גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה הסיפור שלך?

שלמה רודב, עמוס שפירא, חיים שני והרבה אחרים, מצאו דרכה את הג'וב שלהם, אבל היא אלרגית למושג שידוך. נחמה קרפול-בורק, בעלת החברה המובילה בארץ להשמת בכירים, יודעת היטב ש"לסיפור" יש אפקט מכריע בדרך לתפקיד. "אנשים נופלים כשהם מספרים דברים שאינם מועילים ואינם בגדר עובדות"

"זה לא יהיה יומרני מצדי להצהיר שעמוס שפירא משמש מנכ"ל סלקום בזכות החברה שלנו. אנחנו אחראים לשיבוצו בתפקיד מנכ"ל אל על, ומשם הכול היסטוריה", אומרת נחמה קרפול-בורק, שותפה ויו"ר חברת משאבי אנוש להשמת בכירים. "הכרתי אותו כשהוא היה מנכ"ל חוגלה. החברה שלנו שימשה באותה עת מעין מחלקת משאבי אנוש חיצונית של כלל, והיינו אחראים על השמת הבכירים בחברה. כבר בהיכרות הראשונית שלי איתו חשבתי שהוא אחד האנשים היותר מדהימים ומעניינים שפגשתי, שכיף אמיתי לשוחח איתו. באחת מארוחות הצהריים המשותפות שלנו עמוס סיפר לי שיש לו רישיון טיס, ושהדבר שגורם לו הכי הרבה אושר זה לטוס ולהיות באוויר. היה ברור שהוא נאמן לארגון שבו הוא עובד, אבל התרשמתי שאם משהו יוכל להוציא אותו מחוגלה, זה יהיה תפקיד שקשור בתעופה".

ארבע שנים אחרי אותה ארוחת צהריים קרפול-בורק קיבלה טלפון ממיכאל לוי, שהיה יו"ר דירקטוריון אל על. על הפרק: חיפוש מנכ"ל לחברה. "עם יד על הלב, אף אחד לא האמין שזה יהיה מינוי לא פוליטי, אבל נכנסנו לנושא ועבדנו עם הדירקטוריון, ודאגנו שלא תהיה התערבות מבחוץ. נזכרתי בשיחה עם עמוס, התקשרתי אליו ושאלתי אותו אם דבריו עדיין תקפים. הוא היה כבר בדרך להיות מנכ"ל כל קבוצת מפעלי נייר אמריקניים-ישראליים, אבל לא ויתר על הגשמת החלום, למרות שהיה כרוך בירידה דרמטית בשכר. בסופו של דבר הוא הוביל את אל על שלוש שנים, גם בתהליך ההפרטה וגם בתהליך ההנפקה שלה לבורסה, ומשם המשיך לסלקום. אנחנו בקשר עד היום".

מה שפירא מבקש ממך עכשיו בארוחות הצהריים? לאן אחרי סלקום?

"עמוס מאוד אוהב את העבודה ואת הארגון שלו עכשיו".

כבר כמעט 30 שנה שקרפול-בורק, 60, מאבחנת מנהלים בכירים ושותפה להשמתם בחברות המובילות במשק. בהשכלתה היא פסיכותרפיסטית ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה שיקומית, מה שמשמש בידה כלי חשוב בתהליך אבחון המועמדים. למשרד משאבי אנוש הצטרפה כשנה לאחר הקמתו, ב-1981. שש שנים מאוחר יותר התמנתה למנכ"לית המשרד, וכשגילתה ששכרה עומד על כמחצית השכר של מנכ"ל החברה האחות, רק בשל היותו גבר, היא החליטה לעזוב. "רתחתי מזעם", היא נזכרת, "ואז החלטתי לרכוש את חלקי בחברה. ניהלתי מו"מ בלי שהיה לי מושג קלוש בכספים. ברור לי שסידרו אותי, ולא ישנתי לילות שלמים מחשש שלא יהיה לי מה לתת לאכול לבנותיי הקטנות. מאז, משני עובדים צמחתי ל-13 עובדים, והפכתי למשרד מוביל בתחום בישראל".

עם ניסיון כזה את יודעת כבר מאילו מלכודות צריך להישמר. מה אסור לספר בתהליך השמה?

"אנשים נופלים רק כשהם מספרים דברים שאינם בגדר עובדות ושאינם מועילים. אם מישהו עסוק בלספר איך הוא כל הזמן רב עם הבוס הקודם שלו, הוא טיפש - ולא בגלל שהוא רב עם הבוס, אלא בגלל שהוא בחר לספר את זה".

לספר סיפור זו נטייה אנושית, הרבה יותר מאשר לתת מספרים ועובדות.

"זו המהות. סיפור זה משהו חווייתי שמציף את האינפורמציה למעלה. בסוף כל מה שקורה לנו בחיים הוא חווייתי. לכן הייתי ממליצה תמיד לשלב בתוך הראיון אירוע חווייתי שילמד עליך. ופה זו כבר יכולת הסיפור של המועמד. או שיש מועמד שמייבש אותך, אפילו אם יש לו משהו מעניין לספר, או שיש מישהו שיש לו כזו כריזמה, שאת נסחפת לתוך הסיפור שלו. החוכמה של המועמד היא לדעת לקחת אותך למסע שלו. במקביל הוא חייב להיות קשוב למראיין ולרתק אותו אליו, ולדעת לנהל איתו דיאלוג במבט ובמלל".

תארי לי את תהליך ההשמה.

"זה מתחיל כשהארגון פונה אלינו עם צורך במנהל בכיר. אנחנו מנסות להבין את התפקיד ואת תרבות הארגון, כדי שמי שיצטרף יוכל לשתף פעולה בהשגת היעדים האלו, וגם כי זה יקבע איזה סוג של בני אדם יחזיקו מעמד בארגון. עכשיו מתחיל תהליך מחקר בקרב הארגונים שיכולים להיות רלוונטיים, למצוא בהם את בעל התפקיד, ושמים על הנייר את כל האופציות. אנחנו חוזרות ללקוח, וביחד עורכים מיפוי ראשוני. מכאן ממשיך תהליך של צמצום, לפי האינפורמציה שיש לנו על האנשים, ותאמיני לי שאנחנו משיגות אינפורמציה. אנחנו עושות הכול כדי לדעת עליו כמה שיותר לפני שהוא מגיע אלינו לראיון".

יש בזה משהו קצת מסוכן, תסמונת פיגמליון.

"נכון, אבל חייבים את זה, במיוחד כשמדובר בעולם של בכירים. רק אחרי שמסתיים תהליך הבירור הראשוני, אנחנו פונות לאנשים עצמם ומבררות אם הם בכלל מוכנים לעבור, אם הם בשלב חשיבה על שינוי. עוד בטרם נפתה בשכר מדהים או בתנאים, נברר אם הם מוכנים לחשוב על הדרך החוצה מהארגון שבו הם נמצאים.

"יש לנו כמה כללים: לא נפנה למנכ"ל שטרם מלאו חמש שנים לעבודתו בארגון, ולא נפנה לאנשים מתוך ארגונים שעובדים איתנו, למרות שכל זה מצמצם את מרחב האפשרויות. כי ברור שאם הצבנו מישהו בארגון ואחרי שנתיים הוצאנו אותו למקום אחר, שרפנו את עצמנו בשוק. עם כל הלקוחות שלנו אנחנו עובדות באופן בלעדי, ללא הגדרת זמן, ובריטיינר. הכול מבוסס על זה שברור שנשיג את בעל המשרה הטוב ביותר מהמצאי הקיים".

כמעט כמו שידוך.

"אל תגידי את המילה הזו. אני אלרגית למושג הזה".

טוב, יש רשימת מועמדים ואתן מזמנות את המועמד לפגישה. פה נכנס הסיפור של המועמד.

"כל אדם וכל מועמד מגיע עם סיפור, והסיפור הוא קורות החיים שלו. לא משנה איך הוא יציג אותם, העיקר שהוא לא יעוות את המציאות, ואם הוא יכול לתאר אותם בעזרת חוש הומור, מה טוב, כדי שהסיפור לא יישמע יבשושי. בנוסף, המועמד צריך לדעת איך לא לקחת את כל הבמה לעצמו, והוא צריך לתת מקום לדיאלוג עם המראיין. לא טוב לייגע את המראיין שלך בנאום חוצב לבבות על עצמך במשך שעה רצופה. המועמד חייב להיות קשוב לצד השני למרות שהוא בא להתראיין. יש אנשים שיש להם את זה. שיושבים מולי ואני מרגישה שאני יושבת מול מספרי סיפורים. זה מרתק".

אם פוטרתי ממקום עבודה, לספר לך על זה? זה עלול להרחיק אותי מהתפקיד?

"תמיד אפשר לומר שעזבת בהסכמה הדדית. גם אם תגידי שפוטרת, זה בסדר, ואז נדבר על הרקע לפיטורים. אולי זה קרה כי הערכים שלך והערכים של הארגון לא היו תואמים? זה לא בהכרח מדבר נגדך".

ואולי אני טרבלמייקרית מקצועית.

"טרבלמייקר כתכונת אופי, ירחיק אותי מהמועמד. אבל אם הוא היה טרבלמייקר רק בסיטואציה מסוימת, זה מקובל. מה שחשוב להבין זה שאם את לא תספרי שפוטרת, אנחנו נגלה את זה במוקדם או במאוחר, והנזק שייגרם יהיה הרבה יותר גדול. אם מועמד לא סיפר אמת, הוא פשוט שרוף.

"לפני כל ראיון אני עושה שיעורי בית, וכמראיינת אעבור עם כל מועמד על כל התחנות בחייו ואגיע לכל נקודה ונקודה בזמן. אמנם לא אלך 40 שנה אחורה, ולא אתעכב על זה שמועמד מסוים עבד בצעירותו בשירות הלקוחות של סלקום ופוטר משם כי הוא התחצף ללקוח, אבל אתעכב על התחנה הזו כמו על יתר התחנות בחייו, כי אני רוצה לראות את ההתפתחות שלו".

רק אישה אחת

קרפול-בורק נשואה בשנית לאיש העסקים והסופר יעקב בורק, שייסד את חברת ההשקעות אוורגרין. לאחר 18 שנים שבהן שימשה כמנכ"לית, החליטה להפקיד את המנכ"לות בידי שתי שותפות למשרד, דודי נייס ומירי פרייס, ולהפוך ליו"ר פעילה.

בחברה שלכן מועסקות רק נשים. האם זו אג'נדה?

"בהתחלה זה היה סוג של אג'נדה, כי בשלבים הראשונים שלי כמנכ"לית הייתי די חסרת ביטחון. אמנם רכשתי את החברה, אבל לא הייתי בטוחה שיש לי יכולת לנהל גבר. לאט לאט גיליתי כמה תענוג זה לעבוד רק עם נשים. הרבה טוענים שיכול להיווצר גיהינום כשעובדות רק נשים, אני מרגישה שאנחנו חיות בגן עדן".

גברים בטח מנסים להפעיל עליכן מניפולציות.

"אני יכולה להעיד שבהחלט יש גברים שהשאירו בי רושם עז כבר בפגישה הראשונה, בעצם הגבריות שלהם", מצטרפת לשיחה דודי נייס. "הגיע אליי בחור שהיה אז סמנכ"ל כבן 28, ומשהו בביטחון ובעוצמה שהוא הקרין גרם לי להיות קשובה אליו מעבר לרגיל. הוא דיבר בלי רעש וצלצולים, וסיפר שהוא מג"ד במילואים בסיירת צנחנים. זה עשה לי את זה, כי פרט כזה בוודאי מעיד על אסרטיביות, על קבלת החלטות. אני זוכרת שהוא סיפר לי בראיון על ישיבת בורד שהוא הוזמן להשתתף בה כמנהל הכספים של החברה, ואיך ברבע משפט הצליח להעמיד את הצ'רמן הוותיק במקום. רציתי לנשק את כפות רגליו על הסיפור ועל הצורה שבה הוא סיפר אותו. לא באגרסיביות, לא בשחצנות, אלא בחוכמה ושנינות ותעוזה והרבה חוזק. ומאז שמרנו איתו על קשר, וגם היום אנחנו לא זזים ממנו, כשהוא כבר מנכ"ל של קבוצת חברות מכובדת".

אתן בעיקר עוסקות בהשמת גברים, יש להניח.

נייס: "גם בתחום הזה יש טרנדים. רק לפני עשור אישה בת 35 הייתה פאסה בשוק העבודה. היום היא רק מתחילה. לשמחתי, יש כבוד היום לשיער הלבן, ואנחנו מרגישות את זה והולכות עם מה שמקובל. היכולת שלנו לשנות סטיגמות מוגבלת. ועדיין, אנו מקבלות מספר מועט של בקשות לאישה בתפקיד מנכ"ל. במשך כל השנים שאנחנו פה זכור לי רק מקרה אחד של אישה שהצבנו כמנכ"לית. אבל אני מראיינת נשים וגברים באותה דרך ומקבלת את ההחלטות בדיוק באותה צורה".

כמה מקום יש לשפת הגוף בסיפור?

"המון, ופה לאו דווקא הידע שלי כפסיכולוגית עוזר, אלא הסנסורים. החושים החדים מבחינים בכל תנועה של המועמד, והניסיון שלי מסייע לי בזה. עשיתי חשבון שפגשתי כמעט 100 אלף אנשים ב-27 השנים שאני מראיינת. עם הזמן לומדים לזהות אם יש פער גדול בין הסיפור לאדם. מועמד צריך לדעת שהוא לא יכול לבוא ולהפוך את הסיפור שלו למשהו שהוא הרבה מעבר למידות שלו. חשוב שהוא יהיה אותנטי, וגם ידע שביחד עם המילים, עובר סיפור מקביל של שפת הגוף. העיניים שלו אומרות, המימיקה, המנגינה של המילים, כל הפרסונליות שלו. כי סיפור זה לא רק מילים".

אפשר להתכונן לזה, כמו לפסיכומטרי, למשל?

"אפשר, אבל התפקיד שלי הוא להיות מסוגלת לקלף ולהגיע לאמת. אם יש משהו שאחשוד בו וארצה לגלות, שום התכוננות לא תסייע כאן".

למנכ"לים יש גם חובת סודיות, למשל כלפי בעלי המניות. את לא מצפה מהם לספר לך מה קורה בחברה שבה הם עובדים.

"הוא לא חייב לגלות לי מה הכיוון החדש שאליו רוצים בעלי המניות להוביל את החברה, אבל כן לספר מאיפה נובעים חילוקי הדעות, למשל. הוא צריך לתת לי הסבר למה נפרדות דרכיהם, וכדאי שגם ייתן לי תחושה טובה לגבי הסיכויים שלו להסתדר עם בעלי המניות בחברה שאליה הוא מועמד עכשיו. גם אני רוצה שהמועמד שלי ישרוד ויעשה טוב לארגון. אגו הוא נושא שחשוב לכל ארגון, והוא צריך להיות בנוי ומספיק יציב וחזק, כדי שהוא לא יזדקק לספק צרכים של תשומת לב, הכרה, רדיפת פרסום ושאפתנות".

העציץ של חיים שני

החברה מתרכזת רק בהשמת מנכ"לים, סמנכ"לים ודירקטורים. "יש ארגונים שעובדים איתנו כבר 20 שנה", אומרת קרפול-בורק, "למעשה, אנחנו עוקבים אחר כל אדם שהיה אצלנו ושאנחנו חושבים שיש לו כישורים של מנהל. יש מנהלים שכל הקריירה הניהולית שלהם נעשתה דרכנו, שהיינו הצינור שלהם לארגונים הגדולים".

את חיים שני, כיום מנכ"ל משרד האוצר, היא הציבה בתפקידו הקודם, כמנכ"ל נייס. "את שני אנחנו מכירות כבר עשר שנים", היא מספרת. "יש לנו מנהג לשלוח עציץ לכל מועמד שהצבנו בעבודה, ואין אחד שלא מתרגש מזה. שני דווקא כעס, הוא לא רצה שידעו שאנחנו הצבנו אותו שם. כשהוא עבר לאוצר אמרנו לו שכדאי שייקח את העציץ הקודם איתו, כי בפעם הבאה שנציב אותו הוא לא יקבל חדש".

ואיך טיפלתם בשלמה רודב, היו"ר הפעיל של בזק?

"את רודב אני מכירה שנים רבות, גם כאיש עסקים וגם בזכות העבודה המופלאה שעשה בגילת תקשורת לוויינים, כשהוא נקרא לדגל והציל אותה מפשיטת רגל. הוא אחד האנשים הכי חכמים שאני מכירה, שמהלך עליי קסם בזכות היותו אדם מיוחד, צנוע ועם חוש הומור.

"מעט מאוד פעמים אני פוגשת אנשים שיודעים לנהוג בחברה בדיוק באותו האופן שבו חותכים יהלום. שמרתי איתו על קשר גם כשהוא חזר לעסקיו הפרטיים לאחר גילת. יום אחד הוא אמר לי, 'אני מתגעגע לעבוד שוב בחברה שצריך להבריא אותה. אם יום אחד תשמעי על חברה במשבר שרוצה מישהו שיציל משהו, תקראי לי'.

"כמה זמן לאחר מכן הגיעו אלינו הנציג של חיים סבן ונציג אייפקס בריטניה, וביקשו את עזרתנו במציאת יו"ר לבזק. אני חשבתי על רודב, אבל ראיינו מועמדים נוספים. הוא היה ההברקה, הדבר הבלתי צפוי, כי אף אחד לא היה חושב להציע לאדם כזה את התפקיד הזה".

"זה כמו שאציע היום ליצחק תשובה או לנוחי דנקנר לבוא להיות יו"ר ולנהל את קבוצת בזק", מוסיפה נייס.

ומה היה מונע ממך להציע הצעה כזו לתשובה?

"אם הוא היה פוגש אותי ואומר לי מה שרודב אמר לי אז, בהחלט הייתי מציעה לו. אני יודעת שתשובה מאוד אוהב כדורגל, אז הייתי פוגשת אותו באיזה משחק כדורגל, ואחרי זה הייתי מציעה לו. עם רודב שיחק הקשר הקרוב והאישי שלנו ורמת האמון שהייתה. ועובדה שלא טעינו".

קרה שטעית?

"בוודאי. הרבה פעמים. במקרה זה אנחנו כמו מועמדים - מי שמספר רק על הצלחות, זה ישר מחשיד. היו לנו טעויות פה ושם, אבל הצלחה של שלושה עשורים מוכיחה שהתגברנו על הטעויות ויצאנו מחוזקות".

עוד כתבות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן