גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אשתו לשעבר של איתי בן-דרור: "רוצח שפל, לא תראה אור יום אחד!"

(עדכון) - לילך שם-טוב המתינה בכניסה לאולם ביהמ"ש לבעלה לשעבר, הנאשם ברצח 3 ילדיהם ■ כשנכנס לאולם צעקה לעברו: "תסתכל על הילדים שרצחת, הם היחידים שאהבו אותך"

"תסתכל על הילדים שרצחת, יא בן זונה. 3 מאסרי עולם יהיו לך" - כך פנתה היום (א') לילך שם-טוב, אמם של 3 הילדים שנרצחו על-פי החשד על-ידי אביהם איתי בן-דרור, במפגש הטעון שלה עם האב בבית המשפט. "אתה לא תראה אור יום אחד! הם היחידים שאהבו אותך בעולם הזה".

שם-טוב המתינה להגעתו של בן-דרור יחד עם קרוביה באולם בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. האב החשוד ברצח 3 ילדיו נכנס לאולם לקראת הדיון בו נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין, ואז התפרצה לעברו שם-טוב, אשתו לשעבר: "ארגנת לך תיק, לקחת 1,500 שקל. בשביל מה? כדי לקנות לך כל מיני מטעמים בקיוסק?".

בעודה צועקת לעברו, שררה דממה באולם הדיונים. בן-דרור עצמו נשאר עם מבט מושפל, לא הרים את מבטו ולא ענה לשם-טוב. "רצית להתאבד? אחר-כך בשחזור אמרת שפחדת. פחדת על עצמך! הלכת ובדקת איך רוצחים ילדים באינטרנט!", קראה שם-טוב. ברקע נשמעו קריאות לבן-דרור להרים את מבטו. "מה עשית לילדים, מה עשית?!", קראה שם-טוב לעברו. "אתה רוצח שפל!".

"הוא תמיד היה שפוי, הרצח - נקמה אווילית"

מוקדם יותר התייחסה שם-טוב לראשונה לחוות-הדעת הפסיכיאטרית, הקובעת כי בן-דרור כשיר לעמוד לדין. "יש הקלה מסוימת. אני מקווה שלא נתבדה ושהצדק ייעשה עם הילדים שלי", אמרה בראיון מיוחד לחדשות 2 באינטרנט. "הוא תמיד היה שפוי. אף פעם לא היתה לו מחלת נפש מסוימת".

"כל מה שהוא עשה היה בידיעה מוחלטת, הכול זה צורך של נקמה אווילית ולא מבוססת כל מציאות", הוסיפה שם-טוב. "אני מקווה שהעונש ישיג את המטרה - שיפסיקו להשתמש בילדים כמטרה נוחה לפגיעה בבני-הזוג, ושרוצחים יפסיקו להשתמש בטיעון שמשהו לא בסדר בהם".

"הלוואי, עם כל הצער שלי כאמא, שהמקרה שלי יהיה המקרה האחרון", מבקשת שם-טוב. "הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו. כל מי שקרא את כתב האישום רואה שהוא היה שפוי בעת המעשה".

כתב האישום: יום כיף ואז - 153 דקירות

היום הוגשה לבית המשפט חוות-הדעת של הפסיכיאטר המחוזי של משרד הבריאות, לפיה איתי בן-דרור כשיר לעמוד לדין. עדות הפסיכיאטר הוצגה היום בבית המשפט, ולפיה בן-דרור לא ביצע את הרצח על רקע מחלת נפש כלשהי.

כתב האישום שהוגש נגד בן-דרור תיאר כיצד התכונן בן-דרור לרצח 3 ילדיו, עומר, רוני ואור: "לצורך ביצוע הרצח רכש הנאשם סכין חדה המיועדת לחיתוך בשר. הנאשם לא הסתפק בסכין זו, ועל מנת לבצע את הרצח במהירות, רכש בחנות בשוק בנתניה סכין נוספת המכונה סכין קצבים. עוד רכש הנאשם סלוטייפ רחב, שישמש אותו בזמן הרצח לכסות את פיהם של הילדים".

כדי לסמם את ילדיו לפני שרצח אותם בדקירות באותו ליל שבת נורא, "אגר הנאשם כמות גדולה של כדורי הרגעה מסוג קלונקס וכדורי שינה מסוג בונדורמין, וכן רכש משקאות אלכוהוליים שישמשו אותו לצורך ביום ניסיון אובדני לאחר ביצוע הרצח".

היום האחרון: מספרה, ארוחת בוקר, קרקס, ארוחת ערב - ורצח

עוד מתואר, לפרטי-פרטים מצמררים, היום האחרון בחייהם של רוני, עומר ואור: בבוקר הלכו האב וילדיו למספרה, שם עשו לרוני פן. לאחר מכן הלכו כולם לארוחת בוקר במדרחוב בנתניה, ואז הם שבו לדירה - בה מאוחר יותר יירצחו באכזריות - ונסעו לקרקס. לאחר מכן נוסעים הארבעה במונית לארוחת ערב במסעדה, משם הם ממשיכים למסעדה נוספת כדי לאכול קינוחים.

"סמוך לשעה 19:30 הגיע הנאשם עם הקטינים לדירה", כך בכתב האישום. "עת הורידו הילדים בגדים והתארגנו לשינה, ריסק הנאשם כדור מסוג בונדורמין לכל אחד מהם ושם אותו בכוס עם שתייה מסוג אייס תה. הילדים שתו מעט והלכו לישון, ואילו הנאשם שתה שני בקבוקי בירה. עומר ואור נרדמו כל אחד על מזרון בחדרם המשותף, ואילו רוני נרדמה על המזרון בחדרו של הנאשם".

עוד נכתב, "סמוך לאחר מכן בדק הנאשם באינטרנט, במחשב בדירה, היכן מיקום כלי הדם הראשיים בגוף האדם, על מנת שדקירותיו יביאו למותם של הילדים במהירות. סמוך לשעה 22:45 נטל הנאשם את הסכין ונכנס לחדר בו לנו עומר ואור. הנאשם סגר את התריסים, נטל מגבת, כיסה את פניו של אור ודקר אותו בבית החזה ובבטן כ-29 דקירות. אור ניסה מתוך שינה להתגונן, וכך נגרם לו גם חתך בשורש כף-יד ימנית. בסיום וידא הנאשם כי אין לאור דופק".

"רוני ניסתה להתנגד"

"לאחר מכן הלך הנאשם לשירותים, נטל משם מגבת נוספת, שב לחדר וכיסה את פניו של עומר במגבת. הנאשם דקר את עומר בסכין כ-38 פצעי דקירה בחזה וכ-16 פצעי דקירה בבטן. עומר ניסה להתגונן מתוך שינה, ובכך נגרם לו גם פצע דקירה בשוק השמאלית", עוד מפורט. "הנאשם שטף את הסכין בשירותים והמשיך לחדרו, שם ישנה רוני. הנאשם כיסה את פניה של רוני במגבת ודקר אותה בסכין כ-70 דקירות בבית החזה ובבטן. רוני ניסתה מתוך שינה להתנגד למעשיו של הנאשם, הזיזה ראשה מצד לצד, וכך נגרם לה גם פצע חתך באמה השמאלית".

לאחר הרצח הנורא, "הנאשם נטל את גופותיהם של אור ועומר והניחם על המזרון ליד גופתה של רוני. הנאשם כיסה את גופות הילדים בסדין, ואילו את המגבות שכיסו את פניהם של המנוחים אסף ושם בשקית בחדר הכביסה. לאחר מכן, סמוך לשעה 2:00 שתה הנאשם בירה וויסקי וחתך את פרקי ידיו".

בכתב האישום המזעזע מתואר גם כיצד הכין בן-דרור את השטח לרצח - ובעיקר להתאבדותו הכושלת. "בתאריך 21.7.10 כתב הנאשם מכתבים, הנושאים תאריך יום 24.7.10 והנחזים להיות מכתבי התאבדות, בהם גולל הנאשם את הסיבות לרצח הילדים. עוד באותו מועד הכין הנאשם תיק ובו בגדים, כלי רחצה וכסף בסך 1,500 שקל".

"על התיק הצמיד הנאשם פתק ובו בקשה כי במקרה שלא יצליח למות, יילקח התיק עבורו לבית-החולים. כמו כן הכין הנאשם מכתב ועליו צילום תעודת הזהות שלו, עליו כתב כי הוא חולה נפש בפרדסיה וכי לא ראה את ילדיו 7 חודשים. עוד כתב הנאשם על הדף טלפונים שימושיים של בני משפחה וחבר", נכתב.

עוד כתבות

במצרים מעריכים: נתניהו יכול להכריז על ניצחון בימים הקרובים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הערכות המצריות להמשך המלחמה, איך ניצחון של טראמפ ישפיע על התמודדות מול איראן ומה הפך את איראן וישראל לאויבות ● כותרות העיתונים בעולם 

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

התחדשות עירונית. חובה לדווח על ניגוד עניינים / צילום: באדיבות י ח דמרי

להתחייב למועד כבר בהתחלה: כל מה שצריך לדעת על תקנות השקיפות בהתחדשות עירונית

פרויקטים תקועים, סכסוכים בין בעלי דירות ליזם ואיחורים משמעותיים גורמים לרבים להימנע מפרויקטים של התחדשות עירונית ● תקנות חדשות שעברו לאחרונה בכנסת מנסות לצמצם את אי הוודאות בפרויקטים

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 ● במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל ● כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המכרז במתחם תעש בת"א: כמה תעלה דירה באזור המבוקש?

מכירת הקרקע ל-528 דירות במתחם תעש השלום הוכיחה שיש ביקוש גבוה לקרקעות אטרקטיביות, אך המחישה עד כמה הענף רחוק משיאי עבר ● ודאי כשבצד הסיכון יש גם זיהום שטרם טופל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת הדירוג S&P תפרסם בסוף השבוע את עדכון לדירוג האשראי של ישראל: מה צפוי בו?

אחרי שהורידה בהפתעה את הדירוג של ישראל בחודש אפריל, צפויה S&P לפרסם סקירה נוספת ביום שישי ● באוצר מתוחים, אבל מעריכים שלא חלה הרעה במצב הביטחוני שמצדיקה הפחתה נוספת ● החשב הכללי מעדיף לפי שעה להתמקד בגיוס חוב מהמוסדיים הישראלים

כפר סבא / צילום: Shutterstock

שתי שכונות ישנות סמוכות: המיקום שווה הרבה במחיר

שכונה אחת קרובה לרכבת והשנייה למרכז העיר, ובשתי השכונות מקודמים פרויקטים של התחדשות עירונית ● איפה יותר משתלם לרכוש דירות קטנות?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות

ארה"ב מנסה לחסום ייצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין כדי שהסינים לא יעתיקו את הטכנולוגיה ● אינטל צופה שהתוצאות שלה יהיו "מתחת לנקודת האמצע" של התחזית אבל מצהירה: "נציית לכל החוקים והתקנות במדינות שבהן אנו עושים עסקים" ● המניה יורדת ב-2.5%

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%