה פראו בלאו של פיליפ בלאו והלנה בלאונשטיין הקים לפני חודשיים חנות אינטרנטית המאפשרת רכישה מהבית ומשלוח תוך 48 שעות. "יש תנועה באתר, אנשים קונים", מספר בלאו על צעדיו הראשונים של האתר, "כרגע אנשים מרשים לקנות בעיקר פריטים לא יקרים, בכל זאת חוששים קצת. לקוחות מחו"ל, לעומת זאת, קונים מכל סקאלת המחירים. האתר עצמו לא עושה סליקה, המכירה טלפונית כי חשוב לנו שתהיה תקשורת עם מוכרת, שיודעת להסביר על הפריטים - איך הבגד יושב, איך הנפילה של הבד, לאיזה גזרה מתאים. חשוב לנו שתישאר חוויית הקנייה. בעיני נכון לקנות באינטרנט דברים מיוחדים שאי אפשר להשיג קרוב".

בלאו מדגיש את הממשק הפשוט של האתר - "אצלנו רואים רק בגדים, לא באנרים, לא עניינים. בגדים וזהו. התפעול לא יקר ואנחנו רואים באתר סניף נוסף לכל דבר". נוסף לחלוקה על פי פריטי לבוש קיימות קטגוריות מוצרים ב-99 וב-199 שקל.

www.dorinfrankfurt.co.il

מעצבת האופנה דורין פרנקפורט מאפשרת גם היא מכירת פרטים מסוימים מהקולקציה באתר הבית. המחירים נקובים בדולרים והקולקציה למכירה חלקית, אבל האתר נעים ומציג את תמונות הבגדים מכמה זוויות ובכל הצבעים האפשריים, וגם מציע פריטים במבצע מעת לעת.

www.gothic.co.il

מאחורי אתר "גוטיק" עומד בוטיק בגדי מעצבים בגבעתיים, המציע שירות משלוחים חינם בגוש דן ובתשלום בשאר חלקי הארץ. האתר מיושן בעיצובו, אך מציע גלריה רחבה של בגדים מצולמים - כשהדוגמניות, בחלק גדול מהמקרים, הן לקוחות החנות המודדות את הבגדים. באתר ממליצים להרים טלפון למוכרות הבוטיק ולקבל ייעוץ מלא בבחירת הבגד בהתאם למבנה גוף, צרכים וכד'. עוד הוא מציע מבצעים מתחלפים ומעודכנים.

www.bilbi.co.il/Hebrew

מי שממילא קונה לילדים בגדים בלי למדוד, יוכל להתפתות בקלות יתרה לקנייה באתר המעוצב להפליא "בילבי" - שמציע בגדי מעצבים לקטנטנים ולא מעט הנחות. ראויה לשבח טבלת המידות, שעושה סדר במידות המותגים השונים כדי לאפשר התאמה מרבית.

עוד כתבות

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-1.5%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ות"א 90 מאבד מערכו 0.8% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה