גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"עולם האפליקציות בסלולר עשה את השינוי ביכולת הפרסומית"

יועץ התקשורת משה דבי עובד על פרויקט חדש - חברת מגהפון, שאמורה להיות "משרד הפרסום של העתיד" ■ הקונספט מבוסס על טכנולוגיות לפרסום מבוסס מיקום בטלפונים חכמים וליצירת דיאלוג בין הטלפונים לרשתות החברתיות

כבר כמה חודשים שליועץ התקשורת משה דבי (43) יש בייבי חדש. לבייבי הזה לא מחליפים חיתולים, יותר נכון לומר שהתינוק הזה הולך ישר לאוניברסיטה. אם תשאלו את דבי, הוא עוקף בריצה את משרדי הפרסום הגדולים ואת משרדי האינטראקטיב - ומאיים להיות הדבר הבא. קוראים לו "מגהפון", וכשדבי מדבר עליו - עיניו נוצצות ממש כמו של אב טרי.

עד לאחרונה דבי היה עסוק בעיקר בניהול משרד יחסי הציבור וייעוץ התקשורת שבבעלותו, עד שהתחיל לדגדג לו חיידק היזמות. דבי יצא לדרך עם שני שותפים, רון שלי (37), בעבר שותף וסמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן-נטלר-סמסונוב במשך כ-10 שנים, ועמרי קוהל (38), מנהל בכיר בענף הפרסום בעברו ומי שהקים חברות טכנולוגיות בתחום הסלולר והאינטרנט.

לצד ההתנהלות מול לקוחות הדגל שלו - חיים סבן, שי אגסי ובטר פלייס ושר האוצר יובל שטייניץ - דבי מוצא זמן לקדם את החברה החדשה: "מגהפון נוצרה מתוך תהליך אסטרטגי, מדרישה של לקוחות שרצו להיות ברשת", הוא אומר. "הרעיון הוא ליצור דיאלוג בין הטלפונים החכמים, מכשירי הסמארטפון למיניהם, לרשתות החברתיות".

לדבריו, "כיום עולם הטכנולוגיה מאוד מתקדם, אפשר לגלוש בזמן אמת מכל מקום כמעט, וכך למעשה לקיים את הדיאלוג המתבקש בין המותגים ללקוחות. עד היום הפרסום בסלולר היה בעיקר באנרים בפורטלים של הסלולר. היום אנחנו למעשה עוקפים את חברת הסלולר. עולם האפליקציות עשה את השינוי ביכולת הפרסומית".

* מה אתה בעצם מציע ללקוחות?

"מגהפון היא בעצם סוכנות לפרסום במכשירים ניידים חכמים. כיום מכשיר הסלולר הוא המדיה לגיטימית שבה נמצאות כל חברות התוכן הגדולות בארץ. הצרכן כיום הוא מתוחכם יותר וצורך תוכן סלולרי בקצב הולך וגדל, כך שהטלפון הסלולרי הופך לחלק אינטגרלי מהחוויה של הצרכן.

"מגהפון עושה שילוב בין ההבנה השיווקית לסלולר. אנחנו מציעים ללקוחות שלנו לפנות לצרכנים בכל דרך שיכולה למנף את הטכנולוגיות המתקדמות המוצעות כיום בסמארטפון. כך, למשל, כשצרכן גולש ברשתות החברתיות דרך הטלפון הסלולרי, אני יכול להציע לו פרסום שמבוסס מיקום בזמן אמת. אני מזהה לקוח רלוונטי שנמצא בנקודה גיאוגרפית מסוימת, מניע אותו לפעולה. כך, הלקוחות הופכים לשותפים שלנו. הפרסום הישן מדבר במסרים - הפרסום שלנו מציע חוויה".

* איך זה עובד בפועל?

"ניקח למשל בית אופנה שמגיע אלינו כלקוח. אני יכול לזהות עבורו מתי לקוח פוטנציאלי נמצא בקירבת אחת החנויות ולהציע לו פריטים בקולקציה שמתאימים לו, או לחילופין הצעה שמתאימה לו כמו הנחה או מבצע. אנחנו עושים את זה דרך תוכנת ה-GPS שיש כיום בכל טלפון חכם ויכולה לדעת בדיוק איפה הלקוח מסתובב, זה מסתנכרן עם המיקום הגיאוגרפי שלו.

"דוגמה נוספת אני יכול להציע ללקוח שלי מתחום יחסי הציבור, דלק ישראל. אנו מציעים להם גם פרסום תלוי מיקום גיאוגרפי. אנחנו יכולים לזהות מתי הלקוח נמצא בנסיעה במרחק של כ-20 ק"מ מתחנת דלק ולהציע לו לקבל קופון סלולרי, כך שאם הוא יעצור בחנות 'מנטה', על כל תדלוק הוא יקבל קפה בחינם. לפי גביית הקופונים אנחנו גם יכולים למדוד בדיוק את מספר המימושים שהיו למבצע".

* מה היתרון היחסי שלכם? הרי כל משרדי הפרסום האינטראקטיבי מכוונים היום לפרסום בסלולר.

"השילוב בין שלושתנו, השותפים ב'מגהפון', מציע ללקוח לא רק את הקריאייטיב הפרסומי - אלא גם את הטכנולוגיה לעשות זאת, וזה היתרון שלנו. אנחנו יודעים לנצל את הטכנולוגיות הקיימות בצורה מיטבית עבור המותגים.

"יש כאן שלם שגדול יותר מסך חלקיו. במשרדי אינטראקטיב לוקחים מישהו שמתמחה במשהו ספציפי, אבל אצלנו יש שילוב של כמה תחומי התמחות יחד. אנחנו מייצגים למעשה את משרד הפרסום של העתיד.

"אפשר לומר שמגהפון קוראת תיגר על הקד"מ, יחסי הציבור ומשרדי הפרסום הקונבנציונליים והאינטראקטיביים, כי בסופו של דבר השאלה היא מי מצליח לתת ללקוח את חווית המותג בכל מקום שהוא נמצא בו.

"החוכמה היא גם לדעת לייצר תוכן שיווקי מעניין שהוא חלק מחוויית הקנייה או מהגלישה ברשת החברתית, וכך המסרים נטמעים בקלות ובצורה הרבה יותר חווייתית. אנחנו מציעים למעשה 'קרוס מדיה': אינטרנט, בלוגים, רשתות חברתיות, יחסי ציבור וכו'. התפקיד שלנו הוא ליצור דיאלוג בין המותג ללקוח ולצרכן".

* באיזה אופן ייצרתם את הדיאלוג הזה במסגרת החברה?

"העלינו קמפיין לחברת בזק שבו אתה לא רק רואה את הפרסום בטלפון הנייד - אלא גם יכול להקליק על הפרסומת, וזה מקשר אותך באופן מיידי למוקד המכירות, שם מציעים לך הצעה. בכך חיברנו למעשה את הצרכן למפרסם באופן מיידי בלי צורך בתיווך או בהפעלה נוספת, כמו להגיע הביתה ולהתקשר כדי לייצר את החיבור.

"גם בקמפיין למקררים של LG השתמשנו באותו קונספט. הלקוח קיבל הצעה פרסומת בטלפון הנייד מעל גבי באנר, שהקלקה עליו קישרה אותו באופן מיידי לחברה, כשנציג מטעמה הציע לו הצעת מחיר לרכישת מקרר.

"הפעילות הפרסומית הזאת נשענה על רשת פרסום שהקמנו, שמאפשרת להעלות קמפיינים באתרי תוכן, זאת באמצעות הסכם שעשינו עם חברת TODACELL. אחוזי ההקלקות בהשוואה למשל להקלקות בקמפיין אינטרנטי שעלה במחשב הביתי באינטרנט היו פי עשרות".

* איך אתה רואה את הטכנולוגיה החדשה משנה את חוויית הקנייה של הלקוחות כפי שהם הכירו אותה עד היום?

"מה שמאפיין את הטלפונים החכמים ואת ההתפשטות של הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר הוא שזה הופך את חוויית הגלישה לחוויה חברתית. מי שגולש כיום יכול לבקש המלצות מחברים או לתת המלצות בכל תחום, החל במסעדות ליד הבית ועד לאתרי תיירות לפני נסיעה לחו"ל. היכולת של הצרכנים לנהל דיאלוג עם חברים ברשתות החברתיות מאלץ אותנו להכיר את הלקוחות. זה לא משהו שיכול לבוא מתוך אלגוריתם.

"במסגרת הקידום של 'מגהפון' נפגשנו עם בכירים בתעשייה מתחום הפיננסים, הצרכנות, הקמעונאות, האופנה ומפעילים סלולריים. כולם מבינים שהשוק משתנה ובהתאמה את הפוטנציאל הגלום בזה. הטרנד הגיע למצב שיש בשלות אצל הצרכנים והכרה במדיה מבחינת המפרסמים. כולם מבינים את הצורך, אבל רק מעט יודעים איך לפתור את זה".

* יש לכם גם יתרון יחסי מבחינת עלויות למפרסמים?

"בוודאי, אנחנו עובדים בתקציבים נמוכים יותר. היום בהשקעה של 250 אלף שקל אתה יכול לקבל קמפיין אטרקטיבי שתפור למידותיך ולאלה של הלקוחות שלך, עם פריסה לא פחות אפקטיבית מזו שיש באמצעי מדיה אחרים, ואולי אפילו יותר - כי זה מותאם אישית ללקוח".

עוד כתבות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הבורסה בהונג קונג / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

מגמה מעורבת באסיה; מחירי הזהב יורדים בכ-1%

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירוק, הנאסד"ק טיפס בכ-1.1% ● עליות במחירי הנפט ● הביטקוין עומד על כ-66.5 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1.5%

מציאות הפוכה / צילום: Shutterstock

אם תסתכלו על הנתונים האלה תקבלו רושם שונה לחלוטין על מה שעומד לקרות בשווקים

בזמן שמחירי המניות מאותתים על צפי להורדת ריבית, תשואת השיא באג"ח הממשלתיות משקפת תחזית הפוכה ● בשוק הסחורות הבהלה לזהב שוברת שיאים, תרחיש השמור לחששות מפני גלישה למיתון, בעוד שהנפט משדר עסקים כרגיל ● אז מה ההסבר לנתונים הסותרים לכאורה, וכיצד ניתן להרוויח מכך

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

אלישע מדן. החברים / צילום: פרטי

"בזכות החברים": למרות שאיבד את שתי רגליו בעזה, אלישע מדן יצא לטייל בערבה

אלישע מדן נפצע אנוש בעזה ● בשבוע שעבר החברים שלו סחבו אותו כדי שיוכלו לטייל יחד בערבה: "אני יודע שאוכל לחזור להיות יותר ממה שהייתי" ● פרויקט מיוחד

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

במהלך הלילה: אזעקות הופעלו במטולה ● מוקדם יותר - מטרה אוירית יורטה באזור קריית שמונה ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן שנבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

בחברות הטק מנסים להילחם בהונאות משקיעים. אלה הכלים החדשים שלהם

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר