גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיינדסט של מצליחן: מהו סוד ההצלחה של מנכ"ל WPP מרטין סורל

מהו הגורם שהופך מצליחנים כמו וורן באפט, ג'ק וולש ודונאלד טראמפ למי שהם? האם זו חריצות או חוכמה יתרה, מיומנויות ניהול מופלאות, כישרון או אולי מזל? ■ אורי עיני, חנן גליקמן ומוטי שרף מנסים לפצח את החידה

מהו הגורם שהופך מצליחנים בקנה-מידה של וורן באפט, ג'ק וולש או דונאלד טראמפ למי שהם? האם זוהי חריצות או חוכמה יתרה, אדריכלות פיננסית, מיומנויות ניהול מופלאות, כישרון או אולי מדובר פשוט במזל?

אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי; חנן גליקמן, מנכ"ל גליקמן-נטלר-סמסונוב; ומוטי שרף, מנכ"ל שרף תקשורת, מנסים לפצח את החידה. כתבה ראשונה בסדרה.

סר מרטין סורל

סר מרטין סורל / צלם: בלומברג
תפקיד: מנכ"ל קבוצת הפרסום WPP
גיל: 65
אישי: נשוי פלוס שלושה
השכלה: MBA במינהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד
מסלול: נולד בלונדון למשפחה יהודית, וכבר בגיל צעיר הכריז שהוא רוצה להיות איש עסקים. לאחר סיום לימודי מינהל עסקים בהרווארד הצטרף לחברת הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י כסמנכ"ל הכספים, תפקיד בו כיהן עד 1984. סורל מספר כי במשבר גיל 40 החליט להתחיל לעבוד עבור עצמו, ועם האופציות שקיבל מסאצ'י אנד סאצ'י רכש ב-1985 את חברת השלד הבורסאית WPP. רכישה זו היתה הראשונה בשרשרת רכישות נועזת של חברות קידום מכירות ופרסום. כיום מחזיק סורל בקבוצת הפרסום הגדולה ביותר בעולם - המעסיקה 140 אלף עובדים, ב-2,400 סניפים ב-207 מדינות.

1. חירשות למילה "לא"

* האירוע:

בתקופת היותו מנהל כספים שכיר בחברת ענק, הגיע מרטין סורל ל"יאנג אנד רוביקאם" (Y&R), שהיתה באותה תקופה סוכנות הפרסום הפרטית הגדולה ביותר בעולם, לראיון עבור משרת סמנכ"ל הכספים של החברה. הוא זומן לבנין במדיסון אווניו פינת רחוב 40, והתבשר כי מועמדותו למשרה נדחתה. כשהוא עזב את הבניין, הוא התבונן על מלוויו וסינן לעברם: "המילה האחרונה עוד לא נאמרה. יום אחד כולכם תעבדו אצלי".

לימים הוא אכן רכש את Y&R. בפתח הבניין בן 25 הקומות בו מצויה החברה יש סככה שעליה היו נעוצים דרך קבע דגלי ארצות-הברית. ביום הרכישה הוחלפו כל הדגלים הללו בדגלי הממלכה המאוחדת (בריטניה), ארץ מולדתו של סורל. זה היה סטייטמנט סמלי ענק ששידר לכולם: "קניתי אתכם".

* מה זה אומר על המיינדסט?

עיני: "שהמילה 'לא' מדליקה אותו, מאתגרת אותו ומולידה אצלו ריאקציה של 'דווקא כן' או 'אעשה זאת, אף-על-פי-כן'.

"לווינרים כמו מרטין סורל הסוף ברור מראש. הם מסמנים מטרה ומתחילים להתנהג כמו מים: אם נתיב אחד אל המטרה נחסם עבורם, הם יחפשו וימצאו נתיב אחר לעבור בו. ובמקרה זה, אם המועמדות למשרה בכירה כסמנכ"ל כספים נדחית - הוא קונה את כל הפירמה והופך להיות זה שמחליט 'מה כן ומה לא'.

"כשאומרים לאדם מן היישוב 'לא' הוא בדרך-כלל מרפה וממשיך הלאה בחייו. אבל במקרה של ווינרים, הלך המחשבה שיצוץ במקרים כאלה יהיה: 'המשחק עוד לא נגמר'. למצליחנים כמו מרטין סורל אין שקט ואין מנוח עד שהם לא משלימים את היעד שאותו סימנו".

אורי עיני / צלם: איל יצהר
אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי

2. יחס קליל לכסף, פרוש אחר לפחד

* האירוע:

כיזם בתחילת דרכו קנה סורל את WPP - חברה קטנה שרכשה עסקי BTL קטנים, עם מטה של 4 אנשים בלבד שפעלו ממרתף לונדוני קטן. ב-1985 הוא מחליט לרכוש את JWT - פירמת פרסום גדולה פי-13 מממדיו, ב-566 מיליון דולר, ובהמשך גם את אוגילבי - חברה שהיא פי-12 מגודלו, כשהוא נכנס בעקבות המינופים הללו ללחצים תזרימים, והבנקים לוחצים אותו לקיר. המהלך השני, של רכישת אוגילבי, העמיד את הפירמה שלו על סף פשיטת-רגל, אבל גם אז הוא מיאן לממש נכסים ולמכור פירמות מתוך הקבוצה.

* מה זה אומר על המיינדסט?

גליקמן: "אדם רגיל שחייב כסף הולך לישון עם 'הר על הכתפיים'. לווינרים יש סף ריגוש הרבה יותר גבוה תחת לחצים כבדים מאוד. למעשה, זה מתחיל מהתבוננות שונה על המושג 'כסף'. בשעה שאנשים רגילים יוצקים לתוך המילה 'כסף' משמעויות נפשיות כבדות, ביניהן: ביטחון, שקט נפשי, כבוד, עוצמה, כוח, הישרדות וכו' - אצל ווינרים המושג 'כסף' חף מכל המשמעויות הללו. למעשה, ההתייחסות שלהם לכסף משחקית יותר.

"יתר-על-כן, בשונה מאנשים אחרים רגילים, כסף אצל ווינרים לעולם לא נמצא במקום הראשון. זהו כלי משחק להשגת ערך משמעותי גבוה עבורם, לעולם לא מטרה בפני עצמה. מה שנמצא אצל אדם כמו סורל בראש סולם העדיפויות זה הוויז'ן והצורך לממש את עצמו להשגת ערך משמעותי יותר.

"מכאן גם נגזרת ההתייחסות של הווינר לסיכונים: כשאדם רגיל מפסיד 2,000 שקל, הוא חווה סוג של כאב מעצם אובדן הממון. החשיבה של ווינר במקרה כזה תהיה: 'איבדתי כסף. זה מרחיק אותי מהמטרה בסנטימטר. אז מה?'.

"מתוך האמונה העזה בדרך שלהם הווינרים לא חווים פחד, יותר נכון הפחד שלהם קצת אחר: בשעה שאצל אנשי עסקים רגילים קיים פחד להפסיד כסף ('אם נפסיד נמצא עצמנו קבצנים ברחוב') - אצל הווינרים הפחד מקבל פנים אחרות לחלוטין. אצלם החרדה המובהקת היא מהחמצה, מחוסר מימוש אישי, מכשל להגיע למטרה שסימנו".

חנן גליקמן / צלם: עינת לברון
חנן גליקמן, מנכ"ל גליקמן-נטלר-סמסונוב

3. הביזנס כמשחק שחמט

* האירוע:

אחד הקרבות המתוקשרים יותר של מרטין סורל היה ב"פשיטה" שלו על חברת הפרסום המיתולוגית אוגילבי. כשנודע לדיוויד אוגילבי על ניסיון ההשתלטות העוין של סורל על Ogilvy & Mather, הפירמה שאוגילבי ייסד והיתה בבת-עינו, הוא השתלח במרטין סורל בתקשורת וכינה אותו בביטויים קשים כמו: "אידיוט נתעב".

התגובה של סורל היתה מפתיעה. הוא זימן אליו את אוגילבי הזקן והציע לו להפוך ליו"ר של קבוצת WPP כולה. דיוויד אוגילבי קיבל את ההצעה והתוודה בפניו: "לכלכתי עליך טרם נפגשנו, אבל כשהכרתי אותך להפתעתי חיבבתי אותך מיד, שכן שנינו קורצנו מאותו חומר - שני בריטים הרפתקנים ושאפתנים שרצו לכבוש את מדיסון אבניו. כל שנותר לי לומר לך הוא שאני מצטער על כך שהייתי פוגעני כלפיך טרם הכרותינו".

בהקשר של הסיפור הזה ידוע הציטוט המפורסם של מרטין סורל: "חילוקי דעות בין אנשים הם בני-חלוף ולטווחים קצרים. הכי חכם זה פשוט להמשיך הלאה".

* מה זה אומר על המיינדסט?

עיני: "בראש ובראשונה לפנינו פרגמטיזם צרוף, שאגב אופייני גם לפוליטיקאים מצליחים שיודעים לקרב ולהרחיק אנשים על-פי הצורך. הפיכת המשחק מול אוגילבי ב-180 מעלות והחיבוק הזה שהוא מעניק לו מלמדים על שכל ישר ופרגמטיזם. כאחד ששואף להשתלט על עולם הפרסום העולמי - סורל יודע טוב מאוד שלא טוב שדיוויד אוגילבי יהיה לו לאויב.

"אני לא בטוח, אגב, שהמהלך הזה נעשה מכיבוש האגו שלו, שהרי הוא יצא כאן 'גדול', 'מלך העולם' ממש, אבל יש כאן יכולת להשתמש באינטליגנציה רגשית (ככלי נוסף ב'ארגז הכלים') כדי לשחק נכון על לוח השמחט של החיים, ולהזיז את החיילים עליו 'קרוב או רחוק' על-פי צו השעה".

4. חשיבה של לוחם סיירת

*האירוע:

במסגרת השתלטותו על עשרות חברות שיווק ופרסום, משך סורל הרבה מאוד אש מיריביו וחטף ביקורות נוקבות ומשולחות רסן. כינו אותו בכינויי גנאי כמו "יבשושי", "משעמם", "מנהל לא מתוחכם שעוסק בעיקר זוטות", וכן באחת המילים הכי מעליבות למנהלים: "מיקרו-מנג'ר".

האם הביקורת הזו הטרידה אותו? ממש לא. "זה לא משפיע עליי", הגיב סורל והוסיף, "אחרי הכול, בנינו אימפריה מנצחת, לא? וכן, אני אכן מיקרו-מנג'ר - אני מנהל את הפרטים הקטנים, ואני רואה את ההתנהלות העסקית הזו כחיובית".

* מה זה אומר על המיינדסט?

עיני: "אפרופו ניהול-מיקרו, סורל אכן מחובר לבלקברי שלו ברמות מוקצנות. אנשים מכל העולם שולחים לו אי-מיילים, והוא משיב לכל אחד מהם תוך 10 דקות לכל היותר. מכנים אותו 'יבשושי' ו'משעמם'? זה באמת לא מזיז לו, מכיוון שהוא מלכתחילה לא נוהה אחר 'יופי, קסם ויצירתיות בפרסום'. זוהי דמות ניהולית שמזוהה עם גיליונות אקסל, עם עבודה מדוקדקת וקשה ועם מספרים ופרטים קטנים.

"למעשה זוהי הסתכלות של זאב בודד, של לוחם סיירת - שסומך אך ורק על עצמו (מיקוד ושליטה פנימית) ולוקח אחריות מלאה על התוצאות. המאבק הבלתי פוסק הזה הוא-הוא האדרנלין שמזין אותו, ועבורו מאבק הוא הנאה. אנשי עסקים מסוגו של מרטין סורל קמים בבוקר כדי לנצח כל יום מחדש - הם אף פעם לא נמצאים במקום של שאננות, אין קו סיום.

"תפיסת העולם שלו היא שמחר הכול יכול להתהפך עליו. זהו מיינדסט שאופייני מאוד לאנשים שצמחו מלמטה, של אנשים שצמחו בסביבה עוינת ומצליחים כנגד כל הסיכויים. לאמץ דוקטרינות ניהול מתוחכמות מבחוץ? הוא בז לסוג כזה של חשיבה. לדידו, הניצחון נמדד במספרים קשים, והוא סומך אך ורק על עצמו".

5. אמביציה בלתי נשלטת

* ציטוטים של סורל:

על מבקריו: "לו הייתי מגיע מתעשיית הפרסום והשיווק - הם (המלעיזים) היו מקבלים אותי טוב יותר, אבל זה לא משנה כי אני חי על-פי 'אני מאמין' אחד והוא: Get It Done".

על WPP: "הפירמה הזו בשבילי היא לא עניין של חיים ומוות, היא עניין הרבה יותר חשוב מזה".

על עצמו: "אני שאפתן. התאהבתי באמריקה מיד. הצלחתי בגלל הנחישות, הפוקוס והאינטנסיביות. הפחד מכישלון היה זה שהניע אותי. את כל אלה ספגתי באווירה של הרווארד. לימדו אותנו שם שהייעוד שלנו הוא 'לנהל את העולם'".

* מה זה אומר על המיינדסט?

שרף: "בראיון איתו שפורסם באחרונה נאמר עליו: 'אין ספק שסורל סובל מתסמונת נפוליאון, ולא רק בגלל גובהו'. דובר שם על אמביציה בלתי נשלטת שהיא הבסיס להצלחתו. אני רוצה לומר שהצלחה עסקית לא קשורה לכמות השכל והחוכמה, אלא שהיא פונקציה של 'עד כמה אתה רוצה את המטרה'. ביסוד ההצלחה מונח קודם כל הלהט והדרייב, במקום השני הכישרון, ובמקום השלישי המזל.

"סורל לא בהכרח חכם יותר מפרסומאים אחרים, אבל יש לו יתרון נוסף עליהם: אאוטסיידריות. מדובר בפיננסייר לא בפרסומאי, באדם שמעולם לא היתה לו נגיעה לתקשורת או לקופירייטינג, לארט-דירקטינג או לפעלולי פרסום שמייצרים הנעה אצל צרכנים.

"בתחילת דרכו הוא עשה שורת רכישות בעולם הפרסום, ללא הבנה מקצועית בכלל בענף עצמו. כששואלים אותו למה 'הלכת בכיוון הזה', הוא משיב: 'הבנתי שענף הפרסום הולך להיות פלטפורמה למינוף עסקים אחרים'. כך, בשעה שפרסומאים תקועים בתוך עצמם ובעולמות התוכן שלהם, הוא כ'נטע זר' רואה דברים שאחרים בתעשייה לא רואים.

"למה הכוונה? עולם הפרסום מאופיין באגו נפוח ובמטען של אמוציות. על שני האלמנטים הללו סורל מדלג, ולמעשה מגיע אל הענף נקי, בלי מטענים מגבילים ובלי פרדיגמות תוקעות. הוא לא מחפש ללכת על הקמפיין הכי יצירתי, לא מעניין אותו לקטוף קקטוסים או פרסים, ולא מעניינת אותו הכרה מבחוץ. ביסוד שרשרת הרכישה שלו מונחת רק חשיבה עסקית מנותחת באיזמל קר, שאופיינית לכריש פיננסי: להיות כמה שיותר רווחי".

מוטי שרף / צילום: עינת לברון
מוטי שרף, מנכ"ל שרף תקשורת

עוד כתבות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד