גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צרכנות נבונה: מחיר ביטוח מקיף לפורד פוקוס 2007 - מ-2,200 שקל ועד 7,600 שקל; כך תבחרו את ההצעה הטובה ביותר

הטעות הגדולה ביותר - לחדש את הביטוח אוטומטית ■ מבדיקת "גלובס" עולה כי אף חברה אינה מציעה באופן גורף את התעריפים הנמוכים ביותר ■ שירות השוואת מחירים שהשיק "זאפ" מספק הצעות מחיר מחברות הביטוח

אם יש ענף שבו נאמנות עלולה לעלות ביוקר, הרי שזה ענף ביטוחי הרכב. הצעות המחיר משתנות בין נהג לנהג, בין דגם לדגם, בין פוליסה לפוליסה ובין חברה לחברה. מכאן שלשופינג מקדים משמעות רבה: לצד השוואת מחירים וקבלת כמה שיותר הצעות לפוליסות, השוו את תוכנן (מקיף וצד ג'), את ההנחות להם אתם זכאים ואת תנאי הפוליסה (מיגונים נדרשים).

כפי שעולה מבדיקת "גלובס", הפערים במחיר מגיעים לאלפי שקלים בביטוח המקיף ולמאות שקלים בביטוח החובה. שיעורי בית מקדימים עשויים לחסוך לכם הרבה כסף.

שירות השוואת ביטוחי הרכב שהשיק אתר "זאפ" חוסכים את עבודת ההקלדה באתרים השונים ומספקים בקלות הצעות מחיר מחברות הביטוח (לא הישירות), בהן: הפניקס, מגדל, מנורה, הכשרת היישוב, כלל ביטוח ועוד.

המידע המתקבל באתר כולל פירוט של הפוליסה לרבות גובה השתתפות עצמית, וגם הוא כולל פערים במחירים בין החברות, לעיתים גם לעומת הצעות שקיבלנו מאתרי החברות: למשל - ביטוח החובה בהפניקס, שבהצעת המחיר שלנו עמד על 1,495 שקל - לפי אתר זאפ עומד על 1,427 שקל.

חפשו את ההנחה

כמעט כל חברה מציעה הנחה כלשהי. היעדר תביעות היא המשמעותית שבהן, ומזכה את הנהגים הזהירים ואת אלה שהעדיפו שלא לערב את חברות הביטוח בהנחות של אלפי שקלים.

מעבר לזה, ב-AIG הובטחה לנו הנחת "חיסכון בפרסומת", משום שטלפנו בהמלצת לקוח קיים ולא כמענה לפרסום (בהנחה ש"נסגור" מיידית), ובאיחוד ישיר (מגדל) קיבלנו הנחת נהג זהיר.

סוכן ביטוח יכול להגדיר הנחה מטעמו, על חשבון עמלה או מטעם "מנהל המחוז". הנחות נוספות מעניקות חברות ביטוח לפי הסכמים עם מועדוני צרכנות או הסתדרות עובדים: למשל לחברת איילון הסכם תנאים מועדפים לעמיתי "חבר", ולשירביט הסכם עם עובדי מדינה, דואר ישראל, אזרחים עובדי צה"ל ועוד.

ביטוח חובה+מקיף:

- פערים של אלפי שקלים עבור פרופיל זהה

כאמור, השוני בין החברות והפערים במחירים מחייבים השוואה מוקדמת. לשם הדוגמה ביקשנו הצעות מחיר לפי שני פרופילים של נהגים ומכוניות.

לצד הפרמטרים הסובייקטיביים של כל נהג, חברות הביטוח מחשבות את היקף הפוליסות באופן שונה לפי סוג הרכב, המוגדר למשל כ"גניב".

בדוגמה שלנו, המחיר לביטוח מקיף בביטוח ישיר עבור גולף 2006 הפתיע גם את המוקדן שעמו שוחחנו, כשעמד על פי שלוש מיתר ההצעות: כ-6,500 שקל.

הצעת מחיר בביטוח ישיר עבור פורד פוקוס 2007 היתה בנישת הזולות, כאשר משירביט נתקבלה ההצעה הזולה בהשוואה: כ-2,200 שקל לביטוח מקיף, תוך שהמוקדנית מדגישה כי זהו הרכב בו לשירביט ההצעות הזולות ביותר.

- הצעות מחיר באינטרנט לא תמיד משתלמות

חלק מחברות הביטוח מספקות הצעת מחיר לאחר הזנת פרטים (לעתים תמוהים למדי - כמו מצב משפחתי או חברת הביטוח הנוכחית שלכם). לעתים אפשר לרכוש את הפוליסה און-ליין, מה שמקנה הנחה אינטרנטית, שכפי שיתברר לא בהכרח פותחת פער מול מחיר מול נציג אנושי.

באתרי חברות ביטוח רבים מדי - בהם הראל, איחוד ישיר (מגדל), שירביט או AIG - עדיין לא ניתן לקבל הצעת מחיר און-ליין, אלא באמצעות נציג טלפוני שייצור קשר לאחר מילוי טופס לקוני.

* גולף 2001, שבו נוהגים בני 35 ויותר, ללא היסטוריה של תביעות או שלילת רישיון: הפניקס היא שהציעה את ההצעה המקוונת הזולה: ביטוח מקיף בכ-3,000 שקל, שביחד עם ביטוח חובה יסתכם בכ-3,930 שקל (לאחר הנחת אינטרנט של 270 שקל ו-300 שקל הנחת רכישה משולבת), לעומת כ-4,550-4,630 שקל עבור מקיף וחובה בביטוח ישיר וב-9,000,000. המחיר לביטוח מקיף בלבד ב-9,000,000 עמד על כ-3,200 שקל (אחרי הנחת אינטרנט של כ-690 שקל), ואילו בביטוח ישיר היה כ-3,150 שקל (אחרי הנחה של כ-880 שקל). שתי החברות, אגב, שייכות לחברת ישיר איי.די.איי ומבטיחות הנחה של 15% לרוכשים ביטוח באמצעות האינטרנט. בכל מקרה, המחירים הללו היו גבוהים ביחס להצעות שקיבלנו מ-AIG ומסוכן ביטוח פרטי, אשר נעו סביב ה-2,300 שקל לביטוח מקיף (בגילום הנחות), שיחד עם ביטוח חובה מסתכם בכ-3,700 שקל.

* פורד פוקוס 2007 1,600 ל' לכל נהג מגיל 35: גם כאן התגלו פערים משמעותיים. למשל - אתר האינטרנט של הכשרת היישוב, לפיו הביטוח המקיף הסתכם בכ-7,600 שקל לרכב זה, לעומת כ-2,200 שקל בביטוח ישיר בהתאם להצעה מקוונת. הצעות טלפונית לרכב זה נעו סביב 2,200-3,000 שקל לביטוח מקיף.

* גולף 2006: ההצעה הזולה לביטוח מקיף התקבלה במוקד הטלפוני של מגדל - כ-2,500 שקל. ההצעות היקרות - בביטוח ישיר וב-9,000,000 (בטלפון או דרך אתר האינטרנט) - נעו בין 5,500 ל-6,500 שקל.

נבדקו 3 וריאציות של פוליסה - האחת כללה רק זוג נהגים בני 65, השנייה כללה כל נהג מגיל 35, והשלישית כללה כל נהג מגיל 23. המחירים עלו בהתאמה ככל שירד גיל הנהגים. לדוגמה: באיחוד ישיר פוליסה לשני נהגים מגיל 65 הוצעה ב-2,600 שקל, וכשביקשנו להוסיף נהג בן 23, עלה מחירה ל-5,400 שקל.

מה חשוב לבדוק?

* מיגונים: לרוב, בעת בירור הפרטים לצורך הצעת הביטוח, יפרטו נציגי המכירות את אמצעי המיגון הנדרשים לביטוח. אלה לא אחידים ועשויים להיות כרוכים בהוצאה נוספת. כך, למשל, בביטוח ישיר הבהיר המוקדן כי נידרש למערכת איתוראן, בהראל נדרש קודן, אימובילייזר וכספת למחשב דרך, ובאיחוד ישיר (מגדל) הוסבר כי נדרשים אימובילייזר מקורי ומפוצל פלוס עלוקה אלחוטית (שאת משמעותה לא ידעה המוקדנית להסביר).

* נהג צעיר: נהגים מתחת לגיל 24 עשויים להכפיל מחיר ביטוח החובה, ו"מוסיפים" 1,000-2,000 שקל לביטוח המקיף. פיתרון שהוצע בחלק מהחברות הוא הפעלת ביטוח על בסיס יומי לנהג הצעיר: למשל, בביטוח ישיר ניתן להפעיל ביטוח ל-4 ימים ב-55 שקל, ובאיחוד ישיר תמורת כ-10 שקל ליום (מוגבל ל-6 פעמים בשנה).

8 טיפים לרכישת ביטוח

1. לא מומלץ לחדש אוטומטית פוליסת ביטוח אצל הסוכן/החברה הנוכחית. סמנו לעצמכם תזכורת, וערכו סקר שוק לגבי ביטוח החובה (באמצעות אתר משרד האוצר) וביטוח המקיף לכל רכב שברשותכם.

2. ניסיון טוב עם החברה הנוכחית היא נקודת זכות שמומלץ לקחת בחשבון ולכמת אותה בהפרשים ריאליים מבחינתכם.

3. גילוי נאות: בעת הרכבת הפוליסה, מסרו פרטים מהימנים אודות עברכם התעבורתי ומיגוני הרכב. חברות הביטוח, שלא באופן גלוי, לעיתים יעדיפו היעדר גילוי נאות שבקרות מקרה ישמש לרעתכם.

4. ברכישת רכב משומש, הקפידו על פוליסת ביטוח חדשה על שמכם.

5. מחיר הפוליסה נקבע בהתאם לרכיביה, ולכן לפני שמסתנוורים ממחיר נמוך, כדאי להיכנס לפרטי ההצעה ולכיסוייה: גובה ההשתתפות העצמית, גם בטיפול במוסך מורשה, גובה אחריות לנזקי רכוש של צד ג', היקף הגנה משפטית, השתתפות עצמית בגניבת מערכת שמע, כיסוי שמשות, גרר, האם כולל רכב חלופי/זיכוי בוויתור על רכב חלופי ועוד. שינוי בגובה כל אחד מכיסויי הפוליסה ישפיע על מחירה, כמו גם נתוני הנהג.

6. מחיר הפוליסה מושפע מגיל הנהג הצעיר ומינו ומכמות הנהגים הרשומים. שינויים אחרים נובעים משימושי הרכב (כרכב ראשי או משני), האם נוסע בשבת ועוד.

7. חלק מהחברות מעניקות כיסויים לגניבת ארנק, שירות החלפת גלגל לנשים ושכפול מפתחות לרכב (AIG) או מונית ממקום התאונה (ביטוח ישיר) ועוד.

8. לא משתלם לחכות לדקה ה-90: יש חברות המעניקות הנחה לנהגים מסודרים הדואגים להסדיר את הפוליסה מספר שבועות לפי סיומה.

ביטוח חובה: פערים של 1,000 שקל

באתר של משרד האוצר www.finance.gov.il, מופיע מחשבון תעריפי ביטוח חובה נוח ויעיל. הפערים, לפי בדיקה של נהגים עם פרופילים שונים, נעו בין 15% לכ-50% והגיעו ל-1,000 שקל ויותר.

הפערים הגדולים היו לנהגים ה"בעייתיים": נהג צעיר, ונהגת עם שתי תביעות ב-3 שנים האחרונות. עוד יצויין כי אין עקביות של חברות הממוקמות בטווח הנמוך של המחירים או להפך.

מה כדאי לדעת?

* התעריף משתנה בהתאם לנתוני הנהג: גילו, ותק הרישיון, היסטוריה של תביעות קודמות או שלילת רישיון ומיגוני הבטיחות הקיימים ברכב (מספר כריות אוויר) - פרמטרים אלה נקבעים על-ידי משרד האוצר.

* ניתן להפריד בין ביטוח המקיף וצד ג' לבין ביטוח החובה - ולעשות כל אחד בחברה נפרדת.

44

עוד כתבות

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים