גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירון ברובינסקי: "גיליתי שזה בטבע שלי להגיש ולהיות בפרונט"

השחקן, המגיש והיוצר פותח את הלב: "התבגרתי. במהלך הנדודים האלה בפריז וב'מיומנה' עבר עליי משהו טוב. נדרתי נדר שאני חוזר לתחום עם זכוכית מגדלת על עצמי"

מאז שנות ה-60 דניאלה ברובינסקי היא יד ימינו של האמרגן המיתולוגי שמואל צמח. אין צמח בלי דניאלה ואין דניאלה בלי צמח. ירון ברובינסקי, הבן שלה, הסתובב בין הרגליים של חיים טופול, שלמה בר-שביט, הגששים ואורי זוהר, שהיו באים אליהם הביתה, ומגיל 7 התחיל לעבוד במשרד כשליח, הלך לדואר, שלח טלקסטים, וכשהיה לו זמן היה עושה שליחויות גם לפשנל, שהמשרד שלו היה בקומה מתחת, בדיזנגוף 108.

בתיכון התחיל לעזור לאיתמר גורביץ', קרוב משפחה, בארגון כינוסי הפועל, אירועי ספורט גדולים והצגות של התנועתרון. חוויות הילדות האלה הציתו בו את הרצון להיות שחקן. הוא התחיל בקטן, אחרי הצבא, כניצב בסדרות בטלוויזיה, ובעצת לביאה הון עבר ללימודי ערב בבית צבי והמשיך ללימודים אינטנסיביים בחסותו של גרי בילו, שהפך אותו לכוכב בבית הספר.

כשיצא לשוק לוהק לתפקיד ראשי בסדרה "בקצב הקצב", שהייתה אמורה להיות להיט וסיימה כפלופ אחרי שבעה פרקים. הכישלון הזה, ודשדוש בהצגות ילדים שוליות, עשה לו רע. הוא עזב הכול וטס ללמוד באוניברסיטה ליד פריז, שם עבר תקופה לא פשוטה, של חיים מהיד לפה, פרנסה דחוקה כמורה פרטי לעברית ובדידות גדולה. אחרי כמעט שנתיים, כשחזר לארץ, נזרק בסלון של חבר, בלי שום מושג מה הוא הולך לעשות, עד שהתקשרה אליו מישהי ואמרה שבמיומנה מחפשים מנהל לסיבוב הופעות של כמה שבועות במונטה קרלו ושעם הרקע שלו נראה לה שזה יתאים.

"נפגשתי עם אחד המייסדים", הוא אומר כשאנחנו יושבים בסוזאנה, קפה הבית שלו בנווה צדק, שנמצא במרחק כמה דקות הליכה מהבית המשותף החדש שלו ושל בת זוגו, הזמרת אפרת גוש. הוא כחוש, מסופר קצר, מה שמדגיש את עיני המוחמד בכרי הכחולות שלו. "חשבתי שזה גדול עליי, אבל הוא שאל, אתה פנוי בעוד שלושה ימים? כי אנחנו טסים".

- וככה התחברת להפקה.

"לגמרי. לא חשבתי שזה יקרה".

- כנראה יש לך תכונות ניהוליות.

"גיליתי שיש בי כאלה. היום לא הייתי רוצה להיות מפיק, כי זה כאב ראש נוראי. זה מולטי טאסק מטורף, עמידה במצבי לחץ, מיילים, שני ניידים, אתה אחראי על אנשים, על ציוד, כסף. בנסיעה הראשונה היה בוס מעליי, אבל כנראה הייתי מספיק טוב, וכשחזרתי אמרו לי, בעוד שבוע אתה נוסע לשלושה חודשים, ומינו אותי למנהל כל ההפקות בחו"ל. למיומנה יש כמה קאסטים, ככה שיכול היה להיות מצב של הופעות בצ'ילה, בספרד, ועוד הופעה מכורה באיטליה, ואני הייתי צריך לטוס ממקום למקום. היו לי 78 טיסות בשנתיים".

- זה השתלם?

"לגמרי. אחלה אנשים, אחלה כסף, תנאים של חמישה כוכבים, חיים של רוק'נרול. זה התאים לי אז - אחרי השנתיים האיומות בפריז, שלא היה לי גרוש, והלב שלי היה שבור אחרי סיום של מערכת יחסים.לעשות משהו כזה יוקרתי היה כיף גדול".

- הצלחת לחסוך?

"כן. אתה מרוויח באירו בחשבון מט"ח בארץ ואתה לא מוציא כלום. הטיסות והמלונות הכי טובים, קייטרינג של ההפקה, אש"ל, אז מצאתי את עצמי חוסך, אפילו שהייתי בזבזן. היום אני הרבה יותר רגוע".

- אחרי שנתיים עזבת.

"במהלך הזמן הזה מלאו לי 30, ואחרי שראיתי אותם מופיעים, עם הזיעה, האנרגיה, הפידבק שמקבלים מהקהל, זה פשוט גירה אותי לעמוד על הבמה".

- למרות הניסיון הרע שחווית.

"התבגרתי. במהלך הנדודים האלה בפריז ובמיומנה עבר עליי משהו טוב. נדרתי נדר שאני חוזר לתחום עם זכוכית מגדלת על עצמי, ועם יכולת לעשות את זה בשלווה ולבדוק אם הבגרות מועילה".

- בפריז התחלת לכתוב.

"בערב, במלון. כמה דברים קומיים".

- חזרת למקצוע אחרי חיים מפנקים. ידעת שלא תרוויח הרבה, למה לך?

"מרוב שזה נשמע קלישאה, אני מתבייש להגיד את זה, אבל הבנתי שאני אמן יוצר".

- גם להפיק ולנהל זה סוג של יצירה.

"זה יותר חומרי וקר. אין מה להשוות. הפקה זה לדאוג שדברים יעבדו בשביל אנשים אחרים. ידעתי שאני צריך לתת ביטוי לעצמי. זה לא שהייתי מתוסכל או משהו, אבל הייתי בשל לבדוק את היצר הזה. רציתי שיכירו אותי ויכירו בי. הייתי שבע מנסיעות".

- ככה נולד "יותמבל".

"חלק מהטקסטים שכתבתי היו מבזקי חדשות של קריין שהמצאתי. באתי לנענע 10 והבאתי להם מבזקים שקריינתי, והם אהבו אותם. עשיתי מאה מבזקים לגולשי נענע, ואז הגיע אליי הסוכן שלי, שרון כהן, שבדיוק עזב את סוכנות לוק ושקל אם לפתוח סוכנות לבד. זה היה בסוף 2006. הוא שלח אותי לאודישן ל'אולי עוד פעם', התקבלתי, והחלטתי לתת למקצוע צ'אנס והוא פתח סוכנות משלו".

- ואז הכול נפתח.

"גיא זהר התקשר ורצה את 'יותמבל' למהדורה שלו. הפכנו אותו לחזאי, ועברתי חצי שנה לפריים טיים. פתאום הבנתי שלדברים שאני כותב יש מקום. אבל זה קשה".

- מה קשה?

"אני ארבע שנים ושלושה חודשים מאז שחזרתי למקצוע, ואני יכול להגיד שנחת כלכלית יש לי רק בשנה האחרונה. עשיתי דרמה יומית, אז יש שלושה חודשים מצוינים שבהם אתה מרוויח הרבה, ואחר כך ממשיכים לדדות".

- אז למה לא לעשות עוד דברים במקביל?

"באתי בשל לתת למקצוע צ'אנס, וזה מה שאני עושה. אבל אני לא יושב ומחכה שיקראו לי. אני יוזם, כותב ועושה כל הזמן. ביימתי וכתבתי את המופע הקומי 'ספאזם' עם שלושה שחקנים ממיומנה שהיה להם מופע ילדים. הם ביקשו ממני לעזור להם להפוך אותו למופע לילה פרוע למבוגרים. מצאתי את עצמי עובד איתם ארבע פעמים בשבוע מ-11 בלילה, אחרי שכולם סיימו את המטלות שלהם, עד ארבע בבוקר בחדר החזרות של מיומנה. הייתי המבוגר האחראי, זה שלוקח את החומרים ובונה את הקונספט".

- שוב לא היית בפרונט.

"אבל הייתי בתיאטרון והופעתי בסדרות, וזה אחרת מהפקה כי יש אינטראקציה עם הקהל, כשישבתי איתו בחושך עם מחברת כדי לכתוב הערות ורעדתי מפחד כי לא הייתה לי שליטה על מה שיהיה על הבמה".

- אין בזה כסף.

"בכלל. הם השקיעו במופע, והיה בינינו הסכם שהם זוכים ברווחים כשיהיו. אני נתתי את התחת כי זה כיף. לראות 120 איש צוחקים זה מרגש בטירוף, ולזה אין מחיר".

- במקביל נקלטת בקאמרי.

"עשיתי תפקיד חשוב ב'מי מפחד מוירג'יניה וולף', ואחרי חצי שנה את 'כסף עובר ושב'".

- ונפרדתם.

"לפני ארבעה חודשים. התפקידים שהציעו לי לא היו מספיק מאתגרים, והייתי על חוזה קיבוצי".

- למה לא פרילנסר?

"כי כשעברתי את האודישן לא הייתי לחמנייה לוהטת. לא אמרתי לסוכן לריב על זה. רציתי להכניס רגל, והוא הצליח לסגור משהו נחמד. אגב, רוב השחקנים בקאמרי הם בחוזה קיבוצי. בכל עשרה בחודש נכנסת משכורת, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, שי לחג. אף פעם לא הייתי שכיר; אין כאב ראש, מישהו משלם בשבילך מסים".

- ובכל זאת עזבת.

"הם לא רצו לשנות את החוזה הקיבוצי, וכשלא קיבלתי תפקידים טובים וכבר הייתי עסוק ב'לעוף על המיליון' ועשיתי שני פיילוטים ללייט נייט שהמצאתי והיה אמור לעלות בלוויין; זה לא התאים גם מבחינת זמן וגם מבחינת כסף, אז נפרדנו כידידים".

- ואז קיבלת הצעה מתיאטרון באר שבע.

"רפי ניב, המנהל האמנותי, התקשר ואמר ששמע מהסוכן שלי שאני עוזב ושהוא מציע לי תפקיד ב'הכול אודות חוה' באפריל, בלי אודישן. סגרנו חוזה אישי, שבא טוב עם העונה השנייה של לעוף על המיליון".

- עונה שנייה וארוכה.

"26 תוכניות".

- ההצלחה הזאת מלחיצה?

"היא עושה לי כיף".

- אין חרדה?

"הייתי חרדתי. אני בן 35 פלוס, אז זה שונה. ואני כל הזמן יוזם דברים".

- מה?

"אני מפתח שעשועון, עשיתי סרט קולנוע - 'שניים בלילה' - יחד עם רועי וורנר, שמכרנו לו כרטיסים ב-50 שקלים מראש כדי לממן אותו, והשגנו עוד כסף ממשקיעים ומקרנות. אנחנו עושים כבר הקרנות בפריפריה ומקבלים אחלה תגובות".

- אבל רוב האנרגיה מופנית אל לעוף על המיליון. עבדת על ההגשה בסימולציות ארבעה חודשים עד שעליתם לאוויר.

"וגיליתי שזה בטבע שלי להגיש ולהיות בפרונט".

- ההשוואה לאברי גלעד מעצבנת אותך?

"לא. כשהייתי במחנה קיץ בצופים עשיתי קטעים עם בחור עם משקפיים, אז אמרו שאנחנו ארז ואברי. גדלתי עליו - על 'מה יש', על 'העולם הערב' - ואני בטוח שבעונה השנייה זה יתמוסס, כי אהיה כבר אני עצמי".

עוד כתבות

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן