גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחת ולתמיד: מהי הזהות המינית של תקע ושקע מחברת החשמל?

הם לא ייתפסו לעולם עם סמים, לא יעלו במשקל, לא יערקו למתחרים, ואין להם סוכן רודף-בצע ■ קבלו סקירה של הפרזנטורים הווירטואליים המובילים - מלאקי הפודל ועד שקע ותקע

שקע ותקע - לחברת החשמל

שקע ותקע

ותק במקצוע: 8 שנים

היקף פרסום בינואר-יוני 2010: 922 אלף שקל

דיבוב: יעקב כהן (תקע), אורי גוטליב / ישי קרני (שקע)

עיסוק לפני התהילה: תקע שימש כמדריך כלואים בשב"ס; שקע כעובד סוציאלי

נראו לאחרונה: נופשים בחווילתם במיורקה

דבר הטאלנט - תקע: "ההתנהגות של גל אוחובסקי בפרשת הראל סקעת היא בריונות לשמה"

פרופיל פסיכולוגי: הפרזנטורים הווירטואליים המוכרים, אם לא האהובים ביותר מעל גבי המסך הקטן, הם שקע ותקע. ללא ספק הברקה קריאייטיבית, שנועדה לחבב את החברה הממשלתית הגדולה על הציבור. אביהם הרוחני הוא יניב קציר, שהמציא אותם כששימש איש קריאייטיב במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, יחד עם הארט דירקטור גולן נוחיא. בפני השניים ניצבה משימה לא פשוטה. גם בשל תדמיתה הבעייתית של חברת החשמל, וגם בשל הצורך להעביר לציבור ערמה של מסרים מורכבים, שפונים גם לילדים וגם למבוגרים, גם בענייני צרכנות נבונה וגם בענייני נוהלי בטיחות.

"היה לנו ברור ששתי הדמויות יתאימו בדיוק", אומר קציר, שמשמש כיום כבמאי פרסומות. "פרזנטורים בשר ודם מביאים איתם מטען ועלולים לעורר אנטגוניזם בקרב חלק מהאנשים, או לא להתחבב על כולם. הבובות מתחילות ממקום נקי, מאפס, אין להן רקע בעייתי. כשאפיינו את הדמויות היה מאוד ברור שעליהן להיות שונות זו מזו לחלוטין. תקע (בעל השיער השחור) חושב שהוא מבין ויודע הכל. למרות שגם אם הוא חושב שהוא יודע הכל, הוא לא. אבל הוא יותר אסרטיבי ודומיננטי במערכת היחסים שבין השניים. שקע (הג'ינג'י) הוא יותר תמים, קצת 'קלולס', ונעזר בתקע כדי שיסביר לו דברים. למה שני בנים, מבוגרים יחסית, גרים ביחד? כי תקע ושקע זה משהו שהולך ביחד, ואין שקע בלי תקע ולהפך. ולכן הם צריכים לגור ביחד. הם ישנים, אגב, במיטות נפרדות".

אמנם שקע ותקע ישנים במיטות נפרדות, אך המגורים המשותפים העלו חרושת שמועות בדבר הזהות המינית שלהם. קציר לא חושש להתייחס לסוגיה, אך מעדיף לשמור על ערפול: "לגבי סוגיית הזהות המינית של שקע ותקע נראה לי שתצטרכי לשאול אותם".

תהיה התשובה אשר תהיה, יש להניח שבחברת החשמל לא שיערו שאפיון הדמויות מבחינה מינית בכלל יעלה, היות שבובות הן על-פי רוב א-מיניות. בכל מקרה, כשהגיע צוות הקריאייטיב להציג את הבריף לחברת החשמל הוא התקבל מיד באהדה. קציר: אחרי שהצגנו את התסריטים, אלי לנדאו, שהיה אז יו"ר חברת החשמל, מהר מאוד התחבר לכיוון הזה וכשסיימנו הוא אמר 'זה זה'. אני חושב שאפשר היה להבין בקלות איך שני החבר'ה האלו יכולים לסחוב על גבם את כל המסרים שחברת החשמל רוצה להעביר לציבור. כולם אוהבים בובות. כבר משלב ההתחלה יש חיבה אליהן. הן פונות גם למבוגרים, לא רק לילדים. זה כמו ששקע קורא למישהו 'חבוב'. ברגע שהם מתייחסים אל עצמם כבני אדם, כך גם הציבור מתייחס אליהם".

חסיה ודסי - החסידות של קופת-חולים לאומית

חסיה

ותק במקצוע: 5 שנים

היקף פרסום בינואר-יוני 2010: 11.79 מיליון שקל

דיבוב: נולי עומר

עיסוק לפני התהילה: דסי - נוהגת קרונועית באגמון החולה; חסיה: כרטיסנית בצפארי

נראו לאחרונה: בבריכה של מירי בוהדנה ובבו קובו ברשפון

דבר הטאלנט - דסי: "פגשנו את חמודי בנסיבות חברתיות. ילד"

פרופיל פסיכולוגי: אפשר היה לחשוב על בעל חיים קצת יותר חמוד מחסידה. ארנבון, למשל. ואולם, החסידות גויסו לקמפיין חד-פעמי שנועד לקדם את שירותי קופת-חולים לאומית להריון ולידה. קופות-חולים זה תחום שאיש לא רוצה לשמוע עליו. מדובר לא רק בתחום בלתי סקסי בעליל, אלא גם בכזה שהגבולות בין השחקנים השונים שבו מטושטשים. ובכל זאת, בגליקמן-נטלר-סמסונוב הצליחו לעמוד באתגר ולקדם יצורים משעממים לכדי פרזנטורים מוצלחים ש"מכבסים" מוצר עם מקדם הפחדה.

יגאל שמיר, מנהל הקריאייטיב בגליקמן: "לא רק הבידול בין הקופות הוא בעייתי, גם התקציב של לאומית קטן מזה של המתחרות, בעיקר תקציב הקריאייטיב. הבחירה בברנד קרקטר מצויר עוזרת לחבב את המותג על הקהל ולחדד את הזיהוי שלו בין המתחרים".

אז דסי וחסיה הן לא סתם חסידות. חסיה יותר שמרנית ומבוגרת. מורה אשכנזייה ומעט מיובשת. דסי היא יותר קלולס, מבולבלת באופן חינני. היא זאת ששואלת את השאלות ולא מבינה, וחסיה מסבירה לה. המתח ביניהן הוא זה שעושה את הסרט. הצמד הפך להיות ברנד מתגלגל: אחרי שהצליחו לחבב אותן על הציבור ולהעביר את המסרים, הן גויסו לקמפיינים נוספים למוצרים של הקופה, כמו רפואה משלימה.

"זה עוד יתרון של הפרזנטורים הווירטואליים", אומר שמיר. "הדמויות האלה הן שלנו לחלוטין. אין להן עלויות נוספות ואנחנו לא משלמים להן זכויות או צריכים מהן אישורים להשתמש בהן שוב. החסידות של הקופה לא עושות פאשלות, לא מסתבכות בקטטות, לא מרביצות לצלמי פפראצי ולא ילכו לעשות קמפיין בשביל לקוח אחר. אפשר להשתמש בהן שוב ושוב, והרבה פעמים הן מתחברות לילדים ונוער, שהם אלה שקובעים איזה פרסומות רואים בבית, גם אם קהל היעד של המוצר הוא מבוגרים.

"אחרי 5 שנים של קמפיין הן לא מזדקנות. זה לא ילד חמוד בן 6 שהופך לטינאייג'ר מחוצ'קן. מצד שני, החסרונות הם ההשקעה הראשונית הגדולה בפיתוח הדמות, והסכנה שהדמות לא תהיה אמינה. היא לא דמות בשר ודם שמסתכלת לך בעיניים, ואי אפשר לעשות איתה סרטוני טסטמוניאל רציניים".

לאקי - הפודל של מפעל הפיס

לאקי

ותק במקצוע: 4 שנים

היקף פרסום בינואר-יוני 2010: 3.87 מיליון שקל

דיבוב: פיליפ גוזלן, איש סאונד צרפתי עיסוק לפני התהילה: חופף אצל שוקי זיקרי

נראה לאחרונה: בארוחת ערב עם שקע ותקע

דבר הטאלנט: "אין לי שום קשר לפרידה של גל אוחובסקי מאיתן פוקס, למדתי על כך מהתקשורת"

פרופיל פסיכולוגי: לפני כ-4 שנים פרץ לחיינו לאקי, הפודל הצרפתי האליטיסט, כחלק מקמפיין המנויים של מפעל הפיס. לאקי הוא לא גור הפרסומות הסטנדרטי, שמתגולל על הרצפה וסוחט קריאות נרגשות מילדים. ללאקי יש אישיות מובחנת שמזכירה יותר תייר צרפתי סנוב מאשר את הישראלי המיוזע שמקווה לעשות "מכה" בפיס. "לאקי לא אמור להתאים להוויה הישראלית", מסביר גיא בר, משנה למנכ"ל גיתם BBDO והבעלים של לאקי. "הוא מתאים לרלוונטיות של מה שהמותג מוכר: מתנות שוות ויקרות ערך, השתתפות בהגרלות והחיים הטובים.

"הקונספט של המותג התחיל עם משפט שאומר: 'מנוי פיס, כל המשפחה זוכה', ולכן אמרנו בואו ניקח כלב, שאפילו הוא, בתוך המשפחה, זוכה. עשינו אודישנים להרבה כלבים, אבל הבחירה הראשונה שלנו היתה פודל צרפתי. חיים של כלב, אבל כלב שחי טוב".

דמותו של לאקי, מסתבר, מאוישת על-ידי מספר כלבים, לא זולים בכלל. המחיר של לאקי, כלב תערוכות עטור פרסים בינלאומיים, הוא 1,000-1,500 אירו ליום צילום. לצורך צילומי פרסומת הריקודים עם אנה ארונוב, למשל, הוחלף לאקי 'המקורי' בכלב זהה, רק עם קואורדינציה טובה יותר ואילוף קריאייטיבי יותר. בכלל, במהלך השנים, הוחלף לאקי מספר פעמים, היות שגם כלבים, כמו אנשים ובניגוד לדמויות מצוירות, מזדקנים.

למרות שהוא מחזיק באפרו תלתלים מטופחים ובחן של כוכב קולנוע, הצליח לאקי להרגיז כמה שדולות אנטי-גזעניות, כשהסתובב בניו יורק ונתקל בחבורת פיטבולים אימתניים שחורים. ויש גם מי שלא ממש מתחברים לדמות הקוקטית בעלת המבטא הפריזאי. בר מתייצב להגנת הפרזנטור של החברה: "את רוב האנשים הוא לא מעצבן. צילמנו הרבה סרטים בחוץ וההתייחסות אליו היתה כאילו הוא סלב. אנשים מצטלמים איתו ומזהים אותו".

ומה בעניין סוגיית העדפותיו הזוגיות של לאקי, שיש מי שחושדים שהוא 'מבולבל מינית'? גם כאן יש לבר משנה מוקפדת: "הציבור לא עוסק בזה", הוא אומר. "אני לא חושב שזו סוגיה. הוא בעיקר מתקבל כסימבול של כלב מפונק וחמוד, מאוד אינטליגנטי ומבין עניין".

מוצמוצ - המסטיק של Must Long Last

מוצמוצ

ותק במקצוע: שנה

היקף פרסום בינואר-יוני 2010: 4.14 מיליון שקל

דיבוב: נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב של הפרסומת

עיסוק לפני התהילה: שיננית

נראתה לאחרונה: מחזיקה ידיים עם הקיסם של יהודה לוי

דבר הטאלנט: "העיסוק במשכורת שלי הוא עניין לעוס. תתקדמו"

פרופיל פסיכולוגי: מוצמוצ היא אחת הדמויות המרעננות בפרסום הישראלי, בעיקר משום שהיא לא סטנדרטית. מי שמכיר את קבוצת שטראוס, יכול להניח שלא היה קל למשרד הפרסום לשווק להם דמות לא ממלכתית במיוחד, כמו מטסיק לעוס. ואכן, בתחילה היה קשה לקברניטי המותג לעכל את מוצמוצ, אבל בסופו של דבר הם נכנעו, פשוט מתוך ההבנה שכשאתה פונה לקהל יעד צעיר, אתה חייב לדבר בשפתו ולהגיש לו קריאייטיב צעיר, פורץ דרך ויוצא דופן.

"מוצמוצ לא נועדה רק לפנות לצעירים", אומר יורם לוי, סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן-בר-ריבנאי. "היא נועדה לתת מענה שונה לז'אנר הפרסומות ה'מדעיות' שהציפו את המסך בשנים האחרונות, שבהן רואים בעיקר גרפים ונתונים של חומציות בפה. היות שקהל היעד שלנו הוא צעירים, החלטנו לדבר אליהם בשפה של הומור על גבול הנונסנס. כשמייצרים 'הפרעה' באמצעות דמות מואנשת לקהל, יותר קל לקבל את ההומור והמסרים עוברים. גם מי שלא ממש אוהב אותה, לא יכול להתעלם ממנה".

אז מה האופי של מוצמוצ? היא קנאית, וחוששת שה"לועס שלה" מתחיל עם בחורות אחרות; היא חרדתית ויש לה פתיל קצר. בנוסף, מאוד מעניין לבלות איתה, היא מרתקת, מצחיקה וססגונית, ויש לה יכולות אסרטיביות שמאפשרות לה לאגד את חבריה מבסטת הפירות לפעילות פוליטית חתרנית. אפשר לומר שהיא צ'רלי ביטון של המסטיקים, ותכונות אלו עולות בקנה אחד עם ערכי המותג של Must Long Last: משוגע, מוטרף, צעיר וקצת פסיכי.

התוכי של בזק בינלאומי

ותק במקצוע: 10 שנים

היקף פרסום בינואר-יוני 2010: 8.74 מיליון שקל

דיבוב: שלום אסייג

עיסוק לפני התהילה: בעל רשת פיצוציות בצפון נראה לאחרונה: יורה ברוגטקה על נשרים ברמת-הגולן

דבר הטאלנט: "הציעו לי להנחות את 'צחוק מהעבודה', אבל אורי חזקיה הטיל וטו"

פרופיל פסיכולוגי: לתוכי של בזק בינלאומי אין שם, וחבל. מדובר באחד הפרזנטורים המוכרים והאהובים במרחב הפרסומי (סקרים מטעם החברה מדווחים על שיעור אהדה של 70% בקרב הציבור), ומן הראוי היה שיזכה לשם מובחן יותר מה"תוכי של בזק בינלאומי". התוכי נוצר לפני כ-10 שנים, בתקופה שבה האינטרנט היה עדיין בשלבי חדירה. "האינטרנט היה עדיין מפחיד עבור חלק גדול מהאוכלוסייה, ולכן המטרה היתה למצוא פרזנטור ידידותי ונעים", אומר אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי&ורשבסקי. "רוב חברות האינטרנט פרסמו אלמנטים עתידניים, טכנולוגיות, נתונים מספריים ולפטופים מעופפים. התפיסה שלנו היתה לבוא הפוך, באופן פשוט, להנגיש את האינטרנט ולתת את התחושה הבסיסית שזה מוצר שמיועד לכולם.

"התוכי יצא לדרך כדמות עגלגלה מפלסטלינה, ועבר להיות דמות מצוירת. הוא לא 'שכונה', אבל הוא עממי יותר ומדבר לכולם. יש לו חוכמת רחוב, הוא הכי 'נו בולשיט' ובאופן חינני. הוא יודע לזקק את האמת ואת מה שחשוב מתוך כל הבולשיט שמסביב, בעיקר בתחומים של טכנולוגיה".

באדלר-חומסקי זיהו את מהפכת הפרזנטורים הים-תיכוניים עוד לפני שפרץ את פרץ כבשו את קיסריה וקטפו קמפיינים על ימין ועל שמאל. הם אמנם מציינים שהתוכי הוא לא בוודאות מזרחי, אלא יכול באותה מידה להיות גם בולגרי, אבל אנחנו יודעים את האמת. התוכי הוא בולגרי כמו ששלום אסייג הוא הנכד של פשקוביצי. הוא לא סתם 'עממי'. הוא הישראלי שאיש לא יעבוד עליו, שמבין בכל דבר, שמלא עצות כרימון ותובנות כנהג מונית. ואם הוא היה פרזנטור בשר ודם, הוא כבר היה משגר את הסוכן שלו אל איציק בנבנישתי מנכ"ל החברה, ודורש להשוות את המשכורת שלו לזו של דביר ממזרחי טפחות.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

התקיפה באיראן: איזה חימוש משוטט קצר טווח מחזיקה ישראל

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה