גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל ניו-פארם: "הכי חשוב לאסוף מודיעין עסקי על המתחרים"

רגע לפני פסח, חג הקניות הלאומי, השווקים כמרקחה ■ בתי עסק קטנים, רשתות שיווק וקניונים מדווחים על עלייה בפדיון, על רקע השיפור במצב הכלכלי לעומת פסח אשתקד ■ איך נערכים נכון כדי לזכות בלבו ובכיסו של הלקוח?

רגע לפני פסח - חג הקניות הלאומי - השווקים כמרקחה, וכך גם עם ישראל: בתי עסק קטנים, רשתות שיווק וקניונים מדווחים על עלייה בפדיון על רקע ה"הצטיידות הגדולה" של בית ישראל לחג החל מהשבוע.

ה"פיק, המסורתי במכירות פסח מצריך היערכות עסקית מוקדמת לא פשוטה, שכן השווקים מוצפים בשלל מוצרים, בהנחות ובמבצעים אגרסיביים, והתחרות על לבו וכיסו של הלקוח מחריפה מפסח לפסח.

על אף החשיבות העצומה שבהיערכות מבעוד מועד, בסקר מיוחד שנערך בנושא עבור "גלובס" השיבו 44% מהנסקרים כי די להם בחודש ימים כדי להיערך ולהצטייד במלאים. זאת לעומת 24% שחושבים שצריך לפצוח בהכנות לקדחת הקניות של פסח חצי שנה מראש.

נתון נוסף שעולה מהסקר, וכפי הנראה משקף מיתון במידה מסוימת, עוסק בתקציבי הפרסום של העסקים לקראת פסח. 35.3% מהנסקרים השיבו כי תקציב פרסום פסח 2010 של החברות אותן הם מייצגים נותר ללא שינוי לעומת פסח 2009, ו-8% דיווחו כי התקציב קטן בהשוואה לפסח אשתקד. לעומת זאת, 29% השיבו כי תקציב פרסום פסח 2010 עלה בהשוואה לתקציב אשתקד. המיתון ניכר גם בסעיף תגבור מצבת כוח-האדם לקראת פסח: 76% מהנסקרים השיבו שלא גייסו עובדים חדשים, לעומת 14% שכן.

הנחות ומבצעים מפתים לקראת פסח הפכו לחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה השיווקית של כל בית עסק. בהקשר זה, 65% מהנסקרים מכתירים את "ההנחה המשמעותית על מוצרים" כדבר האטרקטיבי ביותר עבור הצרכנים, 31% מצדדים במבצעי "אחד פלוס אחד", ו-5% חושבים כי "מתנה מעל קנייה בסכום מסוים" היא הדבר האטרקטיבי ביותר עבור הצרכנים.

ומה אטרקטיבי עבור היצרן/משווק? 54% סבורים כי מתנה מעל לקנייה בסכום מסוים היא האטרקטיבית ביותר עבורם, לעומת 33% שבעד מבצעי "אחד פלוס אחד", ו-12% שבעד הנחה משמעותית על מוצרים.

המתודולוגיה

הסקר נערך בקרב 147 מנהלים בכירים בענפים שונים במשק, החברים ב"פאנל המנהלים הבכירים" של "גלובס". את הסקר ערכה עבור "גלובס" חברת "בלובריס" - קהיליית מחקר אינטרנטית.

"הכי חשוב לאסוף מודיעין עסקי על המתחרים ולהעריך מה הם מתכננים"

יפתח סרי, מנכ"ל ניו-פארם, מסביר כי בגלל התחרות המחריפה והרצון העז שלהם לנגוס בנתח שוק גדול יותר, הם העמיקו את מבצעי פסח ב-15% לעומת אשתקד.

יפתח סרי, מנכ

ניו פארם
שנת הקמה: 1991
בעלים: רמי שביט (68%), חברת קמן (32%)
מס' עובדים: 1,200 ו-600 דיילות חוץ
מס' סניפים: 58
מחזור מכירות שנתי: כמיליארד שקל

* זמן היערכות אופטימלי לפסח:

"כבר לפני 3 חודשים התחלנו לשבור את הראש בנושאי קניינות, התייעצויות עם ספקים וגיבוש מבצעים לחג".

* מה נשתנה מפסח 2009:

"פסח הוא חגם של מחלקות הבישום, הקוסמטיקה וכלי הבית. השנה, בגלל התחרות המחריפה והרצון העז שלנו לנגוס בנתח שוק גדול יותר, העמקנו את מבצעי פסח 2010 ב-10%-15% לעומת פסח 2009, והכנסנו 25% יותר מוצרים במבצע.

"כמו-כן, החלטנו לתת השנה יותר מבצעים - הנחות של עד 65% - לחברי 'מועדון 365', מתוך תפישה אסטרטגית שחברי המועדון - שסל הקנייה שלהם גבוה פי-שניים מזה של לקוח רגיל - יעזרו לנו לבדל את החברה ולהעלות את הנאמנות אליה. פסח 2009 היה חג מדוכדך, והשנה יש עלייה בפדיון, למרות שחלק מהמבצעים האגרסיביים, בעיקר בבישום, שוחקים לנו את הרווח עד דק".

* מבצעים אטרקטיביים בעינייך:

"מחקרים מראים שמתנה על קנייה מסכום מסוים נחשבת למבצע אטרקטיבי במיוחד. אך ב'ניו פארם' לא כל-כך מנצלים כלי זה, כיוון שקשה לקלוע לטעם רחב של לקוחות. כדי לקלוע צריך להחזיק מגוון רחב של מתנות, וזה גם תופס מלאים וגם עלול לגרום לזילות המוצר לכשישוב להימכר. אני בעד הנחות משמעותיות ומבצעי אחד פלוס אחד".

* מתחרים:

"המתחרים, במיוחד בבישום, גוררים את המחירים למטה וגורמים לשחיקה אדירה ברווחים. אין ברירה אלא לזרום עם תנאי השוק. בחלק מהמקרים אנחנו מגיבים לתחרות ובחלק יוזמים בעצמנו".

* מצבת כוח-אדם:

"בימים הצפופים שלקראת פסח אנחנו מתגברים משמרות בתוספת של 30%-40% שעות נוספות".

* טיפ שלך להיערכות נכונה לפסח:

"תכנון מוקדם. לוודא מבעוד מועד שהקונספט, הקניינות וכל המערכות התומכות - לוגיסטיקה, מלאים, עובדים ועוד - ערוכים ומוכנים לקראת הפיק של פסח. והכי חשוב, לאסוף מודיעין עסקי על המתחרים ולהעריך מה הם מתכננים לפסח".

"התחלנו להיערך מיד בתום ראש השנה"

ישראל איבצן, מנכ"ל יקבי כרמל, מספר כי השנה הצרכן כבר לא חושש לעתידו הכלכלי, ומצב-רוחו בהתאם - הוא חזר לקנות, וזה מורגש היטב בשטח.

ישראל איבצן, מנכ

יקבי כרמל
שנת הקמה: 1882
בעלים: אגודת הכורמים
מס' עובדים: 220
מחזור מכירות שנתי: 220 מיליון שקל

* זמן היערכות אופטימלי לפסח:

"התחלנו להיערך מיד בסיום ראש השנה. נדרשים זמן, עבודה מאומצת וחשיבה כדי להחליט מה יהיה הקו השיווקי בפסח, אילו אריזות ומוצרים יוצעו בהנחות ובמבצעים, ומה יהיה המסר המרכזי ללקוח. נדרש זמן כדי להבין את הלך הרוח הצרכני, שמשתנה מחג לחג. בחג הזה אנשים מחפשים יותר Value for money, ולכן חלק מההיערכות שלנו היא לשקף ולהתמקד בזה".

* מה נשתנה מפסח 2009:

"פסח 2009 היה חג דכאוני. אנשים חששו לעתידם הכלכלי ומצב הרוח הצרכני היה בהתאם. לא כך בפסח הנוכחי. הצרכן חזר לקנות וזה מורגש היטב בשטח. בפסח אשתקד, הלכנו על מתנות ללקוח מעל קנייה מסכום מסוים. השנה ירדנו מעניין המתנות, כי הלקוח רוצה שיעזבו אותו מעוד כוס יין מתנה ושיאפשרו לו לקנות יין במחיר טוב".

* מבצעים אטרקטיביים בעינייך:

"כל מבצע שבמסגרתו הלקוח קונה יין, נהנה ממנו וחוזר לקנות שוב הוא מבצע מוצלח. השנה יצאנו בפעם הראשונה עם בקבוקי 'תירוש' ו'סלקטד' מוגדלים (תוספת של 20% משקה חינם), כדי לענות על הלך הרוח הצרכני, כאמור".

* מתחרים:

"אנחנו לא קובעים מדיניות שיווקית ומכירתית לפי המתחרים. המדיניות שלנו איננה פועל יוצא של תגובה למתחרים אלא מדיניות של יוזמה. יקבי כרמל עוסקת, גם בפסח הזה, בענייניה ולא בענייני המתחרים".

* מצבת כוח-אדם:

"3 שבועות לפני פסח פרסנו 70 דיילי-חוץ בנקודות המכירה, כי אנחנו מאמינים בהדרכה אישית בנקודות המכירה".

* טיפ שלך להיערכות נכונה לפסח:

"סוף מעשה במחשבה תחילה. קרי, לנתח את המצב הכלכלי, את מצב הרוח הצרכני, ולקבל החלטות על סמך נתוני השטח. קריאת המפה הצרכנית היא הבסיס להיערכות נכונה".

"קלטנו 10 עובדים חדשים-זמניים לחג"

שפי מור, מנכ"ל תיירות מרום גולן, מעיד כי בשל האווירה הכלכלית הטובה, השנה הם העלו את תעריף פסח ב-6% לעומת השנה שעברה.

שפי מור, מנכ

תיירות מרום גולן
שנת הקמה: 1994
בעלים: קיבוץ מרום גולן (50%) וחברת הורן את לייבוביץ' (50%)
מס' עובדים: 30
מחזור מכירות שנתי: כ-11 מיליון שקל

* זמן היערכות אופטימלי לפסח:

"ההיערכות שלנו מתחילה חודשיים לפני החג. פסח מהווה נקודת מפנה בין תיירות החורף לאביב, וזה מצריך, בין היתר: עדכון מחירון, הגבוה בקיץ בכ-25% לעומת החורף; שיפוץ וארגון החדרים; ושיקום גינות הנוי בכפר הנופש. אגב, הסיכון שאנחנו לוקחים בקביעת תעריף פסח חודשיים מראש הוא שהמתחרים יעלו או יפחיתו את התעריף".

* מה נשתנה מפסח 2009:

"אין שינוי. התפוסה מלאה השנה כמו בשנה שעברה. יש לנו 72 בקתות נופש וחדרי אירוח, וכולן מוזמנות לחג. השוני היחידי הוא בתעריף השנה, הגבוה מתעריף פסח 2009 ב-5%-6%. האווירה הכלכלית טובה יותר השנה ולכן זה מתאפשר.

"גם התייר הישראלי לא השתנה, וגם בפסח הזה הוא מצפה לקבל את המקסימום תמורת כספו. השנה הכנסנו לבקתות אינטרנט חינם והפכנו את מסעדת הבוקרים שלנו למסעדה בשרית כשרה, כדי לקלוע לקהל לקוחות רחב יותר".

* מבצעים אטרקטיביים בעינייך:

"לא עושים כי אין צורך בהם. בכל ימות השנה, וגם בפסח, האורחים שלנו זכאים ל-10% הנחה על הפעילויות השונות בקיבוץ כמו חוות סוסים, טרקטרונים, מסעדה ועוד.

* מתחרים:

"התחרות והקושי האמיתי הם ברגעי השפל. פסח הוא שיא. כולם בתפוסה מלאה, ולכן התחרות לא באה כאן לידי ביטוי. תיירות פסח אינה אינדיקטור לעניין התחרות. מה שכן, פסח מתאפיין באירוח של קבוצות גדולות ומשפחות, ולכפרי נופש, שנותנים מענה למשפחות וקבוצות גדולות, יש יתרון על פני תיירנים עם צימרים קטנים ויקרים".

* מצבת כוח-אדם:

"קלטנו 10 עובדי משק-בית חדשים-זמניים לתקופת החג".

* טיפ שלך להיערכות נכונה לפסח:

"לא לקחת דברים כמובן מאליו גם אם הם מובנים מאליהם. להתכונן ברצינות לפסח".

10 טיפים להיערכות עסקית נכונה לקראת פסח

על-פי שמוליק גולדברגר, מנכ"ל גלידות שטראוס

ישראל גולדברגר, מנכ

1. ממוקד ולא מפוזר

קבע לעצמך יעד ומטרה והשג אותם. הדרך הטובה ביותר להשגתם היא להיות ממוקד ולא להתפזר. "התפזרות" עלולה לגרור בזבוז זמן ומשאבים יקרים.

2. יוזם ולא מגיב

בשוק תחרותי חשוב לעבוד לפי תוכנית עבודה מסודרת, לחשוב צעד אחד קדימה ולהיות ראשון, מוביל ויוזם.

3. מתחרה ולא נגרר

בשוק תחרותי חשוב לא להיגרר אחרי המתחרים מחד, ולהכיר את המתחרים ואת מוצריהם מאידך, וכיצד הם צפויים להגיב לפעולות ולמהלכים חדשניים שלך. בניהול נכון לפי תוכנית עבודה, התשובה שלך למתחרים כבר נמצאת בשטח.

4. מעריך ולא מזלזל

להיות ערניים למהלכים של המתחרים, ולעולם לא להמעיט או לזלזל בערכו של המתחרה, במוצריו ובשירותיו, גם אם אתה שחקן מוביל בתחומך.

5. נותן שירות

לשים דגש על רמת שירות גבוהה, הכוללת הקשבה ללקוח ואספקה מלאה בזמן. לכל אלה יתנו יתרון על פני המתחרים.

6. קובע סדרי עדיפות לאורך זמן. חשוב לקבוע סדרי עדיפויות בהיערכות לקראת פסח, להיות עקבי ולהתמיד בהם לאורך זמן.

7. מחדיר מוטיבציה באנשי המכירות

החדרת מוטיבציה על בסיס יומי בעובדים ובאנשי המכירות חייבת להיות חלק מהאג'נדה של כל מנהל בימי חול ובימי חג.

8. קובע תוכניות, יעדים ותמריצים

תוכניות, יעדים ותמריצים חשובים לכל שרשרת האספקה, ולא לדרג הניהולי. התקופה שלפני חגים, מאופיינת בלו"ז עמוס יותר, לכן תכנון מראש והיערכות מוקדמת מסייעת.

9. עם אצבע על הדופק

דרוש משוב יומי לגבי מה שמתרחש בשטח כדי לדעת בכל רגע נתון מה קורה בשוק וכדי לשפר בעתיד.

10. רגוע וצנוע

תמיד לשמור על קור רוח ולא לנצל את מעמדך בשוק. כל מצב הוא נזיל ותמיד יכול להשתנות. להיות מספר אחת ולשמור על רוגע וצניעות נכון תמיד, ועל אחת כמה וכמה בתקופה של חגים.

אינפו: 44% מהמנהלים נערכים לפסח חודש לפני החג

אינפו: רק 29% מהמנהלים הגדילו את תקציב הפרסום לפסח

אינפו: רק 14% מהמנהלים גייסו עובדים חדשים לקראת הפסח

אינפו: 65% מהמנהלים יודעים שהצרכנים מעדיפים הנחה על מתנה

עוד כתבות

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון