גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופנה עילית להמונים: אתר Gilt מציע שלל בגדי מעצבים בהנחה

אתר Gilt, המוכר בגדי מעצבים באינטרנט במחיר אטרקטיבי, הצליח לגייס מיליוני חברים תוך 3 שנים ■ מייסד המיזם, קווין ראיין, מסביר ל"גלובס" איך משווקים סייל של מוצרי יוקרה

לפני 3 שנים יצא לדרך מיזם האופנה האינטרנטי שהקים קווין ראיין עם 3 עובדים בלבד. כיום, 3 שנים אחרי, הוא כבר מעסיק כ-500 עובדים, יש לו מיליוני חברים רשומים באתר, ונשים שנכנסות לאתר מבצעות בו קניות בהיקף של כ-100 אלף דולר בשנה. כן, ראיין פיצח את הנוסחה - וזה לא עניין של מה בכך.

אופנה באינטרנט היא תחום צומח, אבל לעומת אתרים של רשתות גדולות, מותגי קז'ואל ובייסיק ומותגים עממיים - הרי שאופנה היי-אנד של מעצבי-על מתקשה לפרוץ החוצה אל המרחב הקיברנטי.

האפליקציה המנצחת של ראיין פשוט משלבת בין השניים. האתר שהקים, www.Gilt.com, מציע מותגי אופנה של מעצבי-על במחירי הנחה משמעותיים.

בכל יום כמעט משתנות ההצעות באתר, ובין המותגים שמוצגים בו ניתן למצוא ייצוג לוורה וונג, מארק ג'ייקובס, אדריאנו גולדשמידט (בעל מותג הג'ינס היוקרתי AG), דיזל, פומה וכן קולקציות של תכשיטים, שעונים ועוד. וזה רק בתחום האופנה. עוד לא דיברנו על תיירות, מוצרי ספורט, קורסי יין, בגדי ילדים ועוד.

לעת עתה, ב-Gilt מנסים להציע דרך שונה לקנות מותגי יוקרה באינטרנט, וראיין מציין אגב כי למרות ש-Gilt קיים רק 3 שנים, הוא כבר גדול יותר מ-net-a-porter שיצא לדרך כבר לפני 10 שנים.

"המודל שלנו עובד כך שאנחנו מוכרים באתר פריטים של מותגי-על שלא נמכרו בחנויות ועודפים של קולקציות שנותרו מעונות קודמות או אחרונות", אומר ראיין בראיון מיוחד לרגל הגעתו לכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" שייערך ב-26 לאוקטובר. "המעצבים צריכים למכור את הפריטים האלה, ואנחנו מציעים להם לא רק מכירות - אלא גם פלטפורמה שיווקית שמקדמת את המותגים".

- איך מכירה באינטרנט של עודפי קולקציות, בהנחה משמעותית, מקדמת את המותגים היוקרתיים?

"חלק גדול מהלקוחות שלנו הם צעירים בני 20 פלוס שמעולם לא קנו בגדי מעצבים, והם גם לא נכנסים לחנויות האלה, אבל הם כן מבלים הרבה שעות באינטרנט ועושים הרבה קניות און-ליין.

"למעשה, מה שאנחנו מציעים למעצבים זה מאות אלפי גולשים שמתנסים בבגדים האלה בפעם הראשונה, לומדים להכיר את המותגים ומנסים אותם, ודרכנו הם הופכים לצרכנים עתידיים.

"צרכניות האופנה למשל הרי לא לעולם יהיו צעירות עם אופציה מוגבלת להשקיע באופנה. חלק מהן יגדלו להיות נשים שמרוויחות יותר כסף ויכולות להרשות לעצמן להיכנס לחנויות ולקנות מותגים. אבל אם הן לא עשו את זה מעולם, הן גם לא יעשו את זה פתאום. אם היא לובשת שמלה של ארמאני או פראדה שהיא קנתה בהנחה משמעותית - ביום מן הימים, כשהיא תוכל להרשות לעצמה, היא כבר תכיר את המותג ותהיה צרכנית נאמנה שלו. אנחנו מקבלים תמיכה של המעצבים, כי אנחנו מחנכים עבורם שוק חדש של צרכנים".

- איך אתם מצליחים 'לארוז' בצורה יוקרתית יותר את העובדה שמדובר בבגדים בסייל?

"אנחנו מוציאים המון כסף על צילומים ומשקיעים בהם עם הצלמים ובתי הסטודיו הכי יוקרתיים בניו-יורק. התמונות של הבגדים באתר הן מאוד יפות ואטרקטיביות. זה הבדל גדול מחנויות הדיסקאונט והסיילים, בהן הרבה פעמים הבגדים נמצאים בערבוביה, מושלכים על הרצפה או זרוקים בערימה ענקית ומאבדים את כל המיצוב היוקרתי שלהם. אנחנו מצליחים לנטרל את העניין הזה, וכל פריט - גם אם הוא בסייל וגם אם הוא מסוף עונה - זוכה לתצוגה מאוד יפה ומכובדת, כראוי למיצוב שלו".

- מהו פרופיל הצרכנים שקונים אצלכם?

"הרוב זה נשים בגילאי 28-45, אבל יש לנו גם לא מעט גברים. שוק קניות בגדי היוקרה באינטרנט הוא אולי קטן, ומסך שוק אופנת הנשים, שמגלגל 100 מיליארד שקל בשנה, הוא מחזיק בסך הכל באחוזים בודדים, אבל הוא גדל מהר מאוד. זאת הסיבה גם ש-net-a-porter מאוד מוצלח. אני מאמין שבתוך מספר שנים שני האתרים, Gilt ו-net-a-porter, יגלגלו ביחד סכום של כמיליארד דולר".

שיווק מפה לאוזן

יכול להיות שראיין אופטימי מדי, אבל עם רזומה כמו שלו הוא יכול להרשות לעצמו להיות אופטימי. עוד לפני שהקים את Gilt התפרסם ראיין לאחר ששימש במשך 9 שנים כמנכ"ל חברת דאבל קליק, שנמכרה לגוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר בשנת 2008.

את האופטימיות שלו לגבי Gilt הוא כנראה מבסס על שיעורי הצמיחה של האתר, וגם על הסכומים שנשים בארה"ב מוציאות בביקוריהן ב-Gilt.

"יש לנו לקוחות שמוציאות כ-100 אלף דולר בשנה על בגדים באתר", הוא אומר, "ואנחנו גם משמשים אלטרנטיבה לנשים עם כסף, שעובדות בוול סטריט למשל ואוהבות לקנות אופנה, אבל אין להן זמן. אז במקום לצאת מהמשרד ולעשות קניות במשך כמה שעות, הן נכנסות לאתר מהמחשב בעבודה ובתוך 5 דקות הן מבצעות קנייה, לא רק עבור עצמן אלא גם עבור הבעל והילדים. בכך, למעשה, אנחנו רואים את עצמנו כמתחרים לגיטימיים לכל שוק האופנה. לא רק לאתרים שמציעים אופנה בהנחה - אלא לחנויות עצמן, לקניונים ולכל מי שלמעשה מוכר אופנה".

- מה מבין כל מה שאתם מציעים באתר הוא יותר פופולרי?

"ביגוד הוא עדיין התחום הכי גדול, לעומת נעליים או תכשיטים, אבל יחד עם זאת אנחנו לא מגדירים את עצמנו כאתר אופנה בלבד. התחלנו כך, אבל הרחבנו את פורטפוליו המוצרים שלנו כך שיזהו אותנו כאתר לייף סטייל לכל דבר.

"יש לנו ורטיקלים באתר שמציעים חופשות, בתי-מלון, מסעדות ב-6 ערים בארה"ב, חוגי יין, מוצרים לילדים ולבית, מוצרי ספורט כמו אופניים ועוד. כמו שאמזון היא כבר מזמן לא חברה שמוכרת רק ספרים אלא ממש בית כלבו - כך אנחנו שואפים להיות בתחום הלייף סטייל".

- יש היום טכנולוגיות תלת-ממד חדשות שמאפשרות סריקה של הגוף כדי לפתור את עניין המדידה, אחד החסמים העיקריים ברכישת אופנה באינטרנט. למה אתם לא מיישמים את זה באתר?

"מדידה היא באמת סוגיה חשובה בקניית בגדים. את יכולה להיות מידה 4 אצל מעצב אחד - אבל 6 אצל מעצב אחר. זה לא עקבי, וזאת בעיה. אנחנו מנסים לתת מענה לעניין ולעשות עבודה טובה שתאפשר לראות את הבגד בצורה הטובה ביותר, אבל התעשייה עוד לא פתרה את זה. אנחנו בודקים את כל הטכנולוגיות, אבל עוד לא אימצנו שום דבר, כי אנשים לא כל-כך אוהבים לסרוק את הגוף שלהם. זאת, אגב, הסיבה שזה לא אומץ על-ידי הרבה חברות עד היום".

- האתר שלכם סגור ללקוחות רשומים בלבד, שצריכים להיכנס עם שם משתמש וסיסמה. מה הסיבה?

"יש לכך מספר סיבות. בראש ובראשונה, כך אנחנו שומרים על המותגים והמעצבים. כשהאתר חסום אי-אפשר לעקוב אחר העמודים והתוכן שמוצג בו באינטרנט. אז אם למשל תחפש בגוגל 'סייל' של מותג יוקרה כלשהו, לא תוכל למצוא אותו, גם אם באותו רגע יש סייל גדול שלו באתר שלנו.

"אנחנו מעדיפים שהאינפורמציה על ההנחות לא תסתובב ברשת ותוזיל את המותגים. כך זה גם שומר על החנויות, כי זה לא מציב מולן תחרות ישירה. מבחינת הצרכנים זה נותן להם תחושה של פרטיות וגם מייצר מקדם אטרקטיביות. כשאתה לא יכול להיכנס לאתר באופן קל ואוטומטי, זה מסקרן אותך, זה סקסי יותר להיות חבר במועדון שקשה להתקבל אליו.

"באותו עניין, זה מאפשר לנו לסנן את הלקוחות ולמעשה להבטיח למוכרים שמי שנכנס לאתר באמת עושה את זה כי הוא צרכן אופנה אמיתי ולא סתם 'עובר אורח' באתר. מי שכבר טורח להירשם כחבר ולהיכנס בכל פעם עם היוזר והסיסמה הוא כנראה מישהו שבאמת בעניין של אופנה. אלה גם האנשים שמספרים לחבריהם על האתר ועושים שיווק מפה לאוזן".

- אפרופו שיווק, איך באמת שיווקתם את האתר כך שבתוך 3 שנים יש לו מיליוני חברים?

"הדבר הכי מעניין מנקודת המבט השיווקית היא שלא עשינו שום פרסום. כל המודל עליו בנוי קידום האתר הוא של הפניות. אנחנו מעודדים את החברים לעניין את החברים שלהם ומציעים למי שמבצע רכישה באתר קרדיט של 25 דולר. כל הלקוחות הרשומים שלנו הגיעו דרך 'פה לאוזן', ובקושי עשינו פרסום. בהתחלה קנינו מילות מפתח אבל מעט מאוד, כי האתר הרי סגור רק לחברים".

- כרגע אתם משווקים רק לארה"ב. מה הסיבה?

"זה בעיקר מחסום של רגולציה וענייני מיסוי, אבל אנחנו נפתח את זה בעתיד. הרבה מהלקוחות שלנו שנמצאים מחוץ לארה"ב קונים פריטים באתר ושולחים אותם לחברים שלהם או לכתובות בניו-יורק ומיאמי. כרגע אנחנו לא שולחים מחוץ לארה"ב. לישראל אני מקווה שנוכל להתחיל לשלוח מתישהו בשנה הבאה, אבל אין תאריך מדויק".

חיפושי אופנה בגוגל: H&M עשתה מהפך

בדיקה של היקפי החיפושים בגוגל של רשתות האופנה המובילות בישראל מראה כי אין ספק שהחברה המובילה בישראל בתחום החיפושים היא H&M, ואחריה ניתן למנות את קסטרו, פוקס, זארה ו-GAP.

ניתן לראות בבירור כי כניסת ענקית האופנה השבדית H&M בחודש מארס לישראל התבטאה בעלייה חדה בנפחי החיפושים. לשם השוואה, כאשר GAP נכנסה לשוק הישראלי בסוף אוגוסט 2009 ההשפעה שלה היתה נמוכה מאוד.

אם מסתכלים על החודשים האחרונים ניתן לראות כי בחודש אוקטובר H&M מאבדת את ההובלה לטובת קסטרו, ופוקס מתחזקת מעט - כנראה בעקבות הקמפיין עם בר רפאלי.

11

עוד כתבות

מגדל אפשטיין / הדמיה: משרד האדריכלים AS+GG

בורג’ חליפה של ירושלים: התוכנית אושרה, המחלוקת נשארה

מגדל מתחם D.V. Ivory, המכונה "בורג' חליפה", אושר לאחרונה ע"י רוב חברי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ● אולם אחד מהם, בדעת מיעוט, כתב כי מדובר במגדל שאינו תורם דבר לציבור ● שלוש הערות על השאלות שעולות מאישור הפרויקט

העיריות מקבלות שוב הזדמנות לייקר את הארנונה / אילוסטרציה: Shutterstock, Rita Kapitulski

העיריות מקבלות שוב הזדמנות לייקר את הארנונה. איפה היא צפויה לעלות?

כפי שנחשף בגלובס באוקטובר, הממשלה מאפשרת לרשויות להגיש בקשות להעלאת ארנונה גם ב־2026 ● מדובר על עלייה של כמעט 9% בהיקף הארנונה שנגבית, בתוך שלוש שנים בלבד ● גלובס עושה סדר

מפעלי ים המלח / צילום: Shutterstock

השטח יצטמצם והכללים יוקשחו: כללי הזיכיון החדשים של האוצר לים המלח

באוצר מגדירים את המכרז החדש לים המלח כ"הזדמנות היסטורית" לשינוי התנאים ומענה לביקורת כלפיו ● בנוסף לגידול ברווח המדינה והקמת מנהלת ייעודית, שטח הזיכיון יקטן, ייגבה היטל מים מהזכיין שיממן גם את קציר המלח

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בתל אביב; המניות הדואליות קופצות, ארית תעשיות צוללת בכ-16%

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.6% ● וול סטריט ננעלה אתמול בעליות, על אף דוח התעסוקה של ADP, שהצביע על ירידה חדה ומפתיעה בכמות המועסקים ● מחירי הנפט עולים על רקע דשדוש המגעים לסיום מלחמת רוסיה-אוקראינה ● וגם: המניה הקטנה בתחום ה-AI שמכה את השוק, עם עלייה של 180% מתחילת השנה

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות ומצפה להורדת ריבית; מיקרוסופט איבדה גובה

הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, הדאו ג'ונס התחזק בכ-0.9% ● דוח התעסוקה של ADP העיד על האטה מפתיעה, עם ירידה של 32 אלף במספר המועסקים בנובמבר ● מניית מיקרוסופט ירדה בכ-2.5%, בעקבות דיווח על כך שקיצצה את מכסות המכירה שלה לתוכנות AI ● יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, הדאקס נסחר ביציבות ● הניקיי טיפס בכ-1.1% ● הביטקוין נסחר ביותר מ-93 אלף דולר

רמי קאליש

OpenAI רוכשת את נפטון של פיטנגו הישראלית

ענקית הבינה המלאכותית OpenAI רכשה אמש את חברת הבינה המלאכותית הפולנית נפטון, שהמשקיעה הראשונה בה היא פיטנגו, קרן ההון סיכון הישראלית של חמי פרס ורמי קאליש

בנייה בחדרה / צילום: Shutterstock

מחירי קרקע נמוכים יחסית: אלה מכרזי רמ"י שנסגרו אתמול

השתתפות ערה יחסית של יזמי נדל"ן נרשמה בשורה של מכרזי רמ"י שנסגרו אתמול, שחלקם מיועדים למחיר מטרה ● המחירים שהושגו במכרזים אלה היו נמוכים ושיקפו ירידות בערכי קרקע, כמו גם בדחייה אפשרית של מימוש הפרויקטים

בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock

ענקית קרנות הסל מעריכה: ההזדמנויות הבאות - בבריאות ובשווקים המתעוררים

בסטייט סטריט, שמנהלת נכסים פיננסיים בסך 5.4 טריליון דולר, מאמינים ב־AI, כולל הזדמנויות השקעה במדינות אסיה, וממליצים גם על מניות הבריאות והפיננסים ● מנהל הפעילות בישראל: "ההשקעות בבינה מלאכותית עדיין נמוכות, בהשוואה למהפכות אחרות בהיסטוריה העולמית"

הבניין בגבעתיים / צילום: L&D GROUP

תוך 3 חודשים בלבד ולפני קבלת היתר בנייה: שלוש דירות נמכרו בבניין המיועד לפינוי־בינוי בגבעתיים

בניין בשכונת בורוכוב בגבעתיים נבנה בשנות ה־70, והדיירים בו חתמו על הסכם פינוי־בינוי, אך עדיין רחוקים מהיתר ● שתיים מהדירות נקנו ע"י משקיעים, ואחת ע"י משפרי דיור ● נעמה יסקרוביץ, סוכנת נדל"ן מחברת L&D GROUP: "אנשים מחפשים אלטרנטיבה לת"א"

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מי יפקח? הסעיף ברפורמת הבנקים הגדולים שעבר מתחת לרדאר

הרפורמה שתאפשר למוסדיים להקים בנקים זעירים מותירה סימני שאלה מהותיים לגבי זהות הרגולטור ● במשרד האוצר ובבנק ישראל מבטיחים להסדיר את הנושא בימים הקרובים

פאנליים סולריים על שטחים חקלאיים / צילום: תמר מצפי

לראשונה: מינהל התכנון עוקף רשות מקומית ונותן היתר בנייה

רשות הרישוי הארצית הוציאה לראשונה היתר בנייה, לאחר שהמועצה האזורית הגלבוע סירבה לאשר הקמת שדה סולארי בתחומה למרות הוראות ועדת הערר ● מדובר בשימוש תקדימי בסמכויות שקיבלה הרשות השנה, במסגרת מהלך שמטרתו להסיר חסמים תכנוניים ● האם נראה בקרוב שינוי כיוון גם בתחום הבנייה למגורים?

מייסיד MHR1, צח חרמון ויגיל מנוביץ' / איור: גיל ג'יבלי

המאבק המשפטי בחברת הנדל"ן הגרמנית מתקרב לסיום

הסכם שהוגש לבית המשפט הכלכלי מסדיר לראשונה שליטה משותפת על התאגיד ההולנדי שמחזיק במרבית נכסי MHR1 ● השליטה תעניק למשקיעים גם 50% בקבלת החלטות בתאגיד ההולנדי ובחברות-הבנות שלו

ד''ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר

ד"ר יפעת בן חי שגב עוזבת את חדשות 13, אך הפלונטר עדיין לא הותר

דירקטוריון חדשות 13 מתנהל זה זמן רב ללא יכולת הכרעה, בשל דד לוק שיצרו שניים מחבריה ● ההתפטרות העכשווית עשויה לפתור זאת, ולהוביל למינוי מנכ"לית קבועה

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

המדינה האירופית שהותירה את אלביט מחוץ למכרז הגדול

הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה ממדינת נאט"ו הזמנה של חימושים משוטטים מסדרת הירו של UVISION הישראלית ● נורבגיה החליטה להשאיר בחוץ את המערכת הרקטית של אלביט, במסגרת מכרז שהיא מבצעת למערכות רקטיות ארוכות־טווח ● השקעת המיליארדים של טורקיה במערכות נשק חדשות ● וגם: במסגרת המלחמה עם רוסיה, אוקראינה צברה 100 אלף רחפנים במודל רכש ייחודי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כלי רכב חדשים בנמל אשדוד / צילום: Shutterstock

השיא של הסינים וההצלחה של "אפס ק"מ": מסירות הרכב מתחילת השנה

מנתוני המסירות הרשמיים עולה כי בחודש נובמבר נרשמה עלייה של 22.5% במסירת רכבים לעומת נובמבר אשתקד ● בנוסף, בענף מעריכים כי סך רכבי "אפס קילומטר" שנרשמו השנה נע סביב 50-40 אלף רכבים

חיסון / צילום: ap, Sean Rayford

העליון: יש להימנע מעירוב ילדים במאבקי חיסונים בין ההורים

אב גרוש ביקש להורות על מתן חיסון משלים לבתו - חרף התנגדות האם, שטענה כי לילדה הייתה תגובה קשה למנת החיסון הראשונה ● המומחה הרפואי דחה את טענות האם בדבר רגישות הילדה לחיסון, ואילו האפוטרופוסית לדין התרשמה שההורים מנהלים את הקונפליקט ביניהם על גב הילדים ● המאבק הגיע עד לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה שלילית בבורסת ת"א; מניית ICL צנחה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.8% ● מניית ICL ירדה לאחר החלטת בג"ץ שמחייבת את החברה לשלם על שאיבה מים המלח ● ב-UBS צופים כי ימשיך להיחלש בעולם ושומרים את הדירוג האטרקטיבי למטבעות אחרים ● וגם: ביוליוס בר צופים שהכסף יכפיל את מחירו השנה

שר המשפטים, יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

בג"ץ פסל את המינוי, לוין תקף: "מיירטים בזה אחר זה את מינוי השופטים"

בית המשפט העליון פסל היום את החלטת שר המשפטים להטיל על השופט בדימוס יוסף בן-חמו את הפיקוח על חקירת הדלפת הסרטון משדה תימן ● לשיטתם, בן-חמו אינו עונה על הגדרת "עובד מדינה בכיר" ● מה אמר לוין ולאן ממשיכים מכאן?

לוחמי חיזבאללה בהלוויית רמטכ''ל חיזבאללה עלי טבטבאי / צילום: ap, Hussein Malla

"חיזבאללה סיים את תפקידו": ישראל ולבנון סיכמו לקיים פגישה נוספת עוד החודש

המתווך טוען: חמאס מוכן להתפרק מנשקו ● החטוף החלל שהושב לישראל - סותטיסאק רינטלאק ● רס"ל רן גואילי הוא החלל החטוף האחרון שנותר ברצועת עזה ● בכירים מצריים מזהירים מפני "תוכניות ישראליות לתקיפות שישתקו את לבנון ● אחרי התקרית בעזה צה"ל תקף מפקד שטח בחטיבת רפיח, צה"ל תקף מפקד חמאס ברפיח, ברצועה מדווחים על 6 הרוגים ● עדכונים שוטפים

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; בורסת טוקיו זינקה בכ-2.4%, בהובלת מניות הטכנולוגיה

הדאקס קופץ בכ-0.8% ● העליות ביפן באות על רקע התגברות הציפיות להורדת ריבית בארה"ב בשבוע הבא ● וול סטריט ננעלה אתמול בעליות, על אף דוח התעסוקה של ADP, שהצביע על ירידה חדה ומפתיעה בכמות המועסקים ● הביטקוין נסחר ביציבות סביב מחיר של 93 אלף דולר ● מחירי הנפט רושמים עליות