גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"עדיף לנצל ההיי-טק לפיתוח דברים בסיסיים כמו מים ומזון"

בניגוד ליוסי אבו, רוב המשתתפים בדיון "המהפכה שעכשיו והמגמות שבדרך" דווקא מרוצים מפיתוחי ההיי-טק, שמאפשרים לכולם להיות חלק פעיל בעולם המודרני

לורן לוק, בת 27, אם חד-הורית מצפון אנגליה, בחורה פשוטה ועממית שעבדה כסדרנית בתחנת מוניות, ביקשה להשיג הכנסה צדדית ממכירת מוצרי קוסמטיקה באתר המכירות המקוונות eBay. כדי לייעל את עבודתה כמקדמת מכירות של מוצרי איפור היא הציבה מצלמה ביתית פשוטה בחדר השינה שלה, והדגימה טכניקות איפור.

לוק לא השקיעה בזה יותר מדי מחשבה: היא פשוט חשבה שההדגמה תמחיש טוב יותר את אופן השימוש במוצר. התוצאה עלתה על כל דמיון: לסרטונים שלה היו יותר מ-50 מיליון צפיות; מותג האיפור Sephora שכר את שירותיה להשקת קו מוצרים חדש על שמה, כההשקה נעשתה במעמד חגיגי בטיימס סקוור בניו יורק; היא הוציאה ספר על איפור; וה"גרדיאן" הבריטי שכר את שירותיה כדי לכתוב טור איפור.

לוק היא לא רק סיפור סינדרלה, היא גם סימפטום של מהפכה. האפשרות של אנשים אנונימיים כמו לוק, לפרוץ ביום אחד באמצעות האינטרנט - היא מבחינתה של ריקי דרורי, סמנכ"לית השיווק של גוגל ויו-טיוב בישראל, שבאחרונה מונתה גם למנהלת שיווק אזורית של יוון ודרום אפריקה, המהפכה האמיתית.

דרורי השתתפה בוועידת ישראל לעסקים בדיון: "המהפכה שעכשיו והמהפכות שבדרך". את הדיון הנחה יהונתן אדירי, יועץ בכיר לנשיא המדינה; ולקחו בו חלק גם פרופ' ד"ר ג'ון קסטי, עתידן, חוקר ראשי במכון הבינלאומי Applied Systems Analysis אוסטריה; קארן טל, מנהלת קמפוס ביאליק רוגוזין תל אביב; אבי לאומי, נשיא ומנכ"ל אירונאוטיקס; טל רבן, מנכ"ל קוקה קולה ישראל; חיים רומנו, לשעבר מנכ"ל אל על; ויוסי אבו, מנהל סחר ורגולציה דלק אנרגיה

"האינטרנט", הוסיפה דרורי, "מאפשר לכל אחד להיות יוצר ולהצליח ולפרוץ. אם בעבר היית צריך סוכן וחברת הפקה ורק מעטים יכלו להגיע לטופ, היום כל אחד יכול".

דרורי נתנה כדוגמה נוספת את אליל הנוער ג'סטין ביבר, בן ה-16, שהחל את הקריירה המקצועית שלו ביו-טיוב, והפך תוך זמן קצר לכוכב לוהט.

עוד דוגמה לפוטנציאל שטמון באינטרנט לכל אנונימי לפרוץ קדימה היא הפרויקט המשותף של גוגל ומוזיאון גוגנהיים בניו יורק, במסגרתו ייוצגו סרטי וידיאו שהוצגו ביו-טיוב במוזיאון גוגנהיים היוקרתי בניו יורק. "אלה אמנים", אומרת דרורי, "שלעולם לא היו מגיעים לגוגנהיים בדרך אחרת".

"היתרון של הטכנולוגיה, הדמוקרטיה של האינפורמציה, והורדת החסמים של הצפייה", מסבירה דרורי, "מביאים לכך שהיום אפשר לראות כל דבר בזמן אמת. איראן יכולה להטיל את כל המגבלות שהיא רוצה, אבל היא לא יכולה להפסיק את הטלפון הסלולרי, שהביא לכל-כך הרבה אנשים, בזמן אמת, את אירוע מותה מכדורי השלטון האיראני של נדה אגהה סולטאן, שהשתתפה בהפגנות. רגעיה האחרונים, כשהיא שותתת דם, תועדו ברשת ונצפו בכל העולם. יש להניח כי אילולא האמצעים הטכנולוגיים, אף אחד לא היה יודע על מותה של סולטאן, שהפכה לסמל".

פאנל
מימין לשמאל: קארן טל, מנהלת קמפוס ביאליק רוגוזין; חיים רומני, לשעבר מנכ"ל אל על; יוסי אבו, מנהל סחר ורגולציה דלק אנרגיה; פרופ' ד"ר ג'ון קסטי, עתידן; אבי לאומי, נשיא ומנכ"ל אירונאוטיקס; וריקי דרורי, סמנכ"לית שיווק גוגל ישראל

הטרנד החדש: מסיבת דנ"א תמורת 300 דולר

יהונתן אדירי, יועץ בכיר לנשיא המדינה, יודע דבר או שניים על מהפכות. בשלוש השנים האחרונות בילה אדירי בחזית החדשנות במסגרת שירותו כיועץ בכיר לחדשן מספר אחת - שמעון פרס, נשיא המדינה, והשתתף בתוכנית עתידנות בנאס"א, שהיא פרי שיתוף פעולה בין סוכנות החלל האמריקנית, גוגל ואוניברסיטת MIT היוקרתית. בחודשים הראשונים לתפקידו נהג אדירי לסייג את הרעיונות שהביא לנשיא במשפט: "אבל, אדוני הנשיא, את זה עוד לא ניסו בעבר". הנשיא היה משיב, שהוא דווקא חרד מרעיונות ישנים.

"בחמש השנים האחרונות, כשעוד ועוד תחומים הופכים להיות מבוססי מחשוב", אומר אדירי, "מתרחשת מהפכה שמחייבת אותנו לחשוב מחדש על קצב השינוי ועל המונחים המסורתיים של הכלכלה הקלאסית. התהליכים וההתרחשויות קורים מהר מאוד. באחרונה דווח על פיתוח גלולה לאיידס על בסיס הקוקטיילים הקיימים, שבניסויים הראשונים מגלה יכולת למנוע איידס. הדרך משם למניעה מוחלטת עדיין ארוכה, אבל לא מדובר בתקרה ליניארית, וזה יכול לקרות מהר מהצפוי".

המהפכות מגיעות גם ממקומות שאנחנו לא חושבים עליהם. אלון מאסק, מייסד האתר "פייפל", לרכישה מקוונת באינטרנט (בהמשך נמכר ל-eBay), נכנס לעסקי החלל והצהיר שהוא מתכוון להוזיל משמעותית את השיגורים לחלל. ההתחלה הייתה לא קלה. "צחקו עליו", מספר אדירי. "אמרו לו שפיתוח רקטות זה לא כמו פיתוח באינטרנט. בסופו של דבר שהוא זכה בחוזה שיגור מנאס"א, של 1.5 מיליארד דולר, ובאחרונה אף שיגר טיל חדש שיכול לשאת בני אדם לחלל".

תופעה אחרת, שהיא סימפטום של המהפכה, היא סירובן של חברות קטנות להימכר לחברות גדולות. ממשאת נפש הפך האקזיט לנטל. "בזמן האחרון", אומר אדירי, "אנחנו רואים הצעות רכש אדירות. 6 מיליארד דולר לרכישת אתר בן פחות משנתיים בשם 'גרופון' על-ידי גוגל הוא הדוגמה האחרונה. ומה שהדבר מסמן, להערכתי, הוא שזמן ההתבססות של חברות התקצר משמעותית, ושהדבר יעמיד בסימן שאלה את אסטרטגיית הרכישה של החברות הגדולות".

ועוד דבר מדהים. הטרנד החדש בניו יורק ובקליפורניה Spit Parties, או בשמן האחר "מסיבות דנ"א". כשאדירי הוזמן בפעם הראשונה למסיבה כזו, הוא לא ידע במה מדובר. במהלך המסיבה אתה יורק לתוך מבחנה, ומספר ימים לאחר מכן אתה מוצא נתונים מקוונים על הדנ"א שלך. לדברי אדירי, חברות מסחריות מתחילות לפעול בתחום ומאפשרות לערוך "מסיבות יריקה" תמורת כ-300 דולר.

"משנה מה שאנשים מאמינים שיקרה"

פרופ' ג'ון ל' קסטי, עתידן, מחבר הספרים "Mood matters" ו"גן העדן הרבוד", מתמטיקאי וחוקר במכון הבינלאומי לחקר מערכות שימוש בווינה, הגיע למסקנה שההתנהגות האנושית היא בעיקר תוצר של מה שאנשים חושבים לגבי העתיד. "לכן", אומר קסטי, "כשאנשים פסימיים, אנו מקבלים תוצאות קשות, ולהיפך: כשאנשים אופטימיים, התוצאות יהיו טובות".

מה שמעניין את קסטי הוא לקבל אינדיקציות מוקדמות לגבי שינויים מהירים. "משברים שקורים, לעתים רחוקות קורים שוב", מסביר קסטי, "כדי להשתמש ברעיון הזה אתה צריך לקבל מידע על מה שהאוכלוסייה חושבת ועל מה שהיא עושה. משוק ההון, למשל, אפשר ללמוד הרבה. הוא משקף את מצב הרוח החברתי: כשאנשים אופטימיים, השוק חזק מאוד. ולהיפך: כשאנשים בדאון ופסימיים לגבי המחר, השוק בירידה.

"אתה נוכח, שההתנהגות האנושית מאופיינת ע"י פרדוקס 'הברבור השחור' (תיאוריית "הברבור השחור" של הפילוסוף וסוחר נירות הערך נאסים טאלב, מתייחסת לאירוע יוצא דופן שלא היה ניתן לחזות את קיומו, אך היסטורית יש לצפות שאירועים מסוגו יתרחשו אחת לכמה זמן - ה' מ'). למה הכוונה? כל אחד מאמין שיהיו הפתעות. מצד שני, אף אחד לא מאמין בהפתעה מסוימת, כמו למשל, סיום הגלובליזציה. אנשים לא רוצים לשמוע על הפתעות. מבחינתם, הפתעות באות רק מדמיון, ולא מאיזו מגמה שאפשר לראות אותה ולעקוב אחריה".

הציפיות של קסטי לעתיד לא אופטימיות. "אנו נמצאים בתחילת מצב רוח של ירידה, וזה מצביע על כך שהשנים הבאות יהיו שליליות. במקום להתאחד, אנחנו הולכים לבדלנות, תהיה לוקליזציה. אני מתמטיקאי, ולכן לאמירה כמו: 'מחר יהיה טוב יותר/גרוע יותר', אין בעיניי שום משמעות. מה שמשנה זה מה שאנשים מאמינים שיקרה ולא המקרה עצמו".

"קוקה קולה לא מוטרדת יותר מדי מקטסטרופות"

אבי לאומי, מייסד ומנכ"ל אירונאוטיקס, מזכיר את הצד השני של הטכנולוגיה. "ככל שהעולם הולך לרעיונות היפים, קל יותר להרוס אותם. קל היום מאוד להוריד את גוגל, אלא שזה יהרוס את מצב הרוח. היום אתה יכול לעשות הכול מתוך לפטופ, אתה יכול להתחרות בחברות ענק".

"היום", הסכים קסטי, "אתה לא צריך נשק אטומי. אתה יכול דרך האינטרנט לבנות משהו שיהרוס את כל ת"א. ההפתעה הגדולה בארה"ב היא איך עד עכשיו לא קרו דברים כאלה. אם אתה רוצה לשלוט במה שהמצאת, השיטה של הבקרה צריכה להיות מורכבת לפחות כמו השיטה עצמה ולא פחות, כי אם הפער גדול מדי, יכולות להיות הפתעות לא נעימות".

כמנהל חברה שהמותג העולמי שלה מאריך ימים כבר 122 שנה, טל רבן, מנכ"ל קוקה קולה ישראל, מאמין שדרך וטכנולוגיה הם בני חלוף, אבל המותג יישאר לנצח. "עשר שנים אני שומע הרצאות על מות המותגים", אמר, "אבל זה לא קורה. אתה יכול לבחור את הדרך ואת הטכנולוגיה, אבל המותג יישאר איתנו".

"קוקה קולה לוקחת בחשבון את העתיד", מסביר רבן, "והיא תתאים את המותג לשינויים המתבקשים, אבל כרגע היא לא מוטרדת יותר מדי מקטסטרופות אפשריות, כמו למשל, שמישהו יפיץ באינטרנט את הנוסחה הסודית להכנת קוקה קולה באמצעים דיגיטליים".

קארן טל, מנהלת קמפוס ביאליק רוגוזין בת"א, שעל תלמידיו נמנים רבים מילדי העובדים הזרים, רואה בסוגיית המהגרים את אחת ההתמודדויות המרכזיות איתן יצטרכו החברות בעולם להתמודד. "זו בעיה גלובלית", אומרת טל, "בגרמניה, למשל, שוברים את הראש איך להתנהג עם המהגרים הטורקים: אם אתה לא משתף אותם בחברה, הם מובדלים - איזו הזדמנות אתה נותן להם?".

יוסי אבו, מנהל סחר ורגולציה בדלק אנרגיה, מבכה את היעלמותם של היחסים הבינאישיים בעקבות הטכנולוגיה. "אנחנו הופכים להיות תלויים יותר ויותר באלקטרוניקה". עדיף היה, לדעתו, אם ההיי-טק היה מנוצל לפיתוח דברים בסיסיים כמו מים ומזון, ופחות אלקטרוניקה.

חיים רומנו, לשעבר מנכ"ל אל על ומשנה למנכ"ל פרטנר וכיום יועץ עצמאי, מסכים במידה מסוימת. "האילוזיה שהאלקטרוניקה תעשה לנו עולם טוב יותר קרסה. הטכנולוגיה לא בהכרח מביאה לעולם טוב יותר, היא גם יכולה להביא לאסונות. חשוב לזכור. אנחנו חושבים שאנחנו נמצאים במרכז העולם, אבל אנחנו שוכחים שיש אוכלוסייה שלמה שאנחנו מתעלמים מהצרכים שלה. יש 1.6 מיליארד אנשים שאין להם אלקטרוניקה והם לא יכולים להשתמש בגוגל".

לוגו מועדון ארוחת הבוקר

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר צפוי להיפתח בירידות שערים ● הדולר מזנק מול השקל בעקבות ההתחממות בדרום ● מיטב: הצריכה הפרטית עלתה והקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% ● באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בחסר עמוק" ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גורם ישראלי בכיר לניו יורק טיימס: "היינו קרובים לעסקה, חמאס הקשיח עמדות - בגלל נתניהו"

דיווח: שורת מדינות מגלות פתיחות להקמת כוח שמירת שלום ערבי  ● צה"ל והשב"כ תקפו מרכז פיקוד של חמאס במתחם אונר"א במרכז הרצועה ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" ● 3 לוחמים נפלו במטח שנורה אתמול מאזור רפיח לכרם שלום • כל העדכונים

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

קובי מרנקו, מנכ''ל Arbe / צילום: דיוויד גראב

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים