גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך נותנים למתחרים פייט מנצח? המלצות מטובי השחקנים

התחרות בשוק המודרני קשה מאוד ומלאת יצרים, ומי שלא יודע להתמודד איתה - נופל ■ איך מגבשים אסטרטגיית תחרות? איפה נכנס לסיפור ריגול תעשייתי? ■ וגם: יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה, נותן טיפים

התחרות בשוק המודרני קשה מאוד ומלאת יצרים, ומי שלא יודע להתמודד איתה - נופל.

איך מגבשים אסטרטגיית תחרות, האם חשוב להתמקד במתחרים הקטנים, ואיפה נכנס לסיפור ריגול תעשייתי.

"להתנהג כמו 'עלית' ששולטת כמעט לחלוטין בתחום"

שלי פדרמן מאמין כי "אין טעם לראות בקטנים מתחרים, חשוב יותר לתעל אנרגיות לתחרות מול הגדולים"

שלי פדרמן, קפה לנדוור / צלם יחצ אייל פישר

קפה לנדוור

פעילות: יצרנית ומשווקת קפה

שנת הקמה: 1919

בעלים: שלי פדרמן

מס' עובדים: 45

מחזור שנתי: 50 מיליון שקל

*אסטרטגיית התחרות:

"לחשוב כמו השחקן שמוביל את השוק. קרי, לצאת עם מוצר איכותי, לפחות כמו שלו, ובמחיר דומה ללקוח הקצה. במקרה שלנו, להתנהג כמו 'עלית' ששולטת כמעט לחלוטין בתחום הקפה. במקביל, להרחיב את מגוון המוצרים ולהיות יצירתיים, כיאה לגוף קטן וגמיש".

*מתחרה הוא אויב:

"לא, זאת טעות חמורה לחשוב כך. צריך לנתח את הדברים, להיות קר רוח ולא אמוציונלי, לעשות את הפעולות שמתאימות לך ולא להיגרר אחרי המתחרים. התחרות היום קשה מאוד, אך היא הרבה יותר מקצועית ופחות אמוציונלית".

*מתחרים גדולים או קטנים:

"עלית שולטת ב-80% משוק הקפה, קפה לנדוור ב-10%, וכל היתר ב-10% הנותרים. אין טעם לראות בקטנים מתחרים, חשוב יותר לתעל את האנרגיות לתחרות מול הגדולים בשוק".

*ריגול עסקי:

"לא משתמשים בזה. יש דרכים אחרות לדעת מה קורה אצל המתחרים מבלי לרגל. בנושאים שיווקיים קיים מידע זמין וגלוי בשוק, ואילו נושאים טכנולוגיים הופכים עם הזמן לנחלת הכלל, כך שלא שווה להתלכלך".

*קרדיט למתחרים:

"אנחנו מעריכים ובשום פנים ואופן לא מזלזלים במתחרה העיקרי שלנו. יש לו מוצר איכותי, אבל אנחנו משתדלים לעשות אותו טוב יותר". תרגילים מכוערים בשם התחרות: "לא נגררנו לתחרות מכוערת. התחרות שלנו מתבססת על מוצר טוב ולא על לכלוכים על המתחרים".

*הטיפ שלך לתחרות נכונה:

"להיות סופר מקצועי וסבלני. לוקח שנים להפוך למתחרה רציני. המשפחה שלי הייתה בעבר בעלת חברת 'עלית', ואני זוכר שבכל פעם שנכנס מוצר חדש לשוק הייתה התרגשות גדולה סביבו: איך נתמודד? איך נגיב? היום, חברות עובדות בצורה מקצועית הרבה יותר ועל בסיס תוכנית עבודה מסודרת. היום לא ממהרים להפוך תוכנית שנתית בגלל משהו חדש שנכנס לשוק. היום מתרגשים פחות מתחרות מרגע-לרגע, כי התחרות האמיתית היא לאורך זמן".

"אנשים שלנו כל הזמן בשטח עושים מודיעין ואוספים מידע"

יוסי סרודי לא מתבייש להודות שהרבה פעמים הוא לומד מהמתחרים איך לנצח בתחרות

יוסי סרודי, קבוצת ח.י. / צלם עינת לברון

קבוצת ח.י.

פעילות: יבואנית מחשבים וציוד היקפי, אלקטרוניקה בידורית ורכיבים לתעשיית האלקטרוניקה

שנת הקמה: 1986

בעלים: יוסי סרודי

מס' עובדים: 200

מחזור שנתי: 500 מיליון שקל

*אסטרטגיית התחרות:

"אנחנו מסמנים ב'לוח המשחקים' איפה אנחנו רוצים להתחרות: בשוק המחיר, בשוק הפרימיום או בשוק אחר. אחרי שסימנו את גבולות 'לוח המשחקים', אנחנו עושים למתחרים אנליזה: מנסים להבין באיזו אסטרטגיה הם נוקטים; ואיך אנחנו יכולים להביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים שלנו בתחרות מולם, בעיקר בתחרות על שירות הלקוחות".

*מתחרה הוא אויב:

"לא, מתחרים הם מורים. כשיש לי מתחרה טוב, אני לומד ממנו איך להיות טוב יותר. אני לא מתבייש לומר, שהרבה פעמים אני לומד ממתחרים טובים".

*מתחרים גדולים או קטנים:

"מתחרה קטן הוא לא כמו מתחרה גדול. המתחרים הגדולים, שיושבים על אותה משבצת שלנו, נמצאים על הכוונת יום-יום. אנחנו כל הזמן בוחנים האם אנחנו יודעים מה האסטרטגיה שלהם, ומה החולשות ונקודות החוזק שלהם. לעומת זאת, בדיונים התקופתיים אנחנו מתייחסים למתחרים קטנים יותר, כי יש משפט שאומר 'אם אתה לא רואה מתחרה קטן הוא זה שיהרוג אותך בסופו של דבר'".

*ריגול עסקי:

"כל הזמן עושים מודיעין עסקי חוקי. אנשים שלנו נמצאים בשטח, בודקים ואוספים מידע על מחירים ומבצעים ללקוח הקצה, מבצעי תגמול למוכרנים בחנויות ועוד".

*קרדיט למתחרים:

"אנחנו מפרגנים להם רק בדיונים הפנימיים שלנו".

*תרגילים מכוערים בשם התחרות:

"לא בבית ספרנו. אנחנו לא מלכלכים על מתחרים. זאת לא הדרך שלנו. מתחרים שלכלכו עלינו בעבר, וזה קרה מעט מאוד, הלכלוך חזר אליהם כבומרנג".

*טיפ אישי לתחרות נכונה:

"להיות פרנואיד. מדובר בשוק דינמי, עם טכנולוגיות שמשתנות כל שלושה חודשים וכך גם המחירים. לכן, חשוב להסתכל לא רק מה המתחרים שלך עושים, אלא מה הם יכולים לעשות שיעמיד אותך בפוזיציה פחות טובה. וההיפך, מה אתה יכול לעשות שיעמיד אותך בפוזיציה טובה יותר מהמתחרים".

"התחרות הקשה מאלצת אותי להיכנס לראש של המתחרה"

שי וינדמן מודה שהוא "שואב מידע מפה לאוזן", כי בתחום שבנוי על הקשרים אישיים כך משיגים מידע

שי וינדמן, וינדמן אירועים / צלם עינת לברון

וינדמן אירועים

פעילות: הפקת אירועים

שנת הקמה: 2005

בעלים: שי וינדמן

מס' עובדים: 5

מחזור שנתי: 17 מיליון שקל

*אסטרטגיית התחרות:

"אני נכנס לראש של המתחרה, במובן הזה שאני מציע ללקוח הפוטנציאלי שירות טוב יותר ממה שאני חושב שהמתחרה שלי היה מציע".

*מתחרה הוא אויב:

"לא, בתחום הפקות האירועים יש מקום לכולם. כמו בכל תחום אחר, מי שטוב יותר יצליח יותר".

*מתחרים גדולים או קטנים:

"למתחרה גדול יש מוניטין, ותק וגב כלכלי שאין למתחרה קטן, ולכן ההתייחסות אליהם שונה. התחרות הקשה יותר היא מול שחקנים בסדר גודל דומה לשלנו".

*ריגול עסקי:

"מידע רב אני שואב מפה לאוזן. תחום ההפקות בנוי על קשרים אישיים שעוזרים גם בגיוס מודיעין עסקי". קרדיט למתחרים: "מפרגן למי שמגיע, ויש כמה כאלה".

*תרגילים מכוערים בשם התחרות: "קרה שמתחרים ניסו להפיץ עלינו שקרים. שתקתי, כי אני לא מאמין בלהחזיר באותה מטבע, זה נראה לי רדוד. אם אני מדבר סרה על מתחרה, גם אני עלול להיראות רע".

*הטיפ שלך לתחרות נכונה:

"להיות ישר, הוגן ושקוף עם הלקוחות, כי זה מה שייתן את הפייט למתחרים".

"בשל התחרות הקשה גיבשנו אסטרטגיית הישרדות"

יצחק אבוטבול עובר חנות-חנות כדי להסביר ללקוחות למה כדאי להם לרכוש דווקא את המוצרים שלו

יצחק אבוטבול, ליטל בגס / צלם עינת לברון

ליטל בגס

פעילות: יצרנית תיקי החתלה

שנת הקמה: 2008

בעלים: יצחק אבוטבול

עובדים: 1

מחזור שנתי: 250 אלף שקל

*אסטרטגיית התחרות:

"התחרות הקשה בתחום ומתחרים ששמו לנו רגליים, גרמו לנו לגבש אסטרטגיית הישרדות: לעבור חנות-חנות ולהסביר לבעל החנות, הלקוח, למה כדאי לו לקנות את התיקים שלנו. זה כרוך בהרבה אנרגיות, אבל בגלל שאנחנו באים עם כל הנשמה ועם מוצר טוב, אנחנו מצליחים".

*מתחרה הוא אויב:

"אני לא רוצה אויבים. אני מעצב, מייצר (באאוטסורסינג) ומשווק תיקי החתלה, כהנצחה לאשתי הדס שנרצחה בנובמבר 2001 מירי מחבלים. הדס אהבה מאוד תינוקות ועבדה כמנהלת פעוטונים, לכן הקמתי פעוטון על שמה והתחלתי לייצר תיקי החתלה. כל ההכנסות מופנות להנצחתה. אם הדס לא הייתה נרצחת, אולי הייתי נלחם אחרת במתחרים. אבל היום אני אדם אחר, סלחני הרבה יותר. מחפש שקט. אני אפילו מעדיף להפסיד כסף מאשר להיות אויב של מישהו".

*מתחרים גדולים או קטנים:

"התייחסות שווה. כל מי שנכנס לשוק או כבר נמצא בשוק, הוא בעיניי מתחרה שווה".

*ריגול עסקי:

"אני לא אוסף מידע על המתחרים, כי אין לי כוונה לעשות מיליונים. אני רוצה שהעסק יצליח לטובת ההנצחה".

*קרדיט למתחרים:

"כן, למי שמגיע".

*תרגילים מכוערים בשם התחרות:

"'יצרנית תיקי ההחתלה 'גיטה בגס' טענה שהעתקנו דגמים שלה ואיימה בתביעה. היא אמרה לבעלי חנויות שלא יקנו מאיתנו. בגלל שאני נגד מלחמות, שיניתי חזית של תיק החתלה מסוים וסגרתי נושא זה".

מגיטה בגס נמסר בתגובה: "כמובילת שוק, ל'גיטה בגס' הרבה חיקויים ומעט מתחרים. הנושא נמצא בטיפול משפטי".

*הטיפ שלך לתחרות נכונה:

"לא ללכלך או להפחית בערך המוצר של המתחרה, ולראות מחמאה במתחרה גדול שרואה בך גורם מפריע".

10 טיפים להתמודדות נכונה מול מתחרים

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, מסביר איך בדיוק נותנים למתחרים פייט מנצח

יקי ודמני, מנכ

1. אל תזלזל במתחרה שלך

לעולם אל תזלזל במתחרה, קטן כגדול. למד לכבדו ולתת לו את מלוא הקרדיט. זלזול והתעלמות ממתחרה היא תופעה מסוכנת לארגון, שעלול למצוא את עצמו יום אחד במצב של נחיתות.

2. הכר את נקודות התורפה שלו

עליך להכיר את נקודות התורפה של המתחרה בצורה מושלמת ולעומקם של הפרטים (מוצרים, שרשרת אספקה, ספקים וכיו"ב), באותה רמה בה אתה מכיר את נקודות התורפה של הארגון שלך. היכרות מעמיקה ומקצועית תאפשר הצבת חסימות, ביצוע צעדים טקטיים והובלת מהלכים שיבליטו את היתרונות שלך בזירת התחרות.

3. אל תתעלם מהיתרונות שלו

חובה להטמיע, לקבל ולא להתעלם מיתרונות המתחרים. מטבע הדברים, מנהלים נוטים לגמד את היתרונות של המתחרים, תופעה שמביאה ארגונים רבים לכאוס מוחלט בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם בזירת "אחד מול אחד".

4. למד את דפוסי ההתנהגות שלו

חשוב מאוד לנסות להבין כיצד התנהג מתחרה בסיטואציות דומות בעבר: כיצד החדיר מוצר דומה בשוק אחר? כיצד הגיב כשהיה במגננה? מה היה הדגש במסעות הפרסום שלו מול קהלי מטרה דומים? כיצד הגיב למצבי משבר? וכיו"ב.

5. שים עצמך בנעליו - מולך

אין מישהו שמכיר את הארגון שלך טוב יותר ממך, על כל חולשותיו ויתרונותיו. דאג לשים את עצמך במקום של המתחרה מתוך הנחה שהוא נחשף לחולשותיך, ונסה להבין מה הוא היה מבצע מול החברה שלך. אם לחלק מהתסריטים אין לך תשובה סדורה, מצבך רע. אל תעבור לסדר היום ללא שרטוט קווי פעולה ברורים ומוגדרים.

6. הכר את תהליכי קבלת ההחלטות של המתחרה

הכר היטב את המבנה הארגוני, הנפשות הפועלות ואופן קבלת ההחלטות של הארגון המתחרה. להכרת תהליכי קבלת ההחלטות בארגון מתחרה, חשיבות רבה. ארגונים צנטרליסטיים, שמנוהלים ע"י אדם בודד או קבוצה מצומצמת. שונים במהירות התגובה ובשיקול הדעת מארגונים מבוזרים, שמאופיינים בתהליכים ממוסדים יותר ובד"כ גם שקולים יותר.

7. אל תיגרר לזירה שנוחה למתחרה

אם אתה שחקן מוביל, לעולם אל תיגרר לזירה הנוחה למתחרה. כל מתחרה ינסה תמיד לגרור את המוביל לערוצי תחרות שיבליטו את העובדה ששני המתחרים מנהלים בעיני הצרכן תחרות "בין שווים" (כמו מלחמת מחירים או השוואת ביצועים של מוצרים שונים), דבר שמציב את המתחרה הנחות במצב אידיאלי מבחינתו.

8. קבע סדרי עדיפויות לטיפול במתחרים שונים

בזמן של תחרות בו-זמנית מול מספר מתחרים, חובה לקבוע סדרי עדיפות ברורים מול מי אתה מרכז מאמץ. מתחרה שהוא "איום קיומי" ייכנס לראש הרשימה, בהשוואה למי שהוא איום טורדני ובר-חלוף. המסר הנ"ל חייב להיות ברור לכל הדרגים הרלוונטיים.

9. אל תיתן למתחרה להסיט אותך מהתוכנית

גם אם נקלעת לפרובוקציות או "הפסדת" במערכה אחת, בדוק את עצמך. אם אתה חש שאתה על המסלול הנכון, אל תסטה לשוליים רק כדי להגיב בנקודה לא משמעותית. כל סטייה כזו תגרור אחריה בזבוז זמן ומשאבים כדי לחזור לדרך המקורית.

10. שמור על איפוק וצניעות

גם אם הצלחת להשיג יתרון תחרותי בזירה מסוימת, וגם אם בעקבות מהלך שביצעת המתחרה שלך נקלע למצב נחות, אל תרוץ להתפאר באמצעי התקשורת ואל תקשור לעצמך זרי ניצחון. תמיד תזכור שתמונת המצב נזילה והגלגל עלול להתהפך בכל שנייה.

עוד כתבות

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המתקפה האיראנית: "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי־ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות קלות בת"א; או פי סי אנרגיה מזנקת בכ-9%

מדד ת"א 35 מאבד מערכו כ-0.2% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק