גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יוסי אקרמן: "הממשלה צריכה להתערב - אבל לא בשער הדולר"

בפורום Dun's 100 של חברת דן אנד ברדסטריט אמר מנכ"ל אלביט מערכות: "אם הייתי חושב שההתערבות בדולר תעזור אז ניחא, אבל אני חושב שגם אם תתערב זה לא יעזור. עליה להתערב בנושאים שיש לה השפעה עליהם"

בכנס של פורום Dun's 100 של חברת דן אנד ברדסטריט המתקיים היום (ג') בת"א מציגה החברה את "מדד העוצמה", המדד מדרג את 100 החברות החזקות במשק, כאשר הוא בוחן את עוצמתן של החברות במשק הישראלי עפ"י רווח נקי, שווי שוק, הכנסות והון עצמי.

בכנס משתתפים בכירי המשק ביניהם גם שלמה ינאי, רועי ורמוס, יונה פוגל, גיל שרון, סמדר ברבר צדיק, דודי ויסמן, אסי ברטפלד, דוד אבנר, רמי שביט (מנכ"ל המשביר).

בדיון אותו מנחה העיתונאי סבר פלוצקר התייחס אל טבע - כסמל העוצמה הישראלית, שמגלם את כל היתרונות של המשק הישראלי. ושאל את שלמה ינאי מנכ"ל טבע, האם הרגשתם את המשבר, האם אתם מרגישים את שער החליפין, והאם אתם חושבים שהמדינה צריכה לנקוט באילו אמצעים?

על כך עונה ינאי: "אין מישהו שחסין למיתון, אבל אנחנו במגזר דפנסיבי, טבע ברמת מחזור המכירות מציגה תוצאות של כמיליארד דולר פחות בגלל שערי החליפין זו פגיעה קשה ולא פשוטה. אנו פועלים בהרבה זירות מטבע ולכן החשיפה ממחזור המכירות ועד לרווח הצלחנו לקזז את ההשפעות השליליות של שער החליפין אני לא מאמין שמדינת ישראל צריכה להתערב בשוק המט"ח. יש לשמור על שוק חופשי, אבל, המדינה כן צריכה לסייע ליצואנים, אנחנו בישראל מאוד מוטי יצוא ויש לשפר את מדיניות הממשלתית בסיוע ליצואנים. יש להבחין במדינה שלנו בין סוגי העוני. יש עוני מרצון - בעיקר במגזר החרדי.יש צורך במעורבות ממשלתית חזקה כדי לטפל בנושא הזה. הובטח הרבה, אבל בינתיים אני לא רואה שינוי מדיניות".

בכירי המשק בפורום מדד העוצמה של דן אנד ברדסטריט / צלם: קובי קנטור

בשאלה שהופנתה אל סמדר ברבר-צדיק, מנכל"ית הבנק הבינלאומי אומר פלוצקר, הבנקים הישראלים התגלו כמוצקים ואיתנים והעניקו הרבה ביטחון לאזרחים. האם אנו יכולים להסתכל על ההמשך בביטחון שהמערכת הבנקאית בטוחה?

על כך עונה לו ברבר צדיק: "המערכת הבנקאית עברה את המשבר בצורה חזקה ובטוחה. המשבר השפיע פחות על ישראל - לא נוצרו בועות שנוצרו במקומות אחרים. המערכת הבנקאית היא איתנה ואין מה לחשוש מהנושא הזה. לגבי הבנקים בעולם הסיפור שונה. אנחנו בישראל צריכים שיתנו לנו לעבוד. הרגולציה צריכה לעבוד יותר על תחום האשראי החוץ בנקאי, וכך לדעתי גם הרגולציה בעולם יש קרנות סיוע ממשלתיות, אבל הקריטריונים שלהם נוקשים מדי. המדינה צריכה להקל במקצת על התנאים והעסקים ייהנו מכך, ובאופן עקיף גם שיעור האבטלה".

איפה הייתם בעשור האחרון

את השאלה הבאה הפנה פלוצקר לעופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי : איפה הייתם בעשור האחרון ומהן התחזיות לעשור הקרוב תשובה?

ענה קוטלר "כבוד השר (אטיאס) צריך לעודד את הבנייה. כרגע המחירים לא מעודדים את הבנייה והם לא ברי ירידה. תהיה זחילה איטית של מחירי הדיור כלפי מעלה לזוגות צעירים. פשוט קשה להשיג דירות וחוששני שהמצב לא יישתנה בזמן הקרוב. אנחנו הגדלנו את הבנייה בתחילת 2009 כדי לעמוד בביקושים הגבוהים, אבל עדיין הביקוש גדול מההיצע. אנחנו מצידנו נרחיב את הפרוייקטים אבל לא בטוח שההיצע יוכל להשתלט על הביקושים".

רמי שביט, מנכ"ל המשביר נשאל: האם נוצרה במשק מעמד ביניים שמחפש את המוצרים והחנויות כמו המשביר, והאם הולכים לכיוון של חנויות מסוג זה?

על כך השיב שביט: "אנחנו השכלנו להתאים את מוצרנו לאוכלוסיה המקומית. יצוין, כי גם הסניפים שלנו שונים זה מזה. הסניף ברמת אביב שונה מסניפים במקומות אחרים - אנחנו פשוט עושים את ההתאמה". בהתייחסו לנושא הבניה אמר שביט: "לדעתי יש להגביר את הפינוי בינוי. זה יביא לדחיפה טובה בשוק. אבל לדעתי הבעיה הגדולה ביותר היא המימון - הקבלנים פשוט לא מצליחים לקבל מימון לפרויקטים ולכן לא מגבירים את הבנייה, וכך ההיצע לא מסוגל להתמודד עם הביקוש".

רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות נשאל: אתה היית האיש שלנו במלחמת הטייקונים. במבט לאחור, אתה שבע רצון מהתוצאות? ההסרים, מבנה המימון, ההרכב של ההשקעות של הגופים שבניהולך, האם הופקו הלקחים?

על כך ענה ורמוס: "גם בעתיד חלק מהאשראי שייתנו הבנקים והמערכת החוץ בנקאית - חלקו לא יוחזר במלואו ובמועדו. טוב למערכת שהמימון מגיע משתי המערכות האלה, ואופן הטיפול בתאגידים שלא עמדו בהתחייבויות נעשה טוב במסגרת המערכת החוץ בנקאית. הטעויות של המערכת החוץ בנקאית היו בתמחור סיכונים לא נכון.

"אם הסיכון מגולם בריבית שאתה דורש, חלק מהכישלון שלנו היה אם כך בתמחור הסיכונים. המדינה טוב עשתה שלא התערבה בסוגית הסדרי החוב. בסך הכל ההתנהלות של הגופים המוסדיים סביב ההסדרים היתה טובה, אבל צריכה להציב סף תחתון בהסתכלות קדימה צריך לבדוק את העניין כמו למשל שלבייב נשאר אם 50%, צריך לבדוק אם זה בסדר".

"המדינה נותנת לשוק לנהל את עצמו וזה מאוד נכון אנחנו רוצים להשיג תשואה על כספי הפנסיה. לא ניתן לעשות כן ללא לקיחת סיכונים, ולפעמים הסיכונים האלו לא צולחים" אמר ורמוס.

לשאלה, האם הרכב תשואה וסיכון משקף את הרצון של ציבור החוסכים והעמיתים? ענה ורמוס: "בנקודת הזמן הזו - לא. בסופו של דבר המטרה היא שיפור ההתאמה בין אופק ההשקע ורמת הסיכון של הפרט".

"צריך רשות אחת שתעשה את הכל"

את יונה פוגל מחברת הביטוח מגדל שאל פלוצקר: האם אתה בעד העברת הפיקוח על שוק ההון מהאוצר?

על כך ענה פוגל: "צריך רשות אחת שתעשה את הכל, ולא לפצל בין רשויות. רגולטור אחד גדול ורציני - רגולטור טוב". פוגל טוען כי "האופטימיות הכללית אצלנו היא מופרזת ההתאוששות היא תהליך סבור ולהגיד שהמשבר הוא לגמרי מאחורינו זה לא נכון. ישראל נכנסה למשבר במצב טוב, הושפעה באופן שולי מהעולם, בעיקר משערי חליפין ודולר חלש. בעיקרון המשבר נראה בשליטה, הוא לא מאחורינו עדיין".

יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות נשאל: התעשייה הביטחונית היא אחד ממנועי הצמיחה למשק. אתם חשופים מאוד לתנודות בשערי החליפין. מה אתה אומר על ההתערבות של פישר והאם היית מפצה למהלך אחר?

על כך ענה אקרמן: "הממשלה צריכה להתערב - אבל לא בשער הדולר. היא צריכה לסייע לתעשייה. אם הייתי חושב שההתערבות בדולר תעזור אז ניחא, אבל אני חושב שגם אם תתערב זה לא יעזור. עליה להתערב בנושאים שיש לה השפעה עליהם. ההשפעה של דולר נמוך היא שלילית לגבינו, אבל לא ברמה מהותית יתר על המידה הממשלה צריכה להתעסק בתשתיות - אנרגיה, כבישים, טכנולוגיות...".

לדבריו "המגזר העסקי צריך לטפל באיומים בעוד שהממשלה צריכה לטפל ביחס בין השקעה להוצאה. אם היא תשנה את היחס, ותשפר אותו, הרבה כספים יישארו פנוים לתחומים אחרים כמו מחקר ופיתוח, חינוך וכדומה. אני טוען שאנחנו (המדינה) מבזבזים כספים במקום להשקיע בתחומים רצוים - בזה הממשלה צריכה להתעסק השוק המקומי שלנו הוא קטן והשוק מוטה יצוא. צריך לודא שיהיה לנו יתרון יחסי מול המתחרים - היתרון היחסי במשק שלנו הוא בשכל כמות היזמות והיצריתיות שלנו גבוהה המהנדס והמפתח הישראלי הוא יותר מוצלח, ואת זה צריך לשמר - לייצר יותר אנשים טכנולוגיים בישראל".

את אבי פישר מקבוצת IDB שאל: איך עברתם את התקופה של המשבר מבלי ששמכם אפילו הוזכר במלחמת הטייקונים?

פישר ענה כי "מ-2003, כשרכשנו את הקבוצה היינו עסוקים בבנייה שלה, בתכנון. אם היה לנו עוד קצת יותר מזל מזה שכבר היה לנו - זה לא היה מזיק. לא יכולים עדיין להסתכל בביטחה לגבי 2010 והלאה. הכלכלה הישראלית מתנהלת בסביבה בעייתית בעולם. אנחנו מושפעים מאוד מהעולם ובמתרחש בו. כפי הנראה עברנו את שיא המשבר אבל הוא עדיין לא נגמר. ישראל מוטית יצוא, אם העולם לא יקנה את המוצרים שלנו אז נהיה בבעיה. יש לשים תשומת לב למתרחש בעולם, תוך ניהול לטווח רחוק. הכלכלה הישראלית היא חלק מהעולם ואי אפשר להתעלם מכך. אני מציע לממשלה לראות את הפעולות הממשלתיות שנעשו בעולם בשנה האחרונה, ולתת את תשומת הלב".

לדבריו "בנק ישראל לא התערב לריק בשוק המט"ח. אם הגופים הגדולים היצרניים יעבירו את הייצור שלהם מחוץ לגבולות ישראל, הדולר יתחזק, אבל זה לא מה שאנחנו רוצים, לכן - אי אפשר להגיד (בתור הממשלה) אנחנו לא מתערבים וזהו. האחריות הממשלתית היא לא לומר לא וזהו. בנק ישראל פועל מתוך ניסיון לסייע למשק, וצריך לציין את זה. אומנם יש רזרבות מטח גדולות, אבל החברות מייצרות פה, היצוא עדיין מתקיים".

בנק ישראל לא עושה ניסיון לעוות את הכלכלה בהתערבות אלא נוקט במלחמה רצויה

דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר גם הוא מתייחס לשוק המט"ח ואומר: "בנק ישראל לא עושה ניסיון לעוות את הכלכלה בהתערבות, אלא נוקט במלחמה רצויה בספקולנטים שמנסים למוטט את השוק. הכלכלה שלנו חייבת להילחם בתהליכים הספקולטיביים לפני שהם יהרסו את הכלכלה. מבחינת הממשלה - המלחמה בעוני היא קשה. העוני הוא גם מצב תפיסתי. העניים מרצון לא ייצאו מכך בעזרת סבסוד כזה או אחר".

אבנר אמר עוד כי "הממשלה יכולה לעשות שני דברים מרכזיים - גם אני חושב שבשל היתרון היחסי צריך לטפח תעשיות עתירות עבודה, כאלה שיזמינו אנשים להצטרף אליהן - לדעתי תעשיית התיירות היא דוגמא מצוינת זה יגדיל את מעגל העבודה".

"למרות מה שכתוב בעיתון - יש הרבה תחרות בענף הסלולר. הענף משקיע המון בתשתיות למשל - זה תוצר של תחרות. יש תחרות עצומה בתחום השירות בחברות הסלולר. למרות הנאמר בתקשורת, בכל פעם שנושא המחיר נבדק ע"י גורמים שמוזמנים ע"י משרד התקשורת, התשובה היא שהשוק הוא תחרותי והמחירים נמוכים בהרבה מאלה של אירופה. אנחנו מספקים שירות, טכנולוגיה ומחיר נמוך - וזה לא מעשה שמיים - זה תוצר של תחרות בענף"

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון הצטרף גם הוא לדיון ואמר כי "תעשיית שירותי התקשורת שלנו בעוד 10 שנים תיראה אלחוטית מאוד - המגמה שתתחזק בצורה ניכרת היא בשימוש ברשתות סלולריות, הכל יהיה מבוסס IP - פרוטוקול אחד, כתובת אחת, וכו'. העולם יהיה פשוט יותר כי זה בסופו של דבר מה שנוח לצרכן".

לאן עוד יש ללכת בתחום הסלולר? נשאל שרון וענה: "יהיו יותר מכשירים שיהיו מחוברים לרשת. לצד הפלאפונים יהיו עוד מוצרים שייכנסו חזק לשוק - כמו למשל לפטופים, נטבוקים, מודם סלולרי וכדומה - הכל יהיה מחובר לרשת הסלולרית. כל המכשירים יהיו בשנים הקרובות סלולריים".

יונל כהן, מנכ"ל מגדל נשאל על הפיקוח על שוק ההון החוץ בנקאי - האם הרגולציה מספקת ונכונה?

על כך ענה יונל כהן: "הייתי מבקש שהרגולציה תתן לנו לעשות אאוטסורסינג. הרגולציה צריכה לתת לנו ללוות חברות בתהליך ההבראה שדורש ליווי, ולא להתפזר על מיליון גופים מוסדיים".

עוד נשאל האם חברות ביטוח מצטערות שקנו קופות גמל? ועל כך ענה כהן "לדעתי זה היה נכון להתרחב לתחום הזה - מגדל בהחלט מרוצים מזה".

לשאלת "גלובס" את יונל כהן בסוגיית הסדרי החוב בהם לא נשמע קולו כלל, ענה כהן: "אני מעדיף לטפל בהסדרי החוב בחדרי חדרים, לא רוצה לייצר כותרות".

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק התייחס למציאת הגז והנפט: "ישראל היא כבר מעצמה של גז. המאגרים הם גדולים ואיכותיים, שיכולים לספק לכלל האוכלוסיה, ולדעתי בעתיד הקרוב אף לייצא את הגז. אנחנו מחפשים כל הזמן".

דירוג D&B

השנה ציינה חברת דן אנד ברדסטריט 30 שנים לפעילות דירוגי Dun's 100. כמידי שנה, מפורסם "מדד העוצמה" המדרג את החברות החזקות ביותר במשק הישראלי. הדירוג נקבע לפי 4 קריטריונים: רווח נקי, הכנסות, שווי שוק (בורסאי) והון עצמי.

בשלישייה הראשונה נרשמת יציבות מרשימה ביחס לשנה קודמת: במקום הראשון נותרה חברת הענק טבע. את המקום השני ברשימת הדירוג תפסה חברת כימיקלים לישראל ואת השלישייה המובילה סוגר בנק לאומי.

מדד העוצמה

עוד כתבות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

חיזבאללה מפרסם את שמותיהם של 5 מפעילי הארגון שנהרגו בחלב

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות