גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיוחד: מיהו קווין ברמייסטר, שותפו של רמי לוי בנוף ציון?

מה מתכנן יהודי אוסטרלי שעשה את הונו מהתוכנות קאזה וסקייפ, במזרח ירושלים? ■ מכריו: "יש לו מצגת שמראה איך ישראל וירושלים יפכו למוקד עלייה לרגל בזכות בית המקדש"

המהומה שהתעוררה סביב כוונתו של איש עסקים פלסטיני לרכוש את שכונת נוף ציון במזרח ירושלים הביאה אל קדמת הבמה דמות חדשה, אלמונית מבחינת הציבור הרחב ומסקרנת: קווין ברמייסטר, שותפו של רמי לוי להצעת הנגד שארגנו ראשי הימין בעיר. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון ברמייסטר ולוי יהיו בעלי הבית החדשים של נוף ציון (פירוט בהמשך), שכונה עם פוטניצאל נפץ לא מבוטל.

בתעשיית האינטרנט והמולטימדיה ברמייסטר, יהודי אוסטרלי המחלק את זמנו בין סידני לארצות הברית, הוא שם די מוכר. הוא נמנה עם המשקיעים המייסדים של סקייפ, ועשה אקזיט נאה כשזו נמכרה ל-eBay תמורת 2.6 מיליארד דולר. לפני סקייפ, בתחילת שנות האלפיים, הוא היה בעל השליטה בתוכנת שיתוף הקבצים הפופולרית קאזה בשלבים שבהם עדיין שימשה בעיקר לשיתוף קבצים פיראטי. כיום הוא משווק את אותה טכנולוגיה באופן חוקי, באמצעות חברת בריליאנט דיגיטל שבבעלותו.

קווין ברמייסטר / צלם: Jim Rice - Fairfax Photos

מחוץ לעולם הדיגיטלי, ובכל הנוגע לירושלים, לברמייסטר יש חזון מעניין: הקמת בית המקדש השלישי. מי שנפגשו איתו בשנים האחרונות התרשמו ממחויבותו העמוקה לקידום הנושא. בפגישות הללו הוא סיפר שהשקיע כסף בתוכניות אדריכליות לתכנון בית המקדש. אחרי שהשלים עם הרעיון שהקמת המקדש בהר הבית אינה אופציה ריאלית, החליט לרכז את מאמציו באיתור קרקע חלופית, שלפחות תשקיף על הר הבית. האם נוף ציון, שעומדת בקריטריון הזה, תהלום את תוכניותיו? סביר להניח שהצלתה מידי המשקיע הפלסטיני בשאר אל-מסרי שיחקה תפקיד משמעותי יותר, אבל אין לדעת.

מי שיכול היה להבהיר את הסוגיה הוא עו"ד דוד הרשקוביץ, המכהן כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ישראל ביתנו ומשמש כפרקליטו של ברמייסטר בעניין דיגל, אולם הוא מסרב למסור כל פרט על האיש ועל תוכניותיו. "החזונות שלו אינם מענייני", הוא מבהיר, "כל איש וחזונותיו".

ברמייסטר אינו אדם דתי. הוא אמנם מסביר למאזיניו כי ההחלטה היכן ימוקם בית המקדש נתונה בידי רבנים, אולם באותה נשימה רואה במקום מיזם תיירותי, שיפתור את כל צרותיה של ישראל. חבית חומר נפץ? ברמייסטר רואה בבית המקדש גשר לשלום, מוקד משיכה בינלאומי שיביא לשגשוג כלכלי, שממנו ייהנו יהודים ומוסלמים כאחד. "קווין מאמין שלירושלים ולישראל אין משמעות אמיתית עבור אנשים מאמינים בלי בית המקדש השלישי", מדגישים מי שברמייסטר הרצה בפניהם על חזונו. "הוא מדבר במונחים של חזון ושל אומץ להוביל מהלך. יש לו מצגת שמראה איך ישראל וירושלים יפכו למוקד עלייה לרגל של מיליונים בזכות בית המקדש".

מי שמכיר את התוכניות הללו מקרוב הוא האדריכל הירושלמי גדעון חרלפ, מקים אתר האינטרנט "ישראל המקדשית". באתר מציע חרלפ להרחיב את גבולותיה של ישראל מהנילוס ועד לפרת, כשירושלים, על בית המקדש שיוקם בה, תהיה במרכז. כשהוא נשאל על ברמייסטר, חרלפ מתלהב. "קווין ברמייסטר חבר שלי, איך ידעת? אני יועץ שלו בפרויקטים חשובים מאוד. דברים ענקיים בעלי השלכות ברמה הציבורית, אבל הם ביני לבינו".

- לשניכם יש עניין משותף - בית המקדש השלישי. אתה אדריכל מוכר, שימשת כמהנדס העיר מעלה אדומים וכאדריכל וכיועץ הראשי של החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי. הוא שכר את שירותיך כדי לקדם את הרעיון?

"זה נכון, נו. את יותר פקחית ממני. אבל אני לא מדבר על זה. תתחילי מהפרויקטים הקטנים שלו".

- קדימה. אתה פעיל בתכנון בית כנסת בהר הבית. ברמייסטר קשור גם לזה?

"אני לא מאשר ולא מכחיש".

- אז אני מניחה שזה נכון.

"היחיד שעשיתי לו תוכניות לבית כנסת בהר הבית הוא איש העסקים האמריקאי איירה ריינהרט (מיליונר יהודי מחשובי התומכים של הימין בארצות הברית, ח' ש'), שהזמין אצלי עבודה יחד עם אריק שרון, בתמיכת הרב אלישיב. קווין הוא בשוליים של זה".

- מה זאת אומרת שוליים? הוא שותף זוטר?

"עשיר מביא עשיר לפרויקטים כאלה. כל העשירים שותפים, ואנחנו עובדים בשבילם. זה כמו שברמייסטר לקח שותף כמו רמי לוי כדי לקנות את דיגל. הוא לא זקוק לו פיננסית. קווין הוא בכלל לא בקנה מידה שלנו מבחינה כספית, אבל אנשי עסקים אוהבים לעבוד יחד".

- אז יש לו כסף לבזבז ואידיאולוגיה לשרת. לא נראה שמטרידה אותו הכדאיות הכלכלית בפרויקט נוף ציון.

"הוא לא ירוויח מיליונים כמו בפרויקט דירות בתל אביב, אבל הכסף לא ילך לאיבוד. קווין לא ישקיע רק מטעמי אידיאולוגיה. הוא יודע שלא נשארו קרקעות פנויות במדינה, מלבד במזרח ירושלים. כך שבבוא היום זה ישתלם לו. חוץ מזה, הוא בחור עלא כיפאק. מסתובב עם טי-שירט שחורה ובלי פוזה בכלל".

מחכים לבנק לאומי

במשך השנים היה ברמייסטר עמוק מתחת לרדאר. פעילי שמאל ועורכי דין שעוקבים אחרי מקורות המימון של המתנחלים מעולם לא שמעו את שמו. אבל מי שמבקש להתחקות אחריו ימצא סימנים למעורבותו. בחשבון הטוויטר שלו מופיעים הפניה לכתבה מהתוכנית "60 דקות" על החפירות בסילוואן, ולינק לסרטון על חשיבות התקיעה בשופר בכותל.

בשבוע שעבר חשף כתב גלובס אבי שאולי כי ברמייסטר הוא שותפו של בעל רשת הסופרמרקטים רמי לוי בעסקת דיגל. כזכור, דיגל, היזמית שמאחורי פרויקט נוף ציון, נתונה בקשיים כלכליים וניהלה משא ומתן עם משקיעים כדי להסדיר את חובותיה לבעלי האג"ח ולבנק לאומי. המיליונר הפלסטיני בשאר אל-מסרי סומן כבעל ההצעה הטובה ביותר. הפרסומים על הפלסטיני שעומד להשתלט על שכונה יהודית הקפיצו את הימין, שהצליח לגייס את לוי ואת ברמייסטר, שהגישו הצעה זהה לזו של אל-מסרי - 36 מיליון שקלים לבעלי האג"ח - וטרפו את הקלפים.

נוף ציון ירושלים / צלם: אדוארד קפארוב

לעסקת דיגל הגיע ברמייסטר בעקבות אריה קינג, ממובילי ההתיישבות במזרח ירושלים. קינג ייסד את הקרן לאדמות ישראל, שמתיימרת לשמש חלופה לקרן הקיימת, ומבקשת לקנות קרקעות מערבים. הוא גם חבר עמותת אלעד, המבקשת לייהד את אזור סילוואן (עיר דוד). "אריה קינג הוא המוציא והמביא של ברמייסטר בכל ענייניו בישראל", אומר פעיל הימין יהודה עציון, שפועל למען תפילת יהודים בהר הבית. "פגשתי את ברמייסטר פעם אחת בתיווכו של אריה, אבל לא יצאו מזה דברים מעשיים". גם אביחי בוארון, המשווק את פרויקט נוף ציון, מציע, "דברי עם אריה קינג, הוא זה שלראשו צריך לקשור את הכתרים בכל מה שקשור להצלת נוף ציון".

אלא שקינג שומר על עמימות. "לא אגיד שאני לא מכיר את קווין ברמייסטר, אבל הוא רק עוד יהודי שנענה לקמפיין הציבורי שהעליתי באמצעות הקרן לאדמות ישראל. שלחתי 14 אלף מיילים ליהודים מרחבי העולם, ועודדתי אותם לרכוש אג"ח של דיגל כדי להציל את נוף ציון מידי ערבים שעוינים את ישראל, וקווין היה ביניהם".

- במקרה המייל עורר את תשומת לבו. לא עשית שום דבר מעבר?

"כל המכותבים הם יהודים שמעוניינים בגאולת הקרקע. חלק מהנמענים, שהיו כבדים יותר מקווין בכסף, שקלו לרכוש את השליטה בחברה, אבל עורכי הדין שלהם ייעצו להם לא להיכנס לזה. קווין הלך עם זה מתוך אמונה שירושלים חשובה לא פחות מכסף. לי אין כסף לקנות לא אג"ח ולא מניות ולא נעליים, אז השתמשתי במייל. זה בחינם וזה עובד".

ברמייסטר נפגש עם מנכ"ל באמונה ישראל זעירא, שהיה ממובילי ההתארגנות נגד השתלטותו של אל-מסרי. הנחת אנשי הימין הייתה שהמיליונר הפלסטיני, מייסד העיר רוואבי ליד רמאללה, ייעד את המשך פיתוח הקרקע באזור לפלסטינים, ויותיר את הדיירים היהודים בשבעת הבניינים שכבר הוקמו בגטו. זעירא סירב השבוע להתראיין לגבי ברמייסטר. ייתכן שחשש כי מיתוגו של ברמייסטר כאיש היי-טק רציני, כפי שהופיע עד עכשיו בתקשורת, ייסדק אם ייחשף כאיש ימין בעל חזון לא מאוד מקובל.

שותפו של ברמייסטר למהלך, רמי לוי, הוא חבר ליכוד, ומשמש גם כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת ירושלים תצליח, שבראשות ראש העיר ניר ברקת. לוי חילץ את ברקת ממבוכה גדולה כשהפך למשקיע המועדף על בעלי האג"ח. משפחת ברקת היא בעלת השליטה בבית ההשקעות דש אייפקס, הנושה המרכזי מקרב בעלי האג"ח של דיגל. לו הייתה דש אייפקס מעדיפה את הצעתו של אל-מסרי, ברקת היה נאלץ לעבוד קשה כדי להרגיע את חוגי הימין. דובר עיריית ירושלים מסר כי ברקת לא היה מעורב בשום דרך במהלכיו של לוי.

לוי, אגב, לא שש לנדב פרטים על שותפו האוסטרלי. "הכרנו באיזה אירוע. הוא התעניין אם לעשות עסקים פה. גיליתי יהודי עם הרבה כסף שאוהב את ישראל".

- בצירוף מקרים מעניין, גם פרקליטו של ברמייסטר, עו"ד דוד הרשקוביץ, הוא חבר מועצת העיר; זה הוביל לחיבור ביניכם?

"יצא בפוקס שאנחנו גם מכירים מהמועצה. לא לכל קשר יש משמעות גדולה. הנה, אבא של יהודה לוי (הבעלים הנוכחי של דיגל) וסבא שלי הם אחים, אבל אין לנו קשרים עסקיים, וכקרובי משפחה אנחנו נפגשים פעם בשנה בקושי".

- ועדיין זה נחמד שדיגל נשארת במשפחה.

"עצם העובדה שהיא נשארת בידיים ישראליות זה כבר להישאר במשפחה".

המאבק מול תעשיית המוזיקה

את פרסומו בתחום הטכנולוגי קנה ברמייסטר בעיקר סביב תוכנת שיתוף הקבצים קאזה. הוא רכש את השליטה בחברה בשנת 2001 באמצעות חברת שרמן נטוורקס, בזמן שתעשיית המוזיקה עדיין ניהלה נגדה מאבקים משפטיים על זכויות היוצרים. קאזה הפסידה, שילמה פיצויים בסך 150 מיליון דולרים, וכיום היא מציעה את שירותיה בתשלום, באמצעות חברת בריליאנט דיגיטל, שמשרדיה ממוקמים בלוס אנג'לס ובניו יורק.

ברמייסטר ייסד את חברת המולטימדיה האינטראקטיבית אוזי סופט, שהוקמה ב-1982 והייתה מהחלוצות בתחומה. הוא גם היה שותף בחברת פאקרד בל באוסטרליה, ואת חלקו בה מכר ב-1999. אבל ההערכה היא כי עיקר הונו בא לו מהאקזיט בסקייפ.

כיום הוא מספיק חזק ועשיר כדי להתגייס למאבקים אידיאולוגיים, יעלה כמה שיעלה. אחרי שבעלי האג"ח הצביעו בשבוע שעבר לטובת המשך ניהול המשא ומתן עם הקבוצה שבראשותו, הוא עדיין זקוק להסכמת בנק לאומי, הנושה הגדול מכולם, לצורך ההסדר. דיגל חייבת 83 מיליון שקלים לבנק, שממתין להצעה. לאור הקמפיין שניהלו אנשי הימין נגד הבנק (שבין היתר הביא לחסימת האפשרות להגיב בעמוד הפייסבוק של לאומי), קשה להאמין שהבנק יתנגד.

פרקליטו של אל-מסרי, עו"ד דב ויסגלס, מאמין שלא הכול אבוד. "ההצעה שלנו לבעלי האג"ח זהה לזו של לוי ושל ברמייסטר. אבל ההצעה לכיסוי החוב בבנק פותחת הכול מחדש. הצעתנו טובה מאוד, ואם המתנחלים לא ייתנו הצעה גבוהה יותר, הבנק עשוי ללכת למכירה פומבית. ואז שוב אנחנו בתמונה".

- ודאי לא הופתעתם מהעדפת המשקיעים היהודים על פניכם.

"את מתכוונת לעיקרון שרק ליהודים מותר לקנות איפה שהם רוצים? בעלי האג"ח החליטו את מה שהחליטו. אצל אל-מסרי זה עניין מסחרי. לא עלה יפה, אז לא עלה. היו לו אלף עסקות בעבר ויהיו גם בעתיד. להבדיל מהמתחרים, שאצלם זה עניין אידיאולוגי, אצלו זה מסחרי גרידא".

מבנק לאומי נמסר כי נכון ליום שני אף הצעה להסדר חוב לא הגיעה לשולחנם, ובכל מקרה המשא ומתן מתנהל מול יהודה לוי מדיגל בלבד, ואין להם דיאלוג ישיר עם המשקיעים הפוטנציאליים.

מה שבטוח, משכונה שאיש לא הכיר הפכה נוף ציון לסמל ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים. בוארון מצהיר שזה מתבטא גם במכירות. "אנחנו מוצפים בטלפונים. אנשים שנזהרו מלקבל החלטות מבקשים לרכוש דירה, כי רואים שיש עתיד. בזכות רמי לוי וקווין ברמייסטר השכונה תקום ותהפוך לסמל".

עוד כתבות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה