גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלת חברת מחקר הטלוויזיה THE WIT: "ישראל היא כור היתוך של השראה"

וירג'יניה מאוסלר תציג בוועידת תקשורת ונתח שוק 2010 את משנתה באשר לבניית פורמט טלוויזיה מוצלח ■ בראיון ל"גלובס" היא מתייחסת לישראל כיצרנית פורמטים מקורית - אך מסבירה ממה כדאי למפיקים להיזהר

"זה לא זמן טוב למכור פורמט טלוויזיה של הפקה גדולה. אלה ימים מתאימים למכירת הרבה הפקות קטנות" - זה הטיפ שנותנת וירג'יניה מאוסלר, העומדת בראש חברת מחקר הטלוויזיה THE WIT, למי שמעוניינים בימים אלה למכור תוכן טלוויזיה לחו"ל.

מאוסלר תגיע ב-19 ביולי לקחת חלק בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" ותציג את משנתה באשר לאופן שבו אפשר לבנות פורמט טלוויזיה טוב לייצוא והדרך הנכונה להפיצו.

THE WIT היא חברת מחקר היושבת בצרפת אשר עוקבת אחר מגמות טלוויזיה סביב העולם. החברה הוקמה בשנת 1995 על-ידי מאוסלר, והיא מחזיקה 40 אנשי מחקר שצופים בטלוויזיה ב-50 מדינות. הצופים שולחים מידע לבסיס-האם, ומאוסלר משכללת את הנתונים ומפרסמת דו"חות תקופתיים שהופכים להיות מאגר מידע גדול על פיילוטים ויוזמות חדשים ברחבי העולם.

"המנויים שלנו הם משדרים ומפיקים שרוצים לקבל מידע או מפתחים של תוכניות חדשות, שרוצים השראה או טוויסט חדש לרעיונות שלהם. אנחנו רוצים לעודד יצירתיות", היא אומרת בראיון ל"גלובס".

* מה הטרנדים החזקים ביותר בעולם כיום?

"טרנד המשפחה הוא משמעותי מאוד. תוכניות התעודה והאקטואליה עוסקות בחינוך וביחסים במשפחה, רואים תחרויות שירה לילדים, שעשועונים של משפחות המתחרות זו בזו. רואים גם הרבה חזרה לתוכניות הילדות שלנו - לא בהכרח בפורמטים עצמם, אלא גם בלוק. הילדות חוזרת למסך".

לחזרה לפורמטים המוכרים, אומרת מאוסלר, יש שורשים במשבר הכלכלי הגדול של 2008. "לא רוצים לקחת סיכונים", היא מסבירה, "ולא להשקיע בדברים חדשים לגמרי. אם יש דבר שעובד - רצים איתו".

* אז המשבר תקע את היצירתיות?

"להפך. הערוצים הגדולים אולי זהירים יותר, אבל הערוצים הקטנים פורחים עם דברים שקשה לפתח. יש הרבה דברים שהם אולי לא ענקיים או עתירי ממון. ההפקות הגדולות שעוד עובדות הן הפורמטים הקלאסיים של תחרויות הכישרונות והריקודים. הדברים החדשים הם באמת קטנים יותר. לכן, עדיף למכור 10 פורמטים קטנים מאשר דברים גדולים, כי גופי השידור מפחדים לקחת סיכון".

* מה הכוחות שמניעים טרנד?

"מה שיוצר טרנד זה פורמט 'מכתיב טרנדים'. הרי טרנד תוכניות הריקוד, למשל, הוא לא טרנד חברתי כי אנשים לא רוקדים ברחובות ואלס. אבל זה הפך להיות טרנד כי מצאו בזה טלוויזיה מבדרת, מצחיקה ומסיחת דעת מחיי היום-יום".

לדבריה, בסופו של יום "הדבר המצליח ביותר הוא זה שמוטמע היטב בתרבות המקומית. רואים שבתחום המתוסרט, התוכניות המצליחות ביותר הן הפקות המקור בכל מדינה. אין לזה תחליף".

* האם את מרגישה בהתעניינות גוברת סביב ישראל במפת התוכן הטלוויזיוני?

"אני רואה את זה בהחלט. היום מוצאים עניין במדינות שלא כולן בהכרח נחשבות כיצרניות טלוויזיה ברורות, וחושבים שאולי יש שם אוצר מסוים. אבל אם נשווה את פינלנד למשל לישראל, בישראל זה קל יותר כי אנשים מדברים אנגלית, ולישראלי קל יותר מאשר לפיני להסביר את הפורמט שלו. בישראל יש אנשים שמגיעים מתרבויות שונות, ויש כור היתוך של השראה - יש קשרים תרבותיים לספרד, לרוסיה, לאירופה, וזו תערובת של יצירתיות.

"לפני 10 שנים אמר לי מפיק צרפתי שיש בישראל השראה עצומה, אבל הפעילות לא היתה חשובה כמו היום. ישראל הגיעה לנקודה מאורגנת בטלוויזיה שלה, המתאימה להצלחה. בגלל הייחוד התרבותי שלהם, הישראלים גם מחפשים השראות אחרות בעולם".

* מה יכול לעמוד לרעתנו?

"אסור לחקות אחרים. התוכן חייב להיות קשור לתרבות שלך. אם תוכנית ישראלית תראה דומה לאמריקנית, היא תאבד את הייחוד שלה. מה שעשוי להיות מגבלה זה גודלו של השוק. הפקה ל-3 ערוצים מרכזיים בלבד משמעה לא מספיק הפקות".

ורג'יניה מאסולר תשתתף בוועידת תקשורת ונתח שוק 2010 של "גלובס".

עוד כתבות

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

סגנו של סינוואר: "משלחת חמאס תיפגש היום בקהיר עם המתווכות"

צה"ל תקף הלילה יעדי טרור בדרום לבנון - חמאס שיגר בתגובה מטח רקטות לעבר יישובי הגליל העליון • דיווח: מצרים הזמינה בכירים ישראלים לקהיר, במקביל להגעת משלחת חמאס • הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו • שרים איימו בהפלת הממשלה, גורם מדיני: עסקה לא תפגע במטרות המלחמה • עדכונים בולטים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; למה טסלה מזנקת ב-7.5% במסחר המוקדם?

המסחר באסיה ננעל בעליות ● השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.765 שקלים ● פיליפס מזנקת ב-37% ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזוןן תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי דונלד טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון