גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אתר נענע10 ו-msn ישראל חתמו על שיתוף-פעולה אסטרטגי

הנדוניה של נענע10 תהיה תכני הווידיאו של ערוץ 10, ו-msn יביא את הטכנולוגיה של מיקרוסופט והטראפיק של הוטמייל ומסנג'ר ■ מחלקות המכירות באתרים יאוחדו, בניסיון לקעקע את הדואופול של וואלה ו-ynet

מגמת שיתופי-הפעולה באינטרנט הישראלי עולה מדרגה: ל"גלובס" נודע כי נענע10 וחטיבת האון-ליין של מיקרוסופט ישראל (msn ישראל) חתמו על הסכם הבנות למיזוג אסטרטגי בין הפעילויות של שני האתרים, בהיבט המסחרי ובהיבט של התכנים. זאת במטרה ליצור גוף אינטרנט מוביל, ונכס פרסומי אטרקטיבי, שיתחרה בדומיננטיות של וואלה ו-ynet.

עוד נודע כי ההסכם זכה לאישור ולברכת הדרך של בעלי המניות בשני הגופים, והוא כפוף לאישורים הנדרשים ממערך הפיקוח על ההגבלים העסקיים. אם יאושר, ייצא שיתוף-הפעולה לפועל בתחילת 2010.

כך, מחלקת המכירות של msn ישראל ונענע10 יאוחדו למחלקה מסחרית אחת, שתהיה אחראית על מכירת המדיה בשני האתרים.

על-פי גורמים המקורבים לעסקה, גוף המכירה המאוחד ינסה לנצל את יתרון הגודל שלו, ואת העובדה שמסנג'ר והוטמייל מציעים למותגים כלי פרסומי מפולח - ויציע למפרסמים חבילת פרסום אחת, שתכלול פרסום בשני האתרים. על-פי ההערכות, איחוד מחלקות המכירה עשוי לגרור תהליך מינורי של קיצוצי עובדים.

התוכן יגיע מנענע10, הטכנולוגיה ממיקרוסופט

על-פי ההסכם - שיתבסס על שילוב בין הנכסים הטכנולוגיים של מיקרוסופט והתכנים של נענע10, הכוללים גם את תכני ערוץ 10 - שני האתרים ימשיכו לתחזק את עמודי הבית שלהם, במטרה לפנות לקהלי היעד השונים של האתרים. תכני נענע10 ישולבו ויקודמו באתר msn ובמסנג'ר, ואילו המסנג'ר ושירות הדואר האלקטרוני של מיקרוסופט - הוטמייל - יקודמו מתוך נענע10.

כך, לדוגמה, גולשי נענע10 ייהנו משירות מייל משודרג שיתבסס על הטכנולוגיה של מיקרוסופט, לצד שירותי Live אחרים של מיקרוסופט.

יצויין כי בשלב זה שיתוף-הפעולה אינו כולל את שילוב מנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט בנענע10, שימשיך להישען על מנוע החיפוש של גוגל.

הנדוניה שמביא עימו msn ישראל לעסקה מתבססת על הפן הטכנולוגי של מיקרוסופט - תוכנת המסרים המיידים המסנג'ר, שירות ההוטמייל וסקיידרייב, שירות אחסון הקבצים של מיקרוסופט; לצד חשיפה לטראפיק של msn ישראל לבדו, שעל-פי TIM באוקטובר מגיע לכ-750 אלף גולשים מדי שבוע.

על-פי נתוני קומסקור לחודש אוקטובר, כ-1.8 מיליון גולשים ביקרו בשירותי ואתרי האינטרנט של קבוצת מיקרוסופט בישראל, הכוללים את msn, הוטמייל ומסנג'ר. בנענע10 ביקרו באוקטובר 1.6 מיליון גולשים.

בניכוי חפיפות של קהלים, מיזוג אסטרטגי בין שני האתרים ייצר קבוצת אינטרנט שנחשפת ל-2.9 מיליון גולשים מדי חודש - בהשוואה ל-2.8 מיליון גולשים שביקרו באוקטובר בוואלה, ו-2.2 מיליון גולשים שביקרו ב-ynet.

על פניו, נדמה כי נענע10 ו-msn ישראל פונים לאותם קהלי יעד - הצעירים. אולם, במהלך המגעים בין הצדדים גילו האתרים כי אחוז החפיפה בין קבוצות האתרים הוא נמוך: בעוד שנענע10 פופולרי בקרב בני-הנוער, בעיקר בשל פלטפורמת המשחקים (נענע משחקים) - אתר msn ישראל מתבסס על הרבה גולשים שלא טרחו להחליף את עמוד הבית שלהם מעולם. לרוב מדובר במבוגרים שברירת המחדל של msn מהווה את שער הכניסה שלהם לאינטרנט, וכן כ-1.6 מיליון גולשים המבקרים במסנג'ר, כאשר כ-54% מהם מעל גיל 20.

גם אם שיעור החפיפה בין האתרים גדול יותר ממה שמציגה קומסקור, מיזוג אסטרטגי בין שני האתרים בהחלט מסוגל לתת אלטרנטיבה לא רעה לוואלה ו-ynet, שעל-פי ההערכות מחזיקים בכ-70% משוק הפרסום באינטרנט הישראלי. בנוסף, הגוף המשותף יגיע לחשיפה גבוהה מאוד בקרב גולשים בגילאי 15-34, קהל אטרקטיבי מאוד למפרסמים.

גורם בענף הפרסום המקוון אמר ל"גלובס" כי "זה יכול לעשות רק טוב למפרסמים. מצד אחד, לא מדובר פה במהלך שייצר גוש שפוגע בתחרותיות, ומהצד השני זה יכול לייצר תחרות טובה יותר לוואלה ו-ynet".

אולם, גורם אחר בענף האינטרנט הישראלי קצת פחות אופטימי: "אני לא בטוח שזה יגדיל באופן מהותי את נתח השוק שלהם. בסוף היום, השוק שלנו פשוט ריכוזי מדי. מפרסמים או סמנכ"לי שיווק לא מתבססים בהחלטות שלהם רק על eyeballs (טראפיק), וכל תקציב מתחיל בוואלה ו-ynet".

ברכת הדרך של מיקרוסופט העולמית

למרות שההסכם בין שני האתרים לא מתבסס על שינויים באחזקות של האתרים, המשא-ומתן בין נענע10 ומיקרוסופט התנהל למעלה מחצי שנה. עבור מיקרוסופט מדובר במהלך לא שגרתי, בעיקר לאחר שנעשו מאמצים רבים בניסיון לעצב שוב מותג עצמאי וחזק. לכן, גם בכירים במיקרוסופט העולמית היו מעורבים בהסכם זה, ונתנו את ברכת הדרך לאחר שבחנו אותו לעומק.

את המהלך הוביל אורי לנדא, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של חטיבת האון-ליין של msn ישראל, שבעברו שימש כמשנה למנכ"ל תפוז ועבד צמוד לגיא אליאב, מנכ"ל תפוז לשעבר. לנדא אומנם הודיע כי הוא עתיד לעזוב את msn ישראל בקרוב, אולם הוא המשיך להוביל את מהלך המיזוג בין שני האתרים.

על-פי גורמים המקורבים לעסקה, שיתוף-הפעולה בין השניים אינו תלוי רק בהיבט הפרסונלי של האתרים, קרי במנכ"לים הנוכחיים של נענע10 וחטיבת האון-ליין של מיקרוסופט ישראל, אלא הוא חלק מאסטרטגיה כוללת ורחבה יותר של הקבוצות.

אתר msn ישראל הוא כבר מזמן לא עמוד הבית של הגולש הישראלי, והוא מדורג באופן קבוע ברשימת האתרים הבינוניים שפועלים בשוק המקומי. ביולי 2008, לאחר תקופה ארוכה של דשדוש במקום, התפרקה השותפות בין מיקרוסופט ובין אינטרנט זהב של סמייל מדיה, שהחזיקו במשותף באתר בשיעור של 49.9% ו-50.1% בהתאמה, ומיקרוסופט חזרה לשליטה של 100% בפורטל.

שינוי זה, שכלל גם גל פיטורים ועזיבה של מנכ"ל האתר, שרגא מור, היווה חלק מאסטרטגיה של מיקרוסופט העולמית, ששואפת להחזיק בבעלות מלאה על msn. המהלך הזה, קיוו במיקרוסופט ישראל, יסייע בעיצוב מחדש של המותג החבוט, כפלטפורמה טכנולוגית ולא רק כאתר תוכן, ויאפשר לייצר פלטפורמה פרסומית ייחודית. לתפקיד המנכ"ל מונה עדי אייל.

אולם על-פי סקר TIM, הטראפיק של msn ישראל ירד ב-12% מאז הושקה חטיבת האון-ליין החדשה, והמפרסמים לא השתכנעו מהמהפך שעבר האתר.

לדברי גורם בכיר בענף האינטראקטיב, "בשביל נענע10 מדובר בעסקה טובה, שכן הוא הופך לגוף מכירה יותר חזק, אבל בשביל msn ישראל מדובר בביזיון שלא ברא השטן. הם עשו כל-כך הרבה רעש עם המהלך האסטרטגי שהוציאו לפועל בשנה שעברה, אבל המהלך הנוכחי מוכיח כי הם פשוט לא מסוגלים להתמודד עם שוק המדיה הישראלי".

לדבריו, הטלטלות שעברו על msn ישראל בשנה וחצי האחרונות הובילו לכך ש"למשך מספר חודשים האתר לא היה בכלל נוכח בזירת הפרסום הישראלית, ועד שהם חזרו לפעילות - הם עדיין לא הצליחו להגיע למימדים שהיו לפני פירוק השותפות עם סמייל מדיה. מערכת המכירות שלהם היתה לא מוצלחת והתנהלה באופן כושל. כנראה שבמיקרוסופט הבינו כי יכולות המדיה של נענע10 יסייעו להם לשכנע שהמוצרים שלהם אכן מוצלחים לפרסום, ולכסות על הפגיעה במוניטין של הקבוצה".

ההתאוששות של נענע10

גם נענע10 נכנס למיזוג הזה עם תקווה חדשה. בדומה ל-msn ישראל, גם נענע10 עבר טלטלות רבות ב-2008, לאחר שהאתר עוצב מחדש על-ידי נוויל ברודי וזכה לביקורות חריפות של הגולשים.

את 2008 סיים נענע10 עם הפסד של כ-30 מיליון שקל, ובתחילת 2009 נטוויז'ן (המחזיקה ב-50% מנענע10 יחד עם ערוץ 10) הודיעה לבורסה כי השווי של האתר נחתך בכ-50% עד 60%, ל-24 עד 30 מיליון שקל בלבד.

בדצמבר 2008 מונה גיא אליאב למנכ"ל האתר, בניסיון לייצב את האתר ולהחזיר את הגולשים שלו. בשנה האחרונה הצליח אליאב להחזיר גולשים לנענע10, כאשר על-פי סקר TIM לחודש אוקטובר, הטראפיק של האתר חזר לרמות שאפיינו אותו לפני העיצוב של ברודי.

גם אליאב עיצב מחדש את עמוד הבית, תוך שימת דגש מיוחדת על תוכן הווידיאו שמספק ערוץ 10, והצליח לצמצם את ההפסדים של האתר באמצעות שינויים במצבת כוח-האדם, קיצוץ במשכורות והתייעלות כללית.

בנענע10 הפנימו כי תוכן וידיאו לא מספיק, וכי הגדלת החשיפה לתכנים של ערוץ 10 והפצה בפלטפורמות נוספות יכולים רק לסייע להם. התכנים שיציע נענע10 ל-msn, יש לציין, כוללים גם את הנכסים המשמעותיים ביותר שבידיו - תכני הווידיאו של ערוץ 10 (כולל "הישרדות") תכני החדשות ופלטפורמת הבלוגים ישראבלוג.

זו הפעם הראשונה שאתר תוכן וידיאו ישראלי מסכים לשתף אתרים אחרים בתכנים הבלעדיים שלו, ולהשתמש באתר מתחרה כפלטפורמת הפצה נוספת, מבלי לפגוע בעצמאות האתר ובמותג.

נזכיר כי במסגרת השינוי האסטרטגי שעבר על msn ישראל, האתר החליט להפסיק ולייצר תכנים עצמאיים ולהתבסס רק על שיתופי תוכן עם אתרים אחרים. כך, כיום msn ישראל מתבסס גם על תכנים המגיעים מפורטל וואלה ומקשת, המתחרים בנענע10. יש להניח כי הסכם ההבנות בין msn ישראל ונענע10 יתבסס גם על כך שתכני וואלה וקשת לא יופיעו יותר ב-msn ישראל.

אם המהלך יצליח, גם אתרים אחרים עשויים להתעורר. לאור השמועות בגין מגעים בין זכיינית ערוץ 2 קשת ופורטל וואלה, מהלך אסטרטגי כזה עשוי רק לקרב בין וואלה לקשת, ולעודד אותם לחתום על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי וארוך-טווח, אולי אף רכישת מניות בוואלה.

מהלך כזה יוכל לעורר את שוק האינטרנט הישראלי, לשנות את שוק הפרסום, ואולי לשבור את מודל ה"גן הסגור" בשוק התוכן המקומי.

מנענע10 נמסר בתגובה: "בינינו לבין מיקרסופט מתנהלים מגעים מתקדמים וקיימות הבנות שזכו לאישור מבעלי המניות בנענע10. אם ההבנות יבשילו להסכם מחייב, שוק האינטרנט הישראלי צפוי לעבור שינוי. המטרה שלנו היא לייצר לגולשים תוכן איכותי מחד וכלים טכנולוגיים מאידך. מהנתונים שנמצאים בידינו, המדיה המשותפת של שני האתרים תגיע למסה קריטית של גולשים המאפיינים את האתרים המובילים בישראל".

ממיקרוסופט ישראל לא נמסרה תגובה.

22

עוד כתבות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם