גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגן הנשיא לשיווק של רנו: "אני רוצה שהישראלים יתאהבו בנו מחדש"

סטיבן נורמן מצהיר בלי למצמץ כי רנו מתכננת להוביל את התעשייה, כך שבסוף 2012 היא תהיה מספר 1 בעולם מבחינת מכוניות שפולטות 0% של CO2 ■ שי אגסי ובטר פלייס הם רק חלק מהחזון הירוק החדש של החברה

"הייתי רוצה לגרום לישראלים להתאהב מחדש במותג רנו", אומר סטיבן נורמן, סגן נשיא לשיווק של רנו העולמית. והוא יודע על מה הוא מדבר. מבחינת סקס אפיל - מכונית לפנטז עליה ואפילו מבחינת "קוליות", המותג רנו הוא לא הדבר הראשון שקופץ לראש. היו שנים שבהן רנו הובילה את השוק בישראל, לפחות מבחינת חדשנות, יצירת באזז, מכונית שהיא מושא תשוקה. כך למשל היתה רנו מגאן, שכבשה בסערה את השוק כשהושקה. אבל זה היה לפני 10 שנים, ומאז אפשר לומר בזהירות שלא נרשמו מהלכים פורצי דרך בקרב המותג. "זאת המטרה שלי כאיש שיווק", מחדד נורמן, בראיון בלעדי ל"גלובס". "אני רוצה שרנו תהיה נחשקת יותר, ושהישראלים יתאהבו בנו מחדש, בלי קשר למכונית החשמלית".

בינתיים, לפני ההתאהבות, ואולי כדי לתת רוח גבית לזוגיות החדשה המתוכננת עם הצרכן הישראלי, השיקו בקבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, מהלך מיתוג מחדש למותג רנו, וזו גם סיבת הגעתו של נורמן לישראל. קברניטי החברה הגיעו לביקור כדי לבדוק מקרוב את הפרזנטור החדש של החברה, עידו רוזנבלום, שלפי התגובות עליו ברחוב - עלול לגנוב את הפוקוס מהמותג עצמו ולגרום ללקוחות להתאהב בו, במקום במכונית (ראו תיבה).

במסגרת הקמפיין המדובר הוחלט בחברה לשים דגש על אמינות, תחת הסלוגן: "רנו החדשה לא רואה מוסך". ההשקעה המדווחת בקמפיין היא של כ-15 מיליון שקל, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, והוא יכלול 4 סרטוני טלוויזיה, קמפיין אינטרנט רחב, מודעות בעיתונות ושלטי חוצות, שגם ילוו את השקתם של 3 דגמים חדשים בישראל: רנו קליאו, רנו קנגו ורנו פלואנס.

ההשקות הללו, הן קצה הקרחון במהפכה שעוברת רנו בשנים האחרונות. בחברה הבינו את המשמעות האדירה של יצירת יתרון יחסי בשוק הרכב העמוס, ולקחו את "הפנייה הירוקה". שיתוף-הפעולה המתוקשר עם חברת בטר פלייס של שי אגסי, הוא ספינת הדגל של רנו, והוא חלק מאסטרטגיה כוללת של החברה העולמית, שעליה הכריזה לפני כשנתיים ונקראת ECO2. מדובר בקונספט שכבר קורם עור וגידים מבחינת פעילותו, גם בארץ. לדברי נורמן, "ה-ECO2 יהיה הטיקט של רנו ב-10 שנים הקרובות".

התוכנית שעליה הכריזו בחברה מתמקדת בהקטנת פליטת גז CO2 מכלי הרכב שרנו מייצרת. במסגרת זו פועלים ברנו במרץ לשיפור מנועי הדיזל טורבו, מקדמים את המכונית החשמלית ומפתחים מנועי בנזין טורבו נקיים. עד כה, המהלך הניב תוצאות מרשימות, ואחוז פליטת הגז ירד משמעותית.

בחרו בטיקט הירוק

"הכיוון שאליו אנחנו הולכים מאוד ברור, גם מבחינת ההשקעה שלנו ב-ECO2 וגם מבחינת התחזיות שלנו. אנחנו הולכים על מנועים משולבים. לא נכניס לייצור מכוניות עם פליטת CO2 גדולה, גם אם זה כרוך במחיר של פיתוח והשקעה כספית. אנחנו גם לא מעוניינים לבחור בפתרונות הקלים והזולים. יש כמה יצרנים שמציעים מנועים זולים, אבל לא נקנה מהם. אין לנו עניין בפתרונות יח"צניים. אנחנו רוצים לייצר את הקומבינציה המובילה בעולם של מכוניות ומנועים ירוקים. זאת לצד בטיחות, ומכוניות שייתנו ללקוח וואליו פור מאני אמיתי. מהבחינה הזאת אנחנו מתכננים להוביל את התעשייה, כך שבסוף 2012 נהיה מספר 1 בעולם מבחינת מכוניות שפולטות 0% של CO2".

* איפה עומד שיתוף-הפעולה עם בטר פלייס?

נורמן: "כבר ב-2011 נראה את המכונית החשמלית בישראל, אולי אפילו ב-2010".

* כרגע, התוכנית העסקית לשיווק המכונית החשמלית של בטר פלייס מתייחסת למספר מוגבל של מדינות, בהן ישראל. אתם מתכננים להרחיב את השיווק לשאר העולם?

"זה ברור שהשיטה שהומצאה על-ידי בטר פלייס תהיה אחת השיטות החלוציות עבור רנו החשמלית, ולפיכך היציאה למדינות אחרות תלויה בהסכם עם שי אגסי, שעדיין לא נסגר סופית. ההחלפה המהירה של הבטריות (אחד הפתרונות היחודיים של בטר פלייס, שלפיו יוקמו תחנות להחלפה מהירה של הסוללה במכוניות, בשיטת 'החלף וסע' - ח"ב) תהיה חיונית למכונית החשמלית ונצטרך לראות איך תעשיית המכוניות מתרגלת לרעיון. זה כמו שהטלפון הסלולרי הראשון שלי היה ב-94' אבל רק עכשיו, 16 שנה אחרי, מדברים על מטען משותף אחד לכל המכשירים. תעשיית הרכב לא תעשה את אותה טעות וזה חיוני מאוד. לכן היציאה למדינות נוספות תהיה תלויה בכמה העולם יקבל את השיטה של החלפת הבטריות של בטר פלייס".

* מחקרים שנערכו באחרונה מדברים על פליטה רבה של קרינה מהמכונית החשמלית. היא ירוקה אך מסוכנת?

"אין כל סכנה כזאת. אנחנו לא מחליפים סכנה אחת באחרת. ביחס לממוצע האירופי אנחנו מורידים 50% מפליטת ה-CO2 ובצרפת 90% כבר מהבורג הראשון של המכונית החשמלית. אגב, אנחנו מיישמים את הטכנולוגיה הזאת ב-41 מכוניות שלנו. אני סבור שאם נצליח להוכיח שהמודל העסקי של המכונית עובד, שאפשר לנסוע עם המכונית 150 ק"מ אחרי כל טעינה - השוק יכול להיות מדהים".

* אילו מכוניות חשמליות מתוכננות להגיע לישראל במסגרת ההשקה העתידית?

"המכונית הראשונה תהיה ה-Fluence ששמה הוא שילוב של המילים Fluid ו-Elegance. המכונית השנייה תהיה הקנגו, כמכונית מסחרית ירוקה. השלישית תהיה רכב שמיועד לשני אנשים, אבל מעוצב באופן שבו האדם השני ברכב יושב מאחורי הנהג ולא לידו. זאת מכונית קטנה ואורבנית, היא תהיה חדשנית מאוד ותיקרא Twizy. המכונית הרביעית, שתושק באמצע 2012, תהיה מכונית שתיקרא ZOE. זהו שם של בחורה צעירה וסקסית וכך גם תהיה המכונית. יהיו לה חמש דלתות והיא תהיה בגודל של רנו קליאו".

* מבחינת שיווק מותגי רנו - יש הבדל בין ישראל לאירופה?

"כמובן שיש מיקס שונה ממדינה למדינה. בישראל למשל, נשקיע בשיווק מכונית ה-Fluence בעוד שבאירופה נשקיע יותר ב-ZOE".

פספסו את טרנד המכוניות הקטנות

כיצרני רכב רבים אחרים בעידן הגלובליזציה, רנו לא מייצרת דגמים רבים בצרפת. המגאן מיוצר בטורקיה, ועם השיפור ברמת בקרת האיכות באסיה, תייצר רנו בשנים הקרובות גם דגמים רבים במפעלה בקוריאה.

* אילו מכוניות נוספות מפס הייצור של רנו קוריאה ישווקו בישראל, מלבד רנו קוליאוס?

"במסגרת הפעילות ברנו קוריאה אנחנו עומדים להשיק מכונית בשם זעפרן (ידועה באירופה כ-SM5, רכב מנהלים שישווק במחיר תחרותי - ח"ב). היא תצא לשוק לראשונה בקוריאה ואנחנו שוקלים להביא אותה גם לישראל. יש עוד מכונית עתידית שתושק בקוריאה והיא תהיה יוקרתית אך לא יקרה, וייתכן שגם אותה נביא לישראל".

אחד הטרנדים שזכו לפריחה בשנים האחרונות הוא זה של המכוניות הקטנות. מצוקת החניה, עלויות הדלק המאמירות והצפיפות הכללית הפכו את המכוניות האורבניות לפופולריות במיוחד. האטרקטיביות שלהן אף גדלה לנוכח הרפורמה במיסוי, שלפיה מכוניות ירוקות יותר זוכות להנחה במיסוי. מי שסלל את הנתיב הזה היו מכונית הסוזוקי אלטו (כ-70 אלף שקל) שזכתה להצלחה רבה, עד כדי רשימת המתנה של 3-4 חודשים. והיונדאי i10 שגם היא נמכרת יפה, במחיר של כ-74 אלף שקל. אך גם את המהלך הזה 'פספסה' רנו. לפני כ-10 שנים דווקא היתה לה נציגה מהז'אנר הקטן, רנו טווינגו, אולם הייבוא שלה הופסק, והשטח שהתפנה נכבש עד מהרה על-ידי שורה של מכוניות קטנות. האחרונה שבהן, שהצליחה לייצר באזז מרשים, היא פיאט 500 החדשה.

* אתם מתכננים להצטרף לטרנד המכוניות הקטנות ולהשיק בישראל דגמים כמו הטווינגו?

"אנחנו בהחלט נחדיר לשוק מכוניות קטנות, ויש אפשרות להביא את הטווינגו המשודרגת לישראל עד סוף 2012. זה עולם הפוך מבחינתנו, כי היינו אמורים להיות שם קודם, לפני BMW עם המיני קופר ופיאט 500. אבל אנחנו מתכננים לשנות את זה בהקדם".

האתגר של עידו והצרפתיות

לפרזנטור החדש של רנו יש משימה לא פשוטה: לשנות תדמית ציבורית שקובעה במשך שנים.

מיקי בוגנים או טייגר וודס, לבחירת הפרזנטור יש משמעות רבה. במקרה של בוגנים, מדובר במי שהצליח לייצר זכירות, אהדה וזהות בינו למחסני תאורה. במקרה של טייגר וודס, זה עבד קצת פחות טוב.

דווקא בשל כך, ונוכח העובדה שמדובר בפעם ראשונה בה מותג רכב מגייס פרזנטור ישראלי, התלבטו ברנו רבות לפני שהציעו לעידו רוזנבלום את תפקיד הפרזנטור. "ערכנו מגוון סקרים ושאלונים בכל מיני רמות ושכבות באוכלוסייה", מספר יגאל שמיר, סמנכ"ל הקריאייטיב של גליגמן-נטלר-סמסונוב. "הסקרים הללו בדקו 3 דברים: עד כמה מזהים את עידו, עד כמה הוא אהוב ועד כמה הוא נחשב אמין. לפי 3 הפרמטרים האלה בדקנו מספר טאלנטים, לא רק את עידו, והגענו למסקנה שהוא ישרת הכי טוב את המותג".

"דבר נוסף שעשינו, כמובן, הוא לבדוק עד כמה עידו מתחבר למותג ולערכיו, האם הוא אוהב מכוניות צרפתיות, והוא אכן התחבר. יצוין שהוא קיבל פניות רבות מגופים שונים עד כה לשמש כפרזנטור".

הבחירה ברוזנבלום, כך לדברי שמיר, נעשתה בין היתר משום שהקו הפרסומי עשה שימוש בהומור ישראלי. "בעוד מותגים אחרים בדרך כלל משתמשים בסרטונים המצולמים בחו"ל שאינם מותאמים במדויק לקהל בארץ, את התסריט פיתחנו כאן, ועידו היה שותף לכתיבתו".

הקמפיין גרם לתגובות מצוינות בשוק, ובענף הפרסום שאינו נוטה לפרגן סוברים כי הבחירה ברוזנבלום כפרזנטור היא מוצלחת. עתה רק נותר לבדוק אם רוזנבלום יעמוד במשימה הקשה של מותג רנו בארץ: לשנות את התדמית הציבורית של רנו, לפיה מדובר ברכב הנזקק לתחזוקה רבה. לרוזנבלום, שקיבל באחרונה ג'יפ רנו אבל ב"עבודה" הוא נוהג עדיין על פיג'ו ("מונית הכסף"), יש עוד נסיעה ארוכה.

מסירות רכב למותג רנו בארץ

ב-2009: 5,196 מסירות

ב-2008: 7,681 מסירות

ב-2007: 7,131 מסירות

ב-2006: 5,935 מסירות

ב-2005: 7,098 מסירות

ב-2004: 9,004 מסירות

תקציב הפרסום של המותג רנו בישראל (במחירי מחירון, מקור: יפעת בקרת פרסום)

ב-2005: 8.2 מיליון דולר

ב-2006: 5.4 מיליון דולר

ב-2007: 4.9 מיליון דולר

ב-2008: 5.3 מיליון דולר

ב-2009: 8.6 מיליון דולר

עוד כתבות

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך, והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם, אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

אילוסטרציה: Shutterstock

העתיד כבר כאן: ניסינו את המודל החדש של ChatGPT וחזרנו לדווח

העוזר הקולי החדש של OpenAI יהיה מותאם אישית למשתמש, יכיר את ההעדפות שלו ויידע גם לבחור את האינטונציה המתאימה בהתאם לאופי השיחה ● בעקבות הסערה שהתעוררה ברשתות עם הצגת המודל החדש, בדקנו את המודל הזמין כיום בשוק

עו''ד דן גבע, שותף במשרד מיתר / צילום: איל יצהר

משרד עורכי הדין מיתר ממזג אליו את משרד הפטנטים קליגלר

עורך הדין ועורך הפטנטים דניאל קליגלר ינהל את תחום הפטנטים של מיתר, ויחד איתו יצורפו למשרד שותפו יובל שלום ועורכי פטנטים נוספים ● בעקבות המיזוג יכלול צוות הפטנטים של מיתר 18 עורכי פטנטים ועורכי דין

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל נגד רשות ני"ע: לא לאפשר לגופים חוץ בנקאיים להתחייב על ריבית

ד"ר יוסי סעדון, מנהל האגף הפיננסי בבנק ישראל, שלח מכתב לרשות ניירות ערך בבקשה שלא תאשר את תזכיר חוק התשלומים, הכולל הוראה שמאפשרת לגופים החוץ בנקאיים להתחייב בפני הלקוחות בריבית קבועה על הפיקדונות ● לדבריו, מדובר בהוראה העלולה "לסכן את היציבות במערכת הפיננסית"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב; נקסט ויז'ן ומג'יק צללו בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1.2% ות"א 90 השיל מערכו כ-2.1% ● השקל התחזק קלות מול הדולר במהלך השבוע האחרון ● שבוע גדוש בדוחות צפוי בת"א ובוול סטריט, כולל תוצאות ענקית השבבים אנבידיה ● בדיסקונט מעריכים: 2-3 הפחתות ריבית בארה"ב במהלך השנה

ד''ר קלאוס בוגסו / צילום: מהאלבום הפרטי

המדען שהמציא את הציפרלקס מודה: "היה רגע שבו התרופה נגד דיכאון כמעט נגנזה"

ד"ר קלאוס בוגסו, כימאי רפואי שנחשב "בעל ידי הזהב" בפיתוח תרופות נוגדות דיכאון, הוא בין האחראים הבולטים למהפכה בטיפול במחלה שלוותה בבושה ובסטיגמות ● רק במלחמה הנוכחית זינק מספר המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון ב־10%־20% ● בראיון לגלובס, הוא מספר למה לקח כל כך הרבה זמן להוציא את התרופה לשוק ומדוע קשה לפתח מוצר שיעזור לכולם

יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה חדשה עד ה-8.6 או שנפרוש מהממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את רה"מ בהצהרה ואמר: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו" • ראש האופוזיציה לפיד: "גנץ צריך להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה, שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להישאר בשלטון, ושהוא קורא לבחירות"

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

הזרים חוששים, והחברות הישראליות בדרך להשתלט על הרכבת הקלה

הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה ● מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל

פרויקט נופי אילן באבו גוש / צילום: viewpoint

השכונה החדשה באבו גוש: בכמה נמכר פנטהאוז עם שישה חדרים?

בפרויקט מגורים שנבנה בשכונה המערבית החדשה באבו גוש נמכר פנטהאוז בן 6 חדרים בשטח 174 מ"ר ב־3.8 מיליון שקל ● בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה ביישוב המדורג באשכול 3 מתוך 10 בדירוג החברתי כלכלי של הלמ"ס • הרוכשת היא תושבת פסגת זאב

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

מפעל המלט נשר. ''אין קשר בין רמות האבק לפעילות המפעל'' / צילום: תמר מצפי

אחרי פחות משנה: מנכ"ל נשר מפעלי מלט מסיים את תפקידו

מנכ"ל נשר מפעלי מלט, יובל לזרוב, מסיים את תפקידו בחברה אחרי כהונה בת פחות משנה ● באוגוסט האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מינהלי לחברה, המורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 בחוק אוויר נקי

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הזכויות בקרקע בנווה צדק הוכרעו בלי כל היורשים. מה קבע ביהמ"ש?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

אילן ברקן (מימין) ואליאב בן עטר, מייסדי ''כוחנו באחדותנו'' / צילום: תמונה פרטית

החילוני והחב"דניק שערכו אירועים ל־20 אלף חיילים מאז פרוץ המלחמה

אילן ברקן ואליאב בן עטר הפעילו "סיירת מחסומים" ששימחה חיילים, ומאז ה־7 באוקטובר עברו לקיים אירועים בבסיסים ● עכשיו הם מתקשים לגייס תרומות: "לעשות 'על האש' ל־100 איש עולה 5,000 שקל, והעם התעייף" ● ישראל מתגייסת