גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה מתכננות השחקניות המרכזיות בתעשיית הדיאטה בארה"ב?

הצרכנים בארה"ב מוציאים פחות על תוכניות הדיאטה היקרות שעושות כל מאמץ להשאיר אותם אצלן - אולם השחקניות החדשות בשוק, בהן קראפט ורשתות המזון המהיר, מקדמות תוכניות אחרות בסגנון "עשה זאת בעצמך"

המיתון מצר את היקפי עסקי הדיאטות. התעשיה, השווה 59.7 מיליארד דולר, אמנם צמחה ב-2% בשנת 2009, אך לדברי ג'ון לרוזה, המנהל את מרקטדייטה אנטרפרייז ואת האתר BestDietforMe.com, מדובר בנתון נמוך באופן משמעותי מאחוזי הצמיחה השנתיים הרגילים שלה - 6% ומעלה.

התעשיה סובלת ביותר מתוצאות המיתון - המנויים עוזבים את תוכניות הדיאטה היקרות, ובמקרים מסוימים אף את הדיאטה בכלל. "המיתון בשנתיים האחרונות משפיע מאוד על האנשים - צרכנים רבים מחליפים את המזון שלהם במזון זול, במזון מהיר וב'מזון נחמה', בניסיון להתמודד עם תוצאותיו", אומר לרוזה.

התוצאה המרכזית של הנושא היא דיאטות בסגנון "עשה זאת בעצמך". לדברי לרוזה, 76%-78% מהשומרים על דיאטה עושים זאת כעת בביתם, ולא במסגרת תוכניות מוסדיות. מדובר בעלייה חדה לעומת המספר הממוצע של אלה שעשו זאת בעצמם בעבר: 70%.

"אנחנו חושבים שמגמת התוכניות מסגנון 'עשה זאת בעצמך' תמשיך לפחות במהלך מחצית השנה הראשונה, משום שמדובר במוצרים זולים וזמינים יותר", אומר לרוזה. "תוכניות יקרות יותר כגון ג'ני קרייג ימשיכו להיאבק", הוא מוסיף.

לדבריו, חברות הדיאטות המעוניינות למשוך לקוחות חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים ימשיכו להציע תמריצים כגון הרשמה פשוטה וללא התחייבות, מזון בחינם למשך מספר שבועות ואספקתו לבית הלקוח בחינם במהלך כל השנה.

אבל ישנה עדיין אפשרות להשגת נתחי שוק חדשים: שחקניות "דיאטה" בלתי מסורתיות, כגון רשתות המזון המהיר, נכנסות למשחק.

על-פי הערכות, 75 מיליון אמריקנים ישמרו על דיאטה כלשהי השנה, אבל רבים מהם יפסיקו ויתחילו בכך שוב בין 3 ל-4 פעמים, לעתים קרובות בשימוש בתוכניות חדשות. "השומרים על הדיאטה אינם נאמנים מאוד", אומר לרוזה.

הדבר דווקא עשוי להוות חדשות טובות עבור התעשיה: האמריקנים, העוברים לאוכל זול ו"מנחם" יותר, גדולים היום יותר מאי-פעם. "כאשר יחזרו לתוכניות דיאטה, יהיה עליהם להשיל יותר משקל, וייקח להם זמן רב יותר לאבד אותו, כך שהם יישארו זמן רב יותר בתוכנית", אומר לרוזה.

דאנקן דונטס

בשנה שעברה היה זה סנדוויץ' עם חביתה מחלבוני ביצה בלבד - השנה תאפשר לכם דאנקן דונטס לנסות את ארוחת הבוקר החביבה עליכם עם חלבוני ביצה בלבד. הרשת מקדמת את החלופה החדשה בעזרת סוכנות הפרסום היל הולידיי בבוסטון.

Subway

סאבוויי, המנסה להפיח חיים חדשים בקמפיין ג'רד פוגל - תושב מדינת אינדיאנה שטוען כי הפחית כמות עצומה ממשקלו על-ידי אכילת סנדוויצ'ים בחנויות הרשת שלה - הוסיפה לרשימת הידוענים שלה גם את שיי סורל, משתתפת לשעבר בגירסה האמריקנית של תוכנית הטלוויזיה "לרדת בגדול". סורל השילה 73 ק"ג ממשקלה במהלך התוכנית, אך שוקלת עדיין כ-142 ק"ג. סאבוויי הציעה לה 1,000 דולר עבור כל ק"ג שתאבד ממשקלה מעתה ועד מאי, ותעדכן את הצרכנים לגבי התקדמותה בעזרת שיתופי-פעולה עם "לרדת בגדול" ומאמצי פרסום אחרים.

ג'ני קרייג

"הרולס רויס" של תוכניות הדיאטה פותחת במתקפה: הקמפיין שלה מבטיח ללקוחות שירזו "פי שניים במשקל לעומת תוכנית הדיאטות הגדולה ביותר", רמיזה עבה לתוכנית "שומרי משקל" הזולה יותר. החברה אף הוסיפה לסגל הידוענים שלה - הכולל כבר את השחקנית ניקול סאליבן מהסדרה "פמילי גאי" ואת המגישה הוותיקה ואלרי ברטינלי - את השחקנית שרה רו, מהסדרה "פחות ממושלמת", ואת השחקן ג'ייסון אלכסנדר מהתוכנית "סיינפלד". לכבוד השנה החדשה מזמינה ג'ני קרייג את החברים והחברות החדשים להוריד 9 קילו (20 פאונד) ממשקלם עבור 20 דולר בלבד - פלוס מחיר האוכל. סוכנות הקריאייטיב של החברה היא Y&R, קליפורניה.

טאקו בל

טאקו בל נהנית מרעש רב בעולם הבלוגים, וזאת בעזרת קמפיין מבית DraftFCB. הדבר מעורר מודעות רבה לתפריט "פרסקו" הבריא. קמפיין הדיאטה, הקרויה "דיאטת חלון השירות", כולל את כריסטין דוארטי, שאיבדה 24 ק"ג ממשקלה על-ידי החלפת ארוחת הצהריים והערב שהיתה אוכלת ברשתות מזון מהיר שונות, בפריטים מתפריט הפרסקו ועל-ידי פעילות גופנית סדורה.

קראפט פודס

עלון החדשות החינמי של חברת המזון הארוז, "פוד אנד פמילי" (Food & Family), מציע למנויים מגוון ארוחות בנות 500 קלוריות, שאותן ניתן להכין בעזרת מרכיבים הנמצאים כמעט בכל בית. החברה העבירה לא מזמן את המגזין הנלווה למודל תשלום, והוא נהנה כיום מיותר ממילון מנויים. קראפט משתמשת בדואר האלקטרוני כדי להגיע ללקוחות המחפשים השראה מיידית בנושא הכנת ארוחת הערב - בעזרת מוצרי קראפט, כמובן.

סטארבקס

סטארבקס משפצת את תפריט הצהריים ואחרי-הצהריים. לכבוד עונת הדיאטות, 4 מתוך סנדוויצ'י הפאניני שלה מכילים 400 קלוריות או פחות, וכמה מהחטיפים מכילים פחות מ-220 קלוריות. הרשת אף תקדם את סדרת משקאות קפה הלאטה הרזים, המכילים 90 קלוריות או פחות. סטארבקס ביצעה שידוד דומה בתפריט הבוקר שלה בשנת 2008. הסוכנות המשמשת את הרשת היא BBDO ניו-יורק.

קריסטל לייט

המותג השיק קמפיין שיווק משולב אחרי חג המולד תחת שורת המחץ "השקו את גופכם". את הקונספט, הכולל שימוש במים כמרכיב "מהפכני, בר-קיימא ומועיל לחיים", המציאה הסוכנות החדשה של הרשת. הקמפיין כולל פרסום פרינט, טלוויזיה ודיגיטל ויהווה בסיס לתמיכה במותג, לשיווק מוצרים חדשים וליוזמות ברות-קיימא שונות.

Quiznos

הרשת משיקה תפריט הכולל חלופות בנות 500 קלוריות ומטה. הצרכנים יוכלו לבחור מעתה בין קומבינציות הסלט והסנדוויץ' לבין סנדוויצ'ים גדולים יותר כחלופות מופחתות קלוריות. הרשת עובדת עם סוכנויות שונות על בסיס פרויקט, אך תפריט 500 הקלוריות היה המצאה פנימית של החברה.

שומרי משקל

תוכנית הדיאטות הגדולה ביותר שוטפת את גלי האתר עם עבודת הקריאייטיב של סוכנות מקאן-אריקסון ניו-יורק מבית קבוצת אינטרפאבליק, בכיכוב Hungry, מפלצת כתומה קטנה ש"הורסת את הירידה במשקל". בפרסומות שבקמפיין נראות נשים המגיעות למסיבות ומשאירות את המפלצת מחוץ לדלת. החברה מציעה חברות לחודשיים במחיר חודש אחד - כ-40 דולר.

Jell-O

חברת Jell-O השיקה בשבוע שעבר קמפיין קריאייטיב מבית סוכנות DraftFCB בשיקאגו המתרכז בחטיפי מוס ללא סוכר. חטיפי "מוס טמטפטיישנז" (Mousse Temptations) בני 60 הקלוריות, כוללים חטיפי שוקולד, שוקולד כהה וקרם קרמל, ומוצגים כחלופה לאכילת גלידה כחלק מ"הזמן שאני מקדישה לעצמי". המדובר בהשקת המוצר החדש הגדולה ביותר בתולדות Jell-O: החברה מוציאה כספים על פרסום בטלוויזיה, ברשת, בחנויות עצמן ובמאמצי יחסי-ציבור שימשכו עד חודש מאי.

קורנר בייקרי

רשת הסנדוויצי'ם מקדמת תפריט חדש, אותו ניתן בהחלט לכנות בעולם המזון המהיר "תפריט בריאות": תוכנית "פחות מ-600", הכוללת קומבינציות מרק, סלט וסנדוויץ' מופחתי קלוריות. קשה לכנות תפריט של 600 קלוריות "מזון דיאטטי", אך קורנר בייקרי מבקשת מצרכניה שיענו ל'טוויטים' בנושא אכילה בריאה שתפרסם בכל יום עד ה-19 בפברואר. ל-5 הצרכנים הראשונים שיענו בכל בוקר, יישלח קופון לקבלת קומבינציה בחינם.

עוד כתבות

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים