גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": ברשתות האופנה קשה למצוא בגדים במידה מעל 42

לא כולן לובשות מידה 38, גם לא 40 ■ ברשתות האופנה לא מכחישים ומסבירים כי לעתים, בדגמים מסוימים, אפשר למצוא גם מידות חריגות כמו 44

"כל פעם זה קורה מחדש", מקוננת מרב (מידה 44) על רוע מזלה. "אני נכנסת לחנות בגדים, מסתכלת מסביבי ומתחילה לעבור בין המדפים והקולבים בניסיון למצוא בגד עם סיכוי סביר להיכנס אליו, אבל אין כלום מעל מידה 42. הרשתות מתעקשות לייצר בגדים לרזות בלבד - והתסכול גדול".

מי שמתורגל בשיטוט בחנויות הרלוונטיות מכיר את המצב: יד עלומה קבעה סטנדרט המציב בפני הלקוחות טווח מידות מצומצם יחסית, שאינו צולח לרוב את רף מידה L או 42 (ולפעמים גם זו הערכה אופטימית).

יצאנו לבדוק בכמה מרשתות האופנה המובילות את המצאי על המדפים: עד כמה יהיה קשה לבחורה שאינה בהכרח צרת הקפים למצוא בגד התואם את מידותיה. הבדיקה נערכה בסניפי קסטרו, פוקס, הוניגמן, רנואר, זארה, גולף ו-H&O בקניון מלחה הירושלמי; שוטטנו בין המדפים, התעניינו לגבי המידות הקיימות בג'ינס ובשמלות וגם באופן כללי - עד איזו מידה מייצרת הרשת והאם ניתן להזמין מידה שאינה קיימת על המדפים (מבין אלו המיוצרות).

המציאות מגלה כי לרוב אכן שולטות מידות קטנות יותר על המדפים, ורק נבירה במחסן או הזמנה מיוחדת ממחסני הרשת יכולה לחלץ מידה גדולה יותר, כשמלכתחילה המבחר בעייתי. בולטת לטובה רשת H&O, שמייצרת ביגוד עד מידות 46-48 ולא מתביישת להעלות על המדפים גם בגדים שאינן לצנומות וחטובות בלבד.

האלטרנטיבה, פעמים רבות, היא ברשתות המידות הגדולות. "עדיין קיימת הסטיגמה השלילית של רשת למידות גדולות", מודה אסתי ברוך, מעצבת ראשית ברשת מתאים לי, "זה נתפס כמבוגר ומעוצב פחות. אבל אנחנו בהחלט לא מכוונים למבוגרות בלבד. הבגדים אופנתיים, כבר לא צריך ללבוש אוהל ולא מפחדים ממחשופים. צריך לזכור שקהל גדול לא מוצא את עצמו ברשתות הרגילות גם אם הוא במידות המתאימות. ברשתות מכוונים למבנה גוף של נערות". על אף שהרושם הכללי המתקבל ברשתות הוא שכולן רזות להחריד, טוענת ברוך, גם בהן בסופו של דבר המידות הנמכרות יותר הן פעמים רבות 42 ו-44; החוכמה היא, כנראה, לגלות היכן הן מתחבאות.

ומה קורה בזירת המעצבים? האם מלבד מעצבים כמו ששון קדם, הממותג כמעצב בגדים במידות גדולות, קיים מגוון מעודד יותר מההיצע הכללי בשוק?

"באופן כללי מעצבים נוטים לעבוד עם המידות הקטנות יותר", אומרת המעצבת טל בק, "אלא אם מדובר במהלך מסחרי של פנייה לנישה מסוימת. הבעיה היא שבייצור מידות גדולות, מעל 44, נדרשת תצרוכת בד כפולה - לא מספיק רוחב גליל אחד - וזה משפיע על כל התמחור ומייקר את עלות הבגדים בכל המידות". בק עצמה מייצרת בגדים על סקאלה של 1-4, המקבילה למידות 38-44.

רעומה זק"ש, הידועה יותר כ"רעומה", סבורה דווקא אחרת: "בגלל שהתחרות מול חברות מחו"ל גדולה, ואלו לרוב לא מייבאות מעל מידה 42-44, חייבים לפנות לנישות - ולנו זה מאפשר מרחב פעולה. הרבה מעצבים נושקים ל-46-48, אפילו ל-50. גם המידות ה'רגילות' שונות אצל כל מעצב מאלו שברשתות". רעומה עצמה מייצרת גם היא עד מידה 50.

"גם בחו"ל הרבה פעמים קשה למצוא בגדים מעבר למידה 42", אומרת דורית שדה, המייצרת להגדרתה "מידות בינוניות" - מ-42 ועד 46. דווקא בעלות המידות האלה, היא מסבירה, נופלות לפעמים בין הכיסאות - "ברשתות יש בגדים לחתיכות, והן לא לגמרי עונות להגדרה של "מידות גדולות. אני חושבת שהיום כל מעצב ישראלי שרוצה למכור קצת יותר חייב להרחיב קצת את טווח המידות ולעצב גם לנשים גבוהות יותר או מלאות". *

רנואר

עמדת המעילים בכניסה סניף רנואר מפתחת אופטימיות מסוימת, עם מידה 44, אלא שזו, מסתבר, היא חריגה בוטה השמורה למעילים - כך, לפחות, על פי המוכרות, שמסבירות ש"הרשת מייצרת עד מידה 42, 44 במעילים או במקרים חריגים". על המדף, כך או כך, שולטות בבירור מידות נמוכות יותר משתי אלו.

*תגובת הרשת: "הרשת מייצרת בגדי נשים בטווח מידות של 34-44, כשלכל דגם כמות פריטים שונה. יש פריטים המיוצרים במהדורות מוגבלות כך שלא תמיד יהיו זמינות על המדפים, לעומת דגמים אחרים, המיוצרים מראש במהדורות רחבות יותר וזמינות על המדפים. במידה ואזלה המידה, ניתן להזמין את הפריט בחנות אחרת.

קסטרו

בשיטוט בחנות קשה מאוד לאתר בגדים העוברים את רף המדיום / 40. המוכרות יודעות לספר שקיימים בגדים עד מידה 44, אבל "צריך לבדוק במחסן אם קיים אצלנו במלאי".

*תגובת הרשת:"בקסטרו המידות נעות בטווח שבין 32 ל-46", מסבירים ברשת, "כשמידות 44-46 ו-32-34 מיוצרות על פי הדגם - במקרים מסוימים. המידות הן על פי קהל הלקוחות הייעודי של קסטרו".

זארה

גם על מדפי הרשת הספרדית יש יחס חסר פרופורציות בין S ו-M למידות שמעליהן, ומי שיצליח למצוא יותר משלושה פריטים במידה XL עשה כנראה עבודת מחקר רצינית במיוחד.

**תגובת הרשת: "באופן כללי, במחלקת נשים טווח המידות הוא מ-XS עד XL. מידה XS היא מן הסתם מידה נפוצה יותר בקו הספורטיבי והצעיר ביותר.

מידה XL קיימת ביותר ויותר פריטים. הזמינות היא בפריטים הקלאסיים יותר למשל מכנסיים מחוייטים, בליזרים, חולצות מכופתרות וסריגים.

באופן כללי ניתן לומר שהמידות הנפוצות ביותר הן מדיום ולארג', והרשת נערכת עם מלאים בהתאם".

הוניגמן

המידות על המדף נעות בעיקר בין 0 ל-2 או 3 (המוכרות, אגב, התקשו לשאלתנו לתרגם למידות במספרים), עם עדויות קלות ל-4, ואת המידות הגדולות יותר מוכנות לחפש עבורנו במלאי. במעילים, מסבירים לנו, יש לרוב מידה אחת גדולה יותר.

*תגובת הרשת: "טווח המידות ברשת הוניגמן נע בין 34 ל-44, הוא זמין ומתעדכן במלאי לאורך כל העונה ומידי יום בכל חנויות הרשת עד גמר המלאי. רשת 'הוניגמן' מספקת מענה לקהל לקוחותיה לפי טווח המידות הקבוע של הרשת. ניתן להזמין פריט שקיים ברשת ואינו במצאי במידה המתאימה בחנות ובפרט שהוא אכן קיים בקולקציה במידה הנדרשת, בטווח המדובר".

גולף

למידות S, M ו-L נוכחות מכובדת על המדפים. את מידה 46, שהמוכרות אמרו שהיא הגדולה ביותר ברשת, התקשינו יותר למצוא, והוצע לנו לחפש במחסן.

*תגובת הרשת: "טווח המידות הסטנדרטי הוא 36-44 / XS-XL. מגוון רחב של מכנסיים הורחב ל-34 ו-46, בשל הביקוש באינטרנט ודרך מנהלי החנויות. כל דגם שמיוצר במידות קצה של 34 או 46 נבחן בקפידה כדי לוודא שגזרתו אכן מחמיאה למידה לה הוא מיועד. מעילים וז'קטים מיוצרים במבחר דגמים עד מידה 46. מנהלי החנויות מיומנים להזמין מידה שאינה נמצאת בתנאי שהיא קיימת במלאי. הרשת בנויה על הקשבה מתמדת ללקוחות. המעצבות עצמן בודקות מדי יום התפלגות מכירות לכל דגם, כך שהגוף שאחראי על עיצוב הקולקציה העתידית מכיר את הלקוחות".

פוקס

את מרבית הפריטים הצלחנו למצוא במידות 0 (P) עד 3, אף שרשמית קיימת גם מידה נוספת צפונה. גם בקולקציית המכנסיים לא היו מזיקות על המדף קצת השלמות מקצה טווח המידות.

*תגובת הרשת: "המידות ברשת לטופים הן XP, P, 1-4, ובמכנסיים - 32-44. זמינות המידות גבוהה. הדבר בולט במיוחד בתחילת עונה. מטבע הדברים, הזמינות גבוהה פחות בסוף העונה. אם פריט במידה המבוקשת אינו נמצא בחנות, הקופאי יכול לבדוק באילו חנויות הוא נמצא. אפשר גם לבקש משירות הלקוחות בבקשה להעביר פריט. הרשת פונה לכלל האוכלוסייה ומטבע הדברים, מגוון הדגמים והמידות רב ומתאים לקהל רחב ביותר המחפש אופנת קז'ואל מגוונת".

H&O

השינוי בתפישה ניכר כאן בקלות על המדפים - כאן לא מתביישים במידות גדולות יותר, וגם ה- XXL ומידה 46 מציצות מן המדפים ועל הקולבים.

*תגובת הרשת:גליה צורי, סמנכ"ל סחר ב-H&O, מעדכנת כי המידות ברשת נעות "מ-XS ל-XLL, 46-48, תלוי בקולקציה. האופנה שלנו מכוונת לטווח רחב של גילאים וההיצע בהתאם".

ההזמנה בתשלום

כשביקשה א' למדוד שמלה במידה 42 בחנות "דפנה לוינסון HDL" בקניון מלחה, הסתבר לה שאינה קיימת בחנות. המוכרת אמרה שאפשר להזמינה, אך רק בתשלום מראש. "התפלאתי, מדוע לא ניתן להזמין עבורי כדי שאוכל למדוד? לא מדובר במידה נדירה שדורשת תפירה מיוחדת. כשם שהמוכרת הייתה מזמינה שמלה במידה 38 או 36 עבור לקוחה, כך גם צריך לנהוג עם מידה 42 ואפילו 44 אם צריך", אומרת א'.

בסופו של דבר, היא מספרת, הסכימה המוכרת להתקשר אליה אם השמלה תגיע לחנות - אולם זה מעולם לא קרה. היא פנתה במייל לשירות הלקוחות, אך לא נענתה.

*תגובת הרשת: מהרשת נמסר כי הפנייה במייל לא התקבלה, ומסבירים: "אנו עושים מאמצים לתת מענה לכלל לקוחותינו, הן מבחינת הפריטים המוצעים והן מבחינת השירות. אין זה מפליא שמידה מסוימת אזלה; באותה מידה, יכלה להימכר מידה אחרת בחנות. אנו מתחייבים לספק שמלה עבור לקוחה ששילמה בעבורה - הבחירה בידיה. במקרים בהם מסופקת ההזמנה והמידה לא מתאימה, כספה מוחזר. המוכרת הייתה מזמינה פריט ששילמו עבורו בכל מידה שהיא, וניסתה לסייע בלבד. אין במקרה הנדון העברת מסר, אלא מקריות בה חסרה בחנות מידה מסוימת. גם ברשת שלנו אלו מידות נפוצות בקרב נשים".

עוד כתבות

התחזית של חברות הדירוג / צילום: Shutterstock

הלייזר ישנה את התמונה, הדיור ייתקע - ומה עם יוקר המחיה? תחזית חברות הדירוג ל-2026

לאחר שנה אדירה לתעשיות הביטחוניות, ב־S&P מעריכים מעלות כי "נראה מעבר מייצור התקפי לייצור הגנתי", וכי הלייזר "ישנה את התמונה" ● מידרוג צופה כי מחירי הדירות הגבוהים, יוקר המחיה והצפי להמשך שחיקה במחירים צפויים להגביל את חזרת הביקושים בענף

LEPAS. בהכנות להשקה באירופה / צילום: יח''צ

קמפיין הריכוזיות נושא פירות? קבוצת צ'רי הסינית בוחנת מינוי יבואן שלישי לשני מותגים חדשים שלה

על רקע הצעדים להגבלת הריכוזיות בענף הרכב, צ'רי בוחנת מינוי יבואן שלישי בישראל לשני מותגים חדשים ב־2026, בנוסף לקרסו מוטורס וכלמוביל ● סמארט משיקה בישראל את הקרוס־אובר החשמלי הגדול והיקר ביותר שלה עד כה ● BYD מתכננת להביא לאירופה - ובהמשך גם לישראל - את מכונית הסופר־מיני הראשונה עם הנעת פלאג־אין ● השבוע בענף הרכב

בלי להיות כמעט באוויר: מי הגיעו לצמרת דירוג הזכורות והאהובות, ואיך זה קרה

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לדיסקונט והאהובה ביותר לביטוח 9, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● סטטיק ושלישיית מה קשור מובילים את פרטנר למקום השני באהדה, וההשקעה הגדולה ביותר לפי נתוני יפעת שייכת ל–freesbe

משרדי סלקום / צילום: עוזי פורת

שירותי האינטרנט של לקוחות סלקום חזרו לפעילות: "מתחקרים את האירוע"

לקוחות חברת סלקום דיווחו על תקלות בשימוש באינטרנט ● בסלקום מעדכנים: "השירות חזר לפעילות. אנחנו מתחקרים את האירוע ומתנצלים על אי-הנוחות"

היו”ר אילן בן ישי ועידן כץ, מנכ”ל ובעלים בנטו פיננסים / איור: גיל ג'יבלי

נטו פיננסים: למרות ביקורת מהמדינה, העליון אישר הליך גישור לפיצוי החוסכים

השופט גרוסקופף קבע כי הדיון בערעור שהגישו חוסכים על הפטור שקיבלו סוכני נטו מתביעות יידחה ל-2026 ● חלק מהחוסכים מתנגדים: "הגישור נועד לחפות על המחדלים וירחיק את הריפוי" ● בהסדר חוב נמכרה פעילות נטו לארבע עונות בכ-50 מיליון שקל

iRobot. חשש ביחס לתפעול האפליקציה / צילום: Reuters, St Petersburg Times

המתחרות, המכסים וחבל ההצלה שנלקח: קריסת שואב האבק שחולל מהפכה בשוק

זה היה סיפור הצלחה קלאסי: שוק חדש, חברה שייסדו חוקרים מ-MIT, הצלחה בנאסד"ק ומכירות של עשרות מיליוני מכשירים בעולם ● אבל iRobot לא הצליחה לעמוד מול השטף מסין ולא התאוששה מביטול הרכישה של אמזון. המכסים המוגדלים שהטילה ארה"ב היו הקש האחרון

משקיע מודאג בבורסת ניו־יורק, האם הבועה בדרך? / צילום: Shutterstock

ההשוואות המטרידות בין טירוף הבינה המלאכותית לבין בועת הדוט־קום

אנליסטים שוריים מתכחשים לאפשרות שמתפתחת כיום בועת AI בדומה לבועת הדוט־קום בשנות ה־90 ● הדמיון אכן קיים, ובדיוק כמו אז - משקיעים מקווים כי הטכנולוגיה החדשה תספק צמיחה ורווחים גבוהים מהרגיל ● ובכל זאת, יש גם כמה הבדלים מהותיים

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"'ק עלה ב-1.4%

נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש נובמבר הפתיעו לטובה ועמדו על 2.7%, מה שהוביל לעליות בוול סטריט ● נעילה חיובית באירופה, הדאקס קפץ בכ-1.1% ● מחר צפוי להיות יום תנודתי במיוחד ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

אביגדור וילנץ / צילום: אינטל

זנדסק מגיעה לישראל: רוכשת את אנליש בכ-40-50 מיליון דולר

הרכישה תאפשר לחברת התוכנה האמריקאית לפתוח לראשונה מרכז פיתוח בישראל ● בין המשקיעים המוקדמים בחברת ה-AI הקטנה: קרן TLV Partners, אביגדור וילנץ, בני שניידר ואריק קליינשטיין מקרן גלילות

תבשילים בלחם בית / צילום: דוד ששון

העסק שהתחיל על תלת־אופן לפני 40 שנה הוא היום ממלכה קולינרית נדירה

סמבוסק חומוס ממולא בסביח, בוריקה בתוך לחם, קבב עיראקי בלאפה וסופגניות שהן אגדה ● שבע תחנות אוכל באור יהודה, שגרמו לנו להכתיר אותה כמלכה קולינרית בלתי מעורערת

סטיב ויטקוף, השליח המיוחד של ארה''ב למזרח התיכון. דוחא (מאי) / צילום: ap, Alex Brandon

פסגת מיאמי: וויטקוף והמתווכות ידונו על ההסכם בעזה

ארה"ב והמתווכות סבורות: ישראל וחמאס גוררות רגליים ● עדויות שורדי השבי בשב"כ חושפות: כך פועל חמאס מבפנים ● בממשלה דנים באפשרות להקמת טריבונל צבאי ייעודי להעמדת מחבלי הנוח'בה לדין ● המאבק פנימי שמאיים על עתיד חיזבאללה ● בנט: "פרצו לי לטלגרם, צ'אטים ומספרים אמיתיים הופצו" ● חשש במערכת הביטחון: יש בידי הפורצים שמות ומספרים של בכירים ביטחוניים ● עדכונים שוטפים

הפגנת בעלי העסקים הקטנים / צילום: פרטי

"הקרחון מתקרב, וסמוטריץ' לא רואה אותו": מחאת הקמעונאים על העלאת הפטור ממע"מ

בעלי העסקים שיצאו להפגין מבקשים לבטל את הרפורמה של שר האוצר בטענה כי זו תפגע דרמטית בעסקים שלהם ● הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בשבוע הבא, תעלה את תקרת הפטור ממע"מ על יבוא משלוחים מחו"ל עד לגובה של 150 דולר

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה בת"א ננעלה בעליות, מניות האנרגיה זינקו

ת"א 35 עלה בכ-0.7% לשיא ה-59 שלו השנה ● השקל תנודתי לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב ● מניות התקשורת יורדות ומעיבות על השוק, מנגד אישור עסקת הגז תומכת בשוק ● אפקון גייסה 74 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, מור תהפוך לבעלת עניין ● ה-ECB הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ברבע אחוז כצפוי

הדמיה של הקמפוס / הדמיה: באדיבות אנבידיה

העיירה המנומנמת שתהפוך לאנבידיה-סיטי: עשרת אלפים עובדים בדרך לעיר הווילות של הצפון

ג'נסן הואנג, האיש שעומד מאחורי מהפכת ה־AI, הודיע רשמית כי קריית טבעון תהפוך לבית החדש של 10,000 עובדי אנבידיה ● הקמפוס החדש שיוקם בשטחה של המועצה המנומנמת, עשוי לשנות את הרכב היישוב הקטן בעל 20 אלף איש ● "יהיו כאלה שיעזבו", חוששים התושבים, "אבל מן הצד השני בעלי דירות ירוויחו מעלייה חדה במחירי הנדל"ן"

חתימה על צוואה / אילוסטרציה: Shutterstock

ההורה לא מימש את זכויותיו ונפטר. האם יורש רשאי להגיש תביעה בשמו?

בת הגישה בשם אמה המנוחה תביעה נגד אחיה, בדרישה לבטל עסקת מתנה של מקרקעין שביצע אביהם המנוח ● הבת טענה כי מחצית מהזכויות במקרקעין שייכות לאם מכוח נישואי הוריהם, ולכן האב לא היה רשאי להעניק במתנה זכויות שאינן בבעלותו ● מה קבע ביהמ"ש?

בעלי השליטה והמנכ''לים המשותפים, האחים צחי ועידו חג'ג', עם רותם סלע / צילום: Israel Hadari

שלוש דירות, 100 מיליון שקל: האחים חג'ג' חושפים את העסקאות בשדה דב

באירוע חגיגי האחים חג’ג’ חשפו את הדגם של פרויקט FIRST העתידי בשדה דב, הכולל מגדל בן 45 קומות ושלושה בנייני בוטיק בני 9 קומות ● מוזיאון ישראל קיבל תרומה נדירה מהאספן האמריקאי מרטין מרגוליס ● ובסאפיינס מתחיל סבב מינויים חדש לאחר המעבר לבעלות חדשה וההפיכה לחברה פרטית ● אירועים ומינויים

"שינוי כיוון מרהיב של נתניהו": כך מסקרים בעולם את עסקת הגז עם מצרים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: איך מסקרים בעולם את עסקת הגז הגדולה של ישראל ומצרים, שגריר ארה"ב בצרפת מדבר על האנטישמיות הגואה במדינה, איך משפיעה אסטרטגיית הביטחון של טראמפ על ישראל, ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר במאמר מאלף לאטלנטיק: "הפסקת התמיכה בישראל - טעות אסטרטגית" ● כותרות העיתונים בעולם

מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock

החל ממרץ: הטיסה הבינלאומית הראשונה שתצא משדה התעופה רמון

לגלובס נודע כי הקו הראשון שחברת הלואו קוסט וויזאייר תפעיל מנמל התעופה רמון יהיה קו בודפשט-אילת ויפעל כבר מחודש מרץ הקרוב ● המהלך הוא חלק מהקמת בסיסי הפעילות של החברה בישראל ומההסכמות שהושגו במו"מ עם משרד התחבורה

אלון שטאובר / צילום: אפרת קופר

"יש תחושה של הזדמנויות בשוק": המנכ"ל שקנה חברת נדל"ן ותיקה בראיון

אלון שטאובר, מנכ"ל ושותף בקבוצת מסד עוז, נכנס לאחרונה גם לתפקיד מנכ"ל משותף בחברת אמריקה ישראל לאחר השלמה של מיזוג בין החברות, וכעת נערך להנפקה בשנתיים הקרובות ● מסד עוז מנהלת כיום פרויקטים בהיקף של 40 מיליארד שקל, ומה שחסר לה זה רק מהנדסים

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות