גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרויקט המכוניות הגדול: פ' כמו פולקסווגן ופורשה

צפו בתמונות מהפרויקט המלא של מגזין MANTALK - כל דגמי 2011 בישראל ■ מי תגיע בשלוש גרסאות מרכב? ואיזו פייבוריטית של צעירי ההיי-טק תקבל שדרוג מקיף?

פיאט / אבארט

פונטו EVO אבארט

אל ה-500 "אבארט", שנמכרת בישראל מזה מספר חודשים תצטרף גם הגרסה המשודרגת של הפונטו-איוו. מדובר במכונית ששמה על הכוונת את גולף GTI, אאודי A3 טורבו ואולי גם את אחותה, האלפא ג'ולייטה.

פיאט אבארט

מה חדש?

ערכת עיצוב ואווירודינמיקה מוחצנת וטיפוסית למותג, גריל שונה, גלגלים ייחודיים ובעיקר שלדה משודרגת עם בולמי זעזועים מוקשחים, היגוי חד ומהיר ומערכת בלמים רצינית. לארץ תגיע המכונית בגרסת טורבו עם 165 כ"ס.

פיאט אבארט

מתי וכמה?

תוך חודשים ספורים ואם לשפוט על-פי מחיר ה-500 אבארט, המחיר הבסיסי של הפונטו הקרבית עשוי להפליג אל מעבר ל-170 אלף שקלים.

עוד בקנה:

באגף המסחרי תגיע בקרוב הדובלו החדשה והמתקדמת, שזכתה לאחרונה בפרס "מסחרית השנה". מלבד עיצוב חוץ נאה ותא נוסעים משודרג ואיכותי יותר מבעבר תציע המכונית חלל העמסה מוגדל ומנועי טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר (90 כ"ס) ו-1.6 ליטר (105 כ"ס) עם נתוני חיסכון ופליטה משופרים.

ה-500 הקטנה תוצע גם עם מנוע ה"מולטי-אייר" החדש של פיאט ול-500 "אבארט" תצטרך גם גרסה אוטומטית זריזה. פיאט תציג במהלך השנה באירופה את הדור החדש של ה"טופולינו" - מכונית מיני-עירונית סופר-חסכונית, שתהיה קטנה יותר מה-500 ותוצע עם מנוע 3 צילינדרים. עדיין לא ברור אם תספיק להגיע גם אלינו עד סוף השנה.

פולקסווגן

פאסאט

כמו רוב דגמי הדור החדש של פולקסווגן, ההגדרה הראויה לפאסאט 2011, היא "מחודשת" ולא "חדשה לגמרי". הפלטפורמה הבסיסית של הפאסאט היוצאת תמשיך לשרת גם את הנוכחית ותא הנוסעים לא משתנה משמעותית.

פולקסווגן פאסאט 2011

מה חדש?

העיצוב החיצוני מיישר קו עם המראה העדכני אך השמרני של הגולף ושות'. החרטום נראה רציני ורבוע יותר, הפרופיל הצידי קיבל חזות סולידית ויוקרתית יותר והזנב נראה מעט יותר מאסיבי. גם תא הנוסעים עבר שינויים קלים, בעיקר בעיצוב המושבים, חלקים מעמדת הפיקוד והתאורה הפנימית. יש גם רשימה מורחבת של אופציות בטיחות מתקדמות.

עיקר החידושים - אבל לא בהכרח לשוק הישראלי - נמצאים באגף המנועים, שם מצוידת הפאסאט בשלל אופציות עדכניות, החל מ-1.4 ליטר TSI בהספק 122 כ"ס ועד 3.6 ליטר V6 בהספק 300 כ"ס. המנועים העיקריים בישראל יהיו ככל הנראה ה-1.8 ליטר טורבו בהספק 160 כ"ס וה-TDI בהספק 145 כ"ס. תיתכן הופעת אורח למנוע ה-2 ליטר טורבו, שקיבל שדרוג ל-211 כ"ס.

מתי וכמה?

הפאסאט תגיע לארץ כבר בפברואר והמחירים לא צפויים לעבור שינוי דרמטי לעומת הדגם הנוכחי, בכפוף כמובן לשער האירו.

ג'טה

הג'טה הנוכחית זכתה בישראל לעדנה בגילה המבוגר תודות לתמחור אגרסיבי, שהציב אותה בטריטוריה של ציי הרכב. המכונית החדשה מכוונת גבוה יותר, גם במיצוב וגם במחיר.

פולקסווגן ג'טה

מה חדש?

העיצוב קיבל את ה-DNA הקבוצתי של פולקסווגן עם חרטום רבוע יותר ומראה כללי בוגר ו"מכובד". הממדים צמחו משמעותית ומציבים את המכונית קרוב לפאסאט הנוכחית. תא הנוסעים מרווח יותר ותא המטען יהיה אחד הגדולים ביותר בפלח שלו. המכונית הוצגה עד כה בארצות-הברית בלבד אולם אפשר לצפות להופעתה באירופה עם שלל המנועים האירופאים של הגולף כולל גרסאות שונות של מנוע ה-1.4 ליטר TSi, שיחליפו, אולי, את מנוע ה-1.6 ליטר העתיק.

פולקסווגן ג'טה החדשה

מתי וכמה?

בנובמבר 2011 היא בישראל והמחירים, כאמור, כבר יחזרו כנראה למקומם "הטבעי", בטווח של 140-170 אלף שקל, מחוץ למחירי הבסיס של משפחתיות-הציים.

עוד בקנה:

הטיגואן אמור לעבור מתיחת פנים נרחבת ביוני, אך עדיין אין הרבה פרטים בנושא. עוד לפני כן יגיעו אלינו גרסאות ה-R הקרביות והמתוגברות של הגולף והשירוקו.

פורד

מונדיאו

המונדיאו היא עדיין אחת הפייבוריטיות של צעירי ההיי-טק שואפי הסטטוס והשנה היא תקבל שדרוג מקיף, שיתבטא לא רק בעיצוב אלא גם במכאניקה.

פורד מונדיאו 2011

מה חדש?

השינוי החיצוני הבולט ביותר בדגם 2011 הוא החרטום החדש והמסוגנן, שמצויד בפנסי LED לקישוט ונראה בוגר, יוקרתי ודינמי יותר. גם הזנב קיבל כמה שינויים קלים ובתא הנוסעים יש כעת קונסולה מרכזית חדשה ושיפורים באיכות הייצור והחומרים. את מקום מנוע ה-2.3 ליטר בנזין הנושן של מאזדה (160 כ"ס) מחליף מנוע 2 ליטר טורבו סופר-מודרני ממשפחת ה"אקובוסט" של פורד, שמוצע בהספקים מרשימים של 203 ו-240 כ"ס. שני המנועים האלה מוצעים עם תיבות אוטומטיות חדשות בעלות מצמד כפול נוסח ה-DSG של פולקסווגן ושניהם נקיים וחסכוניים משמעותית מהמנועים היוצאים. עדיין לא ברור איזו גרסת מנוע תגיע ארצה.

מתי וכמה?

אפשר לצפות למונדיאו המשודרגת בתחילת השנה הבאה וצריך רק לקוות, שהיבואנית תעמוד בפיתוי ולא תייבא את המכונית עם מנוע ה-2 ליטר הוותיק של פורד (140 כ"ס) כדגם ציי רכב. לפחות דגם אחד יהיה חייב להמשיך וליישר קו עם מחיר הבסיס של המאזדה 6.

פוקוס

המכונית החשובה ביותר של פורד בישראל ובעולם תנחת כאן ביוני 2011, זמן קצר לאחר התחלת הייצור של גרסת הסדאן. היא תגיע לישראל בו זמנית בשלוש גרסאות מרכב: סדאן, האצ'בק וסטיישן, ועם לפחות 2 גרסאות מנוע.

פורד פוקוס 2011

מה חדש?

העיצוב אטרקטיבי ומתוחכם, המתלים משודרגים והקשיחות המבנית משופרת, אם כי בדומה למאזדה 3 החדשה השיפורים מכסים על הפלטפורמה הקיימת. הממדים החיצוניים דומים לאלה של הדגם הנוכחי ובסיס הגלגלים זהה. תא הנוסעים

המנוע העיקרי בישראל יהיה 1.6 ליטר חדש בהספק של 125 כ"ס, שישודך ככל הנראה לתיבה החדשה וכפולת המצמדים של קבוצת פורד. את מקום מנוע ה-2 ליטר של הפוקוס אמור להחליף מנוע 1.6 ליטר טורבו ממשפחת ה"אקובוסט" הנקייה והחדישה של פורד, בהספק 150 כ"ס.

פורד פוקוס 2011

מתי וכמה?

ביוני, כאמור, ובמחירים דומים לאלה של סדרת הפוקוס הקיימת. קרוב לוודאי שהנחות הציים על הדגם יקטנו משמעותית.

פורד אקספלורר

האקספלורר החדש הושק בארצות-הברית כשעל הכוונת שלו דגמי פרימיום דוגמת אאודי Q7 וב.מ.וו X5 - לא פחות. אלינו הוא יגיע עם יעדים שיווקיים צנועים יותר אך עדיין יהיה משודרג, איכותי וידידותי לכביש הרבה יותר מהדגם היוצא.

פורד אקספלורר

מה חדש?

הכל. עיצוב אגרסיבי ובעל נוכחות, מתלים חדשים, תא נוסעים מרווח יותר, איכות ייצור גבוהה עם דגש על בידוד רעשים ברמה יפנית ומנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר שמציע יותר הספק מהמנוע היוצא, אך אמור להיות חסכוני ממנו ב-20%. בארצות-הברית הוא מוצע עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 237 כ"ס, אך קרוב לוודאי שהגרסה הזו תישאר שם.

מתי וכמה?

ביוני בארץ, והמחירים יכוונו כנראה ללב הפלח הזה, כלומר לטווח המחיר של הטויוטה לנד-קרוזר, בסביבות ה-300 אלף שקל לדגם מאובזר מקיר לקיר.

עוד בקנה:

הפורד "EDGE" הוותיק יגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה שכוללת חרטום אגרסיבי וחדש, עמדת פיקוד משודרגת עם דיפון איכותי יותר מהפלסטיק הנוקשה של הדגם הקיים ומנוע 3.5 ליטר V6, שהספקו הועלה ל-285 כ"ס. בארצות-הברית הוא מוצע גם בגרסת ארבעה-צילינדרים טורבו אוטומטית, אך ספק רב אם הגרסה תגיע ארצה. בחברה רוצים לייבא את ה-C-MAX החדש, שמיועד לתחרות מול הגראנד-סניק ושות'. הדגם המעניין הוא ה"גראנד C-MAX" עם שבעה מקומות ישיבה ב-3 שורות, שעשוי להיות אלטרנטיבה זולה ל-S-MAX היקר. אם תיפתר סוגיית הפנסים והייבוא, עשויה גם המוסטנג האלמותית להגיע אלינו סוף-סוף.

פורשה

911 GTS

מי שירצה לבחון עד כמה יעילה מערכת המצלמות האוטומטיות החדשה של המשטרה יוכל לעשות זאת בשנה הבאה בגדול עם ה-GTS החדשה, שיכולה להפליג בתוך מעט מאד זמן מעמידה ל-306 קמ"ש.

פורשה 911 GTS

מה חדש?

בעיקר מנוע ה-3.8 ליטר עם הזרקה ישירה, שהספקו שודרג ל-408 כ"ס כדי להציב אותו בין ה-911 "הרגילה" לבין ה-GT3 הקיצונית. גרסת ה-GTS תופיע גם בקופה וגם בקבריו ומי שחייב לדעת, אז תהיה לה גם גרסה אוטומטית, שמסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

מתי וכמה?

יש כבר הזמנות, כך שהמכונית תגיע בתחילת 2011. המחירים "נוחים" ויתחילו כבר באזור המיליון שקלים.

מה עוד חדש?

הגרסה ההיברידית של קאיין עשויה להצטרף בשנה הבאה, אם יהיה מי שיזמין אותה, והוא הדין גם לגבי ה"ספידסטר" החדשה והמרהיבה, שתעלה הרבה יותר ממיליון וחצי שקלים.

פיז'ו

508

היצרנית הצרפתית לא ביצעה קיצורי דרך בתכנון מכונית הדגל שלה ויצרה מהיסוד מכונית חדשה שאמורה לייצג אותה בפלח התחרותי הזה לפחות בשבע השנים הקרובות. למעשה, עם אורך של כ-4.8 מ' ה-508 גדולה מספיק כדי להיחשב גם למכונית בפלח D/E שבו מתמודדות וולבו 60S, אאודי A4 ושות'.

פיז'ו 508

מה חדש?

יש לה פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים ארוך ב-9.2 סנטימטרים מה-407 היוצאת, מתלים חדשים, מרכב אלגנטי ומפוסל שנמתח לאורך של 4.8 מטרים עם פנסי LED בחרטום, עם תא מטען שנפחו תפח ל-515 ליטרים, ואיכות ייצור ששמה למטרה ליישר קו עם אאודי ושות'. כמקובל אצל פיז'ו - למכונית גם אמורה להיות התנהגות אתלטית ומשקל עצמי, שהופחת בכמה עשרות קילוגרמים לעומת ה-407.

מתי וכמה?

באירופה תושק המכונית בפברואר 2011. במחצית השנייה של השנה תגיע המכונית לישראל ובמקום מנוע ה-2 ליטר בנזין המסורתי יהיה לה מנוע 1.6 טורבו המתאים לאופנה המקובלת לאחרונה, של מנועים קטנים ומוגדשים בעלי הספק גבוה. המחירים עדיין לא ברורים.

5008

למיניוואנים עם שבעה מקומות עדיין יש ביקוש סולידי בשוק הציים בארץ וגם פיז'ו - כראוי לחברה שליבואן שלה יש חברת ליסינג פעילה - מתכוונת להיכנס לפלח הזה עוד לפני סוף 2010. ה-5008 לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש אלא נצמד לפורמט הרבוע המקובל ומשתדל להציע יותר מכל דבר.

פיז'ו 5008

מה חדש?

מבנה, שמזכיר בחרטום את האחות הקטנה 3008, אך מציע גוף רבוע במתכונת מיניוואן קלאסית שמנצלת את המרחב הפנימי למקסימום ומעניקה תחושה אוורירית תודות לשטח שמשות ענק. המושבים בכל השורות תוכננו עבור מבוגרים וכמקובל בז'אנר הם מחליקים-מתקפלים-מתפצלים כדי לאפשר מגוון אפשרויות שינוע. חובבי ההעמסה ישמחו לדעת שנפח תא המטען נע בין 758 ליטר מכובדים ועד 2,506 ליטר מרשימים לטובת העברות דירה מזדמנות. כמו כל דגמי הדור החדש של פיז'ו, מצויד ה-5008 במשפחת מנועי ה-1.6 ליטר החדשה, עם הספקים שנעים בין 122 כ"ס ל-156 כ"ס בגרסאות הבנזין. כראוי לרכב פנאי/טיולים, מציע ה-5008 מגוון אופציות מולטימדיה מתוחכמות לטובת השתקת היושבים מאחור.

פיז'ו 5008 החדשה

פיז'ו 5008 החדשה

מתי וכמה?

עוד לפני סוף 2010 בארץ ובמחירים שינועו סביב 170 אלף שקלים לדגם 1.6 ליטר טורבו בהספק 156 כ"ס.

RCZ

זוהי מכונית, שהצלחתה בקרב הלקוחות המתאימים (קרי: צעירי העשירון העליון) מובטחת עוד בטרם עלתה לכביש. יש מי שיכנה אותה "האאודי TT של פיז'ו", אבל עיצובה המרהיב הוא הרבה יותר מחיקוי.

פיז'ו RCZ

מה חדש?

שלדה צרפתית מושחזת, עיצוב פנים נוסח הפיז'ו 308, אבל עם טוויסט ספורטיבי ומרווח פנימי שמתאים בעיקר לשני מבוגרים שלא צריכים לקחת הרבה מטען. לארץ היא צפויה להגיע בעיקר עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 156 כ"ס ותיבה אוטומטית, אך אולי תיתכן גם הופעה של גרסת ה-200 כ"ס הידנית.

פיז'ו RCZ

מתי וכמה?

היא היתה אמורה להיות כאן ב-,2010 אבל כעת אנחנו מהמרים על אביב 2011. המחירים לא יהיו מחירי מציאה - מעל 225 אלף שקלים לדגם ההתחלתי. מנגד, זה עדיין יחס גבוה מאד של פוזה לשקל.

עוד בקנה:

ה-107 הקטנה אמורה לעבור בסוף השנה מתיחת פנים לשמחת צעירי תל-אביב. פיז'ו מתכננת השקה של מספר גרסאות היברידיות על בסיס מנוע דיזל, ושיקולי מיסוי עשויים להביא אותם אלינו עוד ב-2011.

עוד כתבות

הנפקת ריסקיפייד, אוגוסט 2021 / צילום: CRC MEDIA

הנפקת הסייבר הגדולה של השנה מגיעה לוול סטריט. ואיפה הישראליות בתחום?

הנפקת נטסקופ, שתצא לדרך השבוע בניו יורק, נבחנת בזכוכית מגדלת ע"י תעשיית הסייבר כולה ● אחרי שנים שבהן חברות ישראליות ובינלאומיות העדיפו להימכר לרוכשים אסטרטגיים ולא לצאת לבורסה - ואלו שכן הונפקו בעיקר מאכזבות - בשוק מקווים לנקודת מפנה

האם הורדת הריבית תכניס כסף חדש לוול סטריט? / צילום: Shutterstock

ההיסטוריה מלמדת: לא תמיד השווקים עולים אחרי הורדות ריבית

וול סטריט מחכה להורדות ריבית מתחילת השנה, אבל ההיסטוריה מלמדת שלא תמיד הקלה מוניטרית משמעותה עליות בבורסה, במיוחד בטווח הקצר ● בזמן שבשוק מצפים שטריליוני דולרים יזרמו מהקרנות הכספיות לשוק המניות, יש מי שמצננים את ההתלהבות: "הכסף הזה לא יזוז"

iPhone 17 Air / צילום: צילום מסך

הוזלה של מאות שקלים: כמה יעלה האייפון החדש?

בשבוע שעבר השיקה אפל את האייפון 17, וכעת חברת פלאפון מפרסמת את המחירון הצפוי ● הדגם הבסיסי יעלה כ-700 שקל פחות מהדגם המקביל באייפון 16, והמגמה זהה בכל הדגמים ● ומה עוד השתנה באייפון החדש?

פרופסור אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המאבקים בבנק ישראל מחריפים: הנגיד תקף פומבית את הוועד, שלא נותר חייב

לאחר הפרסום בגלובס על המאבק הפנימי בבנק ישראל, העימות עלה מדרגה והפך לפומבי, כאשר הנגיד אמיר ירון התעמת חזיתית עם ועד העובדים החדש ● על רקע המשבר העמוק הכולל עזיבות בכירים ומשבר אמון חסר תקדים, היחסים המתוחים במוסד הגיעו לסף פיצוץ

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

הפד הודיע על הורדת הריבית בארה"ב, צופה עוד שתי הורדות עד סוף השנה

האינפלציה מעל ליעד, אבל שוק עבודה חלש הכריע את הכף ולאחר תשעה חודשים - הריבית ירדה ב-0.25% ל-4.25% ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול תיאר את המהלך ככזה שנועד לניהול סיכונים, השוק קיבל את זה באכזבה ● הפד צופה עוד שתי הורדות ריבית עד סוף השנה ● סטיבןן מירן, המינוי של טראמפ לפד, הצביע נגד ודרש הפחתה של 0.5% ● וגם האזהרה של ג’יי.פי.מורגן

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח איבד 4%, הבנקים 3%

מדד ת"א 35 ירד ב-2% ● איי.בי.איי: "הירידות נובעות יותר מההבנה שהצעדים מהעולם, הם אולי לא ברמה של סנקציות, אבל כן מוציאים לנו כרטיס צהוב" ● נקודות אור היום הן מניות נייס וארית שעולות בכ-2% ● פסגות מעלים את מחיר היעד של שופרסל ב-40% ● הערב תתקיים בארה"ב החלטת הריבית שהשוק מחכה לה

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: ap, Jacquelyn Martin

תשעה חודשים של ציפייה: האירוע שכל הכלכלה העולמית מחכה לו מגיע

בשוק מעריכים בהסתברות של 96% שהפד יוריד את הריבית הערב ב-0.25% - לראשונה השנה ואחרי חמש החלטות רצופות ללא שינוי ● ב-CNBC סימנו מספר מניות שצפויות להרוויח מהורדת הריבית המסתמנת

קארין קלר־סוטר, נשיאת שווייץ / צילום: ap, Julia Nikhinson

תרנגולות תמורת הפחתת מכסים: הדיל ששווייץ מציעה לארה"ב

שווייץ נדהמה בחודש שעבר לגלות כי בעקבות שיחת טלפון לא טובה של הנשיאה עם הנשיא טראמפ, הוא הטיל מכסים בגובה 39% כמעט על כל הסחורה השוויצרית ● כעת, המדינה העצמאית מוכנה לפתוח את השוק שלה לתרנגולות שעברו חיטוי בכלור, למרות התנגדות ארגון הצרכנים השוויצרי, בתמורה להפחתת המכסים

דן להב (מימין) ועומר נבו, מייסדי Irregular / צילום: בן חכים

הסטארט-אפ הישראלי שמגן על ChatGPT נחשף

חברת הסייבר Irregular מודיעה על גיוס של 80 מיליון דולר בהובלה משותפת של קרן ההון סיכון סקויה, אחת המשקיעות הפעילות בשנים האחרונות בהייטק הישראלי, ושל קרן רד פוינט ● לפי החברה, המערכת מאפשרת לספקיות מודלי השפה להעריך את סיכוני הסייבר במודלים עוד לפני השקתם לתעשייה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות לקראת החלטת הריבית מחר; טסלה עלתה ב-2.5%, מטא ב-2%

נעילה שלילית באירופה ● אורקל עולה בעקבות ההסכם להפעלת טיקטוק בארה"ב ● TD Cowen הורידה את הדירוג של וורנר ברדרס ל"החזקה" ● ישראליות: סולאראדג', וויקס ובריינסוויי זינקו ● טראמפ תובע את ה"ניו יורק טיימס" בגין לשון הרע; מניית העיתון יורדת ● מחר בארה"ב תתקיים החלטת הריבית, בשוק מצפים להורדה של 0.25% ● המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב־0.6% בחודש שעבר לעומת יולי, מעל הצפי

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ויו''ר ה־SEC פול אטקינס / צילום: Reuters, Kevin Lamarque

טראמפ רוצה לבטל את הדיווחים הרבעוניים. וול סטריט לא תיתן לו

נשיא ארה"ב קרא השבוע לבטל את הדוחות הכספיים הרבעוניים וטען: "פעם בשישה חודשים זה אמור להספיק". ברשות ני"ע החלו לקדם את השינוי ● אלא שירידה בדיווחים עלולה להוביל לתנודתיות במחירי המניות וייתכן שחברות ימשיכו בתדירות הנוכחית כדי לזכות באמון השוק

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית / צילום: Reuters, Yves Herman

עדיין טעון אישור: הנציבות האירופית ממליצה על השעיית הסכם הסחר החופשי עם ישראל

בנציבות האירופית התכנסו היום כדי לגבות את הצהרת הנשיאה להמליץ צעדים משמעותיים נגד ישראל, ובראשם דרישה להשעות את הסכם הסחר החופשי ● אלא שהיא זקוקה לרוב מיוחס שעד כה לא התגבש ● הפוקוס על איטליה, שעד כה הביעה התנגדות למהלכים כאלה והייתה לצד גרמניה הבלם האחרון ● כך או אחרת, בממשלה לא יכולים לטעון שמדובר בהחלטה "חפוזה ומפתיעה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

התוצר לנפש ושיעור החוב: מה למדנו מנאום ההבהרה של נתניהו?

אחרי הנאום שחולל סערה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להרגיע את הציבור והשווקים ● הוא רצה לגבות את דבריו בנתונים וגרפים, לא תמיד זה עזר ● האיחוד האירופי לא עד כדי כך חסר משמעות, וכשמסתכלים על התוצר צריך להתחשב בעוד גורמים ● אבל יש גם נתון שהוא אכן חיובי, אם כי גם אותו יש לשים בהקשר הנכון ● המשרוקית של גלובס

השותפים ארנון דינור, גיל גורן ויורם שניר והשותפה הבריטית לורל באודן / צילום: 83North

למרות האקזיטים הגדולים: קרן ההייטק הישראלית שהודיעה על סיום דרכה

ארבעת המשקיעים מאחורי קרן ההון סיכון 83North הודיעו כי הקרן הגיעה לסוף דרכה וכי לא יגייסו קרן המשך ● "אף אחד מאיתנו לא חושב שאנחנו מדהימים בניהול ובבניית הדור הבא", אמר ארנון דינור ל-Institutional Investor

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר הורדת הריבית הצפויה בארה"ב

הפד הוריד את הריבית, צופה עוד שתי הורדות השנה אך רק אחת ב-2026 ● מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, דיבר על אכזבתו לאחר הדיווח לפיו סין אסרה על חברות הייטק במדינה שלא לרכוש שבבים שלה ● וגם: ב-CNBC מסמנים שלוש מניות שירוויחו מהורדת הריבית המסתמנת

ח''כ אריאל קלנר, הליכוד יומן הלילה, גלי ישראל, 27.08.25 / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

תזכורת תקופתית: בנט ולפיד לא הגדילו את הכסף הקטארי

תחת נתניהו החל להיכנס כסף מקטאר לממשלת חמאס ברצועה, ונקבע כי הסכום יעמוד על 360 מיליון דולר ● למרות הטענות בקואליציה, תחת בנט ולפיד זה לא השתנה ● המשרוקית של גלובס

מתוך ההגרלה של נגה / צילום: צילום מסך

לוטו גרסת נגה: הדרך החריגה שבה החליטו מי יזכה להתחבר לחשמל

בצל ביקוש אדיר לחיבור לרשת המתח העליון, בקבוצת נגה נאלצו לערוך הגרלה כדי לקבוע אילו פרויקטים יעברו סקירה ● שיכון ובינוי זכו ב־57% מההספק שנכנס לסקירה - כל ארבעת הפרויקטים שהגישו עברו ● אנלייט, שהגישה את ההספק הגדול ביותר, נאלצת להמתין לתורה ● בשוק מותחים ביקורת על חוסר הוגנות בהליך

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

ההבטחה גדולה, הסיכוי נמוך: מאחורי היוזמה להכנסת אובר לישראל

מירי רגב מקדמת צוות לבחינת כניסת שירותי הנסיעות השיתופיות לישראל, בעוד נהגי המוניות, שטרפדו את היוזמה ב־2016, מאיימים בתגובה ● ההערכה: המהלך לא יגיע לקו הסיום עד הבחירות

שלומי ויוסי אמיר, בעלי השליטה ברשת שופרסל / צילום: יונתן בלום

פעם שנייה תוך שנה: שופרסל תיקנס ב-2 מיליון שקל. האם זה מספיק?

הרשות להגנת הצרכן מטילה את הקנס על שופרסל בגין אי-הצגת מחיר והטעיה במחיר המוצר בקופה ● קנסות דומים הוטלו על יוחננוף, קרפור ורמי לוי, אך לא בטוח שהם מצליחים לייצר הרתעה ● קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן: "כול שיקול כלכלי. אם היו מקבלים קנס של 100 מיליון שקל, היו מעסיקים מאה אנשים שיסמנו מחירים ומשלמים בהתאם"

ירידה דרמטית בגיוסי קרנות ההון סיכון

דוח חדש: גיוסי קרנות ההון סיכון בישראל צנחו ב-80% בשנת 2024

תוצר ההייטק נותר קפוא זו השנה השנייה ברציפות, קצב הגידול בתעסוקה האט לפחות מ־2% בשנה, לראשונה זה עשור, ומספר עובדי המו"פ ירד ב־6.5% ● במקביל לכך 2025 כבר מסתמנת כשנת שיא של כל הזמנים בעסקאות מיזוג ורכישה, הרבה הודות לאקזיט ההיסטורי של וויז