גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": ברשתות האופנה קשה למצוא בגדים במידה מעל 42

לא כולן לובשות מידה 38, גם לא 40 ■ ברשתות האופנה לא מכחישים ומסבירים כי לעתים, בדגמים מסוימים, אפשר למצוא גם מידות חריגות כמו 44

"כל פעם זה קורה מחדש", מקוננת מרב (מידה 44) על רוע מזלה. "אני נכנסת לחנות בגדים, מסתכלת מסביבי ומתחילה לעבור בין המדפים והקולבים בניסיון למצוא בגד עם סיכוי סביר להיכנס אליו, אבל אין כלום מעל מידה 42. הרשתות מתעקשות לייצר בגדים לרזות בלבד - והתסכול גדול".

מי שמתורגל בשיטוט בחנויות הרלוונטיות מכיר את המצב: יד עלומה קבעה סטנדרט המציב בפני הלקוחות טווח מידות מצומצם יחסית, שאינו צולח לרוב את רף מידה L או 42 (ולפעמים גם זו הערכה אופטימית).

יצאנו לבדוק בכמה מרשתות האופנה המובילות את המצאי על המדפים: עד כמה יהיה קשה לבחורה שאינה בהכרח צרת הקפים למצוא בגד התואם את מידותיה. הבדיקה נערכה בסניפי קסטרו, פוקס, הוניגמן, רנואר, זארה, גולף ו-H&O בקניון מלחה הירושלמי; שוטטנו בין המדפים, התעניינו לגבי המידות הקיימות בג'ינס ובשמלות וגם באופן כללי - עד איזו מידה מייצרת הרשת והאם ניתן להזמין מידה שאינה קיימת על המדפים (מבין אלו המיוצרות).

המציאות מגלה כי לרוב אכן שולטות מידות קטנות יותר על המדפים, ורק נבירה במחסן או הזמנה מיוחדת ממחסני הרשת יכולה לחלץ מידה גדולה יותר, כשמלכתחילה המבחר בעייתי. בולטת לטובה רשת H&O, שמייצרת ביגוד עד מידות 46-48 ולא מתביישת להעלות על המדפים גם בגדים שאינן לצנומות וחטובות בלבד.

האלטרנטיבה, פעמים רבות, היא ברשתות המידות הגדולות. "עדיין קיימת הסטיגמה השלילית של רשת למידות גדולות", מודה אסתי ברוך, מעצבת ראשית ברשת מתאים לי, "זה נתפס כמבוגר ומעוצב פחות. אבל אנחנו בהחלט לא מכוונים למבוגרות בלבד. הבגדים אופנתיים, כבר לא צריך ללבוש אוהל ולא מפחדים ממחשופים. צריך לזכור שקהל גדול לא מוצא את עצמו ברשתות הרגילות גם אם הוא במידות המתאימות. ברשתות מכוונים למבנה גוף של נערות". על אף שהרושם הכללי המתקבל ברשתות הוא שכולן רזות להחריד, טוענת ברוך, גם בהן בסופו של דבר המידות הנמכרות יותר הן פעמים רבות 42 ו-44; החוכמה היא, כנראה, לגלות היכן הן מתחבאות.

ומה קורה בזירת המעצבים? האם מלבד מעצבים כמו ששון קדם, הממותג כמעצב בגדים במידות גדולות, קיים מגוון מעודד יותר מההיצע הכללי בשוק?

"באופן כללי מעצבים נוטים לעבוד עם המידות הקטנות יותר", אומרת המעצבת טל בק, "אלא אם מדובר במהלך מסחרי של פנייה לנישה מסוימת. הבעיה היא שבייצור מידות גדולות, מעל 44, נדרשת תצרוכת בד כפולה - לא מספיק רוחב גליל אחד - וזה משפיע על כל התמחור ומייקר את עלות הבגדים בכל המידות". בק עצמה מייצרת בגדים על סקאלה של 1-4, המקבילה למידות 38-44.

רעומה זק"ש, הידועה יותר כ"רעומה", סבורה דווקא אחרת: "בגלל שהתחרות מול חברות מחו"ל גדולה, ואלו לרוב לא מייבאות מעל מידה 42-44, חייבים לפנות לנישות - ולנו זה מאפשר מרחב פעולה. הרבה מעצבים נושקים ל-46-48, אפילו ל-50. גם המידות ה'רגילות' שונות אצל כל מעצב מאלו שברשתות". רעומה עצמה מייצרת גם היא עד מידה 50.

"גם בחו"ל הרבה פעמים קשה למצוא בגדים מעבר למידה 42", אומרת דורית שדה, המייצרת להגדרתה "מידות בינוניות" - מ-42 ועד 46. דווקא בעלות המידות האלה, היא מסבירה, נופלות לפעמים בין הכיסאות - "ברשתות יש בגדים לחתיכות, והן לא לגמרי עונות להגדרה של "מידות גדולות. אני חושבת שהיום כל מעצב ישראלי שרוצה למכור קצת יותר חייב להרחיב קצת את טווח המידות ולעצב גם לנשים גבוהות יותר או מלאות". *

רנואר

עמדת המעילים בכניסה סניף רנואר מפתחת אופטימיות מסוימת, עם מידה 44, אלא שזו, מסתבר, היא חריגה בוטה השמורה למעילים - כך, לפחות, על פי המוכרות, שמסבירות ש"הרשת מייצרת עד מידה 42, 44 במעילים או במקרים חריגים". על המדף, כך או כך, שולטות בבירור מידות נמוכות יותר משתי אלו.

*תגובת הרשת: "הרשת מייצרת בגדי נשים בטווח מידות של 34-44, כשלכל דגם כמות פריטים שונה. יש פריטים המיוצרים במהדורות מוגבלות כך שלא תמיד יהיו זמינות על המדפים, לעומת דגמים אחרים, המיוצרים מראש במהדורות רחבות יותר וזמינות על המדפים. במידה ואזלה המידה, ניתן להזמין את הפריט בחנות אחרת.

קסטרו

בשיטוט בחנות קשה מאוד לאתר בגדים העוברים את רף המדיום / 40. המוכרות יודעות לספר שקיימים בגדים עד מידה 44, אבל "צריך לבדוק במחסן אם קיים אצלנו במלאי".

*תגובת הרשת:"בקסטרו המידות נעות בטווח שבין 32 ל-46", מסבירים ברשת, "כשמידות 44-46 ו-32-34 מיוצרות על פי הדגם - במקרים מסוימים. המידות הן על פי קהל הלקוחות הייעודי של קסטרו".

זארה

גם על מדפי הרשת הספרדית יש יחס חסר פרופורציות בין S ו-M למידות שמעליהן, ומי שיצליח למצוא יותר משלושה פריטים במידה XL עשה כנראה עבודת מחקר רצינית במיוחד.

**תגובת הרשת: "באופן כללי, במחלקת נשים טווח המידות הוא מ-XS עד XL. מידה XS היא מן הסתם מידה נפוצה יותר בקו הספורטיבי והצעיר ביותר.

מידה XL קיימת ביותר ויותר פריטים. הזמינות היא בפריטים הקלאסיים יותר למשל מכנסיים מחוייטים, בליזרים, חולצות מכופתרות וסריגים.

באופן כללי ניתן לומר שהמידות הנפוצות ביותר הן מדיום ולארג', והרשת נערכת עם מלאים בהתאם".

הוניגמן

המידות על המדף נעות בעיקר בין 0 ל-2 או 3 (המוכרות, אגב, התקשו לשאלתנו לתרגם למידות במספרים), עם עדויות קלות ל-4, ואת המידות הגדולות יותר מוכנות לחפש עבורנו במלאי. במעילים, מסבירים לנו, יש לרוב מידה אחת גדולה יותר.

*תגובת הרשת: "טווח המידות ברשת הוניגמן נע בין 34 ל-44, הוא זמין ומתעדכן במלאי לאורך כל העונה ומידי יום בכל חנויות הרשת עד גמר המלאי. רשת 'הוניגמן' מספקת מענה לקהל לקוחותיה לפי טווח המידות הקבוע של הרשת. ניתן להזמין פריט שקיים ברשת ואינו במצאי במידה המתאימה בחנות ובפרט שהוא אכן קיים בקולקציה במידה הנדרשת, בטווח המדובר".

גולף

למידות S, M ו-L נוכחות מכובדת על המדפים. את מידה 46, שהמוכרות אמרו שהיא הגדולה ביותר ברשת, התקשינו יותר למצוא, והוצע לנו לחפש במחסן.

*תגובת הרשת: "טווח המידות הסטנדרטי הוא 36-44 / XS-XL. מגוון רחב של מכנסיים הורחב ל-34 ו-46, בשל הביקוש באינטרנט ודרך מנהלי החנויות. כל דגם שמיוצר במידות קצה של 34 או 46 נבחן בקפידה כדי לוודא שגזרתו אכן מחמיאה למידה לה הוא מיועד. מעילים וז'קטים מיוצרים במבחר דגמים עד מידה 46. מנהלי החנויות מיומנים להזמין מידה שאינה נמצאת בתנאי שהיא קיימת במלאי. הרשת בנויה על הקשבה מתמדת ללקוחות. המעצבות עצמן בודקות מדי יום התפלגות מכירות לכל דגם, כך שהגוף שאחראי על עיצוב הקולקציה העתידית מכיר את הלקוחות".

פוקס

את מרבית הפריטים הצלחנו למצוא במידות 0 (P) עד 3, אף שרשמית קיימת גם מידה נוספת צפונה. גם בקולקציית המכנסיים לא היו מזיקות על המדף קצת השלמות מקצה טווח המידות.

*תגובת הרשת: "המידות ברשת לטופים הן XP, P, 1-4, ובמכנסיים - 32-44. זמינות המידות גבוהה. הדבר בולט במיוחד בתחילת עונה. מטבע הדברים, הזמינות גבוהה פחות בסוף העונה. אם פריט במידה המבוקשת אינו נמצא בחנות, הקופאי יכול לבדוק באילו חנויות הוא נמצא. אפשר גם לבקש משירות הלקוחות בבקשה להעביר פריט. הרשת פונה לכלל האוכלוסייה ומטבע הדברים, מגוון הדגמים והמידות רב ומתאים לקהל רחב ביותר המחפש אופנת קז'ואל מגוונת".

H&O

השינוי בתפישה ניכר כאן בקלות על המדפים - כאן לא מתביישים במידות גדולות יותר, וגם ה- XXL ומידה 46 מציצות מן המדפים ועל הקולבים.

*תגובת הרשת:גליה צורי, סמנכ"ל סחר ב-H&O, מעדכנת כי המידות ברשת נעות "מ-XS ל-XLL, 46-48, תלוי בקולקציה. האופנה שלנו מכוונת לטווח רחב של גילאים וההיצע בהתאם".

ההזמנה בתשלום

כשביקשה א' למדוד שמלה במידה 42 בחנות "דפנה לוינסון HDL" בקניון מלחה, הסתבר לה שאינה קיימת בחנות. המוכרת אמרה שאפשר להזמינה, אך רק בתשלום מראש. "התפלאתי, מדוע לא ניתן להזמין עבורי כדי שאוכל למדוד? לא מדובר במידה נדירה שדורשת תפירה מיוחדת. כשם שהמוכרת הייתה מזמינה שמלה במידה 38 או 36 עבור לקוחה, כך גם צריך לנהוג עם מידה 42 ואפילו 44 אם צריך", אומרת א'.

בסופו של דבר, היא מספרת, הסכימה המוכרת להתקשר אליה אם השמלה תגיע לחנות - אולם זה מעולם לא קרה. היא פנתה במייל לשירות הלקוחות, אך לא נענתה.

*תגובת הרשת: מהרשת נמסר כי הפנייה במייל לא התקבלה, ומסבירים: "אנו עושים מאמצים לתת מענה לכלל לקוחותינו, הן מבחינת הפריטים המוצעים והן מבחינת השירות. אין זה מפליא שמידה מסוימת אזלה; באותה מידה, יכלה להימכר מידה אחרת בחנות. אנו מתחייבים לספק שמלה עבור לקוחה ששילמה בעבורה - הבחירה בידיה. במקרים בהם מסופקת ההזמנה והמידה לא מתאימה, כספה מוחזר. המוכרת הייתה מזמינה פריט ששילמו עבורו בכל מידה שהיא, וניסתה לסייע בלבד. אין במקרה הנדון העברת מסר, אלא מקריות בה חסרה בחנות מידה מסוימת. גם ברשת שלנו אלו מידות נפוצות בקרב נשים".

עוד כתבות

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך יוטיוב

ענף הפיננסים משתלט על הפסקת הפרסומות: דיסקונט הזכורה ביותר, ביטוח 9 האהובה

הפרסומת של דיסקונט היא הזכורה ביותר זה השבוע השלישי, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה● ביטוח 9 מחזירים לאוויר פרסומת ישנה לרגל סוף השנה ● וחברת התקשורת פרטנר מתברגת גבוה כבר בשבוע הראשון באוויר

טסלה, אקספנג וטויוטה. ''דגמי בסיס'' מוזלים / צילום: יח''צ

הדגמים המוזלים של טסלה והחשמלית החדשה של טויוטה מגיעים לישראל. כמה הם יעלו?

יצרניות הרכב החשמלי החלו להשיק "דגמי בסיס" חדשים ומוזלים שפונים לקהל יעד רחב יותר ● חברת טלקאר החלה לשווק את הטנדר החשמלי החדש של חברת KMG ● "שגריר" מכניסה לישראל מסחריות חשמליות ● ומותג הרכב השלישי במספר בישראל של קבוצת צ'רי הסינית הושק רשמית ● השבוע בענף הרכב

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

"צעירים רואים בשוק המניות הכנסה קבועה. הם לא מבינים שתיקונים היסטוריים יכולים לקחת 20 שנה"

ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; השקל נסחר בשיא של ארבע שנים מול הדולר

הדאקס עולה בכ-0.4% ● הניקיי קפץ בכ-1.4% ● ה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו אתמול לשיאים חדשים של כל הזמנים, ומגמת ההתרחבות של ההשקעה בסקטורים שמעבר לטכנולוגיה נמשכת ● הסקפטיות סביב תחום ה-AI נמשכת: אורקל נפלה במעל 10% בעקבות הדוחות, ברודקום נפלה גם היא במסחר המאוחר, על אף שפרסמה תוצאות חזקות ● מחירי הנפט עולים ● הביטקוין עולה נסחר סביב 92 אלף דולר

שר הביטחון ישראל כ''ץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

החלטת ממשלה או חקיקה? כ"ץ יביא לאישור את סגירת גלי צה"ל ב-21.12

שר הביטחון הודיע כי יביא בעוד כשבוע וחצי לאישור הממשלה את ההחלטה על סגירת תחנת הרדיו הצבאית ● ההחלטה תגיע לישיבת הממשלה לאחר שהייעוץ המשפטי לממשלה יוכל להשלים את חוות-דעתו ביחס להחלטה

עוזי סופר, מנכ''ל אלפא תאו / צילום: אלפא תאו, מיכאל טולוב

חברת הביומד הישראלית שזינקה בוול סטריט בעקבות ניסוי בטיפול בסרטן המוח

הניסוי החדש הקפיץ את מניית אלפא טאו ב-21% מתחילת השבוע ● החברה עומדת להגיש את הטכנולוגיה שלה לאישור שיווק ביפן, אם יתקבל, יהיה זה המוצר המסחרי הראשון של החברה שעדיין אין לה הכנסות

נשיא סוריה אל־ג'ולאני / צילום: ap, Mosa'ab Elshamy

שנה אחרי המרד של א-שרע: סוריה מתפוררת ובינתיים יש רק מנצחת אחת

מחליפו של אסד קיבל לידיו מדינה מוכת בעיות: 90% מתחת לקו העוני, מיעוטים שמסרבים להתיישר וטרוריסטים שמתבססים ● טורקיה ניצלה את שעת הכושר לבסס את מקומה במדינה באמצעות הזרמת נשק, כסף וגדודי ג'יהאדיסטים ● כעת היא מכוונת בין היתר לקידוחים במים הכלכליים שלה: "לטורקים יש תוכנית לחנוך בסיסים צבאיים במרכז סוריה, ואם יתאפשר - גם לרדת דרומה"

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים / צילום: מורג ביטן

כדי להתחמק ממס הרווחים הכלואים: חברות רבות מחפשות תכנון מס יצירתי

רפורמת הרווחים הכלואים מאלצת בעלי חברות רבים לחלק עד סוף השנה 5% דיבידנד על רווח שנצבר או לשלם קנס בגובה 2% ● בשוק יודעים לספר כי בעלי חברות רבים לא נערכו לכך ומחפשים תכנוני מס יצירתיים ● "החוק תפס רבים לא מוכנים, וכולם בלחץ"

ג'נסן האונג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה, ועמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח בישראל, במפגש עם אבינתן אור ונועה ארגמני

שורד השבי אבינתן אור נפגש עם מנכ"ל אנבידיה במטה החברה בארה"ב

המפגש התקיים במהלך ביקור של צמרת ההנהלה הישראלית במטה החברה בקליפורניה, כאשר אבינתן הגיע למקום בליווי בת זוגו, נועה ארגמני, שנחטפה עמו מהנובה ● ערב חטיפתו לפני יותר משנתיים, עבד אבינתן בצוות פיתוח הספקטרום של כרטיס התקשורת של אנבידיה

חתימה על צוואה / אילוסטרציה: Shutterstock

ידועה בציבור תבעה את ילדי בן זוגה לאחר שהוא התאבד. כך זה נגמר

ידועה בציבור תבעה את ילדי בן זוגה לאחר אירוע טרגי, בטענה כי הובטח לה מימון עד לסיום חייה ● השאלה המרכזית שעמדה בפני בית המשפט היא האם הצוואה נועדה להחליף את הסכם החיים המשותפים ● מילה אחת שונה בין ההסכמים הכריעה את הכף

"צורה חדשה של אנטישמיות": למה השתנה היחס של סין כלפי יהודים?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: איראן מנסה לגייס סוכנים נגד ישראל במדינות אפריקה, הביקור הסודי של סגן שר החוץ מטייוואן בישראל, האם ישראל ולבנון יכולות להשיג נורמליזציה, ולמה האנטישמיות מרימה ראש בסין ● כותרות העיתונים בעולם

מפעל של יצרנית הרכב צ'רי בווהו, סין / צילום: Reuters, Xiao Benxiang/VCG

הצבא כבר החליט, רפאל בעקבותיו: האם הרכב הסיני הופך לסיכון אסטרטגי?

כלי הרכב החכמים תוצרת סין מצוידים במצלמות, חיישנים ומערכות מקושרות לרשת, ומסוגלים לאסוף כמויות עצומות של מידע לאורך זמן ● בעוד שגופי הביטחון בישראל הולכים אחרי ארה"ב ומטילים מגבלות שימוש, כרבע מיליון כלי רכב סיניים כבר נוסעים בכבישי ישראל ● האם אובדן הפרטיות הוא מחיר סביר לנוחות טכנולוגית, או שמא מדובר בסיכון ביטחוני?

המאמצים לא הניבו את התוצאות המקוות. מנהיגי אירופה באחת משיחותיהם עם נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon

השבוע שבו ארה"ב לא רק נטשה את אירופה, אלא פנתה נגדה

מסמך מדיניות חדש שפרסמה ארה"ב מכריז כי אירופה "בדרך להכחדה תרבותית" בשל הגירה מוסלמית וכי על וושינגטון לעודד מפלגות ימין ● אחרי שנה של חנופה, אירופה הופתעה לגלות השבוע כי טראמפ רק מגביר את ההתקפות עליה. הקרמלין, מצידו, מברך על המסמך האמריקאי

BYD SEALION 05  פלאג–אין / צילום: יח''צ

בפחות מ-170 אלף שקל: הקרוס אובר הזה עושה כמעט 50 ק"מ לליטר דלק

הסינים ממשיכים לשנות את שוק הרכב, והפעם מגיע אלינו BYD SEALION 05: קרוס-אובר משפחתי מרווח ומאובזר היטב, המצויד בהנעת פלאג-אין בוגרת ומעניק טווח משולב חשמל-בנזין של מעל 1,000 ק"מ ● הרכב אינו חף מפגמים, אבל במחיר פתיחה של פחות מ–170 אלף שקל יש לו פוטנציאל להיות להיט מכירות

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

איך השקל הפך לאחד המטבעות החזקים השנה מול הדולר, ומי ניצח אותו?

למרות אי־הוודאות הביטחונית שהייתה מנת חלקנו, השקל התחזק מתחילת 2025 בכ־11% ● מתי התרחשה נקודת המפנה שהביא לתיסוף הדרגתי של המטבע הישראלי, מי הם השחקנים בשוק שאחראים למהלך, ואיך נראה העתיד? ● נתון בשבוע

השטח שעליו תוקם תחנת הכוח ''קסם'' / צילום: דין שמואל אלמס

תחנת הכוח "קסם" סגרה פיננסית ותקבל תגמול מוגדל מרשת החשמל

ההלוואה מבנק הפועלים עומדת על 1.1 מיליארד אירו ועוד 300 מיליון שקל - ובסך-הכול כ-4.5 מיליארד שקל ● בכך הבטיחה "קסם" את הקמתה ואת "תשלום הזמינות" הגבוה שתקבל מרשת החשמל - זאת מכיוון שמדובר בתחנה קריטית לאספקת חשמל באזור צפון גוש דן

קובי אלכסנדר / איור: גיל ג'יבלי

הסבלנות השתלמה: קובי אלכסנדר מממש רווח גדול באי.בי.אי

קובי אלכסנדר מכר אתמול 240 אלף ממניות בית ההשקעות אי.בי.אי, בסכום כולל של 66 מיליון שקל ● מניית בית ההשקעות זינקה ב-450% בתוך חמש שנים ● לאחר המימוש ממשיך להחזיק אלכסנדר ב-15.8% ממניות אי.בי.אי

רובע שדה דב / צילום: גיא יחיאלי

היתר בנייה ראשון לפרויקט דיור להשכרה בשדה דב

שיכון ובינוי מזנקת קדימה בשדה דב עם היתר בנייה ראשון ל־324 דירות להשכרה ארוכת-טווח, כשברקע ירידות ערך מתמשכות בסקטור זה ● בקיבוץ האון הסכם פשרה עם רמ"י מחזיר את פרויקט הבנייה למסלול; בין הזוכים במגרשים ששווקו - עשרות חיילי מילואים ● וקרן ספיר של רובי קפיטל משלימה מכירת קרקע בחולון ברווח של עשרות מיליוני שקלים, לאחר השבחה משמעותית ● חדשות השבוע בנדל"ן

קרקע חקלאית / צילום: Shutterstock

הקרקע החקלאית הוחזרה למדינה: הסעיף שהפך את העסקאות לחסרות ערך

פסק דין חושף כיצד מצגים מפתים על "הפשרה קרובה" התגלו כעסקה נטולת ערך - בגלל סעיף אחד שהוסתר מהרוכשים

רונן שור, מנכ''ל אקסל סולושנס

אקסל רוכשת שתי חברות בתחום הביטחוני ב-90 מיליון שקל

לגלובס נודע כי חברת התקשורת מייצרת רגל נוספת בעולם הביטחוני, עם רכישת סטראלייט ואחותה נקסטוויב, של שני יזמים-מהנדסים: רמי בל-עש ואודי פרידמן ● המערכות שלהן רלוונטיות לתחום הלוהט של השנה – כטב"מים ● עפ"י הערכות, החברות רווחיות ומייצרות רווח של כ-18 מיליון שקל בשנה