גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את ג'יני - מנוע החיפוש הישראלי שעלה על הרדאר של גוגל

ג'יני הוא מנוע חיפוש המאפשר למשתמש למצוא סרטים, תוכניות טלוויזיה וקטעי וידיאו המותאמים לטעמו האישי ■ המייסד יוסי גליק, שנבחר להיות אחד מהשותפים האסטרטגיים במיזם גוגל TV: "נכנסתי לקודש הקודשים של עולם החיפוש"

לפני כחודשיים נכנס יוסי גליק למשרדי גוגל בסיליקון ואלי, קליפורניה. הישראלי בן ה-53, שבילה את מרבית חייו המקצועיים כשכיר מן השורה, זומן לפגישה במטה ענקית החיפוש העולמית, שם קיבל הצעה מהסרטים: להיות שותף אסטרטגי של האימפריה במיזם השאפתני החדש שלה, גוגל TV. הוא אפילו לא נדרש לערוך פרזנטציה של מנוע החיפוש הבידורי שהקים לצוות המכובד שנפגש עמו; האח הגדול, התברר, שם עליו עין זה זמן מה ועקב בעניין אחר פעילותו.

גליק הוא מייסד ונשיא הסטארט-אפ ג'יני (JINNI), שהוקם ב-2007 ופיתח מנוע חיפוש סמנטי המאפשר למשתמש למצוא סרטים, תוכניות טלוויזיה וקטעי וידיאו המותאמים לטעמו האישי. לפני ימים אחדים חשפה גוגל את החזון שלה - גוגל TV - והודיעה כי ג'יני הישראלית נבחרה להיות אחת ממספר מצומצם של שותפות אסטרטגיות שייקחו חלק במיזם.

עד השבוע שעבר, אז כיכבה בתקשורת הכלכלית, הייתה ג'יני אנונימית בשוק הישראלי. גם ביקור במשרדי החברה כמה ימים לאחר הפרסומים המחיש זאת היטב. בלובי של בניין המשרדים בית אשבד באזור התעשייה בראש העין אין שלט או זכר לחברה. חמישה עובדים בבניין נשאלו היכן היא ממוקמת אך לא ידעו לענות, ואף תהו בקול רם מה זה ג'יני. רק בקומה השנייה, בקצה מסדרון ארוך וצר, יש שלט קטן המבשר שמכאן פועלים 15 עובדי החברה, שהתבשרו השבוע על תסריט חלומי שלא קיים אפילו במאגר נתוני הסרטים הענק שפיתחו.

שום אבק כוכבים אין כאן, גם לא רמז לחגיגה משרדית קטנה או לבקבוק שמפניה ריק שנשכח בחדר הישיבות. "למה צריך לדעת מי אנחנו", תוהה גליק כשאני מספרת לו על רמת הבקיאות של השכנים. "אנחנו חברה קטנה וצנועה. אנחנו לא חוגגים. שום דבר עוד לא סגור. קיבלנו הזדמנות ייחודית והחלק הקשה עוד לפנינו".

השכנים הפרטיים של גליק, בבניין המגורים שבו הוא מתגורר ביהוד, דווקא גילו בקיאות רבה יותר. "הם אומרים לי במעלית, זהו, עכשיו אתה מפורסם", הוא צוחק.

הם חושבים שהפכת בן לילה לאיש עשיר?

"כן. יש משהו מאוד מטעה ופשטני בפרסומים, שלא הסבירו שאנחנו רק בתחילת הדרך, מבחינה כספית ומכל הבחינות האחרות. כולם כבר חושבים שאנחנו בסוף הדרך, אבל ההבדל הוא גדול. כמו שאני מגדיר את מצבי כיום, קניתי כרטיס להגרלה שאפשר גם לזכות בה. אני ריאלי. זה לא גמור עד שזה לא גמור".

"עזבתי הכול, הייתי בלי משכורת"

את הקריירה שלו התחיל גליק בכלל באפריקה. תחילה עבד באקסנצ'ר, חברה עולמית לייעוץ עסקי ולשירותים טכנולוגיים, ובהמשך עבר לאורקל אפריקה. כשחזר לארץ הצטרף לאורקל ישראל, ובתחילת שנות האלפיים עבר לאורקה אינטראקטיב, אז חברה בת של אמבלייז שבין היתר עסקה בפיתוח יישומים לטלוויזיה אינטראקטיבית. במשך חמש שנים שימש שם כסמנכ"ל שיווק, מוצר ופיתוח עסקי: "תחום הטכנולוגיה לבידור לא חדש לי, אני עוסק בו כבר יותר מ-13 שנה".

בתקופה הזאת החלו להתבשל אצלו מחשבות על סיווג התוכן בעולם הקולנוע והטלוויזיה. "הייתי מעורב בהקמת מערכות VOD, ונתקלתי בתופעה שכל המערכות נראו אותו הדבר", מספר גליק. "סיווג התוכן נעשה רק על-פי ז'אנרים - דרמה, קומדיה, מתח וכדומה. שמעתי תסכול מצד חברות הטלוויזיה. שאלתי אותן למה הן לא עושות את זה אחרת, והן אמרו שאין דרך אחרת. תפיסת הז'אנר כל-כך מקובעת. תלו את הכול בעיצוב המסך - האם לצופה מפורטות הקטגוריות בצד ימין של המסך, בצד שמאל, למעלה, למטה. בפאנלים שערכו בנושא כולם ישבו על הבמה ואמרו את אותו הדבר: שהממשק צריך להיות אינטואיטיבי וכל הדברים הבנאליים האלה. על השאלה מה צריך לקרות כדי שהממשק יהיה טוב יותר, התשובה תמיד הייתה שצריך מעצבים טובים יותר. זה קצת לחפש את המטבע מתחת לפנס.

"באתי בגישה אחרת, ואמרתי שאין שום בעיה עם היצירתיות של המעצבים. הם עובדים עם חומרי הגלם שנותנים להם. הבנתי שצריך סיווג אחר של התוכן, והחלטתי שאני רוצה להמציא שפה חדשה לעולם הבידור".

ב-2006 פרש גליק מאורקה. "עזבתי הכול, הייתי בלי משכורת, והתחלתי לחשוב איך אני פותר את בעיית סיווג התוכן. הייתי חצי שנה בגראז' עם ג'יני, עד שהחלטתי שאני מקים חברה שתעסוק בנושא".

מה עשית בתקופה הזאת?

"נפגשתי עם קולנוענים ועם תסריטאים. שאלתי אותם, כשאתם הולכים לעשות סרט, באיזה אופן אתם מגדירים אותו? תסריטאי הרי לא אומר לעצמו 'אני הולך לעשות דרמה', זה סופר פשטני. המסקנה הייתה שבתסריט יש שני צירים שקולנוען חושב עליהם: ציר העלילה וציר החוויה. למשל, אם חד-הורית שמגדלת ילד שיושב בכיסא גלגלים. זה יכול להיות הומוריסטי, וזה יכול להיות מדכא. חשבתי לעצמי שהיה טוב אם הייתי יכול לשחזר למה בדיוק התכוון התסריטאי.

"השקעתי גם שעות רבות בקריאת יוזרים אמריקאיים, בעיקר בלוגים באתרי קולנוע. יש הבדל עצום בין אמריקאים לישראלים; האמריקאים מרגישים חובה לדווח לעולם על כל דבר שהם עושים וחווים, כולל מה דעתם על תוכנית טלוויזיה שהם ראו. רציתי ללמוד את השפה שבה הם משתמשים לתיאור חוויית הצפייה".

בתוך חודשים מספר קיבץ סביבו גליק כמה אנשים, ביניהם איציק בן-זקן, שייסד עמו את ג'יני, ומשמש סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה; מורי רימון, מומחה במדעי המחשב המשמש כמדען הראשי; עמי בורג, קולנוען שמונה לאחראי על צוות תוכן; ורועי אופיר, האחראי על תחום השיווק. בינואר 2007 הפכה ג'יני לחברה רשומה, וגליק שימש כמנכ"ל (תפקיד שבו כיהן עד לפני שנה, אז מונה מנכ"ל אמריקאי לתפקיד). "במשך שנה שלמה עבדנו צוות גרעיני של שבעה אנשים, בלי לקבל שכר", מציין גליק.

השקעת מכספך הפרטי?

"בוודאי, קרוב ל-100 אלף דולר. היינו צריכים לממן קבלני משנה לפיתוח גרסת אלפא. האמנתי מאוד בג'יני, וגם אשתי האמינה - זו השקעה מכספי פנסיה שלנו. אני לא אדם אמיד, וסכום כזה לבן אדם מן היישוב זה לא סכום פשוט".

במקביל החל גליק לעבוד מול משקיעים. "גיוס כסף זו המשימה הקשה והמורכבת ביותר. מעבירים אותך תלאות, ואתה מתמודד כל הזמן עם תחושת דחייה", הוא משחזר. בדצמבר 2007 גייסה ג'יני 1.1 מיליון דולרים מהסטארט-אפ פקטורי, ובהמשך גייסה מימון גם מ- DFJ תמיר פישמן. "המשבר הכלכלי הקשה מאוד על גיוס הון", מספר גליק. "מצד שני, הביקוש לבידור כמו סרטים וטלוויזיה גדל, לצד האסקפיזם".

עד היום גייסה ג'יני כ-3 מיליון דולרים. לחברה יש גם משקיעים פרטיים, ביניהם איציק דנציגר, נשיא ומנכ"ל קומברס לשעבר. כיום מונה החברה 15 עובדים, "רובם מבוגרים, אין כאן היי-טקיסטים בני עשרים", מדגיש גליק.

שלושים אלף תוכניות וסרטים

הצוות שהתקבץ בג'יני עמל בשנה הראשונה לפעילותה על "המצאת שפה חדשה לגנום הקולנועי. אנחנו מתייחסים לזה כמו לגנטיקה", כפי שמתאר זאת גליק. התוצאה היא 2,200 תכונות שאותן הגדירה ג'יני, הקשורות לציר העלילה והחוויה של הסרט או של התוכנית, ומספקות פירוט רב לגביהם.

המנוע של ג'יני, הפועל בשפה האנגלית, סורק אוטומטית עשרות ביקורות ותקצירים שנכתבו על סרט מסוים, מקטלג ו"מנרמל" הכול לשפה אחידה - כלומר לאותן תכונות שהוגדרו במערכת. אם, למשל, מבקרים שונים כתבו על הסרט כי הוא "עושה צמרמורת", "גורם להתרגשות", "הזלתי דמעה" - ג'יני תקטלג אותו תחת אותה תכונה: "מרגש", בטכנולוגיה שנרשמה כפטנט. כך, החיפוש אחר סרטים מתבצע לפי מילות מפתח שמתארות את חוויית הצפייה. מנוע החיפוש כולל כיום קרוב לשלושים אלף תוכניות, סרטים וקובצי וידיאו - מספר שמתעדכן כל הזמן.

את מנוע החיפוש הזה העלתה ג'יני לאתר www.jinni.com, שהושק בגרסת בטא בנובמבר האחרון ופתוח לשימוש בחינם. הגולש יכול לבחור תכונות של סרט שאותו הוא מחפש על-פי קטגוריות מגוונות: עלילה, מצב רוח, מקום, זמן, ז'אנר ועוד. במרכיב העלילה, למשל, אפשר למצוא מגוון אפשרויות: מערכת יחסים זוגית, הורים וילדים, פשעים, סרטים על מקומות עבודה, וגם: מלחמה במערכת, מירוץ נגד הזמן, בוס מחליא, פחד מטיסה והטכנולוגיה התחרפנה. מצבי רוח שונים כוללים למשל את האפשרויות מצחיק, שנון, מפחיד, ריאליסטי, מעורר מחשבה, מתוק-מריר ועוד. קיימת חלוקה גם לפי זמנים (באיזו מאה מתרחש הסרט), ואיפה הוא מתרחש - פריז, ניו יורק, בית ספר תיכון, עיר קטנה או בין כותלי הכלא. חיפוש אחר סרט שעונה על כמה קריטריונים שונים גם יחד יביא לתוצאה שמנסה לקלוע בצורה מרבית לטעמו של הגולש.

למשל, חיפוש באתר אחר סרט הומוריסטי ומתוחכם, המתרחש בפריז ועוסק בהתאהבות, יניב 33 תוצאות, ביניהן "תשכחי את פריז" ו"אירמה לה דוס"; חיפוש אחר סדרת טלוויזיה או סרט מרגשים, שעוסקים בסודות משפחה ומתרחשים במאה ה-21, יניב 19 תוצאות, ביניהן הסדרות "מגרש ביתי", "נשות קבע" והסרט "בנעליה".

מה קורה כשיש ביקורות סותרות על אותו סרט?

"הרוב קובע, במידה מסוימת. אני סומך על הקהל, הוא מבחינתי האמת. אם הרוב אומר שסרט מסוים מצחיק, אז הוא מצחיק. אנחנו מנפים את הדעות הקיצוניות, אבל יודעים לזהות סרטים שהדעה עליהם קוטבית - שיש צופים שאוהבים אותו ויש ששונאים אותו, ומציינים שהוא כזה. אנחנו גם יודעים למדוד את עוצמת התגובות - אם הסרט מאוד הומוריסטי או קצת הומוריסטי".

למה שלא אקפוץ לספריית ה-DVD הקרובה לביתי, אגש למוכר שאני כבר מכירה ואקבל ממנו המלצה על סרט טוב?

"המטרה של ג'יני היא בדיוק זאת - להחליף שיחה אישית. אפשר לשאול את מנוע החיפוש שאלות ברזולוציה גבוהה מאוד. המוכר יגיד לך - אם אהבת את הסרט A, קחי את הסרט B, אבל ג'יני יגיד לך מה בדיוק דומה בין שני הסרטים, מה יש ב-B שאת עשויה לאהוב, והוא גם מדרג מהי מידת ההתאמה שלך לסרט. השאלה הכי חשובה שאנחנו מתמודדים איתה היא מה בא לך לראות עכשיו. יכול להיות שבאופן כללי מתאים לך לראות סרטים על מלחמת העולם השנייה, וגם סרטים על חיי נישואים. אנחנו רוצים לתת תשובה על השאלה מה מתאים לך לרגע זה, לפי מצב הרוח שלך".

אתה משתמש הרבה באתר?

"אני מכור. אני לא מקבל שום החלטה על שום דבר שקשור לסרטים וטלוויזיה בלי להתייעץ עם ג'יני, בעיקר כשאני הולך לסרט בארצות הברית".

לפעמים אנשים סתם רוצים לקפוץ לסרט עם חברים באופן ספונטני, בלי לעשות מחקר קודם.

"החברים שלך מכירים את הטעם הקולנועי שלך? אני סומך על ההמלצות של ג'יני, והרבה פחות על החלטות של חברים. אבל ברור שגם אני הולך ביום שישי בערב לסרט עם החבר'ה, בגלל הנסיבות החברתיות".

"עשינו אדפטציה לגוגל"

עוד נחזור ליכולות הטכנולוגיות של ג'יני, אבל בינתיים מפתה לקפוץ הלאה: לגוגל. ואם גליק מדבר על ג'יני בגאווה רבה ובעיניים נוצצות, כששואלים אותו על גוגל הוא מקפיד לצנן את ההתלהבות, מקמץ במילים, ומדבר בצניעות ובזהירות רבה. מבחינתו, חובת ההוכחה עוד לפניו, ולכן אין כל סיבה למסיבה. ברקע קיים גם חוזה הסודיות שעליו חתם.

הטלפון מגוגל הפתיע אותך?

"הפתיע ולא הפתיע. ידעתי שאני עושה משהו מיוחד שהם לא עושים. מצד שני, תמיד כשגוף כזה גדול מתקשר אליך זו הפתעה נעימה".

איך הם הגיעו אליך?

"אנשים שעובדים בגוגל השתמשו באתר של ג'יני כגולשים פרטיים. האתר זה איש המכירות הכי טוב שלי. אחד מהם, אדם שעובד בגוגל TV והכיר אותי מתקופת העבודה באורקה, יצר איתי קשר. התברר שהוא גולש קבוע באתר, וכנראה השם עלה אצלם בדיונים פנימיים".

איך אנשי גוגל גולשים פתאום לאתר של חברה ישראלית קטנטנה בתחילת דרכה?

"ג'יני מוכרת בקהילת חברות הטכנולוגיה. תמיד דאגנו שיהיו עלינו פרסומים במקומות הטכנולוגיים המכובדים".

זימנו אותך למטה של גוגל?

"אני טס פעם בחודש לארצות הברית. אמרו לי, בפעם הבאה שאתה בסיליקון ואלי, תיכנס אלינו. לא אמרו, 'תתייצב מחר'".

התרגשת כשהגעת לשם?

"כן. זה דבר מאוד מרגש שאתה בא לקודש הקודשים של עולם החיפוש, ואתה מציג את יכולת החיפוש שלך. זה לא משהו שאני לוקח כמובן מאליו".

עשית להם פרזנטציה?

"כמעט שלא. הם מכירים את האתר, ומה שנותר זה לדבר על מה אפשר לעשות יחד. יש הבדל בין מצב שבו אתה בא עם קופסה, מציג את היכולות של המוצר ומתחיל למכור להם אותו, לבין סיטואציה שאתה בא למי שהם כבר משתמשים קבועים שלך".

איך היו המגעים איתם?

"טובים מאוד ומהירים".

מה תספקו לגוגל?

"התוכן יהיה מבוסס על מנוע החיפוש שלנו, אבל הממשק יהיה גוגלי. עשינו אדפטציה של ג'יני דוט קום לפלטפורמה של גוגל, וזה עדיין בתהליך פיתוח. אנחנו מעמידים לרשותם את כל היכולות שלנו, אבל איך הם יממשו אותן ומה בדיוק הם יעשו, אני לא יכול לומר". גליק מבהיר כי ג'יני לא מנסה להתחרות בגוגל. "גוגל היא מנוע חיפוש אופקי, וג'יני מנוע אנכי-מתמחה. גוגל מהנדסת מילים, ואנחנו - משמעות. כשגוגל הגיעה לתחום מומחיות מסוים כמו טלוויזיה, הצורך שלה השתנה, ופתאום היא זקוקה למוצרים מתמחים".

איך הרגשת כשיצאת משם? חגגת?

"לא".

לא יכול להיות שזה היה עוד יום עבודה בשבילך.

"זה היה עוד יום עבודה. כי הדרך עוד ארוכה".

איך סיפרת לעובדים?

"שלחתי להם אי-מייל".

הם לפחות הרימו כוסית?

"לא. נתתי לצוות מבט מאוזן. אני תמיד פורס את הסיכויים ואת הסיכונים. זה האופי שלי, אני לא חוגג אף פעם. אנחנו סטארט-אפ של זקנים ושמנים - עושים הכול שקול, לאט, לא משתוללים, ואף פעם לא יוצאים מכלינו. השתן לא עלה לנו לראש".

נהניתם מהחשיפה בתקשורת?

"זה היה קצת יותר מדי בשבילנו. אני חושב שחברה צריכה לשמור על צניעות וקודם כול להוכיח את עצמה. עם זאת, אנחנו מאוד גאים בג'יני. זו חברה ישראלית שמלמדת את הוליווד איך לעשות מנוע חיפוש מתמחה".

השאלה המעניינת ביותר היא אם נשמע בקרוב על אקזיט גדול שביצע גליק, בתסריט שלפיו גוגל תרכוש את הסטארט-אפ. בלוג הטכנולוגיה טקראנץ' העריך כי אם שיתוף הפעולה בין השתיים יצליח, גוגל עשויה לרכוש את הסטארט-אפ.

גוגל הציעה לקנות את ג'יני?

"אני לא יכול להגיד כלום על מה שמתרחש בינינו לבינם".

אבל מבחינתך האישית, תיפרד מהבייבי שלך?

"תמיד אמרתי שאני רוצה לצאת לפנסיה מג'יני; ומבחינת החזון שלנו, אנחנו רוצים לבנות חברה ארוכת טווח".

אבל החזון שלכם לא הביא בחשבון שגוגל יתעניינו בכם.

"נכון. לכל דבר יש מחיר. זה לא ריאלי להגיד, לא, בשום מחיר בעולם. אני לא מדבר בסיסמאות".

בינתיים גליק מקפיד לקפוץ למחשב לפני שהוא מתרווח מול הטלוויזיה. "ג'יני מאפשרת לי למצוא סרטים שאני והמשפחה שלי, שחובבת סרטים, נהנה לראות יחד. למשל, אפשר לבצע חתך ולראות באיזה סרט אשתי, הילדה שלנו ואני נהנה לצפות יחד. היכולת לתת המלצה קבוצתית זו יכולת חזקה מאוד".

ואתה עושה את זה?

"אני עושה את זה, אבל לא עם אשתי", צוחק גליק. "לי ולה אין שום דבר משותף בפרופיל הגנטי הקולנועי שלנו".

22

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק