גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אייפקס: "ורמוס המתין עם העתירה עד שקיבל את הכסף"

אייפקס לבג"ץ בתגובה לעתירת ורמוס: מנכ"ל פסגות ידע כבר ביוני על הכוונה להחליפו ■ "ההחלטה להחליף את ורמוס היא החלטה עסקית מצערת אך מחויבת המציאות"

רועי ורמוס ידע על המגעים של אייפקס עם הפרקליטות ועודכן בכוונה להחליפו. ורמוס ידע לאורך המשא-ומתן עם הפרקליטות מה מתרחש, הציע כבר בחודש יוני מחליפים במקומו, ואף נתן לאייפקס שמות של מועמדים והמלצות עליהם. ורמוס חיכה עד שיעברו לרשותו עשרות מיליוני שקלים שהיה מקבל בשל השלמת העסקה, ורק אז עתר כנגדה - כך טוענת קרן אייפקס בתשובתה לבג"ץ, בעקבות עתירה שהגיש מנכ"ל פסגות רועי ורמוס בשל ההסדר בין אייפקס לפרקליטות, במסגרתו הוא הודח מתפקידו ואמור לסיים עד סוף השנה.

לטענת באי-כוחה של אייפקס, עורכי הדין אילנית לנדסמן יוגב ואודי סול משרד הרצוג פוקס נאמן, "ורמוס ידע היטב על הכוונה לסיים את העסקתו. נמסרו לורמוס עדכונים שוטפים לגבי תוכנו של ההסדר ומשמעותו לגביו, כולל במסרונים אישים מתוך חדרי המשא-ומתן שנשלחו אליו על-ידי זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס. הדברים לא נודעו לו בראשונה עם היוודע ההסדר, בוודאי לא בהפתעה, כך שטענת ורמוס בעתירתו לבג"ץ כאילו למד בראשונה על ההסדר מהדיווח ב-31 אוקטובר - אינה נכונה".

אייפקס הגישה היום (ד') את תשובתה לעתירת ורמוס. פרקליטות המדינה ורשות ניירות ערך, שהיו אמורות אף הן להעביר את התייחסותן לעתירה, קיבלו דחייה ליום א' הקרוב בשל שביתת הפרקליטים בשירות המדינה.

ורמוס המתין עד שיקבל את הכסף

הטיעון המשפטי של אייפקס לדחיית עתירת ורמוס כנגד הדחתו היא כי מדובר ביחסי עבודה בין גוף לבין מועסק בו. אייפקס בניהולה של זהבית כהן טוענת כי ההחלטה לפעול להפסקת כהונתו של ורמוס לא נכפתה על אייפקס, אלא מדובר ב"החלטה עסקית עצמאית, אמנם מצערת אך מחויבת המציאות לנוכח נסיבות העניין, שנועדה להבטיח את טובתה של פסגות כגוף עסקי. ההחלטה לא נכפתה על אייפקס, אלא זו החלטה עסקית מושכלת, תולדה של הנסיבות שנוצרו עקב החקירה הפלילית נגד ורמוס" טוענת אייפקס.

אייפקס אף מונה 3 סיבות מדוע לא היתה ברירה אלא להדיח את ורמוס (ראו בהמשך).

עוד מספרת אייפקס כי רשות ניירות ערך בניהולו של זוהר גושן הודיעה לה בישיבה שנערכה ב-12 ספטמבר כי יש בממצאי החקירה בכדי להצדיק הגשת כתב אישום כנגד ורמוס, וכי גם אם לא יוגש כתב אישום - בכוונת הרשות לפעול על מנת להדיח את ורמוס מתפקידו באופן מינהלי.

אייפקס טוענת כי המידע שנמסר לה על-ידי הרשות לגבי החקירה היה "שונה בתכלית וחמור בהרבה" מהמידע שהעבירה לה קרן יורק, וכי נציגי יורק אסרו על הרשות לעדכן את אייפקס בתמונת המצב האמיתית, בפרטי המגעים ובתוכנם.

אייפקס מאשימה את ורמוס ב"שיהוי" כלומר עיכוב הבעת התנגדותו עד לאחר השלמת העסקה כדי שיוכל לקבל את "עשרות מיליוני השקלים" (43 מיליון שקל - ע.פ) המגיעים לו.

"כפועל יוצא מהשלמת העסקה קיבל ורמוס עשרות מיליוני שקלים, ורק אחרי שקיבל את הכסף מצא לנכון להשיג על ההסדר, אף כשכאמור היה מודע למגעים לגיבושו ולתוכנו הרבה לפני כן", טוענת אייפקס.

זהבית ורועי מסתמסים

בתשובתה מתארת אייפקס כי כבר ביוני ניהלה פסגות מגעים להסדר טיעון עם הפרקליטות. יצוין כי בפסגות הכחישו נמרצות בזמנו קיום מגעים כאלה. לפי המתואר, ורמוס היה מודע למגעים, ו"כבר באותו שלב נמסר לאייפקס - הן על-ידי נציגי פסגות והן על-ידי ורמוס עצמו - כי ברור להם שהסדר עם הרשויות, אם יושג, יהיה כרוך בסיום כהונתו של ורמוס".

אייפקס חושפת כי לדברי רשות ניירות ערך, בשל החשדות כנגד ורמוס "יכול שיינקטו הליכים מינהלים שיובילו לשלילת הרישיונות הרגולטוריים של פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניהול תיקים", כך שגופים אלה לא יוכלו להמשיך ולפעול.

לטענת אייפקס, ורמוס עצמו "מסר לנציגי הרוכשת כי הוא נכון לפרוש מתפקידו במסגרת הסדר לאי-העמדתו לדין פלילי, ואף הציע מועמדים אפשריים להחליפו כמנכ"ל הקבוצה".

גורמים באייפקס אף טענו כי ורמוס המליץ על המועמדים ונתן לגביהם חוות-דעת.

עוד מתברר כי בין זהבית כהן לרועי ורמוס התקיימו חילופי מסרונים (SMS) תכופים. מתגובת אייפקס נמצא כי בין 19 ל-28 באוקטובר, קרי בין ההודעה על ביטול הסכם הרכישה לבין ההסכמה עם פרקליטות המדינה על ההסדר, עדכנה כהן את ורמוס אישית בדבר המגעים לקראת ההסדר, לרבות העובדה שהסדר כזה יכלול את התחייבותה להפסיק את כהונתו.

כבר ביום 28 באוקטובר בלילה שלחה כהן לורמוס SMS, ובו ציינה כי ברצונה לעדכן אותו וביקשה לשוחח עימו. השיחה התקיימה בבוקר למחרת, וכהן עדכנה את ורמוס לגבי פרטי ההסדר, לרבות התחייבותה כי יעזוב עד סוף השנה.

מדוע ורמוס היה חייב ללכת?

באייפקס מודים כי הישארותו של ורמוס בתפקיד היתה תנאי מתלה שהם דרשו בזמן הרכישה, אך מסבירים כי המשך כהונתו היה מותנה בהיותו של ורמוס יכול לשמש כמנכ"ל, ובלשון החוזה: Ready Willing and Able, למלא את התפקיד.

"אלא שלאור השתלשלות העניינים", נטען, "התחוור לאייפקס כי אין ספק שורמוס לא יעמוד בתנאי זה ולא יהיה מסוגל (ABLE) לכהן בתפקיד".

כאן מונה אייפקס 3 סיבות לאי-כשירותו של ורמוס:

(1) ורמוס היה ידוע כ"פנים" של פסגות והאיש שמזוהה איתה, לנוכח החקירה נפגעו המוניטין ללא רבב שלו, ונפגעה יכולתו לייצג את פסגות כלפי פנים או כלפי חוץ.

(2) נוצרה האפשרות שיוגש כנגד ורמוס כתב אישום, שהגשתו היתה מונעת ממנו מיניה וביה לשמש כמנכ"ל וכנושא משרה בקבוצה משפטית ומעשית. עוד לפני הגשת כתב האישום יצרה החקירה מגבלות על ורמוס, אשר נאלץ להקדיש זמן וכוחות נפש כדי להתמודד עם חקיקה פלילית בחשדות חמורים, קל וחומר אם וכאשר יוגש כתב אישום.

(3) פסגות נתונה לרגולציה אינטנסיבית. חלק משמעותי מתפקידו של מנכ"ל הוא יכולתו לקיים מערכת יחסים תקינה ושוטפת עם הרגולטורים, לרבות רשות ניירות ערך. יכולת זו נפגעה קשות, שלא לומר נכחדה כליל, עקב היותו נתון בחקירה פלילית.

עוד כתבות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה ירה לעבר חיילים במרחב הר דב, צה"ל השיב אש

החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה ואסיה; בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד ליבת ה-PCE

דאקס מתחזק ב-0.4%, פוטסי מוסיף 0.7% וקאק עולה ב-0.3% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא התחתית" ו-"שנת הסטארט-אפ": באינטל רוצים ש-2024 כבר תסתיים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?