גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעלי אגאדיר: בר רפאלי באיילון זה בסדר, ולוח שנה של מלצריות לא?

איתן טרבלוס: "מקובל ולגיטימי שנשים יפות יצטלמו לקטלוג או לשער של מגזין. עד היום לא בדיוק ראיתי את פרופ' עדה יונת בשער של 'לאישה'" ■ פרובוקציה שיווקית - איך עושים זאת נכון?

ה-Streaking היא אמנות מפוקפקת הכוללת התפרצות, התערטלות וריצה לעיני המצלמות עם או בלי מסר, בעיקר באירועי ספורט גדולים. בעולם ישנם כמה "מתפרצים" משוגעים לדבר, שעשו מזה קריירה של ממש. אחד מהם הוא מארק רוברטס, "סטריקר" עם ותק של 15 שנה ב"מקצוע", הכולל התפשטות מדוברת באחד ממשחקי הסופרבול.

הסרט "המתפרצים" אודות התופעה, ששודר באחרונה בערוץ 8, עסק גם בפוטנציאל השיווקי שלה, כפי שנוצל על-ידי קזינו "גולדן פאלאס", שחיפש פלטפורמה פרובוקטיבית לפרסום וגייס את ה'סטריקרים' כשלטי פרסום אנושיים. על גופם נכתב באותיות קידוש לבנה palace.com.

"היתה לזה תהודה אדירה. כולם שאלו מה זה palace.com?", צוטט בסרט נציג הקזינו. לדבריו, התגמול של ה"סטריקרים" חושב בהתאם לזמן הריצה ולחשיפה שהשיגו בכלי התקשורת. "מפרסמים משלמים מיליונים על פרסום של חצי שנייה במשחק הסופרבול. 'מתפרץ' אחד שווה הרבה יותר", נאמר שם.

פרובוקציה שיווקית מחייבת חשיבה אחרת, לא מוכרת, מפתיעה, חצופה וחוצת גבולות. בעולם שבו חברות מסחריות מנסות להתבלט ולתפוס כותרות גדולות יותר מהמתחרים, אין מנוס מייזום מהלכים שיווקיים פרובוקטיביים ולא קונבנציונליים.

"בניגוד למקובל, פרובוקציה היא כלי לגיטימי בתקשורת שיווקית. כל פרובוקציה אמורה לפרוץ את מסך האדישות של הצרכן, אבל החוכמה היא ליצור אחת כזאת שרותמת את הצרכנים ואת התקשורת להגיב באופן חיובי למהלך", אומר שי גורן, מנכ"ל משרד הפרסום גלר-נסיס PUBLICIS.

לדבריו, כדי שפרובוקציה שיווקית תהיה מוצלחת היא חייבת להיות אינטליגנטית, כזאת שמצליחה להעביר את המסר האמיתי של העסק. פרובוקציות לא מוצלחות הן פרובוקציות שהתקשורת והצרכנים עוסקים בפרובוקציה עצמה ולא במוצר, במותג, בערכים או באג'נדה שהעסק מעוניין לקדם. כך, למשל, בפרובוקציה של סקס או אלימות כמעט תמיד יזכרו את הסקס או את האלימות - ולא את המוצר או המותג אותו רוצים לקדם.

"בתחום שלנו, המראה הוא המוצר. זה עניין של גוף יפה ובריא, לא של שוק בשר"

ירון סלע, מנכ"ל ומבעלי גרייט שייפ, לא חושב שלשגר לחוף הים מאמני כושר חטובים בביקיני עם כיתוב על הישבן הוא נפילה לקלישאות מגדריות נדושות לשם פרובוקציה שיווקית.

ירון סלע, מנכ

גרייט שייפ
פעילות: רשת מכוני כושר
שנת הקמה: 1996
בעלים: ירון סלע, אריק קרטן, רועי וייסוסר וקבוצת משקיעים זרים
מספר עובדים: 470
מספר סניפים: 10 (בבעלות)
מחזור מכירות שנתי: 65 מיליון שקל

* הפרובוקציה השיווקית:

נשים יפות, את זה כולם יודעים היטב, מוכרות יותר. פנים יפות וגוף חטוב, גם של גברים, הם מקדמי מכירות וכלי שיווקי הכרחי בעידן של סגידה ליופי חיצוני. ברשת מכוני הכושר "גרייט שייפ" הבינו שחוף הים של תל-אביב הוא לוקיישן אטרקטיבי לגיוס מנויים חדשים.

ביוני-יולי השנה שיגרו לשם צמדים של מאמנות כושר חטובות עם ביקיני ועם הכיתוב "גרייט שייפ" על הישבן, ומאמני כושר חטובים לא פחות לבושים אף הם בגדי-ים. הם חילקו פליירים עם השאלה והפתרון: "מחפש גוף מושלם? בוא אלינו".

ירון סלע, מנכ"ל ומבעלי הרשת, טוען בתוקף כי אין כאן נפילה לקלישאות מגדריות נדושות לשם הפרובוקציה השיווקית. "אנשים באים למכון כושר כדי להרגיש ולהיראות טוב. בתחום שלנו, המראה הוא המוצר. יש פה עניין של גוף יפה ובריא, ולא של שוק בשר. אנחנו מוכרים לאנשים מודל לחיקוי, לכן שלחנו לחוף הים מאמנות ומאמנים שנראים טוב. המאמנים שלנו, בניגוד לדוגמניות שאי-אפשר לדבר איתן, מדברים עם הלקוחות על בריאות וכושר".

אך לא רק בחוף הים. בערב ראש השנה, גרייט שייפ יזמו פרובוקציה שיווקית סטייל חסידי נחמן מאומן. תחת הסלוגן "מתחזקים לקראת החגים", הוציאו למוקדים הומי אדם, ב-8 מרכזי ערים שונות, צוותים של מדריכי כושר שפצחו באימוני קיקבוקסינג ואירובי במעברי חצייה לצלילי דרבוקה. באחת הערים חבר אליהם, בתיאום מראש, הוואן המזמר של חסידי נחמן מאומן.

* למה לא פרסום קונבנציונלי:

"מכון כושר זה עסק של אנשים, ואם רוצים להעביר את המסר נכון צריך לצאת לרחוב ולדבר עם האנשים פנים מול פנים. אי-אפשר לפרסם מכון כושר בעיתון או בטלוויזיה. מודעה בעיתון טובה למיתוג, אבל לא לגיוס לקוחות. בכדי למשוך את תשומת-לב הרחוב, צריך לעשות פעולות נקודתיות חזקות שלא משאירות אנשים אדישים. אנחנו מעדיפים קד"מ רחוב מפרסומת בעיתון או בטלוויזיה".

* העלות:

"בקד"מ 'מתחזקים' השקענו 120 אלף שקל, ובקד"מ חוף הים 22 אלף שקל".

* התרומה לשורה התחתונה:

"הבנפיט הוא אדיר. בקד"מ 'מתחזקים' גויסו 30 מנויים לכל סניף ב-8 הערים, ובקד"מ חוף הים גויסו 50 מנויים חדשים לסניף תל-אביב. זה המספר הישיר, אבל יש גם מספר עקיף של כמה עשרות מנויים חדשים".

* הזהירות הנדרשת בפרובוקציה שיווקית:

"ברעננה היו כמה חובשי כיפה שראו בקד"מ 'מתחזקים' פרובוקציה פוגעת. הם לא ראו בעין יפה את הפעילות שלנו בעיר ודיברו לא יפה לאנשים שלנו. אמרו להם 'תעופו מפה' ואפילו דחפו את אחת המאמנות שלנו לתוך הוואן, למרות שלא היתה לנו שום כוונה לפגוע. זה לימד אותנו שצריך לדעת להתנהל בזהירות רבה ולא לעשות משהו שעלול לפגוע בציבור כזה או אחר. מיד כשזה קרה 'קיפלנו' את האנשים שלנו ברעננה".

* טיפ לפרובוקציה שיווקית מניבה:

"כמו בכל דבר אחר בחיים, לא להגזים גם פה עם המינון. מספיק ליזום פרובוקציות שיווקיות פעמיים-שלוש בשנה. מעבר לזה, אתה עלול להפוך לליצן החצר".

"בר רפאלי באיילון זה בסדר, ולוח שנה של מלצריות לא?"

איתן טרבלוס, בעלי אגאדיר, לא מבין את המהומה שפרצה בגין לוח השנה של המלצריות שלו, שהצטלמו בלבוש תחתון

איתן טרבלוס, בעלי אגאדיר / צלם תמר מצפי

אגאדיר
פעילות: רשת מסעדות המבורגרים
שנת הקמה: 1997
בעלים: איתן טרבלוס
מספר עובדים: 450
מספר סניפים: 7 (בבעלות)
מחזור מכירות שנתי: 60 מיליון שקל

* הפרובוקציה השיווקית:

זו השנה השביעית ברציפות שרשת מסעדות ההמבורגרים "אגאדיר" מפיקה לכבוד השנה העברית החדשה לוח שנה בכיכובן של 12 מלצריות חטובות. המלצריות שנבחרו השנה, הצטלמו בחדר השינה הפרטי שלהן כשהן עטויות הלבשה תחתונה ובתנוחות מפתות שלא מביישות דוגמניות הלבשה תחתונה מקצועיות.

בעלי הרשת, איתן טרבלוס, המתבטא כאן בראשונה בנושא, לא רואה בקטלוג - שגרר לפני כשבועיים תהודה תקשורתית רבה ואת זעמם של ארגוני נשים - פרובוקציה שיווקית או שימוש ציני בגופן של נשים הממלצרות במקום שמוכר בשר.

"אני לא מבין מה הפרובוקציה השיווקית פה? שלט חוצות של בר רפאלי בנתיבי איילון זה בסדר, ולוח שנה עם המלצריות שלי זו פרובוקציה? אין שום הבדל. שתיהן פרסומת לגיטימית, לא פרובוקציה", אומר טרבלוס - או שמא הוא מיתמם.

לדבריו, "מקובל ולגיטימי שנשים יפות יצטלמו לקטלוג, ללוח שנה או לשער מגזין. עד היום לא בדיוק ראיתי את פרופ' עדה יונת מככבת בשער של עיתון 'לאישה'".

* למה לא פרסום קונבנציונלי:

"חשיבה מחוץ לקופסה היא חלק מה-DNA ומאסטרטגיית השיווק של אגאדיר", אומר טרבלוס. "תמיד יצאנו מהמסגרת וחיפשנו פרסום לא קונבנציונלי ובלתי נשכח. אני לא סתם קונה מדיה ושופך כסף, אני מעדיף פרסום מחוץ לקופסה. לא בכדי תקציב השיווק והפרסום של הרשת עומד על כ-2 מיליון שקל בשנה".

* העלויות:

כ-100 אלף שקל הושקעו בהפקת לוח השנה 2010-2011, שהודפס ב-10,000 עותקים ומחולק לסועדים בסניפי הרשת.

"מדובר בהשקעה זניחה לעומת 2 מיליון הפליירים שהפקנו השנה בהשקעה של כמיליון שקל", אומר טרבלוס.

לדבריו, המלצריות/דוגמניות אמנם התנדבו למשימה, אך הן גם תוגמלו באופן סמלי: "שילמנו להן 500 שקל נטו, שהם יומיים עבודה בלי טיפים".

* התרומה לשורה התחתונה:

"עדיין מוקדם לתרגם את התרומה של הלוח לרווח, אם בכלל. אמנם קיבלנו חשיפה בתקשורת ששווה לא מעט כסף, אבל בתכל'ס אנשים לא ממש מתרגשים מזה, למרות שרוב העותקים עפו".

* הזהירות הנדרשת בפרובוקציה שיווקית:

ההד התקשורתי שעורר לוח השנה היה, לדברי טרבלוס, גדול משציפה. "ציפיתי להד, אבל לא בעוצמה כזאת. לוחות משנים עברו זכו להד, אך לא חזק כמו זה. הלוח הוא חלק ממהלך שיווקי, אך גם חלק מגיבוש מסורתי של צוות העובדים באגאדיר. לא עשיתי את זה כדי לעורר פרובוקציה שיווקית או לקבל פרסום חינם. יכול להיות שבלוח של שנה הבאה נשלב גם טבחים ושליחים ממין זכר, כדי לאזן בין המינים וכדי שלארגוני הנשים לא יהיה מה להגיד".

* טיפ לפרובוקציה שיווקית מניבה:

"להצטייד בזהירות ובטעם טוב, והכי חשוב - לא לעשות שימוש בסמלים לאומיים ובנושאים כואבים כמו גלעד שליט, עוני, עובדים זרים או פוליטיקה לשם הפרובוקציה השיווקית. עדיף ללכת על פרובוקציה אישית, למשל, לצחוק על עצמך, על העסק שלך או על המוצר שלך".

"לפני ששלחנו לח"כים את המכשיר, בדקנו שזה לא פוגעני"

יצחק דוידוביץ', בעלי מדטון, החליט להמר על 120 חברי הכנסת ושלח להם מכשיר שמיעה, כדי שיקשיבו טוב יותר לציבור

יצחק דוידוביץ', בעלי מדטון מכשירי שמיעה / צלם איל יצהר

מדטון
פעילות: יבוא מכשירי שמיעה
שנת הקמה: 1975
בעלים: יצחק דוידוביץ'
מספר עובדים: 55
מחזור מכירות שנתי: 25 מיליון שקל

* הפרובוקציה השיווקית:

יבואנית מכשירי השמיעה "מדטון" רצתה שישמעו אותה טוב יותר. היא שלחה (עם שליח) לכל אחד מ-120 חברי הכנסת ה-18 מכשירי שמיעה (לא אמיתיים, כדי שלא יצטייר כשוחד). המכשיר לווה בבקשה לדעת להקשיב ולא רק לדבר.

"כאחד מ-120 חברי הכנסת הנבחרים", נכתב בבקשה, "אתה חייב לדעת להקשיב בכדי לשרת טוב יותר את רצון הבוחר... בהזדמנות זו אנו שמחים להעניק לך דוגמה למכשיר השמיעה המתקדם ביותר שלנו Dual, הנותן לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם את ההזדמנות להקשיב טוב יותר".

לדברי יצחק דוידוביץ', בעלי מדטון, הפרובוקציה השיווקית נולדה בעקבות תוצאות סקר שערך מכון "רותם" בשאלה: האם חברי הכנסת קשובים לצורכי הציבור ולרצונותיו, שממנו עלה כי כ-67% מהציבור חושב שהם לא.

שר הרווחה, בוג'י הרצוג, היה אחד מחברי הכנסת הבודדים שטרח השיב: "ברשותכם אעביר את המכשיר לאגף השיקום במשרדי, המטפל בעניין שבשגרה בכ-6,000 בוגרים לקויי שמיעה וחרשים".

* למה לא פרסום קונבנציונלי:

"בעולם בו חברות מסחריות מנסות להתבלט ולתפוס כותרות גדולות יותר מהמתחרים, אין מנוס מייזום מהלכים שיווקיים פרובוקטיביים ולא קונבנציונליים, אחרת אין עניין תקשורתי. ככל שהאירוע פרובוקטיבי יותר וזוכה להתייחסות תקשורתית גדולה יותר, כך החברה ומוצריה הופכים לשיחת היום", מסביר דוידוביץ'.

* העלות:

20 אלף שקל הושקעו במהלך השיווקי המדובר. "זו השקעה זניחה ביחס לחשיפה התקשורתית שקיבלנו. כתבו עלינו בעיתון, הזמינו אותנו לרדיו ולטלוויזיה, ואפילו הזמינו אותי להרצות על זה בכנס מקצועי של מכשירי שמיעה בחו"ל".

* התרומה לשורה התחתונה:

"המהלך, שלווה בקמפיין פרסומי בעיתונים, הביא למכירה של כאלף מכשירי שמיעה, אם כי קשה לנו להעריך מה תרם יותר למכירות".

* הזהירות הנדרשת בפרובוקציה שיווקית:

"ברור שפרובוקציה צריכה להיות בגבולות הטעם הטוב ולא פוגעת, אלא רק יוצרת גירוי תקשורתי. לעולם לא איזום אירוע שעלול לעורר תגובות שליליות ולפגוע במישהו. לפני ששלחנו את מכשירי השמיעה לחברי הכנסת, התייעצתי עם גורמים שונים בתחום תקשורת ההמונים, שאמרו לי שאין בעיה, שזה תדמיתי ולא פוגעני".

* טיפ לפרובוקציה שיווקית מניבה:

"לחשוב מקורי, לא לארגן אירוע בכל מחיר, לבדוק מבעוד מועד שאף גורם מסחרי לא עשה משהו דומה בעבר, ולבדוק שהאירוע הפרובוקטיבי לא פוגע באף מגזר באוכלוסייה. כמו כן, אירוע כזה בלי כיסוי תקשורתי לא שווה הרבה, לכן חשוב ללוות אותו במסע יחסי ציבור".

7 טיפים לעורר פרובוקציה שיווקית נכונה

על-פי יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי:

יוסי לובטון, מנכ

1. לא לזלזל בלקוחות

חשוב להבין שהיום הציבור בוגר, מפוכח וענייני. נגמרו הימים בהם לקוחות היו "סולחים" על קמפיין פרובוקטיבי מדי, שעלול להיתפש כאקט פתטי. פרובוקציה שיווקית לא מוצלחת אולי תצליח לעורר דיבור, אך תפספס את המטרה. מאידך, סף הריגוש של הלקוחות גבוה היום מאי-פעם. מעטים הדברים שמצליחים לחדור את מחסום האדישות, ומה שכן מצליח - נשכח מהר. ליידי גאגא הופיעה עם שמלה עשויה בשר - וואו, מדהים, נקסט.

2. אין ארוחות חינם

קמפיין פרובוקטיבי הוא לא תחליף לעבודה עקבית ומדויקת. אתה לכל היותר מסוגל לייצר מודעות רגעית למותג שלך, אבל בעולם משוגע כשלנו סביר להניח שדברים אחרים יאפילו על הפעילות, פרובוקטיבית ככל שתהיה.

3. הכר את הלקוח

כדי שפרסום לא שגרתי יהיה אפקטיבי, צריך להכיר היטב את הלקוח: מה מרגש אותו, מה מכעיס, למה הוא יתחבר, ואיפה יכולת קבלת המסר שלו היא הגבוהה ביותר?

4. אמץ רעיונות סוחפים

בסופו של יום, הקהל שייחשף לפרסום הלא שיגרתי שלך יהווה את המדיה ההמונית שתשלים את הקמפיין שלך. הנושאים לשיחות בפינת הקפה במקום העבודה לעולם לא יתודלקו בנושאים וברעיונות בנליים.

5. זה עלול להיות פלילי

בעליו של אתר אינטרנט מסוים ניסו באחרונה להשיג פרסום באמצעות מודעה פיקטיבית למכירת כליה. פרט לזיוף המודעה, שסוקרה בתקשורת כאילו היתה אמיתית, בעלי האתר ביימו גם את השחתת רכבה של מנכ"לית האתר, ריססו כתובות נאצה ולאחר מכן הגישו תלונה במשטרה. כל זאת כדי שיוכלו להוציא הודעה לעיתונות לפיה החברה נמצאת תחת מתקפת איומים על רקע החלטתה לאפשר לפלוני למכור את הכליה שלו דרך האתר. הציבור נותר אדיש, והמשטרה הבטיחה לחקור את ראשי האתר בעוון תלונת-שווא. מוסר השכל: ודאו שלא הלכתם בשם הפרובוקציה השיווקית צעד אחד רחוק מדי.

6. פוקוס, פוקוס, פוקוס

הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים בפרסום לא שיגרתי, אז תהיו מדויקים. אין לכם יותר מדי אפשרויות ותחמושת לבזבז, זו הבמה להבקיע גול אחד מדויק.

7. מלחמת מוחות, לא מלחמת כוחות

תקציב מדיה גדול הוא כבר לא חזות הכול; אך רעיון גדול, קונספט חד ופיצוח מדויק - הם כן. אם תתפוס פעם או פעמיים את הלקוח קשוב עם פרובוקציה נכונה ורלבנטית, יהיה זה אפקטיבי יותר מ-20 פעמים שגרמת לו לפהק.

עוד כתבות

סא''ל איתי זמיר / צילום: פיקוד העורף

הקצין ששלח לנו התרעות של פיקוד העורף: "יש הבדל בין רקטה מעזה לבין מה שמגיע מאיראן"

עשרות אלפי התרעות שוגרו לציבור במהלך 12 ימי הלחימה מול איראן, בעוד מוקד פיקוד העורף טיפל בכמיליון פניות אזרחים ● ההתמודדות, אומר סא"ל איתי זמיר, שאמון על מערך ההתרעה, הייתה מוצלחת - אך "אי אפשר לנוח על זרי הדפנה" ● לאן נעלמה ההנחיה המקדימה, אילו לקחים הופקו מהמערכה - ומה מתוכנן לעשור הבא

עומסים בנתב''ג. המסלולים והתנועה האווירית סביב השדה לא הותאמו לגידול בישראל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

המקום בנתב"ג עומד להיגמר. מאיפה נטוס?

עד 2040 צפוי נמל התעופה בן גוריון להגיע לקיבולת המקסימלית שלו, כ–40 מיליון נוסעים בשנה ● אלא שבמשך עשרות שנים מקבלי ההחלטות מתלבטים על המיקום האולטימטיבי של שדה בינלאומי נוסף, ובינתיים הכרעה סופית לא נראית באופק ● אילו אפשרויות כבר בשלב התכנון, מה מסכל אותן וכמה נשלם על הסחבת?

חרדים בלשכת גיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

צה"ל מסיר כפפות: המהלך הדרמטי לגיוס משתמטים - והאכיפה

עשרות אלפי צווי הגיוס שיישלחו, והמחסומים שיוקמו בכניסה לאזורים מיושבים ● שעות לפני יציאת המשלחת: השרים הצביעו בעד חלוקת סיוע הומניטרי לעזה ● בקטאר מדווחים: סבב המשא ומתן העקיף בין חמאס לישראל החל בדוחה ● צה"ל יירט טיל בליסטי ששוגר מתימן ● "האויב ממתין לשאננות": חמאס מזהיר את המחבלים לקראת הפסקת האש ● 50 חטופים - 639 ימים בשבי • עדכונים שוטפים 

קרנות הגידור התמודדו עם המבחן האולטימטיבי / אילוסטרציה: Shutterstock

"ביקוש כבוש וחוסר נזילות": מנהלי קרנות גידור מנתחים את הרנסנס בבורסה בת"א

בקרנות המיועדות למשקיעים המתוחכמים השיגו בדרך כלל תשואת נאות מתחילת השנה, אך התקשו להכות את ביצועי מדד הדגל המקומי ● מנהל הקרן שהניבה 31% למשקיעיה: "לאחר החודש האחרון, הדרך הפכה להיות הרבה יותר ברורה והכיוון להערכתנו הוא למעלה"

שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט / צילום: ap, Seth Wenig

בארה"ב מאיימים: ללא הסכמים עד סוף החודש, המכסים ישובו לרמות המקוריות שהוטלו באפריל

שר האוצר האמריקאי סקוט בסנט אמר בריאיון לרשת פוקס כי אם מדינות לא יגיעו להסכם חדש עם ארצות הברית עד 1 באוגוסט, המכסים ישובו לרמות המקוריות שהטיל הנשיא דונלד טראמפ באפריל ● לדברי בסנט, "זה הולך לדחוף את העניינים קדימה בימים ובשבועות הקרובים"

מימין: מנהיג סוריה אחמד א־שרע, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ, בפגישה בריאד / צילום: ap

טורקיה מתחממת על הקווים: ההשלכות הכלכליות של הסכם בין סוריה וישראל

בזמן שנתניהו נוחת בוושינגטון, נרקם מאחורי הקלעים מהלך שעשוי לשנות את האזור: נורמליזציה היסטורית בין ישראל לסוריה, בתיווך טראמפ ● המהלך מבוסס על צורכי תשתיות האנרגיה הדחופים של דמשק, אבל תלוי גם בארדואן ● וגם לבנון ופירוז חיזבאללה על הפרק

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ, לאחר חתימתו על ''החוק הגדול והיפה''  ב־4 ביולי / צילום: Reuters, Ken Cedeno

כשהוא חוגג את הצלחותיו בקונגרס ואיש אינו עומד בדרכו: טראמפ ייפגש עם נתניהו

כשהוא כול־יכול ומושא הערצה, טראמפ חוגג את הצלחותיו  הוא בז ליריבים ולמבקרים, ואומר: "הם שונאים אותי ואני אותם" ● הוא ממשיך את הסתערותו על כל מוקדי הכוח העצמאים, בהם הבנק המרכזי ומערכת המשפט ● רה"מ ישראל יודע שהנשיא לא הזמין אותו כדי להתווכח

עמית סגל / צילום: אריק סולטן

אחרי שבע שנים בידיעות אחרונות: עמית סגל עובר לישראל היום

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 צפוי להצטרף לשורת הכותבים של מוסף סוף השבוע החדש של העיתון, לאחר שבע שנים במהלכן החזיק טור במוסף לשבת של ידיעות אחרונות ● מוקדם יותר היום, פורסם כי העורך הראשי של מקור ראשון, אלעד טנא, יעבור להיות עורך העל בידיעות אחרונות

חן ומוטי ריכטר, זכייני פאפא ג'ונס ישראל / צילום: אלדד נמדר

מנכ"ל פאפא ג'ונס מתרחב להולנד וטוען: "וולט הורסים את תחום המסעדנות"

מוטי ריכטר, שמשמש כזכיין רשת הפיצות בארץ, יפעיל מעתה גם את 15 סניפיה בהולנד, עם תוכנית להגדיל אותם ל–50 סניפים תוך חמש שנים ● בארץ הוא מתכנן לוותר על משלוחי וולט ● תגובת וולט: "בזכות וולט ופלטפורמות דומות, לעסקים קטנים יש גישה ליכולות שבעבר היו זמינות רק לרשתות הגדולות כמו פאפא ג'ונס"

דירת 4.5 חדרים בשכונת עג'מי ביפו / צילום: יוסי שחר

בזמן המלחמה: בכמה נמכרה דירת 4.5 חדרים בשכונת עג'מי ביפו?

בשכונת עג'מי ביפו נרכשה דירת 4.5 חדרים בשטח של 86 מ"ר עם ממ"ד ושתי מרפסות תמורת 3.18 מיליון שקל ● הנכס עמד פחות מחודשיים על המדף ● המוכרים הם משקיעים שלפי רשות המסים קנו את הדירה ב־2016 תמורת 2.2 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

סהאם פרק בראיון לפודקאסט TBPN / צילום: צילום מסך מיוטיוב

"יש אלפים כמוהו": המהנדס שעבד בכמה עבודות במקביל והסערה

סהאם פרק, "הממקבל הסדרתי", הפך לאחרונה לשם הכי חם בעמק הסיליקון לאחר שנחשף שעבד בסתר בכמה סטארט-אפים בו־זמנית ● מאחורי הקלעים בתעשייה פחות מופתעים מהפרשייה: עובדים רבים מודים כי בתעשיית שאינה וודאית, כך הם שומרים על עצמם מפיטורים

בניין בנק ישראל / צילום: Shutterstock, Alon Adika

ראשי המגזר הקמעונאי קוראים לנגיד להפחית ריבית: "המשק על סף קריסה"

שורה של בכירים במגזר הקמעונאי, בראשם בעלי פוקס הראל ויזל, יחד עם נשיא לשכת רו"ח חן שרייבר, שיגרו לאמיר ירון מכתב בו קראו לו להפחית את הריבית מחר, באופן מיידי ומשמעותי ● "עסקים קורסים בזה אחר זה. הצמיחה נעצרת, האמון נשחק והנזקים הולכים ומעמיקים", כתבו ראשי המשק

נתב''ג / צילום: Shutterstock

ההצעה והסערה: האם מי שנתקעו בחו"ל בזמן המלחמה יקבלו פיצוי של עד 450 דולר ליום?

ועדת הכלכלה היתה אמורה לדון במתווה לפיצוי הישראלים שנתקעו בחו"ל במבצע "עם כלביא" ● על הפרק: מתווה שמציע החזרי הוצאות לינה ומחיה שיכול להגיע אף ל-450 דולר לנוסע ● אז למה ההצעה לא עלתה לדיון ומי יפצה את הנוסעים?

חדשות הביומד / צילום: תמי בר ישי

ההשקעה החדשה של אסף גרניט: טכנולוגיה שמפחיתה את עליית הסוכר בגוף

ההשקעה החדשה של אסף גרניט היא בחברת כאליטק שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לאכול ולהפחית את עליית סוכר בגוף ● חוקרים אבחנו במחקר חדש פרקינסון בשעוות האוזן ● אסקלה מדיקל גייסה 4.5 מיליון דולר לטיפול בצניחת רצפת האגן ● הלך לעולמו אחד מממציאי טכנולוגיית ה-CAR-T ● השבוע בביומד

דיון בוועדת החוקה, בראשותו של ח''כ שמחה רוטמן / צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת

התיקון לחוק החוזים כמודל לאיחוי לאומי

התיקון לחוק החוזים ראוי להיחשב כמודל לחקיקה ממלכתית ומאחדת, בתקופה של קיטוב הולך וגובר ● כל אחד מתתי־ההסדרים שנקבעו בחוק הוא פרי פשרה מהותית, המשלבת בין עמדות המחנה השמרני לבין עמדות המחנה הליברלי ● מהתיקון עולה הקריאה הרעננה ביותר לישראל של 2025: גם כשאנו חלוקים – אנו מסוגלים להסכים

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

אנבידיה יוצאת להשקעת ענק בישראל. כל הפרטים

אנבידיה מתכננת להקים קמפוס חדש בצפון הארץ שיעסיק אלפי עובדים חדשים ● לפי ההערכה החברה תוציא עד 500 מיליון שקל על רכישת הקרקע ועוד כ-1.5 מיליארד שקל על בניית הקמפוס החדש ● מדובר באחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות ביותר בישראל שנוהלה אי פעם על ידי חברת טכנולוגיה זרה

זוהרן ממדאני, המועמד הדמוקרטי לראשות העיר ניו יורק / צילום: ap

המועמד שמסמל את "סופה של ניו יורק היהודית שאנו מכירים"

זוהרן ממדאני, המועמד הדמוקרטי לראשות העיר ניו יורק, צמח בעולם פריבילגי והגיח משם עם פוליטיקה רדיקלית וערימות של קסם אישי ● הוא מבטיח להוריד את יוקר המחיה ולמסות את האחוזון העליון ● אלא שעבור ישראל הנבחר המוסלמי מציג אג'נדה מדאיגה

חיים פייגלין, מנכ''ל צמח המרמן / צילום: כפיר סיון

מניות הבנייה טסו ומשקיעים בצמח המרמן דרשו שעזריאלי תשלם יותר

בחודש האחרון מדד ת"א-בנייה עלה בכ-40% ● כעת, מספר גופים מוסדיים מנסים לגבש מהלך עם דרישה להעלאת המחיר שבו תירכש חברת הבנייה הציבורית צמח המרמן על ידי קבוצת עזריאלי ● בין המוסדיים שמחזיקים בצמח המרמן, נמצאות חברות הביטוח הפניקס, הראל, כלל ביטוח, וכן קרן הגידור ברוש

בית חולים לחולי נפש שלוותה / צילום: איל יצהר

תוכנית משרד הבריאות: תוך עשור מהיום לא יהיו בתי חולים פסיכיאטריים עצמאיים בישראל

משרד הבריאות הודיע היום כי בעקבות המלצות ועדת ירקוני, יחל מהלך להטעמת בתי החולים הפסיכיאטריים בתוך בתי החולים הכלליים ● תוך שנה כבר צפויים שני בתי חולים פסיכיאטריים להיקלט בבתי חולים כלליים, והמשרד צופה כי תוך עשור המהלך יושלם

אלעד טנא / צילום: אריק סולטן

במקום אבי משולם: אלעד טנא מונה לעורך העל בידיעות אחרונות

אלעד טנא ימונה לתפקיד עורך העל של ידיעות אחרונות וב-Ynet במקום אבי משולם, שמילא את התפקיד בשנתיים האחרונות ● טנא, מגיע לאחר כשנתיים בתפקיד העורך הראשי של "מקור ראשון"