גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רגע לפני סוף השנה: כך תחסכו מס על השקעותיכם

רו"ח צבי פרידמן, ראש חטיבת המס בפירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר, מגיש צרור עצות שימושיות שיעזרו לכם לשלם פחות מס

רגע לפני תום 2010 אפשר כבר לומר שאם לא תתחולל דרמה אמיתית, גם השנה הזו בישרה טובות למשקיעים בשוק ההון.

יש גם מי שנהנות באופן עקבי מהכנסות כתוצאה מפעילות בשוק ההון - אלה הן רשויות המס.

כשירות לאלה מכם המבקשים להקטין את תשלומי המס על השקעות בבורסה בארץ ובחו"ל, קיבצנו שורת טיפים. לצורך הכנתה נעזרנו ברו"ח צבי פרידמן, שותף וראש חטיבת המס בפירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר.

הנה העצות שיחסכו לכם כסף:

למכור ניירות ערך מופסדים

המס על רווחים מניירות ערך מבוסס על עיקרון המימוש. לכן ממליץ רו"ח פרידמן, למשקיעים שיש להם הכנסות מדיבידנדים וריביות בגין ניירות ערך אשר לא קוזזו במלואם כנגד הפסדים בשוק ההון, "למכור ניירות ערך שטמון בהם הפסד. זאת כדי לקזז כנגדם רווחים אחרים בתיק, דיבידנדים וריביות, ובדרך זו לשלם פחות מס. אם נוכה מס במקור בגין אותן הכנסות, יהיה צורך בהגשת דו"ח למס הכנסה ובקשת החזר מס".

לבקש אישורים על עמלות

כאשר הבנקים מעבירים לחשבון הלקוח הכנסות מריבית על אג"ח או מדיבידנדים על מניות, הם גובים עמלה על השירות. בנוסף, הם מנכים על ההכנסה ברוטו מס של 20%, זאת ללא קיזוז העמלה שהם גובים.

לדברי רו"ח פרידמן, "הציבור הרחב, שאינו מגיש דו"ח שנתי למס הכנסה, משלם כתוצאה מכך מסים מיותרים בהיקף כולל לא מבוטל. וגם מי שמגיש דו"ח למס הכנסה, ספק אם הוא ער לנושא או דורש את אותן הוצאות בניכוי. זאת משום שהאישורים שמנפיקים הבנקים על ההכנסות אלה הם על הכנסה ברוטו ולא על הנטו".

רו"ח פרידמן ממליץ לבדוק אפשרות להגיש דו"ח למס הכנסה, מה שיאפשר לקזז את ההוצאות ולדרוש את החזר המס. לצורך כך רצוי לקבל מהבנקים אישורים על הוצאות העמלה שגבו בגין אותם דיבידנדים או ריביות, שבגינם נוכה מס במקור על ההכנסה ברוטו.

לקזז הפסדי הון מהשנה שעברה

לדרי רו"ח פרידמן, "משקיעים רבים, בעיקר שכירים, לא מגישים דו"ח למס הכנסה ובכך מפסידים את האפשרות לקזז הפסדי הון משנים קודמות כנגד רווחי הון בשנה הנוכחית". השנה,הוא מדגיש, יותר מבכל שנה אחרת, כדאי למשקיעים שרשמו רווחי הון יפים וסוחבים הפסדי הון משנים קודמות לשקול הגשת דו"ח למס הכנסה ולבקש החזרי מס ששולמו השנה.

לקזז הפרשי שער ממכירת ניירות ערך בחו"ל

"2010, כקודמתה, התאפיינה בתנודתיות רבה בשער הדולר", אומר רו"ח פרידמן. "בתקופות כאלה, שבהן שער הדולר נמצא בנטייה להיחלשות מול השקל, קורה לעתים קרובות שאדם שרכש ניירות ערך במט"ח ומכר אותם אחר-כך באותו מחיר דולרי או במחיר גבוה יותר, קיבל תמורה נמוכה יותר בשקלים מאחר ששער הדולר ירד.

"לדוגמה, אם רכשת השנה נייר הנסחר בחו"ל ב-100 אלף דולר בשער של 3.85 שקל, ולאחר מכן מכרת אותו ב-105 אלף דולר בשער של 3.6 שקלים - במונחים דולריים יש לך רווח, אבל בשקלים נומינליים נוצר לך הפסד של 7,000 שקל. הבנקים, לפי הוראות מס הכנסה, לא מכירים באותו הפסד. אולם יש גם פרשנות אחרת, שכן לפי לשון החוק יש להכיר בהפסד בשקלים ולקזזו כנגד רווחים אחרים מניירות ערך".

רו"ח פרידמן ממליץ למי שמגיש דו"ח למס הכנסה "לבדוק היטב את העסקאות שביצע בחו"ל, ולא להסתמך רק על רישומי הבנקים בנושא. במקרה שנוצרו הפסדים במונחים שקליים כתוצאה מהפרשי שער שקליים, אני ממליץ לקזז את ההפסדים בדו"ח השנתי המוגש למס הכנסה, לדווח על פחות רווחים ולדרוש החזרי מס בגין המס שנוכה במקור".

לקזז הפסדי הון כנגד רווחי הון

"אחד העקרונות של מיסוי שוק ההון הוא שניתן לקזז הפסדי הון כנגד רווחי הון, מנכסים סחירים ובלתי סחירים כאחד. הקיזוז נעשה שקל רווח כנגד שקל הפסד, ללא התחשבות בשיעור מס רווח ההון בגין כל נכס", מסביר רו"ח פרידמן.

"לאור העובדה שאין הוראה בפקודת מס הכנסה על סדר הקיזוז, ניתן לקזז הפסדים מניירות סחירים, שאילו היה רווח היו חייבים במס של 15%-20%, כנגד רווחי הון מנכסים לא סחירים, החייבים במס של 20%-45% או כנגד דיבידנד שמושך בעל שליטה מחברה שבשליטתו; ובגין הרווחים האחרים של ניירות ערך הסחירים לשלם מס של 15%-20%. לצורך כך יש כמובן להגיש דו"ח למס הכנסה".

לייחס עלויות בשיטת הייחוס הספציפי

"החוק קובע כי ייחוס עלויות למכירות יהיה לפי שיטת 'ראשון נכנס - ראשון יוצא'. אם קניתי 10 מניות לפי 10 שקל למניה, ואחר-כך קניתי עוד 10 מניות לפי 15 שקל למניה, ומאוחר יותר מכרתי 5 מניות לפי 20 שקל למניה - החישוב של הפסד או רווח הון ייעשה לפי המחיר שבו קניתי את המניות הראשונות", מדגים רו"ח פרידמן.

"עם זאת, החוק גם מאפשר ייחוס ספציפי. באותה דוגמה, אם קניתי 10 מניות ב-10 שקל, ואחר-כך קניתי בחשבון אחר בבנק אחר עוד 10 מניות ב-15 שקל למניה; אם אני מוכר 5 מניות, אני יכול לנצל את שיטת הייחוס הספציפי, ולמכור מניות מהחבילה שנרכשה במחיר גבוה יותר. לשם כך צריך שהרכישה תתבצע בחשבון אחר, ולכן מומלץ לקנות ניירות ערך בזמנים שונים במספר חשבונות כדי לאפשר גמישות בייחוס עלויות".

להפחית הוצאות המימון מהרווח

"שיעור המס על ניירות ערך סחירים הינו 20%. לגבי בעל מניות מהותי, שיעור המס על ניירות ערך סחירים הינו 25%. יש מסלול נוסף של תשלום מס שמאפשר לשלם מס של 25%, וזאת בניכוי הוצאות המימון הריאליות. לבעל מניות מהותי, ברור מאליו שכדאי לתבוע בניכוי את הוצאות המימון הריאליות כנגד רווחיו", מסביר רו"ח פרידמן.

"אולם, גם לנישום יחיד רגיל, החייב במס של 20%, בעל הוצאות מימון ריאליות בגין רכישת ניירות ערך, כדאי לעשות חשבון ולבדוק אם עדיף לו לבחור במסלול שיעור מס של 25%, תוך הפחתת הוצאות המימון מהרווח. גם כאן יש צורך בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה.

"הדבר נכון בייחוד כשיש הפסדים מניירות ערך: אז ניתן באמצעות הוצאות מימון להגדיל את ההפסדים, לרבות הפסדים הניתנים להעברה לשנים הבאות, ללא תשלום מס כלשהו".

לדרוש בדו"ח החזר מס שנוכה

"הבנקים מנכים 20% מס על הרווח ממכירה, אך אם מוקדם יותר באותה שנה הנישום מכר ניירות ערך אחר בהפסד, הבנק מקזז אוטומטית את ההפסד ממכירת ניירות ערך הראשון מהרווח ממכירת השני, ומנכה לו מס במקור רק על הרווח בניכוי ההפסד", מסביר רו"ח פרידמן. "לדוגמה, אם בחודש נובמבר המשקיע ימכור ניירות ערך בהפסד של 15 אלף שקל, ובחודש דצמבר ימכור ניירות ערך אחר ברווח של 20 אלף שקל - הבנק ינכה לו מס של 20% רק על ההפרש בין הסכומים, קרי 5,000 שקל".

אך מה קורה אם סדר האירועים הפוך? כלומר, אם אותו יחיד ימכור בחודש נובמבר ניירות ערך ברווח של 20 אלף שקל, ובחודש דצמבר ימכור ניירות ערך שני בהפסד של 15 אלף שקל? ההיגיון אומר שגם כאן הבנק צריך לבצע קיזוז בין ההפסד לרווח. עם זאת, נכון להיום הדבר לא מתבצע מפני שהוראות מס הכנסה מאפשרות רק קיזוז כאשר ההפסד קודם לרווח, ולא ההפך.

בדוגמה שלפנינו הנישום יקבל מהבנק אישור למס הכנסה שניכו לו מס במקור על רווח של 20,000 שקל ממכירת ניירות ערך הראשון, ושיש לו יתרת הפסדים להעברה של 15,000 שקל ממכירת ניירות ערך השני.

את האישור הזה ניתן לנצל רק אם מגישים דו"ח למס הכנסה. מי שלא יגיש דו"ח למס הכנסה עלול להפסיד את הכסף ולשלם מס על רווח של 20,000 שקל, במקום על 5,000 שקל.

לדברי רו"ח פרידמן, "מדובר בגזירה של מס הכנסה, שפוגעת בציבור משקיעים לא מתוחכם, שאין לו רואה חשבון צמוד, וספק אם הוא ער בכלל לעובדה שהוא משלם מס שהוא לא אמור לשלם. להערכתי, הציבור הרחב מפסיד כל שנה עשרות מיליוני שקלים מתשלום מסי יתר כתוצאה ממצב זה, וכ-100 מיליון שקל בכלל. מן הראוי שמס הכנסה יאפשר חישוב של המס על רווחי הון על בסיס שנתי ולא על בסיס חודשי.

"כלומר, על מס הכנסה לאפשר לבנקים ולברוקרים קיזוז של הפסדים מרווחים ממכירות ניירות ערך באותה שנת מס, גם כאשר הרווח קדם להפסד, ולאפשר החזר ניכוי המס במקור אם מתברר כי בחישוב שנתי המס הנכון בגין הרווח בניכוי ההפסדים באותה שנת מס נמוך מהמס שנוכה במקור בפועל".

לכן, רו"ח פרידמן מציע "להגיש דו"ח למס הכנסה, ובדו"ח לקבל את החזר המס שנוכה. זה לא פתרון מושלם, שכן הגשת הדו"ח כרוכה בעלויות וכמובן בלא מעט בירוקרטיה. מומלץ לוודא כי העלויות לא יעלו על החיסכון במס שייווצר מהגשת הדו"ח. פתרון אפשרי נוסף הוא שאותו נישום ימכור ניירות ערך אחרים שברשותו ברווח לפני סוף שנת המס, כדי שיוכל לקזז את ההפסדים מהרווח ממכירת ניירות ערך".

להשקיע בקרנות כספיות ובמק"מ

"רווחים בגין ריבית מפיקדון שקלי בבנקים לא ניתנים לקיזוז כנגד הפסדים מניירות ערך בבורסה. מאידך, רווחים, לרבות ריבית, בגין קרנות כספיות, אג"ח ומק"מ, ניתנים לקיזוז כנגד אותם הפסדים", מציין רו"ח פרידמן.

"לפיכך, מי שספג הפסדים בבורסה ורוצה להשקיע את הנותר לו בהשקעה סולידית, טוב יעשה עם ישקיע את כספו במק"מ, בקרנות נאמנות כספיות וכדומה במקום בפיקדון שקלי בבנק. הדבר נכון בפרט לגבי חברות, שכן בנוסף לסוגיות קיזוז ההפסדים, השקעה בפיקדון בבנק אינה מקנה הגנה אינפלציונית, להבדיל מהשקעה בקרנות נאמנות, מק"מ וכדומה".

לייחס עלויות לדיבידנד שלא מרווח

לדברי רו"ח פרידמן, "ישנם משקיעים רבים שקיבלו בשנה החולפת דיבידנד מחברות שחילקו את אותם דיבידנדים שלא מתוך רווחים, אלא במסגרת הפחתת הון באישור בית המשפט, כמו פרטנר ודיסקונט להשקעות. בהתאם להוראות רשות המסים, ניכוי המס במקור בוצע ממלוא סכום הדיבידנד שחולק מבלי שיוחסה עלות. משקיעים אלה רשאים לדרוש ייחוס עלויות לאותו דיבידנד ולבקש החזר מס בגין המס שנוכה במקור".

להשקיע בחברות המחלקות דיבידנד

ישנם משקיעים הפועלים באמצעות חברה בע"מ, כאשר לחברה שבבעלותם נוצרים עודפים ומזומנים בקופה, והמטרה היא להשקיעם חזרה בשוק ההון.

למשקיעים אלה ממליץ רו"ח פרידמן, "להשקיע עודפי מזומנים במניות של חברות בעלות מדיניות קבועה של חלוקת דיבידנד מתוך הרווחים השוטפים, כמו בזק, פרטנר, אלוני חץ וסלקום. דיבידנד זה, המתקבל בידי חברה ישראלית, פטור ממס בידי החברה המקבלת, ובכך יש יתרון להחזיק השקעות אלה באמצעות חברה בע"מ ולא באמצעות יחיד".

רו"ח צבי פרידמן ירצה על הדרכים לחיסכון במס במסגרת כנס תום שנת המס שתערוך פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר ב-16 בנובמבר.

עוד כתבות

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס - AMIR COHEN AP, LIBKOS Patrick Downs

"התיקון יגיע מהר": אחרי הירידות בוול סטריט - מה צפוי?

ערב המתקפה האיראנית המדדים המובילים בשוק ההון האמריקאי נצבעו אדום בוהק ● האם גם הימים הקרובים יתאפיינו בירידות? מבט לאירועי העבר מגלה כי התגובה של וול סטריט למשברים גאו־פוליטיים, גדולים וקטנים כאחד, היא בדרך־כלל נקודתית, ונמשכת בקושי שבועות

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך פעלה הברית האזורית להדיפת המתקפה של איראן ברגעי האמת

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

תזרים חיובי בכל מצב / צילום: יוסי כהן (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הרכבים המשומשים עושים קאמבק ומסדרים את הדוחות של יבואניות הרכב

שנת 2023 לא הייתה קלה עבור שוק הרכב הישראלי: מכירות היבואניות צנחו בעשרות אחוזים, ועדיין הן מצליחות להציג רווחי עתק של מאות מיליוני שקלים ● מבט בדוחות היבואניות חושף את המגמות שמתדלקות תזרים חיובי בכל מצב: יציבות בשוק הליסינג, ביקוש גובר למכוניות משומשות וסטנדרט חדש בענף

ניר וויינגולד בשיחה עם דין שמואל אלמס / צילום: כדיה לוי

"פועלים להחזרת הביטחון": הקצין הבכיר שמסביר איך צה"ל יכול לשחזר את ההצלחה מול איראן

אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות מפא"ת אמר בכנס "המנהיגות הצעירה" של גלובס כי במערכת הביטחון עובדים על החזרת הביטחון של ישראל למקום בו הוא היה לפני ה-7 באוקטובר ● "יש פה הון אנושי מצוין שתמיד יאפשר למצוא את הפתרון להתקדם ולהגן על עצמנו"

את'ריום / צילום: Shutterstock

לראשונה, הונג קונג אישרה קרן סל העוקבת אחר האת'ריום

כשלושה חודשים לאחר אישור תעודות הסל על הביטקוין, הרשויות בהונג קונג הן הראשונות לאשר גם את האת'ריום ● גם בארה"ב הגישו בקשות להנפיק קרנות סל דומות, אך רק בסוף מאי תתקבל החלטה ● המטבע השני בגודלו עולה הבוקר ב-5%

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו-קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק