גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל ערוץ האופנה הבינלאומי FTV: "אנחנו כמו ערוץ חדשות"

אחרי 13 שנה באוויר ו-400 מיליון מנויים בעולם, FTV יוצא להנפקה ראשונה בבורסת פרנקפורט ■ בראיון ל"גלובס" מדבר המנכ"ל ירון יעקובוביץ' על דפוסי הצפייה בערוץ - ומודה: "60% מהצופים שלנו הם גברים"

"60% מצופי ערוץ האופנה הם גברים", מגלה מנכ"ל FTV, ירון יעקובוביץ', בראיון ל"גלובס". בימים אלה יוצא הערוץ בהנפקה ראשונה בתולדותיו בבורסה של פרנקפורט. 13 שנים ו-400 מיליון מנויים סביב העולם אחרי השקתו, מתברר שלא כולם מתחברים לערוץ כדי לראות את הקולקציה האחרונה של שאנל.

"הדמוגרפיה מראה אמנם שמתוך כלל הנשים הצופות, חלק ניכר מתעניינות באופנה", אומר יעקובוביץ', "אך באותו זמן זה ברור שגברים רבים רוצים לראות נשים יפות מהלכות, והערוץ גם מאוד פופולרי בקרב הומוסקסואלים. אופנה היא משהו בינלאומי, גם בשבטים הנידחים ביותר אנשים מתקשרים לפי מה שהם לובשים. כל אחד יכול לראות משהו שהוא מחפש - האישה מוצאת עניין באיפור או בלבוש, הסטודנט לאופנה מוצא עניין בעיצובים, והגבר מוצא עניין בנשים היפות. יש גם את אלמנט הסלבריטי והשאיפה של נשים צעירות להיות דוגמניות. וכמובן, גם המוזיקה בערוץ מחברת הרבה מאוד אנשים".

יעקובוביץ' לא מתבייש בעובדה שכמה שהדוגמנית תלבש פחות אופנה - כך יבואו יותר צופים, גם בישראל. "בהתחלה היינו תמימים והראנו את כל מה שקרה במסיבות ובתצוגות האופנה", הוא מספר, "ואז קיבלנו תלונות שזה לא בסדר וזה חשוף מדי. אז החלטנו ליצור רצועה להלבשה תחתונה ויותר סקס אפיל אחר חצות, 'מידנייט הוט', ואז גילינו קהל ייעודי שצופה רק בזה. אחרי הכול, המכירות של תחתונים בעולם גבוהות יותר ממכירה של אופנה גבוהה".

* זה מתאים לכל תרבות מ-93 המדינות שבהן אתם משדרים?

"אנחנו מאוד מודעים לרגישות התרבותית בהרבה מדינות. אנחנו לא רוצים לפגוע במוסר, לכן אנחנו משדרים תכנים שונים כמעט לכל מדינה. ובכל זאת, אנחנו כמו ערוץ חדשות - אנחנו לא מחליטים מה יהיה באופנה, אנחנו יכולים להיות רק מראה למה שקורה. אנחנו יודעים שאנשים יעדיפו אם לא ילבשו חשוף, אבל אני נהנה מנשים, לא משנה מה הן לובשות, ואנחנו לא כופים על אנשים לצפות".

* זה לא הופך את הערוץ לערוץ ארוטי?

"ארוטיקה? תמיד יש בחירה איך לצפות באופנה - האם זה בסדר לצפות באדם יורה באדם במבזק חדשות ב-12 בצהריים? זה נחשב בסדר, אבל להראות אישה לובשת בגד שקוף זה אסור מוסרי?".

חיים לא שגרתיים

הסיפור של מנכ"ל ערוץ האופנה הוא מעין סיפור סינדרלה. אמו ישראלית שהיגרה לאירופה, שם הכירה את אביו, עורך דין יהודי-גרמני. יעקובוביץ' עצמו דובר עברית שבורה, של מי שבילה את קיצי ילדותו אצל הסבים בישראל. כשבגר החל ללמוד ב-LSE היוקרתי בבריטניה, וכדי לממן את עצמו בזמן הלימודים הפיק אירועים לסטודנטים.

"בשלב מסוים פגשתי את מישל אדם, בעלי FTV, שביקש את עזרתי על בסיס פרילנס", הוא מספר. "הדבר הראשון שעשיתי עבור הערוץ היה לייצר אירוע ב-2001, במסגרת שבוע האופנה בלונדון".

יעקובוביץ' סיפק את הסחורה למישל אדם, שגרף רווחים נאים מהאירוע שיעקובוביץ' הרים. "כך שהיה בינינו קליק", הוא מחייך, "אני ראיתי הזדמנות לעשות משהו מבוסס, והוא מצא מישהו שיכול לספק תוצאות. לפני שהתחלתי לעבוד שם באופן קבוע שימשתי כיועץ, אבל זה לא היה בשבילי. רציתי לראות יותר מהעולם ולהיות במקומות נוספים. לא רציתי בחיים השגרתיים".

עם תואר ביד הוא החל לחפש עבודה, ותוך כדי זה הציע לאדם שיעבוד במשרדו שבגרמניה בהתנדבות. "ביום שבו קיבלתי הצעה מחברה גדולה, קיבלתי טלפון ממישל אדם שהזמין אותי לפריז, שם הוא הציע לי להיות מנהל שיווק", מספר יעקובוביץ' - והשאר הוא היסטוריה. במשך השנים שחלפו מאז חייו היו הכול פרט לשגרתיים. את הראיון הוא מנהל מחדרו במלון בהונג-קונג, שהיה בסיס הפעולה שלו בתקופה האחרונה.

מאז שנכנס לחברה הפיץ את פעילות FTV לשוק הסיני והיפני ולרחבי אסיה, העביר את מפקדת הערוץ מצרפת לאוסטריה על מנת להיות קרוב למזרח ולמערב אירופה, והעביר את מערך השידור שלו ב-2005 לישראל ("אנחנו חוסכים כסף בעלויות השידור בשל הקרבה הגיאוגרפית של ישראל למקומות שונים בעולם"). לא עבר זמן רב והוא מונה למנכ"ל החברה.

בתקופתו הפך FTV לאחד מ-5 הערוצים הנפוצים בעולם עם 18 גירסאות ובכללן ערוץ HD. הערוץ גם היה לערוץ הבידור האירופי הראשון שיצא לארצות-הברית ופנה לכל האמריקנים ולא רק לקהל המוצא.

מתכוננים לסוף המשבר הכלכלי

המשבר הכלכלי בשלהי 2008 הבהיר לחברה שזה הזמן לעבור להנפקה בבורסה. "נסעתי לוינה והתחלתי לעבוד עם משקיעים, ואז החל המשבר הבינלאומי, קרסו בנקים, ורוב השיחות קפאו. החלטנו שהדבר הנכון לעשות, על מנת להיות מוכנים לסוף המשבר, הוא להיות נסחרים, כדי שהמשקיעים יוכלו להיות ערים למתרחש ושתהיה שקיפות מלאה בפעילות שלנו".

ההנפקה בשוק הפתוח של בורסת פרנקפורט יצאה לפועל ב-30 באפריל, ולציבור הוצעו 5,257,260 מניות מהחברה למסחר עבור המשקיעים. "אנחנו מתחילים מסחר אופן מרקט ליסטינג בלי פרוספקטוס. בעוד שכל אחד יכול לקנות את זה, זה עדיין מכוון לסוחרים מקצועיים, ואנחנו פונים למשקיעים אסטרטגיים כדי שייקחו חלק בחברה", מסביר יעקובוביץ'.

* מה מודל ההכנסות שלכם?

"ברוב המדינות אנחנו מפרסמים, ואין לנו תוכן שיווקי. אנחנו לא מאמינים בעמידה על רגל אחת, ולכן יש לנו 3 רגליים - פרסום, רווח מהפצה בכבלים ועסקי הרישיונות. אנחנו מותג מאוד חזק שמוערך על-ידי גופים רבים, ולכן אנחנו מעניקים רישיונות לשימוש במותג, בקווי הלבשה, בבארים, בליין אירועים במועדונים מובילים, ויש לנו פרימיום וודקה שהיא מותג מאוד מוצלח. יש לנו קרוב ל-1,000 חוזי רישיון. 70% מהרווחים שלנו מגיעים מפרסום והפצה, ו-30% מרישיונות".

* עד כמה השוק הישראלי משמעותי עבורכם?

"ביחס ל-93 המדינות שאליהן אנחנו משדרים, ישראל קטנה ואין לה שוק גדול. למרות שהיא מאוד חשובה לנו, היא לא מנוע כלכלי של הערוץ".

* היום אתם בחבילת הבסיס בכבלים ובלוויין. אתם מוטרדים מחבילת בסיס צרה?

"זה לא משהו שהייתי דואג לו, וזה לא היה משנה את מצבנו הכלכלי. אנחנו כמובן תומכים ברגולציה ידידותית".

* איך היית מגדיר את הצופה הישראלי?

"ישראל היא שוק מעניין מאד, כי יש ערבוב אתני מעניין ואנשים מסורתיים מחד ומצד שני מאוד פתוחים ותוססים. אפשר לומר שהקהל הישראלי מאוד בררן אבל פתוח יחסית".

* במשך השנים לא קם לכם מתחרה משמעותי, ואתם למעשה מונופול בתחום. איך זה קרה?

"היו חקיינים שניסו להיכנס לנישה, אבל כל הניסיונות כשלו. ראינו גם ערוצים מקומיים במדינות שונות שמנסים, ותמיד הם נסגרים. הסוד הוא באופי התוכניות - היינו היחידים שפיצחנו איך לעשות את זה. לפני זה האופנה היתה עולם של מגזינים. FTV לעולם האופנה הוא מה שהיה MTV לעולם המוזיקה. הסוד הוא שיש לנו 100% תכנים בינלאומיים. לעומת ספורט וחדשות, אנחנו נצלם את דיור, והוא מחזיק שידור במוסקבה, תל-אביב ובפריז.

"אם אין לך את זה, אתה לא יכול להיות ערוץ אופנה בינלאומי. אם מישהו רוצה להתחרות הוא צריך את מה שיש לנו. אין לנו בלעדיות על השידור מהתצוגות, אבל אם אתה רשת מקומית עם מצע דל, אתה צריך להחליט מה לשדר ועד כמה אני משקיע בכל דבר, ואלה זכויות יקרות".

* יש כלפיכם ביקורות שאין לכם למעשה מספיק תוכניות, אלא רק פיד של נשים צועדות.

"יש לנו תוכניות, יש לנו 'הייר אנד מייקאפ', 'עולמן של הדוגמניות'. דפוסי הצפייה בנו דומים יותר לדפוסי צפייה בערוצי חדשות, כשהצופה מדליק את הטלוויזיה מיד כשהוא בא מהעבודה ל-20 דקות, וכמובן שבסופי שבוע הצפייה עולה. זה מה שמושך מפרסמים - יש לנו את אותו אדם שרואה באותו זמן על בסיס שגרה יומית. בחדשות, מוזיקה או אופנה לא יושבים עם פופקורן וקולה לשעתיים של צפייה".

עוד כתבות

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?