גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל הכנסת דן לנדאו מגונן על טיסות הביזנס: עונת הציד בעיצומה; תרבות פופוליסטית רומסת הח"כים

(עדכון) - בניגוד ללנדאו, פרופ' ראובן גרונאו, יו"ר הוועדה לקביעת שכר ותנאי חברי כנסת, מותח ביקורת על ההחלטה של יו"ר הכנסת רובי ריבלין לשדרג הח"כים למחלקת ביזנס גם בטיסות קצרות לאירופה: "אם מנכ"ל יכול לנסוע ללונדון במחלקת תיירות, גם ח"כ יכול"

על אף החלטתו של מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, כי חברי הכנסת ישודרגו למחלקת עסקים בטיסותיהם לחו"ל, הבוקר (ב') התברר כי הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת המליצה רק לאחרונה שח"כים ישודרגו למחלקת עסקים רק בטיסות הנמשכות מעל 6 שעות.

יו"ר הועדה המיוחדת לקביעת שכר ותנאים של חברי הכנסת, פרופ' ראובן גרונאו, מתח הבוקר ביקורת על ההחלטה של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ומנכ"ל הכנסת, בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת. "אם מנכ"ל יכול לנסוע ללונדון במחלקת תיירות, גם חברי כנסת יכולים", אמר גרונאו. "הופתעתי מההחלטה, ואני מניח שהדבר נעשה בשגגה ושמנכ"ל הכנסת החליט על דעת עצמו כי חברי הכנסת זכאים לנסוע גם בנסיעות קצרות במחלקת עסקים", הוסיף.

גרונאו אף אמר כי ההחלטה אינה בסמכותו של מנכ"ל הכנסת, אלא של הוועדה שבראשה הוא עומד. "הסתבר לנו שאין נוהל מוגדר לנסיעות של חברי כנסת. בנסיעות לטווח ארוך, נוסעים במחלקת עסקים ולטווחים יותר קצרים, חלקם עסקים וחלקם מחלקת תיירות, בעצם לפי החלטתם על סמך תקדימים של ממונה בכנסת על הנסיעות.

"חשבנו שלא ראוי שתהיה ועדת כנסת שתחליט בנושא. המלצנו נוהל לאמץ קריטריון שענייני שכר והטבות יש דמיון בין חברי הכנסת והמנכ"לים. מנכ"לים בנסיעות מעל שש שעות, נוסעים במחלקת עסקים. פחות משש שעות - במחלקת תיירות. המלצנו לוועדת הכנסת לפני שלושה שבועות לאמץ את ההחלטה. יו"ר ועדת הכנסת קיבל את המלצתנו וביקש זמן לחשוב ולהתייעץ ועל כן הוא לא העלה את זה בישיבה הנוכחית בדיון בוועדה", סיפר לחברי הוועדה.

ח"כ יואל חסון הציע לבדוק את הנושא תוך השוואת תנאיהם של חברי הכנסת לאלו של מקביליהם בעולם. "אנו צריכים לשים לב שלא תהיה פגיעה במעמד חברי הכנסת שהם אחד מסמלי השלטון במדינת ישראל. מדובר בנבחרי ציבור שעומדים למשפט הציבור ועליהם לשמור על איזונים נדרשים. אני מציע שייבדקו מה התנאים בפרלמנטרים אחרים במדינות המקבילות לישראל. יש כאן מגמה מסוכנת של פגיעה במעמד חברי הכנסת", אמר חסון.

דן לנדאו, מנכ"ל הכנסת, שנכח בדיון, הגן על החלטתו. "ברגע שנמצאים בעונת הציד כל תקיפה של הכנסת היא בסדר, גם בהחלטות שנועדו לשמור על כבוד האדם של חברי הכנסת. גם אם חברי הכנסת לא אומרים זאת, אני אומר שקו אדום נחצה בחסותה של תרבות פופוליסטית הופכים חברי כנסת למרמס; וכשרומסים את כבוד חברי הכנסת רומסים גם את כבוד הציבור".

ריבלין: "מה הצדקנות הזו? זה עיסוק בזוטות"

יו"ר הכנסת רובי ריבלין החליט בהחלטה מעוררת מחלוקת כי מעתה יטוסו הח"כים, גם בטיסותיהם הקצרות יחסית לאירופה, במחלקת העסקים ולא במחלקת התיירים. כך דווח בגלי צה"ל. ההערכות הן כי המהלך יעלה למשלם המסים מאות אלפי שקלים בשנה.

ח"כ שלמה מולה ממפלגת קדימה התראיין לתוכנית הבוקר בגל"צ ואמר כי "כל פוליטיקאי שהוא שליח ציבור עם מצפון אמור לצאת נגד ההחלטה. גם 10 שקלים שיוצאים ללא צורך הם בזבוז ואני חושב שאין בזה צורך. גם כך מעמדה של הכנסת יורד ואנחנו במו ידינו מביאים את השנאה של הציבור. אנחנו מתקשים להסביר מצב של כ-40 שרים וסגני שרים".

מהכנסת נמסר כי "הסיבה שחברי הכנסת יטוסו במחלקת עסקים היא שהם ממשיכים מיידית עם נחיתתם בפעילות שלשמה הם טסו. כמו כן, רבים מהם ממשיכים בפעילותם האינטנסיבית גם במהלך הטיסות".

ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת ומי שאחראי על ההחלטה לשדרוג הטיסות, אמר היום לגל"צ: "מה זה הצדקנות הזו - אתם מדברים בזוטות. אם הייתי חושב שעשיתי משהו לא בסדר, הייתי מקבל רגליים קרות, אבל לא. אני לא רוצה שח"כים יתקשרו לחברות התעופה ויתחננו לאפ-גריידינג"

ריבלין הוסיף: "מדובר בגושפנקא בלבד לנוהלים שהיו כבר קיימים. שדרוג הטיסות לח"כים נועד לתת להם נינוחות כדי שיוכלו להתחיל בסדר היום האינטנסיבי שלשמו טסו - מיד לאחר הנחיתה. לא מדובר פה על טיסות תענוגות, אלו הן טיסות עבודה לכל דבר, והן מהוות אפילו השלב הראשון בעבודתם של הח"כים בחו"ל".

עוד כתבות

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס / צילום: Shutterstock, New Africa

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"