גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה מרוויחים ומה מפסידים מכרטיס מועדון שהוא גם כרטיס אשראי?

כמעט לכל רשת יש כרטיס מועדון, אך כדי לקבלו יש להנפיק כרטיס אשראי נוסף ולספק פרטים אישיים ■ "גלובס" בודק אם כדאי לתת לכל-כך הרבה גופים גישה לארנק שלנו, ומתי כדאי לשלם דמי חבר על כמה כרטיסים במקביל

רוב כרטיסי המועדון הגדולים, בין אם של מועדוני לקוחות (דוגמת "חבר" או "הוט") ובין אם כאלה השייכים לרשתות השיווק, מונפקים כיום ככרטיס אשראי. המשמעות: צרכן החפץ להשתייך לכמה מועדוני לקוחות - למשל בהתאם למקום עבודתו או בהתאם לרשת בה מבצע את קניותיו - ימצא את עצמו מעמיס בארנק עוד ועוד כרטיסי אשראי, שעליהם ישלם לחברת האשראי ולמועדון הלקוחות.

כרטיסים אלה מונפקים לרוב במסגרת חוץ-בנקאית (גם ללקוחות המנהלים חשבונם בבנקים שלהם שיתופי-פעולה עם חברת האשראי) - שמשמעותה מסגרת אשראי נוספת (מעבר לזו של חשבון הבנק) וצבירת נקודות/כוכבים למימוש עבור הטבות.

יתרונות אחרים של החזקת כמה כרטיסים הם זמינות (למשל במקרה של אובדן כרטיס), יכולת לתמרן את הקניות בהתאם למועדי החיוב, ושימושים בחו"ל לפי אפיוני המרת המטבע וחיובי החברות השונות.

בין החסרונות: תשלום חודשי עבור כל כרטיס לצד תשלום עבור החברות במועדון; מידע אישי שהצרכן חושף אודות עצמו; והצורך לעקוב אחר החיובים במסגרות השונות. בכל מקרה, ראוי לזכור כי על מרבית המועדונים תשלמו דמי חבר שנתיים (שלרוב מתחדשים אוטומטית), שאינם קשורים לדמי כרטיס האשראי.

אז כמה זה עולה לנו? בכל חברות האשראי המחיר זהה (להוציא כרטיס שופרסל): דמי הכרטיס לכרטיס חוץ-בנקאי הם 155 שקל בשנה (12.90 שקל בחודש), ודמי הכרטיס לכרטיס בנקאי הם 167 שקל בשנה (13.90 שקל בחודש).

התשובה לשאלה אם ההצטרפות כדאית אינה חד-משמעית, ונגזרת בסופו של דבר מהרגלי הצריכה של כל צרכן וצרכן. כדי לדעת בוודאות אם הכרטיס מביא תועלת, יש לבדוק מדי חודש בחודשו את פירוט החשבון החודשי ולבדוק אם ניצלתם את ההנחות שמבטיח המועדון בסכום הגבוה מזה שאתם משלמים עבור הכרטיס והחברות - למשל בהנחות בתדלוק או בקניות.

הטבות או התניות?

כדי לשכנע את הלקוחות להצטרף למועדון, מובטחות להם שורה של הטבות, אך התנאים למימושן לא תמיד מובהרים להם באותו המעמד.

* ההבטחה: הנחה מיידית במעמד הקנייה. הטבת הצטרפות כמו הנחה בעת הקנייה היא מתכון כמעט בטוח לצירוף לקוחות למועדון כבר בדרך לקופה.

* התנאי: אין מתנות חינם. כדי לקבל את ההנחה יש לבצע מינימום שימושים חודשיים בכרטיס האשראי (למשל שופרסל או YOU). במילים אחרות, בתום השנה הראשונה אתם עלולים למצוא עצמכם מממנים את ההטבה המפתה שלשמה הצטרפתם למועדון.

* ההבטחה: פטור מדמי החבר לחברת האשראי.

* התנאי: במקרים רבים הפטור מותנה בקנייה חודשית ממוצעת, לדוגמה 1,000 שקל בחודש לכרטיס Miles&More.

למי זה רווחי?

נתוני ישראכרט ולאומי קארד מלמדים שאנחנו באמת מחזיקים יותר מכרטיס אשראי אחד בארנק. לפי ישראכרט, הצרכן הישראלי מחזיק בממוצע 1.25 כרטיסי אשראי, כאשר ככל שעולה הרמה הסוציו-אקונומית - עולה מספר הכרטיסים בארנק.

בלאומי קארד מדווחים על מספר גבוה יותר: "צרכן מחזיק בממוצע 1.4 כרטיסי אשראי - נתון המשקף עלייה", אומרת ורדית גונדטר, סמנכ"ל שיווק בלאומי קארד. "עם כניסת המועדונים הגדולים לפורמט כרטיסי האשראי הורגשה עלייה בביקושים לכרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים, המהווים היום 30% מכלל הכרטיסים שמנפיקה לאומי קארד. רוב הכרטיסים הללו מונפקים עבור מועדוני לקוחות".

חשוב לציין כי הנתון הזה "מתעתע" למדי, משום שההגדרה ל"צרכן ישראלי" כוללת למשל את אוכלוסיית בני-הנוער, שברובם מסתפקים בכרטיס אשראי יחיד.

כך או כך, לחברות האשראי יש כמובן סיבה טובה לעודד את שיתופי-הפעולה האלה, והן גאות בשיעורי השימוש הגבוהים יחסית של הצרכן הישראלי ובשיעורי החדירה הגבוהים של כרטיסי האשראי. לפי ההערכות, בישראל "מסתובבים" כיום 6.3 מיליון כרטיסים, 5.4 מיליון מתוכם פעילים.

"הכרטיסים החוץ-בנקאיים מתאפיינים בשימושים הגבוהים בכ-25% ביחס לכרטיס רגיל, ולכן הם רווחיים לחברת האשראי יותר מאשר כרטיסים 'רגילים', ומכאן התחרות על שיתופי-הפעולה עם גופים מסחריים וארגוניים", מדגישים בישראכרט.

* מרבית הצרכנים נוהגים להחזיק כרטיס "ראשי" וכרטיס נוסף שהוא חוץ-בנקאי. האם לא כלכלי יותר להחזיק בכרטיס אחד, גם אם יהיה חוץ-בנקאי?

גונדטר: "ייתכן כי בחישוב העלויות, החזקה בכרטיס אחד משתלמת יותר. הפונקציה העיקרית היא בחינת מימוש ההטבות שמעניקים הכרטיסים הנוספים - למשל חיסכון בדלק או בקניות שוטפות. עניין אחר נוגע לנוחות, משום לא ניתן לבצע פעולות בבנקט באמצעות כרטיס חוץ-בנקאי. איני סבורה שריבוי כרטיסים בארנק 'דוחף' לבזבזנות, אלא דורש מהצרכן מעקב עצמי אחר ההוצאות ואחר ההטבות שמציעה כל אחד מהכרטיסים שברשותו".

מועדונים ארגוניים

ישרכארט מנפיקה כרטיסים למרבית מועדוני הלקוחות הבולטים בארגונים הגדולים במשק: איגוד לשכות המסחר, "אשמורת" (הסתדרות המורים), "חבר" (אנשי קבע וגמלאי צה"ל), "פס הזהב" (קרנות השוטרים), "הוט" (הנדסאים, טכנאים, עובדים סוציאליים) ועוד.

בין ההטבות שמעניקים הארגונים הללו - הנחות קבועות בבתי עסק (5%-10% במעמד החיוב), הנחות ברשתות שיווק ובתחנות דלק, ומבצעים משתנים בתחום הנדל"ן, התיירות והפנאי.

בישראכרט מספרים כי התחרות בין הארגונים עזה (למרות שלכאורה כל אחד פונה לקהל יעד אחר), והם מנהלים מעקב מתמיד אחר ההטבות שמעניק כל אחד מהם.

במרבית הארגונים פטורים החברים מתשלום עבור הכרטיס לחברות האשראי, אולם משלמים עבור המועדון: ב"חבר" התשלום עומד על כ-20 שקל בחודש, חברי הסתדרות המורים משלמים להסתדרות סכום דומה, ועוד.

חלק מהמועדונים כוללים הטבות נוספות באמצעות כרטיס האשראי, לדוגמה ביטוח חינם למקרים של אובדן קול לחברי הסתדרות המורים. יצויין כי עמיתי "חבר" יכולים לבחור בכרטיס אמריקן אקספרס תחת אותה פלטפורמה, וכי גם ויזה כאל מנפיקה כרטיסים לאנשי כוחות הביטחון, אולם לא מדובר במועדון "חבר".

בקרוב צפויה ישראכרט להשיק כרטיס חדש, Members, עבור עורכי הדין ורואי החשבון.

לצד הארגונים הבולטים שבהם מאות אלפי חברים, ישראכרט מנפיקה כרטיסים לחברות, בהן אמדוקס ורפא"ל. מדובר בפלטפורמה דומה המעניקה הטבות לבעלי הכרטיסים.

גם אמריקן אקספרס מנפיקה כרטיסי אשראי לארגונים, בהם סטודנטים ובוגרי פקולטה, ארגון הרוקחות, מנויי הולמס פלייס, מנויי סטודיו C, חברי איגוד לשכת המסחר ועוד. מחזיקי הכרטיסים הללו פטורים מדמי כרטיס ל-3 שנים, אולם משלמים דמי חבר בהתאם לתקנוני המועדון.

כרטיס שהונפק לאחרונה על-ידי אמריקן אקספרס מיועד לקבוצת "אנשים ומחשבים", באמצעותו יוענקו הטבות לאנשי היי-טק ותקשורת (באמצעות מועדון הצרכנות "יחד"). על כרטיס זה חל פטור מלא מדמי הכרטיס.

Life Style Plus (ישראכרט)

איפה תקף? סופר-פארם, טויס אר אס, אופיס דיפו, בלוק באסטר.

דמי מועדון: אין.

דמי כרטיס: ישולמו מהשנה השלישית.

הטבות: הנחות באמצעות קופונים מדוורים, מבצעים ייעודיים ועוד.

בהצטרפות: חודש קניות מתנה בהתאם לממוצע הרכישות השנתי.

H&O (ויזה cal)

איפה תקף? H&O.

דמי מועדון: 80 שקל (60 מהשנה השנייה).

דמי כרטיס: פטור בשנה הראשונה לרוכשים ב-1,000 שקל בחודש בממוצע.

הטבות: הנחות קבועות: 10% על הלבשה, 5% על מוצרי קוסמטיקה ועוד.

בהצטרפות: 325 שקל בתווי קנייה. מותנה באחזקת הכרטיס למשך 24 חודשים וביצוע 3 רכישות חודשיות בכרטיס דיינרס או 5 רכישות בכרטיס ויזה.

מולטי/קלאב 365 (לאומי קארד)

איפה תקף? המשביר, ניו-פארם, קשרי תעופה.

דמי מועדון: 100 שקל לשנה (זיכוי 50 שקל).

דמי כרטיס: פטור בשנה הראשונה.

הטבות: הנחות ומבצעים ייעודיים, זיכוי 3% משווי הקניות לשימוש חוזר.

בהצטרפות: זיכוי של 150 שקל. מותנה בשימוש שנתי בשווי 9,000 שקל.

מולטי עזריאלי (לאומי קארד)

איפה תקף? קניוני עזריאלי.

דמי מועדון: אין.

דמי כרטיס: פטור בשנה הראשונה.

הטבות: עד 10% הנחה בחנויות הקניון, הנחות בתחנות הדלק של סונול.

בהצטרפות: תווי קנייה (גיפט קארד) בשווי 120 שקל. מותנה בביצוע 4 פעולות בחודש לאורך שנה (אחרת יש להחזיר את שווי כרטיס המתנה).

שופרסל (לאומי קארד)

איפה תקף? שופרסל, תחנות הדלק פז.

דמי מועדון: 36 שקל לשנה, מהשנה השנייה.

דמי כרטיס: 106 שקל בשנה (8.80 שקל בחודש). פטור בשנה הראשונה.

הטבות: 5% הנחה על מוצרים לפי בחירה, צבירת נקודות למימוש עתידי, הנחות בתדלוק ועוד.

הצטרפות: 100 שקל למימוש ברשת. מותנה ברכישה שנתית בשווי 9,000 שקל.

YOU (ויזה cal)

איפה תקף? מגה, דור-אלון, ורדינון, כפר השעשועים, פיצה האט, ד"ר בייבי.

דמי מועדון: 48 שקל מהשנה השנייה.

דמי כרטיס: פטור בשנה הראשונה לרוכשים ב-800 שקל בחודש.

הטבות: הנחות בתדלוק, זיכוי למימוש בהתאם לרכישות.

בהצטרפות: מתנה לבחירה. התנאי: שימוש קבוע בסכום זהה ברשתות מגה. ההתחשבנות נעשית כל חודש.

PowerCard (ויזה cal)

איפה תקף? מגוון רשתות, בהן הום סנטר, טויס אר אס, מגה ספורט, בסט ביי, קרביץ ועוד.

דמי מועדון: אין.

דמי כרטיס: פטור בשנה הראשונה לרוכשים ב-1,000 שקל בחודש בממוצע.

הטבות: החזר של עד 10% מערך הקנייה למימוש עתידי ברשתות המועדון.

בהצטרפות: 5 שוברי הנחה של עד 10% ברשתות המועדון.

כרטיסים מקומיים

כרטיסים נוספים שהם כרטיסי אשראי מוענקים בהתאם למקום המגורים. לדוגמה: מקסימום תל-אביב (לאומי קארד) המעניק הטבות לתושבי תל-אביב; וכרטיס "אילתי" (ישראכרט) המעניק הטבות לתושבי אילת והערבה.

התשלום עבור כרטיסים אלה הוא לחברת האשראי בלבד (12.90 שקל בחודש לכרטיס חוץ-בנקאי ו-13.90 שקל בחודש לכרטיס בנקאי).

זהירות מנציגים משכנעים

בשיטוט שגרתי במשביר לצרכן לפני כשנה פנה אל ר' נציג מכירות של קלאב 365, והציע ללקוחה המזדמנת לשדרג את כרטיס המועדון שברשותה. "הוא הציע לי הרים וגבעות", מספרת ר', "הבטיח שורה של הטבות חינם, בהן שוברי רכישה בסך 150 שקל. מכיוון שכבר נכוויתי בעבר במקרים כאלה חזרתי ושאלתי מה נדרש ממני בכל הסיפור, אבל הוא נשבע שבאמת הכל ניתן מתנה ואין מה לפחד".

ר' הוחתמה על טפסים המבטיחים לה לכאורה את הכרטיס המשודרג ושבה לביתה. כעבור כמה זמן גילתה, לחרדתה, כי הכרטיס שנשלח אליה הוא כרטיס אשראי לכל דבר - כזה שבו נגבים (החל מהשנה השנייה) דמי שימוש חודשיים, וכי קבלת ההטבה מותנית ברכישת מינימום של 700 שקל בחודש.

"ניהלתי עם הנציג שיחה בעל-פה בדוכן שהוצב על הדרך", אומרת ר', "חשבתי שאני זהירה, אבל לא קראתי על מה אני חותמת. מסתבר שגם את האדם הכי ספקטי אפשר להפיל בפח".

תגובת לאומי קארד, מנפיקת כרטיס מולטי 365: "החברה דואגת לפעול בשקיפות מוחלטת מול לקוחותיה. נציגי החברה מונחים חזור ונשנה כי עליהם לספק הסבר מקיף ללקוח כי מדובר בכרטיס שהינו כרטיס אשראי, ולכן בעמדת הנציגים יש שלט המסביר כי כרטיס מולטי 365 הינו כרטיס אשראי. בנוסף, החברה דואגת לבקר באופן קבוע באמצעות לקוחות סמויים את עמדות הנציגים על מנת לבדוק את התנהלותם. בנוגע למקרה הנדון, החברה בודקת לעומק את פרטי המקרה ורואה בחומרה רבה את התנהלות הנציג. אנו מתנצלים על עוגמת-הנפש שנגרמה ללקוח, ונפעל בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

זה אולי המקום לציין את הצעת החוק שעברה לפני כחודש קריאה ראשונה בכנסת - ולפיה יחויבו עוסקים ואנשי מכירות להציג בראש חוזה אחיד את עיקרי העסקה באופן פשוט ובהיר, וכך לאפשר לצרכן לעיין בחוזה ולאתר בקלות את כל התחייבויותיו כלפי הספק: המחיר, תנאי התשלום, תנאי הביטול ודמי הביטול ותנאי האחריות, כך שניתן יהיה לוודא על מה חותמים בטרם יהיה מאוחר מדי.

עוד כתבות

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

המניה המפתיעה שבנק אוף אמריקה הכתיר כ"הבטחת השנה"

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק