גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הברנז'ה כותבת: מהי משמעות המותג בעידן החדש?

מדד המותגים 2010 אירח את הדמויות הבולטות ביותר בתחום התרבות, הפוליטיקה, התקשורת והמדיה, וכולם כתבו על משמעות המותג בעידן החדש ■ לפניכם טעימות מהמאמרים המלאים שייחשפו מחר בספר מדד המותגים

ספר מדד המותגים של "גלובס"ף בשיתוף תפן וגיזה-זינגר-אבן, ביקש בשנתו השמינית לשנות כיוון. נושאית, בחרנו לבחון את ההתמודדות של מותגים במרחבי המחיה החדשים שלהם תחת כותרת הגג "מותגים מחפשים משמעות בעידן החדש". מעשית, החלטנו שהפעם מרחיבים את הממד ה"אירוחי" בספר, ונותנים - כמעט אך ורק - לכותבים חיצוניים לכתוב אותו.

כ-150 כותבים השתתפו בספר, ביניהם יותר מ-30 מנכ"לים, מהבכירים במשק. לא מדובר רק בבכירי עולם השיווק והפרסום, שכן הפעם הרחבנו זאת גם לפוליטיקאים, אנשי תקשורת ודמויות מעולם התרבות.

הפסיפס האנושי המרתק שנוצר מקיף את עולם המותגים מכל כיוון אפשרי ונותן לנו זוויות מרתקות לבחינת השאלה שהצבנו על משמעות המותגים בעידן החדש.

אנחנו החכמנו ונהנינו. מקווים שלכם, הקוראים, תהיה אותה החוויה.

איל חומסקי, מבעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי, על המהפכה הדיגיטלית:

"בסוף הכול מתחיל ונגמר בללמוד את הצרכן, את רצונותיו ואת עולמו. האמת של עולם הפרסום חיה ובועטת גם בעידן האינטרנט. רק אם נהיה רלוונטיים עבור הצרכן, נוכל לקחת את המותגים שלנו קדימה".

גיא מרוז ואורלי וילנאי, עיתונאים, על להיות מותג כפול:

"אחד ועוד אחד הם הרבה יותר משניים. המלחמות שאנחנו עוסקים בהן הן מתישות ובלתי נגמרות. כשאפשר להתחלק, החיים נהיים קצת יותר פשוטים".

יהושע סובול, מחזאי, על מותגים בתיאטרון:

"יותר ויותר תפקידים ראשיים בתיאטרון ניתנים לשחקנים שהפכו למותגים טלוויזיוניים, אולם מותגים הולכים על שתיים הם מתכון לעשיית תיאטרון מת. המגמה הזאת כמוה כהבאת זרי פרחים מלאכותיים ללוויה".

סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות, על מיתוג תיירותי:

"צריך להפריד בין המותג המדיני של ישראל למותג התיירותי. במקום להשקיע בהסברה מדינית שסיכויי הצלחתה זעומים, צריך להציג את פניה האטרקטיביות של המדינה בקרב קהל יעד מפולח".

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, על מותגים ברשת האינטרנט:

"האינטרנט הפך את כולנו, הצרכנים, לחורצי גורלות של מותגים. אנחנו מכתיבי התוכן, ולכן אנחנו המלך של עולם המותגים. מותגים של העולם הישן ייוותרו מאחור".

חנן סביון וגיא עמיר, יוצרי סדרת הטלוויזיה "עספור", על ה"אנדרדוג" כמותג:

"גם בחיינו האישיים, רגעי הקושי והכישלונות הם תמיד סיפור טוב ומעניין יותר מאשר רגעי ההצלחה".

יונית לוי, מגישת המהדורה המרכזית בחדשות ערוץ 2, על מותג חדשותי:

"הוא נמצא שם בשבילנו בכל יום באותה השעה, מתווך בעבורנו את המציאות. מגיש החדשות מעביר מסר חשוב בכל אירוע משמעותי: קרה משהו נורא והמציאות השתנתה; אבל - יהיה בסדר, נתגבר על זה יחד".

שלמה ארצי, מוזיקאי, על הדרך למתג שיר:

"שירים זה טיול חיים עבורי. אני אמנם שר אותם באולפנים ועל במות גדולות, אבל הם שרים בתוכי, הם מזמזמים אותי, הם נוכחים כל חיי ביום-יום שלי".

שי אגסי, מייסד Better Place, על הדרך לבנות מותג לפני שמשיקים מוצר:

"המודל של Better Place הוא דוגמה ייחודית של בניית מותג דרך חזון. עוד לפני שהושק המוצר יש למיזם כבר ערך כספי משמעותי וחיבור הדוק למדינת ישראל".

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, על המותג בעידן הדיגיטלי:

"העולם הדיגיטלי לא שינה את הצרכים הבסיסיים של האדם, אלא יצר הזדמנויות רבות נוספות למציאת קשרים. האינטרנט מציב אתגר גדול בפני אלה האחראים על יצירת הקשר האמוציונלי".

רונן ברגמן, עיתונאי, על המותג "מוסד":

"תמונות הפספורט שפירסם מפקד משטרת דובאי היו משום נחמה ותקווה לכולנו. גם אם אנחנו נראים כמו רואי חשבון מחולון, יש לנו עדיין סיכוי להיות מחסלים במוסד".

יורם קניוק, סופר, על הדרך למתג ספר:

"פעם מי שקרא בעצם יצר כמחצית מן הספר, כי כתיבת ספרים שווה לכתיבת תווים. הקורא הוא הכנר של הסופר. היום כל-כך הרבה אנשים כותבים ספרים, שמעטים נשארים כדי לקרוא".

אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט, על המותג "ברצלונה":

"אולימפיאדת ברצלונה הפכה את העיר לאחד ממותגי הספורט המובילים בעולם. את הסיסמה 'ברצלונה - הרבה יותר ממועדון' מחליפה הסיסמה העדכנית 'ברצלונה - הרבה יותר מעיר'".

רונית רפאל, אשת עסקים, על להיות מותג עסקי:

"אני חייבת להיות מודעת לאופן שמעשיי עשויים להשפיע על תדמית החברה. לא אחת אני חושבת כמה הייתי שמחה לו הייתי כמו אחת מבעלי החברות שחיים באנונימיות יחסית".

ריצ'י הנטר, מנהל העסקים של שופרסל, על המיתוג של אל-על:

"חברת אל-על מיצבה את עצמה כמותג ישראלי מוביל בענף התעופה. החברה הצליחה במהלך השנים לנכס אל תוך המותג מושגים כמו 'בית' ו'לאומיות'".

אבי צבי, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, על התעצמות מותגי משחקי המחשב:

"לצד תעשיות הבידור המסורתיות צומח לו ענף בידור חדש ששואב את השראתו מהקולנוע, מהמוזיקה ומהמהפכה החברתית שאותה הביא האינטרנט - תעשיית משחקי המחשב".

גדעון עמיחי, שותף במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, על העתיד של היצירתיות:

"בעולם שבו היצירתיות כבר לא מספיקה, רק החדשנות היצירתית תנצח. בידול המותגים חייב להיות מבוסס על חוויה אחרת, מבודלת, מוגברת (במובן האינטראקטיבי של המילה), על רעיונות שעושים למען הצרכן וחדשניים באמת".

אמנון אברמוביץ, עיתונאי, על מיתוג פטריוטי:

"פעם המותג 'פטריוט' היה מובן מאליו. אחרי מלחמת ששת הימים הוא תפח יחד עם שטחי הארץ, עד שהיום קשה להבחין בין פטריוטיות ללאומנות".

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, על מיתוג נוסטלגי:

"התוצאות מדברות בעד עצמן. תוך זמן קצר חזר דן חסכן לימי זוהרו והפך למותג מוביל בקרב הילדים בישראל. הדמות המשעשעת של הגמד, שבעזרתו אתה יכול להגשים חלומות, הפכה לבן-בית אצל מאות אלפי ילדים בכל הארץ".

מדד המותגים של "גלובס" לשנת 2010, בשיתוף תפן וגיזה-זינגר-אבן, ייחשף מחר בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס".

לפרטים נוספים לחץ כאן:

http://www.globes.co.il/bulletin/globes_minisite/081/globes_minisite_081_mini.asp

ועידת תקשורת ונתח שוק 2010

עוד כתבות

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

משלוח יצוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

"תהיו עם היד על הדופק": האזהרה לישראלים שמייצאים לדרום אפריקה

ברקע עצירת היבוא מטורקיה, חברת הביטוח "אשרא" פירסמה אזהרה ליצואנים לדרא"פ ● הבחירות במדינה בסוף החודש עלול לפגוע "בקשרי המסחר בין המדינות, באופן דומה למקרה של טורקיה"

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

קמפיין טורנדו

האם הצופים עדיין זוכרים מי הייתה הפרזנטורית הקודמת של טורנדו?

הנוכחות הגבוהה של מותג המזגנים על המסך הופכת את הפרסומת בכיכובה של נעמי לבוב לאהובה ביותר השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● המפרסם שהשקיע את הסכום הגבוה ביותר, זה השבוע השני, הוא free TV כ–1.4 מיליון שקל

לוחמי צה''ל ברצועת עזה, השבוע

הותר לפרסום: ארבעה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, ארבעה נוספים נפצעו קשה

קבינט המלחמה והקבינט המורחב אישרו פה אחד: צה"ל יעמיק את הפעולה ברפיח • לשרים הוגדר בקבינט המורחב כי הפעולה ברפיח תהיה "מוגבלת" • אזעקות הופעלו בבאר שבע ובחצרים בפעם השנייה הערב • עשרות מחבלים חוסלו במבצע של צה"ל בזייתון ובמזרח רפיח, פירים הושמדו • הבית הלבן: סיפקנו לישראל אלטרנטיבות לפעולה נגד חמאס • עדכונים בולטים

העצרת הכללית של האו''ם / צילום: Reuters, Eric Thayer

האו"ם אישר חברות לרשות הפלסטינית בארגון


הרשות הפלסטינית למעשה תקבל הכרה דה-פקטו - בלי להיקרא "מדינה" • החברות באו"ם תעניק לרשות זכויות שיבטיחו השתתפות מלאה בפעילות העצרת הכללית • הפלסטינים נכשלו עד כה בעקבות הווטו האמריקני, ועל כן הם לא קיבלו את הזכויות המלאות בדומה לשל מדינות-חברות • ארדן: "נותנים זכויות למדינת טרור עתידית של חמאס"

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

מגמה מעורבת בוול סטריט; דרופבוקס מתרוממת בלמעלה מ-1%

מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

היישוב עלי ביהודה ושומרון / צילום: מיכאל יעקובסון

לראשונה: בג"ץ חייב את המשטרה לחקור בנייה לא חוקית ביו"ש

בג"ץ קבע כי על משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית במאחז היובל, שנמצא ביישוב עלי ● ההכרעה בעתירה, שהוגשה על־ידי תנועת "שלום עכשיו", נדחתה מאז 2018, עקב הצהרת המדינה כי תוקם יחידת אכיפה ייעודית שתחקור חשדות לבנייה לא חוקית - שהקמתה בסוף בוטלה

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

רגע לפני שבת: עימות פומבי בין שרי האוצר והביטחון על התקציב ורכש מטוסי f-15

שר האוצר פנה למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הוועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הביטחון שמתעכבת מזה חודשים ● "העיכוב בהקמת הוועדה מביא לעיכוב ברכש חשוב להתעצמות צה״ל" ● גלנט: קיימת תפיסה ישראלי שגוייה לפיה ניתן לספק יותר ביטחון בפחות כסף כנגד צרכים הולכים וגוברים

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

קמפיין free TV שעלה בקשת12 בחודש האחרון / צילום: צילום מסך

שנה להשקת FreeTV: האם מיזם הטלוויזיה הצליח לשנות את השוק?

בשנה החולפת הצליח מיזם free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות, בעיקר לאור ההשקעה הגבוהה בפרסום ● גורמים בשוק טוענים כי כבר תקופה ארוכה קיימת מתיחות בין הצדדים, אך הדבר לא מפחית מהלחץ של המתחרות, שהורידו מחירים

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

סיורי עששיות - מיער אודם לשמורת חוף השרון / צילום: מיכל גיגי - בשביל היער

"תוך כמה שעות לא נשאר כלום": השף ההודי שמביא את פושקר לתל אביב

מבנה נטוש שהפך למתחם טיפולים מואר ומרגיע, גלריה שמציגה רישומים בטכניקת תפירה מיוחדת וחוויה קולינרית אותנטית שעכשיו גם תושבי תל אביב יכולים ליהנות ממנה ● פינוי יישובי הצפון גדע את מפעל חייהם של רבים ● עבור חלקם הוא יצר הזדמנות

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים