גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצעד הלייקים הישראלי

מי הכי יפה? מי הכי רומנטי? סיגל דקל מובילה באוהדים, בית השאנטי בתחכום ומנגו בבאגים

תוך שנה ואפילו פחות, כאילו תוזמרו על-ידי מנצח סמוי, החלו בבת-אחת עשרות חברות ישראליות מכל תחומי הפעילות במסע לצבירת לייקים. ברגע שתלחצו על הכפתור, תצטרפו לעמוד, ועדכוני הסטטוס של החברה יגיעו לרשימת העדכונים שלכם, ממש כמו העדכונים של החברים שלכם ברשת החברתית.

מכאן, מקוות החברות המסחריות, תסלל הדרך לאינטראקציה ישירה עם הגולשים, מיתוג משוכלל וכמובן קפיצה משמעותית במכירות.

והנה הבציר השבועי:

טבע נאות

טבע נאות מציעה לגולשות להצטרף לעמוד (על-ידי לחיצת לייק) ולהעלות סטטוסים המשלימים את השורה "אני הכי יפה כש..". בכל יום זוכה הסטטוס המנצח בזוג נעליים. לא יכולנו להתעלם מהסטטוס המוחץ של ליאב גבעון, שכתבה: "את הכי יפה כשחבר שלך נכנס לתחרות נשית כדי שתוכלי לזכות בזוג נעליים".

שווה לייק?

טבע נאות מצליחה לנהל אינטראקציה פשוטה ומוכרת בעולם הפייסבוק, להביא אלפי חברים חדשים לעמוד ואולי לנעוץ מעט את המותג בתודעת הגולשים. אפקטיבי? הימים שאחרי מבצע גיוס הלייקים והסטטוסים יקבעו. לא על הלייק לבדו יחיה המותג.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 5,431.

מנגו

כיאה לרשת בינלאומית, מציעה מנגו לגולשות צ'ופר בניחוח דיוטי-פרי - "הזדמנות של פעם בחיים לטוס לברצלונה עם חברה טובה". מנגו תממן לזוכות את הטיסה ואת המלון ותפרגן ביקור במה שהרשת מכנה "ממלכת העיצוב של מנגו בעולמית".

הצ'ופרים לא נגמרים פה - מנגו גם מחלקת 5 כרטיסי מתנה בסך 250 שקל בכל שבוע, ושובר בסך 100 שקל לכל מצטרפת חדשה לעמוד בקנייה מעל 300 שקל.

מה עושים?

לוחצים על לייק, נכנסים לאפליקציה ומתחילים לעצב את לבושה של הדוגמנית הנאה שבתמונה. וכמובן - מפיצים את העיצוב לרשימת החברות כדי שיצביעו בעדו ויזכו אתכן בטיסה לברצלונה.

שווה לייק?

הקונספט שמאחורי האפליקציה לא חדש במיוחד, אבל מנגו עושה שימוש יפה בויראליות הפייסבוקית, ומבטיחה כי הגולשות יפיצו לחברות את העיצובים שיצרו. לגנותה אפשר לומר כי ההסברים והאפליקציה אינם משויפים לחלוטין - העמוד של מנגו מתפקע מטרוניות על חוסר בהירות בהוראות ובאגים טכניים.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 15,254.

סיגל דקל

המעצבת סיגל דקל מסתערת על פייסבוק, שוב - אחרי מהלך שיווקי חדשני (בשעתו) בו הטריפה את פייסבוק באפריל במבצע המדובר שהטיס גולשות לפריז, חזרה מכונת הלייקים של דקל משומנת מתמיד.

מה עושים?

אתן מאשרות השתתפות במבצע, מזמינות גם חברות שיצרפו לעמוד ויוצרות קבוצות של 3. בתומה של הגרלה, תזכה כל אחת מהקבוצה במלתחה בשווי של 7000 שקל.

שווה לייק?

הרעיון לא מהפכני (בכלל) אבל אפקטיבי, ולזכותה של דקל אפשר לומר שהקיר שלה הומה מחמאות ולקוחות מרוצות מהמוצרים, המבצעים ושירות הלקוחות.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום א'): 36,156.

ישרוטל

ישרוטל שולחים חץ שיווקי, ובחוכמה, לזוגות שבינינו. במבצע "הרמוניה זוגית" נדרשים זוגות להעלות תמונה משותפת, לתייג את בני-הזוג ולנמק מה הופך אותם להרמוניים במיוחד. הגולשים הם שיכריעו איזה זוג הוא ההרמוני ביותר, שיזכה בסופשבוע בישרוטל ים-סוף במסגרת פסטיבל הרמוניה זוגית.

ישרוטל גם מאיימת לפרסם את הזוג בקמפיין בעיתונות ובאינטרנט, ובמקביל דוחפת את "כל הקודם" - שאמור להציע חופשות במחירים משתלמים במיוחד למזמינים מראש.

שווה לייק?

ההצבעה והתיוג של ההרמוניות הופכים את המבצע להרבה יותר גלוי לעין לחבריהם של המשתתפים. אם נתגבר על התחושה הסכרינית שעולה מהעמוד, אולי אפילו נזכה לקבל מעט השראה זוגית.

ייתכן שעדיף היה אם ישרוטל היתה מבקשת סיפורים עם מעט יותר מקוריות ותוכן, ונוברת פחות בסיפורי "הרמוניה", שמצליחים לסחוט בעיקר קלישאות. הדחיפה במקביל של מבצע "כל הקודם" יוצרת מעט בלבול בעמוד.

עכשיו נותר גם לראות האם הרומן בין הגולשים לישרוטל יישאר חי, גם מבלי שזו תפנק את דרכה לזרם העדכונים של הגולשים.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 5,546.

בית השאנטי

בית השאנטי פצחו בקמפיין שהכה הדים. העמותה מעודדת את הגולשים לסמס את המילה "בית" למספר 3535 - וכך לתרום 10 שקלים לפעילות העמותה.

התרומה גם תזכה אתכם בקוד, שיפתח את נבכי אפליקציה פייסבוקית שתאפשר לכם להוריד למחשב שיר ליפ-דאב של נינט, שצולם במיומנות מרשימה (הסבר על מה זה ליפ-דאב? בבקשה).

שווה לייק?

שווה להתגייס למען מטרה טובה. הקמפיין, שהפייסבוק הוא רק אחד ממרכיביו, מעיד על מיומנות שיווקית מרשימה, שתוצאותיה בצידה. שימוש בסרטון ליפ-דאב, הצמד המנצח "נינט והסמסים", אפליקציה נעימה לעין ולשימוש, כל אלה נותנים שיעור שיווקי חשוב.

ולאלה אפשר להוסיף את העובדה שעמוד הפייסבוק מעודד את הגולשים לשתף חברים בקמפיין ואפילו להוסיף תווית מיוחדת על תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק. כנראה שבבית השאנטי מבינים אינטרנט - ושולטים בפייסבוק.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 2,161.

עוד כתבות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה