גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסך והברזל: על סרטי אקשן, מפעלים נטושים ומי שביניהם

אחרי שז'אן קלוד ואן דאם שבר כמה עצמות לצלם שלו (ולא, זה לא היה חלק מהתסריט), נשלחה אל הסט בוגרת בצלאל, מרב מרודי ■ ההמשך היה סוג של סרט: השרירן התלהב, ומרודי הפכה לצלמת הקבועה של סרטי האקשן של סוני ■ ואם המקצוע לא לגמרי שגרתי, הנה התחביב: צילום מפעלי תעשייה שננטשו במזרח אירופה

למרב מרודי יש טריק ישן שתמיד עובד. בכל פעם שמבקשים להחרים לה את הצילומים היא שולפת פילם ישן מכיס המכנסיים ומוסרת אותו בהכנעה. בעיירות הנידחות של מזרח אירופה, שם היא נוהגת לצלם מפעלי תעשייה ישנים, לא שמעו עדיין על מצלמות דיגיטליות. וגם אם כן, נראה שעצם החרמת הפילם גורם לשוטרים שפוקדים "פילם פילם" להרגיש שעשו את תפקידם, והם משחררים אותה לדרכה.

"פעם עצרו אותי בחשד לריגול תעשייתי", משחזרת מרודי. "זה היה מגוחך כי צילמתי מפעל שכבר נסגר, בעיירת רפאים בשם פרניק בבולגריה. פתאום עוצר לידי ג'יפ ולוקח אותי ל'צ'יף אוף טאון'. מישהו שהיה ביג בוס בתקופת הקומוניזם ויושב היום בבניין הסתדרותי ישן. הוא שאל איך אני מעיזה לצלם ומה יקרה אם הוא יעשה אותו דבר למפעלים בישראל, ואז התחלנו לדבר על קיבוצים ועל געגועיו לקומוניזם. בסוף נתתי לו פילמים והוא שחרר אותי".

- פחדת?

"לא במיוחד, זה נראה בעיקר כמו הפגנת שרירים. קשה להשוות את זה למקרים שבהם באמת הייתי בסכנת מוות. למשל כשצילמנו סרט במפעל פלדה, שלצדו שלושה מגדלים שמאוד סקרנו אותי. למזלי בחרתי לעלות על האמצעי. רק אחרי זה גילינו שבשניים האחרים היה גז רעיל, כך שמי שמגיע לראש המגדל מת במקום. בזה שאני בחרתי, המדרגות נפלו מיד אחרי שדרכתי עליהן, ונאלצתי לרדת על המעקה שבצדדים".

- נשמע כיף.

"זה עוד כלום בהשוואה למה שקרה לפעלולן שצילמתי במפעל כזה. הוא רץ על גשר שפתאום צנח, ונאלץ להיתלות במעקה כדי להציל את עצמו".

צלמת של סרטי אקשן

מרודי, 34, עובדת לפרנסתה כצלמת סטילס בסרטי אקשן אמריקאיים, שמצטלמים במזרח אירופה מטעמי תקציב. לתחביבה יוצא הדופן, צילום מפעלי תעשייה נטושים מהעידן הקומוניסטי, הגיעה בעקבות צילומי סרט הפעולה הראשון שלה על אדמת בולגריה, שהשתמש באחת הסצנות במפעל לייצור רכבות.

"כל הצוות דיבר כמה הלוקיישן הולך להיות מפחיד וקשה במיוחד. היו שם המון בורות ודברים שיכולים ליפול עליך, אבל מבחינתי זה היה כמו להגיע ללונה פארק. העוצמות של הברזל, צבעי החלודה, הכלים של הפועלים שעדיין היו תלויים על הקיר. הבנתי שיש מקומות כאלה בעולם ושאני חייבת למצוא אותם. פעם מישהו עשיר הטיס אותי לקובה כדי שאלמד אותו צילום במשך שבוע. ביקשתי ממנו בתמורה שייקח אותי למפעלי תעשייה. גם בהפקות הצוותים מספקים לי המלצות".

צילומי הסרטים זימנו למרודי לא מעט הזדמנויות להכיר מקרוב מפעלים שמיועדים להריסה. ההפקה נוהגת לקנות אותם בזול, כדי שתוכל להחריב אותם בפיצוצים ובשלל אפקטים בלי לעשות חשבון. אבל היו גם מקומות שאליהם הגיעה לבד עם רכב שכור ועם ג'י.פי.אס. "העיירות כל-כך מזוהות עם המפעל, שבכניסה אליהן יש תמיד פסל או ציור גדול שלו. אבל למצוא אותו זה עדיין לא תמיד פשוט. חלק גדול מהמקומות ננטש אחרי נפילת הקומוניזם ונשלט היום על-ידי חבורות צוענים".

- וצריך לדעת להסתדר איתם.

"הם דווקא נראו חמודים. לפעמים נתתי להם כסף או אוכל כי הם ביקשו, ואז הם עזבו אותי. צריך להבין את הדינמיקה במקומות האלה. ישנו העולם שמעל האדמה, שם הבוסים הם השוטרים או מנהלי המקום, ואסור לפעמים לצלם לכיוון מסוים כי שולט בו בוס אחר; וישנו העולם שמתחת, המורכב ממנהרות חשוכות ונשלט על-ידי הצוענים, עולם שגם השוטרים מפחדים להיכנס אליו".

- המקומיים בכלל הצליחו להבין מה את מחפשת שם?

"הבולגרים לגמרי לא מבינים את האובססיה שלי למפעלים. מבחינתם זה זבל. נגמר. אין מה לדבר על זה, דווקא בגלל שזה עוד פצע פתוח. הם נקרעים מצחוק כשהם שומעים שהצגתי את הצילומים בשנה שעברה בתערוכה תחת הכותרת It was. ואם אני מספרת להם שקנו את כל התמונות, זה בכלל מפיל אותם. בשבילי זה ממש פאשן".

- מנין זה בא?

"כילדה, הייתי מסתובבת במפעלי ים המלח עם אבא שלי, שעבד שם כמהנדס מכונות. אפשר לומר שגדלתי עם ערימות המלח והמגנזיום. אחר כך הוא עבר למפעל פניציה ירוחם שמייצר בקבוקי זכוכית, וגם שם הייתי מסתובבת ואוספת את כל טעויות הייצור שלהם. היה לי אוסף של תבניות זכוכית. יש משהו במפעלים האלה, בעיקר אלה שנראים גדולים מהחיים, שמאוד יפה בעיניי. מין אוטופיה גברית שבה הפועל היה הכי חשוב והתעשייה הייתה חלום. והיום כשהכול עובר לסין זה ממש החלום ושברו".

- עולם הולך ונעלם.

"ממש כך. יש הבדל בין צילומים חודש ויותר אחרי הסגירה, לבין צילומים ביום שהמפעל ננעל. כשצילמתי ביום שסגרו מפעל כזה, הכול עדיין היה שם. מדי פעם יצאו גזים ועשן מכל מיני חורים. צילמנו סרט כשחומרים עדיין בעבעו סביבנו".

- איכות הסביבה לא נראית כמו הצד החזק במפעלים כאלה. לא פחדת לנשום את כל זה?

"לא חשבתי על זה יותר מדי. היו סרטים שבהם הסתובבנו עם מסכות, למשל, כשצילמנו בקופשה מיקה, מפעל זפת ברומניה, שכל גגות הרעפים באזור נצבעו בגללו בשחור. למרות המסכה, שלושה ימים אחרי זה עדיין השתעלתי שחור ויצא לי מהאף שחור. רוב האנשים בסביבה מתו ממחלות ריאה, ונשארו שם רק כמה זקנים שאין להם לאן ללכת. במפעל אחר, שמייצר את הלבנים האדומות, שבהן בונים את מזרח אירופה, האזור כולו נצבע באדום. זה יפה ועצוב.

"פעם הבאתי לאבא שלי במתנה בקבוק עם אדמה שאפשר להזיז עם מגנט, כי עדיין הייתה שם פלדה בפנים. גם שם צילמנו חבושים במסכות. חלקיק פלדה כזה שעף לך לריאות גומר אותך".

- לא רצית לצלם את האנשים שהיו חלק מהמקום?

"לא. בעיניי, יש משהו מתנשא בלצלם אנשים. כשמתבוננים בצילום של המפעל, האנשים כבר נמצאים בו, כמו רוחות רפאים. את לא צריכה לראות אותם כדי להבין כמה כסף הם קיבלו, ובאילו תנאים הם עבדו. זה עולה לבד, מבלי שאביך אותם כאינדיבידואלים. בפרניק, למשל, הסינרגיה בין העובדים למפעל הייתה כל-כך גדולה, שצינורות הקיטור חיממו את בתי העובדים הסמוכים למפעל".

- בהפקות הסרטים ודאי נתקלת בעובדים מהעידן הקומוניסטי.

"הסיפורים שלהם מדהימים. באותה תקופה צילמו רק הפקות מקומיות. היו באים לשעות קצובות, כי יום העבודה בעידן הקומוניסטי היה מאוד מסודר, אבל גם לוקחים זמן עם השוטים. עושים הכול יותר אמנותי. היום זה כאילו עידן אחר, אבל כשמביאים בצהריים ערימת תפוזים, עדיין כל המקומיים הבולגרים רצים לחטוף אותם. בדרך כלל הם רואים תפוזים רק בחג המולד".

מערד לואן דאם

לסרטי האקשן, רובם בכיכוב ואן דאם, הגיעה מרודי עם הרבה מזל. היא גדלה בערד, סיימה לפני עשור תואר ראשון באמנות בבצלאל, ומצאה עצמה מתגלגלת בין עבודות מזדמנות. הביקוש לאמנות בתקופת האינתיפאדה השנייה לא היה בדיוק בשיאו. נקודת המפנה חלה כשאילנה שושן, קרובת משפחה של מרודי, הזכורה כמלכת היופי לשעבר שנשואה למפיק משה דיאמנט, הציעה למרודי לבוא לבקר אצלם בלוס אנג'לס.

הנסיבות משעשעות. שושן הטיסה את הכלב שלה מתל אביב ללוס אנג'לס, ומכיוון שזה בילה את הטיסה בתא המטען נותר לשושן כרטיס טיסה חינם, שמרודי יכלה לנצל. זו קפצה על המציאה, ובמהלך השהות בלוס אנג'לס הציעה לה שושן ללוות כצלמת סטילס סרט דל תקציב שהצטלם באותה תקופה בעיר (ומעולם לא הופץ). תשלום היא לא קיבלה, אבל הערכה מצד ההפקה דווקא כן. לסרט הבא, שהצטלם בבולגריה, היא כבר נשלחה כצלמת בשכר. התפקיד של צלם סטילס בסרטים הוא לצלם תמונות לפוסטרים ולמערך יחסי הציבור שילווה את הסרט; תמונות שגם יישלחו לחברות ההפצה במטרה לשכנע אותן לרכוש את הסרט להקרנה.

בערב הפצ'ה קוצ'ה (אירוע לאמנות רב תחומית), שהתקיים לפני שבוע בתל אביב, תיארה מרודי את השפעתו של ז'אן-קלוד ואן דאם על הקריירה שלה. ואן דאם, שלא מחבב בדרך כלל צלמי סטילס (האחרון שצילם אותו לפני מרודי אפילו חטף ממנו מכות), התלהב מצילומיה, והפך אותה לצלמת הבית שלו. כשסוני השתלטו על אחד מסרטיו, והתוודעו לעבודתה של מרודי, הם צירפו אותה לרשימה הנבחרת של חמשת צלמי הבית. הארבעה האחרים הם גברים, ולא במקרה.

"אנשי הצוות שמכירים אותי קוראים לי מתאבדת פריימים, כי יודעים שאני לא מפחדת מפיצוצים, גם כשאני עפה אחורה. אבל תמיד יש מישהו חדש שקולט אישה על הסט ושואל 'מה היא עושה פה', עד שהוא לומד להכיר אותי.

"התנאים בצילומים האלה קשים, אבל אני מתה על זה. עובדים בקור של מינוס עשרים מעלות. במינוס חמש המצלמה מפסיקה לעבוד. אני מחממת אותה מתחת לבגדים, מוציאה לכמה פריימים עד שהיא חוזרת לקפוא, ושוב מחממת אותה. כל הגוף חייב להיות מכוסה. החלק היחיד שאני גוזרת בכפפה הוא קצה האגודל, כדי שאוכל ללחוץ על הכפתור".

- לפחות מתגמלים בהתאם?

"זה בהחלט מחזיק אותי כלכלית, ואני גם מוכרת תמונות פה ושם. ועדיין אני במלחמה על כל סרט ולא אומרת לא לאף פרויקט. את המנהלים הגדולים אני לא מכירה, הם קוראים בכל פעם לצלם אחר מאיתנו. ואם הם מרוצים הם שולחים בונוס של אלפיים דולר בדואר, שזה כיף".

- את כל הזמן על הקו?

"היו שנתיים שחייתי על מזוודה במלון או בדירה ששכרה לי ההפקה. אין לי סטודיו ואין לי רכוש, חוץ מהלפטופ והמצלמה. כל הבגדים שלי שחורים כי בגדים צבעוניים משתקפים על הסט ומיותר להחזיק אותם. היום אני חיה בדירה של בן הזוג שלי, ובאפריל אמורה לנסוע לחודשיים של צילומים ברומניה. הוא כנראה יצטרף".

יש גם עיתון

הפרויקט המרכזי שקושר אותה לארץ הוא מגזין "מיס יוז", מגזין דו-שנתי שעוסק בהיבטים שונים של מיניות ואמנות ומופץ ב-5,000 עותקים. באפריל יצא הגיליון השלישי, שעוסק בסייבר סקס. קדמו לו שני גיליונות שעסקו בסקס במרחב הציבורי ובקשר שבין סקס ואקולוגיה. מרודי, שהגתה את הרעיון, קיבצה סביבה שמות בולטים בעולם האקדמיה והאמנות, כמו אריאלה אזולאי, עמליה זיו, עמרי הרצוג, הילה לולו לין ואסף חנוכה, שכותבים ומאיירים לו בהתנדבות.

"בעולם שבו המגזין המודפס הולך ונעלם לטובת המגזין הדיגיטלי, הרבה תהו אם זה ילך. זה מצליח כי זה עונה על צורך. כשאת כותבת סקס בגוגל, את לא מקבלת תשובות, רק ערימות של פורנו. וכאן אנחנו מנסים לתת מקום למיניות שלא מנסה רק למכור ויברטורים".

- מי המפרסמים שלכם?

"מוסדות תל אביביים שרוצים לתמוך בפרויקט כזה ומפיקים בשבילנו מודעות מיוחדות, שמייצגות משהו תל אביבי קצת 'אדג'י'. למשל ננוצ'קה, מנטה ריי, בנות, קפה מנשר. ניסיתי למצוא מפרסמים של אופנה ושל אלכוהול, אבל נראה שאנחנו קטנים עליהם. סטימצקי, לעומת זאת, יפרסמו בגיליון הקרוב. הם גם הכריזו עלינו כמגזין האמנות הכי נמכר שלהם. טוב, לא שיש תחרות כזאת גדולה".

- מי שיעמוד עם המגזין בתור בסטימצקי ירגיש מובך?

"ידו של קהל היעד של עיתון כזה לא אמורה לרעוד כשהוא מחזיק אותו בתור. עצם העובדה שזה בסטימצקי ובצומת ספרים אומר שאין שם פרובוקציה. זה כמו לעמוד בלובר ולהתבייש להביט בתמונה של מישהי עם הציצים בחוץ. בחנות של בצלאל הזכיינית של המגזינים היא דתייה, ולא מוכנה שמיס יוז יימכר שם, ואני באמת לא מבינה למה. הכול שם מאוד אמנותי. ניסיתי לגרור מחאת סטודנטים ולא הצלחתי. לאנשים לא היה ממש אכפת".

- גם הסטודנט מבצלאל הוא בסוף רק בורג קטן בתעשייה.

"אי-אפשר להיפטר מזה. גם העבודה שלי מסתכמת באיזושהי תעשייה. תעשיית סרטים, התעשייה הקומוניסטית, תעשיית סקס. עכשיו אני חולמת על נסיעה לגרוזיה. באינטואיציה אני מרגישה שזה המקום להיות בו בעידן המעבר מתעשייה לדיגיטציה. אבל גם בישראל עוד יש הזדמנויות. נסעתי פעם לתת גיליונות של מיס יוז לסטימצקי בפתח תקווה, ומצאתי מפעל מדהים. לפעמים זה ממש מתחת לאף".

עוד כתבות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35