גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופנה עילית להמונים: אתר Gilt מציע שלל בגדי מעצבים בהנחה

אתר Gilt, המוכר בגדי מעצבים באינטרנט במחיר אטרקטיבי, הצליח לגייס מיליוני חברים תוך 3 שנים ■ מייסד המיזם, קווין ראיין, מסביר ל"גלובס" איך משווקים סייל של מוצרי יוקרה

לפני 3 שנים יצא לדרך מיזם האופנה האינטרנטי שהקים קווין ראיין עם 3 עובדים בלבד. כיום, 3 שנים אחרי, הוא כבר מעסיק כ-500 עובדים, יש לו מיליוני חברים רשומים באתר, ונשים שנכנסות לאתר מבצעות בו קניות בהיקף של כ-100 אלף דולר בשנה. כן, ראיין פיצח את הנוסחה - וזה לא עניין של מה בכך.

אופנה באינטרנט היא תחום צומח, אבל לעומת אתרים של רשתות גדולות, מותגי קז'ואל ובייסיק ומותגים עממיים - הרי שאופנה היי-אנד של מעצבי-על מתקשה לפרוץ החוצה אל המרחב הקיברנטי.

האפליקציה המנצחת של ראיין פשוט משלבת בין השניים. האתר שהקים, www.Gilt.com, מציע מותגי אופנה של מעצבי-על במחירי הנחה משמעותיים.

בכל יום כמעט משתנות ההצעות באתר, ובין המותגים שמוצגים בו ניתן למצוא ייצוג לוורה וונג, מארק ג'ייקובס, אדריאנו גולדשמידט (בעל מותג הג'ינס היוקרתי AG), דיזל, פומה וכן קולקציות של תכשיטים, שעונים ועוד. וזה רק בתחום האופנה. עוד לא דיברנו על תיירות, מוצרי ספורט, קורסי יין, בגדי ילדים ועוד.

לעת עתה, ב-Gilt מנסים להציע דרך שונה לקנות מותגי יוקרה באינטרנט, וראיין מציין אגב כי למרות ש-Gilt קיים רק 3 שנים, הוא כבר גדול יותר מ-net-a-porter שיצא לדרך כבר לפני 10 שנים.

"המודל שלנו עובד כך שאנחנו מוכרים באתר פריטים של מותגי-על שלא נמכרו בחנויות ועודפים של קולקציות שנותרו מעונות קודמות או אחרונות", אומר ראיין בראיון מיוחד לרגל הגעתו לכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" שייערך ב-26 לאוקטובר. "המעצבים צריכים למכור את הפריטים האלה, ואנחנו מציעים להם לא רק מכירות - אלא גם פלטפורמה שיווקית שמקדמת את המותגים".

- איך מכירה באינטרנט של עודפי קולקציות, בהנחה משמעותית, מקדמת את המותגים היוקרתיים?

"חלק גדול מהלקוחות שלנו הם צעירים בני 20 פלוס שמעולם לא קנו בגדי מעצבים, והם גם לא נכנסים לחנויות האלה, אבל הם כן מבלים הרבה שעות באינטרנט ועושים הרבה קניות און-ליין.

"למעשה, מה שאנחנו מציעים למעצבים זה מאות אלפי גולשים שמתנסים בבגדים האלה בפעם הראשונה, לומדים להכיר את המותגים ומנסים אותם, ודרכנו הם הופכים לצרכנים עתידיים.

"צרכניות האופנה למשל הרי לא לעולם יהיו צעירות עם אופציה מוגבלת להשקיע באופנה. חלק מהן יגדלו להיות נשים שמרוויחות יותר כסף ויכולות להרשות לעצמן להיכנס לחנויות ולקנות מותגים. אבל אם הן לא עשו את זה מעולם, הן גם לא יעשו את זה פתאום. אם היא לובשת שמלה של ארמאני או פראדה שהיא קנתה בהנחה משמעותית - ביום מן הימים, כשהיא תוכל להרשות לעצמה, היא כבר תכיר את המותג ותהיה צרכנית נאמנה שלו. אנחנו מקבלים תמיכה של המעצבים, כי אנחנו מחנכים עבורם שוק חדש של צרכנים".

- איך אתם מצליחים 'לארוז' בצורה יוקרתית יותר את העובדה שמדובר בבגדים בסייל?

"אנחנו מוציאים המון כסף על צילומים ומשקיעים בהם עם הצלמים ובתי הסטודיו הכי יוקרתיים בניו-יורק. התמונות של הבגדים באתר הן מאוד יפות ואטרקטיביות. זה הבדל גדול מחנויות הדיסקאונט והסיילים, בהן הרבה פעמים הבגדים נמצאים בערבוביה, מושלכים על הרצפה או זרוקים בערימה ענקית ומאבדים את כל המיצוב היוקרתי שלהם. אנחנו מצליחים לנטרל את העניין הזה, וכל פריט - גם אם הוא בסייל וגם אם הוא מסוף עונה - זוכה לתצוגה מאוד יפה ומכובדת, כראוי למיצוב שלו".

- מהו פרופיל הצרכנים שקונים אצלכם?

"הרוב זה נשים בגילאי 28-45, אבל יש לנו גם לא מעט גברים. שוק קניות בגדי היוקרה באינטרנט הוא אולי קטן, ומסך שוק אופנת הנשים, שמגלגל 100 מיליארד שקל בשנה, הוא מחזיק בסך הכל באחוזים בודדים, אבל הוא גדל מהר מאוד. זאת הסיבה גם ש-net-a-porter מאוד מוצלח. אני מאמין שבתוך מספר שנים שני האתרים, Gilt ו-net-a-porter, יגלגלו ביחד סכום של כמיליארד דולר".

שיווק מפה לאוזן

יכול להיות שראיין אופטימי מדי, אבל עם רזומה כמו שלו הוא יכול להרשות לעצמו להיות אופטימי. עוד לפני שהקים את Gilt התפרסם ראיין לאחר ששימש במשך 9 שנים כמנכ"ל חברת דאבל קליק, שנמכרה לגוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר בשנת 2008.

את האופטימיות שלו לגבי Gilt הוא כנראה מבסס על שיעורי הצמיחה של האתר, וגם על הסכומים שנשים בארה"ב מוציאות בביקוריהן ב-Gilt.

"יש לנו לקוחות שמוציאות כ-100 אלף דולר בשנה על בגדים באתר", הוא אומר, "ואנחנו גם משמשים אלטרנטיבה לנשים עם כסף, שעובדות בוול סטריט למשל ואוהבות לקנות אופנה, אבל אין להן זמן. אז במקום לצאת מהמשרד ולעשות קניות במשך כמה שעות, הן נכנסות לאתר מהמחשב בעבודה ובתוך 5 דקות הן מבצעות קנייה, לא רק עבור עצמן אלא גם עבור הבעל והילדים. בכך, למעשה, אנחנו רואים את עצמנו כמתחרים לגיטימיים לכל שוק האופנה. לא רק לאתרים שמציעים אופנה בהנחה - אלא לחנויות עצמן, לקניונים ולכל מי שלמעשה מוכר אופנה".

- מה מבין כל מה שאתם מציעים באתר הוא יותר פופולרי?

"ביגוד הוא עדיין התחום הכי גדול, לעומת נעליים או תכשיטים, אבל יחד עם זאת אנחנו לא מגדירים את עצמנו כאתר אופנה בלבד. התחלנו כך, אבל הרחבנו את פורטפוליו המוצרים שלנו כך שיזהו אותנו כאתר לייף סטייל לכל דבר.

"יש לנו ורטיקלים באתר שמציעים חופשות, בתי-מלון, מסעדות ב-6 ערים בארה"ב, חוגי יין, מוצרים לילדים ולבית, מוצרי ספורט כמו אופניים ועוד. כמו שאמזון היא כבר מזמן לא חברה שמוכרת רק ספרים אלא ממש בית כלבו - כך אנחנו שואפים להיות בתחום הלייף סטייל".

- יש היום טכנולוגיות תלת-ממד חדשות שמאפשרות סריקה של הגוף כדי לפתור את עניין המדידה, אחד החסמים העיקריים ברכישת אופנה באינטרנט. למה אתם לא מיישמים את זה באתר?

"מדידה היא באמת סוגיה חשובה בקניית בגדים. את יכולה להיות מידה 4 אצל מעצב אחד - אבל 6 אצל מעצב אחר. זה לא עקבי, וזאת בעיה. אנחנו מנסים לתת מענה לעניין ולעשות עבודה טובה שתאפשר לראות את הבגד בצורה הטובה ביותר, אבל התעשייה עוד לא פתרה את זה. אנחנו בודקים את כל הטכנולוגיות, אבל עוד לא אימצנו שום דבר, כי אנשים לא כל-כך אוהבים לסרוק את הגוף שלהם. זאת, אגב, הסיבה שזה לא אומץ על-ידי הרבה חברות עד היום".

- האתר שלכם סגור ללקוחות רשומים בלבד, שצריכים להיכנס עם שם משתמש וסיסמה. מה הסיבה?

"יש לכך מספר סיבות. בראש ובראשונה, כך אנחנו שומרים על המותגים והמעצבים. כשהאתר חסום אי-אפשר לעקוב אחר העמודים והתוכן שמוצג בו באינטרנט. אז אם למשל תחפש בגוגל 'סייל' של מותג יוקרה כלשהו, לא תוכל למצוא אותו, גם אם באותו רגע יש סייל גדול שלו באתר שלנו.

"אנחנו מעדיפים שהאינפורמציה על ההנחות לא תסתובב ברשת ותוזיל את המותגים. כך זה גם שומר על החנויות, כי זה לא מציב מולן תחרות ישירה. מבחינת הצרכנים זה נותן להם תחושה של פרטיות וגם מייצר מקדם אטרקטיביות. כשאתה לא יכול להיכנס לאתר באופן קל ואוטומטי, זה מסקרן אותך, זה סקסי יותר להיות חבר במועדון שקשה להתקבל אליו.

"באותו עניין, זה מאפשר לנו לסנן את הלקוחות ולמעשה להבטיח למוכרים שמי שנכנס לאתר באמת עושה את זה כי הוא צרכן אופנה אמיתי ולא סתם 'עובר אורח' באתר. מי שכבר טורח להירשם כחבר ולהיכנס בכל פעם עם היוזר והסיסמה הוא כנראה מישהו שבאמת בעניין של אופנה. אלה גם האנשים שמספרים לחבריהם על האתר ועושים שיווק מפה לאוזן".

- אפרופו שיווק, איך באמת שיווקתם את האתר כך שבתוך 3 שנים יש לו מיליוני חברים?

"הדבר הכי מעניין מנקודת המבט השיווקית היא שלא עשינו שום פרסום. כל המודל עליו בנוי קידום האתר הוא של הפניות. אנחנו מעודדים את החברים לעניין את החברים שלהם ומציעים למי שמבצע רכישה באתר קרדיט של 25 דולר. כל הלקוחות הרשומים שלנו הגיעו דרך 'פה לאוזן', ובקושי עשינו פרסום. בהתחלה קנינו מילות מפתח אבל מעט מאוד, כי האתר הרי סגור רק לחברים".

- כרגע אתם משווקים רק לארה"ב. מה הסיבה?

"זה בעיקר מחסום של רגולציה וענייני מיסוי, אבל אנחנו נפתח את זה בעתיד. הרבה מהלקוחות שלנו שנמצאים מחוץ לארה"ב קונים פריטים באתר ושולחים אותם לחברים שלהם או לכתובות בניו-יורק ומיאמי. כרגע אנחנו לא שולחים מחוץ לארה"ב. לישראל אני מקווה שנוכל להתחיל לשלוח מתישהו בשנה הבאה, אבל אין תאריך מדויק".

חיפושי אופנה בגוגל: H&M עשתה מהפך

בדיקה של היקפי החיפושים בגוגל של רשתות האופנה המובילות בישראל מראה כי אין ספק שהחברה המובילה בישראל בתחום החיפושים היא H&M, ואחריה ניתן למנות את קסטרו, פוקס, זארה ו-GAP.

ניתן לראות בבירור כי כניסת ענקית האופנה השבדית H&M בחודש מארס לישראל התבטאה בעלייה חדה בנפחי החיפושים. לשם השוואה, כאשר GAP נכנסה לשוק הישראלי בסוף אוגוסט 2009 ההשפעה שלה היתה נמוכה מאוד.

אם מסתכלים על החודשים האחרונים ניתן לראות כי בחודש אוקטובר H&M מאבדת את ההובלה לטובת קסטרו, ופוקס מתחזקת מעט - כנראה בעקבות הקמפיין עם בר רפאלי.

11

עוד כתבות

המדריך לפורש לפנסיה / צילום: Shutterstock

הטיפים שיכולים לחסוך לכם מיליון שקל ויותר: מה צריך לדעת כשפורשים לפנסיה?

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● יציאה לגמלאות כרוכה באינספור תכנוני והטבות מס, סנכרון בין מוצרי השקעה וחיסכון שונים שנצברו לאורך השנים, ודילמות שיכולות לעלות לכם הון ● גלובס עונה על כמה מהשאלות המרכזיות עבור הפורשים לפנסיה: האם כדאי למשוך את הכסף כקצבה או בבת אחת, ואיך דואגים שהחיסכון יעבור לדור הבא?

משטרת ישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

הקצין הבכיר שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים: ראש להב 433 - ניצב מני בנימין

החשדות נגד ניצב בנימין: הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה ● לאחר שהמפכ"ל דני לוי מינה ממלא מקום זמני לראש היחידה - השר בן גביר דרש לבטל את המינוי ובכך נוצרה מתיחות נוספת בין השניים ● בתוך כך, הניצב נחקר במשך שעות והורחק מכל מתקני המשטרה

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters

טראמפ: "אדון עם יורש העצר הסעודי בשבוע הבא על הצטרפות להסכמי אברהם"

לקראת פגישתו בשבוע הבא עם יורש העצר הסעודי, טראמפ אמר לכתבים: "אני מקווה שהסעודים יצטרפו בקרוב להסכמי אברהם" ● עדכונים שוטפים

אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי ויה / צילום: יח''צ

הדוחות הראשונים של ויה: ההכנסות זינקו, ההפסד גדל

חברת ויה, שפיתחה טכנולוגיה לתחום התחבורה הציבורית החכמה, הונפקה בבורסת ניו יורק לפני כחודשיים ורושמת מאז תשואה חיובית של 9.8%, כשהיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר ● ההפסד הנקי החשבונאי שלה גדל ב-73% ל-36.9 מיליון דולר, אך ההפסד הנקי המתואם התכווץ ב-33% ל-9.7 מיליון דולר

מהפכת הדירות הקטנות כבר כאן / צילום: Shutterstock

חושבים בקטן: המדינה שוקלת לאשר לראשונה דירות של 25 מ"ר

הורגלנו לחשוב ש"בית אמיתי" חייב להיות גדול, אבל לכוחות השוק יש בכך יד ● עכשיו סוף סוף מתחילים לשבור את המיתוס: ב-2024 התחלות הבנייה של דירות 2 חדרים היו בשיא של כל הזמנים

דירת 3 חדרים בשכונת נאות אפקה בת''א / צילום: גלי וינרב

עם שומר וחדר כושר: בכמה הושכרה דירת 3 חדרים בנאות אפקה בת"א?

דירת 3 חדרים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב הושכרה ב-9,000 שקל לחודש ● לדירה יש חניה ומחסן ובבניין יש שומר ומכון כושר ● דמי הניהול החודשיים עומדים על 1,330 שקל ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

דליה קורקין, ומתחם טיפול של עמל ומעבר / צילום: מצגת החברה

הנפקת עמל ומעבר הושלמה בבורסה לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל

השלמת ההנפקה מגלמת לעמל ומעבר שווי של כ-2.6 מיליארד שקל - נמוך במאות מיליוני שקלים מהתוכנית המקורית של החברה ● פרסום התוצאות הסופיות של ההנפקה צפוי לשבוע הבא, כאשר ככל הנראה קודם לפרסום יפורסמו תוצאות לרבעון השלישי של הרשת

שיעורי האינפלציה / צילום: Shutterstock

קצב האינפלציה השנתי באוקטובר ללא שינוי - 2.5%; מחירי הדירות יורדים חודש שביעי ברציפות

מדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.5%, כאשר עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות והלבשה והנעלה ● מחירי הדירות ירדו באוגוסט-ספטמבר ב-0.3% בהובלת מחוזות חיפה ומרכז ● יוני פנינג, מזרחי טפחות: "הסתברות של 90% להורדת ריבית על ידי בנק ישראל" ● הדולר מתחזק מול השקל

צילום: Shutterstock

מכלית נפט שינתה את מסלולה בפתאומיות, גורם אמריקאי אישר: איראן חטפה אותה

כמה סירות קטנות התקרבו לעבר המכלית סמוך למצר הורמוז - והיא שינתה את מסלולה ● מרכז הפעולות הימיות דיווח על המקרה כ"אירוע חשוד" וחברת אבטחה ימית טענה כי "נראה שמדובר בפעולה מכוונת" ● גורם אמריקאי רשמי אישר לסוכנות הידיעות AP מאוחר יותר כי איראן אחראית לחטיפתה של המכלית

ניהול סיכונים ובקרה פנימית / צילום: Shutterstock

ניהול סיכונים ובקרה פנימית: מה מנהלים יכולים ללמוד מאירועי 7 באוקטובר

ועדת תורג'מן חשפה כיצד הטיות קוגניטיביות עיצבו את קבלת ההחלטות לפני 7 באוקטובר ● אבל הן עלולות להפיל גם חברות עסקיות ● כך תזהו אותן ותמנעו טעויות קריטיות בארגון שלכם

הבורסה הגיבה בחיוב ככל שגברו הסיכויים להסכם

הבורסה בת"א מציגה: רווחיות גבוהה כמו של חברת הייטק

על רקע שבירת השיאים של מדדי המניות בת"א, מציגה הבורסה עצמה זינוק אדיר ברווחיה, שכבר עומדים על 34% מההכנסות לעומת פחות מ־7% בשנת 2019 ● העלייה במחזורי המסחר ובתעריפים הובילה לכך שברבעון האחרון לבדו הרוויחה הבורסה יותר מבשנים שלמות בעבר

איך בני 80 שומרים על מוח צעיר / צילום: Shutterstock

במכון ויצמן עשו מחקר ענק על הזדקנות, והממצאים מפתיעים

פרופ' מרסל משולם מאוניברסיטת נורת'ווסטרן חקר במשך שנים אלצהיימר ואז החליט לשנות כיוון ולחקור דווקא את הסוד של הסופר־אייג'רים ● פרופ' אורי אלון ממכון ויצמן חיפש את "צוק ההזדקנות" של נשים והופתע בעצמו מהממצאים ● ופרופ' ודים גלדישב, מבית החולים של הרווארד, גילה מה קורה כשמחברים בין איברים של עכבר צעיר ועכבר זקן ● שלושה חוקרי הזדקנות מספרים לגלובס על הממצאים המטלטלים והמשמעות שלהם לעתיד, וגם עונים על השאלה איך אפשר להאט הזדקנות כבר היום

אילן ואלון שבתאי. ''ראיתי אנשים יוצאים בוכים מאבא שלי'' / צילום: דניאל אבני

"לא ייתכן שאנחנו אומת סטארט-אפ ולא טובים באומנות"

האספן אילן שבתאי היה שנים שם דבר בשוק האומנות הישראלי, דמות מפתח שעובדת מתחת לרדאר ● בנו ונכדו החליטו להקים גלריה שתציג לראשונה את האוסף שלו, שמוערך במיליוני דולרים ● עכשיו הם מדברים על ההחלטה לפתוח גלריה דווקא במלחמה ("אמרו שהשתגעתי"), ולמה ההשקעה הזו יותר טובה מאשר בורסה או נדל"ן ("אתה זה שיוצר את השוק")

אדמירל (במיל') גארי ראפהד / צילום: נעמה קליין

"זה לא הזמן לנוח": האדמירל האמריקאי שמפציר בישראל להתכונן לעימות הבא מול איראן

אדמירל (מיל') גארי ראפהד, מפקד צי ארה"ב לשעבר, מזהיר כי האיום הימי של איראן ושלוחותיה רחוק מלהסתיים ● בראיון לגלובס הוא מדבר על הכישלון מול החות'ים, על הלייזר שצפוי לשנות את מאזן ההגנה ועל עתיד שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל ● ויש לו אזהרה: "דווקא עכשיו, כשהרובים שותקים, זה לא הזמן לנוח"

האלופה יפעת תומר-ירושלמי / צילום: דובר צה''ל

הפרקליטות מציעה: שופט עליון בדימוס ילווה את חקירת הפצ"רית

מוקדם יותר היום, שר המשפטים יריב לוין עדכן את בג"ץ כי לא הגיע להסכמות עם היועמ"שית והפרקליטות לגבי מינוי גורם שיפקח על חקירת הפצ"רית היוצאת, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, ומשכך הוא עומד על מינוי אשר קולה למפקח על החקירה

יעל אבירם רוזנפלד / צילום: כפיר זיו

המנהלת שמחליטה מי יקבל משרה באנבידיה: "אני תמיד אומרת - תעזו"

יעל אבירם רוזנפלד, שמובילה את תחום הגיוס של ענקית השבבים בישראל, מגלה מה החברה מחפשת דווקא במועמדים צעירים - ומדוע סקרנות, גמישות ויכולת למידה חשובות יותר מניסיון ● בראיון לגלובס היא מדברת על האיזון בין טכנולוגיה לאנושיות, ועל החוסן שנדרש כדי להחזיק מעמד בעולם שמשתנה כל הזמן

ההשכלה הטכנולוגית קריטית למשק / צילום: Shutterstock, NDAB Creativity

ההשכלה הטכנולוגית קריטית למשק, אבל השורות לא מתרחבות

במשך עשרות שנים המכללות הטכנולוגיות נמצאות במשבר ● החלטה מ־2023 ניסתה לשנות את המגמה, אבל גם היא לא הביאה לשינוי ממשי בשטח ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחרי התוכנית לחיזוק ההשכלה הטכנולוגית

סשימי טונה אדומה עם קרם פרש ותאנים / צילום: נמרוד סונדרס

באזור המוסכים התל אביבי מסתתרת הברקה שפויה וכיפית

אנשי "סניור" מארחים בגובה העיניים, ודווקא בגלל שאין להם יומרה להביא בשורה קולינרית, החוויה בה לא שגרתית, וכל מנה טובה ומדויקת

GAC HYPTEC HT / צילום: יח''צ

הרכב הסיני הזה מזכיר את טסלה Y, וזול ממנה בעשרות אלפי שקלים

AION HT, הקרוס-אובר החשמלי הגדול של GAC, מציב את טסלה Y על הכוונת, אבל זול ממנה בעשרות אלפי שקלים ● יש לו תא נוסעים מאובזר ויוקרתי, ואיכות נסיעה טובה, אם כי מערכת ההנעה צנועה למדי

''חוברת ההתגוננות האזרחית'' שפורסמה בשבדיה בשנה שעברה כהכנה לציבור למקרה של משבר או מלחמה / צילום: ap, Mimmi Montgomery

בסקנדינביה לוקחים צעד אחורה מהשאיפה ל"חברה ללא מזומנים"

מדינות צפון אירופה, שהובילו את מהפכת התשלומים הדיגיטליים, משנות כיוון בזהירות ● הביטחון הכלכלי והחשש ממתקפות סייבר ומתרחיש של מלחמה אזורית - מחזירים את המזומן למרכז השיח ● במקביל, האיחוד האירופי מגביר רגולציה על עסקאות במזומן לצמצום הון שחור