גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שותף מנהל במשרד צבי אגמון: "לא בריא להיות משרד בוטיק"

משרד צבי אגמון צירף 6 עורכי דין חדשים ■ עו"ד אבי פורטן: "ההון האנושי הוא החשוב ביותר"

לפני מספר חודשים עבר משרד עורכי הדין צבי אגמון זעזוע קשה. עו"ד שניאור חשין, בנו של אחד ממייסדי המשרד, סגן נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין, נהרג בתאונת פגע וברח.

אגמון והשופט חשין היו שותפים במשרד במשך שנים, ובין היתר ייצגו באמצע שנות ה-80 את אנשי השב"כ בפרשת קו 300. גם שניאור חשין עצמו התמחה במשרד אגמון והוסמך לעורך דין, אך בהמשך זנח את המקצוע, ועד למותו הטרגי עסק לפרנסתו בתיירות ובספורט אתגרי.

26 שנה חלפו מאז ייסדו מישאל חשין וצבי אגמון את המשרד. ברבות השנים מונה חשין לשופט בעליון וניהל קריירה מזהירה בתפקיד זה. במקביל זהרה גם הקריירה של אגמון כעורך דין פרטי, ומשרדו היה לאחד המובילים בארץ בתחום הליטיגציה האזרחית-מסחרית.

לדברי עו"ד אבי פורטן, שותף מנהל במשרד צבי אגמון, על אף שהעבודה המשותפת בין חשין לאגמון הסתיימה לפני שנים רבות, נשמר במשרד המטען הגנטי המיוחד שעיצבו השניים ביחד עם הקמתו.

"בעת שאנו מגייסים עובדים חדשים, אנחנו מקפידים על עורכי דין ברמה המקצועית הגבוהה ביותר", אומר פורטן, "ולא פחות חשוב לנו שהם יהיו אנשים איכותיים עם מודעות חברתית גבוהה המתאימים ל-D.N.A. המיוחד של המשרד, שעוצב על-ידי המייסדים, ד"ר חשין וצבי אגמון".

בשנים האחרונות התעצם מאוד קצב גידולו של משרד אגמון. ב-4 השנים האחרונות שילש המשרד את גודלו מ-13 ל-40 עורכי דין ומ-3 שותפים ל-10 לשותפים, ובחודשיים האחרונים הצטרפו למשרד 6 עורכי דין נוספים.

"לא נכון להיות משרד בוטיק"

עו"ד מירב אביטל-מגן הגיעה מרשות ניירות ערך, שם שימשה כראש תחום משפטי ביחידת מכשירים פיננסיים.

עו"ד נדב צימרמן הצטרף למשרד לאחר שעבד כעורך דין במשרד נחום פינברג, ויעסוק בליווי עסקאות, במתן שירותים ובייעוץ שוטף בתחום המסחרי.

למחלקת הנדל"ן הצטרפה עו"ד ליטל שפירא, שהגיעה ממשרד אהוד פורת.

עו"ד הראלי מזרחי הצטרפה לאגמון אחרי שהתמחתה בפרקליטות המדינה, ועו"ד יותם קוולר, שהחל את דרכו במשרד אגמון כמתמחה, הצטרף למשרד לאחר הסמכתו.

לדברי עו"ד פורטן, "קצב הגידול המהיר של המשרד נובע מגישה הגורסת כי לא בריא ולא נכון להיות משרד בוטיק שעוסק ב-2-3 תחומים מוגדרים וצרים, ונכון יותר להרחיב את תחומי העיסוק. לפני 4 שנים החליט עו"ד אגמון להגדיל את מספר השותפים במשרד מצד אחד, ומצד שני להרחיב את תחומי הפעילות של המשרד. מימוש ההחלטה הזו התבטא בצירופם של מספר שותפים מתוך עורכי הדין הוותיקים במשרד, ובהקמתה של מחלקת תכנון, בנייה ונדל"ן בראשותי ובראשות עו"ד אייל מאמו.

"כעבור שנתיים הוקמה מחלקה חדשה נוספת, מחלקת בנקאות ופיננסים, שבראשה עומדת עו"ד יונה גושן. לפני כ-3 שנים פתח המשרד סניף בתל-אביב, נוסף על הסניף הירושלמי הוותיק. כיום מונה מחלקת תכנון, בנייה ונדל"ן באגמון 12 עורכי דין, המתחלקים בין הסניפים בירושלים ובתל-אביב.

"בשוק יש הצפה"

"3 המהלכים האלה - צירוף שותפים חדשים, הרחבת תחומי הפעילות ופתיחת הסניף בתל-אביב - הגדילו את היקף הפעילות של המשרד וחייבו גיוס כוח-אדם. במקביל לפתיחת המחלקות החדשות, הורחבה פעילות הליבה של המשרד - העיסוק בליטיגציה ובדיני הגבלים עסקיים. הפעילות בתחומים אלה התפתחה והתחזקה במקביל להתפתחות המחלקות החדשות".

- באיזה תיקים בולטים עסק המשרד בתקופה האחרונה?

עו"ד פורטן: "תיקים בולטים של המשרד בשנתיים האחרונות היו, למשל, ייצוג ועדת וינוגרד בבג"ץ, ייצוגו של אריה דרעי בניסיונו לרוץ לראשות עיריית ירושלים, ערעורו של עו"ד ישראל פרי לעליון, ייצוג שופרסל ומנכ"לה אפי רוזנהויז בכתב האישום נגדם בגין עבירות על הגבלים עסקיים, ייצוג בנק הפועלים בתביעה הייצוגית נגד הבנקים בטענה לתיאום עמלות, ייצוג דן מרידור בתיק נגדו בנוגע לשכר שקיבל עבור ייצוגו של ארקדי גאידמק, ייצוג חברת נובל אנרג'י מול ועדת שישינסקי לקביעת תמלוגי הגז ועוד".

- כיצד אתם בוחרים את עורכי הדין החדשים שאתם מגייסים למשרד?

"הדרך שבה אנחנו מגייסים עורכי הדין היא שילוב של מספר אפשרויות: לעתים מדובר, כמקובל, בתוצאה של מילוי צורך ספציפי, כשבמחלקה מסוימת יש עומס, והיא זקוקה לתגבור. אך לעיתים מדובר בניצול הזדמנות. כשאנחנו רואים שיש עורך דין טוב במיוחד שמחפש עבודה, גם אם אנחנו לא בדיוק מחפשים עורך דין כזה בדיוק באותו הרגע - נשתדל לחטוף אותו ולנצל את ההזדמנות.

"כך, למשל, צורף עו"ד דעואל הלאי לפני חצי שנה למשרד. הוא עורך דין ותיק עם הרבה ניסיון שעוסק בליטיגציה מורכבת ובנדל"ן, אף שלא חיפשנו עורך דין עם ותק של 15 שנה. כך שגיוס כוח-האדם אצלנו לא נעשה על-פי הפרופיל הרגיל של המשרדים שמחפשים עורך דין מסוים לתחום מסוים.

"מצד אחד, בשוק יש הצפה, ובערך כל אדם שלישי בישראל הוא עורך דין; אבל מצד שני, עורכי דין מצטיינים הם עדיין מצרך מבוקש מאוד, ואם אתה מאתר הזדמנות, אז עדיף לגייס את הבן-אדם גם אם אתה לא נזקק לו באותו רגע למשימה ספציפית. ההון האנושי הוא החשוב ביותר, שבסוף יחזיר את ההשקעה".

עוד כתבות

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-16%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הצהרת משפחות מירן וסיגל בכיכר החטופים / צילום: Paulina Patimer

בתו של קית' פרצה בבכי: "אל תמות שם במנהרות"

משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • צה"ל תקף הלילה יעדי טרור בדרום לבנון - חמאס שיגר בתגובה מטח רקטות לעבר יישובי הגליל העליון • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד