גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצייצים את עצמם לדעת: למי יש הכי הרבה עוקבים בטוויטר?

בעולם שבו הכל מדיד, גם גופי ואנשי מדיה אפשר למדוד באופן כמותי ■ קבלו את הדירוג האלטרנטיבי של המצייצים הידועים ■ לפרויקט 100 המשפיעים בתקשורת של "פירמה"

בעולם שבו הכול מדיד, גם גופי ואנשי מדיה אפשר למדוד באופן כמותי. רייטינג ומספר עותקים הם פאסה - המדידה של הדור החדש היא מספר העוקבים בטוויטר. אז מיהם גופי ואנשי המדיה הכי נעקבים בארה"ב? קבלו את הדירוג האלטרנטיבי, וכמעט אף מילה על אשטון קוצ'ר.

אלן דג'נרס - מספר עוקבים: 5.5 מיליון

אלן דג'נרס עשתה דרך ארוכה מאז תוכנית הסיטקום שלה "אלן", שלא הצליחה ממש להמריא לרמה של הקלאסיקות בתחום כמו "חברים" וכמובן "סיינפלד". עם סקס אפיל של הלסבית הכיפית, היא מנחה ומפיקה את תוכנית האירוח הפופולרית שלה שמשודרת כבר 7 עונות ברציפות. את החותם הסופי על כך שהיא אחת הדמויות האהובות בארה"ב היא קיבלה לאחר שהצטרפה לשולחן השופטים של "אמריקן איידול". גם בעיתונות הכלכלית היא זכתה לעדנה, לאחר שמגזין "פורבס" בחר בה בחמישייה המובילה של "נשות המדיה המשפיעות בארה"ב".

טוויט טוויט: השימוש שלה בטוויטר הוא נרחב וכולל לפחות 5 הודעות ביום, שרובן קשורות לתוכנית. כפרפראזה על אימרה מפורסמת מ"סיינפלד" היא כותבת בראש דף הטוויטר שלה: "My tweets are real, and they're spectacular".

אופרה וינפרי - מספר עוקבים: 4.6 מיליון

אופרה וינפרי, הכוהנת הגדולה של ארה"ב, שמצליחה בהבל פה להרים או למוטט מותגים, תופסת את המקום השני בדירוג הנעקבים בטוויטר. וינפרי המשיכה השנה לפתח את המותג העצמי שלה, ורשת הכבלים שלה, The Oprah Winfrey Network, צפויה להעלות לאוויר באחד בינואר 2011.

טוויט טוויט: גם בעדכונים שלה בטוויטר מקפידה וינפרי לטפח את הצד המסחרי, ולרומם מותגים ומסעדות שיהיו חייבים לה בעקבות ציוץ אחד תהילת עולם. ציוץ שפרסמה לפני כמה ימים בוודאי גרם להיסטריה במסעדה אחת בשיקאגו. וינפרי כתבה: "אני לא יוצאת הרבה, אבל עכשיו הייתי במסעדה בשיקאגו בשם chicago cut, והאוכל היה נהדר".

ציוצים אחרים משמשים בעיקר כפרומו לתוכניות שלה ולאורחים מעניינים שיישבו אצלה על הספה לראיון חושפני ובלעדי. בשורה התחתונה, הבחורה מבינה בתקשורת - וכנראה גם במדיה חברתית.

CNN breaking news - מספר עוקבים: 3.6 מיליון

המיקום הגבוה ביותר לגוף מדיה שייך באופן מפתיע דווקא למותג ותיק שנדמה היה שנמצא בירידה - CNN. רשת החדשות מפעילה חשבון טוויטר מיוחד שנועד רק לכותרות חדשות ומעניינות (breaking news) ושמיועד לא רק לעכברי חדשות, אלא גם לאלה שאוהבים להיות מעודכנים כל הזמן בכותרות האחרונות, כלומר פחות או יותר כולם.

טוויט טוויט: הטוויטר הזה מתפקד בעצם כסוג של פורום של כותרות, כאשר כמובן ניתן למצוא הרחבות באתר CNN ובמהדורה המשודרת. מדובר בערבוב בין דיווחים על אירועים לוקאליים וכותרות בינלאומיות.

ג'ימי פאלון - מספר עוקבים: 3 מיליון

ג'ימי פאלון, כוכב הלייט-נייט של רשת NBC, הוא "מלך הטוויטר" של מגישי תוכניות הלילה - ומקדים כוכבים ידועים ממנו כמו ג'יי לנו, קונאן אובראיין ודיוויד לטרמן. פאלון, אחד הכוכבים לשעבר של התוכנית המיתולוגית "סטרדיי נייט לייב", מגיש את התוכנית כבר קרוב לשנתיים, והיא נחשבת לאחת המצחיקות בז'אנר.

טוויט טוויט: בדומה לוינפרי, לא תלמדו הרבה על החיים האישיים של פאלון אם תעקבו אחרי חשבון הטוויטר שלו, אבל תוכלו להתעדכן על האייטמים הצפויים בתוכנית, הפעילות שלו בפייסבוק וקריירת הסטנד-אפ קומדי שלו.

אחד האייטמים המדוברים בתוכנית בתקופה האחרונה היה גירסה פרודית שביצעו פאלון ופול מקרטני לשיר "yesterday" של הביטלס, שהפכה להיות "Scrambled Eggs".

"ניו-יורק טיימס" - מספר עוקבים: 2.7 מיליון

מוסד העיתונות הוותיק מצליח להשתחל לחמישייה הפותחת, ומראה שגם עיתוני פרינט יכולים לעשות עבודה טובה במדיה החברתית.

טוויט טוויט: הטוויטר של "ניו-יורק טיימס" מורכב מכותרות של כתבות באתר, כאשר המטרה היא כמובן לגרום לגולשים לעשות קליק על הציוץ ולעבור לאתר העיתון. למרות שהעיתון נסוג בינתיים מהכוונה לגבות תשלום עבור קריאת התכנים ברשת, עדיין כולם מעוניינים בטראפיק גבוה ובהגדלת החשיפה לתכנים, ו-2.7 מיליון עוקבים בוודאי מסייעים למטרה זו.

ערוץ E! - מספר עוקבים: 2.5מיליון

ערוץ הבידור E! המוביל בארה"ב (המשודר גם בארץ) מצליח לרתק מיליונים אל המסך הקטן, ומסתבר כי אוהדיו הרבים מצאו אותו גם בטוויטר.

טוויט טוויט: התמהיל המנצח הוא כמובן רכילות וחדשות הבידור, ומנהלי הערוץ משתמשים בטוויטר כדי להציף כותרות של ידיעות באתר ולינקים לקטעי וידיאו מתוך שידורי התחנה. המודעות הגבוהה של הערוץ לטוויטר מתבטאת גם בשימוש בציוצים כחומר מעניין באתר. בפינה האמצעית של אתר התחנה מופיעה בוקסה שבה מגוללים בסרט רץ ציוצים מעניינים של סלבס.

"The onion" - מספר עוקבים: 2.4 מיליון

"The onion" הוא עיתון ומגזין מקוון המתמחה בכתבות סאטירה על נושאים פוליטיים ובינלאומיים. התפוצה המודפסת שלו מגיעה למאות אלפים, וההערכה היא כי מרבית קהל היעד שלו בפרינט ובאונליין היא בקרב קהל בגילאי 18-44. נוכח הנתון הזה, לא מפתיע לגלות את הנוכחות הגבוהה בטוויטר.

טוויט טוויט: הציוצים העיקריים הם פרומו ולינקים לכתבות המופיעות באתר העיתון. אחת הכתבות הבולטות של התקופה האחרונה, שגם זכתה ללא מעט ציוצי פרומו, היא רשימת "20 האנשים שעשו את ההבדל ב-2010".

"Time" - מספר עוקבים: 2.2 מיליון

המגזין הגדול בעולם, "Time", שנחשף בארה"ב ל-20 מיליון קוראים, מצליח לגייס בערך 10% מהקהל הזה גם לחשבון הטוויטר שלו.

טוויט טוויט: הציוצים מורכבים מכותרות של כתבות המופיעות באתר המגזין, אבל ניכר כי איש המדיה החברתית של המגזין יודע מה יגרום לגולשים לעשות קליק, וכותרות רבות מנוסחות בלשון טיזרית או חושפות דירוגים שונים המתפרסמים באתר, ודירוגים כידוע מושכים אנשים. כנראה שלקראת בחירת איש השנה של המגזין, אחת הבחירות החשובות בעולם הפרינט, יימצאו עוד כמה גולשים שיעקבו אחרי החשבון של "Time".

"People magazine" - מספר עוקבים: 2.2 מיליון

מגזין הסלבריטיז "People" מקבוצת Time תופס את המקום התשיעי בדירוג הטוויטר. הפופולריות של המגזין מבוססת על הדיווחים והראיונות הבלעדיים של סלבס אמריקנים, ובעיקר כאלה מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. אחד העוגנים של המגזין הוא הדירוג השנתי של "הגבר הסקסי בעולם", דירוג שבו זכו בעבר ג'ורג' קלוני, מאט דיימון וג'וני דפ.

טוויט טוויט: בחשבון הטוויטר של המגזין עולים בכל כמה שעות עדכונים על כותרות שמופיעות באתר המגזין באינטרנט. הכותרות כוללת סקופים על סלבס, לינקים לתמונות חושפניות והפנייה לכתבות מגזין. ללא ספק, מדובר ב"גיא פינס" המגזיני של האמריקנים.

מרתה סטיוארט - מספר עוקבים: 2 מיליון

אשת הבישול ותחום הבית מספר אחת בארה"ב מוכיחה שהיא לא תקועה רק בין הסירים, אלא מבינה משהו בחוקי התקשורת של העולם החדש. מרתה סטיוארט, שמחזיקה בין היתר במספר מגזינים, תוכנית טלוויזיה פופולרית, תוכנית רדיו ובעיקר בעשרות שיתופי-פעולה מסחריים, מפעילה חשבון טוויטר פעיל שמתעדכן לעתים תכופות.

טוויט טוויט: עיקר ההודעות הן ערבוב בין הצעות מסחריות, המלצות ועדכונים אישיים של סטיוארט על ארוחות ערב ופעילויות חברתיות שלה.

קונאן אובראיין - מספר עוקבים: 2 מיליון

הג'ינג'י האנרגטי של תוכניות הלילה לקח קשה מאוד את ההדחה שלו לטובת ג'יי לנו. אחרי שלקח צ'ק שמן מ-NBC, שהפרה איתו חוזה כדי להחזיר את לנו למשבצת תוכנית הלילה, החליט קונאן אובראיין לנצל את הזמן עד להעלאת התוכנית החדשה שלו באחד מערוצי הכבלים, במיתוג עצמי במדיה החברתית. 2 מיליון עוקבים מוכיחים כי אובראיין עשה עבודה לא רעה בכלל.

טוויט טוויט: באופן כללי אובראיין הוא מועמד מעולה לשימוש נכון בטוויטר - תזזיתי, מלא במסרים קטנים ושנונים, ובעיקר צמא לתשומת-לב.

"InStyle" - מספר עוקבים: 1.8 מיליון

מגזין האופנה "InStyle" נחשב לאחד החזקים בנישת האופנה והלייף סטייל בארה"ב. המגזין החודשי מתמקד באופנה, חדשות בידור וסלבס, והוא מתפעל גם אתר פופולרי, שמלא בלא מעט תוכן שיווקי ופרסום.

טוויט טוויט: חשבון הטוויטר של המגזין מפנה באופן ישיר לכתבות באתר, אבל נעשה שימוש גם בטיזרים, וזאת כדי להגביר את ההפניה מהטוויטר אל האתר. הסיכום של דף הטוויטר של המגזין כולל את שורת המחץ הבאה:"The fashion, beauty and celebrity buzz you need to know".

NPR politics - מספר עוקבים: 1.7 מיליון

הבחירות האחרונות לקונגרס בארה"ב הוציאו שוב את האמוציות האדירות בין המפלגה הרפובליקנית לדמוקרטית. על הנישה הזאת בדיוק יושב אתר החדשות הפוליטיות NPR, שמצליח גם לגייס מספר לא מבוטל של עוקבים בטוויטר. יש לציין כי NPR הוא למעשה סינדיקטור של מאות תחנות רדיו בארה"ב.

טוויט טוויט: הפעילות בחשבון היא סטנדרטית למדי וכוללת בעיקר עדכונים על כותרות פוליטיות מעניינות באתר החדשות של החברה. כנראה שהמשך המחלוקות סביב כהונתו של הנשיא ברק אובמה, ובעיקר המוטיבציה האדירה של הרפובליקנים לזכות בשלטון בבחירות הבאות, צפויות לספק דלק רציני להמשך ההתחזקות של האתר. ושל חשבון הטוויטר שלו, כמובן.

לארי קינג - מספר עוקבים: 1.7 מיליון

לארי קינג, המראיין האגדי של CNN, הוא קורבן של אשטון קוצ'ר. "מלך הטוויטר" גרר אותו בשנת 2009 לתחרות על מי ישיג יותר עוקבים בטוויטר - קוצ'ר או CNN. בסופו של דבר קוצ'ר ניצח בתחרות, אבל קינג נותר גרופי של המדיום הזה, והיום הוא מתפעל חשבון פעיל למדי משל עצמו.

טוויט טוויט: החשבון כולל בעיקר עדכונים על מי יתארח אצלו בתוכנית, אבל מדי פעם קינג גם שולח איזה משפט שנון לחלל האוויר ומחכה לתגובות 1.7 מיליון העוקבים.

עוד כתבות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות