גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך הפך מותג ההלבשה התחתונה האמריקני ספאנקס לסיפור הצלחה?

מנכ"לית החברה, לורי אן גולדמן, מסבירה בראיון בלעדי ל"גלובס" למה אפילו אופרה ווינפרי שמחה לספר לכולם מה היא לובשת מתחת לשמלה

לא לעתים קרובות מעיזות סלבריטאיות בינלאומיות לנפנף בגאווה בתחתונים ובחזיות שהן לובשות מתחת לשמלות השטיח האדום שלהם. ואולם, במקרה של המותג האמריקני "ספאנקס" (Spanks) המציאות היא אחרת.

קת'רין הייגל, כוכבת "האנטומיה של גריי", מדווחת בשמחה לתוך המיקרופון של ערוץ E כי היא בדיוק עם תחתוני הספאנקס שלה. סטיב קראל, כוכב "המשרד", מודה בחיוך צוהל למצלמה כי הסיבה לכך שהוא נראה כה חטוב היא הודות לתחתוני הספאנקס שלו, ואופרה ווינפרי מספרת לאמריקה בתוכניתה על שלל הגרבונים התחתונים והמחטבים של החברה, שאף מלתחה נשית אינה שלמה בלעדיהם.

אז מה הסיפור של "ספאנקס", ואיך הוא הפך לסיפור הצלחה בתוך שנים ספורות, בשוק ההלבשה התחתונה הרווי והתחרותי? המנכ"לית, לורי אן גולדמן, תסביר מיד. רק שקודם לכן, היא תציג את החזייה שהיא לובשת, שהיא לדבריה "החזייה הנוחה ביותר בעולם", ואת התחתונים המחטבים שהיא לובשת.

גולדמן הגיעה לביקור במטה חברת גיבור סברינה, לאחר חתימה על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי בין החברות. גולדמן היתה זו שהזניקה את החברה, שהחלה כסטארט-אפ קטן שייצר מוצר אחד, למותג מוביל ורווחי בתוך 10 שנים.

את התפקיד קיבלה גולדמן במקרה, לאחר שהלכה עם חברה לבית הכלבו סאקס פיפת' אווניו בניו-יורק לחפש מוצר של ספאנקס, אך אזל. אחד ממייסדי החברה, שהיה במקום באותה עת, שמע אותן מתמרמרות מול המדף הריק, הצטרף לשיחה, וקיבל מגולדמן שיעור בהפצה ושיווק. בתוך זמן קצר היא גויסה על-ידו לתפקיד המנכ"ל.

"החברה הוקמה על-ידי יזמית בשם שרה בלייקלי, שהבינה כי לבישת גרבונים מתחת לבגדים יכולה להשטיח את הבטן, בעיקר אצל נשים אחרי הריון. זה היה מפעל משפחתי, לא מאורגן, שהיה זקוק לחיזוק אגרסיבי בתחום הקמעונאות וההפצה, לתחזית ולתוכנית עסקית, ולמעשה לכל הדברים שמשמשים כבסיס לצמיחה. ידעתי שאפשר לעשות משהו עם החברה הזאת, להזניק אותה קדימה, כי היא ייצרה מוצר שהיה רלוונטי לנשים בכל העולם, ולמרות שלא היה לה קו מגוון של מוצרים, הוא עדיין הצליח לייצר באזז, ואפילו אופרה ווינפרי דיברה עליו בתכנית הטלוויזיה שלה", מספרת גולדמן. "התחלנו להרחיב את קו המוצרים מעבר לגרבונים, וייצרנו תחתונים ומכנסונים מחטבים, חזיות ומחוכים".

* איזה פיתרון יוצא דופן ייצרתם כך שהמותג הצליח לבלוט בשוק ההלבשה התחתונה העמוס?

"אם חושבים על מותגים קלאסיים, הם מציעים פיתרון רגשי ופונקציונלי. אז מבחינה פונקציונלית הצענו משהו שלא היה עד אז - הלבשה תחתונה מחטבת, שהיא גם נוחה באופן יוצא דופן. כל מוצר שהוצאנו לשוק מדדנו על עצמנו קודם לכן, והוא היה צריך להוכיח את עצמו כפרקטי ויעיל. מבחינה רגשית, זה היה מוצר שגרם לנשים להרגיש יותר טוב עם עצמן. נשים התייחסו אל המוצרים כמשהו שיישנה להן את החיים. אגב, אחת המידות הכי נמכרות שלנו היא דווקא small. המשמעות מבחינתנו היא שכל אחת רוצה להרגיש הכי טוב עם עצמה, גם אם היא מידה S. זה עניין רגשי, פסיכולוגי, ולאו דווקא עניין של משקל, מבנה גוף או מידה".

* אתם לא מפרסמים בטלוויזיה, ואין לכם קמפיינים שיווקיים גדולים. איך הצלחתם בכל זאת לייצר כזה באאז סביב המותג?

"אנחנו לא מבטיחים לנשים משהו יוצא דופן, להיפך, אנחנו מתקשרים את המוצרים כאילו היינו צריכים להסביר את המהות שלהם לחברה טובה. בגובה העיניים, באופן אמיתי, בלי קופירייטינג. אחת הסיבות, אגב, שסלבריטאים לא מתביישים בזה שהם לובשים מוצרים של ספאנקס ואף מדברים עליהם בשטיח האדום, היא הישירות שאנחנו מדברים עליהם בחברה. אנחנו לא מתייחסים לזה כאל סוד יוצא דופן או כאל משהו פנטסטי, אלא כמוצר ידידותי וקולי, וזה זולג החוצה".

שימוש בסלבס כיח"צנים של המותג

אחד המאפיינים ה'ידידותיים' וה'קוליים' של המותג הוא השמות שלהם. התחתונים המחטבים נקראים "פאואר פאנטיז", החזייה הפופולרית ביותר של החברה, שעשויה מבד דק ועדין של גרביון, נקראת "בראללויה". למה? כי היא כל-כך נוחה עד שמי שלובשת אותה מיד רוצה לצעוק "הללויה".

בקטלוג החברה מופיעה מודעה שבה רואים חדר אמבטיה, כשעל קיר הזכוכית של המקלחת תלוי פתק ועליו כתוב: 'לא לשכוח להוריד את החזייה', כדי להעביר את המסר שה"בראללויה" כמעט בלתי מורגשת על הגוף. גם תחתונים מחטבים לנערות זכו לשם מיוחד: "אנדי-טקטיבל", משחק מילים שמשלב בין "אנדי" (סלנג לתחתונים) לתכונה המאפיינת אותם, שהם בלתי נראים מתחת לבגדים.

השמות האלה מייצרים מקדם מגניבות וסחבקיות שמשתקף ממי שלובש אותם, והופך גם אותו ל'קולי'. כך, יותר ברור למה אין כמעט תחושה של אי-נוחות כשאתה אומר: "כן, אני לובשת עכשיו את הפאואר פאנטיז שלי!".

אחד מערוצי השיווק שהחברה מרבה לעשות בו שימוש הוא יחסי ציבור. "שלחנו הרבה מוצרים לסלבס", אומרת גולדמן. "המוצרים באמת טובים ומוכיחים את עצמם, ולכן גם אנחנו מצליחים ליצור דיבור סביבם. זה גם מה שגורם לאנשים להפיץ הלאה את המותג, מפה לאוזן. חברות מספרות עליו אחת לשנייה, נשים בהריון מספרות זו לזו, בנות מציעות לאמהות שלהן ואחת לשנייה".

האמת היא שבעולם כל-כך רווי מותגים ומסרים פרסומיים, יש נטייה לשכוח את אחת האמיתות השיווקיות הבסיסיות: לפעמים הפטנט הוא הפטנט. לפעמים מוצר יכול להצליח ולייצר באזז, פשוט מפני שהוא מוצר טוב שנותן מענה אמיתי ורלוונטי ללקוחות, ולא מפני שהוא מבטיח הרים וגבעות ועטוף בפנטזיות קסומות לחיים מושלמים.

ענף ההלבשה התחתונה נחלק עד הגעתם של מוצרי "ספאנקס" לשני מחנות: מחנה ההלבשה התחתונה הסקסית והאופנתית, ולעומתו מחנה המחוכים, המחטבים, המזקיפים והאורזים, שהטקסטורה שלהם הזכירה בד ברזנט ממנו תופרים אוהלים צבאיים. המוצרים של "ספאנקס" שילבו בין שני המחנות ויצרו קו הלבשה תחתונה אופנתי ונעים, אבל גם פונקציונלי. עד כדי כך, שהדרישה למוצרים גבריים לא איחרה לבוא.

גולדמן: " גברים היו ניגשים אליי במסיבות ובאירועים ושואלים אותי מתי נייצר הלבשה תחתונה בשבילם, כזו שתעזור להסתיר את הכרס ואת 'ידיות האהבה', המכונות גם 'מאפן טופינגס' ו'שניצלים'. כמובן שהם אמרו את זה כביכול בתור בדיחה, אבל מבעד להומור הבנו שיש כאן שוק חדש שזקוק לפתרונות. למעשה, מאז שהומצאו הגופיות הסטנדרטיות לגברים לא היה כל חידוש בתחום, ולכן החלטנו להרים את הכפפה".

* איזה מוצרים כולל קו הגברים שלכם?

"התחלנו עם גופיות וחולצות טי שלובשים מתחת לחולצה מחויטת, הן נצמדות לגוף ומחטבות אותו. כשם שלמוצרי הנשים אנחנו לא עושים קמפיינים, כך גם את מוצרי הגברים השקנו בהשקה רכה, כשהפרסום היחיד נמצא על קופסאות המוצרים".

אותו כיתוב, אגב, לא עושה הנחות בטקסטים, ומסביר לצרכנים הגברים בצורה עניינית ומפורשת במה מדובר: 'מחטב את החזה', 'משטיח את הבטן', 'מטשטש בליטות מתחת לחולצה' ועוד.

* המותג שלכם אינו זול, תחתונים מחטבים עולים כ-30 דולר ויותר וחזיות כ-60 דולר. איזה פתרונות אתם מציעים למי שלא יכול להרשות לעצמו להוציא סכומים כאלה?

גולדמן: "ב-2007 השקנו קו הלבשה תחתונה מוזל שמשווק ברשת Target ונקרא Assets. כמובן שגם כאן לא יכולנו להתאפק ובחרנו שם שכולל משחק מילים. לפני שהשקנו את המותג בדקנו בקרב הלקוחות הקבועים, אלה שמשלמים כסף מלא על המוצרים, אם יפריע להם שנשיק קו זול יותר. לא ידענו איך הם ירגישו, אבל לשמחתנו התגובות היו אוהדות, ולא היה להם אכפת שעוד נשים ייהנו מהמוצרים".

* מה היתרון בחיבור עם שותפים ישראליים?

"הישראלים הם חכמים והם מגיבים מהר לצרכנים שלנו. כשבאנו לגיבור סברינה עם רעיונות למוצרים חדשים, הם מיד הרימו את הכפפה והציגו לנו טכנולוגיה שמאפשרת לייצר אותם. זה לא עניין של מה בכך. המוצרים אולי נראים פשוטים, אבל הבדים מאוד מורכבים, ולפעמים לוקח שנה שלמה והרבה ניסיונות לפתח בד באיכות הרצויה. הישראלים לא חוששים ומייצרים פתרונות לאתגרים שאנחנו מציבים בפניהם".

לאן צומחים מכאן? בעיקר לכיוון האופנתי

לאחר שבמשך שנים שמו ב"ספאנקס" דגש על פוקנצונליות, הגיעו בחברה למסקנה שהגיע הזמן להתקדם. מסבירה גולדמן: "התחלנו להרחיב את נושא האופנתיות. כך למשל, תחום הגרבונים, שהיה בעיקר פונקציונלי, והציע פתרונות ספציפיים לחיטוב אזורים שונים, זכה באחרונה לשדרוג אופנתי. המשמעות היא שאנחנו ממשיכים לייצר גרבונים מחטבים, אבל גם עם דוגמאות ובצבעים שונים, כך שהם יהיו אטרקטיביים ויפים גם עם חצאית מיני ולא רק מתחת לבגדים. תחת אותו קונספט, 'הוצאנו החוצה' את הגופיות המחטבות שהיו עד כה מתחת לבגדים בקו אופנתי שקראנו לו 'און טופ אנד אין קונטרול'. הרעיון הוא לייצר חולצות, גופיות וטופים שיהיו מחטבים ונוחים כמו אלה המקוריים, רק שיהיו אופנתיים ומעוצבים. באחרונה נכנסנו גם לתחום בגדי-הים, כשהרעיון הוא גזרות מחמיאות ומחטבות בשילוב של ה'בראללויה' בתוך בגד-הים".

