גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מקים הרשת ברוסיה: "בסבארו ישראל יש בעיה בניקיון ובטעם"

בורגראנץ' כבר היתה בידי מראב אלשווילי לפני שנמכרה לברגר קינג. אבל הוא הפסיד - והשבוע נודע כי הרשת עוזבת את הארץ ■ "ב-2008 התקשרו אליי ראשי ברגר קינג בארה"ב ורמזו שאם אזכה יקנו ממני את בורגראנץ'"

במהלך ביקוריו בישראל בשנים האחרונות, ביקר מראב אלשווילי לא מעט בסניפים שונים של רשת המזון המהיר סבארו. אלשווילי, שהקים את הרשת ברוסיה והפך אותה שם להצלחה גדולה, לא התרשם, בלשון המעטה, מעבודתם של הזכיינים המקומיים: "ביקרתי בארץ בהרבה סניפים, ומה שראיתי מאוד לא מוצא חן בעיניי. סבארו ברוסיה וסבארו בישראל אלה דברים שונים לגמרי. ברוסיה הרמה הרבה יותר גבוהה".

* מאיזו בחינה?

"בישראל יש בעיה ברמת הניקיון, בטעם של האוכל, באיכות השירות".

* כלומר בכול, בעצם.

"הקונספט הוא בסדר. תראה, אני לא מגנה את אף אחד, אבל יש פה בעיות. למשל, פועלים כאן כמה זכיינים, שלכל אחד יש מדיניות שונה. לי יש מספר מאוד מינימלי של זכייני משנה, הקבוצה שלי שולטת בכול, אתה מבין? זה לא אומר שאין לנו בעיות, אבל הן ברמה אחרת: אנחנו מתפתחים מאוד מהר, ולא מספיקים לעשות את כל מה שאנחנו רוצים. אני פותח ברוסיה 20-30 סניפים חדשים בכל שנה".

* סבארו בישראל לא מממש את הפוטנציאל שלו?

"נכון. בגלל זה המנכ"ל של סבארו העולמית בא אליי לפני חודש למוסקבה והציע לי לקחת את סבארו בישראל. לא נראה לי שאני אקח את זה. לסבארו בישראל אין מוניטין טוב, וזה ידרוש יותר הוצאת אנרגיה מאשר בנייה של משהו חדש. אבל אמרתי לו שאחשוב על זה".

* הוא אמר לך שהוא לא מרוצה מהניהול בישראל?

"בישראל סבארו לא מתפתחת. הם לא פותחים שום דבר חדש, ומנגד הוא רואה איך אני מתפתח ברוסיה. אני מבין שיש הבדל בין ישראל לרוסיה, יש גם סיבות אובייקטיביות, אבל עדיין - תראה מה קורה בישראל עם מקדונלד'ס ו בורגראנץ'. לארומה יש כבר 90 סניפים, הם מתפתחים. סבארו מסתפקים במה שיש".

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי מע"מ הטיל עיקול על חשבון הבנק של סבארו ישראל בעקבות חוב שגרם להחזרת צ'קים של הרשת. בסבארו אמרו בתגובה כי מדובר בבעיה נקודתית, "והבעיה הזאת נפתרת".

בתגובה לטענות שמעלה אלשווילי נמסר מהרשת: "סבארו דואגת לשמור על סטנדרטים גבוהים בכל סניפיה. אין מקום להשוואה בין סבארו בישראל לסבארו ברוסיה, נוכח העובדה שהסטנדרטים של הישראלים שונים במהותם מאלה של הרוסים. לא נמוכים יותר אלא פשוט שונים. עוד יש לציין, כי זה תקופה ארוכה שסבארו ישראל מבקשת לבצע מהלך של מיתוג מחדש, אך נתקלת בסירוב מהרשת העולמית בטענה שמהלך מסוג זה נוגד את הקונספט האמריקאי".

"כל יהודי מגיע בסוף לישראל"

אלשווילי, רק בן 37, הוא הבעלים של G.M.R Planet of Hospitality, קבוצה המנהלת קרוב למאתיים מסעדות עממיות, רובן סניפי סבארו, ברוסיה, באוקראינה, בקזחסטן ובצ'כיה. בישראל שמו עלה בינתיים בהזדמנות אחת בלבד, לפני קרוב לשנתיים: בעת שניסה לרכוש את רשת בורגראנץ', שנקלעה בקיץ 2008 לקשיים וחיפשה מושיע. כישלון הניסיון הזה, שלווה בהתנהלות תמוהה של הרשות להגבלים עסקיים, הותיר בו אכזבה עמוקה מדרך ניהול העסקים בישראל, אולם הוא עדיין מעוניין מאוד להשקיע בארץ. "כל יהודי מגיע בסוף לישראל - חי או מת", הוא מסביר. "אני מעדיף להגיע לישראל חי, ובמוקדם או במאוחר אעשה את זה. כשבאתי לפה, בהתחלה הייתי מאוד אגרסיבי, רציתי מהר להתחיל משהו בישראל. עכשיו אני עושה עסקים בשווקים אחרים, במדינות אחרות, ובמקביל עושה אנליזה של השוק הישראלי, לומד אותו".

* ומה אתה מגלה?

"זה שוק מסובך. שוק קשה, לא פשוט. יש פה ניואנסים שהתקשיתי להבין, דברים שלא הבנתי למה הם עובדים כמו שהם עובדים. בשלב מסוים החלטתי לא לבזבז יותר אנרגיה על להיאבק בזה - הבנתי שככה הדברים עובדים בישראל, ואו שאתה מקבל את זה או שאתה לא מקבל את זה".

* על אילו דברים אתה מדבר?

"המנטליות בישראל מאוד שונה. בעיקר, אנשים כאן רוצים תמיד להיות יותר חכמים ממך; משתדלים, מנסים להיות. יכול להיות שאין לי פה הרבה ניסיון באינטראקציה עם האנשים, אבל התרשמתי שאין פה גישה של win-win בעסקים. אנשים פה בעיקר מחפשים למכור ולקבל איזה 'קאש', יותר מאשר לעבוד יחד. פה מדברים דבר אחד ועושים דבר אחר. התרשמתי שככה הרבה אנשים. זה לא אומר שאין פה גם חברות מצליחות ואנשי עסקים מאוד רציניים שהשיגו הרבה הישגים מרשימים, אבל אני משוכנע שהיו הרבה יותר הזדמנויות והשקעות בישראל, אילו לא היו בה אותן בעיות שהזכרתי".

* מה הביא אותך לנסות לקנות את בורגראנץ'?

"אני אוכל רק כשר. בביקורים שלי בישראל הייתי אוכל בורגראנץ', וגיליתי שטעם כזה לא טעמתי במקום אחר. כששמעתי שהם מוכרים את הביזנס הזה, ידעתי שבורגראנץ' זה תרבות בישראל, מותג שילדים מכירים מגיל צעיר. האידיאולוגיה שלי מההתחלה היתה להציל את בורגראנץ', את המותג הזה, להשקיע בו ולתת לו החייאה. חשבתי שיש לי מודל לניהול, ידע בניהול, וחשבתי שבהבנה שלי אוכל לעשות את העסק הזה ברמה אחרת. חוץ מכסף אנחנו יכולים להביא גם הרבה דברים אחרים - ידע בניהול מסעדות. הישראלים צריכים להבין שתחום המסעדנות הוא מאוד רגיש, וקודם כול מה שחשוב בו זה איכות הניהול".

"לא היתה לי בעיה לשלם עוד"

התוכניות של אלשווילי לגבי הרשת שהמציאה את הצ'יפס המסולסל נתקלו בהשתלשלות עניינים מוזרה למדי: המפרקים הזמניים של בורגראנץ' פנו לבית המשפט עם המלצה לאשר את מכירת הרשת לאלשווילי תמורת 17 מיליון שקל, אולם במהלך הדיון התברר לפתע כי האחים אורגד, בעלי ברגר קינג, מוכנים לשלם 25 מיליון שקל. ניסיון בעבר למיזוג בין הרשתות כשל בשל וטו שהטיל הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום, שפרש מאז, ושירותיו של עורך דין פרטי נשכרו על-ידי אלשווילי לטיפול בנושא.

יום לפני הדיון בבית המשפט, בספטמבר 2008, כתבה הממונה הנוכחית רונית קן כי הרשות ביצעה בדיקה עדכנית בעקבות קריסת בורגראנץ' וכי "מהמידע המצוי בידינו כעת" עולה שלא השתנו הנסיבות ומיזוג עודנו בעייתי. נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב אורי גורן תהה על הרציונל של קן, שכן אם פשיטת רגל אינה שינוי נסיבות, "אינני יודע שינוי נסיבות מהו", ואישר את הצעת אורגד בכפוף לאישור הממונה. כעבור חודש הודיעה קן כי מבדיקה נוספת עולה שבעצם אין בעיה במיזוג, ש"אינו צפוי להקים חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות". אלשווילי שקל זאת, אך לבסוף לא ערער על ההחלטה. הפרסום השבוע על החלטת אורגד להפוך את מסעדות ברגר קינג למסעדות בורגראנץ', ולחסל לפי שעה את נוכחותו של המותג האמריקאי בישראל, רק מחדד את שאלת השפעתה של העסקה ההיא על התחרות בענף.

"שיחקו איתנו משחק לא ברור", אומר אלשווילי. "בהתחלה דובר על כך שאפשר לקנות את הרשת ב-14 מיליון שקל. אחר כך אמרו 17 מיליון. אמרתי, 'או-קיי, הולכים על זה'. אמרו לי, 'או-קיי, יכול להיות שתיקחו את זה, כי לא מעוניינים שברגר קינג יקנה כי הוא יבלע את הרשת, ימתג אותה מחדש ולא יהיה יותר בורגראנץ'. העברתי כבר 2 מיליון דולר לחשבון של עורכי הדין כדי להשתתף במכרז (כפיקדון שהוחזר אחר כך, א' ר'), ובסוף זה נמכר לברגר קינג. כשראיתי שזה משחק כזה, חשבתי, 'אין לי מקום פה, עם אנשים כאלה'".

* אתה עובד בהרבה מאוד מדינות. נתקלת בהתנהלות כזו במדינות אחרות?

"אני לא אומר שרק בישראל יש בעיות ושבמקומות אחרים הכול טוב. נראה שפשוט היו לי ציפיות גבוהות מישראל. בגלל הפטריוטיזם, הציונות, התחושה שבישראל כולנו צריכים להיות יחד, לתמוך ולעזור זה לזה. אני רוצה לעשות עסקים בישראל לא רק בשביל להרוויח כסף, אלא גם כי אני רוצה להביא פה פרנסה לאחרים. צריך להרוויח כסף, אבל צריך להרוויח כסף נכון. זו היתה זווית הראייה שלי, הגישה שלי. הייתי נאיבי. לא היתה לי בעיה לשלם עוד מיליון או 2 מיליון דולר, אבל הקונספט שלי לא היה רק 'ביזנס ביזנס ביזנס', אלא גם פטריוטיזם, אתה מבין, ציונות. אמרתי מראש, 'אפילו שאני לא גר בישראל, אני פטריוט ישראלי. אני יודע שזה מותג ישראלי די גדול, בוא לא ניתן לאחרים לבלוע את המותג הזה, ונעביר את המסר של מותג ישראלי בעולם".

* תכננת להפוך את בורגראנץ' לרשת בינלאומית?

"כן, בטח. זו היתה המטרה שלי. למה שמותג ישראלי לא יהיה בשווקים הגלובליים? כמו שברגר קינג מוכר זכיינויות, אצלי גם בורגראנץ' היה מוכר זכיינויות".

* אבל איזה יתרון יש לו בשוק הגלובלי? העולם מלא במקדונלד'ס ובברגר קינג.

"בארצות-הברית יש 5-4 חברות המבורגרים, והן עובדות; אז למה לא גם בורגראנץ'?".

* התלונה שלך היא גם נגד האחים אורגד?

"לא, ודאי שאין לי תלונה נגד אורגד. זה ביזנס, כל הכבוד להם. הם פועלים בשוק הזה, והשיגו את מה שהם רצו. הם לא רצו שיהיה להם מתחרה".

לטענת אלשווילי, "בהתמחרות על בורגראנץ' אורגד רצו להתאחד איתי. אמרתי להם 'אם אני קונה, אני עושה את הניהול לבד', וזה לא יצא לפועל".

עוד הוא מוסיף: "ההנהלה של ברגר קינג בארצות-הברית יצרה קשר איתי, התקשרו למשרד שלי יום לפני ההתמחרות. הם רמזו לי, 'אם תזכה, אנחנו נקנה ממך את בורגראנץ' או שניתן לך את הזכיינות לברגר קינג בישראל'. הם חששו מהאפשרות שאני אזכה, ורצו לקיים איתי סוג של דיאלוג".

* הם רצו שיהיה גם ברגר קינג של אורגד וגם שלך?

"כן, זה אפשרי".

מאורגד החזקות נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם, אין לנו מושג מי האדון הנכבד, מעולם לא שוחחנו עמו ואין לנו אלא לאחל לו הצלחה ובריאות טובה".

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה: "ניתוח תחרותי של הנתונים העדכניים ומכלול הנסיבות הצביע על כך שהמיזוג אינו מקים חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, ועל כן הוחלט לאשרו".

"בשוק הדירות המחירים מנופחים"

אלשווילי מבקר בישראל לא מעט: ב-7 השנים האחרונות הוא ומשפחתו פיתחו מסורת להגיע ארצה בחג הפסח ולנסוע לבלות באילת. "אנחנו הרבה חברים, ממוסקבה וממדינות אחרות באירופה, שנפגשים פה בישראל; זה הפך אצלנו למסורת".

יש לו בית באשדוד, העיר שמאכלסת את הקהילה הגדולה בארץ של יוצאי גיאורגיה, והוא בונה כעת בית נוסף, בתל-אביב. מעבר לתחום המסעדנות, החביב עליו, הוא מתעניין בארץ גם בהזדמנויות בנדל"ן: "תל-אביב מאוד מוצאת חן בעיניי. בשוק הדירות המחירים פה מנופחים, ואני חושב שבזמן הקרוב המחירים ירדו, אבל בנדל"ן מסחרי אין פה מכירות מנופחות - להפך. הנישה הזו תהיה יותר רווחית מאשר עכשיו".

לדבריו, לאחר פרשת בורגראנץ', "היו אלינו הרבה פניות לגבי חברות גדולות בישראל שעמדו למכירה, והציעו לנו לקנות. בינתיים אני לא מנהל משא-ומתן רציני עם אף אחד. בחנתי כל מיני השקעות ופרויקטים - במסעדנות, בנדל"ן, בקניונים - אבל מאוד התאכזבתי. יכול להיות שבמקרה יצא לי להתעסק עם אנשים לא טובים, ולכן לא הצלחתי להתקדם".

אלשווילי שומר על קשר עם הקהילה הגיאורגית בארץ, ומפרגן בחום לאברהם ננקשווילי, שותפו המסתורי של ג'קי בן-זקן במנופים פיננסיים, מהאנשים העשירים בישראל, שמעט מאוד ידוע עליו ועל מקורות הונו. "הוא אדם שעושה הרבה מאוד למען יהודים, לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות", אומר אלשווילי. הוא עצמו תרם לאחרונה לכפר נוער של הסוכנות היהודית, יחד עם שניים מאחיו: "אנחנו משתדלים לעזור לפרויקטים יהודיים. איפה שצריך ספר תורה אנחנו מכניסים ספר תורה".

עוד כתבות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות