גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה היו הקמפיינים הבולטים השנה במדיה החברתית בישראל?

2009 היתה שנת המדיה החברתית בענף האינטראקטיב בארץ, וקמפיינים רבים התבססו על פעילות באתרים כגון פייסבוק, YouTube וטוויטר ■ "גלובס" בוחר את המהלכים הפרסומיים שהטריפו את הרשת הישראלית

ready daddy

גם גברים נכנסים להריון? קמפיין מיוחד ניסה להעלות את המודעות הגברית להיריון והורות

משרד האינטראקטיב Twisted העלה השנה קמפיין עבור שירותי בריאות כללית, במטרה להגדיל את המודעות להורות ולהריון בקרב המגזר הגברי. במרכז המהלך, שמותג תחת השם Ready Daddy, עמדה ערכת בדיקת הריון לגברים. הערכת פעלה בדומה לבדיקת הריון רגילה לנשים, שנותנת תוצאה חיובית או שלילית. הרעיון היה לתת לגברים לחוות את אחד הרגעים הכי מאפיינים בתהליך הכניסה להריון, שהיה עד עתה נחלתן הבלעדית של הנשים.

המהלך החל דווקא בעולם האוף-ליין, כאשר בלוגרים מובילים קיבלו בדואר עשרות ערכות היריון לגבר, ובמקביל חולקו הערכות גם לצרכנים פוטנציאליים ברחובות תל-אביב, מבלי שאלו יידעו מי עומד מאחוריה. הערכות כללו הפנייה ששלחה אותם לאתר ייעודי שכלל מידע רלוונטי ותכנים הומוריסטיים לגברים ונשים אודות כל מה שצריך לדעת ולעשות לפני שנכנסים להריון והופכים להיות הורים.

במקביל לתכנים שהופיעו באתר, פתח משרד האינטראקטיב פרופילים לפרזנטורים שהובילו את הקמפיין בפייסבוק, ואלו דנו עם הגולשים בלבטים לגבי ההיריון. בימים הקרובים עתידה גם לעלות אפליקציה ייעודית בפייסבוק.

הפעילות נתמכה גם ביצירת שיחה רלוונטית ברשת, כאשר המותג פעל בפורומים שעסקו בנושאי הורות והיריון, כמו גם בסרטוני וידיאו תומכים, שהועלו לאתרי שיתוף קבצי וידיאו כגון YouTube ו-Flix.

* התוצאה: 70 אלף איש ביקרו באתר הייעודי, והקמפיין זכה לאיזכור טלוויזיוני בתוכנית "מה קורה".

הפייסבוק נצבע בצהוב

הגולשים הפכו למפיצי המסר הפרסומי - ו-y&r זכו במדליית זהב ביורובסט

משרד האינטראקטיב y&r העלה קמפיין לחברת דפי זהב, שעיקר הפעילות שלו התנהל ברשת החברתית פייסבוק, במטרה לחבר תדמיתית בין הצרכנים למותג. מהות הקמפיין נשענה על הצרכנים עצמם - דפי זהב פתחו אתר ואיפשרו לכל גולש לעצב לעצמו את שלט החוצות של דפי זהב, באמצעות ממשק אינטראקטיבי ומתוך מגוון תבניות קיימות, ולכתוב בו ככל העולה על רוחם.

בסיום כל הכנת שלט עמדו בפני הגולשים כפתורים, שאפשרו להם לשלוח את השלט לחבר, הן באמצעות הדואר האלקטרוני והן דרך עמוד הפרופיל האישי בפייסבוק, כך שהגולשים עצמם היו אחראים למשימת הפצת המסר הפרסומי, על בסיס הרעיון השיווקי: 'המדיה הוא המסר'.

הגולשים יכלו לדרג את השלטים האהובים עליהם, כאשר רוב הכניסות לאתר עיצוב השלטים הגיעו מפייסבוק, ו-100 עיצובי הגולשים שזכו לדירוג הגבוה ביותר זכו להשתתף בקמפיין החוצות האמיתי של דפי זהב. הקמפיין זכה במדליית זהב בתחרות יורובסט, בקטגוריית שילוט חוצות, תחת הקטגוריה "השימוש הטוב ביותר במדיה".

* התוצאה: 400 אלף שלטי חוצות דורגו על-ידי החברים של אותם מעצבים צעירים.

סנדוויץ' עד הבית

טירת צבי איפשרה לשלוח סנדוויצ'ים לחברים - והעלתה את הבאזז למוצר חדש

משרד הפרסום גיתם BBDO בשילוב אידיאולוג'יק העלה קמפיין לחברת הבשרים והנקניקים טירת צבי, במסגרת השקת מוצר חדש - פסטרמה מיוחדת שמותאמת בגודלה לבאגט. המהלך, שכוון על מנת ליצור מודעות ובאזז למוצר החדש ברשת, התבסס על אלמנט השיתופיות של הגולשים והרצון לעשות משהו טוב למישהו שאוהבים.

כך, גולשים יכלו להיכנס לאתר ייעודי שהוקם למטרה זו, להזין כתובת של חבר שלהם, ובאמצעות קליק אחד לשלוח לאותו חבר סנדוויץ', אשר הוכן על-פי מתכונים של שפים מובילים בישראל. בנוסף, האתר כלל גם מפה וירטואלית שהראתה און-ליין באילו אזורים גיאוגרפיים מחולקים הסנדוויצ'ים בזמן נתון.

באתר גם ניתן מידע נוסף על המוצרים, סרטוני וידיאו רלוונטיים וקופונים לצרכן הפוטנציאלי.

הקמפיין כלל אף זווית פילנתרופית - האתר איפשר לגולשים לשלוח סנדוויצ'ים כתרומה לקהילה, כאשר בכל יום נשלחו 300 סנדוויצ'ים לעמותות וארגונים חברתיים אותם בחר הגולש, לצד 700 סנדוויצ'ים שנשלחו בכל יום על-ידי גולשים לחברים שלהם.

* התוצאה: כ-150 אלף גולשים לחצו על הכפתור ההזמנה של הסנדוויצ'ים, וכ-200 אלף גולשים נכנסו לאתר הייעודי.

נסיעת מבחן

נסיעת המבחן בסיאט איביזה של בלוגרים עם סלבס הביאה ל-Grey פרס בתחרות היורובסט

משרד הפרסום Grey אינטראקטיב העלה השנה קמפיין עבור סיאט איביזה, במטרה להעביר באמצעות האינטרנט את חוויית הנסיעה שמציע הרכב, ולחזק את הלגיטימציה של הרכב בקרב קהל היעד הממוקד. בשלב הראשון של הקמפיין גויסו 40 בלוגרים ומובילי דעה בסצינה התל-אביבית, להם הוצעה האפשרות להתנסות בנסיעת מבחן בסיאט איביזה החדשה.

הבלוגרים ומובילי הדעה הללו התנסו בנסיעת מבחן עם הסלבס: מרינה קבישר מ"הישרדות" ולירן כוהנר, מלכת היופי, כאשר הנסיעות הללו צולמו באמצעות מצלמות נסתרות שהוחבאו בתוך הרכב. לאחר מכן, ערך משרד האינטראקטיב את הסרטונים הללו, והתאים אותם לצפייה באינטרנט, בפורמט ארוך ובפורמט קצר.

לבסוף, הועלו הסרטונים לפלטפורמות שיתופיות שונות, בהן פייסבוק, שם יכלו הגולשים לתייג את הסרטונים והתמונות, כאשר כל החברים של המצולם קיבלו הודעה אוטומטית על התכנים שהועלו לפייסבוק, אלמנט שסייע בהפצת הסרטונים.

גם הסרטונים שהועלו ל-YouTube הופצו לרשימת חברים גדולה. כן נוצרה גרסת טייק-אוף לסרטונים של סיאט, שהעידה על הבאזז שיצרו הקטעים הרלוונטיים ברשת. הקמפיין אף הוכתר כאחד מ-3 הקמפיינים הכי טובים במדיה החברתית באירופה, במסגרת יורובסט 2009.

* התוצאה: יותר מ-100 אלף צפיות נרשמו לקטעי הווידיאו, ומעל ל-80 אלף גולשים שונים צפו בסרטונים.

Fun לחבר שנמצא בדיכאון

רשת החנויות yellow נתנה לגולשים הזדמנות לעודד חברים מדוכאים. 167 אלף גולשים נענו לקריאה

משרד הפרסום מקאן-אריקסון העלה קמפיין לסדרת המוצרים החדשה של רשת חנויות הנוחות yellow, שנקראת Fun to go (מוזלי, פירות, משקאות גלידה ועוד), באמצעות פעילות חברתית באינטרנט. הרעיון של הקמפיין היה לעשות לאנשים FUN, כשם המותג, ולזהות את האנשים העצובים והמדוכדכים בפייסבוק. אותם אנשים קיבלו קופונים שאיפשרו להם לרכוש מוצרים בסניפי החברה.

לשם כך השיק משרד הפרסום אפליקציה פרסומית שעשתה שימוש באלגוריתם סמנטי, שיודע לסרוק את הסטטוסים של חברי הגולש בפייסבוק, ולאתר כ-400 ביטויים מבואסים, כגון "רע לי", "החיים קשים", ו"אני מדוכא".

לאחר מכן בחנה האפליקציה מי מכל החברים של המשתמש שהתקין את האפליקציה הוא הכי מדוכא או נרגן, תוך חישוב מספר התגובות או אי-ההתייחסות לסטטוס שלו, ועל בסיס זה שלחה לחבר שב-Down קופון לרכישה.

* התוצאה: 167 אלף גולשים הגיעו לעמודי האפליקציה, ו-45 אלף גולשים התקינו אותה.

תקשיבו לאוזניים

הפנטזיות המוזיקליות של הגולשים הניעו את הקמפיין לאוזניות פיליפס

משרד arc אינטראקטיב העלה קמפיין לחברת פיליפס, באמצעות בלונד 2.0, המתמחה במיתוג ובשיווק ניו-מדיה, במטרה לקדם את אוזניות האיכות שלה על בסיס נוכחות ופעילות בזירה החברתית, שמחברת בין הצרכנים לבין אתגר האוזניות של החברה. הסיסמה של הקמפיין היתה: "תנו לאוזניים שלכם להחליט".

לשם כך יצר משרד הפרסום פעילות בבלוג "עונג שבת", הנחשב לאחד הבלוגים המובילים בתחום המוזיקה בארץ, שהנושא שלה הוא הופעות מוזיקה בחו"ל, במטרה לגרום לגולשים לשתף ולהציע הופעות מוזיקה במקומות הכי הזויים ומקוריים שרק הם יכולים לחשוב עליהם.

כך, בכל יום עולה פוסט חדש שכתב גולש מן השורה, ובו הוא מספר על הפנטזיות המוזיקליות שלו. בין הגולשים הוגרלו אוזניות פיליפס.

פעילות זו נתמכת גם בפעילות תוכן בערוץ המוזיקה שבאתר Mako של קשת, ותחרויות און-ליין, שבחנו את הידע המוזיקלי של הגולשים.

את הקמפיין של האוזניות מלווה גם חשבון מיוחד שנפתח בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, שמדווח על התפתחויות, וחדשות בנושא, לצד קידום ברשת החברתית בפייסבוק, שמפנה טראפיק לאתר הייעודי.

* התוצאה: 25% מהטראפיק של האתר הגיעה מאתרי מדיה חברתית.

יצאו מהמסגרת

הפקות אופנה מקוונות ופעילות בקרב בלוגרים, תרמו למיצוב של משקפי השמש של Carrera

סאצ'י אינטראקטיב העלה קמפיין למשקפי השמש Carrera, במטרה למצב את המוצר כמשקפיים טרנדיים ואופנתיים בקרב קהל יעד של מובילי דעה בתחום האופנה, ולהניעם לרכישה. במסגרת הקמפיין, שהתנהל רק במדיה האינטרנטית, נערכו הפקות אופנה מקוונות, מפגש בלוגרים, תחרות בלוגים והנעת שיחה ברשת.

כך, יצר משרד הפרסום פעילות באתר "דלוק", אתר קהילות מוביל בתחום האופנה, שבו הוזמנו הגולשים ליצור הפקות אופנה למותג. בנוסף לכך, 8 בלוגרים מובילים ופופולריים בתחום האופנה, להם יש קהל קוראים ממוצע של כ-10 אלף איש, הוזמנו לסניף החברה, שם קיבלו מידע ומשקף מתנה. לאחר המפגש העלו הבלוגרים פוסטים בנושא, לצד תמונות של המוצר, וכן ערכו תחרות בבלוגים שלהם ובחשבונות הטוויטר שלהם, במסגרתה חילקו מוצרים לגולשים הפעילים.

הפעילות לוותה גם במספר דפים רשומים בפייסבוק, שמשכו אליהם מאות גולשים שהגיבו ויצרו שיחה, כאשר הבלוגרים הפיצו בעצמם את הפעילות שלהם גם בפייסבוק. בנוסף, נוצרה שיחה בפורומים של אופנה ברשת.

* התוצאה: 16 אלף חשיפות לבלוגים ו-68 אלף כניסות לאתר "דלוק".

רק עם קטנוע

שיתוף-פעולה בין twentyforseven למותג סאן יאנג יצר באזז ברשת סביב קולקציית החורף של המותג

משרד הפרסום והתוכן The Box העלה קמפיין אינטרנטי לרשת האופנה twentyforseven, בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם מותג האופנועים "סאן יאנג", במטרה לייצר באזז ברשת סביב קולקציית בגדי החורף של המותג. בנוסף, יצר המהלך גם פרסום לקטנוע האופנתי של המותג.

במסגרת הקמפיין הגולשות התבקשו לצלם את עצמן לבושות בפריטי אופנה שונים של המותג, ולשלוח את התמונות הללו למספר טלפון מיוחד. התמונות הופיעו באתר של החברה, כמו גם בדף ה-Fan שנפתח במיוחד בפייסבוק. הגולשות העלו את התמונות גם לפרופיל האישי שלהן בפייסבוק, שאיפשר להן לשתף את החברים שלהן בתמונות, ולהזמין אותם להצביע עבורן באמצעות כפתור ה-Like שבתחתית הסטטוס של פייסבוק.

במסגרת הקמפיין, שנמצא בימים אלה עדיין באוויר, הגולשת שתצבור את מירב ההצבעות תזכה בקטנוע Fashion Mio, אשר עוצב במיוחד עבור נשים ובהשראת קולקציית החורף של חברת האופנה.

* התוצאה: מעל ל-55 אלף גולשות השתתפו בקמפיין.

עוד כתבות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?