גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עילדב מאשרת חשיפת "גלובס": תרכוש מניות חילן טק

(עדכון) - המו"מ המתקדם - לפי שווי חברה של כ-340 מ' שקל לחילן טק, פרמיה של כ-25% על שווי השוק ■ לאבי באום, שותפו של עופר הירשזון, זכות סירוב למכירת מניות השליטה ■ התמורה - לתשלום החובות לבנקים

עשור לאחר שעופר הירשזון החל את דרכו בשוק ההון, בו ידע תלאות לא מעטות, הוא עשוי לצאת ממנו עם אקזיט נאה. ל"גלובס" נודע כי הירשזון מנהל מו"מ מתקדם למכור את החזקותיו בחברת חילן טק (כ-47%) לידי עילדב השקעות של רוני שטרנבך, תמורת כ-150 מיליון שקל.

הבוקר (ב') אישרו החברות את חשיפת "גלובס" ועילדב מסרה כי היא מנהלת מו"מ עם הירשזון לרכישת חלקו (23%) בחילן טק וכן את החזקתה של די.סי.אל בי.אי השקעות בחילן טק (47%). בדיווח של עילדב לבורסה צוין, כי "בעקבות פרסום ידיעה בעיתונות בדבר ניהול המשא ומתן, נאלצה החברה להוציא דיווח בעניין, חרף העיכוב".

העסקה מתבצעת לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל לחילן טק, המהווה פרמיה של כ-25% לעומת שווי השוק של החברה.

הירשזון נכנס לגרעין השליטה בחילן טק לפי שווי של 120 מיליון שקל בלבד ומאז חילקה החברה, בעיקר לו ולשותפו אבי באום, דיבידנדים בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

חילן טק נמצאת כיום בשליטת הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, ואבי באום, המשמש גם כמנכ"ל החברה. לבאום יש זכות סירוב למכירת חלקו של הירשזון במניות השליטה, המוחזקות באמצעות החברה המשותפת לשניים, די.בי.אל.בי, ועדיין לא ברור אם יפעיל אותה.

התמורה - לתשלום החובות לבנקים

החלק המרכזי מהסכום אותו יקבל הירשזון ישמש לתשלום חובותיו לבנקים, ובראשם בנק הפועלים. נזכיר כי הירשזון החל את דרכו בשוק כשרכש בתחילת העשור הקודם שורה של חברות ציבוריות באמצעות חברת הירשזון-ברק (לשעבר עוז השקעות), במחירים גבוהים לעומת מחירי השוק וברמת מינוף גבוהה.

המינוף הגבוה והמיתון אליו נקלע המשק גרמו לשניים הפסדים כבדים על השקעותיהם.

תוך שנתיים מאז נכנס לפעילות בשוק ההון, צבר הירשזון התחייבות בהיקף של כ-120 מיליון שקל לבנקים, בעיקר לבנק הפועלים. הירשזון כינה את מה שעובר עליו "מלחמת הישרדות", וביצע סדרה של פעולות בניסיון להציל את עסקיו. השניים סבלו מאוד מתקופת המיתון במשק בסמוך לתחילת פעילותם.

הירשזון הגיע להסדר עם בנק הפועלים, והמכירה הנוכחית תאפשר לו להחזיר את יתרת חובו לבנקים, וייתכן שאף להישאר עם עודף של כמה מיליוני שקלים.

הירשזון יקבל כ-150 מ' ש'

חברת חילן-טק היא ללא ספק ההשקעה המוצלחת ביותר של הירשזון. הוא נכנס להשקעה בחברה בשנת 2001, כאשר רכש את מידי קמור את חברת סהר ני"ע, שהחזיקה ב-25% ממניות חילן טק. בתוך פחות משנה הפך הירשזון לבעל השליטה בחברה, אחרי שרכש יחד עם מנכ"ל החברה באום את ההחזקות של צביקה בארינבוים, שהיה עד אז בעל השליטה בחברה.

מכירת מניות הירשזון לעילדב, אם תצא לפועל, תתבצע בשני מסלולים, דרך החזקותיו הישירות של הירשזון בחברה (23.9% מהמניות), וכן דרך החזקותיו העקיפות באמצעות חברת די.סי.אל.בי, המחזיקה ב-47.6% ממניות חילן טק. בחברה זו מחזיק באום 50% מהמניות כיום, ולו זכות סירוב ראשונה למכירת מניותיו של הירשזון. בסך הכול, עם השלמת העסקה, צפוי הירשזון לקבל כ-150 מיליון שקל, תמורת כ-47% ממניות חילן טק (בצורה ישירה ובצורה עקיפה דרך די.סי.אל.בי).

חילן טק עוסקת במתן שירותי ASP לניהול שכר, נוכחות ומשאבי אנוש, באמצעות מערכת אינטגרטיבית לניהול המשאב האנושי. המערכת כוללת שירותי ניהול שכר, איסוף וניתוח שעות עבודה וניהול כוח אדם, תוך שימוש בחבילות תוכנה, מחוללי דו"חות ומחוללי יישומים פרי פיתוחה של החברה.

החברה נחשבת לרווחית ולמובילה בתחומה בשוק הישראלי. את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 סיימה עם הכנסות של 166.5 מיליון שקל, עלייה קלה של 4% לעומת התקופה המקבילה.

בשורת הרווח הגידול היה משמעותי יותר. הרווח של חילן טק הסתכם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 ב-29.6 מיליון שקל, צמיחה של יותר מ-60% לעומת התקופה המקבילה. לחברה הון עצמי של 83.5 מיליון שקל, המהווה כשליש מסך המאזן שלה.

חברת עילדב השקעות, שבשליטת שטרנבך, עוסקת בהשקעות, כאשר החזקתה המרכזית כיום היא חברת שיווק הציוד הרפואי מדטכניקה, אליה נכנסה עילדב לפני כשנתיים. במהלך השנתיים האחרונות עסקה עילדב בשיפור הרווחיות של מדטכניקה. כמו כן, החברה בוחנת בתקופה זו מספר השקעות, ובין היתר ניהלה מו"מ לכניסה לחברת החיתום פועלים אי.בי.אי, אולם בסופו של דבר המו"מ לא יצא אל הפועל. כעת נראה כי החברה צפויה לבצע השקעה משמעותית נוספת והפעם בתחום המיחשוב.

את תגובתו של הירשזון לא ניתן היה להשיג.

עוד כתבות

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי־ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן

הניקיי צלל בכ-2% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס