גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בעוד שנתיים, אתרים שלא ישתייכו לקבוצת מדיה יתקשו לשרוד"

‎לצד וואלה, ‏ynet‏ והגוש התהווה של נענע10, קיימת בישראל קבוצה רביעית למכירת מדיה באינטרנט: ווב 3.0 ■ האם בקרוב אתר שלא ישתייך לקבוצה כזו יצליח לשרוד? ■ ראיון עם המייסדים שחף בר-גפן ופז דרור

"יש בישראל 4 קבוצות מדיה, ולא 3 כפי שנהוג לחשוב - לצד וואלה, ynet והגוש המתהווה של נענע10 (הכולל גם את פייסבוק ו-msn ישראל, נ"פ), פועלת גם Web3.0. בשורה התחתונה, שיעורי החשיפה שלנו גדולים משל הגוש החדש שנענע10 מובילה, ואני לא חושב שבשוק הישראלי מודעים לרמת החשיפה שלנו" - כך אומר שחף בר-גפן, ממייסדי חברת המדיה ווב 3.0, בראיון ראשון ל"גלובס".

ווב 3.0 היא אומנם חברה ותיקה באופן יחסי, שהוקמה כבר ב-2006 על-ידי בר-גפן ופז דרור, אולם עד כה העדיפו היזמים לשמור את הקבוצה מתחת לרדאר ונמנעו מלהתראיין בנוגע לפעילויות החברה. "כבר מההתחלה האמנו שאנחנו מספיק חזקים בשביל להצליח גם בלי חשיפה תקשורתית", מסביר בר-גפן. "אנחנו ההוכחה שיזמות לא בהכרח מצריכה הרבה כסף - הקמנו את החברה בהשקעה עצמית של 20 אלף שקל בלבד".

בר-גפן הוא טייס בעברו, שלאחר שחרורו מצה"ל המשיך, באופן טבעי, לעבודה בתעשייה הביטחונית. "די מהר הרגשתי שאני רוצה לעשות משהו עצמאי", הוא נזכר. הוא החל בהקמת אתר לימודים תחת השם Nerd, ודרך האתר הוא הכיר את דרור, המוכר בתעשייה בעיקר כמייסד ומנכ"ל אתר הלוחות הומלס. במהירה הגיעו השניים למסקנה - אתרים קטנים מתקשים למכור את שטחי המדיה שברשותם, בעיקר בשל היעדר משאבים להקמת צוות מכירות אפקטיבי.

זו היתה תחילתה של חברת ווב 3.0. "זיהינו את המגמה הזו של התגבשות חברות מדיה, המאגדות מספר אתרים ומגדילות בכך את כוח הקנייה והמיקוח שלהם, והחלטנו לעשות את אותו דבר בדיוק: לאגד אתרים קטנים שיהיו חזקים אל מול חברות המדיה", מסביר דרור. לא היה מדובר במשימה פשוטה: "היינו צריכים לעבוד קשה בשביל לשכנע את משרדי הפרסום, אבל בסוף זה הצליח", נזכר בר-גפן בחיוך.

"אנחנו ממוקדים איפה שהכסף נמצא"

כיום משווקת ווב 3.0 את שטחי הפרסום במספר אתרים ישראליים, בהם ערוץ הספורט, ערוץ הילדים, הומלס, אתר הפורומים הפופולרי FXP, אתרי ההיכרויות JDATE ו-Cupid, ובאחרונה היא משווקת לשוק הישראלי גם את שטחי המדיה של פורטל האינטרנט העולמי יאהו. "אנחנו הנציגים של האתרים אל מול משרדי הפרסום, המפרסמים וחברות רכש המדיה בישראל", מוסיף בר-גפן.

בר-גפן חושף כי "העסקה של פייסבוק הוצעה גם לנו וכמעט לכל שחקן בשוק הזה. אבל העסקה, כפי שהוצגה לנו, נראתה כלא טובה עבור חברה שמכוונת לרווחים, ולכן הלכנו לבסוף על יאהו. השיקולים של מיקרוסופט ונענע10 בהקשר הזה היו שונים - להם לא אכפת להפסיד כסף כי הם חושבים לטווח הארוך, ואילו אנחנו חושבים על הצלחה עסקית כרגע. אפילו שפייסבוק זה אתר אדיר, התחבטנו האם זו השקעה שתחזיר את עצמה".

על-פי הערכות בשוק, נענע10 התחייבה לעמוד ביעד מכירות של כ-15 מיליון שקל שיועברו לפייסבוק מדי שנה, לתקופה של 3 שנים. "נענע10 לקחו על עצמם אתגר גדול, אבל זה טוב לשוק האינטרנט המקומי ואני מאחל להם הצלחה". לגבי העסקה עם msn ישראל, אומר בר-גפן כי "אני לא בטוח שאחד ועוד אחד יותר גדול משניים, ועדיין מוקדם להגיד כי זה עוד לא יצא לפועל. אבל, עבורי מדובר בעסקה טובה כי זה צעד נוסף בכיוון של היווצרות קבוצות מדיה וזה מה שאנחנו בעצם רוצים".

* האם לשם השוק הולך - לקונסולידציה של גופי המדיה?

בר-גפן: "בהחלט. בעוד שנתיים, אתרים שלא יבחרו צד ויישארו בחוץ יתקשו לשרוד. יש אתרים פופולריים מאוד בישראל שמוכרים פחות ממה שאנחנו מכרנו, פשוט כי אין להם כוח מכירה". לדבריו, לצד גופי המדיה הללו יפעלו הפורטלים הגדולים, שכמובן יישארו עצמאיים. "הם לא ימכרו מדיה של שחקנים אחרים, ולכן בהחלט הגיוני שנראה את וואלה ו-ynet רוכשים עוד ועוד אתרים בזמן הקרוב במטרה לגוון את המדיה שהם מציעים".

* לאילו אתרים אתה מרמז שכדאי לתפוס צד?

"אני סבור כי תפוז או nrg, לדוגמה, יהיו חייבים לבחור צד בקרוב", אומר בר-גפן, "והייתי שמח מאוד אם הם היו מצטרפים אלינו כי אני חושב שנוכל לעשות ביחד מפנה משמעותי". דרור מוסיף במלוא הרצינות, כי "אין לי בעיה גם למכור את המדיה של יד2 ו-winwin (המתחרים ב"הומלס" שבבעלותו, נ"פ) - אנחנו ממוקדים איפה שהכסף נמצא, ואני באמת סבור כי אם היינו מוכרים לכל אתרי הלוחות ביחד זה היה מגדיל את סך התקציבים שמופנים לענף זה".

הכוח הוא בנייטרליות

לא מדובר בניסיון הראשון להקים רשת פרסום (Ad Network) באתרים בשוק הישראלי: לווב 3.0 קדמה וואלה, שהקימה את וואלה נטוורקס שלא שרדה, וקבוצת די מדיה של דפי זהב, רשת פרסום שמציעה חבילות פרסום בכל אתרי הקבוצה, אשר לא הצליחה להעמיד אלטרנטיבה אמיתית לגופי המדיה הגדולים, כגון וואלה ו-ynet. רשת פרסום נוספת שפועלת בישראל היא אורידיאן, שנמכרה ל-Ybrant ההודית, ולכן מפוקסת יותר על השווקים הבינלאומיים ופחות על השוק המקומי.

* למה שווב 3.0 תצליח במקומות שאחרים כשלו?

בר-גפן: "הכוח שלנו זה הניטרליות. אנחנו מוטי מכירות ולא מעניין אותנו איזה אתר אנחנו מייצגים באותו הרגע או מי הבעלים שלו. אנחנו אובייקטיביים ולכן אנחנו מצליחים". לדבריו, וואלה נטוורקס נכשלה בדיוק בשל היעדר האובייקטיביות. "כאשר אתה פבלישר בעצמך, אתר תיקח את עיקר התקציבים אליך, ואת השאריות תעביר לאתרים הקטנים. אנחנו מעולם לא נהיה המתחרים של האתרים האלה שאנחנו מייצגים".

אבל לדבריו יש סיבה נוספת לכך שהניסיונות הקודמים כשלו. "השוק הישראלי לא מתאים למודל האמריקני של רשת פרסום. בארץ, המפרסם הישראלי לא מחפש לפרסם לרוחב - הוא לרוב שם מותג אחד במותג אחר. אנחנו מציעים אפשרות גם לפרסם באתר אחד וגם לפרסם ברשת אתרים. אנחנו לא רשת פרסום במובן הקלאסי אלא מציעים פיתרון מלא - לכל אתר יש צוות מכירות ייעודי משלו, לצד פונקציות רוחב, כגון תוכן שיווקי".

* למה כדאי לאתרים להצטרף לרשת כזו ולא למכור בעצמם את שטחי המדיה שבבעלותם?

"מלבד העובדה שיכולת המיקוח של אתרים קטנים לא תמיד גבוהה, אנחנו למעשה מחלקת המכירות של האתר. אנחנו מייצרים שקט נפשי לסמנכ"לים ולמנכ"לי האתרים", אומר בר-גפן. לדבריו, החברה מציעה פיתרון כולל: קביעת כלי הפרסום, מערכת הגשת פרסומות וכוח אדם שמתמחה באתר הספציפי. "אנחנו גם מגדילים את הטראפיק של האתרים, שכן אנחנו יוצרים שיתופי-פעולה בין האתרים, וכאשר נשארת מדיה פנויה האתרים מקדמים אחד את השני, באישור כמובן".

"אנחנו מייצרים גם מודלים חדשים להכנסות באתרים", מוסיף בר-גפן. "כך, לדוגמה, אנחנו משלבים גם תוכן שיווקי באתרים שלא היה בהם קודם, או אופציה למסחר אלקטרוני. באתרים שהצלחנו מאוד הכפלנו עבורם את המכירות פי חמישה בשנתיים האחרונות, ובאתרים פחות טובים 'רק' פי שניים. זאת לצד העובדה שההוצאות שלהם בתחום הזה ירדו לאפס".

דרור מוסיף כי "מדובר גם בפיתרון מוצלח למפרסמים ולמשרדי הפרסום, שכן בשל מגוון האתרים שברשת שלנו, יכולות הפילוח שאנחנו מציעים גבוהות יותר. כשאנחנו מסתכלים קדימה אנו למעשה חברת מדיה - אנחנו מציעים רשת תוכנית בזעיר אנפין".

* כמה אתם מרוויחים מזה?

"התשלום הוא על בסיס הצלחה - אם מכרנו אז יש עמלה, ואם לא אז כלום", אומר בר-גפן. "אין תשלום קבוע ואין ריטיינר". דרור מוסיף, כי "חרב הביצוע היא מעל צווארנו, ולכן האתרים כבר יודעים שלא היינו עושים זאת אם לא היינו בטוחים שנצליח". גובה העמלות תלוי בגודל האתר ובשירותים שהוצעו לו, אבל מדובר בעשרות אחוזים, ולא יותר מ-50%. "אפילו אנשי המכירות שלנו לא יודעים את גובה העמלות כדי שזה לא ישפיע על שיקולי המכירה שלהם".

לווב 3.0 יש עוד 4 חברות-בנות, אחת מהן היא פארטו - רשת פרסום מבוסס תוצאות. פארטו מציעה למפרסמים שטחי פרסום במדיה עודפת - מדיה שלא נמכרה באותם האתרים שברשת, לרוב בדפים הפנימיים. באותן מקומות מפעילה ווב 3.0 מודל תשלום המבוסס על פעולות ולא על חשיפות.

חברה-בת נוספת היא Web3Dots, שמתמקדת בבניית אתרי תוכן ורטיקליים שמתמחים בתחומי עניין מסוימים, ובפורטפוליו של ווב 3.0 אפשר למצוא את Positive Mobile, שהוקמה ב-2008 בשותפות עם צחי שטיין (מנכ"ל יורו לשעבר וסמנכ"ל שיווק תפוז), והיא למעשה משרד פרסום ורשת המתמחה בשיווק סלולרי.

לדברי דרור ובר-גפן, מחזור המכירות של ווב 3.0 הסתכם ב-2009 בכ-15 מיליון שקל, החברה צומחת בקצב שנתי של 250% והיא רווחית כמעט מיומה הראשון.

יאהו שמה פוקוס על ישראל

ההסכם בין Web3.0 לפורטל הבינלאומי מקנה לחברה מנדט לפרסם בפורטלי החברה בעולם במחיר אטרקטיבי

בר-גפן מסביר כיצד נוצר הקשר עם יאהו: "השיחות התחילו כבר באפריל אשתקד, והבנו במהירה שיאהו החליטה לשים פוקוס גדול מאוד על ישראל, ואף העבירה את ישראל מרשימת השווקים המתפתחים לרשימת מדינות אירופה. ההסכם שנחתם בינואר מקנה לנו מנדט לאפשר למפרסמים ישראליים לפרסם בפורטלי יאהו ברחבי העולם, ולקבל מחיר טוב יותר מאשר אם הם היו עושים זאת באופן עצמאי. יש כבר מפרסמים ישראלים שחתמו איתנו על פרסום ביאהו בעולם בעשרות אלפי אירו". יש לציין, כי ynet שיווקה בעבר את יאהו בישראל אולם ללא הצלחה מרובה.

לדברי בר-גפן, יאהו שוחחה עם גורמים נוספים בשוק המקומי, בהם וואלה ואורידיאן, אבל "בסוף הם בחרו בנו", מתגאה דרור, ו"הסיבה שהם נתנו לכך היתה שאנחנו היחידים שגם המתחרים פרגנו לנו". בר-גפן מוסיף, כי "המספרים של יאהו בישראל הפתיעו אותנו - 1.8 מיליון גולשים שונים בחודש". על-פי גוגל טרנדס, כ-230 אלף גולשים שונים בישראל מבקרים ביאהו מדי יום. "אין שום התחייבות בעסקה הזו וההצלחה שלנו תלויה בזה - אם לא נעשה את העבודה באופן מוצלח לא נרוויח מזה כלום".

עוד כתבות

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שיודע אילו מילים בוטים רוסיים אוהבים

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם