גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיכאל גולן: הפגישות במירס משעממות, עשיתי את זה רק בשביל דרהי

(עדכון) - ‎בדיון בצו מניעה שביקשה מירס נגד גולן ואורן מוסט אישר מוסט כי במהלך התקשרותו עם מירס הועברו אליו נתונים סודיים שלה ■ השופט למירס: שקלו שוב את הבקשה לצו מניעה

"לאור העובדה שכל הנתונים נמצאים כבר אצל הקבוצה הצרפתית גזבייה ניאל, שאינה צד לדיון, ומכיוון שהם לא יוכלו לפעול בלי אורן מוסט ומיכאל גולן, תשקלו אם אתם עומדים על הבקשה לצו מניעה" - כך אמר היום (ב') סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט יהודה זפט, לנציגי חברת מירס תקשורת, במסגרת הדיון בבקשה לצו מניעה שהגישו נגד השתתפותם של גולן ומוסט במכרז לבחירת מפעיל סלולרי בישראל, במסגרת קבוצת ניאל.

עם זאת, השופט עדיין לא גיבש החלטה סופית בנוגע לבקשה, וזו צפויה להינתן בימים הקרובים.

במהלך הדיון בבקשת מירס העידו בפני השופט מנכ"ל החברה, אברשה בורשטיין, והסמנכ"ל, גיא ידלין. מהעבר השני עלו לדוכן העדים גולן ומוסט, שדחו את טענות מירס.

כזכור, מירס טוענת כי קבוצת גזבייה ניאל, שבה משתתפים גולן ומוסט, אינה יכולה להתמודד במכרז למפעיל סלולרי נוסף ללא הישענות על חומר ומידע סודי שצברו השניים במסגרת הקשר שלהם עם מירס, ולכן הם מנועים מלהשתתף בו.

בבקשה לצו מניעה תיארה מירס את המעורבות של גולן ומוסט במכרז וטענה כי המידע שנחשפו אליו הוא סודי ויסייע להם בהכנת המענה למכרז, שייסגר בתחילת פברואר.

בעדותו אישר מוסט, מי שהיה המשנה לנשיא ולמנכ"ל סלקום, כי במסגרת ההתקשרות שלו עם מירס הועברו אליו נתונים סודיים שלה, גם לגבי התוכנית האסטרטגית העתידית של החברה, הכוללת אפשרות של זכייה במכרז הסלולר, המכונה "פרויקט גרין".

מוסט אמר כי המטרה של מירס כבר שנים היא לשדרג את התשתית שלה כדי להגיע לטכנולוגיה העדכנית הקיימת בעולם, וציין כי רצועות התדרים במכרז הסלולר הן מסוג ה-umts העדכנית.

במהלך עדותו של מוסט נחשפה הודעת דואר אלקטרוני ששלח למנכ"ל מירס באוגוסט אשתקד, שבה כתב: "אנחנו נקרע להם את התחת ביג טיים".

מוסט הסביר בהקשר זה: "התכוונתי לחברת סלקום שאותה הקמתי, ממנה באתי, ולכבוד הוא לי להתמודד איתה במכרז".

גם גולן, העומד בראש קבוצת ניאל המבקשת להתמודד מול מירס במכרז, העיד היום ונחקר על-ידי בא-כוחה של מירס, עו"ד ד"ר יואב אסטרכייר.

גולן אישר כי הוא השתתף בכל הפגישות שבהן השתתף הבעלים של מירס, איש העסקים פטריק דרהי, אך לדבריו "דרהי לא שלח לי את כל החומר אלא שני מיילים בלבד, וחוץ מזה לא לקחתי מעולם שום חומר ממירס".

עו"ד אסטרכייר: "נכחת בישיבות של מירס במשך עשרות שעות ושמעת איזו חברת ייעוץ לקחו וגם שלקחו את גיאוקרטוגרפיה לעשות סקרי שוק".

גולן: "לא שמעתי על כך. נכחתי בפגישות, אבל לא קיבלתי על זה כסף, וזה היה משעמם מאוד. עשיתי את זה רק בשביל דרהי, אם הייתי יכול הייתי מעדיף לא להגיע בכלל לפגישות".

קודם לעדויותיהם של מוסט וגולן, נחקרו מנכ"ל מירס, אברהם בורשטיין, והמשנה למנכ"ל, גיא ידלין, בנוגע להחלטתם להפסיק את העבודה עם מוסט ולנסות ולמנוע ממנו ומגולן להתמודד במכרז.

במענה לשאלות בא-כוחם של מוסט וגולן, עו"ד איל רוזובסקי, העיד בורשטיין כי הוא אמר למוסט שיישא בתוצאות של מעשיו, ואישר כי הדברים נאמרו אחרי שכבר היתה ידיעה ב"גלובס" על כך שמוסט הולך למכרז, אך הכחיש כי ראה את הכתבה.

בורשטיין ציין כי "גולן מעולם לא היה עובד של מירס אבל היה ידיד אישי של מר דרהי, ולכן נחשף לחומר הסודי שלנו. מוסט היה אדם שעבד בחברה, והיתה לו נגישות לאנשים ולחומרים סודיים".

עו"ד רוזובסקי: "אין בחומר שצרפתם לבקשה שום דבר סודי מלבד החולשות של מירס, שעדיין לא נמצאת בשוק הסלולר. בחומר שכן הצגתם כתוב שמירס היא חברה מבוססת שמכירה היטב את השוק, זה חומר סודי שצריך למנוע ממוסט להתמודד במכרז?"

בורשטיין: "הוא סודי בתפיסה של איך מירס רואה את עצמה. אין משמעות למחיר במכרז בהחלטה על הזוכה הסופי. מה שיותר חשוב הוא שלב ההיתכנות של תנאי הסף, שבהן נדרש להציג תוכנית עסקית מסודרת".

עו"ד רוזובסקי: "עשיתם מצג-שווא כלפי מוסט, שלחתם למוסט הסכם שבו נאמר שאסור לו להתחרות במירס, ואחר-כך ירדתם מזה כי לא היה הסכם כזה, וזו היתה רק טיוטה מהמחשב".

בורשטיין: "לא הייתי מעורב בזה. בכל מקרה, כל הנתונים הסודיים שלנו כבר מצויים אצל קבוצת ניאל".

עו"ד רוזובסקי: "אז צו שימנע את השתתפות מוסט וגולן כבר לא ייתן לך כלום. הקבוצה הצרפתית (ניאל. ח.מ.) כבר קיבלה את החומר, למה לא צירפת אותה כצד פה?"

בורשטיין: "כי אני לא מכיר אותה ורוצה למנוע את ההשתתפות של מוסט וגולן".

גם גיא ידלין, המשנה למנכ"ל מירס, נחקר על-ידי עו"ד רוזובסקי בנוגע לתצהיר שהגיש לבית המשפט במסגרת בקשת מירס לצו מניעה. ידלין העיד הוא כתב למוסט שאסור לו להתחרות במירס.

"אני אוהב את מוסט ומפרגן לו על ההזדמנות לממש את עצמו, אבל נאלצנו לפנות לבית משפט ולהגיע איתו למקומות שאף פעם לא חלמתי שנגיע אליהם", סיפר ידלין.

בתחילת הדיון, ולאחר שנוכחו לדעת כי כתב של "גלובס" נוכח באולם, ביקשו באי-כוחה של מירס כי הדיון יתנהל בדלתיים סגורות, אך השופט זפט דחה את בקשתם.

גולן ומוסט מיוצגים בידי עורכי הדין אייל רוזובסקי, דן סלע ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאייר פילוסוף. מירס תקשורת מיוצגת בידי עורכי הדין ד"ר יואב אסטרכייר, מור ברגנר ומיה כהנוב ממשרד מיתר ליקוורניק, גבע, לשם ברנדווין ושות'.

‎מה טוענת מירס נגד מוסט וגולן?

* מוסט נחשף למחקרי שוק שערכה מירס.

* מוסט שהה במשרדי מירס סמוך מאוד לעזיבתו למתחרה.

* ‏ גולן נכח בפגישות עבודה במירס שנגעו למכרז.

* למוסט ולגולן התאפשרה גישה לכל מקום במשרדי מירס.

* בלתי אפשרי לגשת למכרז בלי שימוש במידע שנחשפו אליו.

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"