גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": כמה באמת עולה היום לפטופ "בהנחה"?

לכל הנחה יש מחיר: בפלאפון, אורנג' או סלקום העסקה כדאית רק למי שגולש באינטרנט הסלולרי, ובבזק היא מתאימה רק למי שחשב לשדרג את המהירות ל-2.5 מגה ■ בכל מקרה, קיימת התחייבות לפחות לשנה

אם רכישת מחשב נייד היתה עד לא מזמן אפשרית רק בחנויות מחשבים וציוד משרדי, כניסתן של חברות התקשורת לזירת המכירות של המחשבים הניידים מספקת לצרכנים חברות התקשורת גילו בשנתיים האחרונות את המחשבים הניידים, והן מציעות מבצעים רבים למכירתם.

האם שווה לרכוש מבזק, פלאפון, אורנג' וסלקום מחשב נייד - הנמכר עם חיבור לאינטרנט, או שעדיף לרכוש אותו בחנויות אחרות? מבדיקת "גלובס" עולה שאצל חברות התקשורת המחשבים הניידים יקרים יותר מדגמים מקבילים ברשתות כמו באג או קרביץ, אולם צריך לזכור, שהמפעילות הסלולריות נותנות ערך מוסף אמיתי למחשבים שלהן - מודם סלולרי וחבילת גלישה בנפח גבוה, ששווה הרבה מאוד כסף למי שבאמת צריך את זה.

כמו כן, אם אתם כבר לקוחות בזק או רוצים לשדרג בכל מקרה את מהירות הגלישה שלכם, גם כאן, עדיף לרכוש דרכה את המחשב.

אז מתי כן כדאי לרכוש ברשתות המחשבים? במקרה שאתם לא רוצים התחייבויות ארוכות טווח או חבילות גלישה שלא נחוצות לכם. מה שבטוח הוא שאצל חברות התקשורת המבחר יגביל אתכם מאוד.

בדומה לשוק הסלולר, שבו המפעילות בונות את חבילות השימוש בצורות שונות, כך שלא יהיה ניתן להשוות ביניהן, כך גם בשוק המחשבים הניידים. החברות מציעות את אותם דגמים שנמכרים ברשתות המחשבים, אולם עם שינויים קלים במפרטים, כך שהלקוח לא יוכל להשוות.

לכן, לצורך ההשוואה שלנו, לקחנו את אותם דגמים וציינו את ההבדלים, כך שהלקוח יוכל להחליט אם באמת שווה לרכוש את המוצר בהפרש של כמה מאות שקלים, עבור כונן קשיח קצת יותר גדול או סוללה חזקה וכבדה יותר.

לחשב עלות כוללת

כבר לפני יותר משנה ניסו מפעילות הסלולר להפוך גם לספקיות של מחשבים ניידים, המציעות את הדגמים החדשים של HP או LG, לצד הטלפונים החכמים של נוקיה או סמסונג. אחת המפעילות אפילו התבטאה שהיא הולכת להוות תחרות לרשתות המחשבים כמו באג או אופיס דיפו ולהתחרות בהם על אותו קהל יעד.

את התחרות הזו מקדמות בעיקר פלאפון ואורנג', כאשר לאחרונה הצטרפה גם בזק לחגיגה. כל אחת מהן בחרה לה יצרניות מחשבים מועדפות ואותה הן מקדמות במבצעים שונים, שאמורים לעזור לשירותים שונים של החברה ובדרך גם לגרום ללקוחות להתחייב ל-36 חודשים.

מדי תקופה יוצאות פלאפון ואורנג' במבצעים שונים שמקדמים את המחשבים הניידים שהן מוכרות, המגיעים עם חבילות גלישה סלולריות ומודם מתאים לחוויה הזו. סלקום, לעומת זאת, מצניעה את פעילותה בתחום המחשבים הניידים, ונראה שהיא פועלת בתחום הזה רק בשביל לסתום חור בקטלוג שלה, כך שבמקרה שלקוח ירצה מחשב נייד, היא לא תצטרך לשלוח אותו למקום אחר.

ברשת באג, המוכרת מחשבים ניידים, לא מתרגשים: "אנחנו לא מרגישים את המפעילות הסלולריות או בזק בשוק", אומר אמיר מודן, מנהל השיווק בבאג. "אצלנו דווקא היתה עלייה במכירות מאז המבצע של בזק, מכיוון שיותר אנשים נחשפים לתחום הזה והם עושים את החשבון ובאים לרכוש אצלנו".

לדברי מודן, העלייה במכירות כתוצאה מהקמפיינים של חברות התקשורת היא לא נקודתית רק למחשבים הניידים. "פעם קודמת שבזק עשתה קמפיין לסטרימרים, אנחנו מכרנו פי 3 סטרימרים מהם. בגלל שזה הביא את הנושא למודעות".

בזק: שת"פ עם לנובו ואייסר

החברה מציעה מחשבים ניידים של לנובו ואייסר בחמש רמות: נטבוק (מסכים בגודל 10 ו-12 אינץ'), בייסיק, קלאסי ופרימיום. המחשבים מוצעים בפריסה של 36 תשלומים. למשדרגים ולעוברים לקצבי NGN יוצעו המחשבים הניידים בהנחה חודשית של 20 שקל מעלות המחשב. סך-הכל, ההנחה למחשב מגיעה ל-720 שקל.

בהשקת המהלך הכריז אבי גבאי, מנכ"ל בזק, כי היעד הוא לספק כ-300 אלף מחשבים ניידים תוך 3 שנים, כאשר ב-2012, מעל ל-25% מלקוחות בזק באינטרנט יחזיקו מחשב נייד.

בזק מוכרת את דגם G550 של לנובו עם כונן קשיח בנפח 250 ג'יגה. העלות היא 3,236 שקל, או 90 שקל לחודש ב-36 תשלומים ללקוחות בזק, כאשר לקוחות המשדרגים למהירות גלישה באינטרנט של 2.5 מגה, יקבלו הנחה חודשית של 20 שקל. מה שאומר שהמחשב יעלה 2,516 שקל או 70 שקל כפול 36 תשלומים.

אולם אם מוסיפים את עלות האינטרנט, המגיעה ל-82 שקל לחודש עבור חבילה במהירות 2.5 מגה (2,952 שקל), מגלים שעלות המחשב היא 5,468 שקל.

* מה מציעים בחנויות? בבאג נמכר ב-3,000 שקל הדגם הזה עם כונן קשיח של 250 ג'יגה, ללא חבילת גלישה או מודם סלולרי חיצוני. בביג בוקס נמכר דגם זה של לנובו ב-2,600 ששקל (ב-24 תשלומים).

סלקום: חבילת גלישה חיצונית

סלקום עובדת רק עם לנובו והיא מציעה 3 דגמים של החברה. דגם G550 של החברה מגיע עם מסך 15.6 אינץ', מעבד T4300 של אינטל במהירות 2.10 ג'יגה הרץ עם זיכרון בנפח 3 ג'יגה, כונן קשיח של 320 ג'יגה ומשקל של 2.5 ק"ג. עלות המחשב היא 2,484 שקל ב-36 תשלומים של 69 שקל. בשביל לקנות את המחשב, הלקוח חייב לקנות חבילת גלישה ללא הגבלה ומודם סלולרי חיצוני בהתחייבות ל-18 חודש בעלות של 139 שקל (2,502 שקל). סך-הכל עלות המחשב ללקוח תעמוד על 4,986 שקל.

* מה מציעים בחנויות? בבאג נמכר ב-3,000 שקל הדגם הזה עם קונפיגורציה דומה, רק עם כונן קשיח של 250 ג'יגה, ללא חבילת גלישה או מודם סלולרי חיצוני.בקרביץ הוא נמכר בכ-2,660 שקל, עם כונן קשיח של 250 ג'יגה ומשקל מעט גבוה יותר - 2.8 ק"ג.

פלאפון: מודם סלולרי פנימי

פלאפון מוכרת ב-1,080 שקל את הדגם R380 של LG עם מסך 13.3 אינץ' מעבד Dual Core T4200 של אינטל, מודם סלולרי פנימי ודיסק קשיח של 250 ג'יגה. הלקוח משלם 90 שקל לחודש ומקבל החזר של 60 שקל. הוא צריך לרכוש חבילת גלישה בנפח 18 ג'יגה ב-159 שקל בשביל ליהנות מהתענוג הזה. כך שבחשבון הסופי, הלקוח משלם 6,804 שקל.

* מה מציעים בחנויות? בבאג נמכר ב-4,177 שקל דגם R380, המגיע עם קונפיגורציה קצת יותר טובה, מערכת הפעלה חלונות 7, וכונן קשיח של 320 ג'יגה, וללא מודם סלולרי או חבילת גלישה.

אורנג': גם לגולשים בבית

אורנג' עובדת בעיקר עם HP, קומפאק ואפל, ומציעה 4 דגמים של היצרניות.

דגם DV6 של HP (תת דגם 1350), מגיע עם מסך 15.6 אינץ', חלונות 7, כונן קשיח 250 ג'יגה ומודם סלולרי חיצוני. הדגם הזה יעלה 5,724 שקל או 159 שקל כפול 36 תשלומים. בנוסף, הלקוח יקבל חבילת גלישה סלולרית בנפח של 5 ג'יגה. מי שלא גולש בסלולר, יוכל לקבל במקום זה נתב אלחוטי לגלישה בבית, כולל חבילת גלישה של ספק האינטרנט במהירות 2.5 מגה, בעלות של 5,004 שקל או 139 שקל כפול 36 תשלומים.

* מה מציעים בחנויות? בבאג נמכר תמורת 5,352 שקל דגם DV6 (תת דגם 1340) עם נתונים דומים, רק במשקל של 2.88 ק"ג, כונן קשיח 320 ג'יגה ומעבד T6600 במהירות 2.2 ג'יגה הרץ של אינטל עם זיכרון 4 ג'יגה, במקום מעבד T4300 במהירות 2.1 ג'יגה הרץ עם זיכרון של 2 ג'יגה. בקרביץ נמכר דגם 1340 ב-5,150 שקל, עם כונן קשיח של 320 ג'יגה וזיכרון 2 ג'יגה.

בביג בוקס הוא נמכר ב-5,100 שקל ב-24 תשלומים, עם תיק ועכבר מתנה.

44

עוד כתבות

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

אולם תצוגה של קבוצת צ'אנגן בסין / צילום: Reuters, Stringer

לקראת כניסה לישראל: משלחת של קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין נפגשה עם יבואנים

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח