גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופנה עילית להמונים: אתר Gilt מציע שלל בגדי מעצבים בהנחה

אתר Gilt, המוכר בגדי מעצבים באינטרנט במחיר אטרקטיבי, הצליח לגייס מיליוני חברים תוך 3 שנים ■ מייסד המיזם, קווין ראיין, מסביר ל"גלובס" איך משווקים סייל של מוצרי יוקרה

לפני 3 שנים יצא לדרך מיזם האופנה האינטרנטי שהקים קווין ראיין עם 3 עובדים בלבד. כיום, 3 שנים אחרי, הוא כבר מעסיק כ-500 עובדים, יש לו מיליוני חברים רשומים באתר, ונשים שנכנסות לאתר מבצעות בו קניות בהיקף של כ-100 אלף דולר בשנה. כן, ראיין פיצח את הנוסחה - וזה לא עניין של מה בכך.

אופנה באינטרנט היא תחום צומח, אבל לעומת אתרים של רשתות גדולות, מותגי קז'ואל ובייסיק ומותגים עממיים - הרי שאופנה היי-אנד של מעצבי-על מתקשה לפרוץ החוצה אל המרחב הקיברנטי.

האפליקציה המנצחת של ראיין פשוט משלבת בין השניים. האתר שהקים, www.Gilt.com, מציע מותגי אופנה של מעצבי-על במחירי הנחה משמעותיים.

בכל יום כמעט משתנות ההצעות באתר, ובין המותגים שמוצגים בו ניתן למצוא ייצוג לוורה וונג, מארק ג'ייקובס, אדריאנו גולדשמידט (בעל מותג הג'ינס היוקרתי AG), דיזל, פומה וכן קולקציות של תכשיטים, שעונים ועוד. וזה רק בתחום האופנה. עוד לא דיברנו על תיירות, מוצרי ספורט, קורסי יין, בגדי ילדים ועוד.

לעת עתה, ב-Gilt מנסים להציע דרך שונה לקנות מותגי יוקרה באינטרנט, וראיין מציין אגב כי למרות ש-Gilt קיים רק 3 שנים, הוא כבר גדול יותר מ-net-a-porter שיצא לדרך כבר לפני 10 שנים.

"המודל שלנו עובד כך שאנחנו מוכרים באתר פריטים של מותגי-על שלא נמכרו בחנויות ועודפים של קולקציות שנותרו מעונות קודמות או אחרונות", אומר ראיין בראיון מיוחד לרגל הגעתו לכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" שייערך ב-26 לאוקטובר. "המעצבים צריכים למכור את הפריטים האלה, ואנחנו מציעים להם לא רק מכירות - אלא גם פלטפורמה שיווקית שמקדמת את המותגים".

- איך מכירה באינטרנט של עודפי קולקציות, בהנחה משמעותית, מקדמת את המותגים היוקרתיים?

"חלק גדול מהלקוחות שלנו הם צעירים בני 20 פלוס שמעולם לא קנו בגדי מעצבים, והם גם לא נכנסים לחנויות האלה, אבל הם כן מבלים הרבה שעות באינטרנט ועושים הרבה קניות און-ליין.

"למעשה, מה שאנחנו מציעים למעצבים זה מאות אלפי גולשים שמתנסים בבגדים האלה בפעם הראשונה, לומדים להכיר את המותגים ומנסים אותם, ודרכנו הם הופכים לצרכנים עתידיים.

"צרכניות האופנה למשל הרי לא לעולם יהיו צעירות עם אופציה מוגבלת להשקיע באופנה. חלק מהן יגדלו להיות נשים שמרוויחות יותר כסף ויכולות להרשות לעצמן להיכנס לחנויות ולקנות מותגים. אבל אם הן לא עשו את זה מעולם, הן גם לא יעשו את זה פתאום. אם היא לובשת שמלה של ארמאני או פראדה שהיא קנתה בהנחה משמעותית - ביום מן הימים, כשהיא תוכל להרשות לעצמה, היא כבר תכיר את המותג ותהיה צרכנית נאמנה שלו. אנחנו מקבלים תמיכה של המעצבים, כי אנחנו מחנכים עבורם שוק חדש של צרכנים".

- איך אתם מצליחים 'לארוז' בצורה יוקרתית יותר את העובדה שמדובר בבגדים בסייל?

"אנחנו מוציאים המון כסף על צילומים ומשקיעים בהם עם הצלמים ובתי הסטודיו הכי יוקרתיים בניו-יורק. התמונות של הבגדים באתר הן מאוד יפות ואטרקטיביות. זה הבדל גדול מחנויות הדיסקאונט והסיילים, בהן הרבה פעמים הבגדים נמצאים בערבוביה, מושלכים על הרצפה או זרוקים בערימה ענקית ומאבדים את כל המיצוב היוקרתי שלהם. אנחנו מצליחים לנטרל את העניין הזה, וכל פריט - גם אם הוא בסייל וגם אם הוא מסוף עונה - זוכה לתצוגה מאוד יפה ומכובדת, כראוי למיצוב שלו".

- מהו פרופיל הצרכנים שקונים אצלכם?

"הרוב זה נשים בגילאי 28-45, אבל יש לנו גם לא מעט גברים. שוק קניות בגדי היוקרה באינטרנט הוא אולי קטן, ומסך שוק אופנת הנשים, שמגלגל 100 מיליארד שקל בשנה, הוא מחזיק בסך הכל באחוזים בודדים, אבל הוא גדל מהר מאוד. זאת הסיבה גם ש-net-a-porter מאוד מוצלח. אני מאמין שבתוך מספר שנים שני האתרים, Gilt ו-net-a-porter, יגלגלו ביחד סכום של כמיליארד דולר".

שיווק מפה לאוזן

יכול להיות שראיין אופטימי מדי, אבל עם רזומה כמו שלו הוא יכול להרשות לעצמו להיות אופטימי. עוד לפני שהקים את Gilt התפרסם ראיין לאחר ששימש במשך 9 שנים כמנכ"ל חברת דאבל קליק, שנמכרה לגוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר בשנת 2008.

את האופטימיות שלו לגבי Gilt הוא כנראה מבסס על שיעורי הצמיחה של האתר, וגם על הסכומים שנשים בארה"ב מוציאות בביקוריהן ב-Gilt.

"יש לנו לקוחות שמוציאות כ-100 אלף דולר בשנה על בגדים באתר", הוא אומר, "ואנחנו גם משמשים אלטרנטיבה לנשים עם כסף, שעובדות בוול סטריט למשל ואוהבות לקנות אופנה, אבל אין להן זמן. אז במקום לצאת מהמשרד ולעשות קניות במשך כמה שעות, הן נכנסות לאתר מהמחשב בעבודה ובתוך 5 דקות הן מבצעות קנייה, לא רק עבור עצמן אלא גם עבור הבעל והילדים. בכך, למעשה, אנחנו רואים את עצמנו כמתחרים לגיטימיים לכל שוק האופנה. לא רק לאתרים שמציעים אופנה בהנחה - אלא לחנויות עצמן, לקניונים ולכל מי שלמעשה מוכר אופנה".

- מה מבין כל מה שאתם מציעים באתר הוא יותר פופולרי?

"ביגוד הוא עדיין התחום הכי גדול, לעומת נעליים או תכשיטים, אבל יחד עם זאת אנחנו לא מגדירים את עצמנו כאתר אופנה בלבד. התחלנו כך, אבל הרחבנו את פורטפוליו המוצרים שלנו כך שיזהו אותנו כאתר לייף סטייל לכל דבר.

"יש לנו ורטיקלים באתר שמציעים חופשות, בתי-מלון, מסעדות ב-6 ערים בארה"ב, חוגי יין, מוצרים לילדים ולבית, מוצרי ספורט כמו אופניים ועוד. כמו שאמזון היא כבר מזמן לא חברה שמוכרת רק ספרים אלא ממש בית כלבו - כך אנחנו שואפים להיות בתחום הלייף סטייל".

- יש היום טכנולוגיות תלת-ממד חדשות שמאפשרות סריקה של הגוף כדי לפתור את עניין המדידה, אחד החסמים העיקריים ברכישת אופנה באינטרנט. למה אתם לא מיישמים את זה באתר?

"מדידה היא באמת סוגיה חשובה בקניית בגדים. את יכולה להיות מידה 4 אצל מעצב אחד - אבל 6 אצל מעצב אחר. זה לא עקבי, וזאת בעיה. אנחנו מנסים לתת מענה לעניין ולעשות עבודה טובה שתאפשר לראות את הבגד בצורה הטובה ביותר, אבל התעשייה עוד לא פתרה את זה. אנחנו בודקים את כל הטכנולוגיות, אבל עוד לא אימצנו שום דבר, כי אנשים לא כל-כך אוהבים לסרוק את הגוף שלהם. זאת, אגב, הסיבה שזה לא אומץ על-ידי הרבה חברות עד היום".

- האתר שלכם סגור ללקוחות רשומים בלבד, שצריכים להיכנס עם שם משתמש וסיסמה. מה הסיבה?

"יש לכך מספר סיבות. בראש ובראשונה, כך אנחנו שומרים על המותגים והמעצבים. כשהאתר חסום אי-אפשר לעקוב אחר העמודים והתוכן שמוצג בו באינטרנט. אז אם למשל תחפש בגוגל 'סייל' של מותג יוקרה כלשהו, לא תוכל למצוא אותו, גם אם באותו רגע יש סייל גדול שלו באתר שלנו.

"אנחנו מעדיפים שהאינפורמציה על ההנחות לא תסתובב ברשת ותוזיל את המותגים. כך זה גם שומר על החנויות, כי זה לא מציב מולן תחרות ישירה. מבחינת הצרכנים זה נותן להם תחושה של פרטיות וגם מייצר מקדם אטרקטיביות. כשאתה לא יכול להיכנס לאתר באופן קל ואוטומטי, זה מסקרן אותך, זה סקסי יותר להיות חבר במועדון שקשה להתקבל אליו.

"באותו עניין, זה מאפשר לנו לסנן את הלקוחות ולמעשה להבטיח למוכרים שמי שנכנס לאתר באמת עושה את זה כי הוא צרכן אופנה אמיתי ולא סתם 'עובר אורח' באתר. מי שכבר טורח להירשם כחבר ולהיכנס בכל פעם עם היוזר והסיסמה הוא כנראה מישהו שבאמת בעניין של אופנה. אלה גם האנשים שמספרים לחבריהם על האתר ועושים שיווק מפה לאוזן".

- אפרופו שיווק, איך באמת שיווקתם את האתר כך שבתוך 3 שנים יש לו מיליוני חברים?

"הדבר הכי מעניין מנקודת המבט השיווקית היא שלא עשינו שום פרסום. כל המודל עליו בנוי קידום האתר הוא של הפניות. אנחנו מעודדים את החברים לעניין את החברים שלהם ומציעים למי שמבצע רכישה באתר קרדיט של 25 דולר. כל הלקוחות הרשומים שלנו הגיעו דרך 'פה לאוזן', ובקושי עשינו פרסום. בהתחלה קנינו מילות מפתח אבל מעט מאוד, כי האתר הרי סגור רק לחברים".

- כרגע אתם משווקים רק לארה"ב. מה הסיבה?

"זה בעיקר מחסום של רגולציה וענייני מיסוי, אבל אנחנו נפתח את זה בעתיד. הרבה מהלקוחות שלנו שנמצאים מחוץ לארה"ב קונים פריטים באתר ושולחים אותם לחברים שלהם או לכתובות בניו-יורק ומיאמי. כרגע אנחנו לא שולחים מחוץ לארה"ב. לישראל אני מקווה שנוכל להתחיל לשלוח מתישהו בשנה הבאה, אבל אין תאריך מדויק".

חיפושי אופנה בגוגל: H&M עשתה מהפך

בדיקה של היקפי החיפושים בגוגל של רשתות האופנה המובילות בישראל מראה כי אין ספק שהחברה המובילה בישראל בתחום החיפושים היא H&M, ואחריה ניתן למנות את קסטרו, פוקס, זארה ו-GAP.

ניתן לראות בבירור כי כניסת ענקית האופנה השבדית H&M בחודש מארס לישראל התבטאה בעלייה חדה בנפחי החיפושים. לשם השוואה, כאשר GAP נכנסה לשוק הישראלי בסוף אוגוסט 2009 ההשפעה שלה היתה נמוכה מאוד.

אם מסתכלים על החודשים האחרונים ניתן לראות כי בחודש אוקטובר H&M מאבדת את ההובלה לטובת קסטרו, ופוקס מתחזקת מעט - כנראה בעקבות הקמפיין עם בר רפאלי.

11

עוד כתבות

ח''כ חנוך מילביצקי, יו''ר ועדת הכספים / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים מעבירה מיליארד שקל לחינוך החרדי, רגע לפני סוף שנת התקציב

ועדת הכספים אישרה העברת כמיליארד שקל למוסדות החינוך החרדי, שבוע לפני תום שנת התקציב ● מאות מיליונים מיועדים למוסדות לא מפוקחים שאינם מלמדים את מלוא לימודי הליבה

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך יוטיוב

שלישיית "מה קשור" מסדרת דאבל לפרסומת של פרטנר: הזכורה והאהובה ביותר השבוע

רמת האהדה לפרסומת של פרטנר גבוהה כמעט פי שניים מהפרסומת במקום השני, השייכת להוט - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● פרסומת ה־AI החדשה והמקפיצה של חברת הביטוח הראל מתברגת במקום השביעי הזכירות

נשים במקלט. תחושת הביטחון התערערה / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

הממשלה קיבלה החלטה דחופה וקריטית, אבל היא אפילו לא מנסה ליישם אותה

המלחמה העמיקה את הפערים המגדריים בישראל, ורוב הנשים מדווחות על חשש מוגבר לפגיעה בביטחון האישי ● הממשלה קיבלה החלטה לתת מענה, אבל לא עשתה את זה בפועל ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, בשיתוף שדולת הנשים, עוקב אחרי סיוע לנשים בשעת חירום

מלונות ים המלח / צילום: Shutterstock

ובמקום האחרון, שוב, ישראל: כך הידרדרנו במדד מותגי המדינות

ישראל התברגה במקום ה-50 והאחרון במדד מותגי המדינות NBI של מומחה המיתוג סיימון אנהולט, המתפרסם בעשרים השנים האחרונות; מי מנסה לשפר את המצב? ● קרן "בשביל האמנות" לתמיכה ולקידום האמנות בפריפריה ערכה אירוע לקראת 2026, וסופר אלונית משיקים את התבלין של ראמזי ● אירועים ומינויים

המשרוקית מסבירה. דירוג האקונומיסט / צילום: Shutterstock

כלכלת ישראל במקום השלישי בעולם? חכו שתראו מי בטופ 5

ישראל הוצבה במקום השלישי והמכובד של דירוג ה"אקונומיסט". ההישג הזה נחגג כאן ע"י רבים, אבל עד כמה באמת נכון להתבשם ממנו? ● המשרוקית של גלובס

שמואל פרביאש, מנכ''ל DSIT / צילום: פרטי

ההנפקה של רפאל ויבואן הממתקים: זינוק של 400% בצבר ההזמנות תוך 3 שנים

על רקע ההתחזקות במניות הביטחוניות בבורסה בת"א, תשקיף חברת DSIT שבשליטת רפאל חושף זינוק של 68% בהכנסות וקפיצה חדה ברווח במחצית הראשונה של השנה ● "החברה מזהה גידול בביקוש לפתרונות הגנה מתקדמים מפני איומים בתווך התת-ימי", צוין

סניף יוחננוף / צילום: יח''צ

עקפה את רמי לוי: רשת יוחננוף כבר נסחרת בשווי של כ־5 מיליארד שקל

למרות שהיא מוכרת פחות מרמי לוי, שיעורי הרווח של יוחננוף גבוהים יותר: "אחד היתרונות הגדולים שלהם זה הנדל"ן, הם מתייחסים לקרקעות שבבעלותם כמו שהם מתייחסים למלגזה"

כך תשקיעו בזהב / צילום: Shutterstock

הוא נחשב אלטרנטיבה למניות ולאג"ח כגידור מפני סיכונים: כך תשקיעו בזהב

לנוכח הזינוק השנה במחיר הזהב, רבים בוול סטריט ממליצים שתחזיקו במתכת, לפחות בחלק קטן מתיק ההשקעות שלכם ● ב"וול סטריט ג'ורנל" ריכזו את הסוגיות המרכזיות בשוק הזה, וממליצים למשקיעים כיצד לנהוג עם הסחורה הלוהטת ● מדריך קצר להשקעה מושכלת

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה חיובית בוול סטריט; S&P 500 שבר שיא בפעם ה-39 השנה

S&P 500 עלה ב-0.3%, ונאסד"ק הוסיף ● מניית נייקי קפצה לאחר שמנכ"ל אפל רכש מניות בחברה ● הדולר בדרך לשנתו החלשה ביותר זה 8 שנים ● בארה"ב נרשמה הצמיחה הגבוהה ביותר זה שנתיים, ובבלומברג צופים ביצועי יתר של מניות ערך ב-2026 • לא רק הזהב - גם הנחושת בשיא ● ערב חג המולד, המסחר באירופה ובוול סטריט ננעל מוקדם

מתחם הבורסה ברמת גן / צילום: תמר מצפי

העלאות הארנונה ב־2026: לאילו רשויות אושרה העלאה, והיכן נדחו הבקשות

תעריף הארנונה יעלה ב־2026 בכ־1.6% - אך לרשויות רבות אושרה העלאה גבוהה הרבה יותר, לעומת אחרות שבקשותיהן נדחו ● במתחם הדולפינריום בת"א התעריף יעלה ביותר מ־100%, ומנגד, באזור הבורסה ברמת גן לא אושר שינוי ● גלובס בדק את המצב בכמה ערים גדולות

מימין: גלעד יעבץ, מייסדי פאגאיה: אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר, ראסל אלוואנגר / צילום: ענבל מרמרי, טל שחר, רועי פרי

רוב המניות הישראליות בוול סטריט סוגרות שנה שלילית, אבל היו כמה שזהרו

לצד מספר מניות שהניבו תשואה תלת-ספרתית, בהן גם אלביט וג'יי פרוג, רוב המניות הישראליות בוול סטריט לא הצליחו להכות את תשואת המדדים, ויותר ממחציתן אף הסבו הפסדים למשקיעים ● בין המניות שאיבדו בשנה האחרונה 90% ויותר מערכן נמנות אאוטבריין, רי וגאוזי

המשפחות השכולות מפנות את גבן לשר שקלי / צילום: מועצת אוקטובר

"ועדת טיוח": התגובות הקשות לוועדת החקירה הפוליטית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה להקים ועדת חקירה פוליטית לאירועי ה-7 באוקטובר ● קצין נפצע מפיצוץ מטען ברפיח, ובלשכת רה"מ זעמו: "חמאס ממשיך להפר את הפסקת האש, ישראל תפעל בהתאם" ● פלדשטיין העיד: עובד לשכת רה"מ נכח בפגישתי עם ברוורמן בקריה ● סגנו של ראש השב"כ דוד זיני פורש מתפקידו בעקבות משבר אמון בין השניים ● עדכונים שוטפים

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

טסלה מול BYD: הסיפור ההפוך של יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם

מניית טסלה קפצה ב־6 החודשים האחרונים במעל 40% ושברה את שיא כל הזמנים ● לעומתה, BYD מציגה מגמה הפוכה עם ירידה דו־ספרתית באותה התקופה ● מה עומד מאחורי הפערים, ואיך מושפע מכך תיק ההשקעות שלכם?

מטוס של חברת התעופה TUS IL / צילום: באדיבות אתר TUS

חברת התעופה הישראלית החדשה החלה בגיוס טייסים

קבוצת קווי חופשה, שכיום מחזיקה בבעלותה את בלו בירד וטוס איירווייז האירופיות, תשיק בקרוב חברת תעופה ישראלית חדשה, TUS IL, שתתחרה על טיסות קצרות־טווח ● גיוס הטייסים לחברה החל וזאת לקראת תחילת פעילותה, אשר צפוי כבר ברבעון הראשון של 2026

כוחות צה''ל בגבול לבנון (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

חוסל בלבנון מחבל מיחידת המבצעים של משמרות מהפכה

מנהיג דאעש בדמשק נעצר ע"י כוחות הביטחון של סוריה ● כוחות הביטחון פעלו הלילה לאכיפה חוזרת כנגד מבנים לא חוקיים ישראלים ● המשפחות המתנגדות לוועדת החקירה הפוליטית צפויות למקד את הלחץ בח"כים החרדים ● אלי פלדשטיין התייחס בראיון לעימות עם יונתן אוריך בחקירה וטען: "יש ללשכה חומרים על גלנט" ● עדכונים שוטפים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Ng Han Guan

העסקה הגדולה בתולדות אנבידיה: תשלם 20 מיליארד דולר לסטארט־אפ AI

אנבידיה וגרוק חתמו על הסכם רישוי טכנולוגי בהיקף ענק, שכחלק ממנו המייסד של גרוק ג'ונתן רוס ובכירים נוספים יעברו לשורות אנבידיה ● גרוק, שנוסדה ב־2016 כדי להתחרות בענקית השבבים, גייסה רק לפני מספר חודשים לפי שווי של כ־7 מיליארד דולר "בלבד"

טיל מיירט של מערכת THAAD / צילום: ויקימדיה, The U.S. Army/Ralph Scott

המחיר המפתיע של המלחמה עם איראן: האם לאמריקאים נגמרו המיירטים?

בהשפעת המלחמה נגד איראן, ארה"ב נותרה עם מחסור במיירטים מסוג THAAD • התעשייה האווירית מהדקת קשרים וחונכת מרכז חדשנות באזרבייג'ן ● וגם: קולומביה מבקרת את ישראל, אך במקביל רוכשת ומטמיעה מערכת הגנה אווירית ישראליות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

המאבק הבא בין סמוטריץ' לברקת: הגדלת מכסת עובדים זרים

שר הכלכלה הציע להגדיל את מכסת העובדים הזרים במשק ולבטל את האגרות בגין העסקתם ● אלא שבאוצר טוענים: המכסות הקיימות טרם מולאו

תביעות בגין ביטולי טיסות / איור: גיל ג'יבלי

גל התביעות נגד חברות התעופה הוקפא עד להכרעת בג"ץ

גל התביעות שהוגש נגד חברות התעופה הזרות בגין ביטולי הטיסות נתקל בבקשות לעיכוב ההליכים, בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ ● ההערכה: סכום הפיצוי צפוי להצטבר למאות מיליוני שקלים

פרופ' אוליבר הארט / צילום: אלון גלבוע

"קולגות חושבים שיצאתי מדעתי": הכלכלן חתן פרס נובל שרוצה להכניס ערכים לשוק ההון

פרופ' אוליבר הארט רוצה להחזיר ערכים כמו הוגנות לחוזים, לישיבות דירקטוריון ולאסיפות בעלי המניות ● בימים אלה הוא מקדם רעיון חתרני כמעט לדמוקרטיזציה של שוק ההון ושיתוף בעלי המניות בקבלת החלטות שוטפות של חברות ● השבוע הוא הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס השנתי של מרכז ESG של אוניברסיטת רייכמן ● ניצלנו את ההזדמנות כדי לברר איתו איך המודלים שלו עובדים במציאות