גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד המותגים 2010: מהם המותגים שהתבלטו השנה?

לפני חשיפת הטבלה כולה - קבלו טעימה של המותגים החדשים במדד וגם של אלה שהתבלטו במיוחד לטובה או לרעה בשנה האחרונה ■ דירוג 100 המותגים השווים ביותר בישראל - של "גלובס", תפן וגיזה-זינגר-אבן - מתפרסם מחר

5 מותגים עולים

גוגל: ההתאמה לשוק הישראלי השתלמה בגדול

* שינוי לעומת 2008: 81.69% +

גוגל ישראל מתחזקת השנה משמעותית הודות לגידול מרשים במיוחד בהכנסותיה מפרסום בארץ. את הצמיחה הזו בהכנסותיה של גוגל ניתן לייחס לשני גורמים עיקריים.

ראשית, שוק הפרסום צמוד החיפוש ממשיך להתרחב בעולם, ובישראל בפרט. שנית, גוגל ישראל המשיכה להשיק שירותים וכלי פרסום המתאימים לשוק המקומי. כך, לדוגמה, בסוף 2009 פתחה גוגל את YouTube גם למפרסמים הישראלים.

עם זאת, המבחן האמיתי של גוגל ישראל עדיין לפניה. גוגל העולמית מתחילה להרגיש את השחיקה במותג שלה, כאשר יותר ויותר משתמשים ומביני דבר רוטנים על המונופול המתהווה שלה ועל הפגיעה בפרטיות הגולשים.

פלאפון: הצלחת הרשת החדשה שדרגה את המותג

* שינוי לעומת 2008: 16.59% +

המותג פלאפון מפגין בדירוג הנוכחי נוכחות טובה ושיפור משמעותי בשווי - עדות להצלחת החברה בהקמת הרשת החדשה. הרשת החדשה שווה תדמית טובה יותר, מותג חזק יותר וביצועים משופרים, שבאים לידי ביטוי לכל אורך השנה האחרונה.

הצמיחה של פלאפון ברבעונים האחרונים נובעת בראש ובראשונה מהאנרגיה שהרשת החדשה הפיחה בה. פתאום פלאפון יכולה למכור נוקיה, יכולה למכור iPhone ויכולה להעמיד ליין של מכשירים כמו כל חברה סלולרית נורמלית.

פלאפון גם הרימה את נס האינטרנט הסלולרי והפכה אותו למנוע צמיחה מרכזי שלה, בזכות הרשת החדשה. יש להניח כי העובדה שהיא מספקת היום את המהירויות הגבוהות ביותר באינטרנט הסלולרי תיזקף לזכותה עוד הרבה זמן.

סמסונג: הציפייה ל-iPhone דווקא היטיבה עם המותג הזה

* שינוי לעומת 2008: 20.48% +

המותג הקוריאני סמסונג משפר ביצועים ורושם עלייה משמעותית בשווי. מאחורי היבואנים של סמסונג בישראל עומדת בשנים האחרונות נציגות רשמית של סמסונג, שעובדת על חיזוק המותג. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בתחום הטלוויזיות, שזכו לחשיפה גבוהה יותר בזכות הנציגות.

החברה נחשבת למספר 2 בשוק הסלולר בארץ, כאשר היא דואגת להוציא כאן מספר רב של מכשירים. מלבד זאת, החברה זיהתה מהר מאוד את שוק טלפוני המגע (הרבה לפני נוקיה), והיא דחפה אותו ב-2009 בכל הכוח. לכן היא הצליחה גם להגדיל את מכירות מכשירי המגע שלה אצל המפעילות הסלולריות, שעדיין לא יכלו למכור באותה תקופה את מכשיר ה-iPhone.

הבנק הבינלאומי: עלייה מהותית בחוזק המותג

* שינוי לעומת 2008: 13.97% +

הבנק הבינלאומי צלח את המשבר הכלכלי כמעט בקלות ומיצב את עצמו כבנק חזק ויציב עם כרית הון שמנה. במקביל חיזק הבנק את מעמדו בתחום ההשקעות על-ידי סדרה של קמפיינים בהובלת אסי כהן, כש"טוק-טוק, מי בדלת. זה אני היועץ" היתה אחת הפרסומות הזכורות והאהובות של 2009.

בבנק מדווחים על עלייה בקישור ובמודעות של הלקוח לבינלאומי, כשהמיתוג של הבינלאומי כבנק מתמחה בהשקעות נמצא בטופ אוף מיינד של הלקוח.

שנת 2010 עומדת בצלה של השביתה הארוכה שהתקיימה בבנק. אין כמו בנק סגור לפגיעה בתדמית ובמותג. הבינלאומי יצטרך לעבוד קשה כדי לשקם את אמון הלקוחות שנפגע ב-12 ימים של בנק סגור.

בנק מזרחי-טפחות: דביר עבר וחיזק את המותג

* שינוי לעומת 2008: 3.7% +

המותג מזרחי-טפחות הולך ומתחזק. בשל האופי השמרני של המודל, זו למעשה השנה הראשונה שבה נלקחת בחשבון מלוא השפעת המיזוג בין מזרחי לטפחות, והקפיצה במיקומו בדירוג היא דרמטית - ובאה לידי ביטוי בטבלה המלאה שתפורסם מחר (ב').

שורה של מהלכים, בראשות סמנכ"ל השיווק נעמה גת, הפכו את מזרחי-טפחות לחלופה קמעונאית ראויה ללקוחות שרוצים לעבור בנק, בזכות הקמפיין המדובר "להעביר את דביר", שהפך למושג.

על ההצלחה העיבה ההתעסקות בשכר העתק של המנכ"ל אלי יונס וההתרסה של היו"ר יעקב פרי, שהסביר מעל כל במה מדוע 18 מיליון שקל ליונס הם דווקא שכר סביר.

שיעור השינוי מתחשב במלוא השפעת המיזוג גם על שווי הבנק ב-2008, למרות שלא הוצג כך בשנה הקודמת.

5 מותגים יורדים

טויוטה: למרות השחיקה, עדיין מותג הרכב הכי חזק

* שינוי לעומת 2008: 16.18% -

טויוטה הוא אחד ממותגי הרכב שיותר סבלו מהמיתון, והוא רושם שחיקה בשווי. עם זאת, הוא היה ונותר מותג הרכב החזק ביותר בדירוג.

בצל המשבר הכלכלי שהורגש היטב בתחילת 2009, חברות הרכב חששו מהזמנת מלאים. טויוטה, שנקטה מדיניות שמרנית במיוחד, סבלה מירידה במכירות שחלקה נבעה ממחסור במלאי.

פרמטר נוסף ששיחק לרעת המותג הוא השחיקה בפרמיה שהמותג גבה מהצרכנים. בשנת 2010 המותג מתמודד עם מכה קשה שהוא ספג למוניטין האמינות המפורסם שלו, כאשר 8 מיליון כלי רכב בארץ ובעולם נקראו לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה, ולמותג נכונה עבודה קשה לשיקום האמינות.

טושיבה: המחסור במלאי פגע דרמטית במכירות

* שינוי לעומת 2008: 16.8% -

טושיבה היתה במשך שנים שם נרדף לטלוויזיות שטוחות, בעקבות המיתוג המצוין של היבואן המקומי - ניופאן. אולם, נראה כי לפחות ב-2009 החברה קצת מאבדת את זה. שווי המותג ירד כמעט ב-17%, בעיקר על רקע ירידה במכירות, שבחלקה נבעה ממחסור במלאי.

טושיבה היתה צריכה להתחרות בשנה שעברה, כמו השנה, בחברות רבות בתחום הטלוויזיות, כאשר גם בתחום המחשבים הניידים קשה להגיד שהחברה נמצאת במקום הראשון או השני בראשו של הצרכן, כאשר הוא הולך לחנות.

לא ברור מה התוכניות של טושיבה בתחומים שבהם היא פועלת, אולם היא צפויה להשיק עוד השנה סדרת מסכי תלת-ממד, מה שיעזור לה במיתוג - לפחות בתחום הטלוויזיות.

מעדנות: צניחה בעקבות משבר הליסטריה

* שינוי לעומת 2008: 16.01% -

מעדנות, מותג הבצקים הקפואים של תנובה, נחבט, רושם ירידה חדה בשווי וצונח בדירוג. הצניחה באה בעקבות משבר האיכות שפקד את המותג בינואר 2009, כאשר התגלה חשד להימצאות חיידקי ליסטריה בחלק מהמוצרים.

החברה אמנם נהגה בשקיפות כלפי הצרכנים. היא הודיעה על הממצאים, נהגה בזהירות כשבחרה להוריד את כל מוצרי המותג מהמדף והחזירה אותם רק כעבור חודש, ולאחר שינויים מערכתיים בקווי הייצור. אלא שהמשבר הזה חשף את ערוותה של הקטגוריה הסטגנטית ממילא, ועל כך נאמר אם במעדנות, מוביל הקטגוריה, נפלה שלהבת - מה יגידו אזובי הקיר?

לנובו: לא פופולרי כמו המתחרים

* שינוי לעומת 2008: 13.24% -

לנובו אף פעם לא נהנתה מתדמית יוקרתית או נחשקת למחשבים שלה בארץ, ושנת 2009 לא היתה שנה טובה למותג, שירד בשווי ונפל בדירוג.

נראה כי השחיקה בשווי המותג נגרמת בשל שחיקה חדה בפרמיה שהמותג גובה מהצרכנים, בגלל שהחברה לא ממש מצליחה להתחרות במוצריה בעיצוב ובפופולריות של המחשבים של המותגים המתחרים LG, HP או דל.

לנובו היא עדיין שחקן משמעותי, והמותג אף עולה במכירות, אך עדיין מדובר במחשבים שנחשבים עסקיים, מרובעים ועם עיצוב משעמם, שאותם מחזיקים בעיקר עובדים שקיבלו את המחשב שלהם ממקום העבודה.

מרצדס: רכבי היוקרה סבלו מהיבוא האישי

* שינוי לעומת 2008: 13.25% -

מותג הרכב היוקרתי מרצדס נחלש וצונח בדירוג. במהלך 2009 השיקה החברה בארץ את E קלאס, שנחשבת לאחת מסדרות היוקרה הנמכרות בעולם. כמו כן השיקה החברה את מרצדס S קלאס עם מנוע ירוק היברידי, וכן את מרצדס GLK - רכב שטח שהושק לראשונה בעולם בסרט "סקס והעיר הגדולה 2". לאלה יש להוסיף עוד השקות שנערכו במהלך השנה.

אבל כל אלה לא בלמו את הירידה בשווי המותג, שכמו רוב מותגי היוקרה, גם הוא סבל ב-2009 מהתרחבות מואצת של היבוא האישי, שהתמקד בעיקר במותגי יוקרה ובהם מרצדס. לשם המחשה נציין כי ב-2009 יובאו יותר מכוניות מרצדס מסוג S קלאס ביבוא אישי מאשר ביבוא סדיר.

5 מותגים חדשים במדד

אפל: בעקבות ה-iPhone - למדד המותגים

אפל נכנס למדד המותגים זו השנה הראשונה, כאשר ב-2009 עדיין לא היה יבוא רשמי של ה-iPhone לישראל. באופן כללי, היבואן הרשמי של אפל בארץ - iDigital - הצליח ליצור קהל גדול יותר למוצריה האחרים של החברה מאז שקיבל את הזיכיון לפני כ-3 שנים. לאפל יש כבר מספר חנויות קונספט בקניונים בישראל, ואת המחשבים הניידים שלה אפשר לראות אצל יותר אנשים בבתי-קפה.

יונדאי: דגמים שהפכו לרבי-מכר

המותג יונדאי נבחן השנה לראשונה ונכנס לדירוג במקום מכובד. ליונדאי סדרה של מכוניות קומפקטיות, I10, I20 ו-I30, שהפכו לרבות מכר בציי הרכב. גם השקת רכב השטח יונדאי סנטה-פה FL המשיכה את מגמת המכירה הערה של רכבי השטח. בסוף 2009 יונדאי הכריזה על השקת 10 דגמים חדשים בשנתיים הקרובות, השקות שעשויות לחזק את המותג בעתיד.

לקסוס: בזכות שיווק אגרסיבי

מותג רכבי היוקרה לקסוס נכנס לראשונה לדירוג. ב-2009 הורחבה חדירת המותג הצעיר בישראל בזכות שיווק אגרסיבי, פרסום בהיקף חריג, תמיכה ערה במכירות ובשוק היד השנייה. ב-2009 השיקה החברה סדרת רכבי יוקרה היברידית, שסייעה למיצובה בתחום האחריות הסביבתית. כמו כן, הושק הלקסוס RX, שהצליח בגיזרת ה-SUV הגדולים.

פמפרס: חדש בדירוג - אבל רחוק מהמתחרה

פמפרס, מותג החיתולים של פרוקטר&גמבל, נהנה מיציאת מותגים מהדירוג ונכנס כמותג חדש בדירוג. עדיין, שווי המותג פמפרס הוא פחות ממחצית משווי המותג המוביל והמתחרה - האגיס של חוגלה-קימברלי. יתרונו של המותג הוא בפעולתו בשוק בעל ביקוש קשיח. אבל לשוק הזה יש גם חסרונות, והמותג הופך מדי פעם ללוס לידר של רשתות השיווק, וכך הפרמיה שלו בשוק נפגעת.

וולבו: בזכות שדרוג הטרייד אין

שנת 2009 היתה שנה שבה מותג הרכב וולבו המשיך את מומנטום העלייה במכירות, הודות להשקת רכב הפנאי שטח XC60, המשך הדומיננטיות של S60 בשוק רכבי היוקרה הבינוניים, והמשך גידול במכירות מכונית היוקרה הגדולה S80. וולבו גם מסכם שנה טובה בזכות דגמים ותיקים שמחירם נחתך כמו S40 ו-S60. כמו כן, הודות לשדרוג משמעותי של הטרייד-אין וימי מכירות אינטנסיביים.

מדד המותגים של "גלובס" לשנת 2010, בשיתוף תפן וגיזה-זינגר-אבן, ייחשף מחר בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס".

לפרטים נוספים לחץ כאן:

http://www.globes.co.il/bulletin/globes_minisite/081/globes_minisite_081_mini.asp

ועידת תקשורת ונתח שוק 2010

עוד כתבות

צחי נחמיאס / צילום: ורד פיצ'רסקי

מגה אור די סי של צחי נחמיאס במגעים להקמת מעבדות אנבידיה במעל למיליארד דולר

כפי שנחשף בעבר בגלובס, אנבידיה בונה חוות שרתים שנייה לשימוש פנימי בפארק התעשייה מבוא כרמל ● כעת נודע כי חברת מגה אור די. סי של צחי נחמיאס היא בין הנושאים ונותנים לבניית המבנה שבו תשוכן החווה, כאשר אנבידיה תהיה אחראית על ציודו והפעלתו של המרכז

עו''ד יהודה גור, מונה לשותף בפירמת הליטיגציה הבינלאומית קווין עמנואל / צילום: Quinn Emanuel

פירמת הליטיגציה הגדולה בעולם ממנה שותף ישראלי

פירמת הליטיגציה האמריקאית קווין עמנואל, הנחשבת לגדולה בתחומה בעולם, הודיעה על מינויו של עו"ד יהודה גור לשותף - הישראלי הראשון שמצטרף לשותפות הגלובלית שלה ● עו"ד גור פועל ממשרד הפירמה בניו יורק ומתמחה בליטיגציה מסחרית מורכבת

שיגור טיל חץ 3 / צילום: משרד הביטחון

גרמניה מרחיבה את עסקת הרכישה של מערכות חץ ב-3.1 מיליארד דולר נוספים

משרד הביטחון הודיע כי הבונדסטאג הגרמני אישר את הרחבת העסקה למכירת מערכת "חץ 3" הישראלית לגרמניה, כפי שנחשף בגלובס ● עסקת החץ צפויה להסתכם בלמעלה מ-6.7 מיליארד דולר ולהיות הגבוהה ביותר בתולדות מדינת ישראל

התחזית של חברות הדירוג / צילום: Shutterstock

הלייזר ישנה את התמונה, הדיור ייתקע - ומה עם יוקר המחיה? תחזית חברות הדירוג ל-2026

לאחר שנה אדירה לתעשיות הביטחוניות, ב־S&P מעריכים מעלות כי "נראה מעבר מייצור התקפי לייצור הגנתי", וכי הלייזר "ישנה את התמונה" ● מידרוג צופה כי מחירי הדירות הגבוהים, יוקר המחיה והצפי להמשך שחיקה במחירים צפויים להגביל את חזרת הביקושים בענף

שר התרבות והספורט מיקי זוהר המהדורה המוקדמת, קשת 12, 09.12.25 / צילום: לשכת עורכי דין

הח"כים יזכו להעלאת שכר? זה הסכום שהם קיבלו בפעם האחרונה

ההתנגדות להעלאת שכר הח"כים היא "פופוליסטית"? לפי מיקי זוהר, הח"כים בכלל לא נהנו מעליות שכר בשנים האחרונות ● הטענה אולי נשמעת מפתיעה, אבל מתברר שהיא לא שגויה ● המשרוקית של גלובס 

הסנטימנט בשווקים מתקרב לרמה של ''שוריות קיצונית'' / צילום: Shutterstock

מנהלי הקרנות אופטימיים, אבל נתון דרמטי אחד מסמן שהשווקים עומדים לרדת

סקר מנהלי הקרנות הגלובלי של בנק אוף אמריקה מצביע על אופטימיות שלא נראתה בשווקים מזה כארבע וחצי שנים ● רמת המזומנים בקרב מנהלי הקרנות ירדה לשפל של כל הזמנים, מאז שהחלה עריכת הסקר ב-1999 ● לפי הבנק, כאשר רמת המזומנים הייתה סביב רמה זו, שווקי המניות בעולם ירדו ב-2% בארבעת השבועות העוקבים

רועי כחלון, מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: רשות החברות הממשלתיות

רשות החברות: חשש לאיתנות הפיננסית של מקורות בעקבות שינוי רגולציה

רשות החברות הממשלתיות מתנגדת לעדכון מנגנון האסדרה שמקדמת רשות המים וטוענת כי המהלך יסכן פיננסית את חברת מקורות ● עוד נטען כי רשות המים התעלמה מהמלצותיו של יועץ מיוחד שמונה לבחון את השפעת עדכון הרגולציה על החברה ● רשות המים: המהלך יאזן בין הצורך בהשקעות בתשתיות לבין שמירה על אינטרס הצרכנים

מדד מיתוג מעסיק / צילום: Shutterstock

גמישות, חיבור רגשי ותחושת שותפות גורל: מה מעניין את העובדים ב־2026?

העובדים כבר לא מתרשמים משלטי חוצות, שפים מפורסמים ומסיבות נוצצות שאפיינו את פעילות מיתוג המעסיק בתחילת העשור ● הם עברו לחפש אותנטיות, דנ"א ארגוני ותחושת בית ● עידן ה־AI מציב בפני חברות אתגר חדש

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-3 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן־חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן־חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

גבינות בסופרמרקט / צילום: שירה ספיר

פורסמה חלוקת המכסות ליבוא גבינה צהובה; מה יהיה המחיר לצרכן?

משרד הכלכלה הודיע על חלוקת מכסות ליבוא גבינה צהובה בפטור ממכס בהיקף של 5,900 טון, במסגרת הליך תחרותי שבו היבואנים התחייבו למחיר מרבי לצרכן ● לפי הודעת המשרד, המחיר לצרכן של גבינה צהובה מיובאת צפוי להישאר נמוך בעשרות אחוזים ממחירי המותגים המובילים בארץ

צילום: Shutterstock, Satenik Guzhanina

האינדיקטור שמראה התמתנות משמעותית במחירי השכירות

נתוני הלמ"ס שפורסמו השבוע סיפק הוכחה נוספת להתקררות בשוק הנדל"ן: מחירי הדירות רושמים ירידה שמונה חודשים ברצף ומציגים קצב עלייה שנתי זניח - זאת לעומת 2.6% בשוק השכירות ● אבל בהפניקס צופים התקררות חדה בחודשים הקרובים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: לע''מ

השקל נושק לרמות שיא, ובשוק תוהים: מה השלב שבו בנק ישראל ינקוט צעדים?

בשנה האחרונה רשם השקל התחזקות משמעותית את מול הדולר, והוא נסחר בשיא של קרוב ל־4 שנים ● בעבר התערב בנק ישראל ישירות רק בתקופות חירום כמו קורונה ומלחמה ● כלכלנים בכירים מסמנים את הרף שבו כנראה שהגישה תשתנה

חיילי צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

המתווך האמריקאי-פלסטיני חושף: השלב השני של הפסקת האש צפוי להתחיל בחודש הבא

ראש ממשלת קטאר בתום הפגישה עם רוביו:"מדגישים את מחויבותנו לעבוד עם ארה"ב כדי להגן על הסכם הפסקת האש בעזה ולהעבירו משלב לשלב" ● האזהרה של הרמטכ"ל: מאות אנשי קבע פרשו בחודש האחרון ● טראמפ במסיבת חנוכה בבית הלבן: "יש אנשים שמכחישים את ה-7 באוקטובר. לא ניתן לזה לקרות" ● שר החוץ של איראן: מתקני הגרעין שלנו ספגו נזק כבד, אך הידע והטכנולוגיה ברשותנו ● דיווחים שוטפים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

באוצר חוששים: צה"ל בדרך למיצוי מכסת המילואים לכל 2026

לפי ההסכמות התקציביות בין משרד האוצר למערכת הביטחון, מילואימניקים ישרתו מספר מוגבל של ימים בשנה ● אולם, לוחמים קיבלו צווים לינואר 2026 שעוקפים זאת ● האם התקציב בדרך להיפרץ?

הדמיה של מתקן ההשבה המתוכנן / צילום: ג'ני ויינשטיין, אדריכלית נוף

לראשונה בישראל: יוקם מתקן שמייצר חשמל מפסולת

מתקן חדש להשבת אנרגיה מפסולת בגליל המערבי צפוי לקום תוך שלוש שנים ולאתגר את תחנות הכוח ● תמלוגי המוזיקאים זינקו בעשרות אחוזים השנה ל־13.6 מיליון שקל ● רשת סאלח דבאח משיקה סניף ענק מחודש בהשקעה של כ־7 מיליון שקל ● 200 נשים בכירות התכנסו במוזיאון ת"א לכבוד התערוכה "לו נשים היו שולטות בעולם" ● וגם: מינויים חדשים בענפי האנרגיה, הפינטק והבריאות ● אירועים ומינויים

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

מקום שני אחרי ארה"ב: האם ישראל הופכת למעצמת דיפ טק?

הם מפתחים שבבים, מחשוב קוונטי ותרופות מצילות חיים, ולא מחפשים אקזיט מהיר ● מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן צפריר, מסבירה מדוע הטכנולוגיה העמוקה מצליחה לצמוח דווקא כשהשוק מהסס, ואיך קורה שחברות בתחום שורדות פי שניים יותר מסטארט-אפים רגילים

איזיג'ט ולגו מגייסות בתקציב מינימלי / צילום: Shutterstock

טייסות בגן ילדים וערוצי יוטיוב: כך איזיג'ט ולגו מגייסות בתקציב מינימלי

חברות רבות החלו להשקיע בהליכי גיוס לא קונבנציונלים ויצירתיים, שהופכים את דורשי העבודה לשותפים לסיפור המיתוג ● עובדים קיימים משמשים "שגרירי תוכן אותנטי" ומהדהדים את תכני החברה ברשת ● כך הארגונים חוסכים בתקציבי פרסום ומגיעים למועמדים באופן ממוקד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה בת"א ננעלה בשיאים; עם רוח גבית מגרמניה - אלביט ונקסט ויז'ן זינקו בחדות

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.8% ● מגה אור זינקה במעל 10%, לאחר שדווח כי חברה־בת שלה עשויה לבנות את המבנה בו תשוכן חוות השרתים של אנבידיה בישראל ● האנליסט שטוען - זו הסיבה שיש עדיין סיכוי לראלי של סוף שנה בוול סטריט

וול סטריט / צילום: Shutterstock

"לא לבעלי לב חלש": מה צופים מומחי ההשקעות לוול סטריט ב-2026?

מומחי השקעות בוול סטריט מנסים להעריך את כיוון השוק ב־2026 ● רובם מעריכים שנה חיובית, גם אם תנודתית, בזמן שאחד מזהיר מסיכון למיתון שידחוף את S&P 500 כלפי מטה ● BDO: "זה לא שוק לבעלי לב חלש. המניות מתומחרות לשלמות, ויש אפס מרווח לטעויות"

פרויקט התשב''צ של קרדן גבע. 401 יחידות דיור / הדמיה: HACUBIA

מגורים במקום מוסכים: דירה סמוך לבלומפילד עולה חצי מדירה בצפון תל אביב

ציר שלבים בת"א, סמוך לאצטדיון בלומפילד, משנה את פניו ויהפוך בשנים הקרובות מאזור מסחרי למגורים ותעסוקה ● המחירים נמוכים משמעותית מאשר בחלקים אחרים של העיר, אבל הקושי למכור דירות מורגש גם כאן