* מה לגבי בגדי ספורט? זה נשמע כמו תחום מתבקש עבורכם.

"אנחנו באמת עובדים על השקת לבוש ספורטיבי שהמטרה שלו תהיה לגרום לנשים להיראות טוב בשיעורי יוגה למשל, כשהן מתכופפות קדימה, ויש מישהו מאחוריהן שמביט בהן...".

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

העתיד כבר כאן: ניסינו את המודל החדש של ChatGPT וחזרנו לדווח

העוזר הקולי החדש של OpenAI יהיה מותאם אישית למשתמש, יכיר את ההעדפות שלו ויידע גם לבחור את האינטונציה המתאימה בהתאם לאופי השיחה ● בעקבות הסערה שהתעוררה ברשתות עם הצגת המודל החדש, בדקנו את המודל הזמין כיום בשוק

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב; נקסט ויז'ן ומג'יק צללו בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1.2% ות"א 90 השיל מערכו כ-2.1% ● השקל התחזק קלות מול הדולר במהלך השבוע האחרון ● שבוע גדוש בדוחות צפוי בת"א ובוול סטריט, כולל תוצאות ענקית השבבים אנבידיה ● בדיסקונט מעריכים: 2-3 הפחתות ריבית בארה"ב במהלך השנה

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הזכויות בקרקע בנווה צדק הוכרעו בלי כל היורשים. מה קבע ביהמ"ש?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

רכבי טויוטה חונים בשכונת מגורים. מכת גניבות רכב / צילום: טלי בוגדנובסקי

עלייה של 64% במחירי הביטוח: זה הרכב הנגנב ביותר בישראל מתחילת המלחמה

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות גילה כי כדי לבטח את אחד הרכבים הגניבים בישראל, טויוטה RAV4, נדרשה בעליו לשלם סכום המגיע כמעט לשישית משווייו ● "זו אמירה חד-משמעית ללקוח, שאת הדגם הזה החברה לא רוצה לבטח", אומרים בלשכת הסוכנים ● בשוק ממליצים לרוכשי מכוניות לכלול את עלות הביטוח בשיקולים בעת רכישת רכב חדש

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל נגד רשות ני"ע: לא לאפשר לגופים חוץ בנקאיים להתחייב על ריבית

ד"ר יוסי סעדון, מנהל האגף הפיננסי בבנק ישראל, שלח מכתב לרשות ניירות ערך בבקשה שלא תאשר את תזכיר חוק התשלומים, הכולל הוראה שמאפשרת לגופים החוץ בנקאיים להתחייב בפני הלקוחות בריבית קבועה על הפיקדונות ● לדבריו, מדובר בהוראה העלולה "לסכן את היציבות במערכת הפיננסית"

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם, אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה המתיחות מול הבית הלבן תקדימית, ומה העבר מלמד על חומרת המצב כעת?

העימות עם ממשל ביידן על הכניסה לרפיח העלה את שאלת היחסים עם ידידתנו הגדולה ● ההיסטוריה מלמדת שהיו התנגשויות אינטרסים בין ישראל לארה"ב מאז שנות החמישים - אבל האופן בו האמריקאים הגיבו לחציית קווים ישראלית השתנה בהתאם לסכנה הקיומית לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

תשבור שיאים? מה צפוי בדוחות החברה הלוהטת בעולם

ביום רביעי הקרוב, ענקית השבבים אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ● עפ"י ההערכות, החברה צפויה להציג דוחות חזקים שידחפו את מחיר המניה שלה לשיא חדש

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock

"האייל הזומבי": מחקר חדש מוכיח כי המחלה לא מסוכנת לבני אדם

OpenDNA חתמה על הסכם שיווק עם מקסון, והמנכ"ל סוגר מעגל ● מחקר חדש בארה"ב: "תסמונת האייל הזומבי" לא מסוכנת כרגע לבני אדם ● השבוע בביומד 

אילן ברקן (מימין) ואליאב בן עטר, מייסדי ''כוחנו באחדותנו'' / צילום: תמונה פרטית

החילוני והחב"דניק שערכו אירועים ל־20 אלף חיילים מאז פרוץ המלחמה

אילן ברקן ואליאב בן עטר הפעילו "סיירת מחסומים" ששימחה חיילים, ומאז ה־7 באוקטובר עברו לקיים אירועים בבסיסים ● עכשיו הם מתקשים לגייס תרומות: "לעשות 'על האש' ל־100 איש עולה 5,000 שקל, והעם התעייף" ● ישראל מתגייסת

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

תצוגה מקדימה למכירת תיקי בירקין בלונדון. המחיר מגיע למאות אלפי דולרים / צילום: Reuters, Yui Mok

ההשקעה המפתיעה שזינקה יותר מזהב בעשור האחרון

מי חשב שלקוחות נובורישים יסכימו להוכיח שהם ראויים לרכוש תיק, לחכות ברשימה המתנה אינסופית ולשלם עשרות אלפי דולרים? אלא שזה לא תיק, זה בירקין, והוא עשוי להתגלות כהשקעה הכי משתלמת בשוק

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

"חשש לחייו": אבד הקשר עם נשיא איראן אחרי תאונת מסוק

תאונת המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי התרחשה באזור העיר ג'ולפה שבמחוז מזרח אזרבייג'ן, כ-600 ק"מ מטהרן ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן ● בכיר איראני לרויטרס כי "יש חשש לחייו של ראיסי ושר החוץ"

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

פרויקט נופי אילן באבו גוש / צילום: viewpoint

השכונה החדשה באבו גוש: בכמה נמכר פנטהאוז עם שישה חדרים?

בפרויקט מגורים שנבנה בשכונה המערבית החדשה באבו גוש נמכר פנטהאוז בן 6 חדרים בשטח 174 מ"ר ב־3.8 מיליון שקל ● בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה ביישוב המדורג באשכול 3 מתוך 10 בדירוג החברתי כלכלי של הלמ"ס • הרוכשת היא תושבת פסגת זאב

דואר ישראל - שירות מיון ארצי / צילום: איל יצהר

למה המדינה הסכימה למכור את הדואר בשליש מהשווי שבו העריכה אותו?

לאחר תחרות בין שני מתמודדים בלבד, קבוצת מילגם זכתה במכרז על דואר ישראל במחיר המהווה שליש מזה שבו הוערכה החברה הממשלתית בעבר ● הזוכה מתכוונת להתמקד בשוק הבנקאות ● וגם: המשפחה שעומדת מאחורי חברת מילגם

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

לראשונה ההכנסות של ביטוח לאומי נמוכות מההוצאות על קצבאות, ודוח שפרסם מזהיר: מועד הקריסה הוקדם ב-8 שנים, לשנת 2036 ● אלא שמומחים סבורים כי הסוגיה פחות חמורה ממה שעושים ממנה: "שאנשים יפסיקו לעבוד מתי שבא להם"

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון "מזהירה": הרווח הנקי יזנק עד 160% ברבעון הראשון

הקבוצה מציינת כי בעקבות שיפור משמעותי של פעילות הבנייה למגורים שלה בפולין, היא צפויה להציג עליה בהכנסות וברווחים עם סיכום הרבעון הראשון ● בנוסף מציינת כי היא חזרה לקדם את הקמת תחנת הכח "דוראד 2" על רקע החלטות הממשלה לאחרונה

אורן הוד, מנכ''ל שופרסל נדל''ן / צילום: כרמל שירן

עזיבה נוספת בשופרסל: מנכ"ל זרוע הנדל"ן פורש מתפקידו

אורן הוד, מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן, עוזב את הרשת פחות משנתיים לאחר שמונה ● ברקע העזיבה: פערים משמעותיים בין הוד למנכ"לים המשותפים ובעלי הבית החדשים בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר