גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד המותגים 2010: מהם המותגים שהתבלטו השנה?

לפני חשיפת הטבלה כולה - קבלו טעימה של המותגים החדשים במדד וגם של אלה שהתבלטו במיוחד לטובה או לרעה בשנה האחרונה ■ דירוג 100 המותגים השווים ביותר בישראל - של "גלובס", תפן וגיזה-זינגר-אבן - מתפרסם מחר

5 מותגים עולים

גוגל: ההתאמה לשוק הישראלי השתלמה בגדול

* שינוי לעומת 2008: 81.69% +

גוגל ישראל מתחזקת השנה משמעותית הודות לגידול מרשים במיוחד בהכנסותיה מפרסום בארץ. את הצמיחה הזו בהכנסותיה של גוגל ניתן לייחס לשני גורמים עיקריים.

ראשית, שוק הפרסום צמוד החיפוש ממשיך להתרחב בעולם, ובישראל בפרט. שנית, גוגל ישראל המשיכה להשיק שירותים וכלי פרסום המתאימים לשוק המקומי. כך, לדוגמה, בסוף 2009 פתחה גוגל את YouTube גם למפרסמים הישראלים.

עם זאת, המבחן האמיתי של גוגל ישראל עדיין לפניה. גוגל העולמית מתחילה להרגיש את השחיקה במותג שלה, כאשר יותר ויותר משתמשים ומביני דבר רוטנים על המונופול המתהווה שלה ועל הפגיעה בפרטיות הגולשים.

פלאפון: הצלחת הרשת החדשה שדרגה את המותג

* שינוי לעומת 2008: 16.59% +

המותג פלאפון מפגין בדירוג הנוכחי נוכחות טובה ושיפור משמעותי בשווי - עדות להצלחת החברה בהקמת הרשת החדשה. הרשת החדשה שווה תדמית טובה יותר, מותג חזק יותר וביצועים משופרים, שבאים לידי ביטוי לכל אורך השנה האחרונה.

הצמיחה של פלאפון ברבעונים האחרונים נובעת בראש ובראשונה מהאנרגיה שהרשת החדשה הפיחה בה. פתאום פלאפון יכולה למכור נוקיה, יכולה למכור iPhone ויכולה להעמיד ליין של מכשירים כמו כל חברה סלולרית נורמלית.

פלאפון גם הרימה את נס האינטרנט הסלולרי והפכה אותו למנוע צמיחה מרכזי שלה, בזכות הרשת החדשה. יש להניח כי העובדה שהיא מספקת היום את המהירויות הגבוהות ביותר באינטרנט הסלולרי תיזקף לזכותה עוד הרבה זמן.

סמסונג: הציפייה ל-iPhone דווקא היטיבה עם המותג הזה

* שינוי לעומת 2008: 20.48% +

המותג הקוריאני סמסונג משפר ביצועים ורושם עלייה משמעותית בשווי. מאחורי היבואנים של סמסונג בישראל עומדת בשנים האחרונות נציגות רשמית של סמסונג, שעובדת על חיזוק המותג. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בתחום הטלוויזיות, שזכו לחשיפה גבוהה יותר בזכות הנציגות.

החברה נחשבת למספר 2 בשוק הסלולר בארץ, כאשר היא דואגת להוציא כאן מספר רב של מכשירים. מלבד זאת, החברה זיהתה מהר מאוד את שוק טלפוני המגע (הרבה לפני נוקיה), והיא דחפה אותו ב-2009 בכל הכוח. לכן היא הצליחה גם להגדיל את מכירות מכשירי המגע שלה אצל המפעילות הסלולריות, שעדיין לא יכלו למכור באותה תקופה את מכשיר ה-iPhone.

הבנק הבינלאומי: עלייה מהותית בחוזק המותג

* שינוי לעומת 2008: 13.97% +

הבנק הבינלאומי צלח את המשבר הכלכלי כמעט בקלות ומיצב את עצמו כבנק חזק ויציב עם כרית הון שמנה. במקביל חיזק הבנק את מעמדו בתחום ההשקעות על-ידי סדרה של קמפיינים בהובלת אסי כהן, כש"טוק-טוק, מי בדלת. זה אני היועץ" היתה אחת הפרסומות הזכורות והאהובות של 2009.

בבנק מדווחים על עלייה בקישור ובמודעות של הלקוח לבינלאומי, כשהמיתוג של הבינלאומי כבנק מתמחה בהשקעות נמצא בטופ אוף מיינד של הלקוח.

שנת 2010 עומדת בצלה של השביתה הארוכה שהתקיימה בבנק. אין כמו בנק סגור לפגיעה בתדמית ובמותג. הבינלאומי יצטרך לעבוד קשה כדי לשקם את אמון הלקוחות שנפגע ב-12 ימים של בנק סגור.

בנק מזרחי-טפחות: דביר עבר וחיזק את המותג

* שינוי לעומת 2008: 3.7% +

המותג מזרחי-טפחות הולך ומתחזק. בשל האופי השמרני של המודל, זו למעשה השנה הראשונה שבה נלקחת בחשבון מלוא השפעת המיזוג בין מזרחי לטפחות, והקפיצה במיקומו בדירוג היא דרמטית - ובאה לידי ביטוי בטבלה המלאה שתפורסם מחר (ב').

שורה של מהלכים, בראשות סמנכ"ל השיווק נעמה גת, הפכו את מזרחי-טפחות לחלופה קמעונאית ראויה ללקוחות שרוצים לעבור בנק, בזכות הקמפיין המדובר "להעביר את דביר", שהפך למושג.

על ההצלחה העיבה ההתעסקות בשכר העתק של המנכ"ל אלי יונס וההתרסה של היו"ר יעקב פרי, שהסביר מעל כל במה מדוע 18 מיליון שקל ליונס הם דווקא שכר סביר.

שיעור השינוי מתחשב במלוא השפעת המיזוג גם על שווי הבנק ב-2008, למרות שלא הוצג כך בשנה הקודמת.

5 מותגים יורדים

טויוטה: למרות השחיקה, עדיין מותג הרכב הכי חזק

* שינוי לעומת 2008: 16.18% -

טויוטה הוא אחד ממותגי הרכב שיותר סבלו מהמיתון, והוא רושם שחיקה בשווי. עם זאת, הוא היה ונותר מותג הרכב החזק ביותר בדירוג.

בצל המשבר הכלכלי שהורגש היטב בתחילת 2009, חברות הרכב חששו מהזמנת מלאים. טויוטה, שנקטה מדיניות שמרנית במיוחד, סבלה מירידה במכירות שחלקה נבעה ממחסור במלאי.

פרמטר נוסף ששיחק לרעת המותג הוא השחיקה בפרמיה שהמותג גבה מהצרכנים. בשנת 2010 המותג מתמודד עם מכה קשה שהוא ספג למוניטין האמינות המפורסם שלו, כאשר 8 מיליון כלי רכב בארץ ובעולם נקראו לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה, ולמותג נכונה עבודה קשה לשיקום האמינות.

טושיבה: המחסור במלאי פגע דרמטית במכירות

* שינוי לעומת 2008: 16.8% -

טושיבה היתה במשך שנים שם נרדף לטלוויזיות שטוחות, בעקבות המיתוג המצוין של היבואן המקומי - ניופאן. אולם, נראה כי לפחות ב-2009 החברה קצת מאבדת את זה. שווי המותג ירד כמעט ב-17%, בעיקר על רקע ירידה במכירות, שבחלקה נבעה ממחסור במלאי.

טושיבה היתה צריכה להתחרות בשנה שעברה, כמו השנה, בחברות רבות בתחום הטלוויזיות, כאשר גם בתחום המחשבים הניידים קשה להגיד שהחברה נמצאת במקום הראשון או השני בראשו של הצרכן, כאשר הוא הולך לחנות.

לא ברור מה התוכניות של טושיבה בתחומים שבהם היא פועלת, אולם היא צפויה להשיק עוד השנה סדרת מסכי תלת-ממד, מה שיעזור לה במיתוג - לפחות בתחום הטלוויזיות.

מעדנות: צניחה בעקבות משבר הליסטריה

* שינוי לעומת 2008: 16.01% -

מעדנות, מותג הבצקים הקפואים של תנובה, נחבט, רושם ירידה חדה בשווי וצונח בדירוג. הצניחה באה בעקבות משבר האיכות שפקד את המותג בינואר 2009, כאשר התגלה חשד להימצאות חיידקי ליסטריה בחלק מהמוצרים.

החברה אמנם נהגה בשקיפות כלפי הצרכנים. היא הודיעה על הממצאים, נהגה בזהירות כשבחרה להוריד את כל מוצרי המותג מהמדף והחזירה אותם רק כעבור חודש, ולאחר שינויים מערכתיים בקווי הייצור. אלא שהמשבר הזה חשף את ערוותה של הקטגוריה הסטגנטית ממילא, ועל כך נאמר אם במעדנות, מוביל הקטגוריה, נפלה שלהבת - מה יגידו אזובי הקיר?

לנובו: לא פופולרי כמו המתחרים

* שינוי לעומת 2008: 13.24% -

לנובו אף פעם לא נהנתה מתדמית יוקרתית או נחשקת למחשבים שלה בארץ, ושנת 2009 לא היתה שנה טובה למותג, שירד בשווי ונפל בדירוג.

נראה כי השחיקה בשווי המותג נגרמת בשל שחיקה חדה בפרמיה שהמותג גובה מהצרכנים, בגלל שהחברה לא ממש מצליחה להתחרות במוצריה בעיצוב ובפופולריות של המחשבים של המותגים המתחרים LG, HP או דל.

לנובו היא עדיין שחקן משמעותי, והמותג אף עולה במכירות, אך עדיין מדובר במחשבים שנחשבים עסקיים, מרובעים ועם עיצוב משעמם, שאותם מחזיקים בעיקר עובדים שקיבלו את המחשב שלהם ממקום העבודה.

מרצדס: רכבי היוקרה סבלו מהיבוא האישי

* שינוי לעומת 2008: 13.25% -

מותג הרכב היוקרתי מרצדס נחלש וצונח בדירוג. במהלך 2009 השיקה החברה בארץ את E קלאס, שנחשבת לאחת מסדרות היוקרה הנמכרות בעולם. כמו כן השיקה החברה את מרצדס S קלאס עם מנוע ירוק היברידי, וכן את מרצדס GLK - רכב שטח שהושק לראשונה בעולם בסרט "סקס והעיר הגדולה 2". לאלה יש להוסיף עוד השקות שנערכו במהלך השנה.

אבל כל אלה לא בלמו את הירידה בשווי המותג, שכמו רוב מותגי היוקרה, גם הוא סבל ב-2009 מהתרחבות מואצת של היבוא האישי, שהתמקד בעיקר במותגי יוקרה ובהם מרצדס. לשם המחשה נציין כי ב-2009 יובאו יותר מכוניות מרצדס מסוג S קלאס ביבוא אישי מאשר ביבוא סדיר.

5 מותגים חדשים במדד

אפל: בעקבות ה-iPhone - למדד המותגים

אפל נכנס למדד המותגים זו השנה הראשונה, כאשר ב-2009 עדיין לא היה יבוא רשמי של ה-iPhone לישראל. באופן כללי, היבואן הרשמי של אפל בארץ - iDigital - הצליח ליצור קהל גדול יותר למוצריה האחרים של החברה מאז שקיבל את הזיכיון לפני כ-3 שנים. לאפל יש כבר מספר חנויות קונספט בקניונים בישראל, ואת המחשבים הניידים שלה אפשר לראות אצל יותר אנשים בבתי-קפה.

יונדאי: דגמים שהפכו לרבי-מכר

המותג יונדאי נבחן השנה לראשונה ונכנס לדירוג במקום מכובד. ליונדאי סדרה של מכוניות קומפקטיות, I10, I20 ו-I30, שהפכו לרבות מכר בציי הרכב. גם השקת רכב השטח יונדאי סנטה-פה FL המשיכה את מגמת המכירה הערה של רכבי השטח. בסוף 2009 יונדאי הכריזה על השקת 10 דגמים חדשים בשנתיים הקרובות, השקות שעשויות לחזק את המותג בעתיד.

לקסוס: בזכות שיווק אגרסיבי

מותג רכבי היוקרה לקסוס נכנס לראשונה לדירוג. ב-2009 הורחבה חדירת המותג הצעיר בישראל בזכות שיווק אגרסיבי, פרסום בהיקף חריג, תמיכה ערה במכירות ובשוק היד השנייה. ב-2009 השיקה החברה סדרת רכבי יוקרה היברידית, שסייעה למיצובה בתחום האחריות הסביבתית. כמו כן, הושק הלקסוס RX, שהצליח בגיזרת ה-SUV הגדולים.

פמפרס: חדש בדירוג - אבל רחוק מהמתחרה

פמפרס, מותג החיתולים של פרוקטר&גמבל, נהנה מיציאת מותגים מהדירוג ונכנס כמותג חדש בדירוג. עדיין, שווי המותג פמפרס הוא פחות ממחצית משווי המותג המוביל והמתחרה - האגיס של חוגלה-קימברלי. יתרונו של המותג הוא בפעולתו בשוק בעל ביקוש קשיח. אבל לשוק הזה יש גם חסרונות, והמותג הופך מדי פעם ללוס לידר של רשתות השיווק, וכך הפרמיה שלו בשוק נפגעת.

וולבו: בזכות שדרוג הטרייד אין

שנת 2009 היתה שנה שבה מותג הרכב וולבו המשיך את מומנטום העלייה במכירות, הודות להשקת רכב הפנאי שטח XC60, המשך הדומיננטיות של S60 בשוק רכבי היוקרה הבינוניים, והמשך גידול במכירות מכונית היוקרה הגדולה S80. וולבו גם מסכם שנה טובה בזכות דגמים ותיקים שמחירם נחתך כמו S40 ו-S60. כמו כן, הודות לשדרוג משמעותי של הטרייד-אין וימי מכירות אינטנסיביים.

מדד המותגים של "גלובס" לשנת 2010, בשיתוף תפן וגיזה-זינגר-אבן, ייחשף מחר בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס".

לפרטים נוספים לחץ כאן:

http://www.globes.co.il/bulletin/globes_minisite/081/globes_minisite_081_mini.asp

ועידת תקשורת ונתח שוק 2010

עוד כתבות

מרקו רוביו, מזכיר המדינה של ארה''ב / צילום: ap, Mark Schiefelbein

רוביו: "מקווים שהשיחות בין לבנון לישראל יביאו להתקדמות וימנעו עימות"

היום התקיים בנאקורה שבגבול בין ישראל ללבנון הסבב השני של שיחות בין המדינות תחת חסות ארה"ב ● בניגוד לדוח הקודם באוגוסט, הדוח הנוכחי של IPC קובע כי לא זוהה רעב באף אזור ברצועה ● מבצע "מאחורי הגב": המעורבות האיראנית – והמידע שסיפק הפעיל בחקירה אחרי שהובא לישראל לפני שנה ● צילם את נמל חיפה ובתי הזיקוק: שב"כ עצר אזרח בחשד לריגול עבור איראן ● עדכונים שוטפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

מה קבע בית משפט כששבעה ילדים ורעייה נשארו מחוץ לצוואה של האבא

בית המשפט דחה תביעת עו"ד לפיצויים בעקבות הפסקת ייצוג ● העליון קבע כי ניתן להותיר בידי המדינה כספים שנתפסו מנאשם בשוחד לצורכי חילוט עתידי ● צוואה שנישלה רעיה ושאר ילדים בוטלה בשל מעורבות והשפעה בלתי הוגנת של היורש ● 3 פסקי דין בשבוע 

בחזית המדע. FOFO / צילום: Shutterstock

לא מסתכלים על תוצאות בדיקות? החוקר שמגלה מתי אנחנו נמנעים ממידע

אחרי ה־FOMO, הכירו את ה־FOFO, תופעה שמתארת את הפחד לדעת (Fear of finding out) ● פרופ' יניב שני חוקר בשנים האחרונות מה גורם לנו להימנע ממידע חשוב כמו תוצאות בדיקות או מבחנים, אבל גם מה מביא אותנו לחפש מידע חסר תועלת ● בראיון לגלובס הוא טוען: "אנחנו לא מחפשים מידע כדי לקבל החלטות, אלא לשם ויסות רגשי"

חנות הדגל של ספורה בשאנז אליזה. ''אומרים שמבקרים בה יותר מבאייפל'' / צילום: Shutterstock

3,400 חנויות ו־18.5 מיליארד דולר בשנה: כך הפכה רשת הביוטי היוקרתית לגדולה בעולם

ספורה היא רשת היופי היוקרתית הגדולה בעולם: 3,400 חנויות, בלעדיות על מאות מותגים והכנסות של 18.5 מיליארד דולר בשנה ● התעשייה בצומת דרכים, והחברה מבית LVMH מתחזקת צבא משפיעניות, אך גם מאמינה שהעתיד טמון בסניפים ● הצצה נדירה לאסטרטגיה שצפויה לשמר את ההצלחה

עבודה מהבית / צילום: Shutterstock, Creative Lab

מה אנחנו מפסידים בעבודה מרחוק - ואיך אפשר למזער את הנזק

משרדים היו תמיד המקום שבו נבנות מערכות יחסים ומתרחשת למידה ● המפתח הוא להבין כיצד לשמור על הדברים האלה עם עבודה היברידית - שחלקה מתבצעת מהבית, וחלקה מהמשרד ● כך עושים את זה נכון

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

על הצעצוע הכי חם של השנה חתום סטארט־אפ טכנולוגי שלא שמעתם עליו

חברה אלמונית שהתחילה בכלל מאפליקציות וכמעט אזל לה הכסף - הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט ● הרעיון: קונסולת משחקים שגם הורים רוצים לילדים שלהם, וקהל היעד שלה הוא ממש לא הגיימר הסטריאוטיפי

מאירה ברנע-גולדברג וכראמל / צילום: ליה יפה

הסופרת שהקימה מפעל של מיליונים: "בתעשייה כועסים, אבל אני לא מתנצלת"

עם יותר מחצי מיליון עותקים, חמש עונות בטלוויזיה, 300 אלף צופים בהצגות ושלל מרצ'נדייז - המותג כראמל הוא לא רק סדרת ספרים, אלא מפעל קמעונאי שהכניס עד כה יותר מ־10 מיליון שקל ● מאירה ברנע־גולדברג, שעומדת מאחורי התופעה, מסבירה: "סופרים מזלזלים במי שעושה מאמצים. אבל אני לא יכולה להיות חולת שחפת בעליית גג, לכתוב ספר ולזכות בפרס נובל"

אילוסטרציה: Shutterstock, Rita Kapitulski

הרצליה היא שיאנית השכר הממוצע. ומי אחריה ברשימה?

על פי דוח השכר של ביטוח לאומי, השכר הממוצע בישראל עמד על 15,098 שקל לחודש במחצית הראשונה של 2025 ● הדוח מספק תמונה שונה מזו של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שם הסכום עמד על 14 אלף שקל ● 9% מהשכירים בישראל מועסקים ביותר ממשרה אחת, וזו סיבה משמעותית לפער

הדמיה של הקמפוס / הדמיה: באדיבות אנבידיה

העיירה המנומנמת שתהפוך לאנבידיה-סיטי: עשרת אלפים עובדים בדרך לעיר הווילות של הצפון

ג'נסן הואנג, האיש שעומד מאחורי מהפכת ה־AI, הודיע רשמית כי קריית טבעון תהפוך לבית החדש של 10,000 עובדי אנבידיה ● הקמפוס החדש שיוקם בשטחה של המועצה המנומנמת, עשוי לשנות את הרכב היישוב הקטן בעל 20 אלף איש ● "יהיו כאלה שיעזבו", חוששים התושבים, "אבל מן הצד השני בעלי דירות ירוויחו מעלייה חדה במחירי הנדל"ן"

בכמה נמכר בית פרטי שזקוק לשיפוץ יסודי ביישוב הר אדר / צילום: נועם יונה

המחיר ההתחלתי נשק ל-6 מיליון שקל: בכמה נמכר בית בן 40 בהר אדר?

מחיר השיווק של הנכס, בעל 7.5 חדרים, עמד על 5.8 מיליון שקל ● לבסוף, הוא נמכר תמורת 4.9 מיליון שקל ● "זאת הייתה עסקה לא פשוטה, המוכרים התחילו גבוה אבל הבינו את המצב בשוק" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

שלט של חנות שקונה זהב וכסף בניו יורק / צילום: Reuters, Anthony Behar

איך להשקיע וממה להיזהר: הזהב והכסף הם המנצחים הגדולים של 2025

התשואה השנתית על הזהב ועל הכסף מותירה הרחק מאחור את נאסד"ק, S&P500, האג"ח הממשלתיות והביטקוין ● איך נראית ההשקעה בהם ומתי הם פגיעים? ● כתבה ראשונה בסדרה

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

בודקים את המיתוס. נס פך השמן / צילום: Shutterstock

החשמונאים לא שמעו על פך שמן שהספיק לשמונה ימים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו • והשבוע: כולנו שרים את "כד קטן", אך למעשה הוא הפך לחלק מסיפורי החג רק כעבור מאות שנים

ראשת ממשלת יפן סנאה טקאיצ'י בפרלמנט. האישה הראשונה בתפקיד / צילום: ap, Eugene Hoshiko

התיירות הישראלית ליפן קפצה ב־88% מהשנה שעברה. זו הסיבה האמיתית

הציבור המזדקן, התוצר המתכווץ והיחלשות המטבע הכניסו את הכלכלה הרביעית בגודלה לסחרור, וחבילת תמריצים ממשלתית כבר יצאה לדרך ● אבל כשהשמיים מתקדרים מעל ארץ השמש העולה, נדמה שדווקא לישראלים נוצרות הזדמנויות יוצאות דופן - מההייטק והביטחון ועד החופשה שהוזלה

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת  עשירי ישראל / צילום: AI

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת עשירי ישראל

בעשור האחרון קפץ שוויו של איש העסקים מיקי פדרמן מ-6 מיליארד שקל ל-35 מיליארד ● המלונאי שנכנס בעסקת מיזוג לתעשייה הביטחונית, כמעט במקרה, רכב על מרוץ החימוש הגלובלי - והתברג לצמרת הישראלים העשירים בעולם ● מיהו הטייקון המסתורי שמתעקש להישאר מתחת לרדאר?

תבשילים בלחם בית / צילום: דוד ששון

העסק שהתחיל על תלת־אופן לפני 40 שנה הוא היום ממלכה קולינרית נדירה

סמבוסק חומוס ממולא בסביח, בוריקה בתוך לחם, קבב עיראקי בלאפה וסופגניות שהן אגדה ● שבע תחנות אוכל באור יהודה, שגרמו לנו להכתיר אותה כמלכה קולינרית בלתי מעורערת

יוסי אבו / צילום: ענבל מרמרי

רגע אחרי שהממשלה אישרה את עסקת הענק למצרים - ניו מד רוצה לתת למנכ"ל עוד 8 מיליון שקל

המחזיקה הגדולה במאגר לוויתן, ניו-מד אנרג'י של קבוצת דלק, רוצה להעניק למנכ"ל החברה יוסי אבו אופציות בהיקף של 8.1 מיליון שקל, כשהמנה הראשונה היא כבר "בתוך הכסף" ● כזכור, ניו מד כבר ביצעה "אובר רולינג" פעמיים בשנים האחרונות כדי לאשר לאבו תגמול למרות התנגדות אסיפת בעלי המניות

תקיפות צה''ל בביירות (ארכיון) / צילום: ap, Hassan Ammar

בצה"ל נערכים להרחבת המערכה בלבנון: "לא ויתרו על תגובה"

דיווח: זוהו "תנועות יוצאות דופן" של יחידות צבאיות במשמרות המהפכה ● 3 עזתים שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר נעצרו ברהט ● הפער בין ישראל וארה"ב שקלטה איראן - והשאלות הפתוחות לגבי תקיפה אפשרית ● צה"ל השלים את פירוז הרצועה בתחומי הקו הצהוב ● עדכונים שוטפים

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

תחנת הכוח הפרטית דוראד, זרוע פעילות האנרגיה של קבוצת לוזון / צילום: יגאל גורן

משחק הכיסאות בשוק החשמל: דוראד חוזרת למרוץ ולוחצת את המתחרות לפינה

לאחר שנים של סכסוכים יצריים, משיכת התביעות של אדלטק סוללת את הדרך להקמת תחנת הכוח "דוראד 2" ● מול מגבלות הרגולציה ולוח הזמנים הצפוף של רשות החשמל, חזרת התחנה למגרש מגבירה את הלחץ על המתחרות — ועשויה להכריע מי מהן תישאר מחוץ לרשת