גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

160-200 אלף שקל: תמונות - כך ייראו מכוניות המנהלים ב-2011

בין הדגמים שמוצגים החודש בתערוכת פריז: פיז'ו 508, פורד מונדיאו 2011 ופולקסווגן פאסאט 2011

פלח "המשפחתיות הגדולות", שמוכר יותר בשוק המקומי כ"מכוניות מנהלים", עבר בישראל הרבה תהפוכות. במשך שנים רבות נהנו המכוניות הללו משוק סולידי עם ביקוש יציב וער, עד שלקראת תחילת-אמצע העשור הם החלו לאבד מומנטום ולקוחות לטובת שלל רכבי "סגנון חיים", כמו מיניוואנים קומפקטיים ורכבי כביש-שטח. לאחר מכן בוטלו "קבוצות המחיר" ונוסף "המיסוי הירוק", מה שהביא לזינוק במחירים ולהתרחבות הפער בינן לבין המשפחתיות - עניין שכמובן לא תרם למכירות.

אבל למשפחתיות הגדולות עדיין יש ביקוש בקרב שכבה לא קטנה של עצמאיים ושל לקוחות מבוגרים, וציי הרכב הגדולים עדיין שומרים להן אמונים כדי ליצור בידול בין עובדים בדרגות שונות. בשוק שבו הציים מרכזים יותר מ-50% מכלל הרכישות, והסטטוס הארגוני עדיין נמדד בסנטימטר פח, די בכך כדי להבטיח ביקוש סולידי.

ב-2011 עתידות רבות מהמכוניות הפופולריות בפלח הזה, המשתרע בטווח המחירים שבין 160 ל-200 אלף שקלים פלוס מינוס, לעבור עדכונים מהותיים או לקבל דורות חדשים ותחרותיים. כולן מוצגות החודש בתערוכת פריז.

פיז'ו 508 >>

פיז'ו 508

היצרנית הצרפתית לא ביצעה קיצורי דרך בתכנון מכונית הדגל שלה ותכננה מכונית חדשה מהיסוד, מכונית שאמורה לייצג אותה בפלח לפחות בשבע השנים הקרובות. למעשה, ה-508 גדולה מספיק כדי להיחשב גם למכונית בפלח D/E שבו מתמודדות וולבו 60S, אאודי A4 ושות'.

מה חדש? הכול. פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים ארוך ב-9.2 סנטימטרים מה-407 היוצאת, מתלים חדשים, מרכב אלגנטי ומפוסל שנמתח לאורך של 4.8 מטרים עם פנסי LED בחרטום, עם תא מטען שנפחו תפח ל-515 ליטרים, ועם הרבה איכות ייצור מופגנת. לסוגיה האחרונה ניתן משקל רב בפיתוח המכונית, והיא מציגה תא נוסעים שהציב כנקודת ייחוס את הגרמניות המובילות בפלח. למכונית גם אמורה להיות התנהגות אתלטית, הודות למתלים אירופיים ולמשקל עצמי, שהופחת בכמה עשרות קילוגרמים לעומת ה-407.

כמה ומתי? באירופה תושק המכונית בפברואר 2011. במחצית השנייה של השנה תגיע המכונית לישראל עם מנוע 1.6 טורבו המתאים לאופנה המקובלת לאחרונה, של מנועים קטנים ומוגדשים בעלי הספק גבוה. המחירים עדיין לא ברורים.

פורד מונדיאו 2011 >>

פורד מונדיאו 2011

המונדיאו ניצבת קרוב מאוד לצמרת טבלת המכירות בסגמנט שלה בישראל, לא מעט בזכות המכבש השיווקי של היבואנית דלק רכב. הרוב המוחלט של מכירותיה מתרכז בציי רכב, אם כי יש לה נוכחות גם בחלק העליון של הפלח.

מה חדש? השינוי החיצוני הבולט ביותר בדגם 2011 הוא החרטום החדש והמסוגנן, שמצויד בפנסי LED לקישוט ונראה בוגר, יוקרתי ודינמי יותר. גם הזנב עבר עדכון עיצובי קל, ובתא הנוסעים יש כעת קונסולה מרכזית חדשה ושדרוג רציני בכל הנוגע לאיכות הייצור והחומרים.

השינויים החשובים ביותר במודל 2011 נמצאים מתחת למכסה המנוע. את מקום מנוע ה-2.3 ליטרים בנזין הנושן של מאזדה (160 כוחות סוס) מחליף מנוע שני ליטרים טורבו מודרני ממשפחת האקובוסט של פורד, שמוצע בהספקים מרשימים של 203 ו-240 כוחות סוס. שני המנועים האלה מוצעים עם תיבות אוטומטיות חדשות מבית גטראג בעלות מצמד כפול נוסח ה-DSG של פולקסווגן, ושניהם נקיים וחסכוניים משמעותית מהמנועים היוצאים.

מתי וכמה? הדגמים החדשים צפויים להיות יקרים יותר מהיוצאים, ולכן סביר שהיבואנית "תיקח את הזמן" ותשווק את הדגם הנוכחי ככל שניתן. אפשר לצפות למונדיאו המשודרגת בתחילת השנה הבאה, וצריך רק לקוות שהיבואנית תעמוד בפיתוי ולא תייבא את המכונית עם מנוע שני הליטרים הוותיק של פורד (140 כוחות סוס) כדגם ציי רכב.

רנו LATITUDE >>

רנו LATITUDE

מכונית הדגל החדשה של רנו, שמוצבת (תיאורטית) מעל הלגונה, היא תוצר אופייני של הגלובליזציה. היא נושאת את התג של רנו, מיוצרת במפעל של רנו סמסונג בקוריאה, ומבוססת על פלטפורמה ועל מכללים של ניסן היפנית שאותם ניתן למצוא בין השאר בניסן אלטימה האמריקאית. בישראל, שאליה הרנו לגונה לא מגיעה בינתיים, היא תמלא את הפער של ניסן בפלח מכוניות המנהלים.

מה חדש? פלטפורמה D של ניסן שודרגה, הותאמה לדרישות האירופיות (המתלה הקדמי של רנו) ועודנה. המכונית מציעה ממדים "ייצוגיים" עם אורך מרשים של 4.89 מטרים ורוחב של 1.83 מטרים, אם כי בסיס הגלגלים מסתפק ב-2.76 מטרים. יש לה תא נוסעים איכותי ומפואר עם שלל תוספות תקניות נדיבות כמקובל בקוריאה, ומערך של מנועים מבית רנו וניסן. בעיקר רלבנטי עבורנו יהיה דגם שני הליטרים המוכר של ניסן, בהספק 140 כוחות סוס, המשודך לתיבה אוטומטית רציפה (CVT) בת שש מהירויות.

מתי וכמה? כנראה בתחילת השנה הבאה, אם לא לפני כן. המחיר יהיה תחרותי, כמו בכל רכב שרוצה לנגוס בפלח השוק של מאזדה 6, טויוטה אוונסיס ודומותיה. אפשר לצפות לדגם בסיס בטווח מחירים של 160-180 אלף שקלים.

פולקסווגן פאסאט 2011 >>

פולקסווגן פאסאט 2011

כמו רוב דגמי הדור החדש של פולקסווגן, המונח המתאים לפאסאט 2011 הוא "מחודשת" ולא "חדשה". הפלטפורמה הבסיסית של הפאסאט היוצאת תמשיך לשרת גם את הנוכחית, ותא הנוסעים לא השתנה משמעותית לעומת קודמתה, שנחשבה לאחת מ"מכוניות המנכ"לים" הפופולריות בישראל.

מה חדש? העיצוב החיצוני מיישר קו עם המראה העדכני (והשמרני) של הגולף ושות'. החרטום נראה רציני ורבוע יותר, הפרופיל הצדי קיבל חזות סולידית ויוקרתית יותר, והזנב נראה מעט יותר מסיבי. גם תא הנוסעים עבר שינויים קלים יחסית, בעיקר בעיצוב המושבים, חלקים מעמדת הפיקוד והתאורה הפנימית. יש גם רשימה מורחבת של אופציות בטיחות מתקדמות.

עיקר החידושים - אבל לא בהכרח לשוק הישראלי - נמצאים באגף המנועים, שם מצוידת הפאסאט בשלל אופציות עדכניות, החל מ-1.4 ליטרים TSI בהספק 122 כוחות סוס ועד 3.6 ליטרים V6 בהספק 300 כוחות סוס. המנועים ה"ישראליים" לא עברו שינוי, והם כוללים את ה-1.8 ליטרים טורבו בהספק 160 כוחות סוס וה-TDI בהספק 145 כוחות סוס. תיתכן הופעת אורח למנוע שני ליטרים טורבו, שקיבל שדרוג ל-211 כוחות סוס.

מתי וכמה? בינואר 2011 תעלה המכונית על כבישי אירופה, ויש לשער שסביב אותו זמן היא תופיע גם בישראל. המחיר לא אמור להשתנות משמעותית, עם דגמים התחלתיים בסביבות 200 אלף שקלים, בכפוף לשער המטבע.

יונדאי סונטה/קיה אופטימה >>

קיה אופטימה בתמונה: קיה אופטימה

שתי המכוניות הן אחיות תאומות, שמבוססות על אותה פלטפורמה ועל אותם רכיבים, אם כי שתיהן מאמצות סגנון עיצובי שונה בתכלית: לסונטה יש מראה עגלגל-אורגני וחללי, לאופטימה יש מראה "גרמני" מוצק ומסיבי עם קווים חסונים.

מה חדש? לשתי האחיות יש תא נוסעים מרווח מאוד, עם מערכת מולטימדיה מובנית ועם שלל תפנוקים. באגף ההנעה מייעדות שתי החברות לאירופה את מנוע שני הליטרים בנזין החדש (165 כוחות סוס) של יונדאי בשילוב עם תיבה אוטומטית בת שש מהירויות. בחלק מהשווקים יהיו גם דיזלים, מנוע 2.4 ליטרים בנזין, ואולי גם V6 חזק, כמו זה שמוצע בארצות הברית.

מתי וכמה? השיווק באירופה של שתי המכוניות אמור להתחיל ברבעון השני של 2010 (אם כי לא בהכרח באותו זמן). מדיניות התמחור תהיה תחרותית ואגרסיבית, אך אסור לצפות למחיר המציאה של המכונית הנוכחית (160 אלף שקלים), אלא לדרגת מחיר גבוהה יותר, שממנה מן הסתם יינתנו הנחות לציים.

עוד בקנה

ב-2011 ייראו בפלח הניהולי עוד כמה חידושים מעניינים. מובילת השוק, מאזדה 6, אמורה לקבל מנוע שני ליטרים חדש ומודרני עם פליטה נקייה יותר. גם ה-B4 של סובארו אמורה לקבל במהלך השנה הבאה את מנוע הבוקסר דור שלישי החדש של סובארו, שיהיה ירוק יותר מהנוכחי וחסכוני משמעותית. האינסינייה החדשה של אופל אמורה לנחות אצלנו, אך כלל לא ברור אם יהיה לה דגם בסיס במחיר רלבנטי, או שהיא תדלג היישר למחוזות של האאודי A4 ושל הוולבו S60 החדשה, שגם היא תגיע ארצה. עוד אלטרנטיבה מעניינת תציג ה-MG55 הסינית, שגם היא מכוונת לחלק התחתון של "פלח המנהלים". ולבסוף מצפים בארץ לסוזוקי קיזאשי הגדולה, שהשקתה באירופה התעכבה בשנה האחרונה. גם היא מכוונת לטווח של 160 אלף שקלים פלוס.

עוד כתבות

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית ● השקל מזנק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

פגיעות נ"ט ישירות ב-3 בתים במטולה, ירי לשדרות ולעוטף

הותר לפרסום: עידו אביב, בן 28 מכרמיאל, וקאלקידן מהרי בן 37 מפתח תקווה, נפלו בקרב ברצועת עזה • משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • צבא ארה"ב מציג: תמונות מהקמת הרציף ההומניטרי בים התיכון סמוך לרצועת עזה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" ● עדכונים בולטים

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי ואחריו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?